open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 140/2404/18
Моніторити
Постанова /22.07.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /24.01.2019/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Постанова /11.10.2018/ Немирівський районний суд Вінницької областіНемирівський районний суд Вінницької області
emblem
Справа № 140/2404/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /22.07.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /24.01.2019/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2018/ Волинський окружний адміністративний суд Волинський окружний адміністративний суд Постанова /11.10.2018/ Немирівський районний суд Вінницької областіНемирівський районний суд Вінницької області
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2404/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Димарчук Т.М.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Луцького об`єднаного міського військового комісаріату, ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2 про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі Луцький ОМВК, відповідач 1) про визнання протиправною бездіяльності щодо відмови надіслати документи ОСОБА_1 , додані до заяви від 30.08.2018, на розгляд комісії Міністерства оборони України та зобов`язання відповідача надіслати зазначені документи на розгляд комісії Міністерства оборони України.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, як батько військовослужбовця, який помер внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби, має право на одноразову допомогу, яке гарантовано Законом України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей.

Позивач зазначає, що в травні 2018 року отримав статус члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни.

Згідно з витягом з протоколу Центральної ВЛК №2546 від 26.09.2017 захворювання і причини смерті ОСОБА_3 (сина позивача) пов`язані із захистом Батьківщини.

30.08.2018 позивач звернувся до Луцького ОМВК із заявою щодо направлення документів для призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку зі смертю сина.

10.09.2018 позивач отримав відповідь, якою ІНФОРМАЦІЯ_3 йому відмовлено у складанні та надсиланні висновку на розгляд комісії Міністерства оборони України.

Позивач вважає відмову відповідача протиправною та такою, що порушує його права як члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни.

Посилаючись на статтю 16 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімейзазначає, що допомога виплачується не тільки у разі загибелі (смерті) військовослужбовця під час виконання обов`язків військової служби чи в період її проходження, а й у разі смерті, яка настала внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням обов`язків військової служби незалежно від часу звільнення з військової служби. Тобто, допомога призначається незалежно від того, чи була особа військовослужбовцем на час смерті. А тому, позивач вважає, що має право на отримання одноразової грошової допомоги як член сім`ї померлого учасника бойових дій та інваліда війни.

Враховуючи вищевикладене, просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо відмови надіслати документи ОСОБА_1 на розгляд комісії Міністерства оборони України та зобов`язати відповідача надіслати зазначені документи на розгляд комісії Міністерства оборони України.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 26.11.2018 прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, відповідно до приписів статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2 .

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 29.12.2018 залучено до участі у справі, як другого відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі ІНФОРМАЦІЯ_3 , відповідач 2).

Представник відповідача ІНФОРМАЦІЯ_5 у відзиві від 11.12.2018 №4954 (а.с.19-21) позов не визнав та зазначив, що згідно з вимогами Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 за №975 обласний військовий комісаріат, як уповноважений орган, оформляє та надсилає до Міністерства оборони України документи для прийняття рішення про призначення та виплату одноразової грошової допомоги. При подачі заяви та відповідних підтверджуючих документів на виплату одноразової грошової допомоги у зв`язку із смертю сина позивача ОСОБА_3 , смерть якого настала у зв`язку із захворюванням, набутим під час військової служби позивач звернувся не до ІНФОРМАЦІЯ_5 , а до ІНФОРМАЦІЯ_6 . Після надходження заяви від ОСОБА_1 Волинським ОВК листом від 10.09.2018 №1073 останньому була надана відповідь. Таким чином, жодної бездіяльності Луцьким ОМВК, щодо надсилання документів на розгляд комісії Міністерства оборони України не здійснювалося, оскільки, позивач не звертався до Луцького ОМВК з приводу вирішення даного питання.

Представник відповідача ІНФОРМАЦІЯ_6 у відзиві на позов від 11.01.2019 №80 (а.с.35-36) позов не визнав та зазначив, що відповідно до пункту 13 Порядку №975 керівник уповноваженого органу подає у 15-денний строк з дня реєстрації всіх документів розпорядникові бюджетних коштів (Міністерству оборони України) висновок щодо виплати одноразової грошової допомоги, до якого додаються документи, зазначені впунктах 10і11цього Порядку. Розпорядник бюджетних коштів приймає у місячний строк після надходження зазначених документів рішення про призначення або відмову у призначенні одноразової грошової допомоги і надсилає його разом з документами уповноваженому органові для видання наказу про виплату такої допомоги особам, які звернулися за нею, або у разі відмови для письмового повідомлення заявника із зазначенням мотивів відмови.

У відповідності до вказаного порядку після надходження до ІНФОРМАЦІЯ_6 заяви ОСОБА_1 (з необхідними документами) спеціалістами відділу соціального забезпечення була здійснена перевірка вищевказаних документів для подальшого складання висновку щодо можливості надсилання заяви позивача на розгляд комісії Міністерства оборони України, яка компетентна приймати остаточне рішення щодо призначення та виплати заявнику одноразової грошової допомоги.

Зазначає, що відповідно до пункту 4 Порядку №975 одноразова грошова допомога призначається у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста, якщо смерть настала: під час виконання військовослужбовцем обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби; у період проходження військовослужбовцем військової служби або внаслідок захворювання чи нещасного випадку, що мали місце в період проходження ним військової служби; під час виконання обов`язків військової служби або служби у військовому резерві військовослужбовцем строкової служби, військовозобов`язаним та резервістом, яких призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори.

Під час вивчення поданих позивачем документів встановлено, що солдата у запасі ОСОБА_3 звільнено з військової служби 07.09.2015, а тому на день смерті (31.07.2016) він не був військовослужбовцем, військовозобов`язаним та резервістом. Окрім цього, не додано жодних підтверджуючих матеріалів про те, що ОСОБА_3 було призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві.

З огляду на вищевикладене, достатніх правових підстав для складання та надсилання висновку щодо можливості призначення й виплати одноразової грошової допомоги у відповідності до положень Порядку №975 у ІНФОРМАЦІЯ_6 не було. Відтак, Волинським ОВК документи заявника на розгляд до Міністерства оборони України не надсилались, а вищевказану інформацію листом від 10.09.2018 №1073 було доведено до відома заявника. Просить суд у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити частково з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є батьком військовослужбовця ОСОБА_3 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_7 внаслідок захворювання, пов`язаного із виконанням ним обов`язків військової служби, що підтверджується свідоцтвом про народження, витягом з протоколу засідання Центральної військово-лікарської комісії по встановленню причинного зв`язку захворювань, поранень, контузії, травм, каліцтва №2546 від 26.09.2017 та свідоцтвом про смерть ОСОБА_3 (а.с.8-10,12).

03.06.2015 року ОСОБА_3 отримав посвідчення учасника бойових дій, а 16.12.2015 - посвідчення інваліда війни 3 групи (а.с.11)

Як вбачається з витягу з протоколу засідання Центральної військово-лікарської комісії по встановленню причинного зв`язку захворювань, поранень, контузії, травм, каліцтва №2546 від 26.09.2017, захворювання сержанта у відставці ОСОБА_3 , 1968 року народження, Низькодеференційована аденокарцинома правої легені, ст. ІV, кл. гр. IV, що послужило причиною його смерті ІНФОРМАЦІЯ_7 - захворювання і причина смерті, так, пов`язані із захистом Батьківщини (а.с.12).

На виконання Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 18.05.2018 у справі № 803/616/18 Департаментом соціальної політики Луцької міської ради ОСОБА_1 надано статус члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни, що підтверджується штампом на посвідченні інваліда війни 2 групи ОСОБА_1 серії НОМЕР_1 від 03.08.2015 (а.с.7).

30.08.2018 позивач звернувся до Луцького ОМВК із заявою щодо направлення за належністю документів для призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку зі смертю сина ОСОБА_3 , смерть якого настала в зв`язку із захворюванням, набутим під час військової служби. До заяви було надано наступні документи: рішення суду у справі №803/616/18 від 18.05.2018; рішення суду у справі №161/17793/17/18 від 18.12.2017; посвідчення інваліда війни 2 групи з відміткою про статус члена сім`ї загиблого (померлого) ОСОБА_1 ; посвідчення члена сім`ї загиблого (померлого) ОСОБА_2 ; паспорти; свідоцтва про народження та смерть ОСОБА_3 ; витяг з Державного реєстру записів про шлюб ОСОБА_3 ; витяг з протоколу засідання Центральної ВЛК №2546 від 26.09.2017; посвідчення учасника бойових дій ОСОБА_3 ; посвідчення інваліда війни 3 групи ОСОБА_3 (а.с.13).

Листом від 10.09.2018 за №1073 Волинський обласний військовий комісаріат повідомив позивача, що відповідно до пункту 4 Порядку призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 за №975, одноразова грошова допомога призначається у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста, якщо смерть настала: під час виконання військовослужбовцем обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби; у період проходження військовослужбовцем військової служби або внаслідок захворювання чи нещасного випадку, що мали місце в період проходження ним військової служби; під час виконання обов`язків військової служби або служби у військовому резерві військовослужбовцем строкової служби, військовозобов`язаним та резервістом, яких призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори. Після вивчення поданих документів встановлено, що солдата у запасі ОСОБА_3 звільнено з військової служби 07.09.2015, а тому на день смерті (31.07.2016) він не був військовослужбовцем, військовозобов`язаним та резервістом. Окрім цього, не додано жодних підтверджуючих матеріалів про те, що ОСОБА_3 було призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження у військовому резерві. Враховуючи вищевикладене, законних підстав для складання та надсилання висновку на розгляд комісії Міністерства оборони України щодо можливості призначення й виплати ДомарНе погоджуючись з бездіяльністю відповідача та відмовою у надіслані документів на розгляд комісії Міністерства оборони України позивач звернувся до суду.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначає Закон України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.1991 №2011-XII.

Відповідно до підпункту 2 пункту 1 статті 3 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей, сфера дії цього Закону поширюється на військовослужбовців, які стали інвалідами внаслідок захворювання, пов`язаного з проходженням військової служби, чи внаслідок захворювання після звільнення їх з військової служби, пов`язаного з проходженням військової служби, та членів їх сімей, а також членів сімей військовослужбовців, які загинули, померли чи пропали безвісти.

Пунктом 1статті 16 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей встановлено, що одноразова грошова допомога у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві (далі - одноразова грошова допомога), - гарантована державою виплата, що здійснюється особам, які згідно з цим Законом мають право на її отримання.

Відповідно до підпунктів 1 та 2 пункту 2 статті 16 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімейодноразова грошова допомога призначається і виплачується у разі: загибелі (смерті) військовослужбовця під час виконання ним обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби; смерті військовослужбовця, що настала в період проходження ним військової служби або внаслідок захворювання чи нещасного випадку, що мали місце в період проходження ним військової служби.

Статтею 16-1 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімейвизначено осіб, які мають право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги. У випадках, зазначених упідпунктах 1-3пункту 2 статті 16 цього Закону, право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають члени сім`ї, батьки та утриманці загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста. Члени сім`ї та батьки загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста визначаються відповідно доСімейного кодексу України, а утриманці - відповідно доЗакону України"Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Випадки, які унеможливлюють призначення виплати викладені у статті 16-4 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей, а саме, призначення і виплата одноразової грошової допомоги не здійснюються, якщо загибель (смерть), поранення (контузія, травма або каліцтво), інвалідність або часткова втрата працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста є наслідком: а) вчинення ним злочину або адміністративного правопорушення; б) вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного чи токсичного сп`яніння; в) навмисного спричинення собі тілесного ушкодження, іншої шкоди своєму здоров`ю або самогубства (крім випадку доведення особи до самогубства, встановленого судом); г) подання особою завідомо неправдивих відомостей для призначення і виплати одноразової грошової допомоги.

Нормативно-правовим документом, що регулює правовідносини у сфері призначення і виплати одноразової грошової допомоги є Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 за №975 (далі Порядок №975).

Відповідно до абзацу 1 пункту 3 Порядку №975 визначено, що днем виникнення права на отримання одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста є дата смерті, що зазначена у свідоцтві про смерть.

Відповідно до пункту 4 Порядку №975 одноразова грошова допомога призначається у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста, якщо смерть настала:

1) під час виконання військовослужбовцем обов`язків військової служби або внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби;

2) у період проходження військовослужбовцем військової служби або внаслідок захворювання чи нещасного випадку, що мали місце в період проходження ним військової служби;

3) під час виконання обов`язків військової служби або служби у військовому резерві військовослужбовцем строкової служби, військовозобов`язаним та резервістом, яких призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори.

Відповідно до пункту 10 Порядку №975 члени сім`ї, батьки та утриманці загиблого (померлого), яким призначається та виплачується одноразова грошова допомога, подають за місцем проходження служби (зборів) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста або уповноваженим структурним підрозділам державних органів, на які покладаються функції щодо підготовки необхідних для призначення пенсії документів (далі - уповноважений орган), такі документи: заяву кожного повнолітнього члена сім`ї, батьків та утриманців загиблого (померлого), які мають право на отримання допомоги, а у разі наявності неповнолітніх дітей - іншого з батьків або опікунів чи піклувальників дітей про виплату одноразової грошової допомоги; витяг з наказу про виключення загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста із списків особового складу військової частини (підрозділу, органу); витяг з особової справи про склад сім`ї військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста, призваного на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві.

До заяви додаються копії:

- документа, що свідчить про причини та обставини загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста, зокрема про те, що вона не пов`язана з вчиненням ним кримінального чи адміністративного правопорушення або не є наслідком вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного, токсичного сп`яніння, або навмисного спричинення собі тілесного ушкодження чи самогубства;

- свідоцтва про смерть військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста;

свідоцтва про народження військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста - для виплати одноразової грошової допомоги батькам загиблого (померлого);

- свідоцтва про шлюб - для виплати грошової допомоги дружині (чоловікові);

- довідки органу реєстрації або відповідного житлово-експлуатаційного підприємства, організації чи органу місцевого самоврядування про склад сім`ї військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста;

- сторінок паспортів повнолітніх членів сім`ї з даними про прізвище, ім`я та по батькові і місце реєстрації;

- свідоцтва про народження дитини - для виплати одноразової грошової допомоги дитині;

- документа, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, виданого органом доходів і зборів (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомила про це відповідний орган доходів і зборів та має відмітку в паспорті громадянина України,- копію сторінки паспорта з такою відміткою);

- рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті, сільської, селищної ради або суду про встановлення над дитиною-сиротою, дитиною, позбавленою батьківського піклування, опіки, піклування (у разі здійснення опіки або піклування над дітьми військовослужбовця, військовозобов`язаного та резервіста);

- рішення суду або нотаріально посвідченого правочину, що підтверджуватиме факт перебування заявника на утриманні загиблого (померлого) (надають особи, які не були членами сім`ї загиблого (померлого), але перебували на його утриманні).

Згідно з вимогами пункту 10 Порядку №975, слідує, що уповноваженим органом, якому подаються документи щодо виплати одноразової грошової допомоги в даному випадку виступає військкомат.

Відповідно до вимог п.п. 4.7- 4.8 розділу IV «Положення про організацію в Міністерстві оборони України роботи з обчислення вислуги років для призначення пенсій військовослужбовцям і соціального забезпечення осіб, звільнених з військової службиу Збройних Силах України, та членів їх сімей», затвердженого наказом Міністерства оборони України від 14.08.2014 №530,документи на одержання одноразової грошової допомоги в разі встановлення інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності особам, звільненим з військової служби (зборів, резерву), оформляє та подає в Департамент фінансів Міністерства оборони України обласний військовий комісар за місцем проживання цих осіб.

Висновок щодо можливості виплати одноразової грошової допомоги відповідні органи подають до Департаменту фінансів Міністерства оборони України в 15-денний строк з дня реєстрації всіх документів. Якщо документів, необхідних для прийняття рішення про виплату одноразової грошової допомоги, немає, уповноважений орган письмово повідомляє заявника та в разі необхідності надає допомогу в їх оформленні.

Таким чином, як передбачено п.п. 4.7- 4.8 розділу IV Положення №530, документи на одержання одноразової грошової допомоги оформляє та подає до Департаменту фінансів Міністерства оборони України саме Волинський обласний військовий комісаріат.

Як встановлено судом, 30.08.2018 позивач звернувся до Луцького ОМВК із заявою щодо направлення за належністю документів для призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку зі смертю сина ОСОБА_3 , смерть якого настала ІНФОРМАЦІЯ_7 в зв`язку із захворюванням, набутим під час військової служби.

З матеріалів справи та листа Волинського ОВК від 10.09.2018 за №1073 вбачається, що жодних зауважень щодо поданої позивачем заяви з документами у відповідача не було.

Відповідно до пункту 13 Порядку №975керівник уповноваженого органу подає у 15-денний строк з дня реєстрації всіх документів розпорядникові бюджетних коштів висновок щодо виплати одноразової грошової допомоги, до якого додаються документи, зазначені впунктах 10і11цього Порядку.

Розпорядник бюджетних коштів приймає у місячний строк після надходження зазначених документів рішення про призначення або відмову у призначенні одноразової грошової допомоги і надсилає його разом з документами уповноваженому органові для видання наказу про виплату такої допомоги особам, які звернулися за нею, або у разі відмови для письмового повідомлення заявника із зазначенням мотивів відмови.

Згідно з пунктом 12 Порядку №975 призначення і виплата такої одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, військовозобов`язаним та резервістам, яких призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, здійснюється Міноборони, іншими центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями (далі - розпорядник бюджетних коштів).

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що виключно головний розпорядник бюджетних коштів - Міністерство оборони України, а не Волинський ОВК приймає рішення про призначення одноразової грошової допомоги (або не призначення), так як повноваження ІНФОРМАЦІЯ_6 зводяться лише до збору, реєстрації документів та дачі висновку щодо можливості призначення такої допомоги.

Як вбачається з листа від 10.09.2018 за №1073 /901 ІНФОРМАЦІЯ_4 повідомив позивача, що законних підстав для складання та надсилання висновку на розгляд комісії Міністерства оборони України щодо можливості призначення й виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у ІНФОРМАЦІЯ_6 немає. А відтак, суд вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_3 протиправно не допустив до розгляду заяви позивача у встановленому законом порядку Міністерством оборони України.

Положення про Волинський обласний військовий комісаріат також не містить норм, які уповноважують останнього вирішувати замість Міноборони питання призначення виплати одноразової грошової допомоги у зв`язку зі смертю військовослужбовця чи відмови у призначенні такої грошової допомоги.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем - ІНФОРМАЦІЯ_3 не дотримано положень вищевказаного Порядку №975, а саме протиправно не надіслано головному розпорядникові бюджетних коштів - Міністерству оборони України, висновку щодо можливості виплати одноразової грошової допомоги позивачу.

Разом з тим, суд зазначає, що позовні вимоги до Луцького ОМВК є безпідставними, оскільки, як передбачено законодавством документи на одержання одноразової грошової допомоги особам, звільненим з військової служби (зборів, резерву), оформляє та подає в Департамент фінансів Міністерства оборони України саме ІНФОРМАЦІЯ_4 , а тому в задоволенні позову до Луцького ОМВК належить відмовити.

Згідно із статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач - ІНФОРМАЦІЯ_3 належними та допустимими доказами не довів правомірність бездіяльності щодо неподання головному розпорядникові бюджетних коштів - Міністерству оборони України висновку щодо можливості виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги як батьку військовослужбовця, який помер внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням ним обов`язків військової служби, відтак, позов належить задовольнити частково.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо не надіслання документів ОСОБА_1 на розгляд комісії Міністерства оборони України стосовно призначення та виплати одноразової грошової допомоги.

Зобов`язати Волинський обласний військовий комісаріат надіслати на розгляд комісії Міністерства оборони України документи ОСОБА_1 щодо призначення та виплати одноразової грошової допомоги.

У задоволенні позовних вимог до Луцького об`єднаного міського військового комісаріату відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, встановленого статтею 295 КАС України, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя Т.М. Димарчук

Джерело: ЄДРСР 79398413
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку