open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1.380.2019.000018

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 квітня 2019 року

зал судових засідань № 11

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Харіва М.Ю.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Мельницької Г.В.,

представників відповідачів Процюк О.Б., Яворського Т.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Львівської міської ради, Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до виконавчого комітету Львівської міської ради, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Львівської міської ради щодо неприйняття рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з поданою ним заяви;

- зобов`язати виконавчий комітет Львівської міської ради на найближчому засіданні прийняти рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з поданою ним заяви.

Ухвалою від 08.01.2019 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.

Ухвалою від 18.02.2019 суд залучив до участі співвідповідача у справі Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій.

Ухвалою від 20.03.2019 суд залучив до участі у справі співвідповідача Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20.10.2016 ухвалою Львівської міської ради №1177 з метою створення належних життєвих умов для Захисників Вітчизни, вирішення питань щодо матеріального забезпечення учасників антитерористичної операції та членів їх сімей, відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з врахуванням ухвали Львівської міської ради від 04.10.2016 № 1025 «Про захист інтересів учасників АТО - мешканців м. Львова» змінено назву та п. 1 ухвали Львівської міської ради № 4520 від 23.04.2015: «Програма про захист інтересів учасників антитерористичної операції», додаток (Програма) викладено в новій редакції. Новою редакцією Програми встановлено умови додаткового соціального забезпечення житлом, земельними ділянками та матеріальною допомогою певних категорій осіб -військовослужбовців, учасників АТО. Розмір матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань для визначених Програмою осіб, складає 100 тис. грн на одну особу, матеріальна допомога виплачується одноразово у повному обсязі. Для надання послуг учасникам бойових дій, членам їх сімей та сімей загиблих учасників, що брали безпосередню участь в антитерористичній операції (АТО) ухвалою від 14.01.2016 № 117 Львівська міська рада створила Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій (надалі Центр). Центр підпорядковується управлінню соціального захисту департаменту гуманітарної політики, яке є його уповноваженим органом (в редакції ухвали міської ради від 09.02.2017 № 1485). Позивач 24.11.2016 через Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій звернувся до Львівської міської ради із заявою про надання як учаснику антитерористичної операції на сході України, одноразової грошової допомоги для вирішення соціально-побутових питань. З метою забезпечення реалізації Програми, рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 11.11.2016 № 1049 при Центрі створено Громадську комісію із захисту інтересів учасників антитерористичної операції та затверджено Положення про неї. Проте, подана позивачем 24.11.2016 заява (зареєстрована Центром за № 1-0248) про надання одноразової матеріальної допомоги з листопада 2016 року до листопада 2018 року не розглядалась Комісією з невідомих причин. У зв`язку з цим, позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною та просить суд задовольнити позовну заяву.

Відповідач, виконавчий комітет Львівської міської ради подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позову повністю. Відзив обґрунтований тим, що позивач на день розгляду заяви Комісією із захисту інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському центрі надання послуг учасникам бойових дій не відповідав критерію, а саме на день розгляду заяви зареєстрований у м.Золочів, що унеможливлює отримання ним одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально - побутових питань, відповідно до довідки з місця проживання про склад сім`ї і прописку. Тому, Комісія протоколом від 16.11.2018 № 12/2018 включила позивача у список учасників антитерористичної операції - мешканців м. Львова, яким рекомендовано відмовити у наданні одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань відповідно до Програми.

Зазначає також, що відповідно до пункту 2.5 та 2.5.3 ухвали Львівської міської ради від 09.02.2017 № 1478 «Про затвердження Положення про виконавчий комітет Львівської міської ради» керуючий справами виконкому: формує та погоджує проект порядку денного засідання виконавчого комітету, складений організаційним управліннями з чого можна зробити висновок, що бездіяльності із сторони виконавчого комітету Львівської міської ради не було, бо відсутній сам проект ухвали, який мало підготувати Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики.

Відповідач, Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що оскільки проект рішення про відмову у наданні одноразової матеріально допомоги на вирішення соціально-побутових питань за результатами засіданні Комісії 16.11.2018 не підготовлений Центром та переданий на затвердження виконавчому комітету Львівської міської ради, тому бездіяльність з його сторони відсутня.

Відповідач, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради заяву про визнання позову чи відзив на позовну заяву до суду не надав.

Позивач, представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві. Просили суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача -1 у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Відповідач-2 явку представника в судове засідання не забезпечив, належним чином повідомлявся про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без його участі до суду не надходило.

Представник відповідача - 3 у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив. Просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення позивача, представника позивача, представника відповідача-1, представника відповідача-2, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити частково, виходячи з наступних підстав.

Ухвалою Львівської міської ради від 23.04.2015 № 4520 затверджено Програму забезпечення житлом учасників антитерористичної операції. Ця програма за рахунок коштів місцевого бюджету встановила додаткові соціальні гарантії для певних категорій львів`ян учасників АТО. 20.10.2016 та 06.04.2017 до вказаної ухвали внесені зміни шляхом затвердження нової редакції додатку - Програми про захист інтересів учасників антитерористичної операції. Ця програма врегулювала питання та умови надання додаткового соціального забезпечення (житлом, земельними ділянками та матеріальною допомогою) певних категорій осіб (військовослужбовців, учасників АТО та інших), що проживали на території Львівської міської ради станом на дату її запровадження.

Для надання послуг учасникам бойових дій, війни членам їх сімей та сімей загиблих учасників, що брали безпосередню участь в антитерористичній операції Львівська міська рада утворила Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій відповідно до ухвали від 14.01.2016 № 117.

Для реалізації Програми про захист інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському центрі надання послуг учасникам бойових дій утворено Громадську комісію із захисту інтересів учасників антитерористичної операції відповідно до ухвали Львівської міської ради від 11.11.2016 № 1049, рішення якої є підставою для розгляду виконавчим комітетом Львівської міської ради питання про надання житла або матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових потреб.

ОСОБА_1 24.11.2016 звернувся до Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій із заявою на отримання одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з «Програмою про захист інтересів учасників антитерористичної операції». В такій заяві повідомив про себе такі дані:

- зареєстрований у Львові вул. Стрийська, 146;

- вказав про відсутність у нього земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, ІДБ, для будівництва і обслуговування житлового будинку;

- зазначив, що 105 днів перебував в АТО, перша дата перебування в АТО 04.01.2015.

Громадська комісія із захисту інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському центрі надання послуг учасникам бойових на своєму засіданні 16.11.2018, керуючись п. 1.4.1.3 ухвали Львівської міської ради від 23.04.2015 № 4520, вирішила не включати ОСОБА_1 у список на отримання одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, оскільки на день розгляду заяви Комісією ОСОБА_1 не зареєстрований у м. Львові.

Листом від 07.12.2018 № 01-06/1466/18 Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, повідомив ОСОБА_1 про розгляд заяви про надання одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, яка зареєстрована в Львівському центрі надання послуг учасникам бойових дій за № 1-0248 на засіданні громадської комісії із захисту інтересів учасників антитерористичної операції 16.11.2018 та прийняття рішення про не включення у список на отримання одноразової матеріальної допомоги, оскільки згідно з поданою довідкою з місця проживання про склад сім`ї і прописку (Ф-2) від 25.09.2018 № 245 ОСОБА_1 зареєстрований та проживає у м. Золочів Львівської області з 26.01.2017.

Проте, виконавчий комітет Львівської міської ради не прийняв відповідного рішення про надання (відмову у наданні) позивачу одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань чим, на думку останнього, допустив протиправну бездіяльність. У зв`язку з цим позивач звернувся до суду з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Правовий статус ветеранів війни визначає Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 № 3551-XII (далі Закон України № 3551-XII).

Згідно з частиною четвертою статті 2 вказаного Закону місцеві ради, підприємства, установи та організації мають право за рахунок власних коштів і благодійних надходжень встановлювати додаткові гарантії щодо соціального захисту ветеранів війни.

Підпунктом 1 пункту а частини першої статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР визначено власні (самоврядні) повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, до яких належать встановлення за рахунок власних коштів і благодійних надходжень додаткових до встановлених законодавством гарантій щодо соціального захисту населення.

23.04.2015 Львівська міська рада з метою належного забезпечення житлових умов учасників АТО та членів їх сімей, створення їм сприятливого суспільного середовища, відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» прийняла ухвалу № 4520, якою затвердила Програму забезпечення житлом учасників антитерористичної операції.

14.01.2016 Львівська міська рада прийняла ухвалу № 117, відповідно до якої ухвалила створити Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій. Відповідно до положення про Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій (надалі - Центр) є установою, яка надає послуги учасникам бойових дій, учасникам війни, членам їх сімей та членам сімей загиблих учасників, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та забезпечували її проведення. Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій підпорядковується управлінню соціального захисту департаменту гуманітарної політики, яке є його уповноваженим органом.

Ухвалою від 20.10.2016 № 1177 Львівська міська рада з метою створення належних життєвих умов для Захисників Вітчизни, вирішення питань щодо матеріального забезпечення учасників антитерористичної операції та членів їх сімей з врахуванням ухвали Львівської міської ради від 04.10.2016 № 1025 «Про захист інтересів учасників АТО - мешканців м. Львова» внесла зміни до ухвали Львівської міської ради від 23.04.2015 № 4520 «Про затвердження Програми забезпечення житлом учасників антитерористичної операції» у назві та у пункті 1 слова «Програма забезпечення житлом учасників антитерористичної операції» замінила словами «Програма про захист інтересів учасників антитерористичної операції»; виклала текст Програми у новій редакції згідно з додатком до вказаної ухвали.

«Програма про захист інтересів учасників антитерористичної операції» (далі Програма) розроблена для вирішення матеріально-побутових проблем учасників АТО та членів їх сімей, з врахуванням законодавчо закріплених прав громадян України на безоплатне отримання земельних ділянок.

Джерелами фінансування Програми є кошти міського бюджету м. Львова, а також кошти Державного бюджету України, що можуть бути залучені у встановленому законодавством України порядку.

Згідно з пунктом 1 Програми учасниками АТО вважаються військовослужбовці (резервісти, військовозобов`язані) та працівники Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, особи рядового, начальницького складу, військовослужбовці, працівники Міністерства внутрішніх справ України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, учасники інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах АТО, а також працівники підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь в АТО у районах її проведення у порядку, встановленому законодавством України.

Програма регулює питання забезпечення житлом, земельними ділянками та матеріальною допомогою військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України, військовослужбовців Державної прикордонної служби України, учасників добровольчих військових формувань, що визнані такими за процедурою, встановленою Львівською обласною радою, які мають поранення, контузії чи каліцтва, одержані під час участі в АТО, учасників АТО, які мають статус учасника бойових дій, та/або право на встановлення статусу особи, на яку поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", а також на членів сімей військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України, які загинули або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в АТО, і які мають статус члена сім`ї загиблого, а також члени сімей безвісно відсутніх протягом одного року у місці постійного проживання учасників АТО, зазначених у п. 1 вказаної Програми.

Відповідно до пункту 2.2 Програми розмір матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань складає 100 тис. грн на одну особу, що має право на її отримання відповідно до такої Програми та підлягає коригуванню з врахуванням рівня інфляції на момент виплати. Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань виплачується одноразово у повному обсязі.

З метою забезпечення реалізації Програми про захист інтересів учасників антитерористичної операції, затвердженої ухвалою Львівської міської ради від 23.04.2015 №4520, враховуючи звернення Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій від 09.11.2016 № І-00284, виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення №1049 від 11.11.2016, яким затвердив Положення про громадську комісію із захисту інтересів учасників антитерористичної операції при Львівському центрі надання послуг учасникам бойових дій.

Розділом 4 вказаного Положення визначено організацію роботи комісії:

4.1. Формою роботи комісії є закриті засідання.

4.2. Графік роботи комісії, порядок підготовки і розгляду питань на засіданнях комісії визначає голова комісії.

4.3. Комісію очолює голова, який здійснює керівництво роботою комісії і несе персональну відповідальність за організацію її роботи.

4.6. Секретар комісії організовує підготовку матеріалів на розгляд комісії.

4.7. Засідання комісії вважаються правомірними за присутності більшості членів від загального складу комісії.

4.8. Рішення комісії приймаються через відкрите голосування.

4.9. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

4.10. Рішення комісії оформлюється протоколом, який підписує голова комісії, його заступник та секретар.

4.11. Протокол комісії веде секретар комісії.

4.12. Рішення комісії публікуються на сайті Львівської міської ради city-adm.lviv.ua.

4.13. Рекомендації комісії є підставою для прийняття рішення про надання житла, або виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, або включення до списків на отримання земельної ділянки за межами м. Львова.

4.14. Підготовку проектів рішень виконавчого комітету про:

4.14.1. Виплату матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань здійснює управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики.

Ухвалою Львівської міської ради від 21.06.2018 № 3597 внесено зміни до ухвали Львівської міської ради від 23.04.2015 № 4520 «Про захист інтересів учасників антитерористичної операції». Викладено назву ухвали у новій редакції: «Про захист інтересів осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, а також членів сімей таких осіб», текст Програми у новій редакції згідно з додатком до вказаної ухвали «Програма про захист інтересів осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, а також членів сімей таких осіб» (далі Програма).

Згідно з пп. 3.10 п. 3 Програми на наступний робочий день після надходження на адресу Центру документів заявника Центр передає пакет документів Комісії, яка здійснює розгляд таких документів не пізніше закінчення термінів виплати матеріальної допомоги, встановлених рішенням виконавчого комітету.

Відповідно до пп. 3.11 п. 3 вказаної Програми за результатами розгляду документів заявників Комісія формує рекомендаційні списки щодо надання (відмови у наданні) одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань з врахуванням часу безпосередньої участі (дати заїзду) учасника антитерористичної операції в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях та не пізніше п`яти робочих днів передає їх Центру.

Згідно з пп. 3.12 п. 3 Програми після отримання рекомендаційних списків Комісії Центр: протягом 10 робочих днів письмово повідомляє заявника про результати розгляду Комісією його заяви; вживає заходи (спільно з управлінням соціального захисту департаменту гуманітарної політики) для підготовки рішення виконавчого комітету про надання (відмову у наданні) одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань.

Відповідно до пп. 3.14 п. 3 вказаної Програми виплату одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань здійснює управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики на підставі рішення виконавчого комітету про надання такої матеріальної допомоги.

Підготовка проектів рішень виконавчого комітету передбачено Регламентом виконавчого комітету Львівської міської ради затвердженого рішенням виконкому від 13.10.2017 № 903.

Згідно з п. 4.17 вказаного Регламенту завізований проект рішення виконавчого комітету (разом з матеріалами), який пропонується на розгляд виконавчого комітету Львівської міської ради, виконавець проекту рішення виконавчого комітету подає керуючому справами виконкому.

Відповідно до розділу 4.17 Інструкції з діловодства у Львівській міській раді та її виконавчих органах, установах, організаціях, комунальних підприємствах, затвердженої рішенням виконавчого комітету від 21.01.2011 № 35 у відділі підготовки нормативних актів організаційного управління проект документа перевіряється, коригується, виводиться на бланк, визначається перелік необхідних віз (для проектів розпоряджень міського голови і рішень виконавчого комітету), який проставляється на проекті документа, та повертається авторові для проведення візування.

Виготовлений у відділі підготовки нормативних актів організаційного управління проект розпорядження міського голови або рішення виконавчого комітету візують: начальник організаційного управління, керівник виконавчого органу, який є його ініціатором, начальник юридичного управління, керівники виконавчих органів, яких стосується цей проект розпорядчого документа, директори департаментів та заступники міського голови у межах компетенції, перший заступник міського голови, керуючий справами виконкому.

Всі аркуші проектів розпорядчих документів на зворотній стороні візують спеціаліст організаційного управління, який видруковував документ, та керівник виконавчого органу, що цей документ ініціював.

Кожен аркуш проекту додатків до ухвали засвідчується підписом керівника виконавчого органу, який є ініціатором цього проекту, на тильній стороні аркуша.

Отже, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради через підпорядкований йому Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій здійснює підготовку проектів рішень виконавчого комітету Львівської міської ради про виплату матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.

В ході розгляду справи суд встановив, що Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради та підпорядкований йому Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, після подання ОСОБА_1 заяви від 24.11.2016 не вжили належних та своєчасних заходів щодо підготовки проекту рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань відповідно до його заяви від 24.11.2016 та не передали такий проект на затвердження виконавчому комітету Львівської міської ради.

Вказані обставини визнані представником Львівським центром надання послуг учасникам бойових дій в судовому засіданні та додатково підтверджуються листом Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 14.02.2019 №01-06/164/19, в якому зазначено, що проект рішення виконавчого комітету Львівської міської ради про відмову позивачу у наданні матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань не поданий Центром на затвердження виконавчого комітету.

Таким чином, суд встановив, що протиправна бездіяльність щодо не затвердження рішення про надання чи про відмову у наданні позивачу одноразової грошової допомоги на вирішення соціально-побутових питань допущена не виконавчим комітетом Львівської міської ради, а Управлінням соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради та Львівським центром надання послуг учасникам бойових дій, якими не підготовлено та не подано на затвердження у встановленому порядку виконавчому комітету Львівської міської ради проект відповідного рішення.

З огляду на встановлені обставини, відсутні підстави для задоволення позову в частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Львівської міської ради щодо неприйняття рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з поданою ним заяви.

Разом з цим, відповідно до ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З урахуванням наведеного, з метою забезпечення повного та ефективного поновлення прав позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради щодо не підготовки проекту рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань відповідно до його заяви від 24.11.2016 та зобов`язати Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради вжити заходи щодо підготовки проекту рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань відповідно до його заяви від 24.11.2016 та подати на розгляд виконавчого комітету Львівської міської ради.

Щодо позовних вимог про зобов`язання виконавчого комітету Львівської міської ради на найближчому засіданні прийняти рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з поданою ним заяви, суд зазначає, що такий обов`язок у зазначеного відповідача виникне лише після отримання від інших відповідачів відповідного проекту рішення, а тому така вимога є передчасною і задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити частково.

Судові витрати стягненню не підлягають, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі пункту 13 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 КАС України суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Львівського центру надання послуг учасникам бойових дій, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради щодо не підготовки проекту рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань відповідно до його заяви від 24.11.2016.

Зобов`язати Львівський центр надання послуг учасникам бойових дій, Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради вжити заходи щодо підготовки проекту рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань відповідно до його заяви від 24.11.2016 та подати на розгляд виконавчого комітету Львівської міської ради.

В задоволенні позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Львівської міської ради щодо неприйняття рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з поданою ним заяви та зобов`язання виконавчого комітету Львівської міської ради на найближчому засіданні прийняти рішення про надання (відмову у наданні) ОСОБА_1 одноразової матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань згідно з поданою ним заяви відмовити повністю.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 02.05.2019.

Суддя А.Г. Гулик

Джерело: ЄДРСР 81482261
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку