Справа № 815/1135/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Бойко О.Я.,
розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 (67801, смт. Овідіополь, Одеська область, вул. Пушкінська, буд.58) до Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області в особі Ліквідаційної комісії Головного Управління МВС України в Одеській області (65014, м. Одеса, вул. Єврейська,12) про визнання бездіяльності протиправної та зобов’язання надати нову довідку,-
ОСОБА_2 спору:
ОСОБА _1 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду із позовом до Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області в особі Ліквідаційної комісії Головного Управління МВС України в Одеській області, в якому просив:
1. Визнати бездіяльність Ліквідаційної комісії ГУМВС України в Одеській області щодо відмови врахування окремих додаткових видів грошового забезпечення при нарахуванні пенсії, яка викладена в листі – відповіді № 14/3-К-34 від 30.01.2018 року, не виготовленні для перерахунку пенсії ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків №2410923173), нової довідки про розмір грошового забезпечення, з врахуванням всіх складових грошового забезпечення передбачених чинним законодавством станом на 01.01.2016 року, за формою передбаченою Додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393», згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 р. №1294, з урахуванням змін в грошовому забезпеченні, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. №988, та не направленні до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області нової про розмір грошового забезпечення для подальшого перерахунку пенсії ОСОБА_1, протиправною.
2. Зобов’язати Ліквідаційну комісію Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області нову довідку про розмір ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків №2410923173), грошового забезпечення з повною, реальною інформацією, за формою передбаченою Додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 р. №1294, а також змін в грошовому забезпеченні, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. №988, із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 2950,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням майор міліції – 2000,00 грн., надбавка за вислугу років (40%) -1980,00 грн., надбавка за виконання особливо важливих завдань (50%) -3465,00 грн., премія (200%) – 20790,00 грн., одноразова грошова допомога та матеріальна допомога на оздоровлення, за останні 24 місяців перед звільненням (71761,10 грн.+1181,25 грн.+1518,75 грн.):24 – 3102,55, підвищення 0,00, всього 34287,55 грн. з дати виникнення права на перерахунок.
3.Встановити судовий контроль на виконання судового рішення шляхом зобов’язання Ліквідаційну комісію ГУМВС України в Одеській області подати в установлений судом термін, з моменту набрання рішенням законної сили, звіт про виконання рішення суду (ст.382 КАС України).
ІІ. Аргументи сторін
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є пенсіонером органів внутрішніх справ України з 2013 р.
Позивач був звільнений з органів внутрішніх справ за віком з посади начальника сектору дільничих інспекторів міліції Іллічівського МВ ГУМВС України в Одеській області.
З 01.08.2013 р. позивач перебуває на обліку в органах пенсійного забезпечення згідно з Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» отримує пенсію, розмір якої визначено на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 07.11.2011 р. №1294.
Прийнятим 02.07.2015 р. Законом України «Про Національну поліцію», органи внутрішніх справ були ліквідовані.
З 01.01.2016 р. відповідно до абзацу 2 п.15 розділу ІХ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Національну поліцію» за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерам, а також членами їх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їх сімей, інших осіб.
Постановою КМУ «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015 р. №988 було змінено розмір грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є фактично ідентичним складовим колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, що стало підставою для зміни розміру пенсійного забезпечення пенсіонерів з числа колишніх працівників міліції та перерахунку їм пенсій.
Позивач зазначив, що у нього як пенсіонера органів внутрішніх справ (міліції) станом на 01.01.2016 р. на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» виникло право на перерахунок призначеної йому пенсії, а у Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Одеській області виник обов’язок здійснити перерахунок розмірів грошового забезпечення та надіслати до Головного управління пенсійного фонду України в Одеській області відповідну довідку для перерахунку позивачу пенсії.
Однак відповідач 14.02.2017 р., тільки через рік та два місяця після того як виникли підстави для перерахунку пенсій двічі за №1461/05-2017 від 01.02.2017 р. та № 4019/02/22-2017 від 22.03.2017 р. направило до Пенсійного фонду України повідомлення, в яких вказувалось про наявність підстав для перерахунку пенсій особам начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» , в тому числі із метою забезпечення виконання рішень судів масово винесених з даного питання , надіслано в установленому порядку до ПФУ повідомлення про підстави для перерахунку пенсій.
Позивач зазначив, що відповідач, хоч із значним порушенням встановлених термінів здійснив відповідний перерахунок його грошового утримання і до ПФУ в Одеській області для встановлення розміру та виплати позивачу пенсії в червні 2017 р. надіслав відповідну довідку (№3460 від 27.06.2017 р.), в якій згідно з постановою КМУ №1294 від 07.11.2007 р. зазначені наступні підвищення та надбавки: надбавка за виконання особливо важливих завдань в розмірі -50%; премія 200% (згідно з грошовим атестатом №25 від 20.08.2013 р., подання про призначення пенсії від 10.10.2013 р., перерахунку пенсії від 19.06.2014 р. станом на 01.07.2014 р. та перерахунку пенсії від 05.06.2015 р. станом на 01.07.2015 р.) у вищевказаній довідці зазначені не були, а розмір премії зменшений з 200 % до 2,36%.
Позивач вважає, що відповідач протиправно не врахував окремі додаткові види грошового забезпечення при нарахуванні пенсії, не виготовленні для перерахунку йому нової довідки про розмір грошового забезпечення з врахуванням всіх складових грошового забезпечення передбачених чинним законодавством станом на 01.01.2016 р. за формою передбаченою Додатком 2 до постанови КМУ від 13.02.2008 р. №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови КМУ від 17.07.1992 р. №393 згідно з постановою КМУ від 07.11.2007 р. №1294, з урахуванням змін в грошовому забезпеченні, передбачених постановою КМУ від 11.11.2015 р. №988, та не направлення її до ГУ ПФУ в Одеській області нової довідки про розмір грошового забезпечення для подальшого перерахунку пенсії.
21.03.2018 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
18.04.2018 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд зупинив провадження у даній справі до набрання чинності рішення Верховного ОСОБА_2 у зразковій справі №802/2196/17-а.
19.03.2019 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд поновив провадження у справі №815/1135/18.
Представник відповідача у клопотанні просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача зазначив, що на виконання листа Головного управління ПФУ в Одеській області від 30.03.2017 р. за вих. №4422/03, Ліквідаційна комісія ГУМВС України в Одеській області відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015 р. №900, відповідач провів перерахунок грошового забезпечення позивача, та станом на 01.01.2016 р. направив ПФУ довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
Згідно з п.2 ч.1 ст.263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Справу суд розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
З’ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та дослідивши письмові докази, якими вони обґрунтовуються, суд робить висновок, що адміністративний позов не належить до задоволення. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином.
ІІІ. Обставини, встановлені судом.
Так, суд встанови, що позивач пенсіонер органів внутрішніх справ, якому пенсія призначена відповідно до вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби , та деяких інших осіб».
Позивач з 01.08.2013 р. перебуває на обліку в органах пенсійного забезпечення та отримує пенсію, розмір якої визначено на підставі Постанови КМУ «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».
При обчисленні пенсії позивача враховано грошове забезпечення (а.с.37):
-посадовий оклад - 1000 грн.;
-оклад за військове звання - 125,00 грн.;
-процентна надбавка за вислугу років 35% - 393,75 грн.;
-середньомісячна сума додаткових видів ГЗ за 24 місяці, у т.ч. -3768,38 грн.;
-надбавка за особливо важливі завдання 50% ;
-премія 200%.
Всього 5287,13 грн. в т.ч. сума грошового забезпечення для обчислення пенсії – 5287,13 грн.
Основний розмір пенсії 73% грошового забезпечення (вислуга років позивача 26) у розмірі 3859,60. Тобто пенсія позивача з надбавками склала 3859,60 грн.
Пенсію призначено з урахуванням даних про грошове забезпечення, які зазначені у грошовому атестаті №25 (а.с.38), виданого Іллічівським МВ ГУМВС України в Одеській області.
Суд встановив, що у позивача з 01.01.2016 року виникло право на перерахунок його пенсії на підставі постанови КМУ від 11.11.2015 № 988 “Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції” та у зв’язку з прийняттям Закону України від 23.12.2015 № 900-VIII “Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ та членів їхніх сімей”. Посилаючись на Постанову Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 “Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції”, п. 15 розділу XI “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про Національну поліцію”, ст. 102 Закону України “Про Національну поліцію”, Закон України № 900-VIII “Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей”.
Відповідач склав та направив до ПФУ в Одеській області довідку №3460 від 27.06.2017 р. (а.с.40), в якій зазначені такі види грошового забезпечення позивача за нормами чинними на 01.01.2016 р. за посадою начальника сектору дільничих інспекторів міліції Іллічівського МВ ГУМВС України в Одеській області: посадовий оклад -2950,00 грн., оклад за військовим (спеціальним) званням – 2000,00 грн., надбавка за стаж служби 40% - 1980,00 грн. та премія 2,36% - 163,55 грн. Всього пенсія позивача склала 7093,55 грн.
19.01.2018 року позивач подав до Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України в Одеській області заяву, у якій просив виготовити та направити до ГУ ПФУ в Одеській області нову довідку про розмір грошового забезпечення основних і додаткових видів грошового забезпечення (а.с.169-172) .
Відповідач листом за №14-3-К-34 від 30.01.2018 р. повідомив позивача про те, що згідно з постановою КМУ від 13.02.2008 р. №45 п.5 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховується) (а.с.168).
Крім того, в листі зазначено, що відповідно до постанови КМУ від 11.11.2015 р. №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» надбавки, доплати, підвищення та премії для проведення перерахунку пенсій враховуються в середніх розмірах, що фактично виплачені за грудень 2015 р. за відповідною посадою (посадами) в Національній поліції.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
IV Джерела права та висновки суду.
Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 3, 4 статті 63 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” (у редакції, чинній на момент виникнення права на перерахунок пенсії) перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Усі призначені за цим Законом пенсії належать перерахунку у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу другого розділу ХІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про Національну поліцію” за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.
Згідно з статтею 102 Закону України “Про Національну поліцію” пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”.
Кабінет Міністрів України постановою від 11.11.2015 року № 988 “Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції” (далі - Постанова № 988) та постановою від 18.11.2015 року № 947 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 року № 268” встановив розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями, що значно перевищують посадові оклади і плату за спеціальні звання колишніх працівників органів внутрішніх справ.
Постанова № 988 набрала чинності 02 грудня 2015 року, тому перерахунок пенсії повинен здійснюватись з 01.01.2016 року з урахуванням розмірів грошового забезпечення, що виплачувались поліцейським за прирівняними посадами у грудні 2015 року.
Наведене в сукупності свідчить, що правовідносини між сторонами виникли саме з 01.01.2016 року.
Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45 (далі - Порядок № 45; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктами 1, 2, 3 Порядку № 45 передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством. На підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям. Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки). Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.
Відповідно до абзацу 7 пункту 5 Порядку № 45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.
З урахуванням абзацу 7 пункту 5 Порядку № 45, суд зазначає, що оскільки надбавка за виконання особливо важливих завдань яку отримував позивач, на момент виникнення у нього права на перерахунок пенсії поліцейським за прирівняними посадами вже не виплачувались, тому, ця надбавка правомірно не вказана у довідці №3460 (а.с.40) про розмір грошового забезпечення позивача.
Суд не приймає до уваги посилання позивача в адміністративному позові на Постанову Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294 “Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб”, яка діяла на момент виникнення права на перерахунок пенсії (01.01.2016) та якою надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання установлювати, зокрема, надбавку за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби особам рядового і начальницького складу, суд не приймає, оскільки Порядком №45 передбачено, що для перерахунку пенсії не враховуються види грошового забезпечення, які не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок саме за відповідною (конкретною) посадою, а не за будь-якою посадою працівника МВС.
Щодо зазначення відповідачем у довідці премії у меншому, ніж позивач отримував розмірі, а саме 2,36 замість 200%, суд зазначає наступне.
Відповідно до абзацу 5 пункту 5 Порядку № 45 перерахунку пенсій інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
Суд встановив, що Міністерство внутрішніх справ України листом від 20.04.2017 року № 5551/05/22-2017 “Про окремі питання підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій” головам ліквідаційних комісій ГУМВС, УМВС України в АРК, областях, містах Києві та Севастополі доведено до відома інформацію про середні розміри надбавок та премії, що фактично сплачені за грудень 2015 року.
Таким чином, суд вважає необґрунтованою вимогу позивача щодо визнання протиправними дії відповідача в частині зменшення розміру премії з 200%, оскільки відповідач при складанні довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 “Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції” використовував середні розміри надбавок та премії.
Суд зазначає, що питання щодо правомірності неврахування у довідці про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ певних видів грошового забезпечення було розглянуто Верховним ОСОБА_2 у зразковій справі.
Так, постановою Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду від 12.03.2018 року у зразковій справі Пз/9901/1/18 №802/2196/17-а, яка залишена в силі постановою Великої палати Верховного ОСОБА_2 від 12 грудня 2018 року у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено повністю.
При вирішенні спору Верховний Суд зробив висновок про те, що якщо у цій категорії справ буде встановлено, що надбавка за виконання особливо важливих завдань, яку отримував позивач, на момент виникнення у нього права на перерахунок пенсії не виплачувалась, то цю надбавку не належить вказувати у довідці про розмір грошового забезпечення. Такий висновок ґрунтується на положеннях абзацу сьомого пункту 5 Порядку перерахунку пенсій, відповідно до якого додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються. Розмір премії для перерахунку пенсій враховується у середньому розмірі, що фактично виплачений за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою. Такий висновок ґрунтується на положеннях абзацу 5 пункту 5 Порядку перерахунку пенсій, відповідно до якого для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів: інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.
При цьому Верховний Суд визначив ознаки типової справи:
1) позивач - пенсіонер органів внутрішніх справ; фізична особа, якому призначено пенсію згідно з Законом України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб”;
2) відповідач - Ліквідаційна комісія Управління Міністерства внутрішніх справ України в Вінницькій області;
3) третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області;
4) предмет спору: зобов'язання відповідача виготовити на направити до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області нову довідку про розмір грошового забезпечення.
Висновки Верховного ОСОБА_2 в цій зразковій справі належить застосовувати в адміністративних справах щодо звернення пенсіонерів органів внутрішніх справ, яким призначено пенсію згідно із Законом України “Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ”, до суду з адміністративними позовами щодо виготовлення та направити до органів Пенсійного фонду України нової довідки про розмір грошового забезпечення із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення.
Відповідно до ч. 3 ст. 291 КАС України, при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного ОСОБА_2 за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного ОСОБА_2, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи правовий висновок Верховного ОСОБА_2 у рішенні за результатами розгляду зразкової справи №802/2196/17-а, а також те, що надбавка за виконання особливо важливих завдань на момент виникнення у позивача права на перерахунок пенсії 01.01.2016 року не виплачується поліцейським, відповідач при виготовленні довідки враховував середній розмір премії, суд робить висновок, що позовні вимоги не належать до задоволення.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 72, 77, 90, 255, 293, 295, КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову відмовити.
2. Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ «Перехідні положення» КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П’ятого апеляційного адміністративного суду.
3. Позивач - ОСОБА_1, адреса: 67801, смт. Овідіополь, Одеська обл., вул. Пушкінська, буд.58, реєстраційний номер облікової картки платника податків №2410923173.
Відповідач – Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області в особі Ліквідаційної комісії Головного Управління МВС України в Одеській області адреса: 65014, м. Одеса, вул. Єврейська,12 код ЄДРПОУ 08592268.
Суддя О.Я. Бойко
.