open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 201/6040/19

Провадження № 3/201/2603/2019

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2019 року суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Ополинська І.Г., за участю секретаря судового засідання Пушкарьової М.О., прокурора Журенкова Є.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши справу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, яка надійшла з відділу управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Червоногригорівка, Нікопольського району, Дніпропетровської області, громадянина України, який займає посаду начальника групи (сторожової) в\м № 3 Квартирно-експлуатаційного відділу м АДРЕСА_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , який притягається до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закону) правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Встановлено, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника групи (сторожової) в/м № 3 квартирно - експлуатаційного відділу м. Дніпро, в порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону не повідомив Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані суб`єкта декларування, а саме придбання рухомого майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Згідно п. 1 Положення про Квартирно-експлуатаційний відділ м. Дніпро Міністерства оборони України, затвердженого Наказом начальника Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління 15.12.2016 року № 4, Квартирно-експлуатаційний відділ м. Дніпро є державною установою, яка створена Міністерством оборони України.

Відповідно до витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, отриманого з офіційного сайту Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), засновником Квартирно - експлуатаційного відділу м. Дніпро є орган державної влади - Міністерство оборони України.

У відповідності до ст. 12 Закону України «Про запобігання корупції», Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належить до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.

Рішенням № 3 Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 року затверджено «Роз`яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю», відповідно до якого під «службовими особами державних установ» (відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти осіб, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків.

Згідно послужного списку з особової картки працівника ОСОБА_1 встановлено, що останній згідно наказу № 117 п. 7 від 31.07.2014 року зарахований з 01.08.2014 року на посаду начальника групи (сторожової) в/м № 3 Квартирно-експлуатаційного відділу м АДРЕСА_3 Дніпро, на якій проходить службу по теперішні час.

Згідно посадової інструкції начальника групи (сторожової) в/м АДРЕСА_4 до його обов`язків входить: 1) організація діяльності сторожової охорони, 2) організація та здійснення постійного контролю за несенням служби працівників сторожової охорони, 3) забезпечення якісного підбору працівників сторожове охорони.

Таким чином, ОСОБА_1 є службовою особою державної установі та відповідно до статті 1, підпункту «и» пункту 1 частини 1 статті 3, частини 2 статті 52 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-6 КУпАП, є суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» і відповідно до п. 14 ст. 1 Закону є суб`єктом декларування.

Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що зазначено у ч. 5 ст. 12 Закону.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції (далі за текстом - НАЗК) від 10.06.2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) «Про початок роботи системі подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» визначено, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України «Про запобіганні корупції» декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочала свою роботу в два етапи, а перший етап - з 00 годин 00 хвилин 15 серпня 2016 року, в тому числі і для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:

- щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 15 серпня 2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені декларації подаються протягом 60 календарних днів;

- декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 4: Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 15 серпні 2016 року чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

- повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону, службових осіб, які станом на 15 серпня 2016 року чи пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.

Рішенням НАЗК від 18.08.2016 року № 1 «Про внесення змін до деяких рішень Національного агентства з питань запобігання корупції щодо функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання пункцій держави або місцевого самоврядування», внесені зміни до підпункту 1 пункту 1 рішення НАЗК від 10.06.2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», а саме: слова та цифри «15 серпня 2016 року» змінити словами та цифрами «01 вересня 2016 року».

Таким чином, система подання та оприлюднення відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочала свою роботу в два етапи, перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01 вересня 2016 року.

На виконання вимог абзацу 3 пункту 2 Перехідних положень Закону, ОСОБА_1 , займаючи посаду начальника групи (сторожової) в/м №3 Квартирно-експлуатаційного відділу м. Дніпро, 15.02.2018 подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2017 рік (далі по тексту - Декларація) шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://public.nazk.gov.ua. тобто даним фактом підтверджено обізнаність ОСОБА_1 з порядком роботи реєстру та його вміння користуватися ним при заповненні та подачі декларації.

14 липня 2018 року ОСОБА_1 , будучи суб`єктом, на якого поширюється дія Закону згідно з підпунктом «и» п. 1 ч. 1 ст. 3, та відповідно до ст. 1 Закону будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, перебуваючи у територіальному сервісному центрі № 1246, здійснив наступний правочин, а саме придбав легковий автомобіль марки RENO megane В универсал, 2014 року випуску, № кузова - НОМЕР_1 .

Згідно інформації, отриманої з інформаційної бази НАІС вартість придбаного автомобіля марки RENO Megane В универсал, 2014 року випуску, № кузова - НОМЕР_1 склала 110 173 гривень.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» встановлено у 2018 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня - 1700 гривень. Отже, 50 мінімальних заробітних плат, встановлених на 1 січня 2018 року, становить грошову суму у розмірі 85 000 гривень.

Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону, у разі суттєвої зміни у майновому стані суб`єкта декларування, а саме отримання ним доходу, продаж майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб`єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов`язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб- сайті Національного агентства.

Таким чином, 14 липня 2018 року, у денний час доби, ОСОБА_1 , перебуваючи у територіальному сервісному центрі № 1246, після вчинення дій щодо реєстрації транспортного засобу, достовірно був обізнаний про загальну вартість набутого ним майна, яка становила 110 173 гривень, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб станом на 1 січня 2018 року. Тобто з 14 липня 2018 року ОСОБА_1 був зобов`язаний у десятиденний строк з моменту придбання рухомого майна письмово повідомити про це Національне агентство, так як у нього відбулась суттєва зміна у майновому стані, як суб`єкта декларування.

Відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https:\\public.nazk.gov.ua\search), здійсненому 26.04.2019 року встановлено, що ОСОБА_1 , не повідомив Національне агентство з питань запобігання корупції шляхом заповнення відповідно до вимог пункту 1 та 6 розділу II вішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених па виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.2016 року № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15.07.2016 року за № 958/29088 відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, про суттєві зміни у майновому стані суб`єкта декларування, а саме, придбання ним рухомого майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Згідно офіційної відповіді голови Національного агентства з питань запобігання корупції Корчак Н.М. від 02.03.2017 №93-05/4886/17 на запит Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодо роботи Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» співпадає з фактичною датою подання суб`єктами декларування документів до «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».

Таким чином, ОСОБА_1 , займаючи посаду начальника групи (сторожової) в/м № 3 Квартирно - експлуатаційного відділу м. АДРЕСА_1 та являючись суб`єктом відповідальності згідно п. п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, суб`єктом, на якого поширюється дія ст. 1 Закону, тобто суб`єктом декларування, будучи обізнаним 14.07.2018 року про вартість набутого рухомого майна, а саме автомобілю марки RENO megane В универсал, 2014 року випуску, вартістю 110 173 гривень, з порушення вимог ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції» без поважних причин, поза межами десятиденного строку з моменту набуття права власності на рухоме майно, не повідомив про суттєві зміни у майновому стані суб`єкта декларування, заповнивши відповідно до вимог пункту 1 та 6 розділу II рішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.2016 року № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15.07.2016 року за № 958/29088 маючи можливості подання відповідної форми повідомлення про суттєві зміни у майновому стані» на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Отже, ОСОБА_1 , який є суб`єктом декларування згідно п. п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону, не виконав вимоги ч. 2 ст. 52 Закону, які виникли до нього, як до суб`єкту відповідальності, на якого поширюється дія ст. 1 Закону за правопорушення, пов`язані з корупцією, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні інкримінованого йому адміністративного правопорушення визнав у повному обсязі та пояснив, що був обізнаний про необхідність у десятиденний строк повідомити Національне агентство з питань запобігання корупції про зміни у своєму майновому стані, якщо такі мали місце. Додав, що 14 липня 2018 року придбав легковий автомобіль, вартість якого склала 110 173 гривень, проте забув повідомити про даний факт НАЗК, у чому щиро кається і просить не призначати суворе стягнення.

Прокурор військової прокуратури Дніпропетровського гарнізону Південного регіону України Журенков Є.В. у судовому засіданні вважав, що протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-6 КУпАП відносно ОСОБА_1 складений уповноваженою законом на такі дії особою, із дотриманням ст. 254, 256 КУпАП, вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого йому правопорушення доведена у повному обсязі і підтверджується наявними у справі належними і допустимими доказами, а тому просив визнати останнього винним і призначити адміністративне стягнення в межах санкції вказаної статті.

Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, заслухавши міркування прокурора Журенкова Є.В., пояснення ОСОБА_1 , вважаю, що в діях останнього наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, яке передбачає відповідальність за неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані та його вина у скоєнні цього правопорушення є цілком доведеною і підтверджується наявними у матеріалах справи про адміністративне правопорушення доказами у їх сукупності, які досліджені під час судового розгляду, зокрема, листом військової прокуратури Дніпропетровської області вх. № 06 травня 209 року, запитом УЗЕ в Дніпропетровській області до квартирно – експлуатаційного відділу м. Дніпро, відповіддю квартирно – експлуатаційного відділу м. Дніпра на запит УЗЕ в Дніпропетровській області, особою карткою працівника ОСОБА_1 , витягом з наказу № 8 від 22 січня 2019 року, додатком 1 до наказу № 8 від 22 січня 2019 року, копією положення про квартирно-експлуатаційний відділ м. Дніпра, витягом з наказу № 7 від 15 січня 2014 року, витягом з наказу № 117 від 31 липня 2014 року, копією посадової інструкції ОСОБА_1 , відомістю квартирно-експлуатаційного відділу м. Дніпра про ознайомлення з ЗУ «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 , штатними розписами сторожової охорони КЕВ м. Дніпра за 2017-2019 р.р., рапортами оперуповноважених УЗЕ в Дніпропетровській області ДЗЕ Національної поліції Погребняка Н.Д., Адамяна А.С., копією реєстраційної картки ТЗ, та іншими доказами.

Приймаючи до уваги вищевикладене, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у неповідомленні про суттєві зміни у майновому стані, тобто у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП України.

При визначенні виду і розміру стягнення, враховуючи конкретні обставини і характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини і майновий стан, обставини, які пом`якшують його відповідальність - щире каяття у скоєному, відсутність обставин, які обтяжують його відповідальність, а також відсутність накладених адміністративних стягнень за вчинення адміністративних правопорушень, вважаю за необхідне накласти на правопорушника адміністративне стягнення у вигляді штрафу в дохід держави у мінімальному його розмірі, передбаченому санкцією ч. 2 ст. 172-6 КУпАП.

Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір», із змінами та доповненнями, стягнути з правопорушника судовий збір у розмірі 0, 2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 283, 284, 299 КУпАП, ч. 2 ст. 52 ЗУ «Про запобігання корупції»,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винуватим ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, та накласти на останнього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в дохід держави у розмірі 100 (ста) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одну тисячу сімсот) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у сумі 0, 2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 (двадцять) копійок.

Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Ополинська І.Г.

Джерело: ЄДРСР 82413693
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку