open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2019 року справа №360/408/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Міронова Г.М., Сіваченко І.В., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 28 березня 2019 року (повний текст складено 02 квітня 2019 року) у справі № 360/408/19 (суддя І інстанції - Ірметова О.В.) за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, Головного управління Національної поліції в Луганській області, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

30 січня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, Головного управління Національної поліції в Луганській області, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з 01.10.2016 перебуваю на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганської області (далі - Відповідач 1) та отримую пенсію за вислугою років в розмірі 70% грошового забезпечення, відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

З 11.01.1996 по 06.11.2015 Позивач проходив службу в органах внутрішніх справ України, з 07.11.2015 по 30.09.2016 проходив службу в Головному управлінні Національної поліції в Луганській області (далі - Відповідач 2). Позивач в період з 01.08.2014 по 07.11.2015, з 07.11.2015 по 30.09.2016, безпосередньо брав участь в антитерористичній операції (далі - АТО), забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення АТО на території Луганської області.

30.09.2016 наказом № 647 о/с від 22.09.2016 Позивача, підполковника поліції, помічника начальника управління з організаційно-штатної роботи управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції в Луганській області за ст. 77 ч. 1 п. 2 (через хворобу) було звільнено зі служби в поліції. Вислуга років Позивача на день звільнення 30.09.2016 у календарному обчисленні становить 22 роки 07 місяців 17 днів, в пільговому обчисленні 29 років 04 місяців 17 днів.

Після звільнення Позивача, Головним управлінням Національної поліції в Луганській області до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області було направлено подання про призначення пенсії Позивачу з матеріалами та довідками від Відповідача 2 та Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії ( далі - Відповідач 3) про грошове забезпечення за період з 01.10.2014 по 30.09.2016. На підставі отриманих матеріалів Відповідач 1 провів нарахування пенсії Позивачу за вислугою років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", починаючи з 01.10.2016. Позивачу, на його заяви, надійшли від Відповідача 2 та Відповідача 3 довідки від 12.06.2018 про його доходи, про грошове забезпечення за 24 останніх календарних місяців служби перед звільненням. Після чого Позивачем було встановлено, що при обчисленні розміру його пенсії не були враховані деякі види грошового забезпечення, з яких було сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

05.11.2018 Позивач звернувся до Відповідача 2 із заявою про включення до довідки про його щомісячні додаткові види грошового забезпечення за період з 07.11.2015 по 30.09.2016, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, матеріальної допомоги на оздоровлення, одноразових премій, грошової компенсації за невикористану відпустку та направлення нової довідки для перерахунку пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області. 20.12.2018 Позивач отримав лист - письмову відповідь Відповідача 2, в якому вказано, що підстав для надання Позивачу довідки про його щомісячні додаткові види грошового забезпечення за 24 останніх календарних місяців служби перед звільненням з урахуванням вказаних виплат та винагород немає, та інша інформація надається та включається до довідки для ПФУ за відповідним рішенням суду.

05.11.2018 Позивач звернувся до Відповідача 3 із заявою про включення до довідки про його щомісячні додаткові види грошового забезпечення за період з 01.10.2014 по 06.11.2015, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", винагороди за безпосередню участь антитерористичній операції, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та направлення нової довідки для перерахунку пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області. 18.12.2018 Позивач отримав лист - письмову відповідь Відповідача 3, в якому вказано, що підстав для надання Позивачу довідки про його щомісячні додаткові види грошового забезпечення за 24 останніх календарних місяців служби перед звільненням з урахування вказаних виплат та винагород немає, та інша інформація надається та включається до довідки для ПФУ за відповідним рішенням суду.

20.11.2018 Позивач звернувся до Відповідача 1 із заявою про перерахунок та виплату пенсії та в обґрунтування для здійснення перерахунку пенсії Позивач надав документи про додаткові види грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби перед звільненням, з яких було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та які не були включені в розрахунок пенсії: - винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції на суму - 67946.69 грн.; - матеріальні допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань на суму - 13760,04 грн; - одноразові премії на суму - 18830,00 грн; - грошова компенсація за невикористану відпустку на суму - 5348,37 грн; Загальна сума по вищезазначеним додатковим видам грошового забезпечення - 105885 грн 10 коп., яка не увійшла у розрахунок призначеної пенсії Позивачу. Із зазначених додаткових видів грошового забезпечення, був сплачений єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

14.12.2018 Позивач отримав рішення Відповідача 1 про відмову в перерахунку пенсії № 14 від 29.11.2018, та лист - письмову відповідь № 17465/03- 01 від 14.12.2018, в яких вказано, що надані довідки не відповідають вимогам Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій та вказані виплати не носять постійного характеру, тому підстави для врахування їх при призначенні (перерахунку) пенсії відсутні.

Позивач вважає бездіяльності Відповідача 2, Відповідача 3 та рішення Відповідача 1 № 14 від 29.11.2018 про відмову в перерахунку пенсії неправомірними, які суперечать положенням законодавства України, тому порушують його права на пенсійне забезпечення. дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях, одноразові премії та надбавки - щомісячна додаткова грошова винагорода та грошова компенсація за невикористану відпустку, які виплачувалися Позивачу, і з яких сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, відносяться до складу грошового забезпечення поліцейського, з якого обчислюється пенсія.

На підставі вищевикладеного позивач просив суд: - визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Луганській області щодо невнесення до довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення Позивача, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", за період з 07.11.2015 по 30.09.2016, винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, матеріальної допомогу на оздоровлення, одноразових премії, грошової компенсації за невикористану відпустку; - зобов`язати Головне управління Національної поліції в Луганській області включити до довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення Позивача, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", за період з 07.11.2015 по 30.09.2016, винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції, матеріальну допомогу на оздоровлення, одноразові премії, грошову компенсацію за невикористану відпустку та направити нову довідку для перерахунку пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області; - визнати протиправною бездіяльність Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії щодо невнесення до довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення Позивача, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", за період з 01.10.2014 по 06.11.2015, винагороди за безпосередню участь антитерористичній операції, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально- побутових питань; - зобов`язати Головне управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії включити до довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення Позивача, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", за період з 01.10.2014 року по 06.11.2015 року, винагороду за безпосередню участь антитерористичній операції, матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та направити нову довідку для перерахунку пенсії до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області; - визнати противоправним та скасувати рішення № 14 від 29.11.2018 Головного управління Пенсійного фонду України в Луганської області про відмову в перерахунку пенсії Позивача; - зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганської області провести перерахунок та виплату Позивачу пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення Позивача за період з 01.10.2014 року по 30.09.2016 року, винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, матеріальних допоміг на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, одноразових премій, грошової компенсації за невикористану відпустку, починаючи з 01.10.2016 року з урахуванням проведених виплат.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 28 березня 2019 року у справі № 360/408/19 у задоволенні позовних вимог - відмовлено.

Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

В обгрунтування апеляційної скарги зазначено, що суд першої інстанції неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, неправильно застосував норми матеріального права та порушив норми процесуального права.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження у відповідності до ст. 311 КАС України.

Відповідно до вимог ч. 1,2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, перевірила матеріали справи, вивчила доводи апеляційної скарги, і дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 (далі - Позивач) перебуває на обліку в головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області як отримувач пенсії за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі-Закон № 2262) по лінії Національної поліції України, що підтверджується матеріалами пенсійної справи (а.с.115-153).

11 жовтня 2016 року Головним управлінням Національної поліції в Луганській області (Відповідачем 3) направлені на адресу ГУ ПФУ у Луганській області (Відповідача 1) документи для призначення і виплати пенсії за вислугою років ОСОБА_1 (а.с.118).

Серед інших документів для призначення пенсії надано грошовий атестат № 314 (а.с.123), яким підтверджено, що ОСОБА_1 мав:

- посадовий оклад - 3000,00 грн;

- оклад за спеціальним званням - 2200,00 грн;

- надбавку за стаж роботи у розмірі 45% - 2340,00 грн;

- премію у розмірі 52% - 3920,80 грн.

Також до матеріалів для призначення пенсії надано довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", виданих ГУ МВС України у Луганській області (а.с.124) та ГУ НП в Луганській області (а.с.125). Зазначені довідки містять у собі відомості щодо нарахованих надбавок за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби та премій, відповідно до постанови КМУ № 1294 від 07.11.2007 та наказу МВС України № 499 від 31.12.2007, за період жовтень 2014 року - листопад 2015 року, та премій, відповідно до постанови КМУ № 988 від 11.11.2016, за період листопад 2015 року - вересень 2016 року.

На підставі поданих документів Позивачу призначено пенсію з 01.11.2016 із розрахунку 70% від грошового забезпечення (а.с.138). До розрахунку пенсії враховано:

- посадовий оклад - 3000,00 грн;

- оклад за спеціальним званням - 2200,00 грн;

- надбавку за стаж роботи у розмірі 45% - 2340,00 грн;

- середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення за 24 місяці, у тому числі премія у розмірі 52% - 3028,28 грн.

В подальшому здійснювався перерахунок пенсії з 01.12.2016 у зв`язку з визнанням учасником бойових дій (а.с.141), з 01.06.2018 у зв`язку з поновленням виплати пенсії (а.с.149)

20.11.2018 до головного управління надійшла заява від Позивача щодо врахування грошової винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, матеріальної допомоги на оздоровлення та інших премій, до заяви були додані довідки які видані Ліквідаційною комісією ГУМВС України в Луганській області від 12.06.2018 № 607/111/22-2018, № 608/111/22-2018, та Головним управлінням Національної поліції в Луганській області від 12.06.2018 № 611/111/22- 2018, № 622/111/22-2018 (а.с. 48, 49, 51, 52).

Головне управління ПФУ в Луганській області за наслідками розгляду заяви Позивача прийняло рішення про відмову в перерахунку пенсії (а.с.153).

Відповідно до частині 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який регулює спірні правовідносини є Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262), який визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, які мають право на пенсію за цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону № 2262 пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Крім того, постановою КМУ № 393 від 17.07.1992 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей" (далі - Порядок № 393). Так, п. 7 Порядку №393 передбачено, що пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 р. - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з урахуванням таких його видів: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії.

Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Додатком № 26 до постанови КМУ від 07.11.2007 № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" визначено перелік щомісячних додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, з яких було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, який є вичерпним.

Суд звертає увагу, що у додатку № 26 відсутні посилання на винагороди та матеріальну допомогу.

Суд звертає увагу, що посилання позивача про необхідність включення матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції до складу щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, посилаюсь на додаток № 25 до постанови КМУ № 1294, є необґрунтованим. Так, у додатку № 25 зазначені додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Управління державної охорони, СБУ, Служби зовнішньої розвідки та інших розвідувальних органів. До жодної із перелічених категорій осіб Позивач не належить.

Також на виконання постанови КМУ № 1294 від 07.11.2007, МВС України був виданий наказ № 499 від 31.12.2007, яким було затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (надалі по тексту Інструкція № 499), якою передбачено що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Крім того п. 2.16.1 Інструкції № 499 передбачено що, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ надається матеріальна допомога у межах асигнувань що виділяються на їх утримання, для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує місячного грошового забезпечення на день виплати, та один раз на рік - допомога для оздоровлення в розмірі, що не перевищує місячного грошового забезпечення.

Відповідно до п. 2.16.2 Інструкції № 499, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань особам рядового і начальницького складу надається протягом року за мотивованим рапортом особи рядового чи начальницького складу у розмірі, що не перевищує місячного грошового забезпечення, яке особа отримувала на день виплати. З урахуванням вищенаведених положень, матеріальна допомога на оздоровлення та матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань відносяться до одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Статтею 13 Закону України "Про боротьбу з тероризмом" в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, визначено, що при проведенні антитерористичної операції використовуються сили і засоби (особовий склад, спеціалісти, зброя, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв`язку, інші матеріально-технічні засоби) суб`єктів боротьби з тероризмом, а також підприємств, установ, організацій, які залучаються до участі в антитерористичній операції, в порядку, визначеному згідно з Положенням, зазначеним у частині другій статті 12 цього Закону.

За рішенням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із керівництвом відповідних суб`єктів боротьби з тероризмом, до широкомасштабних, складних антитерористичних операцій у районі їх проведення залучаються та використовуються сили та засоби (особовий склад та спеціалісти окремих підрозділів, військових частин, зброя, бойова техніка, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв`язку, інші матеріально-технічні засоби) Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України, Збройних Сил України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону, та органів охорони державного кордону, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, Управління державної охорони України.

Працівники правоохоронних органів, військовослужбовці та інші особи, які залучаються до антитерористичної операції, на час її проведення підпорядковуються керівнику оперативного штабу.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24 "Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій", яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин, установлено, що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.

Розмір винагороди визначається виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3 тис. гривень на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3 тис. гривень.

Винагорода військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу виплачується також під час безперервного перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я після отриманих під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду поранень (контузії, травми, каліцтва).

Пунктом 3 наведеної постанови № 24 затверджений розмір винагороди особам рядового і начальницького складу за безпосередню участь у антитерористичній операції, який становить 100 % місячного грошового забезпечення.

Постановою КМУ від 20.01.2016 № 18 визначені деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських, а саме - розміри винагороди визначаються пропорційно часу участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду.

З аналізу зазначеного, що оскільки нарахована позивачеві у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України грошова винагорода за участь в АТО не носить систематичного характеру, а має тимчасовий характер, залежать від певних обставин, а виплата не є щомісячною, вона не включається до складу грошового забезпечення для обчислення пенсій.

Така позиція прослідковується з рішення Конституційного Суду України від 13 травня 2015 року у справі № 4-рп/2015, в якому наголосив, що виключно Верховна Рада України шляхом прийняття законів визначає види грошового забезпечення для обчислення та перерахунку пенсій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за Законом, а Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо забезпечення права осіб на пенсійне забезпечення, керуючись Конституцією та законами України. Аналіз положень Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" вказує на єдиний підхід законодавця до визначення видів грошового забезпечення військовослужбовців, які враховуються як при призначенні пенсій (стаття 43), так і при перерахунку раніше призначених пенсій (стаття 63). Конституційний Суд України в своєму рішенні також зазначив, що аналіз положень першого речення частини третьої статті 63 наведеного Закону дає підстави стверджувати, що слова "надбавок, доплат, підвищень" є вставленою конструкцією словосполучення "нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення", яка вказує на те, що такими видами є лише надбавки, доплати, підвищення.

Слід зазначити, що з аналізу статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та пунктів 6, 7 Порядку № 393 (в редакції, яка діяла станом на час звільнення позивача) слідує, що розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

З огляду на встановлені судом обставини, суд першої інстанції дійшов висновку, що у Головного управління МВС України в Луганській області відсутні підстави для включення до довідки відомості про щомісячні додаткові види грошового забезпечення Позивача, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", за період з 01.10.2014 по 06.11.2015, винагороди за безпосередню участь антитерористичній операції, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, у Головного управління Національної поліції в Луганській області відсутні підстави для включення до довідки відомості про щомісячні додаткові види грошового забезпечення Позивача, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", за період з 07.11.2015 по 30.09.2016, винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, матеріальної допомогу на оздоровлення, одноразових премії, грошової компенсації за невикористану відпустку.

Також відсутні підстави для скасування рішення Головного управління ПФУ в Луганській області № 14 від 29.11.2018 та зобов`язання Головне управління ПФУ в Луганській області провести перерахунок та виплату Позивачу пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення Позивача, оскільки дані позовні вимоги є похідними від перших позовних вимог.

З огляду на зазначене вимоги позивача є необгрунтованими та не підлягають задоволенню.

При викладених обставинах, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову.

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 28 березня 2019 року у справі № 360/408/19 - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 28 березня 2019 року у справі № 360/408/19 - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 18 червня 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя А.А. Блохін

Судді Г.М. Міронова

І.В. Сіваченко

Джерело: ЄДРСР 82466506
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку