open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 645/4071/15-ц
Моніторити
emblem
Справа № 645/4071/15-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /26.09.2019/ Харківський апеляційний суд Постанова /26.09.2019/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /14.06.2019/ Харківський апеляційний суд Ухвала суду /03.06.2019/ Харківський апеляційний суд Рішення /10.04.2019/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Рішення /10.04.2019/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /14.05.2018/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /30.03.2018/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /30.03.2018/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /14.12.2017/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /27.01.2016/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /27.01.2016/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /27.01.2016/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /14.12.2015/ Фрунзенський районний суд м.Харкова Ухвала суду /08.05.2015/ Фрунзенський районний суд м.Харкова
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 645/4071/15-ц

Провадження № 2/645/11/19

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2019 року м. Харків

Фрунзенський районний суд м.Харкова у складі:

головуючого судді Бабкової Т.В.,

при секретарі судових засідань Малій О.Л.,

за участю позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Харківського гарнізону на підставі довіреності від 22.01.2019 року ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до житлової комісії Харківського гарнізону, квартиро-експлуатаційного відділу м. Харкова Міністерства оборони України, начальника Харківського гарнізону, Міністерства оборони України про визнання протиправним та скасування рішення щодо відмови в погодженні питання щодо виключення житлового приміщення з числа службових, визнання права користування житловим приміщенням на правах постійного проживання, зобов`язання подати пропозиції про виключення житлового приміщення з числа службових, третя особа: ОСОБА_5 ,

встановив:

Позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 звернулися до Фрунзенського районного суду м. Харкова з позовом (з урахуванням уточнень від 21.08.2015 року), в якому просили визнати протиправним та скасувати рішення житлової комісії Харківського гарнізону, викладене в протоколі засідання житлової комісії Харківського гарнізону № 23 від 20.03.2015 року; визнати за ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 право користування квартирою АДРЕСА_1 в якості жилого приміщення для постійного користування; зобов`язати начальника Харківського гарнізону, квартирно експлуатаційний відділ м. Харкова Міністерства оборони України (далі - КЕВ м.Харкова ) та житлову комісію Харківського гарнізону подати до ГКЕУ ЗС України пропозиції про виключення з числа службових квартирно експлуатаційного відділу м. Харкова Міністерства оборони України квартири АДРЕСА_1 ; стягнути з відповідачів сплачений судовий збір.

На обґрунтування уточнених позовних вимог позивачі посилалися на те, що відповідно до рішення Київської районної в м. Харкові ради № 169-2 від 07.09.2010 року ОСОБА_1 , у зв`язку із проходженням ним військової служби, 08.09.2010 року на сім`єю з п`яти чоловік було видано службовий ордер № 490 серії 10 на право зайняття трикімнатної ізольованої квартири АДРЕСА_1 . На підставі цього ордеру ОСОБА_1 разом з сім`єю вселилися в спірну квартиру та були в ній зареєстровані 13.11.2010 року. 30.09.2014 року ОСОБА_1 звернувся до житлової комісії КЕВ м. Харкова та начальника КЕВ м. Харкова із заявою про виключення займаного житлового приміщення з числа службового, на що у відповіді від 06.10.2014 року № 4753 начальник КЕВ м. Харкова зазначив, що для вирішення цього питання квартирну справу в установленому порядку буде направлено на розгляд Комісії з контролю за розподілом житла в гарнізонах ЗС України для прийняття відповідного рішення. Житлова комісія КЕВ м. Харкова постановила направити документи на розгляд Комісії з контролю за розподілом житла в гарнізонах ЗС України. В подальшому на адресу ОСОБА_1 надійшов лист від начальника КЕВ м. Харкова від 26.02.2015 року № 914 про те, що матеріали щодо розгляду порушеного позивачем питання були направлені на засідання житлової комісії Харківського гарнізону, а 06.04.2015 року начальник КЕВ м. Харкова направив на адресу ОСОБА_1 витяг з протоколу засідання житлової комісії Харківського гарнізону від 20.03.2015 року № 23, який позивач отримав 08.04.2015 року. Саме 08.04.2015 року ОСОБА_1 дізнався про порушення своїх прав, оскільки протокол засідання житлової комісії Харківського гарнізону від 20.03.2015 року № 23 містив інформацію про те, що житлова комісія Харківського гарнізону відмовила позивачу в погодженні виключення житлового приміщення, в якому він із сім`єю проживає, з числа службових в ОСОБА_6 . Зазначають, що ОСОБА_1 належить до кола осіб, які не підлягають виселенню із службового жилого приміщення без надання іншого жилого приміщення, оскільки на час звільнення зі Збройних Сил України у запас, на підставі наказу першого заступника Міністра оборони України від 11.10.2011 року загальний термін проходження його військової служби склав 25 років 6 місяців. Згідно чинного законодавства позивачі мають право проживати в спірній квартирі до надання йому постійного житла, але статус службового житла втратив сенс, оскільки ОСОБА_1 вже звільнений з лав Збройних Сил України. Позивачі вказують, що за ними в Єдиному державному реєстрі власності на нерухоме майно нерухомість не зареєстрована. Законність проживання позивачів в службовій квартирі АДРЕСА_1 підтверджена рішенням Фрунзенського районного суду м. Харкова від 09.10.2013 року та ухвалою Апеляційного суду Харківської області від 08.11.2013 року. Законність перебування ОСОБА_1 на квартирному обліку в КЕВ м. Харкова підтверджена рішенням Київського районного суду м. Харкова від 12.06.2013 року та ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 12.02.2014 року. На виконання рішення суду, ОСОБА_1 отримав листа від КЕВ м. Харкова про поновлення його на квартирному обліку в Харківському гарнізоні з 21.06.2007 року. За час проходження військової служби ОСОБА_1 неодноразово відзначався державними нагородами, має статус учасника бойових дій за участь в миротворчій місії в республіці Ірак і тому має право на першочергове забезпечення жилою площею. Вказують, що для прийняття Міністром оборони України рішення щодо виключення квартири із числа службових необхідно, щоб до ГКЕУ ЗС України надійшла відповідна пропозиція начальника Харківського гарнізону, погоджена квартирно-експлуатаційним відділом м. Харкова та головою житлової комісії Харківського гарнізону про виключення спірної квартири із числа службових. Однак у задоволенні відповідного письмового звернення ОСОБА_1 було відмовлено.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 08.05.2015 року відкрито провадження у даній цивільній справі.

13.08.2015 року надійшло клопотання представника житлової комісії Харківського гарнізону Фівкіна П.М., яка діє на підставі довіреності від 15.05.2015 року, про долучення до матеріалів справи копії документів облікової та особової справи ОСОБА_1

13.08.2015 року від представника житлової комісії Харківського гарнізону Фівкіна П.М., який діє на підставі довіреності від 15.05.2015 року, надійшли заперечення на позовну заяву, з яких вбачається, що представник житлової комісії Харківського гарнізону заперечує проти позову, виходячи з наступного. Твердження позивача ОСОБА_1 про те, що житлова комісія Харківського гарнізону нібито порушила його права, оскільки розглянула звернення лише 20.03.2015 року нібито без оформлення відповідного письмового повідомлення про результати його розгляду з посиланням на закон і викладення мотивів відмови, а також не роз`яснивши порядку оскарження прийнятого комісією рішення, не підтверджуються матеріалами справи та є необґрунтованими, а відтак не можуть бути взяті судом до уваги. Після отримання ОСОБА_1 20.02.2003 року постійного житла на склад сім`ї 4 особи (він, дружина, син, донька) у вигляді трикімнатної ізольованої квартири за адресою: АДРЕСА_2 , у відповідності до норм Положення № 20 від 03.02.1995 року, він повинен був бути знятий з квартирного обліку за місцем проходження служби в Криворізькій КЕЧ району. В свою чергу, в примірнику облікової справи ОСОБА_1 відсутні будь-які дані стосовно прийняття (зняття) на (з) квартирний облік ОСОБА_1 під час проходження служби в Криворізькій КЕЧ району. Представник відповідача зазначає, що необхідною умовою перебування військовослужбовців та членів їх сімей на квартирному обліку є потреба в поліпшенні житлових умов. Беручи до уваги забезпеченість ОСОБА_1 станом на 21.06.2007 року житлом, відповідне рішення житлової комісії КЕВ м. Харків (протокол від 21.06.2007 року № 2) є незаконним, оскільки при його прийнятті не були враховані вимоги Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень в Українській РСР. Вказує, що за відсутності довідки з місця проживання про реєстрацію і склад сім`ї та довідки про те, чи перебувають члени сім`ї на квартирному обліку за місцем роботи та при неналежному оформленні рапорту, у житлової комісії не було законних підстав для розгляду рапорту ОСОБА_1 від 21.06.2007 року та прийняття його на квартирний облік, оскільки виконання вимог Порядку № 1081 та Інструкції № 577 є безумовною підставою для розгляду житловою комісією рапорту військовослужбовця з членами його сім`ї на квартирний облік, а відтак їх недотримання свідчить про незаконність прийнятого житловою комісією КЕВ м. Харків рішення (протокол від 21.06.2007 року № 2) про зарахування ОСОБА_1 з сім`єю на квартирний облік в КЕВ м. Харків. Погодження питання щодо виключення житлового приміщення, яке займає ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 , з числа службових у Харківському гарнізоні, надасть можливість отримати ОСОБА_1 вдруге за рахунок Міністерства оборони України постійне житло, що призведе до порушень нормативно-правових актів, які надають військовослужбовцям право отримати постійне житло за рахунок Міністерства оборони України тільки один раз протягом терміну служби, а також до порушень житлових прав інших військовослужбовців, які протягом тривалого часу перебувають на квартирному обліку та жодного разу протягом військової служби не отримували житла за рахунок Міністерства оборони України. Посилання ОСОБА_1 на те, що законність перебування його на квартирному обліку нібито підтверджена заочним рішенням Київського районного суду м. Харкова від 12.06.2013 року та ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справі від 12.02.2014 року, не може бути взята судом до уваги, оскільки вказаними судовими рішеннями було зобов`язано КЕВ м. Харкова поновити ОСОБА_1 в загальній черзі на отримання житла та включити в списки військовослужбовців, які потребують отримання житла з моменту зарахування на квартирний облік в КЕВ, після зняття його разом із сім`єю з квартирного обліку п. 2 рішення житлової комісії КЕВ м. Харкова (протокол від 16.01.2012 року № 1) на підставі п. 3.10 Інструкції № 577, в той час як оскаржуваним рішенням житлової комісії Харківського гарнізону (протокол від 20.03.2015 року № 23) було рекомендовано житловій комісії КЕВ м. Харкова на підставі інших положень нормативно-правових актів, а саме: абзаців 3,5 п. 23 Порядку № 1081, абзаців 1, 3, 5 п. 3.4 Інструкції № 577, переглянути та скасувати рішення житлової комісії КЕВ м. Харків )протокол від 21.06.2007 року № 2) про зарахування ОСОБА_1 зі складом сім`ї 5 осіб на квартирний облік в КЕВ м. Харків в загальну чергу та включення до списку перешочерговиків з 21.06.2007 року; абзацу 2 п. 3, абзаців 1, 2 п. 30 Порядку № 1081, абзацу 1 п. 1.5, абзаців 1, 2 п. 3.12 Інструкції № 577, зняти ОСОБА_1 зі складом сім`ї 4 осіб з квартирного обліку (по загальній черзі та першій черзі) у КЕВ м. Харків.

13.08.2015 року під час судового засідання залучено в якості відповідача Міністерство оборони України.

21.08.2015 року позивачами ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 подано уточнений позов.

10.09.2015 року від представника КЕВ м. Харків Кероп*ян С.Є., який діє на підставі довіреності, надійшли письмові заперечення, з яких вбачається, що КЕВ м. Харкова у задоволенні позовної заяви просить відмовити, оскільки вважає, що оскаржуване рішення (протокол від 20.03.2015 року № 23) є законним та обґрунтованим, оскільки відсутні законні підстави для погодження питання щодо виключення житлового приміщення ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 , з числа службових в Харківському гарнізоні по причині того, що перебування ОСОБА_1 на квартирному обліку в КЕВ м. Харкова суперечить вимогам абз. 3,5 п. 23 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями. Після отримання ОСОБА_1 20.02.2003 року постійного житла на склад сім`ї 4 особи (він, дружина, син, донька) у вигляді трикімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_2 , повинен був бути знятий з квартирного обліку за місцем проходження служби в Криворізькій КЕЧ району. В свою чергу, в примірнику облікової справи ОСОБА_1 відсутні будь-які дані стосовно прийняття (зняття) на (з) квартирний облік ОСОБА_1 під час проходження служби в Криворізькій КЕЧ району. Необхідною умовою перебування військовослужбовців та членів їх сімей на квартирному обліку є потреба в поліпшенні житлових умов. У свою чергу, позивачі станом на 21.06.2007 року не були прописані в м. Харкові, яким ОСОБА_1 зі складом сім`ї 5 осіб був зарахований на квартирний облік в КЕВ м. Харків в загальну чергу та включений до списку першочерговиків(як учасник бойових дій) з 21.06.2007 року. за відсутності довідки з місця проживання про реєстрацію і склад сім`ї та довідки про те, чи перебувають члени сім`ї на квартирному обліку за місцем роботи та при неналежному оформленні рапорту, у житлової комісії не було законних підстав для розгляду рапорту ОСОБА_1 від 21.06.2007 року та прийняття його на квартирний облік, оскільки виконання вимог Порядку № 1081 та Інструкції № 577 є безумовною підставою для розгляду житловою комісією рапорту військовослужбовця з членами його сім`ї на квартирний облік, а відтак їх недотримання свідчить про незаконність прийнятого житловою комісією КЕВ м. Харків рішення (протокол від 21.06.2007 року № 2) про зарахування ОСОБА_1 з сім`єю на квартирний облік в КЕВ м. Харків. Погодження питання щодо виключення житлового приміщення, яке займає ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 , з числа службових у Харківському гарнізоні, надасть можливість отримати ОСОБА_1 вдруге за рахунок Міністерства оборони України постійне житло, що призведе до порушень нормативно-правових актів, які надають військовослужбовцям право отримати постійне житло за рахунок Міністерства оборони України тільки один раз протягом терміну служби, а також до порушень житлових прав інших військовослужбовців, які протягом тривалого часу перебувають на квартирному обліку та жодного разу протягом військової служби не отримували житла за рахунок Міністерства оборони України. Беручи до уваги вищевикладені обставини щодо забезпечення ОСОБА_1 раніше житлом для постійного користування, у житлової комісії Харківського гарнізону відсутні законні та обґрунтовані підстави для погодження пропозиції щодо виключення житлового приміщення ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 , з числа службових в Харківському гарнізоні.

14.10.2015 року від представника житлової комісії Харківського гарнізону Фівкіна П.М., який діє на підставі довіреності від 15.05.2015 року, надійшли аналогічні заперечення на позовну заяву, які вже подавалися 13.08.2015 року.

14.10.2015 року від представника житлової комісії Харківського гарнізону Фівкіна П.М., який діє на підставі довіреності від 15.05.2015 року, надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи доказів.

08.12.2015 року надійшла заява про збільшення позовних вимог, в які позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 просять визнати протиправним і скасувати рішення житлової комісії КЕВ м. Харкова, викладене в протоколі засідання житлової комісії КЕВ м. Харкова № 3 від 17.11.2015 року; визнати протиправним та скасувати рішення житлової комісії Харківського гарнізону, викладене в протоколі засідання житлової комісії Харківського гарнізону № 23 від 20.03.2015 року; визнати за ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 право користування квартирою АДРЕСА_1 в якості жилого приміщення для постійного користування; зобов`язати начальника Харківського гарнізону, квартирно експлуатаційний відділ м. Харкова та житлову комісію Харківського гарнізону подати до ГКЕУ ЗС України пропозиції про виключення з числа службових квартирно експлуатаційного відділу м. Харкова Міністерства оборони України квартири АДРЕСА_1 ; стягнути з відповідачів сплачений судовий збір.

14.12.2015 року під час судового засідання позивачем ОСОБА_1 заявлено клопотання про залишення без розгляду заяви про збільшення позовних вимог.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 14.12.2015 року залишено без розгляду заяву позивача ОСОБА_1 про збільшення позовних вимог.

11.01.2016 року надійшла заява позивача ОСОБА_3 про залишення без розгляду заяви про збільшення позовних вимог.

18.01.2016 року надійшла заява позивача ОСОБА_1 про зупинення провадження у справі.

22.01.2016 року надійшла заява позивача ОСОБА_4 про залишення без розгляду заяви про збільшення позовних вимог.

22.01.2016 року надійшла заява позивача ОСОБА_3 про зупинення провадження у справі.

22.01.2016 року надійшла заява позивача ОСОБА_4 про зупинення провадження у справі.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 27.01.2016 року залишено без розгляду заяву позивачів ОСОБА_3 та ОСОБА_4 про збільшення позовних вимог.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 27.01.2016 року зупинено провадження у даній цивільній справі до набрання законної сили судовим рішенням по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харкова про поновлення на квартирному обліку, яка розглядається Київським районним судом м. Харкова.

12.12.2017 року з Київського районного суду м. Харкова надійшли копія рішення Київського районного суду м. Харкова від 23.02.2016 року, яке набрало законної сили, копія ухвали Апеляційного суду Харківської області від 14.11.2017 року.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 14.12.2017 року поновлено провадження по даній цивільній справі.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 30.03.2018 року продовжено судовий розгляд за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання по даній цивільній справі, відповідачам визначено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву і всіх письмових та електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову.

27.04.2018 року на адресу суду від представника Міністерства оборони України Пономаренка В.І., який діє на підставі довіреності від 22.11.2017 року, надійшов відзив на позовну заяву, доводи якого зводяться до заперечень, поданих 13.08.2015 року представником житлової комісії Харківського гарнізону Фівкіним П.М., який діє на підставі довіреності від 15.05.2015 року.

02.05.2018 року на адресу суду від представника Міністерства оборони України Пономаренка В.І., який діє на підставі довіреності від 22.11.2017 року, надійшов відзив на позовну заяву, доводи якого зводяться до заперечень, поданих 13.08.2015 року представником житлової комісії Харківського гарнізону Фівкіним П.М., який діє на підставі довіреності від 15.05.2015 року.

Ухвалою Фрунзенського районного суду м. Харкова від 14.05.2018 року закрито підготовче засідання по даній цивільній справі, справу призначено до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні.

21.05.2018 року позивачем ОСОБА_1 подано заяву про залучення до матеріалів справи письмових доказів.

17.08.2018 року позивачем ОСОБА_1 подано заяву про повідомлення представників відповідача через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України.

13.11.2018 року від представника начальника Харківського гарнізону Ярової М.В., яка діє на підставі довіреності, надійшов відзив на позовну заяву, де посилається на те, що жилі приміщення надаються військовослужбовцям для постійного проживання один раз протягом усього часу проходження військової служби. Позивач ОСОБА_1 на теперішній час фактично вимагає вдруге забезпечити його та членів його сім`ї постійним житлом у м. Харкові, де він залишився проживати після звільнення з військової служби. Позивач не вживав заходів для повернення одержаного житла у м. Кривий Ріг, яке перейшло у власність матері позивача. ОСОБА_1 під час проходження військової служби в КЕВ м. Харкова у 2007 році звернувся для постановки його на квартирний облік разом із членами сім`ї, на яких вже було виділено житло у м. Кривий Ріг. Вказує, що вимога позивача зобов`язати посадовців гарнізону вжити заходів для надання житла у постійне користування базується виключно на бажанні самого позивача. Відповідно до законодавчих норм, суд не наділений повноваженнями вирішення питань, що перебувають в компетенції органів державного управління.

19.12.2018 року від представника КЕВ м. Харків Волкова І.М., який діє на підставі довіреності, надійшло клопотання про зупинення провадження у справі.

20.12.2018 року від представника КЕВ м. Харків Волкова І.М., який діє на підставі довіреності, надійшло аналогічне клопотання про зупинення провадження у справі.

08.02.2019 року під час судового засідання залучено в якості третьої особи ОСОБА_5 .

Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Позивачі ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , 3-тя особа по справі на боці позивачів ОСОБА_5 у судове засідання не з`явилися, в матеріалах справи містяться заяви про слухання справи без їх участі, позовні вимоги підтримують у повному обсязі.

Представник відповідача Харківського гарнізону Ярова М.В., яка діє на підставі довіреності від 22.01.2019 року, заперечувала проти задоволення позовних вимог. Зазначила, що житлові приміщення виключаються з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа житлових; що сам по собі факт проживання в службових жилих приміщеннях робітників і службовців не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових; що чинним законодавством не визначено правових норм, які зобов`язують підприємства, організації, яким належить службовий фонд, змінювати статус квартири у разі наявності у працівника відповідного трудового стажу; що порушення питання про виключення жилого приміщення з числа службових є правом, а не обов`язком їхнього відомства; що позивач перебуває на квартирному обліку на загальній черзі та буде забезпечений житлом за рахунок Міністерства оборони України при першому надходженні, а не шляхом виключення квартири з числа службових.

Відповідачі, житлова комісія Харківського гарнізону, квартирно-експлуатаційний відділ м. Харкова, у судове засідання не з`явилися, про день та час слухання справи сповіщалися своєчасно та належним чином, причини неявки суд не повідомили.

Представник Міністерства оборони України Пономаренко В.І., який діє на підставі довіреності від 22.11.2017 року, у судове засідання не з`явився, надав заяву про слухання справи без їх участі, заперечує проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у письмовому відзиві на позовну заяву.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали цивільної справи, приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що згідно послужного списку підполковник запасу ОСОБА_1 проходив військову службу , зокрема з 01.08.2000 року по 02.08.2004 року на посаді головного інженера - заступника начальника КЕЧ району Одеського військового округу, з 02.08.2004 року по 04.08.2005 року на посаді офіцера відділення (з відновлення соціальної та матеріальної інфраструктури) відділу (підтримки урядових структур) (Ірак) управління 7 окремої механізованої бригади, з 08.08.2005 року по 07.05.2007 року на посаді головного інженера - заступника начальника КЕЧ району Південного територіального Квартирно-експлуатаційного управління.

20.02.2003 року ОСОБА_1 на склад сім`ї 4 особи (він, дружина, донька, син) отримав постійне житло - трикімнатну квартиру за адресою: АДРЕСА_2 .

Наказом заступника Міністра оборони України від 07.05.2007 року № 76 ОСОБА_1 звільнено з посади головного інженера заступника начальника Криворізької квартирно-експлуатаційної частини (району) Південні територіального квартирно-експлуатаційного управління та призначено на посаду заступника начальника відділу - головного інженера Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харкова цього ж управління.

З 07.05.2007 року по 14.11.2011 року ОСОБА_1 проходив військову службу на посаді заступника начальника - головного інженера КЕВ м. Харків Південного територіального Квартирно-експлуатаційного управління.

Відповідно до пункту 2.1. Інструкції про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Збройних сил України та членам їх сімей житлових приміщень, затвердженої наказом Міністра оборони України від 05.10.2006 року № 577 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин), військовослужбовцям та членам їх сімей, які проживають разом з ними, за відсутності у них за місцем проходження служби житла, надаються службові житлові приміщення. Службове житлове приміщення надається на час виконання військовослужбовцями обов`язків військової служби.

Після прийняття посади у м. Харкові ОСОБА_1 було зараховано на квартирний облік в Харківському гарнізоні як незабезпеченого житловою площею в даному населеному пункті та проживаючого у гуртожитку.

21.06.2007року позивачзвернувся зрапортом доначальника КЕВм.Харків про прийняття його на квартирний облік як безквартирного зі складом сім`ї 5 осіб, в тому числі: він, дружина, син, донька, мати. Рішенням житлової комісії КЕВ м. Харків (протокол від 21.06.2007 року № 2) ОСОБА_1 зі складом сім`ї 5 осіб був зарахований на квартирний облік в КЕВ м. Харків в загальну чергу та включений до списку першочерговиків (як учасник бойових дій) з 21.06.2007 року.

Відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їхніх сімей» військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей, які проживають разом з ним забезпечуються службовими жилими приміщеннями, що повинні відповідати вимогам житлового законодавства.

Частиною 1статті 12Закону України«Про соціальнийі правовийзахист військовослужбовців тачленів їхніхсімей» встановлено,що забезпечення військовослужбовцівжилими приміщеннямиабо заїх бажаннямгрошовою компенсацієюздійснюється одинраз протягомусього часупроходження військовоїслужби заумови,що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла.

Напідставі договорунайму службовогоприміщення військовослужбовцями,які нездали постійнежитло запопереднім місцемслужби,укладеного 09.04.2009року КЕВм.Харкова та ОСОБА_1 ,затвердженого начальникомХарківського гарнізону, таслужбового ордера, ОСОБА_1 та членамйого сім`ї: ОСОБА_7 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_8 ,на часпроходження ОСОБА_1 військовоїслужби уХарківському гарнізонінадано укористування службовежиле приміщенні - квартиру АДРЕСА_1 .

Пунктом3наказу начальникаКЕВ м.Харків (поособовому складу)від 14.11.2011року №147(зурахуванням змін,внесених пунктом2наказу начальникаКЕВ м.Харків (по особовому складу) від 16.01.2011 року № 16) підполковника ОСОБА_1 , звільненого наказом першого заступника Міністра оборони України (по особовому складу) 11.10.2011 року № 216 з військової служби в запас за пунктом «а» (у зв`язку із закінченням строку контракту) частини шостої статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», виключено з 14.11.2011 року зі списків особового складу та направлено на військовий облік до Фрунзенського РВК м. Харкова.

В 2014 році ОСОБА_1 звернувся з письмовим клопотанням до житлової комісії Харківського гарнізону, КЕВ м.Харкова, в якому просив звернутися по інстанції з клопотанням про погодження виключення із числа службових житлової квартири АДРЕСА_1 , в якій проживає він та його сім`я.

20.03.2015року за рішеннямжитлової комісії КЕВм.Харкова(протокол№23) відмовленов погодженні питання щодо виключення житлового приміщення підполковника запасу ОСОБА_1 (КЕВ, вислуга - 27 років, учасник бойових дій), (склад сім`ї 4 особи), за адресою : АДРЕСА_3 (3-хкімнатна,житлова площа 52,6кв.м) зчисла службових вХарківському гарнізоні;рекомендовано житловій комісіїКЕВ м.Харкова переглянути рішення житловоїкомісії КЕВм.Харкова(протоколвід 21.06.2007року №2)про зарахування ОСОБА_1 зіскладом сім`ї 5осіб наквартирний облікв КЕВ м.Харків взагальну чергу тавключення до спискупершочерговиків (якучасника бойовихдай)з 21.06.2007року та скасуватийого напідставі абзаців третього,п`ятого пункту23 Порядкузабезпечення військовослужбовців тачленів їхсімей житловимиприміщеннями,затвердженого постановоюКабінету міністрів України від03.08.2006року №1081,абзаців першого,третього,п`ятого пункту 3.4.Інструкції проорганізацію забезпечення інадання військовослужбовцям Збройних СилУкраїни тачленам їхсімей житлових приміщень, затвердженої наказомМіністра оборониУкраїни від06.10.2006№577та зареєстрованої вМіністерстві юстиції України 30.10.2006року за №1171/13045; рекомендовано житловійкомісії КЕВ м.Харків зняти ОСОБА_1 зіскладом сім`ї4осіб зквартирного обліку(позагальній черзі та першійчерзі) у КЕВ м.Харків напідставі абзацудругого пункту3, абзаців першого, другогопункту 30 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від03.08.2006року № 1081,абзацу першого пункту1.5,абзаців першого,другого пункту 3.12.Інструкції про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Збройних Сил України та членам їх сімей житлових приміщень , затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2006 №577 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.10.2006 року за № 1171/13045.

17.11.2015року зарішенням житловоїкомісії КЕВм.Харкова (протокол№3)переглянуто рішенняжитлової комісіїКЕВ м.Харків протокол№ 2від 21.06.2007року прозарахування ОСОБА_1 на квартирнийоблік КЕВм.Харкова зіскладом сім`ї5осіб протокол №2від 01.08.2014року прозарахування ОСОБА_1 на квартирнийоблік КЕВ м. Харкова зі складом сім`ї 4 осіб в загальну чергу та включення до списку першочерговиків (як учасника бойових дій) з 21.06.2007 року та скасовано їх на підставі абзаців третього, п`ятого пункту 23 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 року № 1081 (далі Порядок №1081), абзаців першого, третього, п`ятого пункту 3.4. Інструкції організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Збройних Сил України та членам їх сімей житлових приміщень, затвердженої наказом Міністра оборони України від 06.10.2006 року (далі - Інструкція № 577). Знято ОСОБА_1 зі складом сім`ї 4 осіб з квартирного обліку ( по загальній черзі та першій черзі) у КЕВ м. Харків на підставі абзацу третього пункту 3, абзацу першого, другого пункту 30 Порядку № 1081, абзацу першого пункту 1.5. Інструкції № 577.

Таким чином, рішення житлової комісії КЕВ м. Харків протокол № 2 від 21.06.2007 року та протокол № 2 від 01.08.2014 року про зарахування ОСОБА_1 на квартирний облік КЕВ м. Харкова були скасовані на підставі абзаців третього, п`ятого пункту 23 Порядку №1081 та абзаців першого, третього, п`ятого п.3.4. Інструкції № 577, якими встановлено, що зарахування на облік військовослужбовець подає рапорт на ім`я безпосереднього командира (начальника); до рапорту додаються: довідка з місця проживання про реєстрацію і склад сім`ї; витяг з особової справи військовослужбовця про склад сім`ї; довідка про те чи перебувають члени сім`ї на квартирному обліку за місцем роботи (у виконавчих органах місцевих рад); документи, що підтверджують право на першочергове та позачергове одержання житла, інші пільги.

Абзацами третім, п`ятим пункту 23 Порядку № 1081 та абзацами першим, третім, п`ятим пункту 3.4. Інструкції № 577 визначається перелік документів, які додаються до рапорту для зарахування військовослужбовця на облік, які потребують поліпшення житлових умов, визначаються підстави для перегляду та скасування попередніх рішень житлової комісії КЕВ м. Харків.

Рішенням,викладеним впротоколі засіданняжитлової комісіїКЕВ м.Харкова№ 3від 17.11.2015року,з квартирногообліку (позагальній черзіта першійчерзі)у КЕВм.Харків позивача ОСОБА_1 зі складомсім`ї4осіб знятона підставіабзацу третьогопункту 3,абзаців першого,другого пункту30Порядку №1081,абзацу першогопункту 1.5Інструкції №577,якими встановлено,що забезпеченнявійськовослужбовців тачленів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього час проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного зі службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла та передбачено, що військовослужбовців знімають з обліку у разі поліпшення житлових умов, внаслідок чого відпала потреба в надані житла та засудження, військовослужбовця до позбавлення волі на строк понад шість місяців, крім умовного засудження.

Рішенням Київського районного суду м.Харкова від 23.02.2016 року позовні вимоги ОСОБА_1 було задоволено, визнано протиправними та скасовано рішення житлової комісії КЕВ м.Харкова, викладене в протоколі засідання житлової комісії КЕВ м.Харкова №3 від 17.11.2015 року, про перегляд і скасування рішення КЕВ м.Харкова про зарахування ОСОБА_1 на квартирний облік КЕВ м.Харкова та зняття ОСОБА_1 з квартирного обліку в КЕВ м.Харкова; зобов`язано КЕВ м.Харкова поновити ОСОБА_1 в загальній черзі на отримання житла та включити в списки військовослужбовців, які потребують отримання житла, з моменту подання рапорту про зарахування на квартирний облік в КЕВ м.Харкова.

На підставі ухвали апеляційного суду Харківської області від 20.11.2017 року рішення Київського районного суду м.Харкова від 23.02.2016 року залишено без змін.

При цьому судом встановлено, що на момент звільнення ОСОБА_1 не

був забезпеченій постійним житлом, так як в 2007 року знявся з реєстрації м. Кривий Ріг та переїхав до м. Харків.

Даний факт також підтверджується рішенням Фрунзенського районного суду м. Харкова від 09.10.2013 року, яке набрало законної сили.

Крім того суд керувався відсутністю доказів, підтверджуючих той факт, що позивачу ОСОБА_1 на праві власності належить будь-яке нерухоме майно, що ОСОБА_1 поліпшив житлові умови або був засуджений до позбавлення волі на строк понад шість місяців, що передбачено абзацами першим, другим пункту 30 Порядку № 1081.

На підставі рішення житлової комісії КЕВ м.Харкова від 20.04.2018 року відповідно до ухвали апеляційного суду Харківської області від 20.11.2017 року, рішення Київського районного суду м.Харкова від 23.02.2016 року, було відновлено на квартирному обліку в КЕВ м.Харкова в загальну та першочергову (учасник бойових дій) підполковника запасу ОСОБА_1 з 21.06.2007 року, зі складом родини 4 особи: він, дружина, син, донька.

Більш того, в процесі судового розгляду встановлено, що зняття ОСОБА_1 з квартирного обліку в КЕВ м.Харкова з аналогічних підстав відбувалося неодноразово. Так, на підставі рішення житлової комісії КЕВ м.Харкова від 16.01.2012 року мало місце зняття ОСОБА_1 з квартирного обліку на підставі п.3.10 Наказу Міністерства оборони України №577 від 06.10.2006 року. Рішенням Київського районного суду м.Харкова від 12.06.2013 року, постановленим за позовом ОСОБА_1 , КЕВ м.Харкова було зобов`язано поновити ОСОБА_1 на загальній черзі на отримання житла та включити в списки військовослужбовців, які потребують отримання житла з моменту зарахування на квартирний облік в кварирно-експлуатаційному відділі, а.с.37-44 т.1.

З врахуванням наведеного вище встановлено, що на момент вирішення житловою комісією КЕВ м.Харкова 20.03.2015 року заяви ОСОБА_1 про погодження клопотання та звернення з відповідним клопотанням по інстанції про виключення із числа службових житлової квартири АДРЕСА_1 , в якій проживає він та його сім`я, ОСОБА_1 зі складом сім`ї 4 особи перебував на квартирному обліку в КЕВ м. Харків в загальній черзі та у списку першочерговиків (як учасник бойових дій) з 21.06.2007 року. Перебуває позивач ОСОБА_1 , члени його сім`ї позивачі ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , 3-тя особа ОСОБА_5 , на квартирному обліку в КЕВ м. Харків в загальній черзі та у списку першочерговиків також і на момент судового розгляду вказаної справи.

За змістом положеньстатті 47 Конституції України, кожен має право на житло.

Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду.

Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону.

Згідно статті 8 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, кожен має право на повагу до свого приватного та сімейного життя, до свого житла та кореспонденції. Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини у справі «Кривіцька і Кривіцький проти України», в контексті вказаної Конвенції поняття «житло» не обмежується приміщенням, в якому проживає на законних підставах, або яке було у законному порядку встановлено, а залежить від фактичних обставин, а саме існування достатніх і тривалих зв`язків з конкретним місцем. Втрата житла будь-якою особою є крайньою формою втручання у права на житло.

Відповідно до статті 1 Першого протоколу доКонвенції про захист прав людини і основоположних свободкожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права.

Основною метою статті 1 Першого протоколу доКонвенції про захист прав людини і основоположних свободє попередження свавільного захоплення власності, конфіскації, експропріації та інших порушень безперешкодного користування своїм майном. При цьому в своїх рішенням ЄСПЛ постійно вказує на необхідність дотримання справедливої рівноваги між інтересами суспільства та фундаментальними правами окремої людини (наприклад, рішення у справі «Спорронґ і Льоннрот проти Швеції» від 23 вересня 1982 року, «Новоселецький проти України» від 11 березня 2003 року, «Федоренко проти України» від 1 червня 2006 року).

Відповідно достатті 328 ЦК Україниправо власності набувається з підстав, що не заборонені законом.

Відповідно до пункту 2статті 2 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»квартири, віднесені у встановленому порядку до числа службових, не підлягають приватизації.

Лише після вирішення питання про зняття з даного житла статусу службового, воно може бути приватизоване на умовах і в порядку, передбаченому Законом.

Згідно з частиною 1статті 118 ЖК Української РСРслужбові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. Під службові жилі приміщення виділяються, як правило, окремі квартири.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначаєЗакон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», який також встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.

Статтею 5 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»визначено, що учасниками бойових дій є особи, які брали участь у виконанні бойових завдань по захисту Батьківщини у складі підрозділів всіх видів і родів Збройних Сил України, як в воєнний, так і в мирний час. Учасникам бойових дій надаються, зокрема, такі пільги, як першочергове забезпечення житлом осіб, які потребують поліпшення житлових умов.

Так, згідно з частиною 1статті 12 цього Законудержава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановленихЖитловим кодексом Української РСР, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей, які проживають разом з ними, забезпечуються службовими жилими приміщеннями, що повинні відповідати вимогам житлового законодавства.

Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надаються жилі приміщення для постійного проживання або за їх бажанням грошова компенсація за належне їм для отримання жиле приміщення. Такі жилі приміщення або грошова компенсація надаються їм один раз протягом усього часу проходження військової служби за умови, що ними не було використано право на безоплатну приватизацію житла з урахуванням особливостей, визначених пунктом 10 цієї статті.

Пунктом 3 Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затвердженогоПостановою Ради Міністрів Української РСР від 04.02.1988 року № 37визначено, що жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів за клопотанням адміністрації підприємства, установи, організації. В тих випадках, коли підприємство, установа, організація розташована на території одного населеного пункту (району в місті), а жиле приміщення на території іншого, рішення про його включення до числа службових приймається виконавчим комітетом Ради народних депутатів за місцем знаходження приміщення.

Пунктом 6 Положення про надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській PCP, затвердженогопостановою Ради Міністрів УРСР від 04 лютого 1988 року № 37установлено процедуру виключення жилого приміщення з числа службових.

Так, жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа жилих. Сам по собі факт проживання в службових жилих приміщеннях робітників і службовців, які припинили трудові відносини з підприємством, установою, організацією, а також громадян, яких виключено з членів колгоспу, або тих, які вийшли з колгоспу за власним бажанням, не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових.

Виключення жилого приміщення з числа службових провадиться на підставі клопотання підприємства, установи, організації рішенням виконавчого комітету відповідної районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 року за № 1081затверджено Порядок забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями.

Згідно з пунктами 2, 3 вказаного Порядку, військовослужбовці та члени їх сімей забезпечуються службовими житловими приміщеннями, що відповідають вимогам житлового законодавства.

Військовослужбовцям, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, та членам їх сімей надається житло для постійного проживання.

Забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житлом для постійного проживання провадиться шляхом надання один раз протягом усього часу проходження військової служби житла новозбудованого, виключеного з числа службового, вивільненого або придбаного у фізичних чи юридичних осіб, надання кредиту для спорудження (купівлі) житла.

Пунктом 11 вказаного Порядку передбачено, що житлове приміщення виключається з числа службового, якщо відпала потреба в його використанні, а також якщо в установленому порядку його виключено з числа житлових приміщень.

Виключення житлового приміщення з числа службового провадиться згідно з рішенням виконавчого органу районної, міської, районної у місті ради за клопотанням начальника гарнізону, командира військової частини та квартирно - експлуатаційного органу.

Згідно абзацу 3 пункту 3.1. Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженоїНаказом Міністерства оборони України від 30.11.2011 № 737, чинної на час виникнення спірних правовідносин, військовослужбовці та члени їх сімей, за відсутності в них за місцем проходження служби жилого приміщення, мають право на отримання службових жилих приміщень. Службове жиле приміщення надається під час виконання військовослужбовцями обов`язків військової служби.

Пунктом 3.5 Інструкції передбачено, що для включення (виключення) квартир до (із) числа службових на підставі наказу начальника гарнізону про визначення кількості службових жилих приміщень та жилих приміщень для постійного проживання в гарнізоні начальником гарнізону за погодженням з КЕВ (КЕЧ) району направляються листи до сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення) рад (відповідних державних адміністрацій) про включення (виключення) квартири до (із) числа службових. До листа щодо виключення квартир із числа службових обов`язково додається відповідний протокол засідання Комісії з контролю за розподілом житла в гарнізонах ЗС України.

Для виключення квартири з числа службових військовослужбовець чи особа, звільнена у запас (відставку), подає начальнику КЕВ (КЕЧ) району рапорт (заяву), підписаний (підписану) всіма повнолітніми членами сім`ї.

Обов`язковою умовою для виключення квартир з числа службових є перебування військовослужбовців і осіб, звільнених у запас або відставку, на квартирному обліку в Збройних силах України і відповідність займаного житла нормам законодавства, встановленим для даного населеного пункту, що буде підставою для зняття сім`ї військовослужбовця з квартирного обліку.

Підготовка документів для розгляду на Комісії з контролю за розподілом жилого приміщення у гарнізонах Збройних Сил України питання виключення квартири з числа службових та надання її військовослужбовцю для постійного проживання здійснюється відповідно до вимог розділу IV цієї Інструкції.

Питання виключення квартир з числа службових на засіданнях Комісії з контролю за розподілом житла у гарнізонах Збройних сил України слід розглядати за такими критеріями: для військовослужбовців, які мають вислугу на військовій службі не менше 20 календарних років, а для осіб, звільнених у запас або відставку, які звільнені з військової служби за віком, станом здоров`я, а також у зв`язку з реформуванням Збройних сил України, зі скороченням штатів або проведенням інших організаційних заходів, у разі неможливості використання на військовій службі - незалежно від вислуги років; для сімей померлих (загиблих) військовослужбовців, сімей, які мають у своєму складі інвалідів та тяжкохворих.

Пунктом 4.1. зазначеної Інструкції передбачено, що військовослужбовці та особи, звільнені з військової служби, які перебувають на квартирному обліку у Збройних Силах України, забезпечуються жилими приміщеннями для постійного проживання в населеному пункті за місцем перебування їх на квартирному обліку згідно з чергою, яка визначається часом зарахування на квартирний облік осіб, що потребують поліпшення житлових умов (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень (додаток 10), або списків осіб, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень (додаток 11).

Згідно пункту 4.2. Інструкції правом першочергового одержання жилих приміщень, крім осіб, зазначених устатті 45 Житлового кодексуУкраїнської PCP, користуються військовослужбовці - ветерани війни, військовослужбовці, які прослужили 25 і більше календарних років, військовослужбовці, які безпосередньо несуть бойове чергування, льотно-підйомний склад та плавсклад, які перебували на обліку та потребують поліпшення житлових умов.

За змістом пункту 4.3. Інструкції житло, яке надається військовослужбовцям та особам, звільненим з військової служби, для постійного проживання, повинно бути упорядкованим відповідно до вимог цього населеного пункту, відповідати встановленим санітарним і технічним вимогам.

У відповідності до пункту 4.4 Інструкції військовослужбовці та особи, звільнені з військової служби, забезпечуються жилими приміщенням для постійного проживання за рішенням КЕВ (КЕЧ) району, погодженим з гарнізонною житловою комісією.

Пунктом 10 розділу 7 Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженоїНаказом Міністерстваоборони Українивід 31.07.2018 року № 380, зареєстрованої у Міністерствіюстиції України06.09.2018 року, військовослужбовці, які мають вислугу на військовій службі 20 років і більше, а також особи, звільнені з військової служби за станом здоров`я, віком, у зв`язку із скороченням штатів, особи з інвалідністю І чи ІІ групи, члени сімей військовослужбовців, які загинули (померли) або пропали безвісти під час проходження військової служби, що забезпечені службовими житловими приміщеннями незалежно від місця його знаходження, мають право на виключення цього житла з числа службового та забезпечення ним для постійного проживання за умови перебування на обліку та в порядку, визначеному пунктами 3-7 цього розділу.

Виключення квартир з числа службових для забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей здійснюється на підставі клопотання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району за встановленим порядком.

При вирішенні спору, який виник між сторонами справи, суд враховує, що на момент розгляду клопотання ОСОБА_1 житловою комісією КЕВ м.Харковав 20.05.2015 року (протокол №23), позивач, як підполковник запасу на момент звільнення з військової служби не був забезпечений постійним житлом, так як в 2007 році знався з реєстрації в м.Кривий Рік та переїхав до м.Харкова, де був забезпечений виключно службовим житлом за адресою: АДРЕСА_3 , на підставі ордеру №490 від 08.09.2010 року, з 21.06.2007 року перебуває на квартирному обліку КЕВ м.Харкова зі складом сім`ї 4 осіб в загальній черзі та включений до списку першочерговиків (як учасник бойових дій). Докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 володіє чи володів на праві власності будь-яким нерухомим майном, приймав участь в приватизації державного житлового фонду, поліпшив житлові умови або був засуджений до позбавлення волі понад шість місяців, відсутні.

Таким чином суд при постановленні рішення виходить з того, що ОСОБА_9 та члени його сім`ї право на отримання квартири для постійного проживання та виключення її зі службового фонду Міноборони України, оскільки ОСОБА_9 перебуває на квартирному обліку, був включений у списки осіб, які мають право на позачергове отримання житла, а інше житло в нього відсутнє.

З огляду на викладене суд приходить до висновку про наявність правових підстав для визнання незаконним рішення житлової комісії КЕВ м.Харкова від 20.03.2015 року в частині відмови ОСОБА_1 в погодженні питання щодо виключення житлового приміщення - квартири АДРЕСА_1 з числа службових в Харківському гарнізоні у зв`язку з необхідністю скасування рішення про зарахування ОСОБА_1 зі складом сім`ї на квартирний облік.

Із змісту позову ОСОБА_1 вбачається, що його позовні вимоги стосуються вчинення певних дій відповідачів, а не виключення його квартири із службових, що є компетенцією іншої особи - виконавчого комітету Харківської міської Ради.

Посилання представника Харківського Гарнізону та інших відповідачів на те, що жиле приміщення виключається з числа службових, якщо відпала потреба в такому його використанні, а також у випадках, коли в установленому порядку воно виключено з числа житлових; що сам по собі факт проживання в службових жилих приміщеннях робітників і службовців не є підставою для виключення цих приміщень з числа службових; що чинним законодавством не визначено правових норм, які зобов`язують підприємства, організації, яким належить службовий фонд, змінювати статус квартири у разі наявності у працівника відповідного трудового стажу; що порушення питання про виключення жилого приміщення з числа службових є правом, а не обов`язком; що позивач перебуває на квартирному обліку на загальній черзі та буде забезпечений житлом за рахунок Міністерства оборони України при першому надходженні, а не шляхом виключення квартири з числа службових; що наявність вислуги на військовій службі не надає позивачу права вимагати конкретне службове житло для постійного проживання без додержання встановленого законом порядку розгляду таких питань; що вислуга позивача більше 20 років, тому його не може бути виселено з займаного службового житлового приміщення, проте, він не має права ініціювати питання про виключення житла з числа службового і надання його для постійного проживання, а відтак його житлові права не є порушеними, стосуються саме виключення квартири із числа службових, а не предмету позову, тому судом до уваги не приймаються.

Положеннями чинної на момент вирішення спору Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженоїНаказом Міністерстваоборони Українивід 31.07.2018 року № 380, встановлено, що виключення квартир з числа службових для забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей здійснюється на підставі клопотання КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району за встановленим порядком. Виключення квартири з числа службових входить до повноважень відповідно сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі їх створення) ради (відповідною державної адміністрації), яка видала відповідний ордер на житло. З врахуванням наведеного саме на КЕВ м.Харкова Міністерства оборони України суд покладає обов`язок за встановленим порядком звернутися з клопотанням про виключення з числа службового житлового приміщення, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 .

До вирішення питання щодо виключення спірної квартири із числа службових позовні вимоги ОСОБА_1 та членів його сім`ї про визнання права користування квартирою АДРЕСА_1 в якості житлового приміщення для постійного проживання суд вважає передчасними та в задоволенні позову в цій частині відмовляє.

Судові витрати суд розподіляє відповідно до положень ст.141 ЦПК України. Сплачений при поданні позову позивачем ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 245 грн. суд стягує на його користь з відповідача КЕВ м. Харкова Міністерства оборони України.

Керуючись Інструкцією про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженоїНаказом Міністерства оборони України від 30.11.2011 № 737, Інструкцією з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженоїНаказом Міністерстваоборони Українивід 31.07.2018 року № 380,Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2006 року за № 1081, Положенням про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР, затвердженогоПостановою Ради Міністрів Української РСР від 04.02.1988 року № 37, Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ст.ст. 13, 76-81, 133, 141, 263-265 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до житлової комісії Харківського гарнізону, квартиро-експлуатаційного відділу м. Харкова Міністерства оборони України, начальника Харківського гарнізону, Міністерства оборони України про визнання протиправним та скасування рішення щодо відмови в погодженні питання щодо виключення житлового приміщення з числа службових, про визнання права користування житловим приміщенням на правах постійного проживання, зобов`язання подати пропозиції про виключення житлового приміщення з числа службових, третя особа: ОСОБА_5 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення житлової комісії Харківського гарнізону, викладене в протоколі засідання житлової комісії Харківського гарнізону № 23 від 20 березня 2015 року в частині відмови ОСОБА_1 в погодженні питання щодо виключення житлового приміщення, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , з числа службових в Харківському гарнізоні.

Зобов`язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Харкова Міністерства оборони України за встановленим порядком звернутися з клопотанням про виключення з числа службового житлового приміщення, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 .

В задоволенні решти позовних вимог ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 відмовити.

Стягнути з Квартирно-експлуатаційного відділу м. Харкова Міністерства оборони України на користь ОСОБА_1 судовий збір 245 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення або з дня складання повного судового рішення у разі оголошення вступної та резолютивної частини рішення або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи.

Учасник справи,якому повнерішення судуне буливручені удень йогопроголошення абоскладення,має правона поновленняпропущеного строкуна апеляційнеоскарження на рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Фрунзенський районний суд м. Харкова до Харківського апеляційного суду.

З інформацією щодо тексту судового рішення учасники справи можуть ознайомитися за веб-адресою Єдиного державного реєстру судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач ОСОБА_1 , зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування): АДРЕСА_4 .

Позивач ОСОБА_3 , зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування): АДРЕСА_4 .

Позивач ОСОБА_4 , зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування): АДРЕСА_4 .

Відповідач Житлова комісія Харківського гарнізону, адреса місцезнаходження: м. Харків, вул. Динамівська, 3-А.

Відповідач квартирно експлуатаційний відділ м. Харкова Міністерства оборони України, адреса місцезнаходження: м. Харків, вул. Пушкінська, 61.

Відповідач начальник Харківського гарнізону, адреса місцезнаходження: м. Харків, вул. Полтавський шлях, 192.

Відповідач Міністерство оборони України, адреса місцезнаходження: м. Київ, пр. Повітрофлотський, 6.

Третя особа ОСОБА_5 , зареєстроване у встановленому порядку місце проживання (перебування): АДРЕСА_4 .

Повне судове рішення складено 17.04.2019 року.

Суддя Т.В. Бабкова

Джерело: ЄДРСР 81226373
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку