Провадження 2-а/522/570/19
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2019 року м. Одеса
Приморський районний суд м. Одеси
у складі: судді Бондар В.Я.,
за участі секретаря судового засідання - Грищук В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до дільничної виборчої комісії №511246 територіального виборчого округу №135, Відділу ведення Державного реєстру виборців Приморської районної адміністрації Одеської міської ради про включення до списку виборців,
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 як громадянин України, звернувся до Приморського районного суду м. Одеси, як адміністративного суду «18» квітня 2019 року з адміністративним позовом до Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №511246 виборчого округу № 135 (надалі за текстом - ДВК) з проведення чергових виборів Президента України, про уточнення списку виборців. Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що він є членом дільничної виборчої комісії №511246, хоча зареєстрований в м. Білгород - Дністровський Одеської області.
Провадження у справі відкрито ухвалою від 18 квітня 2019 року.
Відповідачі відзив на позов не подавали.
Позивач в судове засідання не з`явився, звернувся до суду із заявою про розгляд справи за його відсутності, заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідачі ДВК та відділ ведення ДРВ Приморської районної адміністрації Одеської міської ради - про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, відповідно до вимог ч.1,2 ст. 268 КАС України, їх представники у судове засідання не з`явилися.
Згідно з правилом ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Суд дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, надані письмові докази, дійшов висновку, що поданий адміністративний позов не підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.
Відповідно до ст. 70 Конституції України право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років.
Згідно ч. 1, 7 ст. 2 Закону України «Про вибори Президента України» право голосу на виборах Президента України мають громадяни України, яким на день виборів виповнилося вісімнадцять років. Громадяни України, які мають право голосу, є виборцями.
Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, має реєстрацію місця постійного проживання за адресою: АДРЕСА_2 , паспорт громадянина України зі штампом про реєстрацію місця проживання.
З посвідчення №5 вбачається, що ОСОБА_1 член дільничної виборчої комісії з виборів Президента України звичайної виборчої дільниці №511246.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про вибори Президента України» виборець може використати право голосу тільки на одній виборчій дільниці, де він включений до списку виборців. Виборець реалізує своє право голосу під час виборів у порядку, встановленому цим Законом.
Частина 2 статті 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців» передбачає, що виборча адреса виборця визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».
Згідно вимог ч. 1, 3 ст. 31 Закону України «Про вибори Президента України» органи ведення Державного реєстру виборців складають попередні списки виборців для звичайних виборчих дільниць відповідно до Закону України «Про Державний реєстр виборців», а також виготовляють іменні запрошення, передбачені частиною другою статті 32 цього Закону. До попереднього списку виборців на виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день виборів виповниться вісімнадцять років і які мають право голосу, та виборча адреса яких відповідно до відомостей Державного реєстру виборців відноситься до цієї виборчої дільниці. Виборець може бути включений до списку виборців тільки на одній виборчій дільниці..
Згідно витягу з відділу ведення Державного реєстру виборців ОСОБА_1 . визначено місце голосування на виборчій дільниці, що утворена на постійній основі: №510967.
Згідно п. 2 ч. 1 ст.27 Закону України «Про вибори Президента України» отримує список виборців від органу ведення Державного реєстру виборців або Міністерства закордонних справ України, складає список виборців у випадках, передбачених цим Законом, подає його для загального ознайомлення та у випадках, передбачених цим Законом, вносить до нього зміни;.
Відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону України «Про вибори Президента України» закріплює, що кожен громадянин має право ознайомитися із списком виборців у приміщенні відповідної дільничної виборчої комісії та перевірити правильність внесених до нього відомостей.
Частиною 2 вказаної статті передбачено, що громадянин має право звернутися до відповідної дільничної виборчої комісії або безпосередньо до органу ведення Державного реєстру виборців чи суду за місцезнаходженням виборчої дільниці щодо допущених при складанні попереднього списку виборців неправильностей, у тому числі невключення, неправильного включення або виключення із списку виборців його або інших осіб, а також щодо наявності або відсутності відміток про постійну нездатність виборця самостійно пересуватися..
Водночас, згідно із ч. 9 ст. 32 Закону України «Про вибори Президента України» кожний виборець має право звернутися до суду з адміністративним позовом із цих питань у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
За ч. 8 ст. 31 вказаного Закону рішення суду про внесення змін до списку виборців не пізніше як за 5 днів до дня голосування подається виборцем до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців або до відповідної дільничної виборчої комісії для негайного направлення до такого органу, а пізніше чого строку до дільничної виборчої комісії.
Відповідно до ч. 4 ст. 34 Закону України «Про вибори Президента України» орган ведення Державного реєстру виборців на підставі відомостей, поданих відповідно до частини першої цієї статті, рішень відповідних виборчих комісій щодо утворення дільничних виборчих комісій спеціальних виборчих дільниць (у частині включення членів дільничних виборчих комісій до списків виборців на відповідній спеціальній виборчій дільниці), за наслідками розгляду заяв виборців, повідомлень дільничних виборчих комісій спеціальних виборчих дільниць про включення виборців до списку виборців на спеціальній виборчій дільниці, на підставі заяв членів окружних та дільничних виборчих комісій, поданих відповідно до частини третьої цієї статті, а також рішень судів, отриманих не пізніш як за п`ять днів до дня голосування, виготовляє уточнений список виборців.
Відповідно до ч. 4 ст. 34 Закону України «Про державний реєстр виборців», виборчою адресою виборця є адреса його житла або місця перебування виборця чи інша адреса, що замінює адресу житла виборця, яка є підставою для віднесення виборця до відповідної виборчої дільниці. Виборча адреса виборця визначається за зареєстрованим місцем проживання та адресою житла виборця відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».
При цьому, у відповідності до ч. 3 ст. 32 Закону України «Про вибори Президента України» кожен громадянин має право звернутися до відповідної дільничної виборчої комісії або безпосередньо до органу ведення Державного реєстру виборців чи суду за місцезнаходженням виборчої дільниці щодо допущених при складанні попереднього списку виборців неправильностей, у тому числі невключення, неправильного включення або виключення із списку виборців його або інших осіб, а також щодо наявності або відсутності відміток про постійну нездатність виборця самостійно пересуватися.
Як встановлено по справі, станом на 18.04.2019 року, на час розгляду справи, даних про виключення позивача з списку виборців по виборчій дільниці за зареєстрованим місцем проживання позивача - немає.
Таким чином, включення позивача до списку виборців іншої Дільничної виборчої комісії №511246 територіального виборчого округу №135, не за місцем реєстрації останнього, призведе до утворення для позивача права на подвійне голосування.
Відповідно до ст. 174 КАС України закріплює право звернутись з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб.
Однак, даним правом на подачу позову про виключення зі списків виборців за місцем реєстрації з одночасним включенням в списки виборців по іншій дільниці позивач не скористався, звернувшись до суду лише з позовом щодо включення в списки виборців.
Таким чином, судом є встановленим, що позивач ОСОБА_1 не був виключений з списку виборців Дільничної виборчої комісії за зареєстрованим місцем проживання, тому позовна вимога щодо його включення в списки виборців іншої Дільничної виборчої комісії №511246 територіального виборчого округу №135, задоволенню не підлягає.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 70 Конституції України, ст. 31, ст. 32 Закону України «Про вибори Президента України», ст. 8 Закону України «Про державний реєстр виборців», ст. ст.2, 3, 6 Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», ст. ст. 268-272, 174 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до дільничної виборчої комісії №511246 територіального виборчого округу №135, Відділу ведення Державного реєстру виборців Приморської районної адміністрації Одеської міської ради про включення до списку виборців - залишити без задоволення.
Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання до суду першої інстанції апеляційної скарги в у дводенний строк з дня його проголошення. Оскарження рішення не зупиняє його негайного виконання.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Суддя В.Я.Бондар