open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 404/753/19

Номер провадження 3/404/382/19

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2019 року суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда Галаган Олексій Валерійович, розглянувши матеріали справи стосовно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер не встановлено, громадянина України, працюючого директором ТОВ «Укрреклама», який проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, про вчинення правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212-14 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно до протоколу про адміністративне правопорушення передбачене ч. 2 ст. 212-14 КУпАП: 01.12.2018 року о 12-00 год. в м. Кропивницький по вул. Соборній, буд. 14 на бігборді ОСОБА_1 розмістив агітаційні матеріали з порушенням встановленого законом порядку, чим своїми діями порушив п.1 ст. 57 розділу 8 ЗУ «Про вибори Президента України» 05.03.1999 р. №474-ХІV.

ОСОБА_1 повідомлявся про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення належним чином, в судове засідання не зявився.

Захисник ОСОБА_1 ОСОБА_2 надав до суду заяву, в якій вказав, що ОСОБА_1 вину не визнає, позиція його клієнта така, що він розмістив на білборді соціальну, а не політичну рекламу. Політична реклама спонукає виборця голосувати за або проти кандидата. На вказаному білборді відсутні заклики голосувати за кандидата ОСОБА_3 За таких обставин, вимоги ст.ст. 57, 59 «Про вибори Президента України» не поширюються на відповідний вид реклами.

Дослідивши письмові матеріали справи, вважаю доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, а його дії такими, що підпадають під ознаки правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212-14 КУпАП.

Так, частиною 2статті 212-14 КУпАПпередбачено адміністративну відповідальність за порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи матеріалів політичної реклами підприємствами - розповсюджувачами реклами.

Відповідно до п.1 Постанови Центральної виборчої комісії від 27.12.2018 року № 253 «Про початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року» -оголошено з 31 грудня 2018 року початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року.

Тобто, початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року, стартував з 31.12.2018 року.

Згідно з п.1 ст. 57 розділу 8 ЗУ «Про вибори Президента України» передвиборна агітація розпочинається кандидатом на пост Президента України наступного дня після дня його реєстрації Центральною виборчою комісією і закінчується о 24 годині останньої пятниці перед днем виборів.

Так, захисник ОСОБА_4 в судовому засіданні пояснив, що реклама розміщена на вказаному білборді є соціальною рекламою і не містить закликів до підтримки кандидата на виборах.

Проте з такими доводами адвоката погодитись не можно.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про рекламу» соціальна реклама - інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.

Відповідно до ч.2 ст. 12 ЗУ «Про рекламу» ЗУ «Про рекламу» соціальна реклама не повинна містити посилань на конкретний товар та/або його виробника, на рекламодавця (крім випадків, коли рекламодавцем є громадське обєднання чи благодійна організація), на обєкти права інтелектуальної власності, що належать виробнику товару або рекламодавцю соціальної реклами, крім реклами національних фільмів.

Згідно ст. 58 ЗУ «Про вибори Президента України», передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата на пост Президента України. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечатьКонституції Українита законам України.

Таким чином, політична реклама це грамотне, коректне і цілеспрямоване виявлення, підкреслення і демонстрація різним соціальним і національним групам виборців саме тих якостей і достоїнств претендентів на лідерство, до яких ці групи виявляють особливий інтерес. Вона є важливим джерелом комунікації, за допомогою якої політики та їхні команди збільшують ефективність своїх кампаній під час виборів і підтримують імідж своїх партій між виборчими кампаніями. Мета політичної реклами полягає в інформуванні виборців про політичних лідерів, їх партії, особливості їх передвиборних програм, організації презентацій для журналістів і громадськості. Основне завдання політичної реклами створення впізнаваності й популярності кандидата.

Вивчивши фото таблиці, судом встановлено, що на вказаних білбордах зображений ОСОБА_3 з написом «ГАРАНТУЮ! Ціна на газ буде знижена в 4 рази. ОСОБА_3». Слово «Гарантую» суд розцінює, як скритий заклик на підтримку вказаної особи на виборах, в разі обрання якої буде знижено ціну на газ.

ОСОБА_1 в своїх письмових поясненнях відібраних 14.01.2019 року вказує, що являється директором ТОВ «Укрреклама», яке надає послуги розміщення зовнішньої реклами. Щодо обставин справи пояснив, що 01.12.2018 року підприємство «Адамантіс» замовило розміщення зображення ОСОБА_3 на фоні синьо-жовтого стягу з написом «ГАРАНТУЮ! Ціна на газ буде знижена в 4 рази. ОСОБА_3» строком до кінця грудня 2018 року.

Також, ОСОБА_1 зауважив, що на даному плакаті знаходився додатковий аркуш від виробника даного плакату, де було зазначено серію, та тираж плакату, який на даний час у звязку з погодними умовами відклеївся від основного плакату. Напис про тираж проглядається вище напису «Сергій Каплін».

Відтак, ОСОБА_1 в своїх письмових поясненнях фактично визнав вину, вказавши, що він не порушував вимоги про розміщення політичної реклами, вказавши тираж та іншу інформацію про плакат.

В протоколі про адміністративне правопорушення складеному 16.01.2019 року ОСОБА_1 зазначав, що плакат був розміщений 05.01.2019 року і площину на якій розміщено зазначено рекламу було здано в оренду ТОВ «Мегаполіс». Доказів на підтвердження своїх доводів не надав.

З аналізу наданих доказів розміщена реклама ОСОБА_1 має всі ознаки політичної та розміщена до початку виборчого процесу, за що передбачена відповідальність за ч. 2 ст. 212-14 КУпАП.

При накладенні стягнення згідно з вимогами ст.33 КУпАП враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь вини, майновий стан, обставини, що помякшують відповідальність. Обтяжуючих обставин не встановлено.

Із врахуванням особи винного, вважаю за можливе накласти стягнення у виді мінімального штрафу.

Відповідно до ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», суд стягує з правопорушника на користь держави судовий збір в розмірі 384 грн. 20 коп.

Керуючись ст.ст.173-2, 283, 284, 285 КУпАП, ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 212-14 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн., який необхідно сплатити за реквізитами: отримувач коштів УК у м.Кроп./м. Кропивницький/21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 38037409, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО)-899998, номер рахунку 31115106011002, код класифікації доходів бюджету 21081100.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 384 грн. 20 коп., який необхідно сплатити за реквізитами: отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача - 31211256026001, код класифікації доходів бюджету - 22030106.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 діб з дня винесення через Кіровський районний суд м. Кіровограда.

Суддя Кіровського районного суду м.Кіровограда ОСОБА_5

Джерело: ЄДРСР 80296717
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку