open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
9 Справа № 120/4578/18-а
Моніторити
Постанова /08.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /25.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.03.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2018/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 120/4578/18-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /08.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.09.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /25.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.06.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.03.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2019/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2018/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

05 березня 2019 р. Справа № 120/4578/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комара П.А., розглянувши у письмовому провадження в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі відповідач 1), Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (далі відповідач 2) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що згідно наказу Міністра оборони України №014 від 06.05.1988 його звільнено з військової служби у запас з посади начальника авіаційного відділу військової частини НОМЕР_1 за пунктом 65, підпункту "в" (за станом здоров`я). Також зазначив, що з 1998 року знаходиться на обліку у Вінницькому обласному військовому комісаріаті, а з 01.01.2007 на пенсійному обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області. Крім того, починаючи з 01.01.2008 його посадовий оклад на дату звільнення зі служби встановлений у розмірі 1580,00 грн., з урахуванням якого йому неодноразово здійснювався перерахунок пенсії. Разом з тим, 01.03.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" №704 від 30.08.2017, якою збільшено грошове забезпечення військовослужбовців та затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу та начальницького складу.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018 ІНФОРМАЦІЯ_2 виготовлено та направлено до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницької області довідку №ХЛ55162 від 19.03.2018 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , згідно постанови КМУ №704 від 30.08.2017 та наказу Міністра оборони України від 01.03.2018 №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.03.2018. Відповідно до даної довідки посадовий оклад ОСОБА_1 становить 6910,00 грн., оклад за військове звання - 1410,00 грн., надбавка за вислугу років (50%) 4160,00 грн. Однак, ІНФОРМАЦІЯ_2 довідка №ХЛ55162 від 19.03.2018 винесена з заниженням розміру посадового окладу з 1580,00 грн., що відповідав тарифному розряду "46" на "37" - тарифний розряд станом на 01.01.2008 відповідав посадовому окладу 1360,00 грн.

Не погоджуючись із такими діями відповідача 1, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом з вимогами:

- визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо зниження грошового забезпечення встановленого на підставі довідки №ХЛ55162 від 19.03.2018 із урахуванням посадового окладу в розмірі 6910,00 грн. (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 1360,00 грн., тарифний розряд за посадою 37);

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 виготовити та направити нову довідку до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області станом на 01.01.2018 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії із урахуванням посадового окладу в розмірі (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 1580,00 грн. тарифний розряд за посадою 46, тарифний коефіцієнт 4,64) згідно постанови КМУ від 30.08.2017 №704 та додаткам №23,24 згідно наказу МОУ №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України";

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області провести перерахунок та виплатити різницю між нарахованою і отриманою пенсією за період з 01.01.2018 по день початку проведення її виплати з урахуванням нової довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії із урахуванням посадового окладу в розмірі (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 1580,00 грн. тарифний розряд за посадою 46, тарифний коефіцієнт 4,64) згідно постанови КМУ від 30.08.2017 №704 та додаткам №23,24 згідно наказу МОУ №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України" з 01.01.2018;

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області щодо безпідставного проведення виплати пенсії з обмеженням її максимальним розміром 14350,00 грн.;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області виплачувати ОСОБА_1 пенсію без обмеження її максимальним розміром та виплатити різницю між нарахованою і отриманою пенсією за період з 01.01.2018 по день початку проведення її виплати без обмеження максимальним розміром.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 03.01.2019 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні.

21.01.2019 Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області подано відзив на позовну заяву, у якому просять відмовити у задоволенні позовних вимог. Зокрема зазначають, що на виконання постанов КМУ від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" ІНФОРМАЦІЯ_2 видано довідку про розмір грошового забезпечення від 19.03.2018 №ХЛ55162 на підставі якої головним управлінням здійснено перерахунок пенсії позивача з 01.01.2018. Відповідно до ст. 10 Закону України від 09.04.1992 №2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" на органи Пенсійного фонду України покладені функції з призначення та виплати пенсій, а функції визначення розміру грошового забезпечення чи окремих його складових для обчислення пенсій виходить за межі їх компетенції. Визначення підстав та порядку встановлення розмірів грошового забезпечення належить до виключної компетенції силових міністерств та відомств. Функція контролю за своєчасним і правильним оформленням документів для призначення або перерахунку пенсій та надсилання їх до органів, що призначають чи перераховують пенсії належить до компетенції Вінницького обласного військового комісаріату.

Отже, головне управління як територіальний орган Пенсійного фонду України здійснює перерахунок та виплату пенсій військовослужбовцям виключно на підставі документів, що надані уповноваженими структурними підрозділами, де особа проходила службу та не наділений повноваженнями щодо визначення складових грошового забезпечення, які мають бути включені як складові в довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Таку ж правову позицію висловив Вищий адміністративний суд України у справі №К/800/4242/13 (ухвала від 22.05.2014) та Верховний Суд у справі К/9901/10401/18 (постанова від 26.06.2018).

Таким чином, виходячи з вищезазначених норм законодавства, органи Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно визначати складові грошового забезпечення, а здійснюють її нарахування на підставі наданих їм відповідними органами довідок про розмір грошового забезпечення. Тому, враховуючи, що в матеріалах пенсійної справи ОСОБА_1 відсутня довідка ВОВК про розмір грошового забезпечення в якій вказано інший розмір посадового окладу ніж в довідці від 19.03.2018 №ХЛ55162, в головного управління відсутній обов`язок здійснення перерахунку пенсії позивача з урахуванням посадового окладу іншого ніж вказаний в довідці ВОВК.

Щодо виплати головним управлінням пенсії ОСОБА_1 з урахуванням встановленого статтею 43 Закону № 2262 максимального розміру зазначили, що головним управлінням правомірно при проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_1 застосовано обмеження передбачене статтею 43 Закону № 2262, яка встановлює, що максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.

Посилання позивача на Рішення Конституційного суду України від 20.12.2016 справа 7-рп/2016 про втрату чинності положень ч. 7 ст. 43 Закону 2262 щодо встановлення максимального розміру пенсії є безпідставним та не обґрунтованим, оскільки предметом розгляду на відповідність Конституції України була лише норма закону, яка діяла у період з 01.01.2016 по 31.12.2016.

В даному випадку позивачу перерахунок пенсії здійснено з 01.01.2018, а тому Рішення Конституційного суду України від 20.12.2016 у справі 7-рп/2016 не поширюється на правовідносини, що виникли між позивачем та головним управлінням в даний період, а може застосовуватись виключно до періоду з 01.01.2016 по 31.12.2016.

Крім того, положення ст.43 Закону 2262 в редакції чинній, як на момент призначення так і перерахунку пенсії ОСОБА_1 носять імперативний характер та в установленому законодавством порядку неконституційними - не визнавались.

Таким чином, при проведенні перерахунку пенсії головним управлінням застосовано положення Закону № 2262 та постанови КМУ № 103 в їх системній сукупності з метою забезпечення реалізації права позивача на перерахунок та отримання пенсії з 01.01.2018.

25.01.2019 позивачем подано відповідь на відзив Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області, згідно якої не визнає обґрунтованість та доводи, викладені у відзиві відповідача 2 та вважає його таким, що не може підлягати задоволенню з огляду на наступне.

Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області по питанню незаконного пониження тарифного розряду з 46 на 37, посилається на Постанову КМУ від 13.09.2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Постанова №45). Пунктом 5 вказаної Постанови №45 визначено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим, (спеціальним) званням. Відповідною вважається посада, яка за класифікаційними характеристиками, зокрема назвою, розміром посадового окладу, функціональністю та організаційним рівнем підрозділу у структурі органу (організації, установи, військової частини тощо) прирівнюється до посади, з якої особа була звільнена. В той же час п.9 Постанови №45 наголошує, що Пенсійний фонд України та його головні управління мають право перевіряти правильність складення довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, які видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, в даному випадку Міністерством оборони України через обласні військкомати.

Відповідач 2 стверджує, що «оскільки предметом розгляду на відповідність Конституції України була лише норма закону, яка діяла у період з 01.01.2016 по 31.12.2016», то Рішення Конституційного суду України від 20.12.2016 справа 7-рп/2016, не поширюється на правовідносини, що виникли між позивачем та головним управлінням в період перерахунку пенсії з 01.01.2018, а може застосовуватись виключно до періоду з 01.01.2016 по 31.01.2016. Приводом для розгляду справи стало конституційне подання Верховного Суду України, підставою для розгляду справи є твердження суб`єкта права на конституційне подання про неконституційність положень другого речення частини сьомої статті 43, першого речення частини першої статті 54 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб". Але в ході судового процесу Конституційний суд України розширив і признав неконституційною всю частину сьому статті 43: «2.3. Конституційний Суд України, керуючись частиною третьою статті 61 Закону України "Про Конституційний Суд України", вважає, що з підстав, наведених у цьому Рішенні, підлягають визнанню такими, що не відповідають статті 17 Конституції України, положення першого речення частини сьомої статті 43 Закону № 2262, згідно з якими "максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність"».

28.01.2019 до суду надійшов відзив ІНФОРМАЦІЯ_1 на позовну заяву, згідно якого просять відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, з огляду на наступне.

Для встановлення нового посадового окладу використовувались визначені в постанові КМУ №704 посади та уперше введені по ним тарифні розряди (додаток №1, 2 до постанови), по іншим - тарифні розряди за основними типовими посадами та основними посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України згідно зі схемами, визначеними у додатках 1 - 22 наказу МОУ №90. По тим посадам, які не зазначені в додатках 1- 22 наказу МОУ № 90, співвідношення встановлених до 01.03.2018 окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України та осіб офіцерського складу Збройних Сил, звільнених з військової служби, проводити до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України, згідно зі схемами, визначеними у додатках 23, 24 цього наказу. У зв`язку з тим, що не всі посади були зазначені, тому під час визначення посадових окладів військовослужбовцям, що проходили військову службу в військовій частині НОМЕР_1 , враховувалась таблиця тарифікації посад штату ракетної армії, що додатково надіслана з Департаменту фінансів МОУ.

Враховуючи те, що тарифні розряди за посадами штабу армії, в тому числі "начальника авіаційного відділу військової частини 35564" Постановою та додатками 1-22 до Наказу не визначені, тарифний розряд і відповідно розмір посадового окладу, визначався згідно з додатком 24 Наказу - Схема співвідношення встановлених до 01.03.2018 розмірів посадових окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил, звільнених з військової служби, до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України (далі - Схема), та з врахуванням вимог Алгоритму, зокрема відповідності рівня військової частини.

Згідно з приміткою 1, ця Схема застосовується для встановлення співвідношення розмірів посадових окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил, які були звільнені з військової служби до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704, що не визначені у схемах, наведених у додатках 1 - 22 за основними типовими посадами та основними посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України, до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України.

Відповідно до примітки 2, тарифні розряди за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил, визначені за цією Схемою, не можуть перевищувати відповідних тарифних розрядів за основними типовими посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України відповідних органів військового управління, встановлених в додатках 1 - 22 за основними типовими посадами та основними посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України.

Згідно таблиці тарифікації посадових окладів, розробленої Департаментом фінансів MO України на підставі штату ракетної армії за посадою позивача станом на 01.01.2008 визначений оклад 1325/1380 грн., що відповідає 37 тарифному розряду та окладу в розмірі 6910 грн.

Таким чином, встановленням ОСОБА_1 з 01.03.2018 37 тарифного розряду, його посадовий оклад приведений у відповідність до вимог діючих нормативно-правових актів.

28.01.2019 від позивача надійшла відповідь на відзив ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно якої не визнає обґрунтованість та доводи, викладені у відзиві відповідача 2 та вважає його таким, що не може підлягати задоволенню. Зокрема зазначив, що в п.5 Алгоритму чітко визначено що «Якщо назва військової частини не відповідає назві схем (додатки 1-22 до наказу 90, додаток 2 до вказівки 612), застосовується схема співвідношення встановлених до 01 березня 2018 року розмірів посадових окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил, звільнених з військової служби, до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України (додаток 24 до наказу 90, додаток 3 до вказівки 612)». Проте, ОВК не маючи до суті справи про визначення посадових окладів ніякого відношення, втиснути призначення тарифних розрядів в так звану «відповідність рівня військової частини, визначеного за розміром посадового окладу її керівника». При цьому ОВК, посилаючись на той же Алгоритм, взяв на себе неналежну і незаконну для нього функцію і прирівняв 43 РА до корпусу резерву.

ІНФОРМАЦІЯ_4 у відзиві на підставі своїх аргументів стверджує, що «згідно доведеної таблиці, розробленої на підставі штату ракетної армії за посадою «начальник авіаційного відділу» станом на 01.01.2018 визначений оклад 1325/1380 грн., що відповідає 37 тарифному розряду та окладу в розмірі 6910 грн. Але оклад 1380 грн. відповідає 38 тарифному розряду, коефіцієнту - 4.0 і посадовому окладу 7048 грн. Однак, 1325 грн. - це оклад нелітаючого начальника авіаційного відділу, а 1380 - літаючого, тому і пишеться через дріб. Позивач зазначає, що він є льотчик, тому і звільнявся як літаючий начальник авіаційного відділу. Отже навіть незаконно урізаний посадовий оклад Вінницький ОВК визначили невірно.

Ухвалою суду від 29.01.2019 задоволено клопотання представника відповідача 1 та залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент фінансів Міністерства оборони України.

Позивач в судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Однак, подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представники Вінницького обласного військового комісаріату та Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області у судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Крім того, подали клопотання про розгляд справи без участі в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

У п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на наведене вище, враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, а також достатність письмових доказів, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про розгляд та вирішення справу у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відзиви відповідачів, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Наказом Міністра оборони України №014 від 06.05.1998 ОСОБА_1 звільнено з військової служби у запас за пунктом 65, підпунктом "в" (за станом здоров`я) з посади начальника авіаційного відділу військової частини НОМЕР_1 .

З 01.01.2007 позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області та отримував пенсію розраховану виходячи із розміру посадового окладу 1580,00 грн.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб", Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області здійснено перерахунок пенсії ОСОБА_1 починаючи з 01 січня 2018 року. Однак, пенсію перераховано виходячи з 70% грошового забезпечення, а не 90 % як було встановлено при її призначенні та посадового окладу 6910,00 грн.

Попередній перерахунок пенсії Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області здійснювався в жовтні 2017 року (копія перерахунку пенсії № ХЛ55162 від 01.10.2017), згідно з яким здійснено перерахунок пенсії, та її основний розмір складав 90% від грошового забезпечення та посадового окладу 1580,00 грн.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду адміністративний позов (справа №0240/2317/18-а від 15.08.2018), щодо визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задоволено та зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області здійснити з 01 січня 2018 року перерахунок пенсії за вислугу років ОСОБА_1 виходячи з 90% від відповідних сум грошового забезпечення.

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України №103 від 21.02.2018 "Про перерахунок пенсії особам, які звільнені з військової служби та деяким іншим категоріям осіб" ІНФОРМАЦІЯ_2 виготовлено та надіслано до Головного управління Пенсійного фонду України довідку №ХЛ55162 від 19.03.2018 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 із врахуванням постанови КМУ №704 від 30.08.2017 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та наказу Міністра оборони України від 01.03.2018 №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України".

Як видно зі змісту даної довідки посадовий оклад ОСОБА_1 становить 6910,00 грн., оклад за військове звання - 1410,00 грн., надбавка за вислугу років (50%) - 4160,00 грн.

Крім того, листом від 12.04.2018 №12/940, наданим на звернення ОСОБА_1 відповідач 1 повідомив позивача про те, що визначення розміру грошового забезпечення станом на 01.03.2018 для проведення перерахунку пенсій проводилося відповідно до норм постанови КМУ №704 від 30.08.2017 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", наказу Міністра оборони України від 01.03.2018 №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України" та Алгоритму урахування (встановлення) розмірів окладів за відповідними або аналогічними посадами, які особи займали на дату звільнення зі служби, під час оформлення та подання військовими комісаріатами органам Пенсійного фонду України довідок про розміри грошового забезпечення відповідно до постанови КМУ від 21.02.2018 року №103.

Також зазначено, що оскільки тарифні розряди за посадами штабу армії, в тому числі "начальник авіаційного відділу ракетної армії" постановою КМУ №704 від 30.08.2017 та наказом від 01.03.2018 №90 не визначені, тому тарифний розряд, і відповідно розмір посадового окладу визначався згідно із додатком 24 до наказу №90 від 01.03.2018, та з врахуванням вимог Алгоритму, зокрема відповідності рівня військової частини.

Згідно з наведеною у Алгоритмі таблицею відповідності рівнів військових частин за рівнем посадового окладу керівника, рівень військової частини "Армія, корпус" встановлюється на рівні частини "Корпус резерву" та нижче рівня "Оперативне (повітряне) командування".

Згідно з додатком 6 до Наказу - Схема тарифних розрядів за основними типовими посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України управління оперативного, повітряного командувань за посадою «Начальник відділу» передбачено 37 тарифний розряд, що відповідає посадовому окладу 6910 грн.

Крім того, листом від 14.11.2018 №2351/Я-15 Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області "Щодо виконання рішення суду" повідомило позивача, що розмір його пенсії становить 10564,61 грн.

При перерахунку пенсії в вересні 2018 року відповідачем 2 на виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 15.08.2018 ОСОБА_1 проведено перерахунок пенсії та встановлено її у розмірі 14961,20 грн., проте до виплати застосували максимальний розмір, який складає 14350,00 грн.

Разом з тим, не погоджуючись із діями відповідачів та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створенням мережі державних, комунальних приватних закладів для догляду непрацездатними.

Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 09.04.1992 за № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262-ХІІ), усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Статтею 51 Закону № 2262-ХІІ передбачено, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачена йому не збільш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенси, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Так, пунктом 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 за № 45 пенсії, призначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу, пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" від 21.02.2018 за № 103 постановлено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон) до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01.03.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 за № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 за №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу згідно з додатком 1.

Згідно із тарифною сіткою розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу, яка є Додатком 1 до Постанови від 30.08.2017 за №704, тарифному розряду "46" відповідає тарифний коефіцієнт "4,64".

Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та з метою визначення посадових окладів осіб офіцерського складу Збройних Сил України Наказом Міністерства оборони України №90 від 01.03.2018 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України" установлено тарифні розряди за основними типовими посадами та основними посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України згідно зі схемами, визначеними у додатках 1 - 22 до цього наказу, а також співвідношення встановлених до 01.03.2018 окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України та осіб офіцерського складу Збройних Сил, звільнених з військової служби, до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України згідно зі схемами, визначеними у додатках 23, 24 до цього наказу.

Так, відповідно до Схеми співвідношення встановлених до 01.03.2018 окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України та осіб офіцерського складу Збройних Сил, звільнених з військової служби, до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України, яка є Додатком 24 до Наказу №90 від 01.03.2018, посадовий оклад, встановлений (обчислений) до 01.03.2018 в розмірі 1560 - 1599,99 грн. відповідає тарифному розряду "46", що встановлюються з 01.03.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704.

Як уже було встановлено вище, починаючи з 01.01.2007 позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Вінницькій області та отримував пенсію розраховану виходячи із розміру посадового окладу 1580,00 грн.

З огляду на викладене, посадовий оклад ОСОБА_1 встановлений до 01.03.2018 в розмірі 1580,00 грн., відповідав тарифному розряду "46".

В той же час, ІНФОРМАЦІЯ_2 виготовлено та направлено до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницької області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , згідно якої його посадовий оклад становить 6910,00 грн., що відповідає тарифному розряду "37" у співвідношенні посадовому окладу до 01.03.2018 в розмірі 1360,00 грн. (прожитковий мінімум 1762,00 грн. х тарифний коефіцієнт 3,92).

При цьому, заперечуючи проти задоволення даного адміністративного позову представник відповідача 1 зазначив, що відповідно до Примітки 2 Додатку 24 до Наказу №90 від 01.03.2018 тарифні розряди за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил, визначені за цією Схемою, не можуть перевищувати відповідних тарифних розрядів за основними типовими посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України відповідних органів військового управління, встановлених в додатках 1 - 22 за основними типовими посадами та основними посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України.

Також вказав на те, що оскільки тарифні розряди за посадами штабу армії, в тому числі, посада начальника авіаційного відділу військової частини НОМЕР_1 , яку обіймав позивач, постановою КМУ №704 від 30.08.2017 року та додатками 1-22 до Наказу від 01.03.2018 року №90 не визначені, тому тарифний розряд, і відповідно розмір посадового окладу визначався згідно із додатком 24 до Наказу №90 від 01.03.2018 року, та з врахуванням вимог Алгоритму, зокрема відповідності рівня військової частини.

13.03.2018 Директором Департаменту фінансів Міністерства оборони України затверджено Алгоритм урахування (встановлення) розмірів окладів за відповідними або аналогічними посадами, які особи займали на дату звільнення зі служби (на дату відрядження), під час оформлення та подання військовими комісаріатами органам Пенсійного фонду України довідок про розміри грошового забезпечення відповідно до постанови КМУ від 21.02.2018 №103 (далі - Алгоритм).

В даному випадку, представник відповідача 1 зазначає, що згідно з наведеною у Алгоритмі таблицею відповідності рівнів військових частин за рівнем посадового окладу керівника, рівень військової частини "Армія, корпус" встановлюється на рівні частини "Корпус резерву" та нижче рівня "Оперативне (повітряне) командування". Крім того, відповідно до таблиці тарифікації посадових окладів, розробленої Департаментом фінансів Міністерства оборони України на підставі штату ракетної армії, посаді "начальник авіаційного відділу" станом на 01.01.2008 визначений оклад 1325/1380 грн., тому відповідно до Схеми відповідає "37" тарифному розряду та окладу в розмірі 6910 грн.

Поряд із цим, суд звертає увагу на те, що пунктом 5 Алгоритму визначено, що якщо назва військової частини не відповідає назві схем (додатки 1-22 до Наказу №90, додаток 2 до вказівки 612), застосовується схема співвідношення встановлених до 01.03.2018 розмірів посадових окладів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил, звільнених з військової служби, до відповідних тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України (додаток 24 до Наказу №90, додаток 3 до вказівки 612).

Таким чином, Алгоритмом, на який посилається представник відповідача 1, чітко визначено, що у разі якщо назва військової частини не відповідає назвам, наявним у додатках 1-22 до Наказу №90 від 01.03.2018, то застосовується схема співвідношення встановлених до 01.03.2018 розмірів посадових окладів до тарифних розрядів, згідно з додатком 24 до Наказу №90 від 01.03.2018.

В даному ж випадку, в період до 01.03.2018 ОСОБА_1 отримував пенсію розраховану виходячи із розміру посадового окладу 1580,00 грн., при цьому, назва військової частини із якої був звільнений позивач не відповідає жодній із схем відображених у додатках 1-22 до Наказу №90 від 01.03.2018.

Крім того, згідно роз`яснення Міністерства оборони України Головного управління оборонного та мобілізаційного планування Генерального штабу Збройних Сил України від 03.07.2018 №322/1/2740 на запит Департаменту фінансів Міністерства оборони України щодо визначення статусу управління 43 ракетної армії зазначено, що у Збройних Силах України немає нормативно-правових актів, які визначають критерії що порівнюють органи військового управління та інші нетипові штатні структури, а також посади в них. Без прямих аналогів ототожнення (взвод до взводу, рота до роти, батальйон до батальйону в межах одного роду військ (сил), виду Збройних Сил України) Головне управління не може порівнювати управління 43 ракетної армії з іншими органами військового управління.

З огляду на викладене, посадовий оклад позивача для перерахунку пенсії згідно постанови №103 від 21.02.2018, на переконання суду, необхідно розраховувати виходячи із співвідношення його посадового окладу встановленого до 01.03.2018, тобто 1580,00 грн. до відповідного тарифного розряду за посадами осіб офіцерського складу Збройних Сил України, що згідно додатку 23, 24 до Наказу №90 від 01.03.2018 відповідає тарифному розряду "46" та розміру посадового окладу 8180,00 грн.

Відтак, суд приходить до висновку, що дані позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню шляхом визнання протиправними дій ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо зниження грошового забезпечення ОСОБА_1 встановленого на підставі довідки Вінницького обласного військового комісаріату №ХЛ55162 із урахуванням посадового окладу в розмірі 6910,00 коп. (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 1360,00 грн., тарифний розряд за посадою 37), зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_1 виготовити та направити нову довідку до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області станом на 01.01.2018 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії із урахуванням посадового окладу ОСОБА_1 в розмірі (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 - 1580 грн. тарифний розряд за посадою 46, тарифний коефіцієнт 4,64) згідно постанови КМУ від 30.08.2017 №704 та додаткам №23, 24 згідно наказу МОУ №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України ".

Разом з тим зважаючи на заявлені позовні вимоги, в контексті даної спірної ситуації суд вважає за необхідне зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області провести перерахунок та виплатити різницю між нарахованою і отриманою пенсією за період з 01.01.2018 по день початку проведення її виплати ОСОБА_1 з урахуванням нової довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії із урахуванням посадового окладу ОСОБА_1 в розмірі (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 - 1580 грн. тарифний розряд за посадою 46, тарифний коефіцієнт 4,64) 8180,00 грн., згідно постанови КМУ від 30.08.2017 №704 та додаткам №23,24 згідно наказу МОУ №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України " з 01.01.2018.

Щодо вимог позивача визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України Вінницької області щодо безпідставного проведення виплати пенсії з обмеженням її максимальним розміром 14350,00 грн. та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області виплачувати пенсію позивачу без обмеження її максимальним розміром та виплатити різницю між нарахованою і отриманою пенсією за період з 01.01.2018 по день початку проведення її виплати без обмеження максимальним розміром, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII (в редакції Закону України від 08.07.2011 № 3668-VI "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", який набрав чинності з 01.10.2011) максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.

Згідно із ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08.07.2011 № 3668-VI "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", якщо внаслідок прийняття цього Закону розмір пенсії зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

Пенсіонерам, яким пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) призначена до набрання чинності цим Законом і в яких розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) перевищує максимальний розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановлений цим Законом, виплата пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) здійснюється без індексації, без застосування положень частин другої та третьої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та проведення інших перерахунків, передбачених законодавством, до того часу, коли розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) відповідатиме максимальному розміру пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), встановленому цим Законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 20.12.2016 №7-рп/2016 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення частини 7 статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 №2262-XII, згідно з якими максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність; тимчасово, у період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року, максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати 10740 грн.

Згідно пункту 2 резолютивної частини цього рішення №7-рп/2016 положення частини 7 статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", які визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Відповідно до ст. 1-1 Закону № 2262-XII зміна умов і норм пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону та Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Частиною 7 ст. 43 Закону № 2262-XII (у редакції Закону України від 06.12.2016 №1774-VIII, який набрав чинності з 01.01.2017) знову ж таки передбачено, що максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність. Тимчасово, по 31 грудня 2017 року, максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати 10740 гривень.

Проте, суд звертає увагу, що частина 7 статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", якою було передбачено обмеження пенсій максимальним розміром, втратила чинність з часу проголошення рішення Конституційного Суду України від 20.12.2016 №7-рп/2016.

За таких обставин, внесені Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" №1774 від 06.12.2016 до частини сьомої зазначеної статті, яка визнана неконституційною і втратила чинність, зміни (щодо періоду, протягом якого діють обмеження пенсії), самі по собі не створюють підстав для такого обмеження.

Аналогічний висновок викладений в постанові Верховного Суду від 03.10.2018 у справі №127/4267/17.

Отже, внесені Законом №1774-VIII до ч. 7 ст. 43 Закону № 2262-XII, яка визнана неконституційною і втратила чинність, зміни (щодо періоду, протягом якого діють обмеження пенсії) є повторним запровадженням регулювання, яке Конституційний Суд визнав неконституційним, а тому, ці зміни самі по собі не створюють підстав для обмеження максимального розміру пенсії. Рішення Конституційного Суду України є обов`язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

Крім того, Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них зокрема, належать громадяни, які відповідно до ст. 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме - у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції. Управління державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (рішення Конституційного Суду України від 06.07.1999 № 8-рп/99 у справі щодо права на пільги та від 20.03.2002 № 5-рп/2002 у справі щодо пільг, компенсацій і гарантій).

У зазначених рішеннях Конституційний Суд України вказав, що необхідність додаткових гарантій соціальної захищеності цієї категорії громадян які під час проходження служби, так і після її закінчення зумовлена насамперед тим, що служба у Збройних Силах України, інших військових формуваннях та правоохоронних органах держави пов`язана з ризиком для життя і здоров`я, підвищеними вимогами до дисципліни, професійної придатності, фахових, фізичних, вольових та інших якостей. Це повинно компенсуватися наявністю підвищених гарантій соціальної захищеності, тобто комплексу організаційно-правових економічних заходів, спрямованих на забезпечення добробуту саме цієї категорії громадян як під час проходження служби, так і після її закінчення (Рішення № 5-рп/2002).

Аналогічного правового висновку дійшов Сьомий апеляційний адміністративний суд у справах №802/1444/18-а від 11.09.2019 та №120/3950/18-а від 13.02.2019.

Отже, з огляду на вищевикладене, суд вважає, що відмова відповідача у виплаті позивачу пенсії у повному її розмір є протиправною, а тому, дана вимога підлягає задоволенню шляхом визнання протиправними дій відповідача щодо обмеження пенсії ОСОБА_1 максимальним розміром та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області перерахувати та виплачувати ОСОБА_1 пенсію без обмеження максимальним розміром.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень ст. 139 КАС України відсутні.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо зниження грошового забезпечення ОСОБА_1 встановленого на підставі довідки Вінницького обласного військового комісаріату №ХЛ 55162 від 19.03.2018 із врахуванням посадового окладу в розмірі 6910,00 грн. (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 - 1360грн., тарифний розряд за посадою 37).

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 виготовити та направити нову довідку до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області станом на 01.01.2018 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії із урахуванням посадового окладу ОСОБА_1 в розмірі (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 - 1580 грн. тарифний розряд за посадою 46, тарифний коефіцієнт 4,64) згідно постанови КМУ від 30.08.2017 №704 та додаткам №23, 24 згідно наказу МОУ №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України ".

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області провести перерахунок та виплатити різницю між нарахованою і отриманою пенсією за період з 01.01.2018 по день початку проведення її виплати ОСОБА_1 з урахуванням нової довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії із урахуванням посадового окладу ОСОБА_1 в розмірі (співвідношення розміру посадового окладу до 01.01.2018 - 1580 грн. тарифний розряд за посадою 46, тарифний коефіцієнт 4,64) 8180,00 грн., згідно постанови КМУ від 30.08.2017 №704 та додаткам №23,24 згідно наказу МОУ №90 "Про встановлення тарифних розрядів за посадами осіб офіцерського складу Збройних сил України " з 01.01.2018.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України Вінницької області щодо безпідставного проведення виплати пенсії з обмеженням її максимальним розміром 14350,00 грн.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області виплачувати пенсію позивачу без обмеження її максимальним розміром та виплатити різницю між нарахованою і отриманою пенсією за період з 01.01.2018 по день початку проведення її виплати без обмеження максимальним розміром.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 )

Відповідач 1: Вінницький обласний військовий комісаріат ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 )

Відповідач 2: Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 13322403)

Суддя Комар Павло Анатолійович

Джерело: ЄДРСР 80257665
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку