open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/6658/19

провадження № 2-а/753/266/19

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2019 р. Дарницький районний суд міста Києва в складі:

головуючого - судді Коренюк А. М.

при серретарі Крамарчук А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Києві справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 800162 Територіального вибочого округу № 216, третя особа Відділ ведення Державного реєстру виборців Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації, про уточнення списку виборців, -

В С Т А Н О В И В:

29 березня 2019 року до суду надійшла позовна заява ОСОБА_3 до Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 800162 територіального вибочого округу № 216, третя особа - Відділ ведення Державного реєстру виборців Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації про уточнення списку виборців, про уточнення списку виборців

Свою позовну заяву позивач обґрунтовує тим, що він зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2, однак на час голосування ОСОБА_3 не може перебувати за місцем своєї реєстрації, а тому просить включити його до списку виборців № 800162 Територіального округу № 216 для голосування на виборах Президента України у 2019 році.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» № 2147-VIIІ від 03 жовтня 2017 року, яким зокрема Кодекс адмінстративного судочинства України викладений в новій редакції.

Позивач в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про час та місце його проведення.

Відповідач та третя особа в судове засідання не з'явилися, про час і місце судового розгляду повідомлені належним чином, про поважні причини неявки в судове засідання суд не повідомили, пояснення чи заперечення до суду не надійшли, що з урахуванням швидкоплинності виборчого процесу не є перешкодою для розгляду справи, а тому суд вважає за можливе здійснювати розгляд справи за їх відсутності.

Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч.1 ст. 205 КАС України).

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (п.2 ч.1 ст. 5 КАС України).

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст. 9 КАС України).

Згідно ст. 70 Конституції України кожен громадянин має право голосу на виборах, якщо на день проведення досяг вісімнадцяти років.

Вибори депутатів є загальними. Право голосу на виборах депутатів мають громадяни України, яким на день голосування виповнилося вісімнадцять років. Громадяни України, які мають право голосу, є виборцями. Підставою реалізації виборцем свого права на виборах є його включення до списку виборців на виборчій дільниці

На підставі ст. 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені.

Вибори Президента України відповідно до ст. 4 Закону України "Про вибори Президента України" є прямими. Громадяни України безпосередньо обирають Президента України. Виборцям забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні відповідно до ч.1 ст. 6 цього Закону, а тому відмова відповідача у внесенні прізвища позивача до списку виборців для участі у голосування на виборах Президента України - є неправомірною.

Відповідно до ч. 1 ст. 274 КАС України право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані по справі докази, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог за наступних підстав.

У відповідності з ч. 7 ст. 2 Закону України «Про вибори Президента України» від 05 березня 1999 року № 474 - XIV громадяни України, які мають право голосу, є виборцями.

Судом встановлено, що згідно копії паспорта ОСОБА_3 09 лютого 1995 року його зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання є АДРЕСА_2

Згідно копії договору оренди квартири № 1 - 78 від 02 червня 2018 року позивач орендує приміщення квартири за адресою: АДРЕСА_1, до 02 грудня 2018 року.

Тобто станом на дату звернення до суду термін дії договору є нечинним.

Згідно з ст. 70 Конституції України право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років.

Відповідно до ч. 1 ст. 274 КАС України право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі.

У відповідності з ч. 7 ст. 2 Закону України «Про вибори Президента України» громадяни України, які мають право голосу, є виборцями.

Документом, який підтверджує громадянство України, є паспорт громадянина України, що передбачає п. 1 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про вибори Президента України».

Крім того, згідно з ч.ч. 1, 2, 3 ст. 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців» виборча адреса виборця визначається згідно з цією статтею та є підставою для віднесення виборця до відповідної виборчої дільниці.

Виборчою адресою виборця є адреса, за якою зареєстровано його місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Виборча адреса виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, визначається за погодженням із центром обліку, який відповідно до закону веде облік бездомних осіб, або соціальною службою, у складі якої утворено структурний підрозділ для ведення обліку бездомних осіб, або органом ведення Реєстру за мотивованим зверненням виборця.

Згідно з ч. 3 ст. 31 Закону України «Про вибори Президента України» до попереднього списку виборців на виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день виборів виповниться вісімнадцять років і які мають право голосу, та виборча адреса яких відповідно до відомостей Державного реєстру виборців відноситься до цієї виборчої дільниці. Виборець може бути включений до списку виборців тільки на одній виборчій дільниці.

Згідно зі ст.10 Закону України «Про Державний реєстр виборців» виборець має право звертатися в порядку, встановленому цим Законом, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру себе чи інших осіб, запису про себе чи про інших осіб, виправлення недостовірних відомостей Реєстру щодо себе або інших осіб; оскаржувати в установленому законом порядку рішення, дії чи бездіяльність органів Реєстру.

Зважаючи на те, що виборчою адресою виборця є адреса, за якою зареєстровано його місце проживання відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», при цьому відповідач має місце рестарції за адресою: АДРЕСА_2, на території Дарницького району м. Києва проживає без реєстрації, строк двї договору оренди на території Дарницького району м. Києва втратив чинність, підстав для задоволення позову немає, й вказана особа має реалізувати своє виборче право за місцем своєї реєстрації.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 70 Конституції України, ст. 274 КАС України, положеннями Закону України «Про місцеві вибори», Законом України «Про Державний реєстр виборців», Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», суд, -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_3 до Дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 800162 територіального вибочого округу № 216 третя особа Відділ ведення Державного реєстру виборців Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації про уточнення списку виборців - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду щодо внесення змін у списки виборців виконується негайно.

Оскарження рішення суду щодо внесення змін у списки виборців не перешкоджає його виконанню.

Апеляційну скаргу на рішення може бути подано у дводенний строк з дня його проголошення до Шостого апеляційного адміністративного суду через Дарницький районний суд міста Києва.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до ст.297 КАС України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до «Перехідні положення» КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система починає функціонувати через 90 днів з дня опублікування Державною судовою адміністрацією України у газеті «Голос України» та на веб-порталі судової влади оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Згідно ч.1 ст.295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Отже, строки оскарження судових рішень в апеляційному порядку складають 30 календарних днів - для рішень і 15 календарних днів - для ухвал, однак апеляційна скарга подається за старими правилами - через суд першої інстанції.

Копії повного судового рішення вручаються учасникам справи, які були присутні у судовому засіданні, негайно після проголошення такого рішення.

Учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено в порядку письмового провадження, копія судового рішення надсилається протягом двох днів із дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності у особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення - якщо така адреса відсутня.

СУДДЯ:

Джерело: ЄДРСР 80814189
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку