open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Роздільнянський районний суд Одеської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 511/93/19

Номер провадження: 3/511/72/19

"31" січня 2019 р. Роздільнянський районний суд Одеської області в складі: головуючого судді - Ільяшук А . В., при секретарі судового засідання – Чернецької А.В., за участю: прокурора - Пантась О.В.,особи, яка притягається до адміністративної відповідальності – ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали протоколу №73 від 15.01.2019 року про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, які надійшли від управління захисту економіки в Одеській області Департаменту захисту економіки України Національної поліції України, відносно:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_2, депутата сьомого скликання Роздільнянської районної ради Одеської області, фізичної особи підприємця, одруженого, утриманців не має, інваліда 3 групи, зареєстрованого та проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3,

за ч.2 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1, обрано депутатом Роздільнянської районної ради Одеської області сьомого скликання відповідно до протоколу першого пленарного засідання Роздільнянської районної ради від 05.11.2015 року та згідно додатку №1 до постанови №65 Роздільнянської районної виборчої комісії «Про реєстрацію депутатів Роздільнянської районної ради Одеської області» від 29.11.2015 року ОСОБА_1 зареєстровано депутатом Роздільнянської районної ради Одеської області, обраного у багатомандатному виборчому окрузі.

ОСОБА_1С,, як депутат районної ради, на підставі пункту «б» частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб’єктом відповідальності за корупційні правопорушення, так як відноситься до категорії осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

ОСОБА_1, будучи депутатом Роздільнянської районної ради Одеської області сьомого скликання, в порушення ч.2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції», в порушення встановленого законом десятиденного строку, письмово не повідомив Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані, а саме набуття 14.11.2017 року права власності на сільськогосподарську техніку«MAESSY FERGUSON MF 8480», реєстраційний номер 28000ВН, 2007 року випуску, оціночною вартістю 106 800 гривень, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2017 року.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст.172-6 КУпАП, тобто неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчинені правопорушення визнав частково. Пояснив, що він дійсно є депутатом Роздільнянської районної ради Одеської області сьомого скликання з жовтня 2015 року. Всю свою діяльність як депутат завжди здійснював прозоро, сумлінно, з дотриманням законодавства. Він вказав, що йому було відомо як депутату, про необхідність подання щорічної декларації за звітний рік. Тому всі декларації ним подано на сайті НАЗК вчасно, у деклараціях повністю відображена вся сількогосподарська техніка, яка перебуває в його власності. Про те, що потрібно подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані в 10 денний строк в силу юридичної необізнаності не знав. Також наголосив, що на сесіях Роздільнянської районної ради Одеської області дійсно наголошувалось на необхідності до 01 квітня поточного року подати електронні декларації за звітний період, але положень законодавства з приводу повідомлення про суттєві зміни в майновому стані ніхто не роз’яснював.

Прокурор вважав, що протокол складений з дотриманням вимог КУпАП, в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, у зв`язку з чим він підлягає притягненню до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією у вигляді штрафу в мінімальному розмірі.

Вина ОСОБА_1 у вчинені корупційного правопорушення підтверджується:

-копією рішення районної ради від 05 листопада 2015 року №1-VII “Про інформацію Роздільнянської районної виборчої комісії про результати виборів та визнання повноважень депутатів Роздільнянської районної ради сьомого скликання” ( а.с.14);

-копією протоколу першого пленарного засідання першої сесії Роздільнянської районної ради сьомого скликання від 05 листопада 2015 року, згідно якого ОСОБА_1 зареєстровано депутатом Роздільнянської районної ради Одеської області, обраного у багатомандатному виборчому окрузі ( а.с.34);

-копією рішення районної ради від 18 листопада 2015 року №13-VIІ “Про затвердження Регламенту Роздільнянської районної ради сьомого скликання” ( а.с.34);

-додатком №1 до постанови №65 Роздільнянської районної виборчої комісії «Про реєстрацію депутатів Роздільнянської районної ради Одеської області» від 29.11.2015 року ОСОБА_1 зареєстровано депутатом Роздільнянської районної ради Одеської області, обраного у багатомандатному виборчому окрузі ( а.с.16-17);

- протоколом про вчинення корупційного правопорушення №73 від 15.01.2019 року, складеного оперуповноваженим УЗЕ в Одеській області, згідно якого ОСОБА_1 в порушення ч. 2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції», як особа уповноважена на виконання функцій держави та місцевого самоврядування не повідомив в десятиденний строк Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані (а.с.1-8);

- витягом з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно якого ОСОБА_1 подав декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (щорічна за 2017 рік), де задекларував сільськогосподарську техніки«MAESSY FERGUSON MF 8480», реєстраційний номер 28000ВН, 2007 року випуску, оціночною вартістю 135000 гривень, (а.с.45-54);

- рапортом уповноваженої особи УЗЕ в Одеській області від 18.09.2018 року про виявлення факту, що ОСОБА_1 14.11.2017 року став власником сільськогосподарської техніки«MAESSY FERGUSON MF 8480», реєстраційний номер 28000ВН, 2007 року випуску, оціночною вартістю 135000 гривень, що перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня 2017 року ( а.с.9);

- договором купівлі-продажу №3/196 від 30.10.2017 року, згідно якого ОСОБА_1 придбав сільськогосподарську техніку«MAESSY FERGUSON MF 8480», реєстраційний номер 28000ВН, 2007 року випуску ( а.с. 75,77);

- актом №3/196 приймання-передачі тракторів, самохідних шасі( а.с.76);

- свідоцтвом про реєстрацію машини від 14.11.2017 року, серії ЕЕ № 099761, згідно якого 14.11.2017 року ОСОБА_1 зареєстрував сільськогосподарську техніку«MAESSY FERGUSON MF 8480», реєстраційний номер 28000ВН, 2007 року випуску ( а.с.41).

Вислухавши думку прокурора, пояснення ОСОБА_1 дослідивши матеріали справи, оцінивши всі обставини у сукупності, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно із статтею 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов'язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до пункту 13 статті 1 Закону, суб'єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов'язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Виходячи з положень Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 є суб'єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно із частиною другою статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Зазначена інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Порядок інформування Національного агентства про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, а також про суттєві зміни у майновому стані визначаються Національним агентством (ч. 3 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції»).

Відповідно до пункту 5 ч. 1 ст. 12 Закону, Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов'язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що зазначено у ч. 5 ст. 12 Закону.

Рішенням Національне агентство від 10.06.2016 № 2 «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» визначено, що система подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на першому етапі розпочинає свою роботу з 01.09.2016 року для службових осіб, які станом на 01.09.2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування подаються службовими особами, які станом на 01.09.2016 року чи пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. На другому етапі розпочинає свою роботу з 01.01.2017 року для всіх інших суб'єктів декларування передбачених Законом.

Відповідно до пункту 6 розділу 2 Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Реєстру, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 року за № 959/29089, суб'єкти декларування письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до частини другої статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна.

Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом 2 розділу II зазначеного вище Порядку, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб'єкта декларування після реєстрації в Реєстрі.

Пунктом 4 передбачено, що інформація, включена в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування, повинна бути також відображена в декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до публічних відомостей, розміщених на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, ОСОБА_1 подав декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (щорічна за 2017 рік), де задекларував сільськогосподарську техніку«MAESSY FERGUSON MF 8480», реєстраційний номер 28000ВН, 2007 року випуску, оціночною вартістю 135000 гривень.

Як встановлено, 14.11.2017 року ОСОБА_1 став власником сільськогосподарської техніки «MAESSY FERGUSON MF 8480» реєстраційний номер «28000ВН» 2007 року випуску оціночною вартістю 106 800 гривень, що підтверджується договором купівлі-продажу №3/196 від 30.10.2017 року (а.с.75,77), актом №3/196 приймання-передачі тракторів, самохідних шасі.(а.с.76) та свідоцтвом про реєстрацію машини від 14.11.2017 року, серії ЕЕ № 099761. (а.с.41)

Згідно з ст.7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21.12.2016 № 1801-VIII, установлено з 1 січня 2017 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 1600 гривень.

Таким чином, набуття права власності ОСОБА_2 насільськогосподарську техніку «MAESSY FERGUSON MF 8480» реєстраційний номер «28000ВН» 2007 року випуску оціночною вартістю 106 800 гривень , перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених на 1 січня 2017 року (50*1600 грн. = 80 000 грн.) та складає 66,7 прожиткових мінімумів, що свідчить про суттєву зміну майнового стану.

За таких умов, у ОСОБА_1 в період з 00.00 год. 15.11.2017 року по 23.59 год. 25.11.2017 року виник обов’язок в силу приписів ч.2 ст. 52 Закону в десятиденний строк з моменту придбання рухомого майна повідомити НАЗК про суттєві зміни в майновому стані.

Опрацюванням відомостей з Реєстру встановлено, що ОСОБА_1 по теперішній час не подав повідомлення до НАЗК про суттєві зміни у майновому стані, подав щорічну декларації за 2017 рік, відобразивши придбану сільськогосподарську техніки «MAESSY FERGUSON MF 8480» реєстраційний номер «28000ВН» 2007 року випуску оціночною вартістю 135000 гривень.

Згідно із ч. 2 ст. 172-6 КУпАП, відповідальність за вказаною статтею настає за умови не неповідомлення про суттєві зміни у майновому стані уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Неповідомлення, або несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, як це визначено ч.2 ст.172-6 КУпАП, незалежно від ознак суб'єктивної сторони, є адміністративним правопорушенням з формальним складом, поза як обов'язковою складовою складу даного проступку є існування об'єктивної сторони, тобто протиправного діяння.

Обставин, які об'єктивно могли завадити ОСОБА_1 своєчасно повідомити Національне агентство з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані, судом не встановлено, а належне виконання суб'єктом декларування в подальшому обов'язку щодо подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, жодним чином не звільняє таку особу від обов'язку виконання вимог ч.2 ст.52 Закону України «Про запобігання корупції».

До того ж посилання про його необізнаність з питання необхідності повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані, не заслуговують на увагу, оскільки, як вже зазначалося вище, ОСОБА_1 було доведено зміст Закону України «Про запобігання корупції», а зміст ст.52 цього Закону не є складним для сприйняття і зрозумілим для виконання, і тому, будучи суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, ОСОБА_1 повинен був вжити усіх заходів для виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції», а незнання законів відповідно до ст. 68 Конституції України не звільняє від юридичної відповідальності.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.2 ст. 172-6 КУпАП.

Суд при накладенні стягнення враховує: ступінь суспільної небезпеки правопорушення, особу ОСОБА_1, ступінь його вини, майновий стан.

Обставинами, що пом'якшують відповідальність особи, що притягується до адміністративної відповідальності відповідно до ст.34 КУпАП, є часткове визнання вини.

Обтяжуючих відповідальність обставин, передбачених ст.35 КУпАП, не встановлено.

Беручи до уваги обставини та наслідки, які були спричинені внаслідок порушення вимог чинного законодавства у сфері адміністративних правопорушень, пов`язаних с корупцією, суд вважає, що з метою запобігання вчинення ОСОБА_1 нових корупційних правопорушень, достатнім для нього буде накладення адміністративного стягнення у виді мінімального штрафу в межах санкції ч.2 ст.172-6 КУпАП.

Також, відповідно до вимог ст.40-1 КУпАП України з ОСОБА_1 слід стягнути судовий збір в сумі 384,20 грн. на користь держави, оскільки судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.9, 11, 21 ,33-35, 40, 172-6 ч.2, 278-292 КУпАП, п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-6 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 100 (ста) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн.

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ІПН НОМЕР_1, громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_2, депутата сьомого скликання Роздільнянської районної ради Одеської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3,

судовий збір у розмірі 384,20 грн. на користь держави.

Стягувач: Державна судова адміністрація України (вул. Липська, 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 26255795).

Реквізити для зарахування до державного бюджету:

отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106,

код ЄДРПОУ: 37993783,

банк отримувача :Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві,

код банку отримувача: 820019,

рахунок отримувача: 31215256700001,

код класифікації доходів бюджету: 22030106

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Роздільнянський районний суд Одеської області, протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя : А. В. Ільяшук

Постанова набрала законної сили "______" ____________20___р.

Срок предґявлення до виконання постанови 3 місяці.

Джерело: ЄДРСР 79523897
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку