open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 359/665/19

Провадження № 3/359/393/2019

Протокол № 0895/12500/18

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

1 лютого 2019 року м. Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Вознюк С.М., за участю представника особи, яка притягується до відповідальності - адвоката ОСОБА_1 та представника митниці ОСОБА_2, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ст. 471 МК України, щодо громадянки України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1; місце народження: Україна, м. Київ, місце проживання (реєстрації): АДРЕСА_1, тимчасово не працює; паспорт громадянки України для виїзду за кордон НОМЕР_2, виданий 10.07.2009 р., орган, що видав 8031, ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

в с т а н о в и в :

20.12.2018 о 09 год. 35 хв. під час проходження митного контролю в зоні митного контролю залу «Приліт» терміналу «D» ДП МА «Бориспіль» громадянкою України ОСОБА_3 яка прилетіла літаком авіакомпанії «Turkish-airlines» з м. Стамбул, рейсом № 457, своїми діями вона обрала канал, позначений символами зеленого кольору - «зелений коридор», тим самим, відповідно до ч. 5 ст. 366 МК України заявила про те, що переміщувані нею через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України та засвідчила про факти, що мають юридичне значення.

«Зелений коридор» призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню.

Перетин пасажиркою «зеленої лінії», згідно Наказу Міністерства Фінансів України № 671 від 03.08.2018р. «Про затвердження Порядку виконання митних формальностей на повітряному транспорті», яка позначає початок «зеленого коридору», вказує, що для проходження митного контролю нею обрано «зелений коридор», і декларування здійснюється шляхом вчинення дій. Громадяни самостійно обирають відповідний канал («зелений коридор» або «червоний») для проходження митного контролю.

На підставі п. 4 ст. 336 та ст. 342 Митного Кодексу України громадянці України ОСОБА_3 було задано запитання щодо наявності у неї готівки, на що громадянка України ОСОБА_3 відповіла, що має приблизно 20 000 доларів США. Після цього громадянку України ОСОБА_3, було запрошено до службового приміщення митниці залу «Приліт» терміналу «D» ДП МА «Бориспіль», де нею була видана готівка в розмірі: 20420 доларів США та 2 030 євро, що знаходились у відкритих паперових конвертах, які лежали в одному з відділень жіночої сумки пасажирки (ручна поклажа). Готівка переміщувалась без ознак приховування. Зі слів громадянки України ОСОБА_3 10000 доларів США належить їй особисто, решта готівки належить її подругам.

Пасажирка обрала проходження митного контролю «зеленим коридором», де передбачено наявність у громадян готівки у сумі, що не перевищує 10000 Євро (чи еквівалент цієї суми в іншій валюті).

З виявленої суми громадянці України ОСОБА_3 було пропущено 11405 доларів США (еквівалент 10000 євро згідно курсу НБУ станом на 20.12.2018 р.) За протоколом про порушення митних правил вилучено 9015доларів США та 2030 євро.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації пасажирка не надала, до моменту перетину нею «зеленої лінії» для отримання довідкової інформації в інформаційній зоні та роз'яснення митних правил та порядку використання двоканальної системи до інспектора митниці не зверталась.

Таким чином, своїми діями громадянка України ОСОБА_3 під час проходження митного контролю в залі «Приліт» терміналу «D» ДП МА «Бориспіль» порушила встановлений ст. 366 МК України порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю.

Зазначені дії, що полягають у переміщенні через митний кордон України громадянкою України ОСОБА_3, яка формою проходження митного контролю обрала проходження через «зелений коридор», готівки в обсязі, що підлягає обов'язковому письмовому декларуванню у повному обсязі відповідно до Постанови Правління НБУ № 148 від 27.05.2008 р., та мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 471 МК України.

У зв'язку з цим працівниками митниці складено протокол про порушення митних правил № 0895/12500/18 один примірник якого вручено під підпис громадянці України ОСОБА_3, і в якому було зазначено про час та місце розгляду справи про порушення митних правил.

Підстав для відкладення розгляду справи, направлення матеріалів для додаткової перевірки, закриття провадження в справі, - не встановлено.

В судове засідання з'явився представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвокат ОСОБА_1 та зазначив, що під час проходження митного контролю ОСОБА_3 випадково потрапила в зону спрощеного митного контролю в Київській митниці, тому усно повідомила інспектора Київської митниці, що сума готівкових коштів перевищує 20000 доларів США. Разом з тим, державним інспектором відділу митного оформлення №1 митного поста «Бориспіль - аеропорт» Київської митниці ДФС, без з'ясування усіх обставин було складено протокол про порушення митних правил. ОСОБА_3 вважає, що вона не вчиняла адміністративного правопорушення, не володіючи повною інформацією та відомостями щодо порядку проходження митного контролю та переміщення валютних цінностей через митний кордон України усно повідомила інспектора про наявність у неї грошових коштів з метою належного їх оформлення у відповідності до діючого законодавства. ОСОБА_3 не мала наміру порушувати вимог митного законодавства, тому жодним чином не приховувала суму грошей, яку перевозила. З'ясувавши, що необхідно декларувати грошові кошти вона звернулася з цього приводу до працівників митниці, але їй було відмовлено. При цьому, раніше ОСОБА_3 до кримінальної або адміністративної відповідальності не притягувалась, а також в матеріалах справи відсутні обставини, які свідчать про те, що вилучені кошти могли піти на незаконну діяльність (легалізацію злочинних доходів, торгівлю наркотиками, фінансування тероризму, ухилення від сплати податків тощо). Тому просив суд закрити провадження у зв'язку з відсутністю в діях останньої складу правопорушення, передбаченого ст.471 МК України. Також просив звернути увагу на те, що на утриманні ОСОБА_3 перебуває неповнолітній син ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_2, якого вона виховує сама, оскільки її чоловік загинув в автопригоді, що підтверджується копією свідоцтва про смерть. Крім того на її утримані перебуває матір ОСОБА_5 яка знаходиться на пенсії. Також зазначив, що ОСОБА_3 працює на фірмі «9 Colours» з початку 2018 року, яка знаходиться в місті Токіо, на посаді менеджера, її заробітна плата складає за рік близько 20000 тисяч доларів США, валюта, яку вона перемістила через митний кордон є її заробітною платою.

Представник митниці протокол підтримала, та зазначила, що громадянка України ОСОБА_3 скоїла порушення митних правил, яке передбачене ст. 471 МК України, у зв'язку з чим просила застосувати до правопорушниці адміністративне стягнення у виді штрафу з конфіскацією вилученої валюти.

Суддя, заслухавши пояснення представника особи, яка притягується до відповідальності, думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що в діях громадянки України ОСОБА_3 вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ст. 471 Митного кодексу України.

В судовому засіданні встановлено, що громадянка України ОСОБА_3, яка прилетіла до України літаком авіакомпанії «Turkish-airlines» з м. Стамбул, рейсом № 457, самостійно обрала вид митного оформлення зону спрощеного митного оформлення «зелений коридор», а тому відповідно до ч. 5 ст. 366 МК України заявила про те, що переміщувані нею через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо вивезення за межі митної території України.

Диспозицією ст. 471 МК України встановлено, що правопорушенням є порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через "зелений коридор", товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.

Відповідальність за порушення митних правил настає для громадянина, який обрав проходження митного контролю «зеленим» коридором, - з моменту перетину останнім "білої лінії", що позначає закінчення «зеленого» коридору.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил що громадянка України ОСОБА_3 перетнула «білу лінію», що позначає закінчення зони спрощеного митного оформлення «зелений коридор», таким чином перемістила через митний кордон України валюту, яка обмежена законодавством України, а саме в розмірі що перевищує 10 000 євро.

Так, вина правопорушниці, окрім особистого її визнання, як вчиненого з необережності та неумисно, підтверджується, дослідженими у судовому засіданні, письмовими доказами: даними протоколу про порушення митних правил № 0895/12500/18 від 20.12.2018 р. (а.с.2-6); даними протоколу опитування в справі про порушення митних правил № 0895/12500/18 від 20.12.2018 р. (а.с.7-9); даними доповідної записки старшого державного інспектора відділу митного оформлення №1 митного поста «Бориспіль - аеропорт» Київської митниці ДФС від 20.12.2018 р. щодо складання протоколу про ПМП № 0895/12500/18 (а.с.10); описом предметів (а.с.11-12); копією переліку валюти, затриманої за протоколом про ПМП № 0895/12500/18 (а.с.13-15); розрахунком еквіваленту 10 000 євро щодо доларів США станом на 20.12.2018 до протоколу про ПМП № 0895/12500/18 від 20.12.2018 р. (а.с.17), іншими матеріалами справи та встановлена судом.

У відповідності з положеннями ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Згідно ст. 9 Конституції України, а також ст. 17 Закону України "Про міжнародні договори" від 22.12.1993 року, міжнародні договори, згода на обов'язковість яких дана Верховною Радою України, є часткою національного законодавства України. Також передбачається, що якщо міжнародним договором встановлені інші права, ніж ті, які передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору України. Тобто в такому випадку міжнародно-правові норми мають пріоритетне значення.

17 липня 1997 року Україна ратифікувала Європейську Конвенцію "Про захист прав людини і основоположних свобод", а також Протоколи 1, 2, 4, 7, 11, які є невід'ємною частиною Конвенції, чим визнала її дію в національній правовій системі, а також обов'язковість рішень Європейського Суду з прав людини по всім питанням що стосуються тлумачення і застосування Конвенції. Правопорушення, яке вчинила громадянка України ОСОБА_3 полягало у переміщенні через митний кордон не задекларованих митному органу коштів в сумі 2030 Євро та 9015 доларів США, що підлягають обов'язковому декларуванню.

Слід зауважити, що діючим законодавством України ввезення готівкової іноземної валюти в Україну, в принципі не обмежена, обмежена лише сума (10 000 євро), яка може бути ввезена без письмового декларування.

Об'єктивна сторона правопорушення, яке вчинила громадянка України ОСОБА_3 полягає в недекларуванні іноземної валюти при проходженні митного контролю в «зеленому коридорі», тобто в зоні спрощеного митного контролю, відповідальність за що передбачена ст. 471 МК України.

Згідно зі ст. 471 МК України, за таке правопорушення передбачено накладення адміністративного стягнення в виді штрафу і конфіскації не задекларованої валюти.

Разом з тим, при вирішення питання про конфіскацію певного предмета правопорушення мають значення, зокрема: характеристика безпосереднього предмету правопорушення (чи загалом можливе його законне переміщення через митний кордон України, у тому числі чи підлягають сплаті митні платежі, інші податки, у зв`язку з переміщенням предмета правопорушення через митний кордон; джерело походження безпосереднього предмета правопорушення; причини, які призвели до порушення порядку проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю; мета переміщення порушником предмета через митний кордон України; наявність завданої державі шкоди; вартість безпосереднього предмета правопорушення; майновий стан порушника.

За матеріалами справи жодних даних, які б давали суду підстави вважати, що шляхом застосування конфіскації буде попереджена інша незаконна діяльність - легалізація злочинних доходів, торгівля наркотиками, фінансування тероризму, ухилення від сплати податків, тощо - відсутні.

Відповідно до ч. 2 розділу 2 Інструкції про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України, затвердженої постановою Правління НБУ від 27.05.2008 року № 148, Фізична особа-резидент має право ввозити в Україну та вивозити за межі України готівку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро, за умови її письмового декларування митному органу в повному обсязі.

Таким чином, єдине діяння, яке вчинила громадянка України ОСОБА_3 полягає в ненаданні митному органу відповідної декларації.

За вищевказане правопорушення, яке полягає в недекларуванні іноземної валюти, громадянка України ОСОБА_3 підлягає адміністративному стягненню у виді штрафу.

Шкода, яку громадянка України ОСОБА_3 потенційно могла завдати державі, була незначною: вона не ухилялася від сплати мита та інших зборів і не завдала державі іншої шкоди, якби вона ввезла гроші не задекларувавши їх, органи влади лише не отримали б інформацію про те, що ці кошти опинилися на території України. Таким чином, метою конфіскації було не відшкодування майнової шкоди, завданої державі, оскільки вона не зазнала ніяких збитків, внаслідок невнесення заявником відомостей до митної декларації.

Крім того, застосування конфіскації в даному випадку є не компенсаційною, а стримуючою та карною мірою.

На підставі статті ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа правопорушника, ступінь вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

При прийнятті рішення суддя враховує, зазначені представником особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, обставини.

При перевірці вказаних обставин, судом встановлено, що ОСОБА_3, не володіючи повною інформацією та відомостями щодо порядку проходження митного контролю та переміщення валютних цінностей через митний кордон України усно повідомила інспектора про наявність у неї грошових коштів з метою належного їх оформлення у відповідності до діючого законодавства. ОСОБА_3 не мала наміру порушувати вимог митного законодавства, тому жодним чином не приховувала суму грошей, яку перевозила. З'ясувавши, що необхідно декларувати грошові кошти вона звернулася з цього приводу до працівників митниці, але їй було відмовлено.

Також встановлено, що ОСОБА_3 працює в компанії «9 Colours» з початку 2018 року, яка знаходиться в місті Токіо, на посаді менеджера, її заробітна плата складає за рік близько 20000 тисяч доларів США. Валюта, яку вона перемістила через митний кордон є її заробітною платою, на підтвердження чого представник останньої надав квитанцією про утримання податку на заробітну плату.

Крім того, на утриманні ОСОБА_3 перебуває неповнолітній син ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_2, про свідчить свідоцтво про народження останнього. Сина вона виховує сама, оскільки її чоловік загинув в автопригоді, що підтверджується копією свідоцтва про смерть. Крім того на її утримані ОСОБА_3 перебуває матір ОСОБА_5 яка знаходиться на пенсії.

Ці обставини в сукупності вказують на те, що грошові кошти, які мала при собі ОСОБА_3 при перетині державного кордону України, є її особистими коштами, а саме заробітною платою та мають законне походження.

Відповідно п. 10 ч. 2 Конвенції про захист заробітної плати № 95: "Заробітна плата повинна охоронятися від арештів і передачі в такій мірі, в якій це вважається потрібним для утримання працівника і його сім`ї".

Дані, які б свідчили про незаконність походження вказаних коштів, у матеріалах справи відсутні.

З огляду на наведене, застосування конфіскації, предметів порушення митних правил, в даному випадку є порушенням положень ст. 1 Протоколу № 1 до Конвенції, а саме втручання в право громадянки України ОСОБА_3, на повагу власності, так як є не пропорційним, оскільки покладає на неї "індивідуальний надмірний тягар".

Враховуючи вищевикладене, суддя приходить до висновку, що конфіскація вилучених коштів, не сприятиме вихованню громадянки України ОСОБА_3 та попередженню вчиненню нею нових порушень, а лише негативно вплине на її матеріальне становище.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи характер скоєного, виходячи із ч. 3 ст. 462 МК України, матеріали справи, встановлені судом обставини, зазначені норми закону, суддя дійшов висновку, що на правопорушника має бути накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн.). З цього приводу підстав для застосування додаткового покарання - конфіскації вилученої валюти у суду немає, яке вказане в санкції ст. 471 МК України.

Саме таке стягнення суддя вважає достатнім для виправлення та належної поведінки громадянки України ОСОБА_6 в подальшому.

Відповідно до ч. 1 ст. 520 МК України витрати у справі про порушення митних правил відшкодовуються особою, щодо якої винесено постанову про накладення адміністративного стягнення. Витрати на оплату послуг перекладача відшкодовуються з державного бюджету.

Таким чином, з громадянки України ОСОБА_3 на користь Київської митниці ДФС слід стягнути витрати, понесені Київською митницею ДФС на транспортування предметів правопорушення в справі про порушення митних правил від 20.12.2018 р. № 0895/12500/18 до місця зберігання у розмірі 21 грн. 36 коп.

Крім того, відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» слід стягнути громадянки України ОСОБА_3, на яку накладено адміністративне стягнення, судовий збір в розмірі 384 грн. 20 коп.

Керуючись п. 5 ч. 2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», ст. ст. 3, 10, 366, 462, 471, 520 МК України, ст. ст. 8, 23, 33, 40-1 КУпАП, суддя

п о с т а н о в и в :

Визнати винною громадянку України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянки України для виїзду за кордон НОМЕР_2, виданий 10.07.2009 р., орган, що видав 8031, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 - у скоєні правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 коп.

Сума штрафу підлягає сплаті на користь держави України (одержувач: Державний бюджет України, ЄДРПОУ: 38007070, код банку (МФО): 899998, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), р/р: 31119106510004, КБК: 21081100).

Вилучену валюту, згідно протоколу про порушення митних правил № 0895/12500/18, а саме:

- 2030 євро, вартістю 64 170 грн. 83 коп. та 9015 доларів США, вартістю 249 868 грн. 81 коп. - повернути громадянці України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянки України для виїзду за кордон НОМЕР_2, виданий 10.07.2009 р., орган, що видав 8031, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

Стягнути з громадянки України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянки України для виїзду за кордон НОМЕР_2, виданий 10.07.2009 р., орган, що видав 8031, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь державного бюджету України (отримувач коштів: Бориспільське управління Державної казначейської служби України; код отримувача (за ЄДРПОУ): 38007070; Банк одержувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО): 899998; рахунок отримувача: 31218206010004; код класифікації доходів бюджету: 22030101; призначення платежу: судовий збір, код ЄДРПОУ 26539653 Бориспільського міськрайонного суду Київської області) судовий збір в розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Стягнути з громадянки України ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, паспорт громадянки України для виїзду за кордон НОМЕР_2, виданий 10.07.2009 р., орган, що видав 8031, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, на користь Київської митниці ДФС (Код ЄДРПОУ: 39470947, банк: Держказначейська служба України м. Київ, код банку: 20172, р/р: 35213060089083) понесені витрати у справі про порушення митних правил на транспортування предметів правопорушення в розмірі 21 грн. 36 коп.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Постанова суду набрала законної сили ___________________.

Суддя С.М. Вознюк

Джерело: ЄДРСР 79761028
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку