open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 0240/3407/18-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Крапівницька Н. Л.

Суддя-доповідач - Мацький Є.М.

16 квітня 2019 року

м . Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мацького Є.М.

суддів: Капустинського М.М. Охрімчук І.Г. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Шпикуляк Ю.В.,

позивача ОСОБА_2

представника позивача: ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 14 січня 2019 року (рішення прийнято у м. Вінниці, дату складання повного тексту рішення та час його прийняття не зазначено) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним рішення, зобов'язання провести нарахування та виплату пенсії,

В С Т А Н О В И В :

І . ІСТОРІЯ СПРАВИ

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

1. У вересні 2018 року позивач звернувся в суд з позовом до Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області, в якому, з урахуванням заяви від 05.12.2018 про уточнення позовних вимог, просив:

- визнати протиправною бездіяльність Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області щодо ігнорування заяви ОСОБА_2 у наданні допомоги згідно з п.3.3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині отримання необхідних довідок про отриману заробітну плату, вказану у партійному квитку № НОМЕР_1, який виданий Хмільницьким районним комітетом Компартії України Вінницької області від 26.04.1978;

- зобов'язати Хмільницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області провести нарахування та виплату пенсії ОСОБА_2 з 21.08.2018 року із урахуванням заробітної плати, вказаної у партійному квитку НОМЕР_2, який виданий Хмільницьким районним комітетом Компартії України Вінницької області від 26.04.1978 за період з 01.1982 по 12.1986 відповідно до ст. 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

2. У обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21.08.2018 звернувся до УПФУ з заявою про врахування згідно з п.1 ст. 40 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" заробітної плати до 2000 року, а саме: періоду з 1982р. по 1986р. Разом із заявою позивач надав партійний квиток НОМЕР_2, виданий Хмільницьким райкомом Компартії України Вінницької області від 26.04.1978, у якому вказана вся заробітна плата з 04.1978р. по 02.1991р. Також у даній заяві позивач просив на підставі п.п. 3.3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", проте відповідач відмовив у зарахуванні вказаної заробітної плати для обрахунку пенсії та у наданні згаданої допомоги, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

3. Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 14.01.2019 позов задоволено частково.

3.1. Визнано протиправною бездіяльність Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області щодо ігнорування заяви ОСОБА_2 у наданні допомоги згідно з п.3.3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині отримання довідок про отриману заробітну плату вказану у партійному квитку НОМЕР_2, який видав Хмільницький райком Компартії України Вінницької області від 26.04.1978.

3.2. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

4. Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що відповідачем не вчинено заходів, передбачених п.3.3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині отримання необхідних довідок про отриману заробітну плату, вказану у партійному квитку НОМЕР_2, виданий Хмільницьким районним комітетом Компартії України Вінницької області від 26.04.1978 та не прийнято жодного рішення, яке б відповідало вищезазначеним критеріям, тобто допущено бездіяльність, якою порушено позивача права, свободи та інтереси.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОВОДІВ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

5. Апелянт, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просив скасувати його та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

6. Скаржник зазначив, що у пенсійній справі позивача наявні довідки про його заробітну плату з 1974 по 2000 рік, які взяті при первинному призначенні пенсії з 21.10.2013, тому підстави для витребування довідок відсутні.

ІІ . СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

7. Судом встановлено, що ОСОБА_2 з 21.10.2013 перебуває на обліку в Хмільницькому об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Вінницької області та отримує пенсію згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

8. 21.08.2018 позивач звернувся до Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області з заявою про врахування згідно з п.1 ст. 40 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" заробітної плати до 2000 року, а саме: періоду з 1982р. по 1986р. Разом із заявою позивач надав партійний квиток НОМЕР_2, виданий Хмільницьким райкомом Компартії України Вінницької області від 26.04.1978, у якому вказана вся заробітна плата з 04.1978р. по 02.1991р. Також у даній заяві позивач просив на підставі п.п. 3.3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

9. 29.08.2018 Хмільницьке об'єднане Управління Пенсійного фонду України Вінницької області відмовило ОСОБА_2 у зарахуванні вказаної заробітної плати для обрахунку пенсії та повідомило, що періоди заробітної плати, які просить позивач зарахувати для обчислення пенсії, є невигідними для розрахунку пенсії, які призведуть до зменшення розміру пенсії.

10. Вважаючи такі дії Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області протиправними, позивач звернувся до суду.

ІІІ . ДОВОДИ СТОРІН

11. Позивач зазначив, що відповідач грубо порушує п. 3.3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки не вчинив жодних дій щодо виконання належно зареєстрованого клопотання про надання допомоги у отриманні необхідних документів для виконання заяви про нарахування пенсії з урахуванням заробітної плати з 1982 по 1986р.р.

12. Відповідач заперечив проти доводів позивача та вказав, що для обчислення пенсії врахований оптимальний варіант заробітної плати за період роботи з 01.04.1991р. по 15.05.1994р. та з 01.10.1996р. по 31.07.1998, а також з 01.07.2000р. по 04.09.2013р. Індивідуальний коефіцієнт заробітної плати становить 1,14235. Для обчислення середньомісячного заробітку застосовано показник середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузях економіки України за 2016 рік - 3764,40 грн. Заробітна плата для розрахунку розміру пенсії становить 4300,26 грн (1,14235*3764,40). Загальний розмір пенсії до виплати позивачу становить 1695,33 грн. Пенсія призначена та виплачується згідно з чинним законодавством.

І V. ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

13. Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

14. Частиною 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

15. Відповідно до положень статті 46 Конституції України державою Україна гарантується право громадян на отримання пенсійного забезпечення.

16. Статтею 65 Закону України "Про пенсійне забезпечення" встановлено загальний порядок визначення середньомісячного заробітку для обчислення пенсії. Середньомісячний заробіток для обчислення пенсії береться за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд протягом усієї трудової діяльності незалежно від перерв у роботі та за період роботи починаючи з 1 липня 2003 року до моменту звернення за пенсією.

17. Порядком визначення заробітної плати для обчислення пенсії у разі втрати документів про її нарахування та виплату, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2006 року № 919 передбачено, що за наявності підприємства, установи, організації, де працювала особа, або їх правонаступника, за період до 01 січня 1998 року та у разі відсутності даних у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків і Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування заробітна плата (дохід) застрахованої особи за кожний місяць страхового стажу, який враховується під час призначення пенсії, - визначається виходячи із розміру середньої заробітної плати за відповідною професією (посадою) на зазначеному підприємстві, в установі, організації, що склалася у кожному місці роботи, за який втрачено документи про нарахування та виплату заробітної плати (доходу).

18. Відповідно до цього Порядку заробітна плата (дохід) для призначення пенсії за період страхового стажу застрахованої особи за кожний місяць страхового стажу починаючи з 01 січня 1998 року визначається за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків і Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

19. Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 01 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж, починаючи з 1 липня 2000 року, становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.

20. Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

21. Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 року №22-1 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за №1566/11846, регулює питання подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №1058.

22. Відповідно до п.2.10 зазначеного Порядку довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами. У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми. Установлення заробітку для обчислення пенсії на підставі показань свідків не допускається. Виписка зі штатного розпису про посадовий оклад, профспілкові квитки, квитки партій та рухів, громадських об'єднань не є документами, що засвідчують фактичний заробіток для обчислення розміру пенсії.

V. ОЦІНКА АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

23. Судом апеляційної інстанції встановлено, що з січня 1982 року по грудень 1986 року розмір плати підтверджується записами в партійному квитку НОМЕР_2, виданого ОСОБА_2 Щомісячні відрахування членів Комуністичної партії встановлювались в наступному розмірі: у випадку заробітної плати в розмірі до 50 рублів - 10 копійок, від 51 до 100 руб. - 0,5%, від 101 до 150 руб. - 1,0% від 151 до 200 руб. - 1,5%, від 201 до 250 руб. - 2,0%, від 251 до 300 руб. - 2,5%, більше 300 руб. - 3,0% місячного заробітку. Даний внесок був єдиним по країні і затверджений Статутом КП СРСР на ХІІ з'їзді.

24. Відповідно до п. 3.3. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 року №22-1 орган, що призначає пенсію, надає: роз'яснення підприємствам, установам, організаціям та особам з питань призначення та виплати пенсій; у разі необхідності - бланки документів; допомогу особам, зазначеним у пунктах 1.1 і 1.2 розділу I цього Порядку, щодо одержання відсутніх документів для призначення пенсії; у разі необхідності - допомогу щодо визначення права на пенсію до звільнення особи з посади, яка дає право на її призначення.

25. Оскільки ОСОБА_2 є непрацюючою особою, то він підпадає під коло осіб, якому у даному випадку Хмільницьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області повинно надати допомогу в одержанні відсутніх документів для призначення пенсії.

26. З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем не вчинено заходів, передбачених п.3.3 Порядку щодо отримання необхідних довідок про отриману заробітну плату, вказану у партійному квитку НОМЕР_2, та не прийнято жодного рішення, яке б відповідало вищезазначеним критеріям, тобто допущено бездіяльність, якою порушено позивача права, свободи та інтереси.

27. Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

28. Оскільки судове рішення оскаржується в частині задоволених позовних вимог, то перевірка законності і обґрунтованості рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні решти позовних вимог апеляційним судом не здійснюється.

VІ. ВИСНОВКИ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ.

29. Згідно зі ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

30. Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

31. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

32. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

33. Зазначеним вимогам закону судове рішення відповідає.

34. Переглянувши судове рішення в межах апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення, суд першої інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, які б були б підставою для скасування судового рішення, а тому апеляційну скаргу відповідача слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Хмільницького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 14 січня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 17 квітня 2019 року.

Головуючий

Мацький Є.М.

Судді

Капустинський М.М. Охрімчук І.Г.

Джерело: ЄДРСР 81215368
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку