open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
10 Справа № 812/676/17
Моніторити
Ухвала суду /06.11.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /17.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /17.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /14.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.10.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /03.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /03.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 812/676/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /06.11.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /17.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /17.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2020/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.11.2019/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /14.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.10.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.09.2017/ Донецький апеляційний адміністративний суд Постанова /03.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Постанова /03.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2017/ Луганський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.05.2017/ Луганський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 лютого 2019 року

Київ

справа №812/676/17

провадження №К/9901/20048/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Смоковича М. І.,

суддів: Білоуса О. В., Стрелець Т. Г.,

розглянувши у порядку письмового провадження в касаційній інстанції справу у №812/676/17

за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Новотошківської селищної ради Попаснянського району Луганської області, Військово-цивільної адміністрації селища Новотошківське та селища Жолобок Попаснянського району Луганської області про визнання незаконним розпорядження, стягнення заборгованості по заробітній платі,

за касаційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2017 року, постановлену у складі головуючого судді Басової Н.М., та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року, постановлену у складі колегії суддів: головуючого - Шишова О.О., суддів: Сіваченка І.В., Чебанова О.О.,

І. Суть спору:

1. У червні 2017 року ОСОБА_1 (далі - позивач 1), ОСОБА_2 (далі - позивачі 2) звернулися до суду з позовом до Новотошківської селищної ради Попаснянського району Луганської області (далі - відповідач 1), Військово-цивільної адміністрації селища Новотошківське та селища Жолобок Попаснянського району Луганської області (далі - відповідач 2) у якому, із врахуванням зміни позовних вимог, просили:

1.1. визнати незаконними дії військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області щодо видання розпорядження №4/1 «Про припинення діяльності Новотошківської селищної ради» від 03.08.2015 року;

1.2. визнати незаконними дії військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області щодо недопущення позивачів на свої робочі місця;

1.3. зобов'язати військово-цивільну адміністрацію с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області не чинити перешкод позивачам щодо виконання ними своїх службових обов'язків;

1.4. стягнути солідарно з відповідачів заборгованість по заробітній платі за період з 01.08.2015 по 31.03.2017 на користь ОСОБА_4 у сумі 178 863,10 грн. та на користь ОСОБА_1 - 110 826,88грн.

1.5. судові витрати покласти на відповідачів.

2. Позов обґрунтований тим, що спірне розпорядження відповідача 2 №4/1 «Про припинення діяльності Новотошківської селищної ради» від 03.08.2015 року є неправомірним, оскільки звільнення селищного голови та його працевлаштування після звільнення проводиться з урахуванням вимог чинного законодавства, а саме: ст.ст.42, 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», ст.20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Підстави припинення повноважень секретаря селищної ради передбачені ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зміни в законодавстві щодо підстав припинення повноважень селищного голови були прийняті лише Законом України №995-VІІІ від 04.02.2016, які набрали чинності 20.02.2016. Жодних розпоряджень у відповідності до діючого законодавства України керівником ВЦА с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області в подальшому відносно позивачів не приймалось. Починаючи з 01.08.2015, їм не виплачувалась заробітна плата, у зв'язку з чим утворилась заборгованість у розмірі 178 863,10 грн. щодо ОСОБА_2, та 110 826,88 грн. щодо ОСОБА_1 Вимоги про стягнення заборгованості по заробітній платі аргументували з посиланням на ст.ст.94,97,98,115-117 КЗпП України.

3. Відповідачами позов не визнаний з тих підстав, що оспорюване розпорядження є скасованим відповідачем 2, при цьому підстав для задоволення позовних вимог немає, оскільки позивачі автоматично припинили виконання своїх повноважень з 05 березня 2017 року, з моменту утворення указом Президента України Військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області. Разом з тим Позивачі не перебувають у трудових відносинах з Військово-цивільною адміністрацією с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області.

ІІ. Установлені судами фактичні обставини справи

4. За результатами місцевих виборів 2010 року рішенням № 01 1-ї сесії 6-скликання Новотошківської селищної ради від 19.11.2010 були визнані повноваження ОСОБА_2, обраного 31.10.2010 головою Новотошківської селищної ради.

5. За поданням селищного голови ОСОБА_2, секретарем Новотошківської селищної ради було призначено ОСОБА_1, про що у її трудовій книжці зроблено відповідний запис.

6. 14.04.2014 Указом Президента України №405/2015 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України. З цього часу на території Луганської та Донецької областей розпочалась антитерористична операція.

7. Верховною Радою України 03.02.2015 був прийнятий Закон України «Про військово-цивільні адміністрації №141-VІІІ (далі - Закон №141-VІІІ від 03.02.2015), який набрав чинності 28.02.2015.

8. Згідно частини 3 ст.1 Закону №141-VІІІ від 03.02.2015 військово-цивільні адміністрації району, області - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження районних, обласних рад та/або державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.

9. Частиною першою ст.2 Закону №141-VІІІ від 03.02.2015 передбачено, що військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України.

10. На виконання Закону України «Про Військово-цивільні адміністрації» Президент України видав Указ від 05.03.2015 №123/2015 «Про утворення військово-цивільних адміністрацій». Згідно вказаного Указу серед інших утворено і військово-цивільну адміністрацію с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області.

11. В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 27.05.2015 зроблено запис про реєстрацію юридичної особи військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області. Із вказаного часу ВЦА с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області набула своїх повноважень згідно Закону №141-VІІІ від 03.02.2015.

12. Розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області від 03.08.2015 №4/1 Про припинення діяльності Новотошківської селищної ради, у зв'язку з утворенням військово-цивільної адміністрації селища Новотошківське та села Жолобок Попаснянського району Луганської області припинено діяльність посадових осіб селищної ради та передано їх повноваження з 03 серпня 2015 року у військово-цивільну адміністрацію селища Новотошківське та села Жолобок Попаснянського району Луганської області. Залишок асигнувань бюджету Новотошківської селищної ради перенесено до бюджету військово-цивільної адміністрації.

13. Розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області від 16.01.2017 №6 з метою приведення нормативно-правових актів у відповідності до чинного законодавства розпорядження керівника військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області №4/1 від 03.08.2015 скасовано.

14. Також судами встановлено, що позивачі включно по липень 2015 року заробітну плату отримали.

ІІІ. Рішення судів першої й апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

15. Луганський окружний адміністративний суд постановою від 03 серпня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року, частково задовольнив позовні вимоги.

15.1. Визнанав протиправними дії Військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області щодо видання розпорядження №4/1 від 03 серпня 2015 року «Про припинення діяльності Новотошківської селищної ради».

15.2. В задоволенні іншої частини позовних вимог, відмовив.

15.3. Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що на момент прийняття спірного розпорядження до повноважень відповідача 2 не належало право припинення діяльності Новотошківської селищної ради, разом з тим враховуючи те, що воно вже самостійно скасовано останнім, потреби в його скасуванні немає. При цьому враховуючи, що позивачі припинили виконання своїх повноважень з 03 серпня 2015 року на підставі закону, підстав для задоволення іншої частини позовних вимог немає.

IV. Провадження в суді касаційної інстанції

16. ОСОБА_2 подав касаційну скаргу, в якій посилається на неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення ними норм процесуального права.

16.1. Як і під час судового розгляду в судах першої й апеляційної інстанцій, у касаційній скарзі позивач зазначає, що спірне розпорядження порушує його права, оскільки звільнення селищного голови та його працевлаштування після звільнення проводиться з урахуванням вимог чинного законодавства, а саме: ст.ст.42, 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», ст.20 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Підстави припинення повноважень секретаря селищної ради передбачені ст.50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зміни в законодавстві щодо підстав припинення повноважень селищного голови були прийняті лише Законом України №995-VІІІ від 04.02.2016, які набрали чинності 20.02.2016. Жодних розпоряджень у відповідності до діючого законодавства України керівником ВЦА с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області в подальшому відносно позивачів не приймалось. Починаючи з 01.08.2015, їм не виплачувалась заробітна плата, у зв'язку з чим утворилась заборгованість у розмірі 178 863,10 грн. щодо ОСОБА_2, та 110 826,88 грн. щодо ОСОБА_1 Вимоги про стягнення заборгованості по заробітній платі аргументували з посиланням на ст.ст.94,97,98,115-117 КЗпП України

16.2. Відповідачами відзиву на касаційну скаргу подано не було

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування

17. Згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

18. У відповідності до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

18.1. Згідно ч.1 ст.341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

18.2. Приписами підпункту 4 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України обумовлено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

18.3. Згідно ч.1 ст.350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій

19. Підстави припинення повноважень голови селищної ради регулюються Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 №280/97-ВР.

20. Верховною Радою України 03.02.2015 був прийнятий Закон №141-VІІІ від 03.02.2015, який набрав чинності 28.02.2015.

20.1. Відповідно до частини 3 ст.1 Закону №141-VІІІ від 03.02.2015 військово-цивільні адміністрації району, області - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження районних, обласних рад та/або державних адміністрацій та інші повноваження, визначені цим Законом.

20.2. Частиною першою ст.2 Закону №141-VІІІ від 03.02.2015 передбачено, що військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України.

20.3. Згідно ч.ч.11,12 ст.3 Закону №141-VІІІ від 03.02.2015 військово-цивільні адміністрації здійснюють свої повноваження до припинення їх діяльності у день відкриття першої сесії новообраної відповідної ради, а в разі створення обласних, районних військово-цивільних адміністрацій для здійснення керівництва у сфері забезпечення громадського порядку і безпеки - до завершення антитерористичної операції. Повноваження військово-цивільних адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

21. На виконання Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» Президент України видав Указ від 05.03.2015 №123/2015 «Про утворення військово-цивільних адміністрацій». Згідно названого указу серед інших утворено і військово-цивільну адміністрацію с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області.

22. Згідно зі ст.1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

23. Частиною 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб, це - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи.

VI. Позиція Верховного Суду

24. Вирішуючи питання про обґрунтованість касаційної скарги, суд касаційної інстанції виходить з наступного.

24.1. Враховуючи зміст вимог касаційної скарги у яких позивач просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти рішення, яким задовольнити позовні вимог із врахуванням положень ч.1 ст.341 КАС України суд касаційної інстанції не переглядає судові рішення в частині задоволених позовних вимог.

24.2. Колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, що з аналізу положень ч.ч.11,12 ст.3 Закону №141-VІІІ від 03.02.2015, в редакції чинній на час прийняття спірного розпорядження, вбачається, що з моменту утворення ВЦА (державної реєстрації як юридичної особи) до останніх переходять повноваження відповідних органів місцевого самоврядування, а відтак органи місцевого самоврядування припиняють виконувати свої повноваження, закріплені в Законі України Про місцеве самоврядування в Україні.

24.3. Таким чином судами вірно зазначено про те, що з моменту утворення Указом Президента України військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області - Новотошківська селищна рада, селищний голова та всі інші посадові та службові особи селищної ради припинили свої повноваження.

24.4. Судами першої та апеляційної інстанцій також обґрунтовано зазначено, що враховуючи те, що спірне розпорядження від 03 серпня 2015, №4/1 Про припинення діяльності Новотошківської селищної ради вже самостійно скасовано ВЦА 16.01.2017, потреби в його скасуванні судом не має.

24.5. Беручи до уваги встановлені судами обставини Новотошківська селищна рада, селищний голова та всі інші посадові та службові особи Новотошківської селищної ради припинили свої повноваження з моменту утворення Указом Президента України військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області. Таким чином, судами правомірно відмовлено в задоволенні позовних вимог про визнання незаконними дії військово-цивільної адміністрації с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області щодо недопущення позивачів на свої робочі місця, зобов'язання військово-цивільної адміністрації не чинити перешкод позивачам щодо виконання ними своїх службових обов'язків.

24.6. Стосовно позовних вимог про стягнення солідарно з відповідачів заборгованості по заробітній платі за період з 01.08.2015 по 31.03.2017 на користь позивачів судами правильно зазначено про їх необґрунтованість, з огляду на положення ст.1 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, зокрема, оскільки, повноваження посадових і службових осіб Новотошківської селищної ради припинились з моменту утворення ВЦА с.Новотошківське та с.Жолобок Попаснянського району Луганської області, то і правових підстав для виплати заробітної плати немає.

24.7. Крім вказаного колегія суддів підтримує висновок судів щодо відхилення посилання позивача на те, що вона не виключена з Єдиного державного реєстру як юридична особа, оскільки все ж таки свою фактичну діяльність вона припинила ще у 2015 році.

25. Доводи касаційної скарги висновків судів попередніх інстанцій не спростовують.

26. За такого правового регулювання та обставин справи суд касаційної інстанції погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про відсутність підстав задоволення позовних вимог.

27. Отже, Верховний Суд констатує, що оскаржувані судові рішення ґрунтуються на правильно встановлених фактичних обставинах справи, яким надана належна юридична оцінка із правильним застосуванням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, а суд під час розгляду справи не допустив порушень процесуального закону, які призвели або могли призвести до неправильного вирішення справи.

28. Таким чином, зважаючи на приписи статті 350 КАС України, касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.

VII. Судові витрати

29. З огляду на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв'язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 3, 341, 345, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Касаційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення.

2. Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2017 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року у справі № 812/676/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий М. І. Смокович

Судді О. В. Білоус

Т. Г. Стрелець

Джерело: ЄДРСР 79846771
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку