open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 926/1781/18
Моніторити
Постанова /20.06.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.06.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.04.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.04.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.03.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.03.2019/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /04.02.2019/ Господарський суд Чернівецької області Рішення /04.02.2019/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /17.01.2019/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /03.01.2019/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /13.12.2018/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /27.11.2018/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /20.11.2018/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /06.11.2018/ Господарський суд Чернівецької області
emblem
Справа № 926/1781/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /20.06.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.06.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /22.04.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.04.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.03.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.03.2019/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /04.02.2019/ Господарський суд Чернівецької області Рішення /04.02.2019/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /17.01.2019/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /03.01.2019/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /13.12.2018/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /27.11.2018/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /20.11.2018/ Господарський суд Чернівецької області Ухвала суду /06.11.2018/ Господарський суд Чернівецької області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" лютого 2019 р. Справа № 926/1781/18

Господарський суд Чернівецької області у складі судді Дутки В.В., при секретарі судового засідання Маковей М.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Міністерства соціальної політики України, м.Київ

до Управління молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації, м. Чернівці

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Державна аудиторська служба України, м.Київ

про відшкодування матеріальної шкоди завданої державному бюджету в розмірі 159 875,83 грн

представники :

від позивача - не з'явилися

від відповідача - Вітовський Б.І., начальник управління, Боштан А.М., довіреність від 23.11.2018, Кідревич М.Г., довіреність від 10.12.2018, Озорович А.С., довіреність від 12122018

від третьої особи - Колотило К.Г., довіреність від 04.12.2018, Котельбан Н.Д., довіреність від 23.11.2018

В С Т А Н О В И В :

Міністерство соціальної політики України звернулося до Господарського суду Чернівецької області з позовом до Управління молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації про відшкодування матеріальної шкоди завданої державному бюджету в розмірі 159 875,83 грн .

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення державних інтересів внаслідок невиконання відповідачем умов договорів № 23/15, №23/16 та договору №48/16 про організацію направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» та до Державного підприємства «Український дитячий центр «Артек», приписів Положень №220, №104, №238 та Порядку №227, що в свою чергу завдало матеріальну шкоду державному бюджету на загальну суму 159875,83 грн.

Ухвалою від 06.11.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, розгляд справи призначено на 27.11.2018. Залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державну аудиторську службу України.

Розгляд справи неодноразово відкладався, востаннє ухвалою від 13.12.2018 розгляд справи відкладено до 03.01.2019.

Ухвалою від 03.01.2019 закрито підготовче провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено на 04.02.2019.

У поясненнях на позов, які надійшли 27.11.2018, третя особа просить задовольнити позовні вимоги повністю.

Відповідач у відзиві на позовну заяву просив відмовити у задоволенні позову та пояснень третьої особи з підстав викладених у відзиві на позов. При цьому відповідач зазначає, що Управління молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації не може бути відповідачем по даній справі, відповідачем по даній справі можуть бути ДЦ «Артек» та ДЦ «Молода гвардія».

14.12.2018 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, де зазначається, що позивач не погоджується з доводами відповідача з підстав викладених у відзиві на позовну заяву та просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

У судове засідання 04.02.2019 представник позивача не з'явився. Представники відповідача просили відмовити у задоволенні позову за необґрунтованістю. Представники третьої особи вважають позов таким, що підлягає задоволенню.

Заслухавши представників відповідача, третьої особи, розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, суд встановив таке.

Між Міністерством соціальної політики України та Управлінням молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації укладено договори про організацію направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» від 14.02.2015 договір №23/15 та від 02.03.2016 договір №23/16. 13 червня 2016 року між вище вказаними сторонами укладено також договір №48/16 про організацію направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до Державного підприємства «Український дитячий центр «Артек».

Відповідно до пунктів 1.2. Договорів №23/15, №23/16 та Договору № 48/16 Управління отримує в Міністерстві путівки до ДП «УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек» та здійснює розподіл путівок в розрізі регіонів і міст обласного значення відповідно до співвідношення чисельності в них дітей шкільного віку до загальної чисельності таких дітей в Чернівецькій області, згідно з Положеннями про порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» та Державного підприємства України „Міжнародний дитячий центр „Артек" за рахунок бюджетних коштів.

Пунктами 2. 2. Договорів № 23/15, №23/16 та Договору № 48/16 передбачено розміри та відсотки часткової оплати путівок за рахунок батьків (осіб, які їх замінюють) або з інших джерел, не заборонених законодавством, при тривалості зміни 21 день.

Враховуючи те, що для направлення дітей на оздоровлення до ДП "УДЦ "Молода гвардія" та до ДПУ «МДЦ «Артек» спочатку здійснюється закупівля відповідних послуг, Міністерством укладено договори про закупівлю послуг за державні кошти з ДП «УДЦ «Молода гвардія» від 14.02.2015 №15/01-ПП, від 23.02.2016 №15/01-ПП та договір про закупівлю послуг за державні кошти з ДПУ «МДЦ «Артек» від 13.06.2016 № 15/05-ПП.

Згідно з п. п. 1.1 та 1.2 договорів про закупівлю послуг за державні кошти ДП «УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек» зобов'язуються надати послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в ДП УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек», а Міністерство, як замовник - оплатити такі послуги відповідно до калькуляції вартості одного ліжко-дня путівки в закладі оздоровлення, специфікації путівок для оздоровлення дітей та переліку послуг, які входять до вартості путівки.

Проте з наявних у матеріалах справи списків дітей Чернівецької області, які були направлені до ДП "УДЦ "Молода гвардія" та до ДПУ «МДЦ «Артек» за 2015-2016 роки вбачається, що Управлінням в порушення приписів пунктів 2,3,4,5 Розділу IV Положень №238, 220, 104, було направлено для оздоровлення та відпочинку дітей без належних на те документів.

Таким чином, відповідачем порушено умови пунктів 3.1.1 Договорів №23/15, 23/16 та Договору №48/16 за якими неналежно організувало направлення дітей на оздоровлення.

З огляду на наведене, державному бюджету було завдано матеріальної шкоди на загальну суму 159875,83 грн.

Вищенаведені обставини також підтверджуються, зокрема, актом Державної аудиторської служби України (далі - ДАС України), яка проводила у 2017 перевірку фінансово-господарської діяльності Міністерства соціальної політики за період з 01.05.2015 по завершений місяць 2017 року та довідкою Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 23 червня 2017 року № 04-42/97-з.

Міністерство соціальної політики України звернулось з листом №20556/0/2-17/26 від 20.10.2017 до Чернівецької обласної державної адміністрації та Управління молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації з вимогою про усунення порушень, виявлених Державною аудиторською службою України та відшкодувати збитки (матеріальної шкоди) в установленому законодавством порядку та перерахувати кошти на рахунок Міністерства.

Однак, вимоги Міністерства про перерахування коштів залишені без задоволення.

З метою захисту свого порушеного права позивач звернувся до господарського суду з позовом про стягнення з відповідача матеріальної шкоди (збитків).

Предметом позовних вимог є стягнення з відповідача 159875,83 грн. матеріальної шкоди (збитків).

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч.1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 901 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Зобов`язання, в силу вимог ст.526 Цивільного кодексу України, має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог даного Кодексу та інших актів законодавства.

Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 610 Цивільного кодексу України визначено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, відшкодування збитків (ст. 611 ЦК України).

Учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено (ст. 224 ГК України).

Як вбачається з матеріалів справи, між Міністерством соціальної політики України та Управління молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації укладено договори про організацію направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода Гвардія» від 14.02.2015 №23/15, від 02.03.2016 №23/16 та до Державного підприємства «Український дитячий центр «Артек» від 13.06.2016 № 48/16.

На виконання Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для організації оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячих центрах «Артек» і «Молода гвардія», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2011 № 227 (далі - Порядок № 227) Мінсоцполітики було укладено договори про закупівлю послуг за державні кошти з ДП «УДЦ «Молода гвардія» від 14.02.2015 № 15/01-ПП, від 23.02.2016 № 15/01-ПП та про закупівлю послуг за державні кошти з ДПУ «МДЦ «Артек» від 13.06.2016 № 15/05-ПП.

Відповідно до підпунктів 71, 74 пункту 4 Положення про Мінсоцполітики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №423, Міністерство відповідно до покладених на нього завдань, зокрема організовує в межах повноважень, передбачених законом, оздоровлення і відпочинок дітей, забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, координацію заходів, що здійснюються центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, щодо організації оздоровлення і відпочинку дітей.

Згідно з п. п. 1.1 та 1.2 договорів про закупівлю послуг за державні кошти ДП «УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек» зобов'язуються надати послуги з оздоровлення та відпочинку дітей в ДП УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек», а Міністерство, як замовник - оплатити такі послуги відповідно до калькуляції вартості одного ліжко-дня путівки в закладі оздоровлення, специфікації путівок для оздоровлення дітей та переліку послуг, які входять до вартості путівки.

Відповідно до пунктів 1.2. Договорів №23/15, №23/16 та Договору № 48/16 Управління отримує в Мінсоцполітики путівки до ДП «УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек» та здійснює розподіл путівок в розрізі регіонів і міст обласного значення відповідно до співвідношення чисельності в них дітей шкільного віку до загальної чисельності таких дітей в Чернівецькій області, згідно з Положеннями про порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» та Державного підприємства України «Міжнародний дитячий центр «Артек» за рахунок бюджетних коштів.

Пунктами 2. 2. Договорів № 23/15, №23/16 та Договору № 48/16 передбачено розміри та відсотки часткової оплати путівок за рахунок батьків (осіб, які їх замінюють) або з інших джерел, не заборонених законодавством, при тривалості зміни 21 день.

Відповідно до пунктів 3.1.1. Договорів №23/15, №23/16 та Договору № 48/16 Управління було зобов'язане відповідно до Положення про порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до державного підприємства України «Міжнародний дитячий центр «Артек» за рахунок бюджетних коштів, затвердженого Мінсоцполітики від 10.03.2016 №238, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.2016 за № 473/28603 (далі - Положення №238), Положення про порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» за рахунок бюджетних коштів, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 26.02.2015 № 220,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.03.2015 за № 308/26753 (далі - Положення № 220) та Положення про порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку до державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» за рахунок бюджетних коштів, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 11.02.2016№ 104, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 03.03.2016 за № 339/28469 (далі - Положення № 104) (Положення діяли на час оздоровлення та укладення зазначених договорів), а також здійснювати направлення дітей на оздоровлення згідно з планом-графіком розподілу путівок та наказів Міністерства.

Для отримання безоплатної путівки, батьки (особи, які їх замінюють) подають до відповідних підрозділів районних, районних у місті Києві державних адміністрацій з питань сім'ї та дітей, органів місцевого самоврядування відповідні документи (пункт 1 Розділу IV вищезазначених Положень).

Перелік документів, які необхідно подати для отримання безоплатних путівок визначено у пунктах 2, 3, 4, 5 Розділу IV Положень № 238, 220,104.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на список дітей із 39 осіб, доданий до позову, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» за 2015 - 2016 роки з порушеннями, виявленими перевірками на загальну суму 159 875,83 грн.

Згідно переліку направлених дітей, на порушення абзацу 2 підпункту 5 пункту 2 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 3 розділу IV Положень № 220 та 104 в Управлінні було виявлено відсутність копії форми первинної облікової документації № 079/о „Медична довідка на дитину, яка від'їжджає в дитячий заклад оздоровлення та відпочинку", де описується стан здоров'я дитини та зазначається перебування під диспансерним наглядом на 31 дитину, що перебувала на диспансерному обліку.

Також на порушення абзацу 2 підпункту 6 пункту 2 розділу IV Положення № 220, абзацу 2 підпункту 3 абзацу 2 підпункту 4 пункту 3 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 4 розділу IV Положення № 104, абзацу 2 підпункту 3 та 4 пункту З, абзацу 2 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 4, абзацу 2 підпункту 2 та абзацу 3 пункту 5 розділу IV Положення № 328 виявлено відсутність свідоцтв про народження, копій посвідчення, диплома, грамоти або іншого документа, що підтверджують відповідні досягнення, звання лауреата, дипломанта, переможця олімпіади, конкурсу, фестивалю, змагання, спартакіади обласного рівня (1-3 особисте або командне місце), отримані впродовж поточного та попереднього років на 3 обдарованих дітей.

В порушення абзацу 2 підпункту 3 пункту 4 розділу IV Положення № 220 на 2 дітей цільової групи (КВН) були відсутні клопотання керівного органу громадської організації.

На порушення абзацу 2 та 3 підпункту 4 пункту 4 пункту 2 розділу IV Положення № 220 на 3 дітей з багатодітних сімей виявлено відсутність посвідчення дитини з багатодітної сім'ї та довідки про доходи члена сім'ї.

Отже, під час організації для направлення на оздоровлення і відпочинок дітей, які потребують особливої уваги та підтримки, в дитячі оздоровчі табори ДП «УДЦ «Молода гвардія» та ДПУ «МДЦ «Артек» Управлінням на порушення частини 2 статті 193 Господарського кодексу України, пунктів 2.2, 3.1.1 Договорів № 23/15, № 23/16 та Договору № 48/16, Порядку № 227, приписів Положень № 238, 220, 104 не виконано умови укладених між сторонами договорів та вищезазначених підзаконних нормативно-правових актів, які регулюють саме механізм та спеціальний порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку, у зв'язку із чим безпідставно видано путівки дітям за рахунок державних коштів, та унаслідок завдано державному бюджету матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 159 875,83 грн.

Вищенаведені обставини також підтверджуються, зокрема, актом Державної аудиторської служби України (далі - ДАС України), яка проводила у 2017 перевірку фінансово-господарської діяльності Міністерства соціальної політики за період з 01.05.2015 по завершений місяць 2017 року та зустрічною звіркою між Управлінням та Управлінням західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області.

У зв'язку з виявленими порушеннями, Мінсоцполітики звернулось з листом від 20.10.2017 № 20556/0/2-17/26 до Управління та Чернівецької обласної державної адміністрації щодо усунення зазначених порушень та перерахувати відповідні кошти на рахунок Міністерства, однак Управлінням так і не усунуто зазначені порушення.

Таким чином, позивач вважає, що внаслідок порушення Управлінням пунктів 2.2, 3.1.1 Договорів № 23/15, № 23/16 та Договору № 48/16, пунктів 2, 3, 4, 5 Розділу IV Положень № 238, 220, 104, Порядку № 227 щодо контролю за цільовим та ефективним витрачанням коштів, Міністерство було позбавлене майна у вигляді грошових коштів у сумі 159 875,83 грн., за відправлення дітей на оздоровлення за державні кошти безпідставно (без підтверджуючих документів на отримання путівок), а тому недотримання Управлінням зобов'язань є винною в силу положень ч. 1 ст. 614 ЦК України.

Проте, суд визнає доводи позивача про порушення відповідачем умов вищезгаданих договорів та нормативно-правових актів, які регулюють механізм та спеціальний порядок направлення дітей для оздоровлення та відпочинку, не обґрунтованими.

За змістом пункту 6 розділу ІІІ Положень №№220, 104, 238 відповідні підрозділи районних, районних у місті Києві державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування вносять пропозиції щодо направлення дітей до ДП „УДЦ „Молода гвардія" та ДПУ "МДЦ "Артек" за безоплатними путівками і путівками з частковою оплатою вартості та складають списки дітей за встановленою формою і направляють їх разом з документами, зазначеними в пунктах 2 - 5 розділу IV цих Положень, до структурних підрозділів, яким вони підзвітні. Документи мають зберігатися у відповідних підрозділах районних, районних у м. Києві державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування протягом трьох років.

Згідно п.11 Порядку №227 структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій подають протягом 10 днів після закінчення кожної оздоровчої зміни Мінсоцполітики інформацію про використання путівок за встановленою зазначеним Міністерством формою.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій здійснюють контроль за цільовим використанням путівок в установленому законодавством порядку.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій є відповідальними за своєчасний та належний розподіл путівок між районами та містами обласного значення.

У разі встановлення факту видачі путівки структурним підрозділом з питань соціального захисту населення обласної, Київської міської держадміністрації з порушенням законодавства цей підрозділ у місячний строк з дня виявлення такого факту вживає заходів до повернення коштів у розмірі повної вартості путівки або часткової вартості путівки та перераховує зазначені кошти на рахунок Мінсоцполітики.

З аналізу наведених норм, суд дійшов висновків про покладення обов'язків відбору дітей для оздоровлення, збору документів, зазначених в пунктах 2 - 5 розділу IV Положень №№220, 104, 238, та їх збереження на відповідні районні державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.

Натомість відповідач, як структурний підрозділ обласної державної адміністрації здійснює контроль за цільовим використанням путівок та не зобов'язаний зберігати згадані вище документи.

З пояснень представника відповідача в судовому засіданні 04.02.2019 слідує про виконання обов'язку по контролю за відправленням дітей на оздоровлення з необхідними документами до ДП "УДЦ "Молода гвардія" та до ДПУ «МДЦ «Артек» за 2015-2016 роки. Дана обставина підтверджена копіями путівок та корінців зворотного талону на дітей доданих до відзиву на позов (том 2, а.с.147-189).

Крім того, з пояснень керівника Управління вбачається про подання після закінчення кожної оздоровчої зміни до Мінсоцполітики звітів про використання путівок до ДП "УДЦ "Молода гвардія" та до ДПУ «МДЦ «Артек» за встановленою формою та відсутність будь-яких порушень чинного законодавства.

Разом з тим, після звернення з позовними вимогами, відповідач провів роботу спільно з структурними підрозділами районних державних адміністрацій, на яких покладено обов'язок зберігати документи та встановлено наявність всіх необхідних документів для дітей із 39 осіб, згідно списку доданого до позову, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» (том 2, а.с.38-146).

Зокрема, ОСОБА_8 - дана, дитина не направлялась до ДП УДЦ «Молода гвардія». В списку дітей, який надається структурним підрозділом до Управління була допущена механічна помилка, а саме не вірно вказані ім'я та по батькові дитини. До ДП УДЦ «Молода гвардія» направлялась ОСОБА_9, що підтверджується документами, які додаються: запит Управління від 20.11.2018 року № 02-03/1351 щодо надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» в 2015-2016 рр., до структурних підрозділів районних державних адміністрацій, лист відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Сторожинецької РДА від 21.11.2018 року № 906 щодо надання необхідних документів, довідка №76 від 19.10.2015р., видана поліклінікою Сторожинецької центральної районної лікарні, в якій зазначається, що дитина перебуває на диспансерному обліку та потребує оздоровлення, копія журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги, копія зворотного корінця путівки та свідоцтво про її народження. Дана медична довідка зберігалась в Сторожинецькому структурному підрозділі.

ОСОБА_10 - дитина направлялась в табір по пільговій категорії, як позбавлена батьківського піклування. Підтверджується відповіддю на запит Управління від 20.11.2018 року № 02-03/1351 до структурних підрозділів районних державних адміністрацій про надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» в 2015-2016 роках, копію списку дітей Кіцманського району, які направлялись в ДП УДЦ «Молода гвардія» на VI тематичну зміну з 24.06.2015 по 14.07.2015 року, де вказано, що дитина направлялась в табір по пільговій категорії, як позбавлена батьківського піклування та копію Витягу з рішення Чернівецької міської ради про встановлення опіки від 15.04.2009 року № 232/7.

ОСОБА_11 - медична довідка від 15.06.2015 року № 521/829 видана КЗ «Путильська центральна районна лікарня» Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області, про те, що він знаходиться на диспансерному обліку у КЗ «Путильська ЦРЛ» з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення та копія зворотного корінця путівки.

ОСОБА_12 - висновок ЛКК від 17.06.2015 р. № 88/340 виданий КМУ Чернівецькою міською дитячою поліклінікою, в якому зазначено, що дитина знаходиться на диспансерному обліку та потребує оздоровлення, копія корінця зворотного талону, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1555 про надання підтвердження щодо перебування на диспансерному обліку у 2015 році та відповідь від КМУ «Міська дитяча поліклініка».

ОСОБА_13 - медична довідка № 23, видана Сторожинецькою амбулаторією загальної практики сімейної медицини, в якій зазначено, що дитина перебуває на диспансерному обліку та потребує оздоровлення. Копія журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Вартість даної путівки складає 3456,85 грн (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 3426,85 грн.

ОСОБА_14 - медичний висновок ЛКК (довідка) від 12.06.2015 року № 87/335, видана КМУ Чернівецька міська дитяча поліклініка, в якій зазначається діагноз дитини, її перебування на диспансерному обліку та те, що він потребує оздоровлення та запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1555 про надання підтвердження щодо перебування на диспансерному обліку у 2015 році та відповідь від КМУ «Міська дитяча поліклініка».

Вартість даної путівки складає 2469,18 грн (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою зазначено суму 2988,51 грн.

ОСОБА_15 - висновок ЛКК від 14.05.2015 р. №83/304, виданий КМУ Чернівецька міська дитяча поліклініка, де зазначається діагноз дитини, її перебування на диспансерному обліку та необхідність оздоровлення дитини, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1555 про надання підтвердження щодо перебування на диспансерному обліку у 2015 році та відповідь від КМУ «Міська дитяча поліклініка».

Вартість даної путівки складає 2469,18 грн (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 2988,51 грн.

ОСОБА_16 - дана дитина не направлялась в дитячий заклад оздоровлення та відпочинку. Позивачем було допущено помилку в прізвищі дитини. В списку дітей, який надається структурним підрозділом до позивача зазначається ОСОБА_16, що підтверджується документами, які додаються - висновок ЛКК № 235, від 10.07.2015 року, виданий КЗ Заставнівський районний центр первинної медико-санітарної допомоги, в якому вказано, що дитина перебуває на диспансерному обліку та потребує оздоровлення, запит управління від 21.11.2018 р. № 02-23/1560, відповідь від Комунального некомерційного підприємства Заставнівського районного центрального центру первинної медико-санітарної допомоги також копія корінця зворотного талону додається.

ОСОБА_17 - медична довідка № 63, видана поліклінікою Сторожинецької центральної районної лікарні, в якій зазначено те, що дитина перебуває на диспансерному обліку та потребує оздоровлення. Окрім того, надана копія журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги.

ОСОБА_18 - заключення ЛКК №688 від 13.07.2015 року, видане Новодністровською міською лікарнею, в якому зазначено, що дитина перебуває на диспансерному обліку та потребує оздоровлення, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1558 про надання підтвердження Новодністровською міською лікарнею щодо перебування дитини на диспансерному обліку та відповідь від 30.11.2018 р. № 576. Також копія корінця зворотного талону додається.

ОСОБА_19 - дана дитина не направлялась до ДП УДЦ «Молода гвардія» у 2015 році. Працівниками Держаудитслужби в Чернівецькій області було допущено помилку в імені дитини. До табору направлялась ОСОБА_20 та наявні підтверджуючі документи, а саме свідоцтво про народження, список дітей Новоселицького району, які направлялись до ДП «УДЦ «Молода гвардія» на 7 зміну у 2015 році, висновок Новоселицької ЛКК № 121 від 10.07.2015 року, в якому зазначається перебування дитини на диспансерному обліку, те, що вона потребує оздоровлення та лист Новоселицької районної лікарні від 26.11.2018 року № 1764, в якому повідомляється, що ОСОБА_20 дійсно перебувала на диспансерному обліку в 2015 році. Вартість даної путівки складає 3456,85 грн (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 3426,85 грн.

ОСОБА_21 - медична довідка №931 від 06.07.2015 р., видана КЗ «Путильська центральна районна лікарня» Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області. У довідці зазначається діагноз дитини, те, що вона знаходиться на диспансерному обліку у КЗ «Путильська ЦРЛ» та потребує оздоровлення. Вартість даної путівки складає 3456,85 грн. (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 3426,85 грн.

ОСОБА_22 - довідка № 69 від 21.07.2015 року, видана поліклінікою Сторожинецької районної лікарні про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення. Окрім того, надається копія журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Вартість даної путівки складає 2469,18 грн (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 2988,51 грн.

ОСОБА_23 - дитина не направлялась до ДП УДЦ «Молода гвардія» у 2015 році. Міністерством соціальної політики України була допущено помилку в прізвищі дитини, а працівниками Держаудитслужби в Чернівецькій області допущено помилку в зазначенні пільгової категорії дитини. В свою чергу До ДП УДЦ «Молода гвардія» у 2015 році було направлено ОСОБА_24 відповідно до її пільгового статусу дитини позбавленої батьківського піклування. Підтверджуючі документи: запит Управління від 20.11.2018 року № 02-03/1351 до структурних підрозділів районних державних адміністрацій про надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» в 2015-2016 роках, лист управління освіти Глибоцької РДА щодо надання необхідних документів, свідоцтво про народження, список дітей, які направлялись до ДП «УДЦ «Молода гвардія» на VII тематичну зміну з 17.07.2015 до 06.08.2015 Глибоцького району, висновок служби у справах дітей Глибоцької районної державної адміністрації про можливість утворення прийомної сім'ї на базі родини ОСОБА_25 та ОСОБА_26 та розпорядження Глибоцької районної державної адміністрації від 13.10.2010 року № 388 про влаштування ОСОБА_27 у прийомну сім'ю на виховання та спільне проживання.

ОСОБА_28 - заключення ЛКК від 10.07.2015 р. №18/35, видане поліклінічним відділенням Кіцманської центральної районної лікарні, в якому вказано діагноз дитини, те, що вона перебуває на диспансерному обліку та потребує оздоровлення. Також дублікат форми №079/0 медична довідка № 688, видана КП «Кіцманський некомерційний центр первинної медико- санітарної допомоги», лист від КУ Кіцманська ЦРЛ від 22.11.2018 р. № 1150.

ОСОБА_29 - заключення ЛКК №732 від 22.07.2015 р., видане Новодністровською міською лікарнею, та в якій зазначено діагноз дитини та те, що вона потребує оздоровлення в літній період 2015 року, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1558 щодо надання підтвердження Новодністровською міською лікарнею щодо перебування дитини на диспансерному обліку та відповідь від 30.11.2018 №576 із підтвердженням.

ОСОБА_30 - дитина не направлялась до ДП УДЦ «Молода гвардія» у 2015 році. Позивачем було допущено помилку в прізвищі дитини. До табору направлено ОСОБА_31. Підтвердження перебування дитини на диспансерному обліку, де вказується його діагноз та те, що дитина потребує оздоровлення, а саме довідка від 17.06.2015 року № 537/843, видана КЗ «Путильська центральна районна лікарня» Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області та свідоцтво про народження.

Вартість даної путівки складає 3456,85 грн. (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 3426,85 грн.

ОСОБА_32 - заключення ЛКК від 10.07.2015 р. № 18/40, видане комунальною установою «Кіцманська центральна районна лікарня» та в якому зазначено діагноз дитини, її перебування на диспансерному обліку та те, що вона потребує оздоровлення. Також дублікат форми №079/0 медична довідка № 639/805, видана КП «Кіцманський некомерційний центр первинної медико-санітарної допомоги». Додатково повідомляється, що вартість даної путівки складає 3950,69 грн. (80%) (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 3456,85 грн. (70%).

ОСОБА_33 - довідка №70 від 23.07.2015 року, видана поліклінікою Сторожинецької центральної районної лікарні, в якій зазначено те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення в літньому таборі. Також надана копія журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Вартість даної путівки складає 3456,85 грн. (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 3426,85 грн.

ОСОБА_34 - дитина не направлялась до ДП УДЦ «Молода гвардія» у 2015 році. Працівниками Держаудитслужби в Чернівецькій області та позивачем було допущено помилку в прізвищі дитини. До табору направлявся ОСОБА_35 - наявна довідка № 47 від 24.06.2015 р., видана Сторожинецькою ЦРЛ, в якій зазначено діагноз дитини, те, що вона знаходиться на диспансерному обліку і потребує оздоровлення. Також надана копія з журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Вартість даної путівки складає 2469,18 грн. (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 2988,51 грн.

ОСОБА_36 - висновок ЛКК від 23.05.2015 р. № 280, виданий КМУ «Чернівецька міська дитяча поліклініка» в якому вказується діагноз дитини, її перебування на диспансерному обліку та те, що вона потребує оздоровлення у 2015 році, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1555 про надання підтвердження щодо перебування на диспансерному обліку у 2015 році та відповідь від КМУ «Міська дитяча поліклініка». Окрім того, вартість даної путівки складає 2469,18 грн. (копія корінця зворотного талону додається), проте працівниками Держаудитслужби у Чернівецькій області в зустрічній звірці та відповідно Державною аудиторською службою в акті ревізії зазначено суму 2988,51 грн.

ОСОБА_37 - довідка № 74 від 15.09.2015 року, видана поліклінікою Сторожинецької центральної районної лікарні, про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення, надано копію з журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_38 - довідка №75 від 28.09.2015 року, видана поліклінікою Сторожинецької центральної районної лікарні, про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення, надаємо копію з журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_39 - довідка № 78 від 11.11.2015 року, видана поліклінікою Сторожинецької центральної районної лікарні, про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення, надаємо копію з журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_40 - довідка від 01.02.2016 року, видана Амбулаторією загальної практики-сімейної медицини с. Розтоки (Путильського району), про те, що він знаходиться на диспансерному обліку з відповідним діагнозом. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_41 - довідка № 84 від 10.02.2016 року, видана Сторожинецькою ЦРЛ, про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення. Також надаємо копію журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_42 - довідка № 85 від 11.02.2016 року, видана Поліклінікою Сторожинецької ЦРЛ про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку, зазначено діагноз дитини та потребу її в оздоровленні. Надаємо копію журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_43 - довідка № 115, видана поліклінікою Сторожинецької ЦРЛ, про те, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом. Також надаємо копію журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_44 - висновок ЛКК від 18.05.2016 року №2490, виданий КМУ «Чернівецька міська дитяча поліклініка», в якому зазначено, що дитина перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1555 про надання підтвердження щодо перебування на диспансерному обліку у 2015 році та відповідь від КМУ «Міська дитяча поліклініка». Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_45 - довідка № 93 від 12.05.2016 року, видана поліклінікою Сторожинецької ЦРЛ, про те, що він дійсно перебуває на диспансерному обліку з відповідним діагнозом та потребує оздоровлення. Також надаємо копію журналу реєстрації видачі довідок дітям, які знаходяться на диспансерному обліку, наданого Сторожинецьким районним центром первинної медико-санітарної допомоги. Також додано копію корінця зворотного талону.

ОСОБА_46 - медичний висновок ЛКК № 22 від 20.04.2016 року, виданий КМУ «Чернівецька міська дитяча поліклініка», запит Управління про надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек», «Молода гвардія» в 2015-2016 роках, супровідний лист відділу у справах сім'ї, молоді та спорту Чернівецької міської ради щодо надання необхідного документа на дитину, який зберігався в відповідному структурному підрозділі, запит Управління від 21.11.2018 р. № 02-03/1555 про надання підтвердження щодо перебування на диспансерному обліку у 2015 році та відповідь від КМУ «Міська дитяча поліклініка». Також додано копію корінця зворотного талону.

Позивачем надіслано до Департаменту охорони здоров'я Чернівецької обласної державної адміністрації запит від 16.11.2018 р. під № 02-01/1336, щодо надання роз'яснень того, чи довідки іншого - зразка, надають дитині право для направлення в оздоровчий та відпочинковий заклад.

Департамент охорони здоров'я Чернівецької обласної державної адміністрації надав Відповідачу лист від 23.11.2018 р. під № 01.1/4822, в якому зазначається, що згідно чинного законодавства, документами, які підтверджують перебування дитини на диспансерному обліку, можуть бути наступні медичні форми: «Висновок лікарсько-консультативної комісії», «Консультативний висновок спеціаліста (форма №028/о)», «Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого (форма №027/о)», медичний висновок №__ про дитину інваліда віком до 18 років (форма № 080/о)», тощо. Наявність вказаної медичної форми надають дитині право бути віднесеною до категорії дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки, і згідно Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» - отримати путівки в заклад оздоровлення та відпочинку за пільговими умовами.

Щодо порушення абзацу 2 підпункту 6 пункту 2 розділу IV Положення № 220, абзацу 2 підпункту 3 абзацу 2 підпункту 4 пункту 3 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 4 розділу IV Положення № 104, абзацу 2 підпункту 3 та 4 пункту 3, абзацу 2 підпункту 2 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 4, абзацу 2 підпункту 2 та абзацу 3 пункту 5 розділу IV Положення № 328 щодо відсутності свідоцтва про народження, копій посвідчення, диплома, грамоти або іншого документа, що підтверджують відповідні досягнення, звання лауреата, дипломанта, переможця олімпіади, конкурсу, фестивалю, змагання, спартакіади обласного рівня (1-3 особисте або командне місце) на 3 обдарованих дітей. Встановлено наступне:

ОСОБА_47 - запит Управління від 20.11.2018 року №02-03/1351 до структурних підрозділів районних державних адміністрацій щодо надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» в 2015-2016 рр., лист відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Сторожинецької РДА від 21.11.2018 року № 906 щодо надання необхідних документів, копію диплома II ступеня, яким був нагороджений колектив «Перлина» гуртка «Народна хореографія» у 2015 році та копію довідки від 15.10.2015 року № 107, виданої ОСОБА_47 про те, що вона дійсно займається у гуртку «Народна хореографія» Сторожинецького Центру дитячої та юнацької творчості з 15.09.2013 року.

ОСОБА_48 - копію диплома за II місце, виданого Чернівецьким клубом спортивного танцю «Гармонія» у 2014 році.

ОСОБА_49 - запит Управління від 20.11.2018 року № 02-03/1351 до структурних підрозділів районних державних адміністрацій про надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» в 2015-2016 роках, лист відділу освіти, молоді та спорту Сокирянської РДА від 21.11.2018р. № 01-06/1111 щодо надання копії диплома, виданого Міністерством культури України переможцю Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об'єднаймося ж, брати мої!» у 2014 році, копію списку дітей Сокирянського району, які направлялись до ДПУ«МДЦ «Артек» на III зміну з 09.082016 року до 29.08.2016 року, в якому зазначено, що ОСОБА_49 направлялась в табір по пільговій категорії, як обдарована дитина.

Стосовно порушення абзацу 2 підпункту 3 пункту 4 розділу IV Положення № 220 на 2 дітей цільової групи (КВН) надано заяву від 28.08.2015 року керівника команди КВН «Стоп-кадр» ОСОБА_50 про направлення 2-х учасників команди КВН-ЮІР «Стоп кадр» НВК «Берегометська гімназія» ОСОБА_51 та ОСОБА_52 в УДЦ «Молоді гвардія».

На порушення абзацу 2 та 3 підпункту 4 пункту 4 пункту 2 розділу IV Положення № 220 на 3 дітей з багатодітних сімей щодо відсутності посвідчення дитини з багатодітної сім'ї та довідки про доходи члена сім'ї надані необхідні підтверджуючі документи:

ОСОБА_53 та ОСОБА_54 - запит Управління від 20.11.2018 року №02-03/1351 до структурних підрозділів районних державних адміністрацій щодо надання необхідних документів на дітей, які були направлені до дитячих центрів «Артек» та «Молода гвардія» в 2015-2016 рр., лист відділу освіти, сім'ї, молоді та спорту Сторожинецької РДА від 21.11.2018 року № 906 щодо надання необхідних документів, копія довідки від 12.09.2015 року № 2659, виданої КП «Сторожинецьке ЖКГ» про склад сім'ї та із зазначенням того, що батьки вище вказаних дітей станом на 12.09.2015 року не працювали.

ОСОБА_55 - копія списку багатодітних сімей Кельменецького району, виданого Управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, в якому зазначено, що ОСОБА_56 є матір'ю трьох дітей: ОСОБА_57, ОСОБА_55 та ОСОБА_58 та зазначено, що термін дії статусу цієї сім'ї як багатодітної до 21.12.2020 року та довідка про доходи від 23.11.2016 року № 617, видана управлінням освіти Кельменецької РДА ОСОБА_56.

З урахуванням наведених відомостей, відповідачем також звернута увага суду на приписи пункту 10 розділу V Положення №№104,220,238 за якими у разі встановлення під час прийому дитини на відпочинок факту видання путівки не за призначенням (дитина направлена до ДП „УДЦ „Молода гвардія", ДПУ "МДЦ "Артек" без відповідного медичного обстеження або з медичними протипоказаннями, з неналежним чином оформленою медичною довідкою, є молодшою або старшою від зазначеного в цьому Положенні віку) така дитина до ДП „УДЦ „Молода гвардія" або ДПУ "МДЦ "Артек" не приймається і відбуває до місця проживання із супроводжувачем. Строки використання путівки в такому разі не переносяться, а путівка вилучається, про що особою, відповідальною за проведення заїзду на зміну в ДП „УДЦ „Молода гвардія", та старшим супроводжувачем від адміністративно-територіальної одиниці складається відповідний акт у трьох примірниках. Один примірник такого акта направляється Мінсоцполітики.

Однак, вище перераховані діти були прийняті до ДП «УДЦ «Молода гвардія» без жодних зауважень щодо оформлення медичних довідок чи відсутності інших документів.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що відповідачем на виконання пунктів 3.1.1 Договорів №23/15, 23/16 та Договору №48/16 організовано направлення дітей на оздоровлення та відпочинку до ДП УДЦ «Молода гвардія» та до ДПУ «МДЦ «Артек» у 2015-2016 роках.

Висновки Державної аудиторської служби України про виявлені порушення відповідачем пунктів 2,3,4,5 Розділу IV Положень №238, 220, 104, щодо направлення для оздоровлення та відпочинку дітей без належних на те документів спростовуються встановленим фактом оздоровлення та відпочинку дітей у 2015-2016 роках та збереженням необхідних документів відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІІ Положень №№220, 104, 238 у відповідних підрозділах районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема відшкодування збитків.

Статтею 224 ГК України, яка кореспондується зі статтею 623 ЦК України передбачено, що учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб'єкту, права або законні інтереси якого порушено.

Під збитками, згідно з ч. 2 ст. 224 ГК України, розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є, зокрема, доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків необхідною є наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв'язку між протиправною поведінкою боржника і збитками, вини.

Встановлення причинного зв'язку між протиправною поведінкою винної особи та збитками потерпілої сторони є важливим елементом доказування наявності збитків та обов'язковою умовою відповідальності.

Відсутність хоча б одного із вище перелічених елементів, що утворюють склад цивільного правопорушення, звільняє боржника від відповідальності за порушення у сфері господарської діяльності.

Обов'язком сторін у господарському процесі є доведення суду тих обставин, на які вони посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Тобто обов'язок доказування покладається на сторони. Докази повинні бути належними та допустимими.

Частиною 2 статті 623 ЦК України передбачено, що розмір збитків, завданих порушенням зобов'язання, доказується кредитором.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що внаслідок виконання відповідачем умов пунктів 2.2, 3.1.1 Договорів № 23/15, № 23/16, № 48/16, пунктів 2, 3, 4, 5 Розділу IV Положень № 238, 220, 104, Порядку № 227 позивач не позбавлений свого майна у вигляді грошових коштів у сумі 159 875,83 грн за відправлення дітей на оздоровлення.

За таких обставин, позивачем не доведено наявність збитків у сумі 159875,83 грн, причинного зв'язку між діями відповідача та понесеними позивачем збитками, обґрунтованості своїх вимог про відшкодування збитків, а тому суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Судові витрати, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, 232-233, 238 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Західного апеляційного господарського суду через господарський суд Чернівецької області.

Повне рішення складено і підписано 11.02.2019.

Суддя В.В.Дутка

Джерело: ЄДРСР 79718926
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку