П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2010 року м. Ужгород
Військовий місцевий суд Ужгородського гарнізону у складі:
головуючого - підполковника юстиції Дацківа В.В.,
при секретарі - Дем”янюк О.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення вимог ст. 5 ч. 1 п.”б” Закону України “Про боротьбу з корупцією” молодшого інспектора прикордонної служби-водія ВПС “Горонглаб” Мукачівського прикордонного загону старшого сержанта військової служби за контрактом
ОСОБА_3 , який наро-
дився ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Берегово Закар-
патської області, українця, одруженого, з се- редньо-спеціальною освітою, на військовій
службі за контрактом – з серпня 2006 року
у тому числі на займаній посаді з 15 січня 2010
року,
в с т а н о в и в :
Ст. с-нт к/с ОСОБА_3, будучи військовослужбовцем ДПС України, особою уповноваженою на виконання функцій держави спеціального призначення, а саме молодшим інспектором ПС 1 категорії-водій Мукачівського прикордонного загону Західного регіонального управління, в порушення вимог ч. 10 ст. 24 Закону України “Про вибори Президента України” 17 січня 2010 року був членом дільничної виборчої комісії (ДВК) № 31 Окружної виборчої комісії (ОВК) № 74, приймав участь у здійсненні діяльності по організації виборчого процесу, за що отримав відповідну плату в сумі 200,40 гривень.
Відповідно до п. 10 ст. 24 Закону України «Про вибори Президента України» № 474 від 05.03.1999 року із змінами та доповненнями - до складу дільничної виборчої комісії не можуть входити кандидати на пост Президента України, їх уповноважені представники, довірені особи, посадові та службові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування ... .
У відповідності до п. 12 Постанови пленуму Верховного суду України № 13 від 25.05.98 року “Про практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, пов'язані з корупцією” – (абз. 5) “За змістом п."б" ч.1 ст. 5 Закону під виконанням роботи на умовах сумісництва слід розуміти виконання працівником крім основної ще й іншої оплачуваної роботи незалежно від укладення трудового договору”.
Згідно ст. 16 «Обмеження, пов'язані з проходженням державної служби» Закону України «Про державну службу» - державний службовець не має права вчиняти дії, передбачені статтями 1 і 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією” ( 356/95-ВР ) .
Державні службовці не можуть брати участь у страйках та вчиняти інші дії, що перешкоджають нормальному функціонуванню державного органу.
Інші обмеження, пов'язані з проходженням державної служби окремими категоріями державних службовців, встановлюються виключно законодавчими актами України.
У зв”язку з викладеним, 5 лютого 2010 року старшим оперуповноваженим спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління СБ України в Закарпатській області складено протокол про порушення ст. с-нтом к/с ОСОБА_3 вимог ст. 5 ч.1 п.”б” Закону України “Про боротьбу з корупцією”.
У судове засідання ОСОБА_3 не прибув у зв’язку з сімейними обставинами, надавши суду письмову заяву, у якій вказав, що повністю визнає себе винним у вчиненні інкримінованого правопорушення та просить суд розглянути справу без його участі. Крім цього останній у своєму поясненні до протоколу про порушення Закону України „Про боротьбу з корупцією” про обставини скоєння ним правопорушення дав пояснення, які аналогічні викладеному вище, підтвердивши, що дійсно приймав участь у здійсненні діяльності по організації виборчого процесу, в період підготовки та проведення Президентських виборів 17 січня 2010 року, за що отримав грошові кошти в сумі 200,40 грн.
Дані пояснення правопорушника повністю узгоджуються з сукупністю інших досліджених в суді доказів, зокрема витягом з наказу начальника Мукачівського прикордонного загону № 5-ос від 15 січня 2010 року, з якого слідує, що ст. с-нта к/с ОСОБА_3 призначено на посаду молодшого інспектора прикордонної служби-водія ВПС “Горонглаб” вказаного прикордонного загону.
Відповідно до дослідженої у судовому засіданні заяви ОСОБА_3 від 07.12.09 р. на ім”я голови Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 74, ОСОБА_3 вказує, що відповідно до ч. 6 ст. 24 Закону України “Про вибори Президента України” від дає згоду на участь у роботі вказаної виборчої комісії.
Згідно подання кандидата на пост Президента України ОСОБА_2 щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від 12 грудня 2009 року, ОСОБА_3 зареєстрований під порядковим № 61 і значиться як член ДВК.
Оскільки у відповідності до ст. 2 ч.1 Закону України “Про загальний військовий обов’язок і військову службу” військова служба є державною службою особливого характеру, а ст. с-нт к/с ОСОБА_3, будучи військовослужбовцем ДПС України, особою уповноваженою на виконання функцій держави спеціального призначення, а саме молодшим інспектором ПС 1 категорії-водій Мукачівського прикордонного загону Західного регіонального управління, в порушення вимог ч. 10 ст. 24 Закону України «Про вибори Президента України» був членом дільничної виборчої комісії № 31 Окружної виборчої комісії № 74 і приймав участь у здійсненні діяльності по організації виборчого процесу, в період підготовки та проведення Президентських виборів 17.01.2010 року, за що отримав грошові кошти в сумі 200,40 грн., зазначені дії Космеди військовий суд кваліфікує як корупційне правопорушення, передбачене ст. 5 ч.1 п.”б” Закону України “Про боротьбу з корупцією”, як виконання роботи за сумісництвом.
При призначенні ОСОБА_3 адміністративного стягнення суд враховує, що він до адміністративної відповідальності притягується уперше, раніше ні в чому вартому осуду помічений не був, у вчиненому щиро розкаявся, по службі характеризується посередньо, тому вважає за можливе призначити йому це стягнення у вигляді штрафу у розмірі, наближеному до мінімального, передбаченому санкцією ч. 1 ст. 8 Закону України “Про боротьбу з корупцією”.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 283, 284 КУпАП, ст. 5 ч.1 п.”г” і ст. 8 ч.1 Закону України “Про боротьбу з корупцією”, військовий місцевий суд
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_3 визнати винним у вчиненні корупційного правопорушення, передбаченого ст. 5 ч.1 п.”б” Закону України “Про боротьбу з корупцією”, на підставі якої у відповідності до ст. 8 ч.1 цього ж Закону накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 289 (двісті вісімдесят дев”ять) грн. 00 коп.
Згідно ст. 307 ч.1 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через 15 днів з дня вручення йому копії дійсної постанови.
Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає, але може бути опротестована прокурором у військовий місцевий суд Ужгородського гарнізону.
З оригіналом звірено.
ТВО голови військового місцевого суду
Ужгородського гарнізону
підполковник юстиції В.В.Дацків