open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Провадження № 2-а/331/53/2019

Справа № 331/1451/19

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 березня 2019 року місто Запоріжжя

Жовтневий районний суд міста Запоріжжя у складі:

головуючого судді Скользнєвої Н.Г.,

за участю: секретаря Комліченка В.С.,

позивача ОСОБА_1,

розглянувши в порядку спрощеного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Запоріжжі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1) до Голови Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 (адреса місцезнаходження: м. Запоріжжя, вул.. Запорізька, буд. № 1 «а») про зобов»язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

31 березня 2019 року до Жовтневого районного суду м. Запоріжжя надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Голови Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77, в якому позивач просить: зобов"язати Голову Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 Стаценко Ольгу Юріївну видати ОСОБА_1 довідку про його відсутність у списку виборців.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що 31 березня 2019 року він прибув до Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77, як виборець, з метою прийняття участі у голосуванні на чергових виборах Президента України.

При поданні члену Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 паспорту громадянина України з"ясувалося, що він відсутній у списках виборців.

З метою отримання довідки про його відсутність у списку виборців він звернувся до Голови Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 Стаценко О.Ю., яка у видачі такої довідки йому відмовила.

Вважає, що своєю відмовою Голова Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 Стаценко О.Ю. порушила його права як виборця, а тому він вимушений звернутися до суду за захистом своїх порушених прав із зазначеним позовом.

Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні позов підтримав та просив суд його задовольнити, посилаючись на його обґрунтованість та доведеність.

Голова Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 Стаценко О.Ю. у судове засідання не з'явилася, хоча про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся своєчасно та належним чином, про що свідчить наявна в матеріалах справи телефонограма. Причини своєї неявки суду не повідомила. Заяв або клопотань, які б перешкоджали розгляду справи від неї до суду не надходило.

Обов'язку щодо подачі відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам ст. 162 КАС України, і всіх доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, у строк, зазначений в ухвалі суду від 31.03.2019 р., відповідач не виконала.

Ухвалою суду від 31 березня 2019 року позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, а також призначено до розгляду.

Згідно ч. 5 ст. 273 КАС України рішення, дії чи бездіяльність дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій оскаржуються до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

Згідно ч. 11 ст. 273 КАС України Суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у дводенний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, вирішуються судом до закінчення голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, але після закінчення голосування, вирішуються судом у дводенний строк після надходження позовної заяви.

У відповідності до вимог ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно п.1 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Крім того, однією з основних вимог до поведінки судді, закріплених у ст. 6 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» : - при здійсненні правосуддя дотримуватися вимог Конституції та законів України, забезпечувати повний, всебічний та об»єктивний розгляд судових справ з дотриманням установлених законом строків.

Прецедентна практика Європейського суду з прав людини виходить з того, що реалізуючи п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких є не допустити судовий процес у безладний рух.

З рішення Європейського суду з прав людини у справах «Осман проти Сполученого королівства» від 28.10.1998р. та «Креуз проти Польщі» від 19.06.2001р. вбачається, що право на суд не є абсолютним та воно може бути піддане обмеженням, дозволеним за змістом, тому що право на доступ до суду за самою своєю природою потребує регулювання з боку держави.

Із зазначеного слідує, що розгляд справи за відсутності відповідача та представника третьої особи не є порушенням права на справедливий захист та не може вважатися обмеженням права доступу до суду.

Враховуючи відсутність повідомлень належним чином повідомленого відповідача про причини неявки в судове засідання, суд вирішив розглядати справу на підставі наявних у ній доказів.

Приймаючи до уваги пояснення позивача, вивчивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний позов позивача не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Матеріалами справи встановлено, що 31 березня 2019 року ОСОБА_1прибув до Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77, як виборець, з метою прийняття участі у голосуванні на чергових виборах Президента України.

При поданні члену Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 паспорту громадянина України з"ясувалося, що ОСОБА_1 відсутній у списках виборців.

З метою отримання довідки про його відсутність у списку виборців ОСОБА_1 звернувся до Голови Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 Стаценко О.Ю., яка у видачі такої довідки йому відмовила.

Згідно ч. 1, 5 ст.. 22 Закону України «Про вибори Президента України» виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів Президента України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори Президента України. Дільнична виборча комісія не є юридичною особою. Дільнична виборча комісія є суб'єктом відповідного виборчого процесу, має право звернення у межах своїх повноважень до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ та організацій, їх посадових та службових осіб. Дільнична виборча комісія має власну печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією.

Частиною 1 ст. 27 Закону України «Про вибори Президента України» визначено, що Дільнична виборча комісія щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України:

1) здійснює контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про вибори Президента України;

2) отримує список виборців від органу ведення Державного реєстру виборців або Міністерства закордонних справ України, складає список виборців у випадках, передбачених цим Законом, подає його для загального ознайомлення та у випадках, передбачених цим Законом, вносить до нього зміни;

3) створює умови для ознайомлення виборців з відомостями про всіх кандидатів, їх передвиборними програмами, а також із рішеннями Центральної виборчої комісії, відповідної окружної виборчої комісії, власними рішеннями та повідомленнями;

4) завчасно вручає або надсилає виборцям іменні запрошення, отримані від органу ведення Державного реєстру виборців, із зазначенням дати проведення виборів, адреси приміщення для голосування, часу початку і закінчення голосування;

5) забезпечує підготовку приміщення для голосування та виборчих скриньок;

6) вносить за рішенням Центральної виборчої комісії у випадках, передбачених цим Законом, зміни до виборчого бюлетеня;

7) організовує голосування на виборчій дільниці;

8) проводить підрахунок голосів, поданих на виборчій дільниці, складає протокол про підсумки голосування та надсилає його до відповідної окружної виборчої комісії;

9) визнає недійсним голосування на виборчій дільниці у випадках, передбачених статтею 80 цього Закону;

10) розглядає звернення, заяви і скарги з питань внесення змін до списку виборців, організації та проведення голосування і підрахунку голосів на виборчій дільниці та в межах своїх повноважень приймає щодо них рішення;

11) здійснює інші повноваження відповідно до цього та інших законів України.

Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про вибори Президента України» органи ведення Державного реєстру виборців складають попередні списки виборців для звичайних виборчих дільниць відповідно до Закону України "Про Державний реєстр виборців", а також виготовляють іменні запрошення, передбачені частиною другою статті 32 цього Закону";

Частиною 2 статті 31 Закону України «Про вибори Президента України» встановлено, що попередні списки виборців складаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, у двох примірниках на паперовому носії. Кожен аркуш списку виборців підписується керівником органу ведення Державного реєстру виборців, підпис якого засвідчується печаткою цього органу.

Згідно ч. 6 Закону України «Про вибори Президента України» орган ведення Державного реєстру виборців не пізніш як за вісім днів до дня виборів у приміщенні, в якому він розташований, передає один примірник попереднього списку виборців та виготовлені іменні запрошення, передбачені частиною другою статті 32 цього Закону, відповідній дільничній виборчій комісії. Другий примірник попереднього списку виборців зберігається в органі ведення Державного реєстру виборців. Від імені дільничної виборчої комісії списки виборців отримують не менше трьох членів цієї комісії, уповноважених на це її рішенням, одним з яких повинен бути голова комісії, а у разі неможливості - заступник голови або секретар комісії. Про передачу дільничній виборчій комісії списку виборців складається акт за формою і в порядку, встановленими частиною двадцять другою статті 28 цього Закону, в двох примірниках. Один примірник акта зберігається в органі ведення Державного реєстру виборців, інший - в дільничній виборчій комісії.

Статтею 35 Закону України «Про вибори Президента України» визначено, що внесення змін до уточненого списку виборців на звичайній виборчій дільниці здійснюється головою, заступником голови та секретарем дільничної виборчої комісії.. Зміни до уточненого списку виборців на звичайній виборчій дільниці вносяться на підставі: 1) рішення суду, прийнятого у порядку та у строки, визначені Кодексом адміністративного судочинства України; 3) повідомлення органу ведення Державного реєстру виборців щодо усунення кратного включення виборця у списку виборців на цій виборчій дільниці. У день голосування зміни до уточненого списку виборців не вносяться. При включенні виборця до списку виборців на виборчій дільниці у порядку внесення змін до уточненого списку виборців відомості про нього, передбачені формою списку виборців, вносяться у кінці списку виборців. При цьому у графі "Примітки" зазначаються дата і номер рішення суду. Виключення зі списку виборців осіб, які неправомірно включені до нього, здійснюється шляхом викреслення, що засвідчується записом "Виключено" та підписами голови і секретаря дільничної виборчої комісії у графі "Примітки". При цьому в зазначеній графі поруч із прізвищем виборця зазначаються дата і номер рішення суду або повідомлення органу ведення Державного реєстру виборців. У разі виявлення кратного включення виборця до уточнених списків виборців у зв'язку з надходженням повідомлення дільничної виборчої комісії про включення виборця до списку виборців на іншій виборчій дільниці орган ведення Державного реєстру виборців, який отримав таке повідомлення, невідкладно повідомляє про це відповідну дільничну виборчу комісію, яка зобов'язана виключити такого виборця зі списку виборців на цій дільниці. При внесенні змін до списку виборців на звичайній виборчій дільниці дільнична виборча комісія звичайної виборчої дільниці невідкладно передає відомості про виборців, включених до списку виборців або виключених зі списку, відповідному органу ведення Державного реєстру виборців. Голова, заступник голови або секретар дільничної виборчої комісії в день голосування виправляють неточності та технічні описки в уточненому списку виборців - неправильне написання прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), дати народження, номера будинку, квартири місця проживання - в разі якщо, незважаючи на такі технічні описки, є зрозумілим, що до списку виборців включено саме того виборця, який прибув на виборчу дільницю для голосування. Таке виправлення засвідчується підписом голови або заступника голови чи секретаря дільничної виборчої комісії у графі "Примітки".

Згідно ст.. 2 Закону України «Про Державний реєстр виборців» основними завданнями Реєстру є: 1) ведення персоніфікованого обліку виборців; 2) складання списків виборців для проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, всеукраїнських та місцевих референдумів.

Згідно ч. 4 ст. 21 Закону України «Про Державний реєстр виборців» у порядку здійснення публічного контролю за діяльністю Реєстру кожен виборець може звернутися до будь-якого органу ведення Реєстру, зазначивши свої ідентифікаційні персональні дані та виборчу адресу, з письмовим запитом щодо надання такої інформації: 1) за його власною виборчою адресою (крім виборчих адрес, визначених частинами третьою - п'ятою статті 8 цього Закону) - щодо персональних даних, передбачених частиною першою статті 6 цього Закону, усіх осіб, які внесені до Реєстру за цією виборчою адресою; 2) за назвою села, селища, міста, району в місті, іноземної країни - кількість виборців у зазначеному селі, селищі, місті, районі в місті, іноземній країні.

Таким чином, судом встановлено, що видачею довідки про наявність чи відсутність особи у списку виборців не наділено відповідно до положень ст..ст. 22, 27 Закону України «Про вибори Президента України» Голову чи членів Дільничної виборчої комісії, оскільки зазначеним правом наділено органи ведення Державного реєстру виборців відповідно до Закону України "Про Державний реєстр виборців".

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були прокладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч. 1.ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно п.2 ч.1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 до Голови Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77, в якому позивач просить: зобов"язати Голову Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 Стаценко Ольгу Юріївну видати ОСОБА_1 довідку про його відсутність у списку виборців, на базується на нормах Закону, а тому задоволенню не підлягає.

Керуючисьст.ст. 5, 6, 10, 19, 90, 241-246, 273 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1) до Голови Дільничної виборчої комісії з виборів Президента України № 230817 ТВК № 77 (адреса місцезнаходження: м. Запоріжжя, вул.. Запорізька, буд. № 1 «а») про зобов»язання вчинити певні дії, відмовити.

Повний текст рішення складено 31 березня 2019 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду в 2-денний строк з дня його проголошення..

У відповідності до п.п. 15.5) п.п.15 п. 1 Розділу VII Перехідних Положень КАС України в новій редакції, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

Суддя: Н.Г.Скользнєва

31.03.2019 .

Джерело: ЄДРСР 80823024
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку