open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 161/4382/19

Провадження № 2-а/161/148/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2019 року Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого - судді Олексюка А.В.

при секретарі – Шумиводі О.І.

з участю: позивача – ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луцьку справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2 про зобов’язання виключити зі списку виборців, –

В С Т А Н О В И В:

14.03.2019 року ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2 про зобов’язання виключити зі списку виборців.

Свої вимоги мотивує тим, що 27.02.2019 року він звернувся із письмовою заявою до відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради щодо виключення його із списку Державного реєстру виборців України, у зв’язку з тим, що він як суб’єкт права за національністю – українець відсутній у ньому, тому на виборах Президента України не може повноцінно представляти себе юридично.

Листом від 05.03.2019 року за підписом начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2, йому було відмовлено у виключенні зі списку виборців, оскільки відсутні підстави для вилучення його персональних даних з бази даних Реєстру.

Позивач вважає, що відмова у виключенні зі списку виборців порушує його конституційне право та суперечить Закону України «Про Державний реєстр виборців».

Просить суд виключити його із списку виборців на виборах Президента України, зобов’язати начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2 виключити його із реєстру виборців на виборах Президента України 31.03.2019 року, надавши при цьому йому письмову відповідь.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, з підстав, зазначених в позовній заяві. Просив суд позов задовольнити, оскільки в списку виборців громадянин України він не відзначений за ознакою національність – українець, тобто порушена Конституція України при складанні списку виборців Державного реєстру виборців.

Відповідач начальник відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2 в судове засідання не з’явилась, проте надіслала на адресу суду заяву про розгляд справи без її участі, за наявними матеріалами справи. Просила суд в задоволенні позову відмовити за безпідставністю.

Суд вважає за можливе розглядати справу у відсутності відповідача за наявними матеріалами справи.

Заслухавши пояснення позивача, дослідивши письмові докази у справі, суд приходить до висновку, що позов не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно з частиною другою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як встановлено судом, 27.02.2019 року позивач звернувся із письмовою заявою до відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради щодо виключення його із списку Державного реєстру виборців України, у зв’язку з тим, що він як суб’єкт права за національністю – українець відсутній у ньому, тому на виборах Президента України не може повноцінно представляти себе юридично, як український народ усіх громадян національностей.

Листом від 05.03.2019 року за підписом начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2, йому було відмовлено у виключенні зі списку виборців, оскільки відсутні підстави для вилучення його персональних даних з бази даних Реєстру.

Відповідно до ч. 1 ст. 274 КАС України право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі.

Згідно з ст. 70 Конституції України право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років. Не мають права голосу громадяни, яких визнано судом недієздатними.

Закон України «Про Державний реєстр виборців» визначає правові та організаційні засади створення і ведення єдиного Державного реєстру виборців в Україні.

Згідно з ст. 1 ЗУ «Про Державний реєстр виборців» державний реєстр виборців (далі - Реєстр) - автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для зберігання, обробки даних, які містять передбачені цим Законом відомості, та користування ними, створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України (далі - виборці).

Частиначи 1, 4 ст. 6 ЗУ «Про Державний реєстр виборців» до ідентифікаційних персональних даних виборця, які однозначно визначають його особу, належать: прізвище; власне ім’я (усі власні імена); по батькові; дата народження; місце народження; унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (якщо така інформація внесена до паспорта громадянина України). Місце народження виборця, народженого в межах сучасної території України, зазначається відповідно до сучасного адміністративно-територіального устрою України. У разі якщо населений пункт перестав існувати, зазначається його назва відповідно до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство виборця. При цьому до Реєстру вносяться: зазначення країни народження (Україна); власна назва відповідного регіону України, зазначеного у частині другій статті 133 Конституції України; власна назва району (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення), до складу якого входить населений пункт, в якому народився виборець; категорія населеного пункту, в якому народився виборець, та його власна назва.

Згідно з ст. 27 ЗУ «Про Державний реєстр виборців» для підготовки та проведення голосування на виборах Президента України, народних депутатів України, всеукраїнському референдумі після утворення виборчих дільниць орган ведення Реєстру для кожної звичайної виборчої дільниці, утвореної на території, на яку поширюються його повноваження, на основі відомостей Реєстру складає попередні списки виборців для кожної звичайної виборчої дільниці.

Позивач звертаючись з даним позовом до суду, просить суд виключити його із списку виборців на виборах Президента України.

У відповідності з ч. 7 ст. 2 Закону України «Про вибори Президента України» від 05 березня 1999 року № 474-XIV громадяни України, які мають право голосу, є виборцями.

Документом, який підтверджує громадянство України, є паспорт громадянина України, що передбачає п. 1 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про вибори Президента України».

Згідно з ч. 3 ст. 31 Закону України «Про вибори Президента України» до попереднього списку виборців на виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день виборів виповниться вісімнадцять років і які мають право голосу, та виборча адреса яких відповідно до відомостей Державного реєстру виборців відноситься до цієї виборчої дільниці. Виборець може бути включений до списку виборців тільки на одній виборчій дільниці.

Відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону України «Про вибори Президента України» кожен громадянин має право ознайомитися із списком виборців у приміщенні відповідної дільничної виборчої комісії та перевірити правильність внесених до нього відомостей. Громадянин має право звернутися до відповідної дільничної виборчої комісії або безпосередньо до органу ведення Державного реєстру виборців чи суду за місцезнаходженням виборчої дільниці щодо допущених при складанні попереднього списку виборців неправильностей, у тому числі невключення, неправильного включення або виключення із списку виборців його або інших осіб, а також щодо наявності або відсутності відміток про постійну нездатність виборця самостійно пересуватися.

Частинами 2, 5 ст. 35 Закону Закону України «Про вибори Президента України» передбачено, що зміни до уточненого списку виборців на звичайній виборчій дільниці вносяться на підставі: рішення суду, прийнятого у порядку та у строки, визначені Кодексом адміністративного судочинства України; повідомлення органу ведення Державного реєстру виборців щодо усунення кратного включення виборця у списку виборців на цій виборчій дільниці. Виключення зі списку виборців осіб, які неправомірно включені до нього, здійснюється шляхом викреслення, що засвідчується записом «Виключено» та підписами голови і секретаря дільничної виборчої комісії у графі «Примітки». При цьому в зазначеній графі поруч із прізвищем виборця зазначаються дата і номер рішення суду або повідомлення органу ведення Державного реєстру виборців.

Враховуючи, що ОСОБА_1 є громадянином України, який має право голосу та правомірно включений до списку виборців, його заява є необґрунтованою і правомірно не задоволена відповідачем. При цьому, посилання позивача на не зазначення у його ідентифікаційних персональних даних, як виборця, відомостей про національність – українець, не є підставою для виключення його зі списку виборців.

Таким чином, суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 не підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 90, 139, 241-246, 274, 277, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Луцької міської ради ОСОБА_2 про зобов’язання виключити зі списку виборців - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи,якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня проголошення, а для осіб які були відсутні під час проголошення рішення, з дня отримання його копії.

Суддя Луцького міськрайонного суду А.В.Олексюк

Джерело: ЄДРСР 80529911
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку