open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

___________________________________________________________________

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2019 р.

м. Херсон

Справа № 540/2108/18

9 год. 40 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисильової О.Й.,

при секретарі: Кукульник Я.В.,

за участю: представника позивача - Салати І.І.,

представників відповідача - Веремієнко М.О., Гезь В.І., Верчук Н.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Мерітайм Груп" до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт-Мерітайм Груп" (далі - позивач, Товариство) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 21.06.2018 року №№ 0000221409, 0000231409, 0000241409.

Ухвалою від 12.10.2018 року у справі відкрите загальне позовне провадження, учасникам наданий строк для подання заяв по суті справи, підготовче засідання призначене на 15.11.2018 року об 11:00 год.

15.11.2018 року підготовче засідання відкладене на 11.12.2018 року об 11:00 год.

Ухвалою від 11.12.2018 року відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про залучення митниці ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі до участі у справі в якості співвідповідача, підготовче провадження у справі закрите, справа призначена до судового розгляду по суті на 10.01.2019 року о 15:30 год.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги повністю, пояснивши наступне. Відповідачем проведена планова виїзна перевірка стану дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" за період з 01.01.2015 року по 30.06.2017 року, за результатами якої складено акт від 10.05.2018 року № 0006/8/21-22-14-09-16/36336744 та винесені податкові повідомлення-рішення від 21.06.2018 року №№ 0000221409, 0000231409, 0000241409, якими позивачу донараховані грошові зобов'язання на загальну суму 19371801,50 грн. TOB "Смарт-Мерігайм Груп" не погоджується з висновками податкового органу щодо порушення податкового та митного законодавства та вважає їх безпідставним, виходячи з наступного. У період з 01.01.2015 року по 30.06.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" на підставі зовнішньоекономічних договорів здійснювало ремонт суден та їх частин, що належать іноземним суб'єктам господарювання. З метою виконання умов контрактів позивач подавав до митного органу заяви щодо надання дозволу на розміщення товарів у митному режимі переробки на митній території України на час проведення ремонту. Після закінчення строку встановленого митного режиму, ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подавало митні декларації, за якими здійснено переведення суден до іншого митного режиму-реекспорт. Позивач зазначає, що завершення митних режимів переробки на митній території щодо товарів (морських суден, запасних частин та відходів), які були ввезені на митну територію України з метою ремонту, здійснювалося на підставі прийнятих митницею декларацій з дотриманням приписів МК України з відповідною сплатою обов'язкових платежів згідно оформлених митних режимів. Роботи по ремонту морських суден, передбачені зовнішньоекономічними контрактами були виконані з дотриманням умов митного режиму в межах строків встановлених митницею ДФС у Херсонській області та терміну, передбаченого ч. 1 ст. 151 МК України. Строки виконаних робіт підтверджуються приймально-здавальними актами, за якими замовники ремонту прийняли судна з ремонту без зауважень. Висновки ДФС про те, що митний режим переробки на митній території є завершеним лише в разі фактичного вивезення товару за митну територію України позивач вважає помилковими, оскільки вони суперечать приписам ч. 1 ст.160 МК України, відповідно до якої митний режим переробки на митній території завершується шляхом реекспорту продуктів переробки чи поміщення їх в інший митний режим. Як відмічає позивач, зі змісту п. 4 ст.4, ст. 112, ст. 85 МК України слідує, що законодавець встановив єдину підставу припинення митного режиму переробки - це поміщення товару (транспортного засобу) у інший митний режим - реекспорт, який унеможливлює подальше переміщення цього товару (транспортного засобу) в межах митної території України крім фактичного вивозу за межі митної території України, а не саме фактичне вивезення, як помилково вважає відповідач. Таким чином, TOB "Смарт-Мерітайм Груп" зазначає, що завершення режимів переробки на митній території ввезених на територію України морських суден здійснювалося з дотриманням вимог МК України. На підставі викладеного просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні повністю заперечували проти задоволення позовних вимог, вважаючи доводи позивача необґрунтованими та безпідставними, з посиланням на наступне. За результатами проведеної податковим органом перевірки встановлено, що TOB "Смарт-Мерітайм Груп" не виконано у строки, встановлені МК України, заходи щодо завершення митних режимів переробки на митній території щодо товарів - морські судна "Niagara", "Borislav", "Natalie", "Corvus", "Радуга" та запасні частини, які ввезені на митну територію України з метою ремонту та оформлені у митному режимі "переробка на митній території" за митними деклараціями. Відповідач наполягає на порушенні позивачем термінів, встановлених законодавством, щодо вивезення за межі митної території України зазначених суден. Отже, враховуючи зобов'язання позивача щодо виконання операцій з переробки товарів відповідно до вимог законодавства України щодо заявлення у відповідному митному режимі товарів, отриманих у результатів переробки з урахуванням строку дії дозволу, факт невивезення морських суден та запасних частин свідчить про незавершення режиму переробки на митній території шляхом реекспорту товару та визнання Херсонською митницею ДФС поданих МД типу ЕК 11 АА недійсними, тобто митний режим переробки на митній території України товару, оформленного за вказаними МД не завершено у спосіб та у строки, встановлені МК України, чим порушено вимоги ст. 147, ст. 151, ст. 160, ст. 284, п. 3 ч. 3 ст. 293, ч. 4 ст. 296 МК України, ст. 3 Закону України "Про заходи стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року" від 28.12.2014 року № 73-VIII, п. 206.12 та п. 206.16 ст. 206 ПК України, що призвело до заниження податкових зобов'язань на загальну суму 13 522 029,54 грн., з них: ввізне мито у сумі 2278344,37 грн., додатковий імпортний збір у сумі 1369944,26 грн., податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів у сумі 9873740,91 грн. Відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

З 29.08.2017 року по 29.09.2017 року та з 17.04.2018 року по 24.04.2018 року Головним управлінням ДФС у Херсонській області на підставі наказів ГУ ДФС у Херсонській області від 14.08.2017 року № 680 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки TOB "Смарт-Мерітайм Груп", від 02.10.2017 року № 841 "Про зупинення проведення документальної планової виїзної перевірки TOB "Смарт-Мерітайм Груп" та від 16.04.2018 року № 416 "Про поновлення проведення документальної планової виїзної перевірки TOB "Смарт-Мерітайм Груп", відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання у III кварталі 2017 року, посадовими особами ГУ ДФС у Херсонській області проведена документальна планова виїзна перевірка стану дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" за період з 01.01.2015 року по 30.06.2017 року.

За результатами перевірки складений Акт від 10.05.2018 року № 0006/8/21-22-14-09-16/36336744 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки стану дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" за період з 01.01.2015 року по 30.06.2017 року" (далі-Акт № 0006), яким зафіксовані наступні порушення:

- правил 1, 6 Основних правил інтерпретації класифікації товарів, Закону України від 19.09.2013 року № 584-VII "Про митний тариф України", ч. 1 ст. 69 Митного кодексу України в частині невірної класифікації товару та визначення розміру ставки ввізного мита;

- ст. 147, ст. 151, ст. 160, ст. 284, п. 3 ч.3 ст. 293, ч. 4 ст. 296 Митного кодексу України;

- ст. 3 Закону України "Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року" від 28.12.2014 №73-VIII;

- п. 206.12 та п. 206.16 ст. 206 ПК України в частині порушення митного режиму переробки на території України, що спричинило заниження податкових зобов'язань на загальну суму 13531982,58 грн., в т.ч. ввізне мито у сумі 2286638,57 грн., додатковий імпортний збір у сумі 1369944,26 грн., податок на додану вартість із везених на митну територію України товарів у сумі 9875399,75 грн.

На підставі Акту № 0006 відповідачем винесені податкові повідомлення-рішення, якими позивачу збільшені суми грошових зобов'язань:

- № 0000221409 - за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності на загальну суму 2847930,46 грн.;

- № 0000231409 - за платежем додатковим імпортний збір на загальну суму 1712430,32 грн.;

- № 0000241409 - за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів на загальну суму 14811440,78 грн.

Не погоджуючись з винесеними податковими повідомленнями-рішеннями від 21.06.2018 року №№ 0000221409, 0000231409, 0000241409, позивач звернувся до суду із позовом про їх скасування.

За результатами здійснення зовнішньоекономічної діяльності ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" у період з 01.01.2015 року по 30.06.2017 року укладені контракти з нерезидентами, предметом яких є проведення ремонтних робіт наступних суден: МНТ "Niagara", МНТ "Borislav", МНТ "Natalie" ("Fenixoil"), МСС "Corvus", корпус судна "Радуга".

Щодо морського нафтоналивного танкеру "Niagara", суд встановив наступні обставини.

Так, 07.08.2015 року між ТОВ "Волго-Донське судове агентство" Росія (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений контракт про аварійний ремонт танкер-хімовоз № 705-483 "Niagara" (далі - Контракт № 705-483), предметом якого є виконання замовлення на аварійний ремонт судна т/х "Niagara" під прапором Островів Кука в обсязі, який погоджений сторонами Попередньою ремонтною відомістю. Термін ремонту складає 40 календарних днів з дня прийняття судна. Попередня вартість ремонту складає 11845 дол. США, остаточна сума розраховується, як сума робіт, погоджених сторонами шляхом підписання ремонтних відомостей та додаткових угод.

21.08.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано до Херсонської митниці ДФС заяву про надання дозволу на розміщення товарів - морського нафтоналивного танкеру "Niagara" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 30.09.2015 року.

21.08.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано митну декларацію (далі-МД) типу ІМ 51 АА № 508040001/2015/001978 та встановлено строк переробки до 30.09.2015 року.

Додатковими угодами до Контракту № 705-483 від 29.09.2015 року, 12.11.2015 року, 14.12.2015 року строк ремонтних робіт продовжено до 15.11.2015 року, 15.12.2015 року, 20.08.2016 року, відповідно.

30.09.2015 року, 13.11.2015 року, 15.12.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подані до митного посту "Херсон-порт" заяви про надання дозволу на продовження строків переробки товарів - морського нафтоналивного танкеру "Niagara" у режимі "переробка на митній території України" до 15.11.2015 року, 15.12.2015 року, 20.08.2016 року, відповідно.

21.12.2015 року головний державний виконавець ВДВС Комсомольського РУЮ у м.Херсоні виніс постанову ВП № 49680470 про накладення арешту на судно "Niagara", власником якого є ТОВ "Волго-Донське судове агентство" Росія, на виконання ухвали Господарського суду Херсонської області від 15.12.2015 року у справі № 923/2008/15.

Постановою від 14.04.2016 року в межах ВП № 50835920 накладено арешт на судно "Niagara", власником якого є ТОВ "Волго-Донське судове агентство" Росія, на виконання ухвали Господарського суду Херсонської області від 30.03.2016 року у справі № 16/303/16.

Постановою від 20.09.2016 року в межах ВП № 52277924 накладено арешт на судно "Niagara", власником якого є ТОВ "Волго-Донське судове агентство" Росія, на виконання ухвали Господарського суду Херсонської області від 30.03.2016 року у справі № 923/633/16.

Ухвалою Голопристанського районного суду Херсонської області від 28.03.2016 року у справі № 654/841/16-ц вилучено з користування ТОВ "Волго-Донське судове агентство" та передано Amdex Group орендоване за договором оренди від 24.10.2014 року майно - двигун MAN № 17555, потужністю 2205 KW Tp 12V28/32A, відновлений, який встановлений на т/х "Niagara" ІМО 8003905.

18.08.2016 року між ТОВ "Волго-Донське судове агентство" та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" підписаний приймально-здавальний акт, відповідно до якого Замовник прийняв судно "Niagara". Ремонт виконаний в повному обсязі, претензій до якості та строку немає.

З метою завершення режиму переробки на митній території України 19.08.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано митну декларацію ЕК 11 АА №UА508040001/2016/003552 для вивезення МНТ "Niagara" за межі України шляхом реекспорту.

20.09.2016 року Херсонська митниця ДФС надала ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" відповідь № 3874/21-70-63 на запит від 17.08.2016 року № 770 щодо подальших дій Товариства відповідно до вимог митного законодавства стосовно вивезення судна т/х "Niagara" за межі митної території України після завершення режиму переробки і оформлення його у режим реекспорт, зважаючи на накладений на судно арешт, наступного змісту: "до звільнення з-під арешту судно "Niagara" (ІМО 8003905, прапор о-ви Кука) не може бути переміщене як митною територією України, так і за її межі".

31.07.2017 року відповідно до протоколу № 275787 проведені прилюдні торги ДП "СЕТАМ", під час яких переможцем лоту № 225036 - танкер-хімовоз "Niagara", д.р.н. ІМО 8003905, 1981 р.в., визнано ТОВ "Бункер Югм", яким 18.04.2018 року здійснено митне оформлення судна у режим імпорт та сплачено всі обов'язкові платежі.

Відповідач зазначає, що на виконання умов контракту від 07.08.2015 року № 705-483 ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" ввезено на територію України МНТ "Niagara". Товар ввезено з повним звільненням від оподаткування. Херсонською митницею ДФС встановлено термін переробки до 30.09.2015 року, та строк продовжено до 20.08.2016 року. 19.08.2016 року позивач подав МД ЕК 11 АА № UА 508040001/2016/003552. У зв'язку з тим, що МНТ "Niagara" за МД ЕК 11 АА № UА 508040001/2016/003552 у строк 180 днів не був вивезений за межі митної території України, зазначений товар відповідно до п. 8 ст. 269 МК України повинен був задекларований протягом 10 днів до обраного митного режиму, або з 14.02.2017 року повинен був бути розміщений на складі Херсонської митниці ДФС. МНТ "Niagara" фактично розміщений на складі Херсонської митниці ДФС 14.03.2018 року. За висновками відповідача, у порушення ч. 1 ст. 151 МК України, товар МНТ "Niagara" перебував на території України понад терміни, встановлені Херсонською митницею ДФС - до 20.08.2016 року та строк переробки перевищив 365 днів.

У судовому засіданні представник позивача пояснила, що ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" здійснило всі передбачені законодавством заходи щодо завершення митного режиму переробки, передавши 18.08.2016 року МНТ "Niagara" Замовнику-ТОВ "Волго-Донське судове агентство" та подавши 19.08.2016 року МД ЕК 11 АА для вивезення за межі України шляхом реекспорту. Не переміщення власником даного судна з акваторії ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" пов'язане з арештом МНТ "Niagara".

Щодо морського нафтоналивного танкеру "Borislav", суд встановив наступні обставини.

11.04.2016 року між ТОВ "Волго-Донське судове агентство", Росія (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений контракт № 122-023 (далі - Контракт №122-023), предметом якого є виконання замовлення на ремонт судна т/х "Borislav" під прапором Островів Кука в обсязі, який погоджений сторонами Попередньою ремонтною відомістю. Термін ремонту складає 180 днів з дня прийняття судна. Попередня вартість ремонту складає 31205 дол. США, остаточна сума розраховується, як сума робіт, погоджених сторонами шляхом підписання ремонтних відомостей та додаткових угод.

28.04.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано до митного посту "Херсон-порт" заяву про надання дозволу на розміщення товарів - морського нафтоналивний танкер "Borislav" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 28.10.2016 року.

29.04.2016 року Херсонською митницею ДФС оформлено митну декларацію типу ІМ 51 АА № 508040001/2016/001679 та встановлено строк переробки до 28.10.2016 року.

30.04.2016 року за актом приймання судно т/х "Borislav" прийняте ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (додаток до контракту від 11.04.2016 року № 122-023).

27.10.2016 року, 31.01.2017 року, 28.02.2017 року, 29.03.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подані до Херсонської митниці ДФС заяви про надання дозволу на продовження строків переробки товарів - морського нафтоналивного танкеру "Borislav" у режимі "переробка на митній території України" до 02.02.2017 року, 28.04.2017 року, 28.04.2017 року та 28.04.2017 року, відповідно.

22.11.2016 року головним державним виконавцем Корабельного РВ ДВС м. Херсона при примусовому виконанні зведеного виконавчого провадження, в тому числі, за рішенням Господарського суду Херсонської області від 10.05.2016 року у справі № 923/303/16 описано та накладено арешт на майно боржника ТОВ "Волго-Донське судове агентство" - судно "Borislav" та призначений відповідальний зберігач - директор ПП "Бренд Сіті".

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 17.02.2017 року у справі №923/303/16 визнано недійсною постанову Корабельного РВДВС м. Херсон від 22.11.2016 в частині передачі арештованого майна - судна "Niagara" (ІМО 8003905) та судна "Borislav" (ІМО 8711954) на відповідальне зберігання іншому зберігачу- директору ПП "Бренд Сіті".

25.04.2017 року між ТОВ "Волго-Донське судове агентство" та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" підписаний приймально-здавальний акт, відповідно до якого замовник прийняв судно "Borislav". Ремонт виконаний в повному обсязі, претензій до якості та строку немає.

27.04.2017 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС митну декларацію типу ЕК 11 АА № UA508120/2017/002103 на оформлення МНТ "Borislav" в режим реекспорту.

31.07.2017 року проведені електронні прилюдні торги ДП "СЕТАМ", під час яких переможцем лоту - танкер-хімовоз "Borislav", д.р.н. ІМО 8003905, 1990 р.в., визнано ТОВ "Алліан", яке стало новим власником даного судна.

27.10.2017 року та 10.01.2018 року позивач звертався до Херсонської митниці ДФС із листами, якими повідомив про реалізацію арештованого МНТ "Borislav" на електронних торгах та про надання роз'яснень щодо митного режиму, оскільки новий власник ТОВ "Алліан" не вчиняє жодних дій щодо набутого майна.

16.02.2018 року позивач отримав лист Херсонської митниці ДФС з проханням прийняти на зберігання нафтопаливні танкери "Borislav" та "Niagara", граничний строк перебування яких в зоні митного контролю закінчився.

20.03.2018 року Херсонська митниця ДФС відповідно до Акту прийому-передачі передала судно "Borislav" на відповідальне зберігання TOB "Смарт-Мерітайм Груп".

07.05.2018 року постановою слідчого відділу Херсонського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Херсонській області судно "Borislav" визнано речовим доказам та ухвалою Херсонського міського суду Херсонської області від 17.05.2018 року по справі № 766/8822/18 на дане судно накладений арешт.

Відповідач зазначає, що на виконання умов контракту від 11.04.2016 року № 122-023 ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" ввезено на територію України МНТ "Borislav". Товар ввезено з повним звільненням від оподаткування. Херсонською митницею ДФС встановлено термін переробки до 28.10.2016 року, та строк продовжено до 28.04.2017 року. 27.04.2017 року позивач подав МД ЕК 11 АА № UA508120/2017/002103. У зв'язку з тим, що МНТ "Borislav". за МД ЕК 11 АА № UA508120/2017/002103 у строк 180 днів не був вивезений за межі митної території України, зазначений товар відповідно до п. 8 ст. 269 МК України повинен був задекларований протягом 10 днів до обраного митного режиму, або з 22.10.2017 року повинен був бути розміщений на складі Херсонської митниці ДФС. МНТ "Borislav" фактично розміщений на складі Херсонської митниці ДФС 20.03.2018 року. За висновками відповідача, у порушення ч. 1 ст. 151 МК України товар МНТ "Borislav" перебував на території України понад терміни, встановлені Херсонською митницею ДФС - до 28.04.2017 року та строк переробки перевищив 365 днів.

У судовому засіданні представник позивача пояснила, що ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" здійснило всі передбачені законодавством заходи щодо завершення митного режиму переробки, передавши 25.04.2017 року МНТ "Borislav" Замовнику-ТОВ "Волго-Донське судове агентство" та подавши 27.04.2017 року МД ЕК 11 АА для вивезення за межі України шляхом реекспорту. Не переміщення власником даного судна з акваторії ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" пов'язане з арештом МНТ "Borislav" на підставі судових рішень, а тому у позивача не було законних підстав для вчинення будь-яких дій щодо майна, яке йому не належить та на яке накладене обтяження.

Щодо морського нафтоналивного танкеру "Natalie" ("Fenix Оil"), суд встановив наступні обставини.

29.12.2015 року між Компанією "Incom Trade LLP", Шотландія (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений контракт № 705-508 (далі - Контракт №705-508), предметом якого є виконання замовлення на аварійний ремонт судна т/х "Natalie" під прапором Росії в обсязі, який погоджений сторонами Попередньою ремонтною відомістю. Термін ремонту складає 365 днів з дня прийняття судна. Попередня вартість ремонту складає 131260 дол. США, остаточна сума розраховується, як сума робіт, погоджених сторонами шляхом підписання ремонтних відомостей та додаткових угод.

05.01.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано до Херсонської митниці ДФС заяву про надання дозволу на розміщення товарів - морського нафтоналивного танкеру "Natalie" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 04.01.2017 року.

06.01.2016 року Херсонською митницею ДФС оформлено митну декларацію типу ІМ51 АА № 508040001/2016/000032 та встановлено строк переробки до 04.01.2017 року.

08.01.2016 року за актом приймання судно т/х "Natalie" прийняте ТОВ ""Смарт-Мерітайм Груп".

До контракту від 29.12.2015 року № 705-508 сторонами укладені додаткові угоди: № 01 від 09.08.2016 року, № 03 від 27.09.2016 року, № 04 від 27.09.2016 року, № 05 від 17.10.2016 року, № 06 від 21.10.2016 року, № 07 від 21.10.2016 року, № 08 від 16.11.2016 року, № 09 від 16.11.2016 року, № 11 від 28.11.2016 року, № 12 від 28.11.2016 року, № 13 від 01.12.2016 року, № 14 від 06.12.2016 року за якими, Замовник постачає запасні частини та витратні матеріали для використання під час ремонту судна "Natalie".

Ввезені запчастини оформлені за митними деклараціями ІМ51 АА №508040001/2016/003445 від 15.08.2016 року, № 508040001/2016/004147 від 03.10.2016 року, № 508040001/2016/004156 від 2.9.09.2016 року, № 508040001/2016/004541 від 20.10.2016 року, № 508040001/2016/004585 від 24.10.2016 року, № 508040001/2016/004748 від 31.10.2016 року, № 508040001/2016/005149 від 21.11.2016 року, № 508040001/2016/005150 від 21.11.2016 року, № 508040001/2016/005385 від 02.12.2016 року, №508040001/2016/005397 від 02.12.2016 року, № 508040001/2016/005440 від 06.12.2016 року та №508040001/2016/005559 від 09.12.2016 року. За заявою TOB "Смарт-Мерітайм Груп" строк переробки Херсонською митницею ДФС встановлений до 04.01.2017 року.

Додатковою угодою до Контракту від 29.12.2015 року № 705-508 на підставі листа Замовника про зміну назви та порту прописки, а також свідоцтва про реєстрацію від 07.11.2016 року № COD-11-16-997, у п. 1.1 Контракту змінена назва судна т/х "Natalie" на т/х "Fenix Оil" ІМО 7922221, прапор - Демократична республіка Конго.

30.12.2016 року між Компанія "Incom Trade LLP", Шотландія та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" підписаний приймально-здавальний акт, відповідно до якого Замовник прийняв судно "Fenix Оil" ("Natalie"). Ремонт виконаний у повному обсязі, претензій до якості та строку немає.

02.11.2016 року наказом Мінекономрозвитку України № 1841 до ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" застосовані спеціальні санкції, як до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності, які скасовані 13.01.2017 року наказом Мінекономрозвитку України № 31.

04.01.2017 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС митні декларації типу ЕК 11 АА № 508040001/2017/000027 та № 508040001/2017/000028 на оформлення запасних частин та судна "Fenix Оil" в режим реекспорту для вивезення, проте Товариство отримало картки відмови в прийнятті зазначених митних декларацій, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення з тих підстав, що під час виконання митних формальностей за митними деклараціями встановлено, що згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.11.2016 року № 1841 до TOB "Смарт-Мерітайм Груп", як до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності застосовані спеціальні санкції згідно зі ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність".

Наказом Мінекономрозвитку України від 13.01.2017 року № 31 "Про скасування спеціальної санкції, що застосована до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України" скасовано спеціальної санкції, що застосовані до TOB "Смарт-Мерітайм Груп".

Отримавши наказ від 13.01.2017 року № 31, TOB "Смарт-Мерітайм Груп" 18.01.2017 року подало до Херсонської митниці ДФС митні декларації типу ЕК 11 АА №508040001/2017/000309 (запасні частини, відходи) та № 508040001/2017/000311( судно) та оформлено в режим реекспорту для вивезення.

За клопотанням директора ТОВ "Fenix Оil", у зв'язку з не можливістю закінчення реекспорту з причин відновлення судових документів, на підставі уніфікованої митної квитанції від 18.07.2017 року № 678616, Херсонська митниця ДФС 17.07.2017 року прийняла на зберігання МНТ "Fenix Оil".

24.07.2017 року за актом приймання-передачі, на підставі договору зберігання від 04.04.2017 року № 42/17 митний орган передав МНТ "Fenix Оil" на зберігання ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп".

02.08.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" за актом приймання-передачі передало МНТ "Fenix Оil" власнику - "Incom Trade LLP".

29.09.2017 року на підставі митної декларації № UA 500500/2017/146 т/х "Fenix Оil" вивезений за межі митної території України.

Відповідач зазначає, що на виконання умов контракту від 29.12.2015 року № 705-508 та додаткових угод до нього, ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" ввезено на територію України МНТ "Natalie" та запасні частини для ремонту даного судна. Товар ввезено з повним звільненням від оподаткування. Херсонською митницею ДФС встановлено термін переробки до 04.01.2017 року. 18.01.2017 року позивач подав митні декларації типу ЕК 11 АА №508040001/2017/000309 та № 508040001/2017/000311 для вивезення за межі митної території України. Тобто МД типу ЕК 11 АА подані позивачем із порушенням строку на 14 днів. Після оформлення зазначених МД у встановлений законодавством 180-денний термін товар т/х "Fenix Оil" із встановленими на ньому запчастинами та відходи не був вивезений за межі митної території України та безпідставно перебував на митній території України.

У судовому засіданні представник позивача пояснила, що ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" здійснило всі передбачені законодавством заходи щодо завершення митного режиму переробки, передавши 30.12.2016 року МНТ "Fenix Оil" Замовнику-Компанії "Incom Trade LLP" та подавши 04.01.2017 року МД ЕК 11 АА для переведення в режим реекспорту. Неприйняття митним органом 04.01.2017 року МД типу ЕК 11 АА №508040001/2017/000309 та № 508040001/2017/000311 відбулось у зв'язку із накладенням на позивача санкцій, відтак дані декларації були повторно подані позивачем подані 18.01.2017 року.

Щодо морського нафтоналивного танкеру "Corvus", суд встановив наступні обставини.

24.06.2015 року між Компанією "Brightside Associates LLP", Велика Британія (представник Компанії "Saluta Shipping Limited") - (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений контракт № 705-474 (далі - Контракт № 705-474), предметом якого є виконання замовлення на ремонт судна т/х "Corvus" під прапором Беліз в обсязі, який погоджений сторонами Попередньою ремонтною відомістю. Термін ремонту складає 35 календарних днів з дня прийняття судна. Попередня вартість ремонту складає 119819 дол. США, остаточна сума розраховується, як сума робіт, погоджених сторонами шляхом підписання ремонтних відомостей та додаткових угод.

28.09.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано до Херсонської митниці ДФС заяву про надання дозволу на розміщення товарів - морського суховантажного судна "Corvus" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 30.11.2015 року.

28.09.2015 року Херсонською митницею ДФС оформлено митну декларацію типу ІМ51 АА № 508040001/2015/002515 та встановлено строк переробки до 30.11.2015 року.

29.09.2015 року за актом приймання судно "Corvus" прийняте ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп".

Додатковою угодою № 01 до Контракту № 705-474 від 27.11.2015 року строк ремонтних робіт продовжений до 01.09.2016 року.

30.11.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подані до Херсонської митниці ДФС заяви про надання дозволу на продовження строків переробки товарів - морського суховантажного судна "Corvus" у режимі "переробка на митній території України" до 01.09.2016 року.

31.08.2016 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС митну декларацію типу ЕК 11 АА № 5080400001/2016/003733 для переведення судна "Corvus" в режим реекспорту.

31.08.2016 року між Компанією "Brightside Associates LLP", Велика Британія та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" підписаний приймально-здавальний акт, відповідно до якого Замовник прийняв судно "Corvus". Ремонт виконаний в повному обсязі, претензій до якості та строку немає.

Відповідно до наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 04.01.2017 року № 2 оголошено початок льодової кампанії на акваторії морського порту Херсон, яка завершилася 01.03.2017 року (наказ від 28.02.2017 року № 201).

За клопотанням директора Компанії "Saluta Shipping Limited" від 24.02.2017 року №2402, у зв'язку з закінченням строку знаходження під митним контролем судна "Corvus", Державна митна служба України 07.03.2017 року за актом приймання-передачі, на підставі договору зберігання від 20.01.2016 року № 10/16 передала ММС "Corvus" на зберігання ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп".

16.03.2017 року з метою повернення ММС "Corvus" власнику, ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" передало Херсонській митниці ДФС вказане судно за актом приймання-передачі майна із зберігання.

14.03.2017 року між Компанією "Saluta Shipping Limited", Невіз (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений контракт № 122-075 (далі - Контракт №122-075), предметом якого є організація та проведення випробувань корпусу судна "Corvus" (ІМО № 8864737, прапор Беліз). Термін ремонту складає 15 днів з моменту отримання коштів. Попередня вартість ремонту складає 800 дол. США.

16.03.2017 року судно "Corvus" оформлено Компанією "Saluta Shipping Limited" у митний режим тимчасового ввезення товарів за митною декларацією IM 31 А А UA508120/2017/001456 від 16.03.2017 року з аркушем коригування строком до 31.03.2017 року.

31.03.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано до митного посту "Херсон-порт" заяву на продовження строку тимчасового ввезення товарів - судна "Corvus" на території України до 30.04.2017 року.

29.06.2017 року між Компанією "Binarta Corporation", Беліз (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений контракт № 122-082 (далі - Контракт № 122-082), предметом якого є виконання замовлення на ремонт судна "Corvus" в обсязі, який погоджений сторонами Попередньою ремонтною відомістю на території "ХСЗ". Термін ремонту складає 350 календарних днів з дня прийняття судна. Попередня вартість ремонту складає 13272 дол. США, остаточна сума розраховується, як сума робіт, погоджених сторонами шляхом підписання ремонтних відомостей та додаткових угод.

29.06.2017 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС заяву № 602 щодо надання дозволу на розміщення судна "Corvus" у митний режим переробки на час проведення ремонту судна "Corvus" у строк до 14.06.2018 року.

30.06.2017 року Компанією "Saluta Shipping Limited" подано митну декларацією IM 51АА UA508120/2017/003092 на судно "Corvus" та встановлено строк переробки до 31.07.2017 року.

31.07.2017 року, 30.08.2017 року, 12.10.2017 року, 14.12.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подані до Херсонської митниці ДФС заяви про надання дозволу на розміщення товарів - морського суховантажного судна "Corvus" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 14.06.2018 року, 14.06.2018 року, 15.12.2017 року, 30.06.2018 року.

12.04.2018 року підписаний акт виконаних робіт, відповідно до якого замовний прийняв судно "Corvus". Ремонт виконаний в повному обсязі, претензій до якості та строку немає.

18.04.2018 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС МД ЕК 11 АА UA508120/2018/001511 для вивезення морського суховантажного судна "Corvus" за межі митної території України в режимі реекспорту.

Відповідач зазначає, що на виконання умов контракту від 24.06.2015 року № 705-508 ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" ввезено на територію України МНТ "Natalie" для ремонту даного судна. Товар ввезено з повним звільненням від оподаткування. Херсонською митницею ДФС встановлено термін переробки 01.09.2016 року. 31.08.2016 TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС митну декларацію типу ЕК 11 АА №5080400001/2016/003733 на вивезення за межі митної території України МСС "Corvus". Після оформлення зазначеної МД у встановлений законодавством 180-денний термін товар судно "Corvus" не був вивезений за межі митної території України та безпідставно перебував на митній території України.

У судовому засіданні представник позивача пояснила, що ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" здійснило всі передбачені законодавством заходи щодо завершення митного режиму переробки, передавши 31.08.2016 року МСС "Corvus" Замовнику-Компанії "Saluta Shipping Limited" та подавши 31.08.2016 року МД ЕК 11 АА для вивезення за межі України (режим реекспорту).

Щодо корпусу судна "Радуга", суд встановив наступні обставини.

14.09.2015 року між Компанією "Francostone Capital", Велика Британія (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений Контракт № 705-489 про будівництво непасажирського Судна Проекту № С14937.360049.002 (далі - Контракт № 705-489), предметом якого є виконання замовлення на виконання робіт відповідно до технологічної схеми переробки з будівництву пасажирського Судна Проекту № С14937.360049.002 на базі корпусу т/х "Радуга" у відповідності до наданої Покупцем документації на умовах, визначених контрактом. Попередня вартість ремонту складає 485 дол. США. Термін ремонту складає 365 днів з дня прийняття судна.

29.09.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС заяву про надання дозволу на розміщення товарів - корпусу морського пасажирського судна проекту № С14937.360049.002 "Радуга" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 28.09.2016 року.

30.09.2015 року Херсонською митницею ДФС оформлено митну декларацію типу ІМ 51 АА № 508040001/2015/002541 та встановлено строк переробки до 28.09.2016 року.

27.09.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС заяву про продовження строку переробки товарів - корпус морського пасажирського судна проекту № С14937.360049.002 "Радуга" у режимі "переробка на митній території України" та встановлено строк до 29.09.2016 року.

28.09.2016 року між Компанією "Francostone Capital" та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" підписаний приймально-здавальний акт, відповідно до якого замовний прийняв судно проекту № С14937.360047.002 "Радуга". Ремонт виконаний в повному обсязі, претензій до якості та строку немає.

29.09.2016 року TOB "Смарт- Мерітайм Груп" до Херсонської митниці ДФС надано митну декларацію ЕК 11 АА № 508040001/2016/004161 для вивезення власником за межі митної території України в режим реекспорту корпусу МПС "Радуга".

За клопотанням директора Компанії "Francostone Capital" від 28.03.2017 року № 011, у зв'язку з закінченням строку знаходження під митним контролем Судна Проекту №С17397.360049.002 "Радуга", дане судно розміщено на складі митниці.

За актом приймання-передачі від 31.03.2017 року, на підставі договору зберігання від 20.01.2016 року №10/16 Херсонська митниця ДФС передала корпус морського пасажирського Судна Проекту № С17397.360049.002 "Радуга" на зберігання ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп".

10.04.2017 року з метою повернення корпусу морського пасажирського Судна Проекту № С17397.360049.002 "Радуга" власнику, ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" передано митному органу вказане судно за актом приймання-передачі майна із зберігання.

10.04.2017 року Компанією "Francostone Capital" зазначений корпус судна оформлено у митний режим тимчасового ввезення товарів за митною декларацією IM 31 №UA508120/2017/001849 від 10.04.2017 р. на строк до 30.04.2017 року.

Митною декларацією IM 31 ДМ UA508120/2017/002141 від 28.04.2017 року, поданою власником судна Компанією "Francostone Capital", Херсонською митницею ДФС продовжено строк тимчасового ввезення до 31.05.2017 року.

31.05.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подана до Херсонської митниці ДФС заяву про продовження строку тимчасового ввезення товарів - Морське пасажирське Судно Проекту № С17397.360049.002 "Радуга" на території України до 30.06.2017 року.

Митною декларацією ІМ 31ДМ UA508120/2017/002574 від 31.05.2017 поданою власником судна Компанією "Francostone Capital" Херсонською митницею ДФС продовжено строк тимчасового ввезення до 30.06.2017 року.

29.06.2017 року між Компанією "Newgale LP", Шотландія (Замовник) та ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (Виконавець) укладений Контракт № 122-083 про ремонт Проекту №С14937 (далі - Контракт № 122-083), предметом якого є виконання замовлення на виконання робіт з ремонту корпусу пасажирського судна (Проект № С14937) в обсязі, який погоджений сторонами Попередньою ремонтною відомістю. Термін ремонту складає 350 календарних днів з дня прийняття судна. Попередня вартість ремонту складає 11200 дол. США, остаточна сума розраховується, як сума робіт, погоджених сторонами шляхом підписання ремонтних відомостей та додаткових угод.

29.06.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС заяву про надання дозволу на розміщення товарів - морського пасажирського судна проекту № С14937.360049.002 "Радуга" у митний режим переробки на митній території України, з метою ремонту до 14.06.2018 року.

Митною декларацією IM 51 АА UA508120/2017/003093 від 30.06.2017 року корпус судна "Радуга" було оформлено у режим переробки на строк до 31.07.2017 року.

31.07.2017 року, 30.08.2017 року, 10.10.2017 року, 30.11.2017 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подані до Херсонської митниці ДФС заяви про продовження строку переробки товарів - морського пасажирського судна проекту № С14937.360049.002 у режимі "переробка на митній території України" до 14.06.2018 року, та Херсонською митницею ДФС продовжено строк переробки до 14.06.2018 року.

Відповідач зазначає, що на виконання умов контракту від 14.09.2015 року № 705-489 ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" ввезено на територію України корпус морського пасажирського судна Проекту № С14937.360049.002 для будівництва МПС на базі корпусу т/х "Радуга". Товар ввезено з повним звільненням від оподаткування. Херсонською митницею ДФС встановлено термін переробки до 29.09.2016 року. 29.09.2016 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало до Херсонської митниці ДФС митну декларацію типу ЕК 11 АА №508040001/2016/004161 на вивезення за межі митної території України МПС "Радуга". У подальшому товар - морське пасажирське судно Проекту № С14937.360049.002 офомлене у митний режим тимчасового ввезення за МД від 10.04.2017 року № UA508120/2017/001849 у графі 40 якої зазначена МД ІМ 51 АА № 508040001/2015/002541 від 30.09.2015 року. Тобто митний режим переробки за МД ІМ 51 АА № 508040001/2015/002541 від 30.09.2015 року завершено шляхом поміщення у митний режим тимчасового ввезення за МД №UA508120/2017/001849, відтак фактичного вивезення товару не було. У порушення вимог чинного законодавства корпус морського пасажирського судна Проекту №С14937.360049.002 після закінчення строку перебування на митній території України в режимі переробка не був вивезений за межі митної території України та безпідставно перебував на митній території України.

У судовому засіданні представник позивача пояснила, що ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" здійснило всі передбачені законодавством заходи щодо завершення митного режиму переробки, передавши 28.09.2016 року корпус МПС Проекту № С14937.360049.002 власнику - Компанії "Francostone Capital" та подавши 29.09.2016 року ЕК 11 АА №508040001/2016/004161 для оформлення в режим реекспорту.

Таким чином, із наведених вище обставин та пояснень представників сторін судом встановлено, що спір між сторонами виник з приводу порушення позивачем митного режиму переробки на митній території України товарів - МНТ "Niagara", МНТ "Borislav", МНТ "Natalie" ("Fenixoil"), МСС "Corvus", корпус судна "Радуга", оскільки після закінчення строку перебування на митній території України в режимі переробки товар не був вивезений за межі митної території України у встановлені законодавством строки.

Так, позивач вважає, що митний режим переробки закінчується поміщенням товару у інший митний режим - реекспорт, у той час, як контролюючий орган вважає, що митний режим переробки завершується шляхом фактичного вивезення товару за межі митної території України.

Надаючи оцінку доводам позивача про протиправність спірних податкових повідомлень-рішень, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

За змістом ч. 2 ст. 1 Митного кодексу України (далі - МК України) відносини, пов'язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 4 МК України ввезення товарів, транспортних засобів на митну територію України, вивезення товарів, транспортних засобів за межі митної території України - сукупність дій, пов'язаних із переміщенням товарів, транспортних засобів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку.

Згідно із п. 25 ч. 1 ст. 4 МК України митний режим - комплекс взаємопов'язаних правових норм, що відповідно до заявленої мети переміщення товарів через митний кордон України визначають митну процедуру щодо цих товарів, їх правовий статус, умови оподаткування і обумовлюють їх використання після митного оформлення.

Митні правила-встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п. 28 ч. 1 ст. 4 МК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 70 МК України з метою застосування законодавства України з питань державної митної справи запроваджуються такі митні режими: 1) імпорт (випуск для вільного обігу); 2) реімпорт; 3) експорт (остаточне вивезення); 4) реекспорт; 5) транзит; 6)тимчасове ввезення; 7) тимчасове вивезення; 8) митний склад; 9) вільна митна зона; 10) безмитна торгівля; 11) переробка на митній території; 12) переробка за межами митної території; 13) знищення або руйнування; 14) відмова на користь держави.

Статтею 71 МК України передбачено, що декларант має право обрати митний режим, у який він бажає помістити товари, з дотриманням умов такого режиму та у порядку, що визначені цим Кодексом. Поміщення товарів у митний режим здійснюється шляхом їх декларування та виконання митних формальностей, передбачених цим Кодексом. Митний режим, у який поміщено товари, може бути змінено на інший, обраний декларантом відповідно до частини першої цієї статті, за умови дотримання заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, встановлених відповідно до закону для товарів, що поміщуються у такий інший митний режим.

Митний режим переробки на митній території України врегульовано главою 23 МК України (ст.ст. 147-161).

За приписами ст. 147 МК України переробка на митній території - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, за умови подальшого реекспорту продуктів переробки.

Поміщення товарів у митний режим переробки на митній території здійснюється з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами (ч. 1 ст. 148 МКУ).

Поміщення товарів у митний режим переробки на митній території допускається з письмового дозволу органу доходів і зборів за заявою власника цих товарів або уповноваженої ним особи (ч. 1 ст. 149 МКУ).

Відповідно до ч. 1 ст. 151 МК України строк переробки товарів на митній території України встановлюється органом доходів і зборів у кожному випадку під час видачі дозволу підприємству, виходячи з тривалості процесу переробки товарів та розпорядження продуктами їх переробки. Зазначений строк обчислюється, починаючи з дня завершення митного оформлення органом доходів і зборів іноземних товарів для переробки. За заявою підприємства, якому видано дозвіл на переробку товарів, з причин, підтверджених документально, строк переробки товарів на митній території України продовжується зазначеним органом, але загальний строк переробки не може перевищувати 365 днів.

За приписами ч. 1 ст. 160 МК України митний режим переробки на митній території завершується шляхом реекспорту продуктів переробки чи поміщення їх в інший митний режим, а також у випадках, передбачених частиною другою цієї статті.

Митний режим переробки на митній території припиняється органом доходів і зборів у разі: 1) конфіскації товарів; 2) повної втрати товарів унаслідок аварії або дії обставин непереборної сили, за умови підтвердження факту такої аварії або дії обставин у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (ч. 2 ст. 160 МКУ).

У разі припинення митного режиму переробки на митній території згідно з частиною другою цієї статті реекспорт товарів та продуктів їх переробки не вимагається, а фінансові гарантії, надані відповідно до статті 148 цього Кодексу, підлягають поверненню (ч. 2 ст. 160 МКУ).

Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення визначено

главою 68 МК України.

Так, відповідно до ст. 480 МК України порушення встановленого цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядку здійснення операцій з переробки товарів, у тому числі невивезення за межі митної території України (неввезення на митну територію України) товарів, що переміщувалися через митний кордон України з метою переробки, та/або продуктів їх переробки після закінчення строку переробки, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі ст. 85 МК України реекспорт - це митний режим, відповідно до якого товари, що були раніше ввезені на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивозяться за межі митної території України без сплати вивізного мита та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Митний режим реекспорту може бути застосований до товарів, які при ввезенні на митну територію України мали статус іноземних та були поміщені у митний режим переробки на митній території та вивозяться за межі митної території України у тому самому стані, в якому вони були ввезені на митну територію України, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування та зберігання, або у вигляді продуктів їх переробки (п. 3 ч. 1 ст. 86 МКУ).

Аналіз викладених вище положень МК України дає підстави для висновку, що іноземний товар, який ввозиться на митну територію України, може бути поміщений у режим переробки на митній території, строк якого встановлюється органом доходів і зборів у кожному випадку під час видачі дозволу підприємству та може бути продовжений за заявою декларанта, але загальний строк переробки не може перевищувати 365 днів з дня завершення митного оформлення органом доходів і зборів іноземних товарів для переробки. Режим переробки завершується, у тому числі, шляхом реекспорту чи поміщення товару в інший митний режим.

У свою чергу, зі змісту положень глави 23 та статті 480 МК України слідує, що законодавець у вказаних нормах не встановлює граничних строків саме вивезення товару, який знаходиться в режимі переробки, за межі митної території України, а тільки встановлює строк переробки - 365 днів.

Відповідно до ч. 6 ст. 269 МК України якщо товари, транспортні засоби комерційного призначення, оформлені за декларацією для вивезення за межі митної території України, не перетнули державний кордон України протягом 180 днів, орган доходів і зборів визнає цю митну декларацію недійсною. Зазначений строк може бути зменшений за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи.

Тобто, з часу оформлення декларації для вивезення товару за межі митної території України, декларант має право у межах 180 денного строку здійснити вивезення товару.

Як зазначено вище, 21.08.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано МД типу ІМ 51 АА № 508040001/2015/001978 для розміщення іноземного товару- МНТ "Niagara" у митний режим переробки на митній території України. З урахуванням продовження строку переробки, такий строк встановлено до 20.08.2016 року. 19.08.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано митну декларацію ЕК 11 АА №UА508040001/2016/003552 на оформлення МНТ "Niagara" в режим реекспорту.

29.04.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано МД типу ІМ 51 АА №508040001/2016/001679 для розміщення іноземного товару-МНТ "Borislav" " у митний режим переробки на митній території України. З урахуванням продовження строку переробки, такий строк встановлено до 28.04.2017 року. 27.04.2017 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало МД типу ЕК 11 АА № UA508120/2017/002103 на оформлення МНТ "Borislav" в режим реекспорту.

06.01.2016 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано МД типу ІМ51 АА №508040001/2016/000032 для розміщення іноземного товару-МНТ "Natalie" ("Fenix Оil ") у митний режим переробки на митній території України. Строк переробки встановлений до 04.01.2017 року. Ввезені запчастини для ремонту судна "Natalie" оформлені за МД ІМ51 АА №508040001/2016/003445 від 15.08.2016 року, № 508040001/2016/004147 від 03.10.2016 року, № 508040001/2016/004156 від 2.9.09.2016 року, № 508040001/2016/004541 від 20.10.2016 року, № 508040001/2016/004585 від 24.10.2016 року, № 508040001/2016/004748 від 31.10.2016 року, № 508040001/2016/005149 від 21.11.2016 року, № 508040001/2016/005150 від 21.11.2016 року, № 508040001/2016/005385 від 02.12.2016 року, №508040001/2016/005397 від 02.12.2016 року, № 508040001/2016/005440 від 06.12.2016 року та №508040001/2016/005559 від 09.12.2016 року. 04.01.2017 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало МД типу ЕК 11 АА № 508040001/2017/000027 та № 508040001/2017/000028 на оформлення запасних частин, відходів та судна "Fenix Оil" в режим реекспорту.

28.09.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано МД типу ІМ51 АА №508040001/2015/002515 для розміщення іноземного товару- МСС "Corvus" у митний режим переробки на митній території України. З урахуванням продовження строку переробки, такий строк встановлено до 01.09.2016 року. 31.08.2016 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало МД типу ЕК 11 АА № 5080400001/2016/003733 на оформлення МСС "Corvus" в режим реекспорту.

30.09.2015 року ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" подано МД типу ІМ 51 АА №508040001/2015/002541 для розміщення МПС Проекту № С14937.360049.002 ("Радуга") у митний режим переробки на митній території України. Строк переробки встановлений до 29.09.2016 року. 29.09.2016 року TOB "Смарт-Мерітайм Груп" подало МД типу ЕК 11 АА № 508040001/2016/004161 на оформлення МПС Проекту № С14937.360049.002 ("Радуга") в режим реекспорту.

Таким чином, суд встановив, що завершення режиму переробки іноземного товару - МНТ "Niagara", МНТ "Borislav", МНТ "Natalie" ("Fenixoil") та запчастин, МСС "Corvus", корпус судна "Радуга" відбувалось у строк, визначений ч. 1 ст. 151 МК України - 365 днів, шляхом подання позивачем декларацій типу ЕК 11 АА, тобто поміщення в режим реекспорту.

З огляду на викладене, суд вважає, що ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" виконало передбачені митним законодавством дії щодо припинення митного режиму переробки товару до завершення граничного строку дії дозволу на розміщення в режимі переробки.

Беручи до уваги вищенаведене, суд не погоджується із доводами відповідача про те, що митний режим переробки товарів на митній території припиняється лише у разі їх фактичного вивезення за митну територію України, оскільки вони суперечать приписам ч. 1 ст. 160 МК України, відповідно до якої митний режим переробки припиняється, зокрема, шляхом реекспорту чи поміщення їх в інший митний режим.

Щодо позиції відповідача про порушення позивачем митного законодавства, внаслідок чого подані ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" митні декларації типу ЕК 11 АА (режим реекпорту) визнані недійсними Херсонською митницею ДФС, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 6 ст. 269 МК України якщо товари, транспортні засоби комерційного призначення, оформлені за декларацією для вивезення за межі митної території України, не перетнули державний кордон України протягом 180 днів, орган доходів і зборів визнає цю митну декларацію недійсною.

Так, митні декларації типу ЕК 11 АА (режим реекпорту), оформлені ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" від 19.08.2016 року № UА508040001/2016/003552 для вивезення МНТ "Niagara", від 27.04.2017 року № UA508120/2017/002103 для вивезення МНТ "Borislav", від 18.01.2017 року № 508040001/2017/000311 та № 508040001/2017/000309 для вивезення МНТ МНТ "Fenix Оil" ("Natalie") та запасних частин, від 31.08.2016 року №5080400001/2016/003733 для вивезення МСС "Corvus", від 29.09.2016 року №508040001/2016/004161 для вивезення корпусу МПС "Радуга".

Отже, МД типу ЕК 11 АА були оформлені позивачем у період з серпня 2016 року по квітень 2017 року.

Зі змісту листа митниці ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі від 18.05.2018 року слідує, що за результатами розгляду листа ГУ ДФС у Херсонській області від 07.05.2018 року, митний орган повідомляє, що митні декларації типу ЕК 11 АА від 19.08.2016 року № UА508040001/2016/003552, від 31.08.2016 року №5080400001/2016/003733, від 29.09.2016 року №508040001/2016/004161 визнані недійсними 15.05.2018 року відповідно до службової записки від 14.05.2018 року, митна декларація від 18.01.2017 року № 508040001/2017/000311 визнана недійсною 21.05.2018 року відповідно до службової записки від 21.05.2018 року.

Як зазначено вище, документальна планова перевірка позивача проведена відповідачем у період з 29.08.2017 року по 29.09.2017 року та з 17.04.2018 року по 24.04.2018 року, акт перевірки складений 10.05.2018 року.

Тобто, судом встановлено, що МД типу ЕК 11 АА органом доходів і зборів визнані недійсними після проведення відповідачем планової перевірки та звернення до митного органу із листом від 07.05.2018 року.

Самостійого виявлення митним органом порушень позивачем вимог ч. 6 ст. 269 МК України, на підставі чого подані ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" МД типу ЕК 11 АА були б визнані недійсними після закінчення 180 денного строку, органом доходів і зборів не здійснено.

Таким чином, МД типу ЕК 11 АА органом доходів і зборів визнані недійсними більше, ніж через рік з дня їх подання позивачем, що свідчить про не встановлення митним органом порушень позивачем митних правил безпосередньо після закінчення строку, встановленого ч. 6 ст. 269 МК України.

Відповідачем на надано суду докази визнання недійсними інших МД типу ЕК 11 АА.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органом доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно із ч. 1 ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

За змістом ст. 508 МК України у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи, зокрема, дії щодо складення протоколу про порушення митних правил; тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, та документів на них та інші.

У справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі (ст. 527 МК У).

Із наведеного слідує, що порушення митних правил є адміністративною відповідальністю. У разі порушення митних правил складається протокол. Провадження у справі про порушення митних розпочинається зі складання протоколу та закінчується, зокрема, винесенням постанови про накладення адміністративного стягнення.

Відповідач не надав суду жодних доказів складання уповноваженою посадовою особою органу доходів і зборів протоколів про порушення ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" митних правил під час здійснення господарської діяльності за період, що підлягав перевірці, та доказів притягнення позивача до відповідальності за порушення митних правил.

За результатами перевірки відповідач дійшов висновку про порушення позивачем вимог ст. 284, п. 3 ч. 3 ст. 293, ч. 4 ст. 296 Митного кодексу України, п. 206.12 та п. 206.16 ст. 206 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкових зобов'язань на загальну суму 13 522 029,54 грн., з них: ввізне мито у сумі 2 278 344,37 грн., додатковий імпортний збір у сумі 1 369 944,26 грн., податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів у сумі 9 873 740,91 грн.

Відповідно до статті 284 МК України за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених розділом V цього Кодексу, застосовується умовне повне звільнення від оподаткування: 1) ввізним митом - до товарів, поміщених у митні режими транзиту, тимчасового ввезення, митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі, переробки на митній території, знищення або руйнування; 2) вивізним митом - до товарів, поміщених у митні режими транзиту, тимчасового вивезення.

За змістом ч. 1 ст. 293 МК України особою, на яку покладається обов'язок із сплати митних платежів, є декларант. Якщо декларування товарів здійснюється особою, уповноваженою на це декларантом, на таку особу покладається обов'язок із сплати митних платежів солідарно з декларантом.

Особою, на яку покладається обов'язок із сплати донарахованих митних платежів - податкового зобов'язання, визначеного за результатами документальної перевірки, є відповідний платник податків (ч. 2 ст. 293 МКУ).

Крім осіб, зазначених у частинах першій і другій цієї статті, особами, на яких покладається обов'язок із сплати митних платежів, є особи, відповідальні за дотримання митного режиму у разі недотримання положень цього Кодексу щодо користування та розпорядження товарами або виконання інших вимог і умов, установлених цим Кодексом для застосування митних режимів, що передбачають умовне повне або часткове звільнення від сплати митних платежів (п. 3 ч. 3 ст. 293 МКУ).

Згідно із ч. 4 ст. 296 МК України у разі нецільового використання товарів, щодо яких було надано умовне звільнення від оподаткування, а також порушення умов митних режимів, поміщення в які передбачає умовне звільнення від оподаткування, застосовуються ставки митних платежів, що діють на день прийняття органом доходів і зборів митної декларації для митного оформлення. Митна вартість товарів, їх кількість чи інші характеристики, що використовуються для визначення бази оподаткування, визначаються на день застосування ставок митних платежів.

Особливості оподаткування операцій під час переміщення товарів через митний кордон України залежно від обраного митного режиму визначено статтею 206 Податкового кодексу України (далі- ПК України).

Так, за приписами п. 206.12 ст. 206 ПК України до операцій із ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки на митній території застосовується умовне повне звільнення від оподаткування за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 23 Митного кодексу України.

У разі втрати товарів, що перебувають під митним контролем у митних режимах, в яких надано звільнення або умовне звільнення від оподаткування, нецільового використання цих товарів або в разі невиконання у строки, встановлені Митним кодексом України, заходів щодо завершення таких митних режимів особа, відповідальна за дотримання митного режиму, зобов'язана сплатити суму податкового зобов'язання, на яку було надане таке звільнення або умовне звільнення, та пеню, нараховану відповідно до статті 129 цього Кодексу, розраховану з дня надання звільнення або умовного звільнення від оподаткування (п. 206.12. ст. 206 ПКУ).

Зважаючи на наведені вище положення МК України та ПК України, податковий орган за результатами документальної перевірки визначає платнику податків податкові зобов'язання у разі встановлення недотримання особою положень МК України щодо користування та розпорядження товарами або виконання інших вимог і умов, установлених МК України для застосування митних режимів, а також у разі невиконання у строки, встановлені МК України, заходів щодо завершення митних режимів, в яких надано звільнення або умовне звільнення від оподаткування.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 2 ст. 74 КАС України).

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На виконання цих вимог відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак, не довів правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень у повному обсязі.

Податковим органом не доведено, що позивачем не дотримано вимоги та обмеження, встановлені главою 23 МК України (митний режим переробки на митній території України), що є підставою для донарахування податкових зобов'язань, відтак висновки податкового органу ґрунтуються на припущеннях, які не підтверджені належними доказами і не мають фактичного та правового обґрунтування.

За таких обставин суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень та їх скасування, а відтак - задовольняє позовні вимоги ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Таким чином, сплачений ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" судовий збір у сумі 290577,03 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.06.2018 року № 0000221409, яким ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (код ЄДРПОУ 36336744, 73000, м. Херсон, Карантинний острів, 1) збільшено суму грошового зобов'язання за платежем мито та товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності на суму 2847930,46 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.06.2018 року № 0000231409, яким ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (код ЄДРПОУ 36336744, 73000, м. Херсон, Карантинний острів, 1) збільшено суму грошового зобов'язання за платежем додатковий імпортний збір на суму 1712430,32 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.06.2018 року № 0000241409, яким ТОВ "Смарт-Мерітайм Груп" (код ЄДРПОУ 36336744, 73000, м. Херсон, Карантинний острів, 1) збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів на суму 14811440,78 грн.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт-Мерітайм Груп" (код ЄДРПОУ 36336744, 73000, м. Херсон, Карантинний острів, 1) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 290577 (двісті дев'яносто тисяч п'ятсот сімдесят сім) грн. 03 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м. Херсон, просп. Ушакова,75).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 21 січня 2019 р.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 111030000

Джерело: ЄДРСР 79403423
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку