open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
826/5619/18

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 грудня 2018 року № 826/5619/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом

Національної ради з питань телебачення і радіомовлення

до

Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРК «ЗАЛП ТВ»

про

анулювання ліцензії

встановив:

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРК «ЗАЛП ТВ», в якому просила анулювати ліцензію на мовлення, видану Національною радою Товариству з обмеженою відповідальністю «ТРК «Залп ТВ», місто Київ серія НР №01026-м від 11 січня 2017 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивачем відповідно до Плану проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України на перший квартал 2018 року призначено перевірку ТОВ «ТРК «ЗАЛП ТВ», про що надіслано відповідачу повідомлення рекомендованим листом 26 січня 2018 року (вих. №17/127) на адресу, зазначену в ліцензії, а саме: м. Київ, вул. Смоленська, 31/33. Однак вказане повідомлення повернулось до позивача у зв’язку з відсутністю за вказаною адресою ТОВ «ТРК «Залп ТВ». На виконання наказу голови Нацради №5а/37 від 25 січня 2018 року була здійснена виїзна перевірка, якою встановлено відсутність ліцензіата за адресою, зазначеною в ліцензії, що є порушенням абз. 2 пункту 15 розділу III Інструкції та пункту г) частини п’ятої статті 37 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». На підставі акту від 14 лютого 2018 року Нацрада 15 березня 2018 року ухвалила рішення №338 про звернення до суду для анулювання ліцензії ТОВ «ТРК «Залп ТВ». Рішення Нацради не оскаржувалось.

Тому на виконання наведених заходів позивач звернувся до суду із заявленими позовними вимогами та просив їх задовольнити.

Відповідач свого відношення до позову не висловив. До суду не прибув, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце проведення судового засідання шляхом направлення судових повісток на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд, за відповідною згодою представника позивача, завершив розгляд справи у порядку письмового провадження.

За наслідками розгляду справи по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Регулює відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань Закон України «Про телебачення і радіомовлення».

Відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Повноваження Національної ради врегульовані статтею 13 цього Закону.

Так, Національна рада здійснює: - нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення; -нагляд за дотриманням ліцензіатами вимог законодавства України щодо реклами та спонсорства у сфері телерадіомовлення; - нагляд за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов та умов ліцензій; - нагляд за дотриманням ліцензіатами визначеного законодавством порядку мовлення під час проведення виборчих кампаній та референдумів; - нагляд за дотриманням стандартів та норм технічної якості телерадіопрограм; - нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства України у сфері кінематографії; - нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства України щодо частки національного аудіовізуального продукту; -нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями, які здійснюють радіомовлення, вимог законодавства України щодо часток пісень (словесно-музичних творів) державною мовою та офіційними мовами Європейського Союзу в обсязі пісень, поширених протягом доби, а також протягом часових проміжків, визначених законом; - нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями, які здійснюють радіомовлення, вимог законодавства України щодо обсягу ведення передач державною мовою; - нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями законодавства у сфері захисту суспільної моралі; - нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо складу їх засновників (власників), а також частки іноземних інвестицій у їх статутному капіталі; - застосування в межах своїх повноважень санкцій відповідно до закону; - офіційний моніторинг телерадіопрограм; -контроль та нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог щодо розкриття інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), а за їх відсутності - про всіх власників та учасників телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги і всіх фізичних осіб та власників і учасників юридичних осіб на всіх рівнях ланцюга володіння корпоративними правами телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги, про пов’язаних осіб та про структуру власності телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги. Контроль здійснюється шляхом подання Національною радою запитів про надання інформації до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб, запитів на отримання інформації з державних реєстрів, а також запитів про надання інформації до компетентних органів іноземних держав відповідно до міжнародних нормативно-правових актів, ратифікованих Верховною Радою України.

Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення відповідно до статей 11, 13 та 17 Закону України „Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення”, статей 1, 37, 71, 73 та 74 Закону України „Про телебачення і радіомовлення” 08 лютого 2012 року прийнято рішення №115 зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24 лютого 2012 року №313/20626, яким затверджено Інструкцію про порядок здійснення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та про порушення законодавства про рекламу.

Ця Інструкція визначає порядок здійснення моніторингу телерадіопрограм, організації та проведення перевірок, оформлення результатів перевірок ліцензіатів уповноваженими особами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.

Відповідно до розділу III Інструкції Національна рада здійснює наглядові повноваження, зокрема шляхом здійснення моніторингу телерадіопрограм, а також проведення перевірок (планових або позапланових, виїзних або безвиїзних).

Плановою перевіркою телерадіоорганізації вважається перевірка діяльності телерадіоорганізації, яка проводиться через рік з дати видачі ліцензії на мовлення або у зв’язку із закінченням строку дії ліцензії та передбачена планом проведення перевірок.

Безвиїзна перевірка - позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що не передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.

Виїзна перевірка - планова або позапланова перевірка ліцензіата уповноваженими особами Національної ради, що передбачає проведення перевірки за місцезнаходженням ліцензіата.

Зокрема, планові перевірки проводяться відповідно до річного або квартального плану проведення перевірок телерадіоорганізацій, який затверджується рішенням Національної ради до 01 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому.

Відповідно до пункту 5 розділу III Інструкції планові та позапланові перевірки проводяться на підставі рішення Національної ради. У рішенні Національної ради про призначення позапланової перевірки зазначають найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо якого буде проводитися перевірка, підстава для призначення перевірки та предмет перевірки.

На підставі рішення Національної ради про призначення перевірки видається наказ про призначення перевірки, в якому зазначають найменування або прізвище, ім’я, по батькові ліцензіата, щодо якого буде проводитися перевірка, підстави для призначення перевірки та предмет перевірки. Наказ підписує голова Національної ради (особа, яка виконує його обов’язки) (пункт 6 розділу III Інструкції).

Для проведення виїзної перевірки оформлюється посвідчення на право проведення виїзної перевірки, яке підписується головою Національної ради (особою, яка виконує його обов’язки) і скріплюється печаткою (пункт 7 розділу III Інструкції).

Національна рада надсилає ліцензіату рекомендованого листа про проведення перевірки (або повідомляє засобами телефонного зв’язку чи шляхом безпосереднього вручення письмового повідомлення працівником Національної ради особисто керівнику чи уповноваженій особі ліцензіата під підпис) не пізніше ніж за десять днів до дати початку проведення планової перевірки та за п’ять днів до дати початку проведення позапланової перевірки.

Як було встановлено судом та вбачається із матеріалів справи відповідачу – Товариству з обмеженою відповідальністю «Теле-радіо-компанія «ЗАЛП.ТВ», 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 31/33 код ЄДРПОУ 40534647 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення видана ліцензія на мовлення Серія НР №01026 – м, строк дії якої з 11 січня 2017 року до 11 січня 2027 року.

Відповідно до положень Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензія на мовлення - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж; - мовлення (телерадіомовлення) - створення (комплектування та/або пакетування) і розповсюдження програм, пакетів програм, передач з використанням технічних засобів телекомунікацій для публічного приймання за допомогою побутових теле- та радіоприймачів у відкритий спосіб чи за абонентну плату на договірних засадах; - умови ліцензії - визначені ліцензією на мовлення та додатками до ліцензії організаційні, технологічні та змістовні характеристики мовлення, а також організаційно-технічні, фінансові, інвестиційні зобов'язання організації-ліцензіата.

Згідно зі статтею 27 цього Закону ліцензіат зобов’язаний виконувати умови ліцензії.

На виконання повноважень, визначених Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення”, Законом України „Про телебачення і радіомовлення”, на засіданні Національної ради від 16 листопада 2017 року рішенням №2211 було затверджено План проведення перевірок телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги України на перший квартал 2018 року, в якій, зокрема, включено Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ЗАЛП ТВ».

На виконання вказаного рішення видано наказ №5а/37 від 25 січня 2018 року про планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ЗАЛП ТВ».

Про проведення планової виїзної перевірки на адресу ліцензіата, зазначену в ліцензії, рекомендованим листом за вих №17/127 від 26 січня 2018 року направлено повідомлення. Проте, вказане повідомлення повернулось до Національної ради у зв’язку з відсутністю за вказаною адресою ліцензіата - Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ЗАЛП ТВ».

Як стверджував позивач засобом телефонного зв’язку також не вдалося повідомити відповідача про проведення перевірки. В зв’язку з чим, уповноважена особа була направлена за адресою ліцензіата, зазначеною у виданій йому ліцензії для проведення планової виїзної перевірки.

Уповноваженою особою за наслідками виїзної перевірки 14 лютого 2018 року було встановлено відсутність ліцензіата - Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ЗАЛП ТВ» за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії, а саме: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 31/33.

Відповідно до пункту 15 розділу III Інструкції відсутність ліцензіата за місцезнаходженням, зазначеним у ліцензії вважається відмовою ліцензіата у проведенні перевірки.

Таким чином за відсутності ліцензіата за своїм місцезнаходженням уповноваженою особою складено акт.

Відмова ліцензіата у проведенні уповноваженими особами Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства є підставою для звернення до суду про анулювання ліцензії відповідно до пункту "г" частини п’ятої статті 37 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (пункт 15 розділу III Інструкції).

15 березня 2018 року на підставі складеного акту від 14 лютого 2018 року про відмову в проведенні перевірки Національна рада ухвалила рішення №338 щодо факту відсутності супутникового мовлення за програмною концепцією 24 год/добу, що є порушенням частини сьомої статті 27 та пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та вирішила звернутись до суду про анулювання ліцензії на мовлення Серія НР №01026.

Вказане рішення направлене відповідачу 03 квітня 2018 року рекомендованим поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення за адресою, зазначеною в ліцензії.

Як вказує позивач рішення відповідачем не оскаржене.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин першої та другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивач, як суб’єкт владних повноважень діяв у відповідності до частини другої статті 19 Конституції України та згідно з положеннями чинного законодавства, а відповідач, у свою чергу, не дотримувався умов ліцензії і не спростував доводів позивача, тому позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 2, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва –


в и р і ш и в:

Позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення задовольнити.

Анулювати ліцензію на мовлення серія НР №01026-м від 11 січня 2017 року видану Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення Товариству з обмеженою відповідальністю «Теле-радіо-компанія «ЗАЛП.ТВ», 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 31/33, код ЄДРПОУ 40534647.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295– 297 Кодексу адміністративного судочинства України.



Суддя Т.І. Шейко

Джерело: ЄДРСР 79016572
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку