open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/4965/17
Моніторити
Рішення /30.08.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /30.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.03.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.03.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Рішення /05.06.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Рішення /25.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2017/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 815/4965/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /30.08.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2024/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2020/ Одеський окружний адміністративний суд Постанова /30.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /29.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.01.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /18.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.03.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.03.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2018/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.07.2018/ Одеський апеляційний адміністративний суд Рішення /05.06.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Рішення /25.05.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.03.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.11.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.10.2017/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.09.2017/ Одеський окружний адміністративний суд

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2019 р.

м.Одеса

Справа № 815/4965/17

Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

доповідача - судді Турецької І.О.

суддів - Стас Л.В., Шеметенко Л.П.

за участі секретаря - Скоріної Т.С.

представників апелянта - Ківалова С.М., Живоги Є.В., Станєвої Л.Б.,

представника відповідача, в особі Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації - Гайдука О.В.,

представника третьої особи, в особі ПАТ "Північтранс" - Строчковського О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного підприємства "Ізмаїл Євротрансавто" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Ізмаїл Євротрансавто" до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування про визнання протиправними та скасування рішень, а також про зобов'язання вчинити певні дії, -

за участі третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - публічного акціонерного товариства "Північтранс", приватного підприємства "Діамант", -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2017 року приватне підприємство "Ізмаїл Євротрансавто" (далі - ПП "Ізмаїл Євротрансавто") звернулося до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування (далі - Конкурсний комітет), а також до Управління транспортно - комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації (далі - Управління транспортно - комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА ), в якому зазначило наступні вимоги.

Так, звертаючись до Конкурсного комітету позивач просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 03.08.2017 року, яким визначено ПАТ "Північтранс" переможцем конкурсу на об'єкт №3 (маршрут Ізмаїл АС- Василівка) та на об'єкт №50 (маршрут Ізмаїл АС - Болград АС), а також, яким визначено ПП "Діамант" претендентом на друге місце, на об'єкт № 50 (маршрут Ізмаїл АС - Болград АС);

- зобов'язати прийняти рішення, яким визнати ПП "Ізмаїл Євротрансавто" переможцем на об'єктах конкурсу № 3 (Ізмаїл АС- Василівка) та № 50 (Ізмаїл АС - Болград АС);

Вимоги позивача до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА складалися з:

визнання протиправним та скасування наказу №25/0-2017 від 04.08.2017 року "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування щодо визначення переможців конкурсів";

зобов'язання видати наказ "Про введення в дію рішення обласного конкурсного комітету Одеської обласної державної адміністрації по визначенню переможцем конкурсу" із зазначенням переможцем ПП "Ізмаїл Євротрансавто" на об'єктах конкурсу № 3 (Ізмаїл АС- Василівка) та № 50 (Ізмаїл АС - Болград АС).

В обґрунтування позовних вимог ПП "Ізмаїл Євротрансавто" зазначило, що документи, які надані для участі в конкурсі ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" на об'єкти № 3 та № 50, містили недостовірні дані, зокрема, щодо середньооблікової кількості працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку.

Далі, позивач стверджував про порушення даними конкурсантами ст. 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" та ст. 7 ч. 1 п. 15 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", що виразилось у відсутності ліцензії на здійснення медичної практики.

Також позивач звертав увагу на порушення ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" пункту 3 Додатку № 4 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 р. за № 1081 (далі - Порядок №1081), що виразилось у відсутності належної кількості працевлаштованих осіб, що повинні здійснювати щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та належної кількості працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства, не менш як один рік до дати оголошення конкурсу.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.

Вирішуючи справу по суті та відмовляючи в позові, суд першої інстанції виходив із того, що суб'єкти владних повноважень діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

На думку суду першої інстанції, документи, подані на конкурс третіми особами, містили достовірну інформацію та відповідали вимогам законодавства, що регулює проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті, зокрема, конкурсанти мали ліцензію на той вид послуг, що був предметом конкурсу, на законних підставах та у достатній кількості використовували сертифіковані автобуси відповідного класу, а також за своїм статусом, відповідали вимогам, викладеним у статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Про достовірність, наданої конкурсантами інформація, свідчить, на думку суду першої інстанції, проведена Управлінням транспортно - комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА перевірка.

Понад те, судом зазначено, що конкурсанти, в особі ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант", не зобов'язані отримувати ліцензії для проведення медичної практики, а тому довід позивача про порушення, останніми, ст. 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" та ст. 7 ч. 1 п. 15 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" є безпідставними.

Не погоджуючись із даним судовим рішенням, вважаючи його незаконним та необґрунтованим, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" подало апеляційну скаргу, в якій ставить питання про його скасування та про прийняття нового рішення про задоволення позову.

У своїй апеляційній скарзі ПП "Ізмаїл Євротрансавто" виклало доводи, аналогічні доводам, що містяться в позові та наполягало, що відповідачами в порушення п.37 Порядку № 1081 не була належним чином проведена перевірка відомостей зазначених конкурсантами, що призвело до протиправному їх допуску до участі у конкурсі.

Представники апелянта в судовому засіданні суду апеляційної інстанції підтримали доводи викладені в апеляції та просили її задовольнити.

Представник відповідача, в особі Управління транспортно - комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА, заперечував проти доводів, викладених в апеляції, вважаючи рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим.

Представник третьої особи ПАТ "Північтранс" вважав доводи апелянта такими, що не засновані на вимогах законодавства, що регулює проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування та наполягав на відсутності підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

Представник третьої особи ПП "Діамант" до суду апеляційної інстанції не з'явився, повідомлений належним чином про місце, день та час судового засідання.

Відповідно до ч.2 ст. 313 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, належним чином повідомленого про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах доводів та вимог апеляції, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для її задоволення за наступними підставами.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 01.07.2017 року в газеті "Одеські вісті" Одеською обласною державною адміністрацією, в особі Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури, розміщено оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських маршрутах загального користування в Одеській області, у тому числі, на маршрут № 3 Ізмаїл АС - Василівка" та маршрут № 50 Ізмаїл АС-Болград АС" (а.с.42 т.3).

Для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування № 50 (Ізмаїл АС-Болград АС) заяву подало ПП "Діамант".

В якості додатків дане підприємство на розгляд конкурсної комісії надало наступні документи:

- нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом;

- копію сертифікату відповідності щодо надання послуг з перевезення пасажирів, серії ВГ № 528524;

- анкету згідно додатку №5 до Порядку проведення конкурсу;

- відомості, за підписом суб'єкта господарювання, про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання; перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті;

- копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу;

- копії свідоцтв відповідності автобуса параметрам комфортності;

- копію протоколу перевірки та адаптації тахографів;

- копії штатного розпису працівників;

- інформацію про відсутність транспортних засобів, що пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями;

- довідку про те, що плата за участь у конкурсі не вносилась, у зв'язку із відсутністю такої вимоги в оголошенні;

- довідку про відсутність копій ліцензійних карток на автобуси;

- копії податкових розрахунків сум доходу за останні 2 квартали (форма 1 ДФ).

В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПП "Діамант" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості - 1213, про кількість автобусів для перевезення - 25. До того ж, було заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 70 осіб, про 3 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 2 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.54-115 т.3).

Також заяву, з відповідними додатками, про участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування № 50 (Ізмаїл АС-Болград АС) було подано ПАТ "Північтранс".

Даним підприємством на розгляд Конкурсному комітету було надано:

нотаріально завірена копія ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом;

перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті;

копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, які пропонуються для використання на маршруті, всього у кількості 240 одиниць;

довідку довільної форми з інформацією про те, що перевізником-претендентом не вносилась плата за участь у конкурсі, у зв'язку з відсутністю такої вимоги в оголошенні конкурсу;

анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01.07.2017 р. (додаток №5);

інформацію про відсутність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті;

копію штатного розпису працівників;

завірені копії наказів щодо приймання на роботу працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв;

завірені копії дипломів працівників, які здійснюють щоденний огляд технічного стану транспортних засобів, а також працівників, що проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв;

копії податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форми № 1ДФ) за останні повні два квартали;

копію сертифікату відповідності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автобусами;

відомості, за підписом суб'єкта господарювання, про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав їх використання перевізником;

копії свідоцтв відповідності автобусів параметрам комфортності №01ОК- 02924

копію листа в.о. директора ДП "Державтотрансндіпроект" Редзюка А.М. від 10.06.2016 року № 1.15-15/1803/1851 про роз'яснення сфери дії сертифіката відповідності на послуги з перевезення пасажирів автобусами за №UА9.009.00287-16, виданого органом з сертифікації дорожніх транспортних засобів;

довідку про відсутність ліцензійних карток.

В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПАТ "Північтранс" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості - 5 168, про кількість автобусів для перевезення - 1 136. До того ж, було заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 756 осіб, про 12 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 7 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.1-266 т. 4).

ПП "Ізмаїл Євротрансавто", яке виявило бажання брати участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському маршруті загального користування № 50 (Ізмаїл АС-Болград АС), на розгляд Конкурсному комітету разом із заявою надало наступні документи:

нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом;

перелік транспортних засобів, що пропонуються для використання на автобусному маршруті;

завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу;

перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на маршруті;

анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01.07.2017 р (додаток №5);

завірені копії штатного розпису працівників;

завірені копії податкового розрахунку сум доходу (форма 1ДФ) за друге півріччя 2016 р. та перше півріччя 2017 р.;

завірену копію протоколу перевірки та адаптації тахографу до транспортного засобу; завірені копії наказів щодо приймання на роботу працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв;

завірені копії дипломів працівників, які здійснюють щоденний огляд стану здоров'я водіїв та свідоцтва професійної підготовки працівників, які здійснюють контроль технічного стану автобусів;

перелік транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів, станом на 13.07.2017 року;

завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів ПП "Ізмаїл Євротрансавто";

інформацію щодо фактичної кількості водіїв у штаті претендента;

відомості про матеріально-технічне забезпечення суб'єкта господарської діяльності, його кваліфікаційні та інші можливості для забезпечення здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; документи, що підтверджують відповідність транспортних засобів екологічним нормам рівня "ЄВРО-2";

завірену копію свідоцтва про проходження водіями навчання з надання першої медичної допомоги;

копію наказу про закріплення водіїв за рухомим складом;

завірена копія ліцензії на медичну практику щодо виписку водіїв на лінію;

завірену копію сертифікату відповідності щодо надання послуг з перевезення пасажирів автобусами;

копію листа Ізмаїльського міськрайонного управління юстиції Одеської області про відсутність відкритих виконавчих проваджень та заборгованості підприємства перед будь - якими особами;

довідку про відсутність ліцензійних карток;

довідку про відсутність плати за участь у конкурсі;

відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автомобільному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником.

В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості - 890, про кількість автобусів для перевезення - 35. До того ж, було заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 78 осіб, про 3 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 3 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.1-140 т.6).

Для участі у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування №3 (Ізмаїл АС - Василівка), ПАТ "Північтранс" разом із заявою надало наступні додатки:

нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом;

перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті;

копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, які пропонуються для використання на маршруті;

довідку довільної форми з інформацією про те, що перевізником-претендентом не вносилась плата за участь у конкурсі у зв'язку з відсутністю такої вимоги в оголошенні конкурсу;

анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01.07.2017 р. (додаток 5);

інформацію про наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті;

копію штатного розпису працівників;

копію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум, утриманого з них податку (форми № 1ДФ) за останні повні два квартали;

копію сертифікату відповідності щодо надання послуг;

відомості, за підписом суб'єкта господарювання, про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав їх використання перевізником;

копію листа в.о. директора ДП "Державтотрансндіпроект" Редзюка А.М. від 10.06.2016 року № 1.15-15/1803/1851 про роз'яснення сфери дії сертифіката відповідності на послуги з перевезення пасажирів автобусами за №UА9.009.00287-16, виданого органом з сертифікації дорожніх транспортних засобів;

довідку про відсутність ліцензійних карток;

В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПАТ "Північтранс" заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості - 5 168, про кількість автобусів для перевезення - 1136. До того ж, було заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 756 осіб, про 12 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 7 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.1-273 т.5).

ПП "Ізмаїл Євротрансавто" також заявило про свій намір брати участь у конкурсі на перевезення пасажирів на міжміському (приміському) маршруті загального користування №3 (Ізмаїл АС - Василівка), подавши відповідну заяву.

До вказаної заяви позивач надав:

нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом;

довідку про відсутність ліцензійних карток;

перелік транспортних засобів, що пропонуються для використання на автобусному маршруті;

завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу;

перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на маршруті;

анкету до заяви про участь у конкурсі, оголошеному в газеті "Одеські вісті" від 01.07.2017 р. (додаток №5);

завірені копії штатного розпису працівників;

завірені копії податкового розрахунку сум доходу (форма 1ДФ) за друге півріччя 2016 року та перше півріччя 2017 року;

завірені копії наказів про прийняття на роботу працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв;

завірені копії дипломів працівників, які здійснюють щоденний огляд здоров'я водіїв та свідоцтва професійної підготовки працівників, які здійснюють контроль технічного стану автобусів;

перелік транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів, станом на 14.07.2017 року;

завірені копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, які підтверджують право власності ПП "Ізмаїл Євротрансавто";

інформацію щодо фактичної кількості водіїв у штаті претендента;

відомості про матеріально-технічне забезпечення суб'єкта господарської діяльності, його кваліфікаційні та інші можливості для забезпечення здійснення господарської діяльності з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом; завірені копії документів, що підтверджують відповідність транспортних засобів екологічним нормам рівня "ЄВРО-2";

завірену копія свідоцтва про проходження водіями навчання з надання першої медичної допомоги;

копію наказу про закріплення водіїв за рухомим складом;

завірену копію ліцензії на медичну практику щодо випуску водіїв на лінію;

завірену копію сертифікату відповідності на послуги з перевезення пасажирів автобусами;

копію листа Ізмаїльського міськрайонного управління юстиції Одеської області про відсутність відкритих виконавчих проваджень та заборгованості підприємства перед будь - якими особами;

довідку про відсутність ліцензійних карток;

відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автомобільному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником.

В анкеті до заяви про участь у конкурсі, ПП "Ізмаїл Євротрансавто”заявило про наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості - 890, про кількість автобусів для перевезення - 35. До того ж, було заявлено про середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу, що працюють на повну ставку у кількості 78 осіб, про 3 осіб, що здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та про 3 осіб, що проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.117-249 т.3).

03.08.2017 р. на 40 - ому засіданні конкурсного комітету, оформленого відповідним протоколом, було розглянуто питання щодо визначення перевізників на маршрутах № 50 Ізмаїл АС - Болград АС та № 3 Ізмаїл АС - Василівка (а.с.34-41 т.3).

Витяг із протоколу та інформація щодо детальних показників нарахування балів по об'єкту конкурсу маршруту № 50 Ізмаїл АС - Болград АС свідчать, що ПАТ "Північтранс" набрало 41 бал, ПП "Діамант" - 39 балів, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" - 23 бали.

ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант"перемогли ПП "Ізмаїл Євротрансавто" на 10 балів у питаннях сумарної пасажиромісткості автобусів (не нижче ЄВРО-2), які є власністю, співвласністю підприємств, або взяти у лізинг.

До того ж, зазначені претенденти перемогли позивача за вимогами наявності свідоцтв відповідності автобусів, які заявлені до виконання перевезень за об'єктом конкурсу, параметрам комфортності. Поряд з цим, ПАТ "Північтранс" переміг претендентів у наявності автобусів, що були заявлені у конкурсі з відповідним строком експлуатації (а.с.15 т.1).

По маршруту загального користування №3 (Ізмаїл АС - Василівка) ПАТ "Північтранс" набрало 45 балів, ПП "Ізмаїл Євротрансавто" - 29 балів.

Конкурсний комітет, надаючи перевагу ПАТ "Північтранс", вважав, що він є кращий у питаннях строку експлуатації автобусів, що були заявлені у конкурсі, у наявності середньооблікової кількості працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою, не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку. До того ж, Конкурсний комітет 11 балами оцінив роботу ПАТ "Північтранс" як перевізника - переможця попереднього конкурсу не менше передбаченого договором (дозволом) строку на маршруті (маршрутах), що є об'єктом конкурсу (а.с.18, т.1).

04 серпня 2017 року наказом Управління транспортно - комунаційної інфраструктури Одеської ОДА № 25/0-2017 введено в дію рішення 40-го засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення переможців конкурсів та зазначено про необхідність укладання з перевізниками, які визначені переможцями конкурсів, відповідних договорів (а.с.78 т.2).

28.08.2017 р. Одеська обласна державна адміністрація, в особі начальника управління транспортно - комунікаційної інфраструктури та ПАТ "Північтранс", уклали договори про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування за №79/17, №87/17 - Ізмаїл АС - Болград АС та Ізмаїл АС - Василівка.

Дослідивши викладені докази оцінивши їх за нормами матеріального права, що регулюють поведінку суб'єктів спірних правовідносин, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Стаття 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлює повноваження, у тому числі, обласних державних адміністрацій забезпечувати організацію пасажирських перевезень на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути).

Згідно статей 43 та 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Так, до обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать, визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування:

обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов'язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п'яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.

Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Відповідно ст. 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:

визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання;

подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;

не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;

передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Стаття 34 даного Закону встановлює обов'язки автомобільного перевізника, зокрема, утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону;

забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв;

організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;

забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;

забезпечувати безпеку дорожнього руху;

забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Автомобільні перевізники, з кількістю транспортних засобів десять і більше, зобов'язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов'язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п'ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, визначена Порядком № 1081, який є обов'язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно п. 29 Порядку № 1081 для участі у конкурсі автомобільний перевізник подає на кожний об'єкт конкурсу окремо заяву за формою, визначеною згідно з додатками 1 або 2, і такі документи:

нотаріально завірену копію ліцензії на право надання послуг з перевезень пасажирів (може подаватися в одному примірнику, якщо перевізник-претендент бере участь у кількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні);

перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, із зазначенням марки, моделі, пасажиромісткості (з відміткою "з місцем водія/без місця водія"), VIN-код транспортного засобу, державні номерні знаки, рік випуску транспортного засобу;

копії ліцензійних карток на кожний автобус, який пропонується до використання на автобусному маршруті;

документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;

копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, що пропонуються до використання на маршруті;

копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);

перелік транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;

анкету відповідно до пункту 32 цього Порядку;

копію штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали.

Комплектність поданих документів перевіряє, в міру їх надходження, організатор.

Відповідно до п. 32 Порядку № 1081 до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з Додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Згідно п. 37 Порядку № 1081 достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

Пунктом 12 Порядку № 1081 визначено, що конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт"; 4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Пунктом 67 Порядку № 1081 встановлено, що інформація, що міститься в документах, поданих перевізниками-претендентами для участі у конкурсі, повинна бути достовірною за станом на момент подання документів для участі в конкурсі.

Відповідно до п. 40 Порядку № 1081 під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів виключно за такими показниками:

наявність достатньої кількості автобусів, які відповідають умовам конкурсу за класом та пасажиромісткістю (категорія, пасажиромісткість, наявність багажних відділень, додаткового обладнання);

наявність, характеристика та кількість резерву автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу;

наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями;

наявність свідоцтва відповідності автобуса параметрам комфортності (для міжміського перевезення);

строк експлуатації автобусів (рік виготовлення, строк фактичної експлуатації); наявність сертифіката відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам;

наявність та характеристика виробничої бази;

умови підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу;

умови контролю технічного стану транспортних засобів перед виїздом;

умови виконання регламентних робіт з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів;

досвід роботи перевізника-претендента;

наявність та тяжкість порушень безпеки дорожнього руху, транспортного законодавства, ліцензійних умов;

якість роботи автомобільного перевізника на даному маршруті (у разі обслуговування на умовах договору (дозволу), укладеного (наданого) на підставі попереднього конкурсу; інвестиційний розвиток суб'єкта господарювання та соціальний ефект від його діяльності;

умови контролю за станом здоров'я водіїв.

Додатком 4 до Порядку №1081 передбачено нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

Водночас апелянт не погоджується з показниками, які були оцінені конкурсним комітетом та механізмом нарахування балів на адресу ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант".

Так, апелянт вважає, що Конкурсним комітетом не були дотримані вимоги п.2 Додатку 4 до Порядку №1081, зокрема не перевірені обставини того, що наданий ПАТ "Північтранс" штатний розпис, був ведений дію з 01.04.2017 р., тобто за три місяці до оголошення конкурсу, а ПП "Діамант" затвсердило штатний розпис станом на 01.07.2017 р., тобто безпосередньо на дату оголошення конкурсу.

Розглядаючи даний аргумент, колегія суддів звертає увагу на те, що пунктом №29 Порядку №1081 унормовано, що копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) подається за останні повні два квартали. Будь - яких зауважень в цьому нормативному акті про те, коли повинен бути затверджений штатний розпис, не міститься.

Втім, перевізником - претендентом ПП "Діамант" у заяві анкеті заявлено середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку - 70 осіб.

На підтвердження цього надано за останні повні два квартали копії податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма N 1ДФ) (а.с.60 - 115, т.3).

Аналогічно перевізником-претендентом ПАТ "Північтранс" у анкеті до заяви про участь у конкурсі було зазначено середньооблікову кількість працівників за період протягом року до дати оголошення конкурсу з окладом за штатним розписом із заробітною платою не менше встановленого законодавством мінімуму, що працюють на повну ставку у кількості 756 осіб. На підтвердження цього надані податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за повні два квартали (а.с.1 - 246, т.4).

Докази про те, що наведені конкурсантами відомості є недостовірними, в матеріалах справи відсутні.

На думку суду апеляційної інстанції, для вирішення даного спору не має значення коли саме був затверджений штатний розпис, оскільки працедавцю надано право міняти структуру підприємства, чисельність працівників, їх склад, розмір зарплати і т. д. і періодичність таких змін, законодавством не передбачена. Головним у цьому питанні є те, що відомості, зазначені перевізником, повинні бути достовірним та підтверджуватися відповідними доказами.

Отож, на підтвердження зазначених відомостей конкурсанти, зокрема, ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" надали завірені копії наказів щодо приймання на роботу працівників, у тому числі і тих, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом автобусів та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв.

Поряд з цим, слід зазначити, що конкурсанти, за наведеним вище показником, на об'єкті конкурсу №50, набрали однакову кількість балів, а саме по 8 балів, проте на об'єкті № 3, переміг ПАТ "Північтранс", який набрав на 4 бали більше.

Наступне , про що зазначає апелянт, це відсутність у ПАТ "Північтранс" персоналу з перевірки технічного стану транспортних засобів та персоналу щодо перевірки медичного стану водіїв. Отже, на думку апелянта, саме через відсутність вказаних спеціалістів в Ізмаїльській автоколоні № 10, ПАТ "Північтранс" уклало договір з багатопрофільним МП "Олімп" на проведення щоденного передрейсового огляду транспортних засобів та проведення щоденного огляду стану здоров'я водіїв. Аналогічні претензії, з боку апелянта, були висловлені і на адресу ПП "Діамант".

Слід указати, що за даними показниками, всі конкурсанти набрали однакову кількість балів (а.с.50 - 52 т.3).

Досліджуючи правомірність викладених доводів апелянта, колегія суддів бажає зазначити наступне.

Відповідно до приписів ст. 34 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник повинен забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв.

Дійсно, Додатком 4 до Порядку №1081, передбачено нарахування балів за наявність не менш як трьох працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічний станом транспортних засобів та не менш як двох працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв.

Для визначення достатньої кількості працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів, та працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства, організатором конкурсу використовувалась наявна інформація із штатного розпису ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант", зокрема, копії наказів про прийняття на роботу, дипломів та індивідуальних податкових номерів працівників, що здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.10-74 т.2, 89-96 т.2, 99-185 т.2).

З анкети, поданої до заяви на участь у конкурсі ПАТ "Північтранс" вказано про наявність 12 працівників, які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та працюють на повну ставку, перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу. Також зазначено про наявність 7 працівників, які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв, працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства. Указані дані підтверджуються відповідними наказами та дипломами про освіту (а.с.259-260 т. 4).

Додатково, 01.01.2017 р. ПАТ "Північтранс" укладено договір №7 з багатопрофільним МП "Олімп" на надання послуг щодо проведення щоденного передрейсового огляду транспортних засобів та проведення щоденного огляду стану здоров'я водіїв (а.с.237-240 т.2). Предметом указаного договору передбачені конкретні прізвища водіїв, які підлягають медичному контролю перед виїздом на маршрут та перелік транспортних засобів, що підлягають щоденному контролю.

Апелянт вважає, що даний договір на може братися до уваги, як доказ наявності у ПАТ "Північтранс" достатньої кількості працівників, які здійснюють контроль за технічним станом транспортних засобів та щоденний огляд стану здоров'я водіїв, адже останній не надавався до Конкурсного комітету.

Колегія суддів погоджується з доводом ПП "Ізмаїл Євротрансавто", що наведений договір про надання послуг МП "Олімп", не був предметом дослідження Конкурсного комітету, проте заявлена в анкеті, з боку ПАТ "Північтранс", кількість штатних працівників, була достатньою для нарахування за вказаним показником відповідних балів.

ПП "Ізмаїл Євротрансавто", заперечуючи факт надання МП "Олімп" на адресу ПАТ "Північтранс" послуг щодо проведення медогляду водії та технічного рухомого складу, на стадії апеляційного розгляду заявив клопотання щодо витребування у надавача послуг МП "Олімп" копії журналів випуску на лінію транспортних засобів та копії журналів медичного огляду водіїв ПАТ "Північтранс".

Зазначене клопотання було задоволено, проте відповідна ухвала суду не були отримана МП "Олімп" та відповідно не виконана.

Аналогічно, на думку суду апеляційної інстанції, обґрунтовано було нараховане Конкурсним комітетом бали за наведеним показником і ПП "Діамант", оскільки в анкеті, поданої до заяви на участь у конкурсі, вказало про наявність 3 працівників, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу і які здійснюють щоденний контроль за технічним станом транспортних засобів та наявність 2 працівників, що працюють на повну ставку та перебувають у штаті підприємства не менш як один рік до дати оголошення конкурсу та які проводять щоденний огляд стану здоров'я водіїв (а.с.60-61 т.3).

Також, одним із доводів апеляції, є порушення ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" порядку здійснення господарської діяльності, що виразилось у відсутності ліцензій на здійснення медичної практики.

За твердженням апелянта, у ПАТ "Північтранс" із заявлених 7 осіб з медичною освітою, лише 5 відповідають п.13 Ліцензійних умов №1001, а у ПП "Діамант" ліцензійним умовам відповідають лише 4 особи.

При цьому, апелянт вказує на те, що особисто ним виконані приписи Ліцензійних умов №1001 та отримана ліцензія Міністерства охорони здоров'я України на здійснення медичної практики (т.3 а.с.242).

Суд першої інстанції, не погоджуючись з доводами ПП "Ізмаїл Євротрансавто" про необхідність отримання конкурсантами вказаної ліцензії, зазначив, що останні, відповідно п. 24 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" отримали ліцензію на такий вид господарської діяльності, як перевезення пасажирів автомобільним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.

Оскільки, як вважав суд, дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань свідчать, що основним видом діяльності ПАТ "Північтранс" та ПП "Діамант" є перевезення пасажирським наземним транспортом міського та приміського сполучення і останні не проводять господарську діяльності в сфері медичної практики, відсутня необхідність в отриманні відповідної ліцензії.

Така позиція суду першої інстанції, була підтримана у суді апеляційної інстанції і представником Управління транспортно - комунікаційної інфраструктури Одеської ОДА.

Так, останній зазначив, що у вимогах Порядку №1081 не міститься обов'язок конкурсантів надавати Конкурсному комітету ліцензію на право проведення медичної практики, для підтвердження виконання вимог щодо контролю за станом здоров'я водіїв, достатньо мати в штаті підприємства кваліфікованих медичних працівників у кількості не менше двох.

Аналізуючи наведені доводи, суд апеляційної інстанції бажає зазначити наступне.

Відповідно до статті 45 Закону України «Про дорожній рух» медичний огляд проводиться з метою визначення здатності кандидатів у водії і водіїв до безпечного керування транспортними засобами. Зазначений огляд включає: попередні, періодичні, щозмінні передрейсові і післярейсові огляди, а також позачергові огляди, зумовлені необхідністю. Періодичність оглядів, порядок їх проведення і направлення водіїв на позачергові огляди визначаються спільним актом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, і Міністерства внутрішніх справ України.

Пункт 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001№1001 встановлює, що медичні працівники, що проводять щозмінні медичні огляди водіїв, повинні мати кваліфікацію лікаря лікувального профілю та/або молодшого медичного працівника з медичною освітою за спеціальністю "сестринська справа", "лікувальна справа".

Відповідно до підпункту 10 пункту 16 наведених Ліцензійних умов, контроль за станом здоров'я водіїв здійснюється шляхом:

- прийняття на роботу медичного персоналу або укладення договору із суб'єктом господарювання щодо надання його персоналом послуг згідно з вимогами підпункту 4 цього пункту.

Зважаючи на викладене, слід зробити висновок, що наведене законодавство неоднозначно трактує обов'язок перевізників мати ліцензію на здійснення медичної практики. Водночас, якщо вважати, що ПАТ "Північтранс" зайво нараховані бали за вказаним показником, він за іншими показниками перемагає позивача більш ніж на 10 балів.

Далі, на думку апелянта, вагомим аргументом, що свідчить про обґрунтованість його позиції, є інформація Департаменту житлово-комунального господарства Дніпропетровської обласної державної адміністрації про здійснення ПАТ "Північтранс" перевезення пасажирів на автобусних маршрутах, які не виходять за межі Дніпропетровської області.

Як вважає ПП "Ізмаїл Євротрансавто", наведена інформація, свідчить про відсутність у ПАТ "Північтранс" відповідного транспорту для перевезення пасажирів на маршрутах, які були визначені конкурсом. До того ж, апелянт стверджує, що ненадання ПАТ "Північтранс" документів про відповідність його транспортних засобів вимогам ЄВРО-2, свідчить про зазначення останнім недостовірної інформації.

Відхиляючи наведені доводи, колегія суддів по-перше, звертає увагу, що відсутня законодавча заборона на територіальне переміщення транспортних засобів перевізником для обслуговування маршрутів.

По друге, зазначає, що Порядком №1081, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, не було встановлено обов'язку подання конкурсантами додаткових документів на підтвердження відповідності екологічним нормам.

Зі змісту наданих анкет, ПП "Діамант" задекларувало наявність автобусів з сумарної пасажиромісткістю (не нижче Євро - 2), які є власністю, співвласністю перевізника або взяті у лізинг у кількості 1 213, а ПАТ "Північтранс" - 5 168.

Попри те, що на час проведення конкурсу був відсутній законодавчо закріплений порядок перевірки інформації відповідності автомобілів екологічним нормам Євро-2, Конкурсний комітет направляв відповідні запити до перевізників - претендентів.

Отже, в матеріалах справи міститься свідоцтва відповідності автобусів, належних ПАТ "Північтранс" параметрам комфортності, а саме двохзірковому класу комфортності (а.с.137, т.1).

Слід також наголосити, що Конкурсним комітетом при визначенні ПАТ "Північтранс" переможцем до уваги було взято наявність у м. Ізмаїл власної території з твердим покриттям, виробничих приміщень для проведення діагностики, технічного обслуговування, ремонту, спеціалізовані цехи та пости, мийка та офісні приміщення, у тому числі приміщення медичного працівника для проведення рейсових медичних оглядів водіїв та комплектна трансформаторна підстанція з оглядовою ямою та приміщенням для механіка.

Окрім того, Конкурсним комітетом було взято до уваги робота ПАТ "Північтранс", в якості перевізника - переможця попереднього конкурсу не менше передбаченого договором (дозволом) строку на маршруті, що є об'єктом конкурсу, та з цього приводу нараховане 11 балів.

За таких обставин справи, колегія суддів вважає, що конкурсним комітетом правомірно, тобто з дотриманням норм Закону України «Про автомобільний транспорт» та Порядку №1081 було визнано ПАТ "Північтранс" переможцем конкурсу на об'єкті конкурсу № 3 (Ізмаїл АС- Василівка). Також правомірно було визнано ПАТ "Північтранс", переможцем на об'єкті конкурсу № 50 (Ізмаїл АС - Болград АС), а претендентом на друге місце ПП "Діамант".

Підсумовуючи викладене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав вважати, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до вимог ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу приватного підприємства "Ізмаїл Євротрансавто" - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2018 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Ізмаїл Євротрансавто" до Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації, Обласного конкурсного комітету з визначення перевізників приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування про визнання протиправними та скасування рішень, а також про зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Доповідач - суддя І.О. Турецька

суддя Л.В. Стас

суддя Л.П. Шеметенко

Повне судове рішення складено 22.04.2019 року.

Джерело: ЄДРСР 81333518
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку