open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 676/194/18
Моніторити
Рішення /11.11.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /11.11.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /11.06.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /18.03.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /15.02.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /29.12.2020/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /13.05.2019/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /29.10.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /29.10.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /10.10.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /31.05.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /07.02.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
emblem
Справа № 676/194/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /11.11.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /11.11.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /11.06.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /18.03.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /15.02.2021/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /29.12.2020/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /13.05.2019/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /29.10.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Рішення /29.10.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /10.10.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /31.05.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області Ухвала суду /07.02.2018/ Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Справа № 676/194/18

Номер провадження 2/676/818/18

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ЗАОЧНЕ

29 жовтня 2018 року м. Кам’янець-Подільський

Кам’янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі: головуючої судді Швець О.Д.

з участю секретаря Чекашкіної О.Л.

представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам’янець-Подільському цивільну справу за позовною заявою заступника прокурора області в інтересах держави до ОСОБА_2 сільської ради, ОСОБА_3, третя особа без самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій обалсті про визнання незаконним та скасування рішення Гринчуцької сільської ради № 7 від 07.11.2012 р., зобов’язання повернути земельну ділянку,-

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника ОСОБА_4 місцевої прокуратури звернувся з позовом в інтересах держави до ОСОБА_2 сільської ради, ОСОБА_3, третя особа ГУ Держгеокадастру у Хмельницькі області про визнання незаконним та скасування рішення Гринчуцької сільської ради № 7 від 07.11.2012 р., зобов’язання повернути земельну ділянку. В обгрунтування позовних вимог зазначає, що рішенням Гринчуцької сільської ради № 9 від 29.05.2012 р. «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку» надано дозвіл ОСОБА_3 замовити в проектній організації виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчує право власності на земельну ділянку орієнтовною площею 0,12 га. для ведення садівництва, яка розташована в межах населеного пункту с. Малинівці, Кам'янець-Подільського району з метою передачі її у власність. Рішенням Гринчуцької сільської ради № 7 від 07.11.2012 р. «Про передачу у власність земельної длянки для ведення індивідуального садівництва ОСОБА_3І.», останній передано у привтану власність земельну ділянку площею 0,12 га. для ведення садівництва, що розташована в межах населеного пункту с. Малинівці, Гринчуцької сільської ради, Кам’янець-Подільського району. Кадастровий номер земельної ділянки 6822481300:03:003:0079. Вказане рішення прийняті Гринчуцькою сільською радою з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки спірна земельна ділянка знаходиться в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища та відноситься до категорії земель водного фонду, надання їх для ведення садівництва, без зміни у встановленому законом порядку її цільового призначення є порушенням вимог земельного законодавства; проект землеустрою не розроблявся та цільове призначення земельної ділянки не змінено, що є порушенням ст.ст. 20, 21 ЗК України та Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок; порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам, відмови у реєстрації земельної ділянки або визнання реєстрації недійсною. Протиправне надання у приватну власність земельної ділянки, яка відноситься до земель водного фонду та знаходиться в межах прибережної захисної смуги, для ведення садівництва грубо порушує інтереси держави у сфері використання земельних ресурсів, тому з даним позовом звертається прокуратура, яка набуває статусу позивача. Просить визнати поважними причини пропуску строку позовної давності для зверення до суду, оскільки місцевій прокуратурі стало відомо про порушення вимог земельного законодавства з інформації Новодністровського регіонального управління водних ресурсів та експлуатації Дністровського водосховища від 05.05.2017; визнати незаконним та скасувати рішення Гринчуцької сільської ради № 7 від 07.11.2012 р. «Про передачу у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва ОСОБА_3І.», згідно якого останній передано у привтану власність земельну ділянку, площею 0,12 га. для ведення індивідульаного садівництва, що розташована в межах населеного пункту с. Малинівці, Гринчуцької сільської ради, Кам’янець-Подільського району, кадастровий номер земельної ділянки 6822481300:03:003:0079; зобов’язати ОСОБА_3 повернути в комунальну власність земельну ділянку площею 0,12 га. для ведення індивідуального садівництва, що розташована в межах населеного пункту с. Малинівці, Гринчуцької сільської ради, Кам'янець-Подільського району кадастровий номер 6822481300:03:003:0079.

В суді позивач позов підтримала, просить задовольнити.

Представник ОСОБА_2 сільської ради в судове засідання не зявився, подав клопотання про розгляд справи у його відсутності, у вирішенні спору покладається на думку суду.

Відповідач ОСОБА_3 повторно в судове засідання не з’яивилась, причини неявки не повідомила, про час і місце розгляду справи повідомлена своєчасно належним чином.

Представник 3 особи судове засідання не зявився, причини неявки не повідомив, про час і місце розгляду справи повідомлений своєчасно належним чином, просить при вирішенні спору врахувати письмові пояснення, в яких зазначає, що передача земельної ділянки у власність проводиться органом влади або органом місцевого самоврядування у відповдіності до ст. 118 ЗК України, якою передбачений чіткий перелік документів, які подаються громадянином України до заяви про надання земельної ділянки. Цією ж статею визначені підстави для відмови у задоволенні заяви про надання землі. Згідно із п.4, 5 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого Постановою КМУ від 8 травня 1996 р. № 486, розміри і межі водоохоронних зон визначається проектом на основі нормативно-технічної документації. Проекти цих зон розробляються на замовлення фізичних та юридичних осіб, узгоджуються з власниками та землекористувачами землі і затверджується відповідними місцевими органами виконавчої влади. У прибережних захисних смугах забороняється садівництво.

Суд вважає за моживе розглянути справу у відсутності відповідачів, 3 оосби на підставі наявних у справі доказів.

Зі згоди позивача суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає положенням ст. 280 ЦПК України.

Судом встановлено, що рішенням Гринчуцької сільської ради, Кам'янець-Подільського району № 9 від 29 травня 2012 року «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку ОСОБА_3І.» дозволено гр. ОСОБА_3 замовити в проектній організації виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчує право власності на земельну ділянку орієнтовною площею 0,12 га., що розташована на території Гринчуцької сільської ради в межах населеного пункту Малинівці з метою передачі у власність для ведення індивідуального садівництва.

Рішенням 16-ої сесії Гринчуцької сільської ради № 7 від 07 листопада 2012 року «Про передачу у власність земельної ділянки для ведення індивідульаного садівництва ОСОБА_3І.», затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку площею 0,1200 га. ОСОБА_3 для ведення індивідуального садівництва, що розташована на території Гринчуцької сільської ради в мехах населеного пункту Малинівці.

Згідно інформації Новодністровського регіонального управління водних ресурсів та експлуатації Дністровських водосховищ № 92 від 05.05.2017 р. земельна ділянка з кадастровим номером 6822481300:05:007:0084 знаходиться в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища. Дана інформація отримана за результатами співвставлення наявної в управлінні проектної документації водоохоронної зони Дністровського водосховища з даними публічної кадастрової карти України.

З інформації, наданої Новодністровським регіональним управлінням водних ресурсів та експлуатації Дністровських водосховищ вбачається, що проектна документація водоохоронної зони лівого берега Дністровського водосховища на території Хмельницької області була затверджена протоколом виконкому Хмельницької обласної ради 1988 року. Робочі екземпляри документації були передані кожному господарству районів, території яких прилягають до Дністровських водосховищ. Дана проектна документація, яка розроблена інститутом «Укрдіпроводгосп» в 1986 році, вважається дійсною і ніяких змін або доповнень в неї не вносилось і на даний час працівниками НРУВР використовується в роботі, що підтверджується листом № 160 від 26.07.2016 р.

Актом від 21 серпня 1993 року підтверджується, що Дністровським БВО винесено в прибережній зоні водосховища на землях с. Гринчук, Бабшин, Малинівці, Слобідка-Малинівецька межі прибережної смуги та контуру водосховища (відмітка 123,0м.). Межі закріплені стовпчиками в кількості 50 шт.

Згідно робочого проекту водоохоронної зони лівого берега Дністровського водосховища на території Хмельницької області, розробленого інститутом «Укрдіпроводгосп», с. Малинівці, Кам'янець-Подільського району, розташовано в межах водоохоронної зони.

Наведені письмові докази узгоджуються між собою і свідчать про те, що спірна земельна ділянка перебуває у водоохоронній зоні.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада здійснює передачу у власність або надання у користування земельної ділянки виключно відповідно до закону та у порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

За змістом ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Згідно з ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Частиною 1 ст. 60 ЗК України передбачено, що вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності у межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.

Згідно зі ст. 61 ЗК України та ст. 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. Зокрема, у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється: розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; зберігання та застосування пестицидів і добрив; влаштування літніх таборів для худоби; будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів тощо. Об'єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватись, якщо при цьому не порушується її режим. Непридатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг.

За змістом ч. 5 ст. 88 ВК України та ч. 2 ст. 60 ЗК України прибережні захисні смуги встановлюються по обидва береги річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) та їх ширина, має становити: для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менш як 3 гектари - 25 метрів; для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Відповідно до ч. 4 ст. 88 ВК України в межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням конкретних умов, що склалися.

Згідно з п. 10 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №486 від 08.05.1996, на землях міст і селищ міського типу розмір водоохоронної зони, як і прибережної захисної смуги, встановлюється відповідно до існуючих на час встановлення водоохоронної зони конкретних умов забудови.

Відповідно до ч. 3 ст. 60 ЗК України прибережні захисні смуги встановлюються за окремими проектами землеустрою; межі встановлених прибережних захисних смуг і пляжних зон зазначаються в документації з землеустрою, кадастрових планах земельних ділянок, а також у містобудівній документації.

Згідно з п. 2.9. Порядку погодження природоохоронними органами матеріалів щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 05.11.2004 № 434, у разі відсутності належної землевпорядної документації та встановлених у натурі (на місцевості) меж щодо водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водних об'єктів, природоохоронний орган забезпечує їх збереження шляхом урахування при розгляді матеріалів щодо вилучення (викупу), надання цих земельних ділянок нормативних розмірів прибережних захисних смуг, встановлених ст. 88 Водного кодексу України, та орієнтовних розмірів і меж водоохоронних зон, що визначаються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.05.1996 N 486 "Про затвердження Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них", з урахуванням існуючих конкретних умов забудови на час встановлення водоохоронної зони. Порядок та умови виготовлення проектів землеустрою, в тому числі й щодо прибережних смуг, визначаються статтями 50 - 54 Закону України "Про землеустрій".

Відповідно до даних публічної кадастрової карти України земельна ділянка з кадастровим номером 6822481300:05:007:0084 знаходиться в межах прибережної захисної смуги Дністровського водосховища.

22.07.2010 р. Гринчуцькою сільської радою було прийнято рішення № 1 «Про дотримання режиму господарювання в межах водоохоронних зон та прибережних захисних смуг Дністровського водосховища та малих рік» яким було прийнято до виконання проект природоохоронної смуги та прибережної захисної смуги Дністровського водосховища в межах населених пунктів с. Гринчук, с. Бабшин, с. Малинівці, виготовлений інститутом «УкрДІпроводгосп».

П.3 зазначеного рішення було заборонено проводити у прибережній захисній смузі Дністровського водосховища розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і заліснення), а також садівництво та городництво. Контроль за виконання рішення покладено на сільського голову Гринчуцької сільської ради.

Статтею 85 ВК України визначено, що землі водного фонду надаються водогосподарським спеціалізованим організаціям, іншим підприємствам, установам і організаціям, в яких створено спеціалізовані служби по догляду за водними об'єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами та підтриманню їх у належному стані.

У тимчасове користування за погодженням з постійними користувачами земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів можуть надаватися підприємствам, установам, організаціям, об'єднанням громадян, релігійним організаціям, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, а також для проведення науково-дослідних робіт.

Згідно зі ст.ст. 19, 20 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на відповідні категорії, у тому числі: землі сільськогосподарського призначення, землі рекреаційного призначення, землі водного фонду. Віднесення їх до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для визнання відповідно до ст. 21 ЗК України недійсними рішень про надання земель, угод щодо земельних ділянок, відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною тощо.

Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України, п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада здійснює передачу у власність або надання у користування земельної ділянки виключно відповідно до закону та у порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

Згідно з ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Враховуючи, що оспорюваним рішенням Гринчуцької сільської ради відповідачу було надано у власність земельну ділянку, яка знаходиться в водоохоронній зоні (прибережної захисної смуги), в той час як викристання земельної ділянки для садівництво заборонено в межах прибережної захисної смуги суд приходить до висновку про те, що вказане рішення сілської ради підлягає скасуванню як таке, що суперечить законодавству.

Прокурор обґрунтовує здійснення представництва в суді законних інтересів держави у зв’язку із неналежним чином здійсненням Гринчуцькою сільською радою владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Згідно ст. 257 ЦПК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно ст. 261 ЦПК України перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Закон пов'язкує початок перебігу позовної давності не з моменту проінформованості про вчинення певної дії чи прийняття рішення, а з моментом обізнаності про вчинення порушення закону та порушення у зв'язку з цим прав та охоронюваних законом інтересів.

Враховуючи те, що місцевій прокуратурі про порушення вимог земельного законодавства стало відомо з інформації Новодністровського регіонального управління водних ресурсів та експлуатації Дністровського водосховища від 05.05.2017 р., а тому причини пропуску прокурором строку позовної давності для звернення до суду є поважними.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки суд прийшов до висновку про повне задоволення позовних вимог, з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню понесені ним судові витрати у вигляді сплати при подачі позову в суд по 1600 грн. судового збору з кожного відповідача.

Керуючись ст. ст. 12, 13, 81, 89, 141, 262-265 ЦПК України, ст. ст. 12, 19, 20, 21, 59, 60 ЗК України, ст. 88, 85 ВК України,-

УХВАЛИВ:

Позов заступника прокурора області в інтересах держави до ОСОБА_2 сільської ради, ОСОБА_3, третя особа без самостійних вимог щодо предмета спору Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування рішення Гринчуцької сільської ради № 7 від 07.11.2012 р., зобов’язання повернути земельну ділянку – задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Гринчуцької сільської ради №7 від 07.11.2012 р. «Про передачу у власність земельної ділянки для ведення індивідуального садівництва гр.. ОСОБА_3І.», згідно якого останній передано у приватну власність земельну ділянку, площею 0, 12 га, для ведення індивідуального садівництва, що розташована в межах населеного пункту с. Малинівці, Гринчуцької сільської ради, Кам’янець-Подільського району, кадастровий номер земельної ділянки: 6822481300:03:003:0079.

Зобав’язати ОСОБА_3 повернути в комунальну власність земельну ділянку площею 0,12 га, для ведення індивідуального садівництва, що розташована в межах населеного пункту с. Малинівці, Гринчуцької сільської ради, Кам’янець-Подільського району, кадастровий номер: 6822481300:03:003:0079.

Стягнути з ОСОБА_3 та ОСОБА_2 сільської ради на користь прокуратури Хмельницької області (код ЄДРПОУ 02911102, Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, рахунок 32518028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) в відшкодування витрат по оплаті судового збору по 1600 грн. з кожного.

Позивач ОСОБА_4 місцева прокуратура, юридична адреса вул. Драгоманова, 11, м. Кам'янець-Подільський.

Відповідач ОСОБА_2 сільська рада, ЄДРПОУ 04404036, юридична адреса: вул. Центральна, 57, с. Жванець, Кам'янець-Подільського району, Хмельницької області.

Відповідач ОСОБА_3, РНОКПП НОМЕР_1, паспорт громадянина України, серія та номер: НВ130942, виданий 07.08.2002, видавник: Городоцький РВУМВС України в Хмельницькій області, адреса проживання ІНФОРМАЦІЯ_1.

Третя особа Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ЄДРПОУ 39767479, вул. Інститутська, 4/1, м. Хмельницький.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданною протягом 30 днів з дня його проголошення.

Повний текст судового рішення складено 08 листопада 2018 року.

Суддя Кам'янець-Подільського міськрайонного суду Швець О.Д.

Джерело: ЄДРСР 78971072
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку