open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 0240/2351/18-а
Моніторити
emblem
Справа № 0240/2351/18-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /26.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /24.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /24.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.10.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /11.09.2018/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2018/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2018/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 0240/2351/18-а

Головуючий у 1-й інстанції:Мультян М.Б.

Суддя-доповідач: Франовська К.С.

24 січня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Франовської К.С.

суддів: Кузьменко Л.В. Іваненко Т.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Колісниченко Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Національної поліції у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2018 року (час ухвалення рішення та дата складання повного тексту- не зазначені, місце ухвалення рішення- м.Вінниця) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У липні 2018 року ОСОБА_2 звернувся в суд з позовом до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, в якому просив визнати протиправними дії відповідача щодо не включення до вислуги років у пільговому обчисленні часу служби на посадах оперуповноваженого з економічною злочинністю, оперуповноваженого карного розшуку, старшого дільничного інспектора міліції сектору ДІМ з розрахунку 1 місяць служби за 1,5 місяці та участі в антитерористичній операції з розрахунку 1 місяць служби за 3 місяці та зобов'язати Головне управління Національної поліції у Вінницькій області включити до вислуги років в пільговому обчисленні час його служби на посадах оперуповноваженого з економічною злочинністю, оперуповноваженого карного розшуку, старшого дільничного інспектора міліції сектору ДІМ з розрахунку 1 місяць служби за 1,5 місяці та участь в антитерористичній операції з розрахунку 1 місяць служби за 3 місяці.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2018 року позов ОСОБА_2 задоволено.

Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач, який із покликанням на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції, в частині задоволених позовних вимог, та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

В доводах апеляційної скарги наводячи норми матеріального права вказує на те, що судом першої інстанції не враховано положення Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", оскільки у позивача відсутнє право на пенсію, а тому й відсутні правові підстави для обрахунку вислуги років на пільгових умовах відповідно до вимог пункту постанови Кабінету Міністрів України №393 від 17 липня 2017 року.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та проаналізувавши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до переконання, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких мотивів.

Як встановив суд та підтверджено матеріалами справи, ОСОБА_2 проходив службу в органах внутрішніх справ з 11 серпня 1997 року по 06 листопада 2015 року. У зв'язку із ліквідацією територіальних органів Міністерства внутрішніх справ України та набранням чинності Закону України "Про Національну поліцію" з листопада 2015 року по день звільнення, ОСОБА_2 проходив службу в підрозділах Національній поліції України.

Згідно з розрахунку вислуги років на пенсію ОСОБА_2 проходив службу в органах внутрішніх справ:

з 11 серпня 1997 року по 23 серпня.2001 року - курсант Луганського інституту внутрішніх справ;

з 23 серпня 2001 року по 05 грудня 2006 року перебував на посаді оперуповноваженого групи державної служби боротьби з економічною злочинністю Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

з 05 грудня 2006 року по 01 лютого 2010 року працював старшим інспектором з режиму секретності Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

в період з 01 лютого 2010 року по 31 серпня 2010 року - Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

з 31 серпня 2010 року по 27 липня 2011 року перебував на посаді старшого дільничного інспектора міліції сектору ДІМ Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

в період із 27 липня 2011 року по 10 травня 2012 року - старший дільничний інспектор міліції сектору ДІМ Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

в період 10 травня 2012 року по 14 серпня 2015 року - дільничний інспектор міліції сектору ДІМ Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

з 14 серпня 2015 року по 16 вересня 2015 року приймав участь в антитерористичній операції;

в період з 16 вересня 2015 року по 06 листопада 2015 року - дільничний інспектор міліції сектору ДІМ Літинського РВ УМВС України у Вінницькій області;

з 07 листопада 2015 року по 06 квітня 2016 року - старший інспектор Хмільницького відділу поліції ГУНП у Вінницькій області;

в період з 06 квітня 2016 року по 26 грудня 2016 року - старший інспектор Хмільницького відділу поліції ГУНП у Вінницькій області Калинівського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області;

з 26 грудня 2016 року по 11 квітня 2017 року перебував на посаді старшого інспектора сектору превенції Літинського відділення поліції Калинівського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області;

в період з 11 квітня 2017 року по 14 листопада 2017 року - начальник сектору превенції Літинського відділення поліції Калинівського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області;

з 14 листопада 2017 року по 01 березня 2018 року - дільничний офіцер поліції сектору превенції Літинського відділення поліції.

01 березня 2018 року наказом начальника Головного управління Національної поліції у Вінницькій області № 40 о/с ОСОБА_2 звільнено зі служби в поліції за п. 7 ч. 1 ст. 77 Закону України "Про Національну поліцію" ( за власним бажанням).

Відповідно до наказу №40 о/с від 01.03.2018 року стаж служби в поліції для виплати надбавки за вислугу років та для виплати одноразової грошової допомоги при звільненні складає 20 років 06 місяців 20 днів.

Не погоджуючись із обчисленням вислуги, ОСОБА_2 звернувся до Головного управління Національної поліції із заявою щодо надання інформації про термін фактичної вислуги років окремо в календарному та пільговому обчисленні.

Листом № 111-139/12/01-2018 від 16 березня 2018 року Головне управління Національної поліції у Вінницькій області повідомило ОСОБА_2 про те, що відповідно до ст. 1, 12, 17-1, 18 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" він не набув права на пенсію на день звільнення з Національної поліції України, тому обчислення вислуги років на пільгових умовах не проводилось.

З таким рішення позивач не погодився і звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивач має право на зарахування при обчисленні вислуги років на пільгових умовах часу служби на посадах оперуповноваженого з економічною злочинністю, оперуповноваженого карного розшуку, старшого дільничного інспектора міліції сектору ДІМ з розрахунку 1 місяць служби за 1,5 місяці та участі в антитерористичній операції з розрахунку 1 місяць служби за 3 місяці.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті заявлених позовних вимог, виходячи з наступного.

Порядком обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року №393 в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.2005 року №497 (далі - Порядок №393) визначено ряд осіб, яким до вислуги років зараховується на пільгових умовах один місяць служби за півтора.

Відповідно до підпункту "в" пункту 3 Порядку №393 передбачено, що до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах: один місяць служби за півтора місяця: час проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах карного розшуку за переліком посад і умовами, що визначаються Міністерством внутрішніх справ; час проходження служби особами начальницького складу органів внутрішніх справ у підрозділах боротьби з економічною злочинністю за переліком посад і на умовах, що визначаються Міністерством внутрішніх справ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 р. №780 "Про внесення змін до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 №393 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" внесено зміни до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 р. №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей", згідно з якими абзаци двадцять четвертий, двадцять шостий, двадцять сьомий і двадцять дев'ятий підпункту "в" виключено.

Відповідно до ч.1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Конституційний Суд України у своїх рішеннях від 13.05.1997 р. № 1-зп, від 09.02.1999 р. № 1-рп/99, від 05.04.2001 р. № 3-рп/2001 та від 13.03.2012 р. № 6-рп/2012 висловив позицію щодо незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів: закони та інші нормативно-правові акти поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності; дію нормативно-правового акту в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється із втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце; дія закону та іншого нормативно-правового акту не може поширюватися на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання чинності цим законом або іншим нормативно-правовим актом.

Таким чином, зміст правовідносин, зокрема, прав та обов'язків особи, не може змінюватися зі зміною законодавчих норм.

Відтак, реалізація права працівникам на обчислення пільгової вислуги років, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей" здійснюється з моменту їх вступу на службу до моменту скасування такої пільги постановою Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 №780 "Про внесення змін до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 № 393 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України".

Відповідно до пп. "а" п. 3 вказаного Порядку обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць служби за три місяці, зокрема, час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції.

Пунктом 1 Порядку обчислення вислугу років, призначення та виплати пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.92р. №393 установлено, що для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, особам, зазначеним у пункті «ж» статті 2 1 такого Закону, до вислуги років зараховуються, зокрема служба в Національній поліції.

Відповідно до пункту 3 цього ж Порядку до вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, зараховується на пільгових умовах один місяць служби за три місяці час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції.

Отже, законодавством чітко визначено, що таким категоріям осіб як позивач до вислуги років для призначення пенсій зараховується на пільгових умовах один місяць служби за три місяці, зокрема, час проходження служби, протягом якого особа брала участь в антитерористичній операції.

З огляду на наведене, при звільненні позивача ОСОБА_2, відповідач зобов'язаний був визначити стаж служби позивача на пільгових умовах за відповідні періоди- один місяць служби за півтора місяця: час проходження служби позивачем у підрозділах карного розшуку ; оперуповноваженого карного розшуку, старшого дільничного інспектора міліції сектору ДІМ, проходження служби у підрозділах боротьби з економічною злочинністю та один місяць служби за три місяці, - час проходження служби, протягом якого позивач брав участь в антитерористичній операції, та надати інформацію на запит.

Доводи апеляційної скарги про відсутність у позивача права на пенсію у зв'язку з відсутністю календарної вислуги років є безпідставними, оскільки позивач не порушував спору що права на пенсійне забезпечення і позовних вимог до пенсійного органу щодо зарахування йому вказаних періодів до вислуги років для призначення пенсії, не заявляв.

Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи, враховуючи вимоги наведених законодавчих норм, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення суд першої інстанцій правильно встановив обставини справи, не допустив порушень норм матеріального та процесуального права, які могли б бути підставою для його скасування, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Національної поліції у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 вересня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 24 січня 2019 року.

Головуючий Франовська К.С. Судді Кузьменко Л.В. Іваненко Т.В.

Джерело: ЄДРСР 79408530
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку