open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 826/7996/18 Головуючий у І інстанції - Головань О.В.

Суддя-доповідач - Мельничук В.П.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Ісаєнко Ю.А., Лічевецького І.О.,

при секретарі: Андрієнко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду, згідно з ст. 229 КАС України, апеляційну скаргу Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна компанія "Метрополія" до Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області про визнання протиправним та скасування розпорядження,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна компанія "Метрополія" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області, в якому просило визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області від 07.05.2018 року № 101 "Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що головою Гребінківської районної державної адміністрації перевищено свої повноваження скасуванням попередньо прийнятого розпорядження, а саме: ст. 19, 118 Конституції України, ст. 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації". Також, Позивач зазначає, що при прийнятті розпорядження голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338 не було допущено порушень законодавства, в тому числі, і земельного.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано розпорядження голови Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області від 07.05.2018 року № 101 "Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338".

Не погоджуючись з постановленим рішенням, Гребінківською районною державною адміністрацією Полтавської області подано апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволені позову відмовити або змінити рішення суду першої інстанції в мотивувальній частині визначення підстав скасування спірного рішення.

В апеляційній скарзі Відповідач не погоджується з рішенням суду першої інстанції, та посилається на порушення судом першої інстанції норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Зокрема, Відповідач зазначає, що враховуючи необхідність виправлення допущеної помилки, останній вважає, що у голови районної державної адміністрації були повноваження на прийняття оскаржуваного розпорядження від 07.05.2018 року № 101 "Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338".

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, оскільки учасники справи у судове засідання не з'явились.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна компанія "Метрополія" звернулося з листом від 07.12.2017 року за № 01/07-01/244 до голови Гребінківської державної адміністрації в Полтавській області, у якому повідомило про намір реалізувати проект будівництва сонячної електростанції "Почаївка-Солар" на території Гребінківського району Полтавської області, а також просило надати дозвіл на розроблення детального плану території земельної ділянки за межами населеного пункту площею 81, 47 га, кадастровий номер 5320886600:00:002:0206 (землі запасу) для будівництва електростанції з використанням енергії сонця на виконання ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

18 грудня 2017 року головою Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області прийнято розпорядження № 338 "Про надання дозволу на розробку детального плану території за межами населених пунктів Почаївської сільської ради", згідно якого відповідно до ст. 6, 13, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст. 10, 19, 25 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розробки проектів містобудівної документації на місцевому рівні", Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та комунального господарства України від 16.11.2011 року № 290, враховуючи клопотання ТОВ "Метрополія":

- надано дозвіл на розроблення детального плану території для будівництва сонячної електростанції "Почаївка-Солар", розташованої за межами населених пунктів Почаївської сільської ради Гребінківського району Полтавської області;

- визначено замовником та організатором розроблення містобудівної документації районну державну адміністрацію;

- платником розроблення містобудівної документації, зазначеної в п. 1 розпорядження, визначити ТОВ "НТК "Метрополія";

- надано доручення Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства, ТОВ "НТК "Метрополія" - залучити до розроблення ДПТ суб'єкта господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має відповідний кваліфікаційний сертифікат, забезпечити проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів, по завершенню розроблення містобудівної документації подати її на розгляд Департаменту будівництва, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської обласної державної адміністрації.

На виконання вказаного розпорядження між Гребінківською районною державною адміністрацією, Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна компанія "Метрополія" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Консультаційний центр" укладено договір на виконання містобудівної документації від 27 березня 2018 року № 03/02-02/01.

07 травня 2018 року головою Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області прийнято розпорядження №101 "Про визнання таким, що втратило чинність, розпорядження голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338", з посиланням на ст. 6, 39, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", ст. 17, 122 Земельного кодексу України, з метою усунення порушень земельного законодавства.

Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходи в з того, що голова Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області вийшов за межі своєї компетенції, скасувавши власне розпорядження, оскільки воно могло бути скасоване виключно передбаченими статті 43 статті Закону України "Про місцеві державні адміністрації" суб'єктами владних повноважень, серед яких немає голови державної адміністрації.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами статті 118 Конституції України рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.

Згідно з статтею 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 року № 586-XIV (далі - Закон № 586-XIV) голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Акти місцевих державних адміністрацій індивідуальної дії, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено пізніший строк введення їх у дію. Ці акти доводяться до їх виконавців, а також обов'язково оприлюднюються, крім внутрішньо організаційних актів.

Відповідно до статті 43 Закону № 586-XIV розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Також, положеннями статті 33 Закону № 586-XIV визначено, що голови обласних державних адміністрацій мають право скасовувати розпорядження голів районних державних адміністрацій, що суперечать Конституції України та законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, голів обласних державних адміністрацій, а також міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

З урахуванням викладеного, скасування розпорядження голови Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області від 18.12.2017 року № 338 "Про надання дозволу на розробку детального плану території за межами населених пунктів Почаївської сільської ради" воно могло бути скасоване виключно передбаченими у статтях 33, 43 Закону № 586-XIV, серед яких немає самого голови державної адміністрації.

Таким чином, суд першої інстанції обґрунтовано дійшов висновку, що голова Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області вийшов за межі своєї компетенції, скасувавши власне розпорядження, навіть у випадку наявності передбачених статтею 43 Закону № 586-XIV підстав для його скасування, з чим погоджується колегія суддів.

Згідно з розпорядженням голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338 не вирішувалося питання про надання у власність чи у користування земельної ділянки, тому посилання на недотримання вимог ст. 122 Земельного кодексу України є безпідставним.

Відповідно до змісту вказаного розпорядження воно стосується не виділення земельної ділянки, а надання дозволу на розроблення детального плану території згідно ст. 10, 19, 25 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 року № 555 "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розробки проектів містобудівної документації на місцевому рівні", Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та комунального господарства України від 16.11.2011 року № 290, про що і укладено договір на виконання містобудівної документації від 27.03.2018 року № 03/02-02/01 між Гребінківською районною державною адміністрацією, Товариством з обмеженою відповідальністю "Науково-технічна компанія "Метрополія" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Консультаційний центр".

У випадку реалізації вказаного проекту питання щодо використання земельної ділянки має вирішуватися з врахуванням всіх передбачених законодавством процедур і погоджень.

Також, колегія суддів вважає помилковим посилання Відповідача про відсутність кадастрового номеру земельної ділянки у розпорядженні від 18.12.2017 № 338 "Про надання дозволу на розробку детального плану території за межами населених пунктів Почаївської сільської ради" чим порушено норми законодавства України, з огляду на таке.

Так, за приписами пункту 3 частини 1 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" не містить вимог до тексту розпорядження про надання дозволу на розробку детального плану території, в тому числі відсутні вимоги зазначення кадастрового номеру земельної ділянки у тексті розпорядження.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року № 290 затверджено "Порядок розроблення містобудівної документації" (далі - Порядок № 290).

Відповідно до п. 4.2. Порядку № 290 рішення про розроблення детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, або внесення змін до

нього приймає відповідна районна державна адміністрація, а в разі відсутності

адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

Таким чином, ні Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", ні Порядком № 290 не передбачено вимоги зазначення кадастрового номеру земельної ділянки у розпорядженнях про надання дозволу на розробку детального плану території.

Колегія суддів не приймає до уваги твердження Відповідача про те, що спірне розпорядження було не скасоване, а визнане нечинним з метою виправлення допущеної при його прийнятті помилки у розпорядженні від 18.12.2017 року № 338, адже таке твердження Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської не знаходить свого відображення у нормах чинного законодавства України.

Крім того, порушення Відповідачем порядку оприлюднення розпорядження від 18.12.2017 року № 338 не може слугувати підставою для його скасування.

За таких обставин, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що розпорядження голови Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області від 07.05.2018 року № 101 "Про визнання таким, що втратило чинність розпорядження голови райдержадміністрації від 18.12.2017 року № 338" прийнято з порушення компетенції голови Гребінківської районної державної адміністрації, а також з порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Розглянувши доводи Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області, викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів вважає, що судове рішення постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстав для його скасування не вбачається, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 229, 241, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Гребінківської районної державної адміністрації Полтавської області залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: Ю.А. Ісаєнко

І.О. Лічевецький

Повний текст складено 24.01.2019 року.

Джерело: ЄДРСР 79407783
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку