open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/2100/19
Моніторити
Ухвала суду /15.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /30.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /10.06.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/2100/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /15.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.09.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /30.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /10.06.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2019 року

Справа № 160/2100/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС в Дніпропетровській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І . ПРОЦЕДУРА

1. 05.03.2019 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС в Дніпропетровській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:

- визнати дії Ліквідаційної комісії УМВС України в Дніпропетровській області щодо перерахунку ОСОБА_1 , раніше призначеної пенсії без включення надбавок за роботу в умовах режимних обмежень 15% (секретка), за оперативно-розшукову діяльність 7%, за особливо важливі завдання 41%, та зменшення розміру премії з 14% до 2,76% - протиправними;

- зобов`язати Ліквідаційну комісію УМВС України в Дніпропетровський області включити у довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, з 01.01.2016 року надбавку за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%, надбавку за оперативно-розшукову діяльність в розмірі 7%, надбавку за виконання особливо важливих завдань в розмірі 41 %, а також відновити розмір премії у розмірі 14 % і оновлену довідку надати в Головне Управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області для подальшого перерахунку пенсії.

- зобов`язати Головне Управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провести перерахунок моєї пенсії, згідно з новими даними ліквідаційної комісії УМВС України в Дніпропетровській області у довідці про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії з 01.01.2016.

2. Ухвалою суду від 11.03.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в адміністративній справі № 160/2100/19.

3. 01.04.2019 від Ліквідаційної комісії Головного управління МВС в Дніпропетровській області до канцелярії суду надійшов відзив на адміністративний позов з додатками та доказами направлення позивачу.

4. 01.04.2019 від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до канцелярії суду надійшов відзив на адміністративний позов з додатками та доказами направлення позивачу. У відзиві на адміністративний позов заявлено клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

5. 02.04.2019 до канцелярії суду від позивача надійшли:

- клопотання про розгляд справи за його присутності;

- відповідь на відзив Ліквідаційної комісії Головного управління МВС в Дніпропетровській області.

щодо строків розгляду справи

6. Європейський суд з прав людини неодноразово зауважував, що обґрунтованість тривалості провадження завжди повинна оцінюватися в світлі обставин справи з посиланням на наступні критерії: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади а також те, що було головним для заявника в спорі.

7. У рішенні ЕСПЛ у справі «Сомор`яй проти Угорщини» (заява № 60934/13) відзначає, що пенсійні спори потребувають особливої ретельності.

8. Європейський суд з прав людини неодноразово зауважував, що обґрунтованість тривалості провадження завжди повинна оцінюватися в світлі обставин справи з посиланням на наступні критерії: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади а також те, що було головним для заявника в спорі.

9. Справа є важливою для позивача та вимагала особливої ретельності, чим обумовлена тривалість її розгляду.

щодо клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та клопотання позивача про розгляд справи за його присутності

10. В обґрунтування клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження Головне Управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зазначила, що у зв`язку з тим, що у позовній заяві позивач порушує питання щодо перерахунку пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ.

11. Позивач просив розглядати справи за його присутності щоб мати можливість надати необхідні додаткові пояснення, документи в разі, якщо виникне така потреба.

12. За приписами статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

13. Статтею 12 КАС України встановлено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

14. Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

15. Згідно з частиною першою статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

16. Відповідно до частини 6 статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складної є справи, зокрема, щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.

17. Частиною 6 статті 262 КАС України встановлено, що суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін:

1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу;

2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

18. Практика Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ) з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція), свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 08.12.1983 у справі «Ахеп v. Germany», заява № 8273/78, рішення від 25.04.2002 «Varela Assalino contre le Portugal», заява № 64336/01). Так, y випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку ЄСПЛ, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник (не в одній із зазначених справ) не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання. Зрештою, у певних випадках влада має право брати до уваги міркування ефективності й економії. Зокрема, коли фактичні обставини не є предметом спору, а питання права не становлять особливої складності, та обставина, що відкритий розгляд не проводився, не є порушенням вимоги пункту 1 статті 6 Конвенції про проведення публічного розгляду справи.

19. При цьому, положення КАС України гарантують права учасників справи безпосередньо знайомитись з матеріалами справи та надавати письмові пояснення з доказами.

20. Відповідачем не обґрунтовано з яких підстав потрібно розглядати справи за правилами загального позовного провадження.

21. Суд зазначає, що характер спірних правовідносин та предмет доказування у цій справі не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

22. Крім того, до матеріалів справи долучені всі необхідні документи для розгляду справи по суті.

23. З урахуванням викладеного, суд не вбачає обґрунтованих підстав для розгляду справи за участю сторін у судовому засіданні, а також переходу до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

24. Відповідно до Закону України «Про державну таємницю» від 21.01.1994, постанов Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 878 та від 15.06.1994 № 414, наказом начальника УМВД України в Дніпропетровській області № 537 від 07.10.1998 позивачу була встановлена надбавка за роботу з секретними документами у розмірі 15% від посадового окладу. Таку саме надбавку позивачу повинні були нарахувати і в пенсійному грошовому забезпеченні.

25. При звільнені з ОВС у зв`язку з виходом не пенсію ніхто позивача з грошовим атестатом не знайомив і ніде за це він не розпитувався.

26. Згідно з заявою ліквідаційної комісії наказом ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області № 741 від 26.10.2001 дію наказу № 537 від 07.10.1998 було призупинено. Однак значення слова «призупинено» означає тимчасове припинення якихось дій, а не повне їх скасування. Тобто, навіть при відсутності фінансування, УМВС в Дніпропетровській області повинно було проводити нарахування грошових коштів, а потім виплатити разом зі виниклою заборгованістю.

27. Крім того, призупиняючи якусь дію, слід вказувати конкретні строки, на які ці дії призупиняються.

28. Пункт 3 Указу № 771 зобов`язав Кабінет Міністрів України під час підготовки проекту Державного бюджету України на 2002 рік передбачити видатки на грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та заробітну плату працівників Міністерства внутрішніх справ України з урахуванням надбавок, установлених цим Указом.

29. Таким чином, дія наказу про призупинення виплати надбавки за роботу в умовах режимних обмежень, не могла діяти після прийняття бюджету на 2002 рік.

30. Відсутність фінансування не може бути причиною невиконання виплат чи не перерахунку пенсій.

31. У січні 2019 року, отримавши роздруківку про перерахунок пенсії, позивач побачив, що з нього зняли раніше призначені надбавки за оперативно-розшукову діяльність в розмірі 7%, за особливо-важливі завдання у розмірі 41% та знижена премія з 14% до 2,76%.

32. Ці надбавки і премія ОСОБА_1 були раніше призначені та виплачувались з 2014 року по квітень 2018 року.

33. Відповідно до правової позиції Європейського суду у справі «Кечко проти України» (рішення від 08.11.2005) в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм робітникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни в законодавство. Однак якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок, і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними. Органи державної влади не можуть самостійно скасовувати надбавки, посилаючись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань.

34. Зазначена позиція кореспондується позиції Верховного Суду, викладеній в постанові Верховного Суду від 03.04.2018 у справі № 175/1665/17 (адміністративне провадження № К/9901/9550/18).

35. У жодному документі, ані в Постанові КМУ № 988 від 11.11.2015, ані в будь яких інших нормативних актах нема ані слова про скасування надбавок за оперативно-розшукову діяльність та за особливо-важливі завдання.

36. У статті 12 чинного Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» вказано, що на працівників, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, поширюються гарантії правового і соціального захисту, передбачені законами України про ці органи. Працівникам, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, надаються додаткові пільги в питаннях соціально-побутового та фінансового забезпечення в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

37. Постанова КМУ № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» набрала чинності 02.12.2015. Згідно статті 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» перерахунок пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

38. Тобто, перерахунок пенсії повинен був здійснитися з 01.01.2016 без будь-яких додаткових вказівок. Саме 01.01.2016 є датою виникнення права на перерахунок пенсії. Але ні ліквідаційна комісія, ні пенсійний фонд, в порушення чинного законодавства, цього не зробили.

39. Протягом 2015-2018 років ОСОБА_1 виплачувались надбавки на оперативно-розшукову діяльність, за виконання особливо-важливих завдань и премія в розмірі 14%, тобто на момент перерахунку пенсії надбавки та премії не були скасовані та виплачувались, тому вони повинні були увійти в перерахунок пенсії на той період.

40. Діюче керівництво Ліквідаційній комісії Головного Управління МВС України в Дніпропетровській області самовільно перебрало на себе повноваження з тлумачення законів України на свій розсуд, в результаті чого незаконно, грубо порушуючи діюче законодавство України і норми Конституції України, неналежним чином провело перерахунок раніше призначеної пенсії, не включивши у довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії,надбавку за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%, надбавку за оперативно-розшукову діяльність в розмірі 7%, надбавку за виконання особливо важливих завдань в розмірі 41%, які самовільно скасували, та скоротивши розмір премії з 14 % до 2,76%, чим звузили мої права та нанесли позивачу суттєву шкоду.

ІІІ. ДОВОДИ ЛІКВІДАЦІЙНОЇ КОМІСІЇ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ МВС В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

41. Позовні вимоги позивача суперечать пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», у якій установлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з: посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

42. Перелік складових грошового забезпечення поліцейських є вичерпним.

43. Пунктом 1 розділу І «Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання», затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.04.2016 за № 669/28799 (далі - Порядок № 260), визначено відповідні складові грошового забезпечення поліцейським Національної поліції.

44. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку № 260 грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання. До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

45. Згідно з пунктом 1. Розділу II Порядку № 260 оклади за спеціальними званнями поліцейським виплачуються в розмірах згідно з додатками до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

46. На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб», Порядку № 260 та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, ліквідаційною комісією ГУМВС України в Дніпропетровській області для перерахунку пенсії підготована довідка № 83/25967 від 20.03.2018 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за формою згідно із додатком 2, з урахуванням інформації про середній розмір надбавок та премій, що фактично сплачені за січень 2016 року та надіслана до Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області супровідним листом від 22.03.2018 № 18707/Лк.

47. У довідці № 83/25967 від 20.03.2018, до складу грошового забезпечення увійшли тільки ті складові, що встановлені вказаним пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції»).

48. Вважаємо, що інші надбавки, а саме надбавка за виконання особливо важливих завдань - 41% та надбавка за оперативно-розшукову діяльність - 7%, які вимагає включити позивач до довідки відповідно додатку 2 Порядку не може бути включена до складових перерахунку пенсії ОСОБА_1 , так як не передбачені а ні постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», а ні Порядком та умовами виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затвердженим наказом Міністерства внутрішніх справ України 06.04.2016 № 260.

49. Також, звертаємо увагу суду, що надбавка за виконання особливо важливих завдань встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», розрахунок якої здійснювався з урахуванням складових грошового забезпечення, передбаченого для осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ України, 01.03.2018 втратила чинність на підставі прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704.

50. Крім того, у січні 2016 року жодному поліцейському ГУНП в Дніпропетровській області не виплачувалась надбавка за виконання особливо важливих завдань, встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».

51. Щодо надбавки за роботу в умовах режимних обмежень - 7%, яку позивач просить включити до складових довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, то звертаємо увагу суду, що зазначена надбавка не була встановлена ОСОБА_1 під час призначення останньому пенсії.

52. Згідно інформаційного листа МВС України від 20.04.2017 № 5551/05/22-2017, надбавки, зокрема, за службу в умовах режимних обмежень враховується у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі.

53. Враховуючи, що надбавка за роботу в умовах режимних обмежень не була встановлена позивачу під час призначення йому пенсії, тому ліквідаційною комісією ГУМВС зазначена надбавка не була врахована під час підготовки довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

54. Також не згодні з доводами позивача, що розмір його премії у довідці про розмір грошового забезпечення повинен складати 14%.

55. Так, ліквідаційною комісією розмір премії для перерахунку пенсії ОСОБА_1 був визначений на підставі листа МВС України від 12.03.2018 № 3261/05/22-2018 щодо інформації про середні розміри надбавок та премії, що фактично сплачені за січень 2016 року.

56. Момент перерахунку пенсії у ОСОБА_1 виник з дня набрання чинності з 29.12.2015 Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 № 900-VIII, у зв`язку з чим вона набула право на перерахунок пенсії з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

IV. ДОВОДИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

57. Згідно із частиною 4 статті 63 Закону № 2262-ХІІ усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

58. Порядок проведення перерахунку пенсій визначений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 № 393» від 13.02.2008 № 45 (далі - Порядок № 45).

59. Головне управління не наділено повноваженням визначати розмір грошового забезпечення та змінювати його, відповідальність за внесення тих чи інших складових грошового забезпечення до довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії покладається на установу, якою видавалась довідка.

60. Позивач, самостійно визначивши надбавки, що мають бути включені для перерахунку пенсії, порушує норми процесуального права, оскільки у відповідності до Кодексу адміністративного судочинства України завданням суду є виключно оцінка законності дій/бездіяльності, чи рішень суб`єкта владних повноважень, суд не має права вирішувати питання, що належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень та не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржуються, приймаючи замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону.

61. Водночас, питання щодо встановлення механізму проведення перерахунку та виплати пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) було врегульовано внаслідок прийняття постанови Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова № 103).

62. Пунктом 3 Постанови № 103 визначено перерахувати з 01.01.2016 пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

63. Аналізуючи положення Постанови № 103, можна дійти висновку, що Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про перерахунок з 01.01.2016 пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-ХІІ, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), врегульований порядок виплати перерахованих пенсій починаючи з 01 січня 2018 та порядок поетапної виплати доплати перерахованих сум пенсій з 01.01.2016 по 31.12.2017. Також даним рішенням Уряду чітко визначені розміри та складові грошового забезпечення, з якого необхідно визначати розмір перерахованої пенсії.

64. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.12.2018 у справі № 802/2196/17-а.

V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

65. Висновком № 83/25967 про призначення пенсії за вислугу років згідно з Законом України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ» від 09.04.1992 позивачу встановлено грошове забезпечення (а.с.61):

- посадовий оклад 120 грн;

- оклад за військове звання 130 грн;

- 35% надбавка за вислугу років 87,50 грн;

- надбавка за ОУС 54,79 грн;

- надбавка за 100% 196,88 грн.

Всього 589,17 грн.

66. 02.01.2003 ОСОБА_1 звернувся до начальника фінансово-планового відділу УМВС України в Дніпропетровській області з заявою про призначення пенсії за вислугою років (а.с.63).

67. Заява прийнята 02.01.2003.

68. Позивачу призначена пенсія за вислугу років з 30.12.2002 на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ від 09.04.1992.

69. Відповідно до довідки, які міститься в матеріалах пенсійної справи (а.с.83) позивач на день звільнення мав такі види грошового забезпечення:

- посадовий оклад 120 грн;

- оклад за військове звання 130 грн;

- 35% надбавка за вислугу років 87,50 грн;

- за особливі умови служби 54,79 грн;

- 100% надбавка 196,88 грн.

Всього 589,17 грн х 85% (грошового забезпечення) = 500,79 грн + 39,82 грн (на утриманців) = 540,61 грн.

70. 12.08.2003 вх. № 1914 надійшла додаткова довідка з надбавкою за роботу з таємними документами 15% у розмірі 9 грн.

71. З 01.11.2003 грошове забезпечення ОСОБА_1 складає:

- посадовий оклад 120 грн;

- оклад за військове звання 130 грн;

- 35% надбавка за вислугу років 87,50 грн;

- за особливі умови служби 54,79 грн;

- 100% надбавка 196,88 грн;

- 15% за таємність 9 грн.

Всього 589,17 грн х 90% = 538,35 грн (розмір пенсії).

72. Пенсію позивачу перераховано 01.01.2008 з підстави уточнення початкового строку виплати пенсії (а.с.85). З сум грошового забезпечення:

- посадовий оклад 120 грн;

- оклад за військове звання 130 грн;

- процентна надбавка за вислугу років 40% 100 грн;

- грошове забезпечення збільшено на 100% 350 грн;

- ОУС офіцерам МО (ПО+ВЗ-50) 50% 125 грн;

- надбавка за очік.пенсію 470 грн;

- за безперервну службу 90% 1 165,62 грн;

- премія 33,3% 819,43 грн;

Всього 3 280 грн.

Основний розмір пенсії 90% грошового забезпечення (вислуга років 35) у розмірі 2 952,16 грн.

Вид підвищення або надбавка до пенсії: непрацездатна дитина віком до 18 років ст. 16 П «А» 235 грн.

Всього призначено 3 187,16 грн.

73. 15.05.2008 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.01.2008, з 01.04.2008, підстава перерахунку: постанова КМУ від 07.11.2007 № 1294 /упорядкування структури грошового забезпечення/ (а.с.86, 87).

74. Головним управлінням МВС України в Дніпропетровській області видана довідка № 83/25967 від 10.03.2008 (а.с.88) про те що відповідно до постанови КМУ України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.01.2008 за посадою «ст. оперуполномоченный отделения уголовного розыска Жовтневого РО Днепропетровского ГУ УМВД Украины Днепропетровской области», яку він обіймав на день звільнення зі служби становить:

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військовим званням підполковник міліції 130 грн;

- надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за виконання особливо важливих завдань 41% 533,82 грн;

- надбавка за ОРД 7% 56 грн;

- премія 14% 264,85 грн.

Всього 2 156,67 грн.

75. Позивачу перераховано пенсію з 01.07.2008 (а.с.89):

- з сум грошового забезпечення: посадовий оклад 800 грн, оклад за військове звання 130 грн, процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн, надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн, надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн, премія 14% 264,85 грн, всього 2 156,67 грн;

- основний розмір пенсії 90% грошового забезпечення (вислуга років 35) у розмірі 1 941 грн;

- сума доплати до попереднього основного розміру пенсії 1 011,16 грн;

- основний розмір пенсії з урахуванням доплати 2 952,16 грн;

- вид підвищення або надбавка до пенсії: непрацездатна дитина віком до 18 років ст. 16 П «А» 241 грн;

- всього призначено 3 193,16 грн.

76. Позивачу перерахована пенсія з 01.10.2008, підстава перерахунку Закон України «Про державний бюджет на 2008 рік» (а.с.90).

77. 09.07.2009 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.04.2009, підстава перерахунку постанова Кабінету Міністрів України від 11.03.2009 № 198/Соціальний захист окремих категорій громадян (а.с.91).

78. Згідно з розрахунком пенсії за вислугу років по пенсійній справі № N/A 25967 від 16.07.2009 пенсія ОСОБА_1 призначена (обчислена) із сум грошового забезпечення (а.с.93):

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військове званням 130 грн;

- процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн;

- премія 14% 264,85 грн.

Всього 2 156,67 грн.

79. 19.08.2009 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.11.2008, з 01.09.2009, підстава перерахунку: зміна сімейного стану/зменшення кількості утриманців (а.с.96, 97).

80. Згідно з розрахунком пенсії за вислугу років по пенсійній справі № N/A 25967 від 09.09.2009 пенсія ОСОБА_1 призначена (обчислена) із сум грошового забезпечення (а.с.102):

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військове званням 130 грн;

- процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн;

- премія 14% 264,85 грн.

Всього 2 156,67 грн.

81. 04.09.2010 позивач звернувся до начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з заявою, в якій просив провести індексацію призначеної йому пенсії відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» (а.с.104).

82. Згідно з розрахунком пенсії за вислугу років по пенсійній справі № N/A 25967 від 13.11.2009 пенсія ОСОБА_1 призначена (обчислена) із сум грошового забезпечення (а.с.109):

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військове званням 130 грн;

- процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн;

- премія 14% 264,85 грн.

Всього 2 156,67 грн.

83. 13.11.2009 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.12.2009, підстава перерахунку: уточнення роботи пенсіонера/влаштування на роботу або її припинення (а.с.110).

84. Головним управлінням МВС України в Дніпропетровській області видана довідка № 83/25967 від 30.05.2012 (а.с.112) про те що відповідно до постанови КМУ України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.04.2012 за посадою «ст. оперуполномоченный отделения уголовного розыска Жовтневого РО Днепропетровского ГУ УМВД Украины Днепропетровской области», яку він обіймав на день звільнення зі служби становить:

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військовим званням підполковник міліції 130 грн;

- надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за виконання особливо важливих завдань 48% 624,96 грн;

- надбавка за ОРД 37% 296 грн;

- премія 50,7% 1 127,04 грн.

Всього 3 350 грн.

85. Згідно з розрахунком пенсії за вислугу років по пенсійній справі № N/A 25967 від 30.10.2012 пенсія ОСОБА_1 призначена (обчислена) із сум грошового забезпечення (а.с.113):

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військове званням 130 грн;

- процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн;

- премія 14% 264,85 грн.

Всього 2 156,67 грн.

86. Відповідно до розрахунку пенсії за вислугу років по пенсійній справі № N/A 25967 від 13.12.2014 пенсія ОСОБА_1 призначена (обчислена) із сум грошового забезпечення (а.с.126):

- посадовий оклад 800 грн;

- оклад за військове званням 130 грн;

- процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн;

- надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн;

- премія 14% 264,85 грн.

Всього 2 156,67 грн.

87. У березні 2015 року позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.04.2015, підстава перерахунку: індексація пенсії (а.с.131).

88. 26.10.2016 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.05.2016, підстава перерахунку: Закон України «Про державний бюджет України на 2016 рік» (а.с.132).

89. Головним управлінням МВС України в Дніпропетровській області видана довідка № 83/25967 від 20.03.2018 (а.с.136) про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) на ім`я ОСОБА_1 , згідно якої відповідно до статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», Постанови КМУ від 11.11.2015 № 988 розмір грошового забезпечення за нормами, чинними за січень 2016 року, за прирівняною посадою поліцейського згідно з Наказом МВСУ № 138 від 17.02.2017, пункту 8.17, старший оперуповноважений/Відділу (відділення) поліції) до посади «ст. оперуполномоченный отделения уголовного розыска Жовтневого РО Днепропетровского ГУ УМВД Украины Днепропетровской области», яку він займав на день звільнення зі служби, становить:

- посадовий оклад 2 500 грн;

- оклад за званням підполковник міліції 2 200 грн;

- надбавка за стаж служби (50%) 2 350 грн;

- премія 2,76% 194,58 грн;

- усього 7 244,58 грн.

90. 06.04.2018 з 01.05.2018 відповідачем згідно Постанови № 103 здійснено перерахунок пенсії позивачу (а.с.137):

- виходячи із сум грошового забезпечення: посадового окладу 2 500 грн, окладу за військовим званням 2 200 грн, процентна надбавки за вислугу років (50%) 2 350 грн, премія 2,76% 194,58 грн, всього 7 244,58 грн;

- основний розмір пенсії: 70% грошового забезпечення (вислуга років 35) 5 071,21 грн;

- підсумок пенсії (з надбавками) 5 071,27 грн; з 01.05.2018 - 5 071,21 грн;

- підстава перерахунку: (грошове забезпечення згідно постанови КМУ № 988) постанова КМУ № 103 від 21.02.2018 пункт перерахунок з 01.01.2016.

91. 14.05.2018 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.05.2016 (а.с.27):

- з сум грошового забезпечення: посадовий оклад 800 грн, оклад за військове звання 130 грн, процентна надбавка за вислугу років 40% 372 грн, надбавка за особливо важливі завдання 41% 533,82 грн, надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн, премія 14% 264,85 грн, всього 2 156,67 грн.;

- основний розмір пенсії 90% грошового забезпечення (вислуга років 35) у розмірі 1 941 грн;

- сума доплати до попереднього основного розміру пенсії 1 011,16 грн;

- основний розмір пенсії з урахуванням доплати 2 952,16 грн;

- вид підвищення або надбавка до пенсії: доплата до розміру пенсії зафіксованої індексації (з 01.10.2012) 181,26 грн;

- підсумок пенсії (з надбавками) 3 133,42 грн;

- підстава перерахунку: Закон України «Про державний бюджет України на 2016 рік».

92. 22.05.2018 ОСОБА_1 звернувся до т.в.о. заступника Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області, полковника поліції Бахчева К.В з заявою, в якій просив переглянути його пенсійну справу та перерахувати передбачену законом надбавку за роботу з секретними документами (а.с.12).

93. Листом від 06.06.2018 № 62 Головне управління МВС України в Дніпропетровській області надало відповідь позивачу, в якому, зокрема, зазначено (а.с.13):

- у 1988 році позивачу встановлена надбавка за роботу в умовах режимних обмежень у розмірі 15 відсотків від посадового окладу згідно з наказом УМВС України в Дніпропетровській області від 07.10.1998 № 537;

- відповідно до наказу ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області від 26.10.2001 № 741 дію вищезазначеного наказу призупинено через відсутність фінансування;

- у зв`язку з вищевикладеним, підстав для нарахування надбавки за роботу в умовах режимних обмежень не має.

94. 23.07.2018 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява (справа № 0440/5562/18) ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про:

- визнання дій щодо перерахунку раніше призначеної пенсії з урахуванням лише 70% грошового забезпечення протиправними;

- зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, вчинити певні дії, а саме: провести перерахунок раніше призначеної пенсії, з урахуванням 90% щомісячного грошового утримання з 01.01.2016;

- виплату різниці грошових коштів;

- виплату довічного щомісячного грошового забезпечення (пенсію) у розмірі 90% грошового забезпечення.

95. Рішенням суду від 22.08.2018 у справі № 0440/5562/18 адміністративний позов задоволено частково, суд:

- визнав дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо перерахунку ОСОБА_1 раніше призначеної пенсії з урахуванням лише 70 % грошового забезпечення протиправними;

- зобов`язав Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провести перерахунок раніше призначеної ОСОБА_1 пенсії, з урахуванням 90 % щомісячного грошового утримання з 01.01.2016;

- в іншій частині позовних вимог відмовив.

96. Рішення суду від 22.08.2018 у справі № 0440/5562/18 набрала законної сили 25.09.2018.

97. 23.11.2018 позивачу здійснено перерахунок пенсії з 01.12.2018 (а.с.158):

- виходячи із сум грошового забезпечення: посадового окладу 2 500 грн, окладу за військовим званням 2 200 грн, процентна надбавки за вислугу років (50%) 2 350 грн, премія 2,76% 194,58 грн, всього 7 244,58 грн;

- основний розмір пенсії: 90% грошового забезпечення (вислуга років 35) 6 520,12 грн;

- підсумок пенсії (з надбавками) 6 520,12 грн; з 01.12.2018 - 6 520,12 грн;

- підстава перерахунку: рішення суду.

98. 29.01.2019 ОСОБА_1 звернувся до заступника Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області, полковника поліції Бахчева К.В з заявою (а.с.20), в якій зазначено, що після перерахунку перестали начисляти надбавки за особливо важливі завдання, за оперативно-розшукову діяльність та знижено премії з 14% до 2, 76%. Також, у заяві позивач просив:

- надати письмову відповідь на підставі яких нормативних документів йому було скасовано надбавки та зменшено розмір пенсії;

- надати роздруківку про нараховану 30.12.2002 пенсію;

- повідомити який був посадовий оклад старшого оперуповноваженого карного розшуку районного відділу Дніпропетровського міського управління у 2001 року (до наказу МВС України № 779 від 11.09.2001) та після вступу в дію вказаного наказу.

99. 12.02.2019 позивач звернувся до начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області ОСОБА_2 з заявою (а.с.23), в якій зазначено, що отримавши роздруківку про перерахунок пенсії побачив, що в ній відсутні надбавки за особливо важливі завдання, надбавка за оперативно-розшукову діяльність, надбавка за секретність та значно зменшений розмір премії. У зв`язку із зазначеним просив надати його письмову відповідь на підставі яких нормативних документів, коли та ким було скасовані вищезазначені надбавки та зменшений розмір премії.

100. Листом від 19.02.2019 № 4028/02-02/27 Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області надало відповідь на заяву позивачу, в якому, зокрема, зазначено:

- відповідно до частини 3 статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських;

- 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби та деяким іншим категоріям осіб»;

- зазначена Постанова є підставою для проведення перерахунку) пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ;

- розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року;

- також повідомляємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-ХІІ, відповідно до якого уповноважені органи готують для перерахунку пенсії окремо на кожну особу довідки про розмір грошового забезпечення та подають їх Головним управлінням Пенсійного фонду України

101. Листом від 26.02.2019 № 1/Д-548/103/Лк-2019 Головне управління МВС України в Дніпропетровській області надало відповідь позивачу, в якому, зокрема, зазначено (а.с.21):

- норми Закону № 900, Порядку № 45, а також Постанови № 103 не передбачають при перерахунку пенсій враховувати види грошового забезпечення, у тому числі додаткові види (надбавки, доплати, підвищення, тощо), які виплачувались працівникам органів внутрішніх справ до ліквідації міліції;

- ураховуючи викладене, у довідці № 83/25967 від 20.03.2018 до складу грошового забезпечення увійшли тільки ті позиції, що встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції»; а саме: посадовий оклад - 2500; оклад за звання - 2 200; надбавка за стаж служби (27 років) 50% - 2 350; премія 2,76 % - 194,58;

- премія визначається відповідно до Постанови № 103 у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою поліцейського за січень 2016 року. Розпорядником інформації про середні розміри премії за відповідними посадами є Національна поліція України. Зазначена інформація надійшла до Ліквідаційної комісії ГУМВС листом МВС України від 13.03.2018 № 3261/05/22-2018.

- згідно вказаного листа МВС, середній розмір премії за посадою «старший оперуповноважений/ Відділу(відділення) поліції» за січень 2016 року - 2,76%. Тому, розмір премії для перерахунку Вашої пенсії у довідці - 2,76%;

- ураховуючи викладене, врахувати у довідку № 83/25967 від 20.03.2018 надбавку за виконання особливо важливих завдань, надбавку за оперативно-розшукову діяльність та збільшити розмір премії до 14%, законних підстав немає;

- на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 № 1522 «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян» Ваша пенсійна справа у повному обсязі 05.03.2007 передана актом № 9 приймання-передачі діючих пенсійних справ до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області. Тому, з питання отримання роздруківки про нараховану ОСОБА_3 пенсію, на момент виходу на пенсію. Ви можете звернутися до зазначеної установи.

VI. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

102. Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

103. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

104. Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.

105. Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі – Закон № 2262-ХІІ) визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

106. У преамбулі Закону № 2262-ХІІ зазначено, що Закон має на меті реалізацію особами, які мають право на пенсію за цим Законом, свого конституційного права на державне пенсійне забезпечення у випадках, передбачених Конституцією України та цим Законом, і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України.

107. Держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

108. Відповідно до абзацу третього статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

109. Абзацом четвертим статті 63 Закону № 2262-ХІІ встановлено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

110. У 2015 році прийнято Закон України від 02.07.2015 № 580 «Про національну поліцію», у пункті 15 Прикінцевих та перехідних положень якого вказано, що за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

111. Постановою Кабінету Міністрів України «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» від 21.02.2018 № 103 (далі – Постанова № 103) (у редакції на момент проведення перерахунку), прийнятою відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ, постановлено:

- перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом № 2262-ХІІ до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (пункт 1 Постанови № 103);

- виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 1 січня 2018 року у таких розмірах: з 1 січня 2018 року - 50 відсотків; з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - 75 відсотків; з 1 січня 2020 року - 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 1 березня 2018 року (пункт 2 Постанови № 103);

- перерахувати з 1 січня 2016 року пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року (пункт 3 Постанови № 103);

- перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) відповідно до пункту 3 цієї постанови проводиться на підставі довідок про розміри грошового забезпечення, поданих Міністерством внутрішніх справ органам Пенсійного фонду України до набрання чинності цією постановою, або довідок, додатково оформлених та поданих відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 № 45 (далі – Порядок № 45) (у редакції на момент проведення перерахунку).

112. Пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України (пункт 1 Порядку № 45).

113. Перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону (пункт 4 Порядку № 45).

114. Пунктом 5 Порядку № 45 встановлено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

115. Особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) перерахунок пенсії з 1 січня 2016 р. проводиться з розміру грошового забезпечення за прирівняною посадою поліцейського, враховуючи оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року. Подальші перерахунки здійснюються з урахуванням складових грошового забезпечення, передбачених абзацом першим цього пункту.

116. Постановою Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015 № 988 установлено, що грошове забезпечення поліцейських Національної поліції, яке складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премій та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

VII. ОЦІНКА СУДУ

щодо визнання дій Ліквідаційної комісії УМВС України в Дніпропетровській області щодо перерахунку ОСОБА_1 , раніше призначеної пенсії без включення надбавок за роботу в умовах режимних обмежень 15% (секретка), за оперативно-розшукову діяльність 7%, за особливо важливі завдання 41%, та зменшення розміру премії з 14% до 2,76% - протиправними

117. Відповідно до статті 81 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.1991 № 1788-XII призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.

118. Згідно з пунктом 23 «Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»», затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону № 2262-ХІІ.

119. Таким чином, Ліквідаційна комісія управління МВС України в Дніпропетровській області не є належним органом, який здійснює перерахунок пенсії.

120. З урахуванням викладеного, суд відмовляє у задоволенні вказаної позовної вимоги.

121. Проте, з тексту зазначеної позовної вимоги вбачається, що позивач оскаржує дії Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області по не включенню в довідку № 83/25967 від 20.03.2018 надбавок за роботу в умовах режимних обмежень 15% (секретка), за оперативно-розшукову діяльність 7%, за особливо важливі завдання 41%, та зменшення розміру премії з 14% до 2,76%.

122. Відповідно до довідки, яка міститься в матеріалах пенсійної справи позивач на день звільнення мав такі види грошового забезпечення: посадовий оклад 120 грн; оклад за військове звання 130 грн; 35% надбавка за вислугу років 87,50 грн; за особливі умови служби 54,79 грн; 100% надбавка 196,88 грн.

123. З 01.11.2003 грошове забезпечення ОСОБА_1 складає: посадовий оклад 120 грн; оклад за військове звання 130 грн; 35% надбавка за вислугу років 87,50 грн; за особливі умови служби 54,79 грн; 100% надбавка 196,88 грн; 15% за таємність 9 грн.

124. Надбавка у розмірі 15% (за роботу за другою формою (інформація, що має ступені секретності «цілком таємно» та «таємно») встановлена позивачу на підставі наказу Управління МВС України в Дніпропетровській області від 07.10.1998 № 537 (а.с.19).

125. Головним управлінням МВС України в Дніпропетровській області видана довідка № 83/25967 від 10.03.2008 про те що відповідно до постанови КМУ України від 07.11.2007 № 1294 розмір грошового забезпечення становить: посадовий оклад 800 грн; оклад за військовим званням підполковник міліції 130 грн; надбавка за вислугу років 40% 372 грн; надбавка за виконання особливо важливих завдань 41% 533,82 грн.; надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7% 56 грн; премія 14% 264,85 грн.

126. З матеріалів пенсійної справи позивача № N/А 25967 вбачається, що надбавка за виконання особливо важливих завдань 41%, надбавка за оперативно-розшукову діяльність 7%, премія 14% нараховувалась та виплачувалась ОСОБА_1 до 06.04.2019, дати перерахунку пенсії.

127. Суд зазначає, що перерахунок пенсії здійснено на підставі Постанови № 103, яка звужує складові грошового забезпечення, які підлягають врахуванню при обрахунку пенсії вказаним особам (зокрема позивачу), а тому звужує зміст вже існуючих прав таких осіб.

128. Рішенням Конституційного Суду України від 11.10.2005 № 8-рп/2005 звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу права і свобод - це зменшення, зокрема, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.

129. Конституційний Суд України у рішенні від 13.05.2015 № рп-4/2015 наголосив, що виключно Верховна Рада України шляхом прийняття законів визначає види грошового забезпечення для обчислення та перерахунку пенсій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за Законом, а Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо забезпечення права осіб на пенсійне забезпечення, керуючись Конституцією та законами України.

130. Верховний Суд України також у постанові від 10.03.2015 у справі № 21-70а15 вказав на те, що будь-які надбавки, підвищення, доплати, з яких сплачено страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, відносяться до складу грошового забезпечення військовослужбовців, з розміру якого обчислюється пенсія.

131. Слід зазначити, що Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме: у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, Управління державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 06.07.1999 № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги, від 20.03.2002 № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).

132. У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов`язана з ризиком для життя і здоров`я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення.

133. Виходячи із висловленого, у рішеннях Конституційного Суду України розуміння сутності соціальних гарантій не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства.

134. Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 № 3477-IV суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

135. Відповідно до пунктів 21, 24 рішення у справі «Федоренко проти України» (№ 25921/02) Європейський Суд з прав людини, здійснюючи прецедентне тлумачення статті 1 Першого Протоколу до Конвенції сформулював правову позицію про те, що право власності може бути «існуючим майном» або «виправданими очікуваннями» щодо отримання можливості ефективного використання права власності чи «законними сподіваннями» отримання права власності. Аналогічна правова позиція сформульована Європейським судом з прав людини і в справі Стреч проти Сполучного Королівства (Stretch v. the United Kingdom № 44277/98).

136. У пункті 57 рішення Європейського суду з прав людини «Щокін проти України» (№ 23759/03 та № 37943/06) та у пункті 43 рішення Європейського суду з прав людини «Сєрков проти України» (39766/05) встановлено порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав та основоположних свобод, на підставі того, що органи держаної влади віддали перевагу найменш сприятливому тлумаченню національного законодавства, що призвело до накладення на заявника додаткових зобов`язань зі сплати податку.

137. Отже, перерахунок пенсії повинен здійснюватися з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій, які отримував позивач, та зміст яких не може бути звужено шляхом внесення змін до законодавства або виходячи із середніх показників, в той час як встановлення таких премій або надбавок, доплат тощо, та відповідно виплата пенсії, відбувалась безпосередньо з призначених позивачу.

138. Відповідно до пункту 2 розділу 4 Указу Президента України «Про Концепцію вдосконалення судівництва для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стандартів» від 10.05.2006 № 361/2006 адміністративне судочинство спрямоване на захист прав особи у публічно-правових відносинах від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

139. За своїм статусом у суспільстві учасники таких правовідносин перебувають у нерівних умовах, тому адміністративний суд має вжити всіх передбачених законом заходів, щоб захистити порушені органом влади права особи, в тому числі збирати докази з власної ініціативи, виходити за межі вимог сторін тією мірою, наскільки це необхідно для повного захисту прав особи.

140. З метою ефективного та повного захисту прав позивача, відповідно до частини другої статті 9 КАС України, суд виходить за межі позову та визнає протиправними дії Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області по видачі довідки № 83/25967 від 20.03.2018 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) без включення всіх видів грошового забезпечення, а саме:

- надбавки за виконання особливо важливих завдань 41%;

- надбавки за оперативно-розшукову діяльність 7%;

- надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%;

- премії 14%.

щодо зобов`язання Ліквідаційної комісії управління МВС України в Дніпропетровський області та Головного управління пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити певні дії

141. Згідно зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Законом № 475/97-ВР від 17.07.1997 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

142. У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

143. Засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути «ефективним» як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Афанасьєв проти України» від 05.04.2005 (заява № 38722/02)).

144. Отже, «ефективний засіб правого захисту» у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі

145. Суд зазначає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області видати довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) з включенням усіх видів грошового забезпечення, у тому числі:

- надбавку за виконання особливо важливих завдань 41%;

- надбавку за оперативно-розшукову діяльність 7%;

- надбавку за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%;

- премію 14%.

146. Крім того, належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провести перерахунок пенсії згідно з довідкою про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), виданою Ліквідаційною комісією Головного управління МВС України в Дніпропетровській області, з включенням усіх видів грошового забезпечення на виконання рішення суду у цій справі, з 01.01.2016.

VIII. ВИСНОВОК СУДУ

147. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

148. Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

149. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

щодо строку порушеного права позивача на соціальний захист

150. Суд зазначає, що право на соціальний захист відноситься до основоположних прав і свобод, які гарантуються державною і, за жодних умов, не можуть бути скасовані, а їх обмеження не допускається, крім випадків, передбачених Конституцією України.

151. Строки у сфері соціального захисту застосовує відповідний суб`єкт владних повноважень або суд, у випадку, визнання рішення, дії чи бездіяльності відповідного суб`єкта протиправними та задоволення позову особи. У свою чергу, строк на звернення до суду застосовується виключно судом, як правило, на етапі прийняття рішення про відкриття провадження в адміністративній справі. Строк звернення до суду стосується виключно питання прийняття до розгляду або відмови у розгляді позовних вимог по суті, але не застосовується для прийняття рішення про задоволення чи не задоволення таких вимог, а також періоду протягом якого такі вимоги підлягають задоволенню.

152. Суд також виходить з того, що у триваючих правовідносинах суб`єкт владних повноважень протягом певного проміжку часу ухиляється від виконання своїх зобов`язань (триваюча протиправна бездіяльність) або допускає протиправну поведінку (триваюча протиправна діяльність) по відношенню до фізичної або юридичної особи.

153. Відлік строків для звернення з метою реалізації права на соціальний захист розпочинається з моменту отримання відповідним суб`єктом владних повноважень заяви особи, до якого додано пакет необхідних документів. У свою чергу, відлік строків для звернення до суду (у випадку незгоди особи з відповідним рішенням, дією чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень за результатами розгляду зазначеної заяви) розпочинається з моменту коли особа дізналася або повинна була дізнатися про таке порушення своїх прав, крім якщо інше прямо не передбачено законом.

154. При застосуванні строків звернення до адміністративного суду у вказаній категорії справ слід виходити з того, що встановлені процесуальним законом строки та повернення позовної заяви на підставі їх пропуску не можуть слугувати меті відмови у захисті порушеного права, легалізації триваючого правопорушення, в пергу чергу, з боку держави.

155. Згідно з частиною третьою статті 51 Закону України № 2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

156. З урахуванням викладеного строкового обмеження стосовно виплати пенсії у визначеному законодавством розмірі за минулий час, яку особа не отримувала з вини відповідного суб`єкта владних повноважень, немає.

157. Зазначена правова позиція щодо строку порушеного права позивача на соціальний захист щодо викладена у постановах Верховного Суду від 19.03.2019 у справі № 806/1952/18 (адміністративне провадження № К/9901/66396/18), від 22.01.2019 року у справі № 201/9987/17(2-а/201/304/2017), від 24.04.2018 у справі № 646/6250/17, від 30.10.2018 у справі № 493/1867/17, від 25.05.2016 у справі № 164/1904/14-ц, у постанові Великої Палати Верховного Суду від 06.02.2019 у справі № 522/2738/17.

158. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив :

159. Адміністративний позов ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 08592141; вул. Троїцька, буд. 20-А, м. Дніпро, 49101), Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 21910427; вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії – задовольнити частково.

160. Визнати протиправними дії Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області по видачі довідки № 83/25967 від 20.03.2018 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) без включення всіх видів грошового забезпечення, у тому числі: надбавки за виконання особливо важливих завдань 41%; надбавки за оперативно-розшукову діяльність 7%; надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%; премії 14%.

161. Зобов`язати Ліквідаційну комісію Головного управління МВС України в Дніпропетровській області видати ОСОБА_1 довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) з включенням усіх видів грошового забезпечення, у тому числі: надбавки за виконання особливо важливих завдань 41%; надбавки за оперативно-розшукову діяльність 7%; надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%; премії 14%.

162. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 згідно з довідкою про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), виданою Ліквідаційною комісією Головного управління МВС України в Дніпропетровській області, з включенням усіх видів грошового забезпечення на виконання рішення суду у цій справі, з 01.01.2016.

163. В решті позовних вимог – відмовити.

164. Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Дніпропетровській області судові витрати на сплату судового збору у розмірі 768,40 грн.

165. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

166. Повне рішення складено 10.06.2019.

Суддя

І.О. Верба

Джерело: ЄДРСР 82373172
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку