open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 1140/3237/18
Моніторити
Постанова /16.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /07.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /07.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Рішення /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Рішення /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2018/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2018/ Кіровоградський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 1140/3237/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /16.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /07.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /07.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.04.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Рішення /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Рішення /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2019/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2018/ Кіровоградський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2018/ Кіровоградський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

07 травня 2019 року м. Дніпросправа № 1140/3237/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Сафронової С.В. (доповідач),

суддів: Мельника В.В., Чепурнова Д.В.,

за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 та адвоката Влащенка Олега Анатолійовича на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11 березня 2019 року

у адміністративній справі № 1140/3237/18 за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Добровеличківської районної державної адміністрації Кіровоградської області, третя особа - Релігійна громада «Церкви Християн Євангельської Віри «Слово Істини», про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

27.11.2018 року ОСОБА_1 (далі по тексту позивач) звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі по тексту відповідач-1), до Добровеличківської районної державної адміністрації Кіровоградської області (далі по тексту відповідач-2), третя особа: Релігійна громада «Церкви Християн Євангельської Віри «Слово Істини», в якому, з урахуванням уточненого позову, просив визнати протиправним та скасувати рішення комісії Добровеличківської РДА Кіровоградської області у справах альтернативної (невійськової) служби від 22.11.2018 року в частині відмови йому в направлені на проходження альтернативної (невійськової) служби, замість проходження строкової військової служби.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11.03.2019 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції ОСОБА_1 через адвоката Влащенка Олега Анатолійовича подали апеляційну скаргу, в якій просили скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтували тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянт зазначив, що він звернувся до Добровеличківської районной державної адміністрації Кіровоградської області зі заявою про заміну військової строкової служби альтернативною(невійськової) службою у зв`язку з релігійними переконаннями, заява була прийняла до розгляду. ОСОБА_1 отримав повістку ІНФОРМАЦІЯ_1 про запрошення прибути на збірний пункт до ІНФОРМАЦІЯ_1 , прибувши на збірний пункт до Кіровоградського обласного військового комісаріату за адресою АДРЕСА_1 та звернувся до військового комісара зі заявою про неможливість проходження строкової військової служби у зв`язку зі своїми релігійними переконаннями та з проханням заміни строкової військової служби на альтернативну. Вказував, що 22.11.2018 року отримав витяг з протоколу засідання комісії у справах альтернативної (невійськової) служби Добровеличківської районної державної адміністрації Кіровоградської області у справах альтернативної (невійськової) служби та відмову Кіровоградського обласного військового комісаріату про заміну строкової військової служби на альтернативну, посилаючись на п. 14 Постанови Кабінету міністрів України від 10 листопада 1999 року. Заявники апеляційної скарги вказували, що Законом України «Про альтернативну (невійськову) службу (стаття 7) на Міністерство праці та соціальної політики покладено забезпечення діяльності комісій у справах альтернативної служби, які утворюються для вирішення питань проходження альтернативної служби і є постійно діючими органами. Комісія у справах альтернативної (невійськової) служби України утворена Кабінетом Міністрів України при Мінпраці, її очолює заступник Міністра праці та соціальної політики України, відповідальним секретарем комісії є керівник відповідного підрозділу Міністерства. До складу комісії входять представники Кабінету Міністрів України, Міноборони, Мінсім`ямолодьспорту, МОЗ, Мінагрополітики, Мін`юсту, Мінрегіонбуду, Держкомрелігій, Товариства Червоного Хреста України та інших закладів та організацій. Право на альтернативну службу мають громадяни, виконання військового обов`язку якими суперечить їх релігійним переконанням і які належать до діючих згідно з законодавством України релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю. Вказано, що на альтернативну службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили про неможливість її проходження, як такої, що суперечить їхнім релігійним переконанням. ОСОБА_1 заявляє, що є членом Церкви Християн Євагнельської Віри «Слово Істини» (релігійної громади) м. Горішні Плавні, Полтавської області, прийняв водне хрещення по вірі, та має релігійні переконання, які не дозволяють проходити військову службу, в тому числі під час мобілізації, убивати людей та бути співучасником вбивства. Вказує, що заяву про проходження альтернативної служби подав у відведений строк. Згідно Положення про порядок проходження альтернативної служби- для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадянин після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду призову на строкову військову службу особисто подає письмову заяву до доповідного структурного підрозділу місцевої адміністрації за місцем проживання, відповідний структурний підрозділ місцевої державної адміністрації протягом календарного місяця вивчає заяву громадянина про направлення на альтернативну службу і у разі потреби в межах наданих повноважень перевіряє повідомлені заявником дані. Заявники апеляційної скарги вказали, що Кіровоградський обласний військовий комісаріат, видавши наказ, не дав позивачу часу для вирішення питання про проходження строкової служби в альтернативний спосіб, так як законодавство України не передбачало вирішення такого питання протягом двадцяти одного календарного дня, чим порушив законодавство. ІНФОРМАЦІЯ_2 , грубо порушуючи права позивача, зобов`язав його звернутися до Добровеличківської районної державної адміністрації Кіровоградської області, мотивуючи існування його реєстрації в Добровеличківському районі Кіровоградської області, з чим не можна погодитися. Позивач повинен був подати письмову заяву до відповідного структурного підрозділу місцевої адміністрації за місцем проживання, а саме за адресою: АДРЕСА_2 . У відповідності до вимог ст. 29 ЦК України місцем проживання фізичної особи є житло в якому вона проживає постійно або тимчасово. Вказані вимоги судом першої інстанції, на думку апелянтів, вивчені не були, судом не взяті до уваги обставини справи, неповно досліджено наданих доказів, неправильно застосовано норми процесуального права, що призвело до помилкового і безпідставного винесення рішення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Суд першої інстанції відмовляючи в задоволенні позовних вимог, виходив з того, що підставою для відмови громадянину в направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори є - несвоєчасне подання заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори, відсутність підтверджень щодо істинності релігійних переконань, неявка громадянина без поважних причин за викликом до місцевої державної адміністрації для розгляду його заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори. Указом Президента «Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову військову службу у 2018 році» №33/2018 від 15.02.2018 року визначено на 2018 рік такі строки проведення чергових призовів громадян України на строкову військову службу:1) квітень - травень;2) жовтень - листопад. Вирішено призвати на строкову військову службу придатних за станом здоров`я до військової служби громадян України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 20 років, та старших осіб, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу: 1) у квітні - травні 2018 року; 2) у жовтні - листопаді 2018 року. Позивач, для вирішення питання про направлення на альтернативну службу повинен був подати заяву до Добровеличківської РДА не пізніше 2 календарних місяців до початку періоду проведення осіннього призову на строкову військову службу 2018 року, який розпочався з 01 жовтня 2018 року, тобто не пізніш 01 серпня 2018 року. ОСОБА_1 подав заяву про заміну військової строкової служби альтернативною (невійськовою) службою, в зв`язку з релігійними переконаннями до Добровеличківської РДА, 12 листопада 2018р., що свідчить про порушення строку, встановленого ст. 9 Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу». Зміст протоколу засідання комісії Добровеличківської РДА свідчить, що ОСОБА_1 був присутнім на засіданні комісії у справах альтернативної (невійськової) служби, однак не навів підстав, які перешкоджали йому вчасно подати заяву про заміну військової служби. Суд першої інстанції прийшов до висновку, що ОСОБА_1 мав можливість заявити про своє право на проходження альтернативної (невійськової) служби ще до початку проведення осіннього призову на строкову військову службу у 2018 році. Суд першої інстанції встановив, що відповідач Добровеличківська РДА діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, встановлений законодавством; обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; пропорційно, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Матеріалами справи встановлено, що ОСОБА_1 отримано повістку про необхідність з`явитись 14.11.2018 року до Кіровоградського обласного військкомату як до збірного пункту для відправлення на строкову військову службу.

Однак встановлено, що 12.11.2018 року позивач звернувся до Добровеличківської районної державної адміністрації Кіровоградської області з заявою про заміну військової строкової служби на альтернативну, в зв`язку з його релігійними переконаннями, оскільки є членом християн євангельської віри у місті Горішні Плавні Полтавської області «Слово Істини». Про прийняття заяви листом від 12.11.2018 року № 08-37/20/3 Добровеличківська районна державна адміністрація Кіровоградської області повідомила ОСОБА_1 .

Відповідно до витягу з протоколу призовної комісії від 08.11.2018 року №12 ОСОБА_1 визнаний придатним до військової служби та призначений до команди 210

22.11.2018 року позивачем отримано витяг з протоколу засідання комісії у справах альтернативної (невійськової) служби Добровеличківської РДА Кіровоградської області у справах альтернативної (невійськової) служби, з якого встановив, що у задоволені його заяви відмовлено, в зв`язку з невчасним поданням заяви. За результатами розгляду заяви ОСОБА_1 на засіданні комісії у справах альтернативної (невійськової) служби Добровеличківської РДА, було прийнято рішення № 1 від 22.11.2018 року про відмову у направлені на проходження альтернативної (невійськової) служби замість проходження строкової військової служби, в зв`язку з несвоєчасним поданням заяви, відповідно до вимог ст.11 Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу».

На засіданні комісії, щодо розгляду заяви про заміну військової строкової служби на альтернативну ОСОБА_1 був присутній та надавав пояснення, що строк подання заяви ним порушено не умисно.

Листом від 16.11.2018 року №6123, ІНФОРМАЦІЯ_3 було проінформовано ОСОБА_1 , що відповідно до рішення Добровеличківської районної призовної комісії (протокол №12 від 08.11.2018 року), він визнаний придатним до проходження строкової військової служби.

З листопада 2017 року ОСОБА_1 є членом церкви Релігійна громада «Церкви Християн Євангельської Віри «Слово Істини». Згідно з рекомендацією керівника домашньої групи (духівника) та сотника, ОСОБА_1 рекомендовано прийняти в члени церкви з 11.11.2018 року.

Згідно до Переліку релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 2066 від 10.11.1999 року такими релігійними організаціями є, зокрема ОСОБА_2 Віри.

Пунктами 2, 3, 7 Указу Президента «Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову військову службу у 2018 році» №33/2018 від 15.02.2018 року визначено на 2018 рік строки проведення чергових призовів громадян України на строкову військову службу: 1) квітень - травень; 2) жовтень - листопад. Призвано на строкову військову службу придатних за станом здоров`я до військової служби громадян України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 20 років, та старших осіб, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу: 1) у квітні - травні 2018 року; 2) у жовтні - листопаді 2018 року.

Вимогою військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_4 № 1093 від 17.08.2018 року до Червонополянської сільської ради вказано необхідність забезпечити призов на військову службу ОСОБА_1 . Листом від 03.09.2018 року № 01-19/429/1 Червонополянська сільська рада Добровеличковського районну повідомила Добровеличковський районний військовий комісаріат про проживання ОСОБА_1 у Полтавській області.

Відповідно до матеріалів справи, Добровеличковський районний військовий комісаріат проводив дії по розшуку ОСОБА_1 , намагався вручити повістку про виклик до військово комісаріату. Наявний акт № 17 від 21.09.2018 року про відмову ОСОБА_1 від отримання повістки.

Варто звернути увагу, що позивач, для вирішення питання про направлення на альтернативну службу повинен був подати заяву до Добровеличківської РДА не пізніше 2 календарних місяців до початку періоду проведення осіннього призову на строкову військову службу 2018 року, який розпочався з 01 жовтня 2018 року, тобто не пізніш 01 серпня 2018 року. ОСОБА_1 подав заяву про заміну військової строкової служби альтернативною (невійськовою) службою, в зв`язку з релігійними переконаннями до Добровеличківської РДА, 12 листопада 2018 року, знаючи про призов на військову службу та про розшук його Добровеличковським районним військовим комісаріатом.

Нормативно обґрунтовуючи висновок суду, судова колегія зазначає наступне.

Відповідно до ч. 4 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» громадяни України мають право на заміну виконання військового обов`язку альтернативною (невійськовою) службою згідно з Конституцією України та Законом України «Про альтернативну (невійськову) службу».

Згідно ч. 1, ч.ч. 4 - 6 ст. 15 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» на строкову військову службу призиваються придатні для цього за станом здоров`я громадяни України чоловічої статі, яким до дня відправлення у військові частини виповнилося 18 років, та старші особи, які не досягли 27-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу. Організація підготовки та проведення призову громадян України на строкову військову службу здійснюється міськими (районними) державними адміністраціями (виконавчими органами міських рад) у взаємодії з міськими (районними) військовими комісаріатами. Порядок організації підготовки та проведення призову громадян України на строкову військову службу визначається цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України. Строки проведення призову (призовів) громадян України на строкову військову службу визначаються Указом Президента України. Такий указ публікується в засобах масової інформації не пізніш як за місяць до закінчення року, що передує року призову (призовів) громадян України на строкову військову службу, крім указу про призов (призови) громадян України на строкову військову службу в особливий період, який публікується не пізніш як за місяць до початку проведення призову (призовів) громадян України на строкову військову службу.

Згідно пунктів 57, 64 Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.03.2002 року № 352, згідно із статтею 15 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» на строкову військову службу в мирний час призиваються придатні до неї за станом здоров`я громадяни чоловічої статі, яким до дня відправки у військові частини виповнилося 18 років та старші особи, що не досягли 25-річного віку і не мають права на звільнення або відстрочку від призову на строкову військову службу. Оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці відбувається за наказами районних військових комісарів (додаток 14) і повістками (додаток 15), врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації, домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств, установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності.

Отже, варто вказати, що про призов до військової служби ОСОБА_1 мав можливість дізнатись раніше ніж 12.11.2018 року. Заява про альтернативну службу була подана 12.11.2018 року, до призову ОСОБА_1 з`явився до військового комісаріату ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Згідно статей 1, 2, 4, 5, 7, 9, 10, 26 Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» альтернативна служба є службою, яка запроваджується замість проходження строкової військової служби і має на меті виконання обов`язку перед суспільством. Право на альтернативну службу мають громадяни України, якщо виконання військового обов`язку суперечить їхнім релігійним переконанням і ці громадяни належать до діючих згідно з законодавством України релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю. а альтернативну службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили про неможливість її проходження як такої, що суперечить їхнім релігійним переконанням, документально або іншим чином підтвердили істинність переконань та стосовно яких прийнято відповідні рішення. Для вирішення питань проходження альтернативної служби Кабінетом Міністрів України та місцевими державними адміністраціями можуть утворюватися відповідні допоміжні органи у справах альтернативної служби. Для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадяни, зазначені у статті 2 цього Закону, після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду проведення призову на строкову військову службу, особисто подають до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації за місцем проживання мотивовану письмову заяву. Відповідний структурний підрозділ місцевої державної адміністрації зобов`язаний прийняти заяву про направлення на альтернативну службу або про звільнення від призову на військові збори та у письмовій формі повідомити громадянина про дату його явки на засідання відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації. Контроль за організацією альтернативної служби здійснюється місцевими державними адміністраціями.

Строком для подання заяви про направлення на альтернативну службу є будь-який час після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду проведення призову на строкову військову службу.

ОСОБА_1 було порушено строк подання заяви про направлення на альтернативну службу, обґрунтування підстав порушення строку, пояснень не надано.

Важливо зазначити, що держава гарантує громадянам, які мають певні релігійні переконання, які унеможливлюють чи забороняють тримати зброю, виконувати обов`язок по військовій службі, альтернативні умови служби. Відповідно до матеріалів справи, ОСОБА_1 є членом церкви «Церкви Християн Євангельської Віри «Слово Істини», відповідно до його пояснень, пояснень інших членів церкви, фотодоказів, бере участь у церковному житті, відвідує заходи релігійного характеру. ОСОБА_1 як громадянин України, з певними релігійними переконаннями має право на альтернативну службу замість військової служби у Збройних Силах України, однак для направлення на альтернативну службу існує перелік умов.

Встановлений строк для подання заяви для направлення на альтернативну службу має чіткі межі часу та встановлюється задля того, щоб компетентні органи могли виконати свої функції, зокрема з пошуку місця альтернативної служби з огляду на кваліфікацію громадянина. Порушенням строку є подання заяви про направлення на альтернативну службу за два дні до відправлення на військову службу.

Початок проведення призову громадян на строкову військову службу встановлюється на підставі Указу Президента України.

Згідно ст. 11 вищевказаного Закону, підставою для відмови громадянину в направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори є:несвоєчасне подання заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори; відсутність підтверджень щодо істинності релігійних переконань; неявка громадянина без поважних причин за викликом до місцевої державної адміністрації для розгляду його заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори. Відмова у направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори з інших підстав, ніж передбачені у частині третій цієї статті, забороняється. Про відмову у направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори відповідний структурний підрозділ місцевої державної адміністрації сповіщає громадянина у письмовій формі.

Підставою для відмови громадянину в направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори є: несвоєчасне подання заяви.

Подібну норму, містить також Положення про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби та перелік релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю.

Згідно пунктів 2, 3, 4, 13, 14 Положення про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби та перелік релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.1999 року № 2066, громадяни України мають право на альтернативну службу, якщо виконання військового обов`язку суперечить їхнім релігійним переконанням і якщо вони належать до діючих відповідно до законодавства релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю. Перелік таких релігійних організацій затверджується Кабінетом Міністрів України. Цим правом користуються громадяни, які належать до зазначених релігійних організацій, що діють як із зареєстрованим статутом, так і без його реєстрації. На альтернативну службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили про неможливість її проходження як такої, що суперечить їхнім релігійним переконанням, документально або іншим чином підтвердили істинність переконань та стосовно яких прийнято відповідне рішення місцевою держадміністрацією. Для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадянин після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду призову на строкову військову службу особисто подає письмову заяву до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації за місцем проживання. Початок проведення призову громадян на строкову військову службу встановлюється на підставі Указу Президента України. Заява громадянина про направлення на альтернативну службу розглядається відповідним структурним підрозділом місцевої держадміністрації протягом календарного місяця після її надходження в присутності громадянина. У разі потреби до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації запрошуються представники релігійних організацій, громадськості та вживаються в межах законодавства інші заходи для встановлення належності громадянина до релігійної організації, віровчення якої не допускає користування зброєю, та істинності його релігійних переконань. Підставою для відмови громадянину в направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори є: несвоєчасне подання заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори відсутність підтвердження істинності релігійних переконань; неявка громадянина без поважних причин до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

Варто вказати, що в апеляційній скарзі, позивач разом з адвокатом вказують, що ОСОБА_1 повинен був подати письмову заяву до відповідного структурного підрозділу місцевої адміністрації за місцем проживання, а саме за адресою: Полтавська область, м. Горішні Плавні. У відповідності до вимог ст. 29 ЦК України місцем проживання фізичної особи є житло в якому вона проживає постійно або тимчасово. Таке твердження апеляційної скарги суперечить самим діям позивача, оскільки заява була ним подана до Добровеличківської районної державної адміністрації. У позовній заяві, заявах до Добровеличківської районної державної адміністрації, листах ІНФОРМАЦІЯ_1 , позивач ОСОБА_1 визнає та вказує своє місце проживання у м. Помічна Добровеличківського району Кіровоградської області.

У заяві до Добровеличківської районної державної адміністрації про направлення на альтернативну службу у зв`язку з релігійними переконаннями, у графі «місце проживання» ОСОБА_1 вказує м. Помічна Добровеличківського району Кіровоградської області.

З огляду на те, що позивач оскаржує рішення комісії Добровеличківської РДА Кіровоградської області у справах альтернативної (невійськової) служби від 22.11.2018 року в частині відмови йому в направлені на проходження альтернативної (невійськової) служби, замість проходження строкової військової служби та те, що судом встановлено законність такого рішення у частині ОСОБА_1 , скасуванню таке рішення не підлягає. Комісія Добровеличківської РДА Кіровоградської області у справах альтернативної (невійськової) служби мала підстави для відмови ОСОБА_1 у направленні на альтернативну службу у зв`язку з пропуском ним строку подання відповідної заяви. Важливо вказати, що заява попри порушення термінів її подання була прийнята та розглянута, на засіданні комісії був заслуханий позивач, який не пояснив причини пропуску строку.

Згідно ч. 1, ч. 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Судові витрати здійснені позивачем повертаються йому тільки у тому разі коли його позовні вимоги задоволено. Не передбачено повернення судових витрат у разі відмови у задоволенні позовних вимог.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, як таке, що прийняте з додержанням вимог матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 315, 316, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 та адвоката Влащенка Олега Анатолійовича - залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11 березня 2019 року залишити без змін

Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної числи з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий - суддяС.В. Сафронова

суддяВ.В. Мельник

Джерело: ЄДРСР 81888712
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку