open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 0840/3327/18
Моніторити
Рішення /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Рішення /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 0840/3327/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Рішення /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.09.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

10 січня 2019 року

Справа № 0840/3327/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Стрельнікової Н. В.,

за участю секретаря Фесик А.В.

позивача: ОСОБА_1

представника позивача: ОСОБА_2

представника відповідача 1: Ковтун Ю.А.

представника відповідача 2: Веремій Л.С.

представника третьої особи: ОСОБА_5

третьої особи: ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжі адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1

до відповідача 1: Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області,

відповідача 2: комісія з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: відділ освіти, молоді та спорту Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області, ОСОБА_6

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 (далі - позивач) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Відділ освіти, молоді та спорту Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області, в якому позивач (з урахуванням уточнюючої заяви (вх.№41154 від 14.12.2018) просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення оформлене протоколом №7 засідання комісії з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області від 16 липня 2018 року в частині визначення переможцем конкурсу на посаду директора ОСОБА_6 переможцем конкурсу на посаду директора Ільїнського навчально-виховного комплексу Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області.

Ухвалою судді від 20.08.2018 відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні заяви про забезпечення позову.

21.08.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено перше судове засідання на 18.09.2018 без виклику сторін.

18.09.2018 за клопотанням представника позивача призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження, замінено засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням, та призначено підготовче засідання на 18.10.2018, яке не відбулося у зв'язку з перебуванням головуючого судді у відрядженні, та було перенесено на 08.11.2018.

08.11.2018 витребувано від відповідача додаткові документи, та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 04.12.2018.

04.12.2018 відкладено підготовче засідання на 17.12.2018.

17.12.2018 в ході підготовчого засідання залучено до участі у справі в якості співвідповідача Комісію з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_6, та відкладено підготовче засідання на 10.01.2019.

10.01.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті у цей же день.

У судовому засіданні 10.01.2019, на підставі ст.243 КАС України, судом оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Відповідно до ст. 229 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: звукозаписуючого пристрою "Акорд".

Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги з підстав, зазначених у позовній заяві та в уточненому адміністративному позові. Вказує, що позивчку було допущено до участі у конкурсі на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти - директора Ільїнського навчально-виховного комплексу Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області. Однак, ОСОБА_1 вважає, що конкурс проводився з грубим порушенням вимог діючого законодавства, а саме: на момент оголошення конкурсу термін дії контракту з позивачкою не закінчився, а отже посада на момент оголошення конкурсу не була вакантна; в порушення п.5 Положення протоколи не підписані всіма присутніми членами комісії, а також до складу конкурсної комісії не було залучено представників трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти, громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці; в порушення п.10 Положення відповідачем не було забезпечено відеофіксацію конкурсного відбору. За таких обставин просить позов задовольнити.

Представник відповідача1 не погоджується з доводами позивача з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву (вх.№117-120). Зазначає, що конкурс на зайняття посади керівника комунального закладу загальної середньої освіти - директора Ільїнського навчально-виховного комплексу було оголошено та проведено у відповідності до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» та Типового Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 №291 та Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області, затвердженого рішенням Чернігівської селищної ради від 18.05.2018 №06. Просить відмовити у задоволенні позову.

Представник відповідача2 також позов не визнає про що надав письмовий відзив на позовну заяву (вх.№921 від 09.01.2019), за змістом аналогічний відзиву відповідача1.

Представник третьої особи - відділу освіти, молоді та спорту Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області проти позову заперечує просить відмовити у його задоволенні.

Присутній у судовому засіданні ОСОБА_6 також заперечує проти задоволення позову.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши зібрані докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що 23 серпня 2017 року між Відділом освіти, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації Запорізької області (роботодавець) та ОСОБА_1 (керівник закладу освіти) укладено «Контракт із керівником закладу освіти, що знаходиться у спільній власності територіальних громад селищ, сіл Чернігівського району» (т. 1 а.с. 15-18).

Відповідно до п.1 Контракту, цей контракт є строковим трудовим договором, на підставі контракту виникають трудові відносини між керівником закладу освіти та відділом освіти, молоді та спорту.

Пунктом 54 цього Контракту строк його дії з 23.08.2017 до 20.08.2018.

Рішенням голови Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області від 18.05.2018 №07 (т.1 а.с. 121-124) крім іншого, вирішено:

- створити комісію з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області;

- затвердити склад комісії з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області;

- оголосити 21.05.2018 конкурс на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області.

У червні 2018 року ОСОБА_1 подано заяву на участь у конкурсі (т.1 а.с. 125).

16.07.2018 позивачку повідомлено про результати конкурсного відбору, які відображено у протоколі №7 від 16.07.2018 та доведено, що переможцем конкурсу визначено іншу особу - ОСОБА_6.

Не погоджуючись із вказаним рішенням та в частині визначення переможцем конкурсу на посаду директора Ільїнського навчально-виховного комплексу Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області - ОСОБА_6, позивачка звернулась до суду із цим позовом.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Згідно із ч.1 ст. 26 Закону України «Про загальну середню освіту» №651 від 13.05.1999 (далі - Закон №651), трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

За приписами ч.2 ст. 26 Закону №651, керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника (засновників) закладу або уповноваженого ним (ними) органу.

Керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники засновника (засновників), трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об'єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти.

Положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти розробляє та затверджує засновник на підставі типового положення, затвердженого центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 №291 затверджено Типове положення, яке визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти (далі - Положення №291).

В свою чергу Рішенням Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області №06 від 18.05.2018 затверджено Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної освіти Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області (т.1 а.с. 20-29).

Як свідчать матеріали справи, Конкурс на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради було оголошено рішенням селищної ради №07 від 21 травня 2018 року.

Посилання позивачки на те, що на момент оголошення конкурсу, термін дії її контракту не закінчився, а тому посада на момент оголошення конкурсу не є вакантною є помилковим у зв'язку з наступним.

Пунктом 54 Контракту від 23 серпня 2017 року встановлений строк його дії, з 23.08.2017 до 20.08.2018.

Як передбачено ч. 3 Положення № 06 від 15.05.2018, Рішення про проведення конкурсу приймає засновник комунального закладу загальної середньої освіти - Чернігівська селищна рада: не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти.

Аналогічна норма міститься і в частині 3 Положення №291.

За таких обставин суд не вбачає порушень з боку відповідача щодо строку оголошення та проведення конкурсу, а посилання позивача на роз'яснення Міністерства освіти і науки України викладені у Листі №1/9-554 від 13.10.2017 суд не бере до уваги, оскільки вони носять рекомендаційний характер, а вказаний лист не є нормативно-правовим актом.

Щодо твердження позивачки про порушення відповідачем п.5 Положення, а саме стосовно того, що протоколи не були підписані всіма присутніми членами комісії, а також до складу конкурсної комісії не було залучено представників трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти, громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці, суд зазначає наступне.

Пунктом 5 Положення №291, а також Положення №06 встановлено, що для проведення конкурсу засновник затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України «Про загальну середню освіту».

Механізм формування конкурсної комісії визначається у положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

Загальна чисельність членів конкурсної комісії становить від 4 до 16 осіб.

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформлюються протоколами, які підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюються на веб-сайті засновника впродовж одного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

Як свідчить зміст наданих до матеріалів справи протоколів №1,4-7 (т.1 а.с. 52-59, 67-69, 71-75, 77-91 ) та зазначається позивачкою у позові:

- у прототолі №1 за списком вказується десять осіб присутніх, але після постановки і обговорення питання проголовували девять осіб «за», та жодного «проти» та «утрималося»;

- у прототолі №4 за списком вказується дев'ять осіб присутніх, але після постановки і обговорення питання проголовували вісім осіб «за», та жодного «проти» та «утрималося»;

- у прототолі №5 за списком вказується десять осіб присутніх, але після постановки і обговорення питання проголовували дев'ять осіб «за», та жодного «проти» та «утрималося»;

-у прототолі №6 за списком вказується одинадцять осіб присутніх, але після постановки і обговорення питання проголовували десять осіб «за», та жодного «проти» та «утрималося»;

-у прототолі №7 за списком вказується одинадцять осіб присутніх, але після постановки і обговорення питання проголовували десять осіб «за», та жодного «проти» та «утрималося».

Разом із цим згідно приписів п.5 Положення №06 від 18.05.2018, секретар конкурсної комісії бере участь у засіданнях без права голосу.

У зв'язку з чим, посилання позивача на те, що протоколи підписували на одну особу більше ніж брали участь у голосуванні, не є порушенням веддення протоколу, оскільки секретар конкурсної комісії не бере участі у голосуванні, але підписує протокол.

Крім того, як свідчать матеріали справи, Рішенням селищної ради від 18.05.2018 року № 07 створено конкурсну комісію та оголошено конкурси на посади керівників усіх закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради. Чернігівська селищна об'єднана територіальна громада об'єднує 41 населений пункт та є однією адміністративно-територіальною одиницею. Тому формування конкурсної комісії відбувалося у відповідності до підпункту 3 пункту 5 Положення №291, яким передбачено чисельність конкурсної комісії від 4 до 16 осіб. Включення до конкурсної комісії представників трудового колективу, громадського об'єднання батьків учнів (вихованців), громадського об'єднання керівників закладів загальної середньої освіти кожного закладу загальної середньої освіти не передбачено жодним нормативно-правовим актом.

До конкурсної комісії на посади керівників закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради включено представників селищної ради, відділу освіти, молоді та спорту Чернігівської селищної ради, батьківської - громадськості (голову районної батьківської ради) та представників - громадських організацій за згодою. До складу комісії не включено представників громадської організації керівників закладів загальної середньої освіти, оскільки на території Чернігівської громади не зареєстровано жодної -громадської організації вказаного спрямування. Крім того, до членів комісії включено депутата Чернігівської селищної ради, який також за сферою своєї діяльності є членом постійної комісії з питань освіти, культури, молоді і спорту, охорони здоров'я, праці, соціального захисту населення, регламенту депутатської діяльності та етики, прав людини, законності, запобігання та регулювання конфлікту інтересів.

Суд також звертає увагу, що до початку роботи конкурсної комісії з боку учасників конкурсу були відсутні відводи або будь які клопотання.

Відтак, посилання позивача на порушення відповідачем п.5 Положення є помилковим та спростоване відповідачем.

Матеріалами справи також спростовуються і посилання позивачки щодо повідомлення її про результати конкурсного відбору лише засобом телефонного зв'язку. Так, згідно повідомлення від 16.07.2018 №01-22/905 (т.1 а.с. 127), позивачкою отримано результат проведення конкурсу 19.07.2018.

Разом із тим, за приписами пункту 9 Положення № 291, передбачено, що засновник зобов'язаний забезпечити відеофіксацію та за можливості відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму веб-сайті відеозапису впродовж одного робочого дня з дня його проведення.

Аналогічні вимоги щодо обов'язкової відеофіксації конкурсного відбору відображені також і в п.10 Положення №06.

В даному випадку конкурсний відбір здійснювався без проведення відеофіксації. Як пояснив представник відповідача, за рішенням членів комісії, яке приймалося відкритим голосуванням, відеофіксацію вирішено не проводити. Крім того, як стверджує представник відповідача, до початку кожного етапу конкурсу з боку учасників ніяких клопотань стосовно незгоди з прийнятим рішенням не заявлялось.

Проте суд критично становиться до такого твердження, оскільки в даному випадку нормою п.9 Типового положення №291, яке визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, встановлений саме обов'язок забезпечення відеофіксації конкурсного відбору і приписами чинного законодавства не передбачено права комісії вирішувати питання здійснення чи нездійснення відеофіксації конкурсного відбору на власний розсуд.

За таких обстави непроведення обов'язкової відеофіксації конкурсного відбору, суд вважає грубим порушенням вимог вищевказаного Положення, та таким, що не відповідає принципам законності, публічності та відкритості, що є підставою для визнання протиправним та скасування рішення, оформленого протоколом №7 засідання комісії з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівского району Запорізької області від 16 липня 2018 року в частині визначення переможцем конкурсу на посаду директора Ільїнського навчально-виховного комплексу Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області - ОСОБА_6.

Частиною 1 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вищезазначеного.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення, оформлене протоколом №7 засідання комісії з конкурсу на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти Чернігівської селищної ради Чернігівского району Запорізької області від 16 липня 2018 року в частині визначення переможцем конкурсу на посаду директора Ільїнського навчально-виховного комплексу Чернігівської селищної ради Чернігівського району Запорізької області - ОСОБА_6.

Стягнути з Чернігівської селищної ради Чернігвіського району Запорізької області (місцезнаходження: 71202, Запорізька область, Чернігівський район, смт. Чернігівка, вул. Українська, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 20509645) на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 704 грн. 80 коп.

Рішення суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України та може бути оскаржене у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 295, 296 та 297 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 21.01.2019.

Суддя Н.В. Стрельнікова

Джерело: ЄДРСР 79870611
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку