open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-9203/09/2670
Моніторити
Постанова /21.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.04.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.03.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.09.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /12.08.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.08.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.08.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.06.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.06.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.06.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.04.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.04.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.03.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Судовий наказ /16.02.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /19.01.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд
Це рішення містить правові висновки
Це рішення містить правові висновки
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 2а-9203/09/2670
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /21.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /02.04.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.03.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /29.09.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /12.08.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.08.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.08.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.06.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.06.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /04.06.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.04.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.04.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.03.2014/ Окружний адміністративний суд міста Києва Судовий наказ /16.02.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд Постанова /19.01.2011/ Київський апеляційний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 грудня 2018 року

м. Київ

справа № 2а-9203/09/2670

адміністративне провадження № К/9901/5642/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Анцупової Т. О.,

суддів - Кравчука В. М., Стародуба О. П.

розглянувши у порядку письмового провадження в касаційній інстанції адміністративну справу № 2а-9203/09/2670

за адміністративним позовом Заступника Генерального прокурора України до Кабінету Міністрів України, треті особи: ВАТ «Артемівський машинобудівний завод «Победа труда», ВАТ «Горлівський машинобудівний завод», ВАТ «Горлівський машинобудівний завод «Універсал», ВАТ «Павлоградський завод «Буддеталь», ВАТ «Красноармійський машинобудівний завод», ДАХК «Енергобуд», ВАТ «Лисичанськвугілля», ВАТ «Автогірмаш імені В.А. Антипова», ЗАТ «Трест Кривбасшахтопроходка», ТОВ «Енергія-95», Підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Систєм-Антрацит-Енерго», ВАТ «Науково-дослідний інститут атомного та енергетичного насособудування», ВАТ «Енергопостачальна компанія «Чернігівобленерго», ВАТ «Сумиобленерго», ВАТ «Прикарпаттяобленерго», ВАТ «Львівобленерго», ВАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго», ВАТ «Полтаваобленерго», ВАТ «Турбоатом», Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Дніпроенерго», Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Західенерго», ВАТ «Донбасенерго», ВАТ «ДЕК «Центренерго», ВАТ «Науково-виробничий комплекс «Київський завод автоматики імені Г.І. Петровського», ПАТ «Мукачівський завод «Точприлад», ВАТ «Феодосійська суднобудівна компанія «Море», ВАТ «Шепетівське автотранспортне підприємство 16807», ВАТ «Дунайсудноремонт», ВАТ «Ізюмський тепловозоремонтний завод», Публічне акціонерне товариство «Гайворонський тепловозоремонтний завод», ВАТ «Авіаційне підприємство спеціального призначення «Меридіан», ВАТ «Криворіжбудтранс», ВАТ «Ульяновське автотранспортне підприємство № 13548», ВАТ «Олександрійське автотранспортне підприємство 13506», ВАТ «Бобринецьке АТП № 13537», ВАТ «Олександрійське АТП-13561», ВАТ «Автотранспортне підприємство 15339», ВАТ «Полонське автопідприємство 16844», ВАТ «Кам'янець-Подільське автотранспортне підприємство 16808», ВАТ «Городоцьке автотранспортне підприємство 16838», ВАТ «Волочиське автотранспортне підприємство 16837», ВАТ «Славутське автотранспортне підприємство № 16845», ВАТ «Кам'янець-Подільське АТП-16855», ВАТ «Кельменецьке автотранспортне підприємство № 17738», ВАТ «Денисівка», ВАТ «Автосфера», ВАТ «Чернігівське АТП 12342», ВАТ «Авіакомпанія «Константа», ВАТ «Криворізьке автотранспортне підприємство 14100», ВАТ «Конотопський завод по ремонту дизель-потягів», ВАТ «Краснодонське АТП-10914», ВАТ «Старобільське автотранспортне підприємство 10907», ВАТ «Новопсковське автотранспортне підприємство 10909», ВАТ «Нікопольське автотранспортне підприємство», ВАТ «Свердловське автотранспортне підприємство 10973», ВАТ «Миргородське автотранспортне підприємство № 15361», ВАТ «Гадяцьке автотранспортне підприємство 15337», ВАТ «Ірпінське автотранспортне підприємство 13250», Приватне акціонерне товариство «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА», Українсько-австрійське товариство з обмеженою відповідальністю «Термінал Карпати», ЗАТ «Авіакомпанія «Горлиця», ТОВ «Торговий флот Донбасу», ЗАТ «Кафа», ЗАТ «Трансфорвардінг лімітед АГ», ЗАТ «Інтертранс», ЗАТ «Авіакомпанія «Аеросвіт», ВАТ «Готельний комплекс «Братислава», ВАТ «Струмок», ВАТ «Виробництво «Технік», ЗАТ «Готель «Ореанда», ЗАТ «Пансіонат «Космос», ДВАТ «Трест «Донецьквуглебуд», ДВАТ «Трест «Донецькшахтобуд», ДВАТ «Шахта «Новодзержинська», ВАТ «Укрзахідвуглебуд», Державне підприємство «Шахта № 17-17 «Біс», Державне підприємство «Вугільна компанія «Краснолиманська», Відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства, Відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» державного підприємства, Відокремлений підрозділ «Шахта «Новопавлівська» державного підприємства, Державне підприємство «Артемвугілля», Державне підприємство «Орджонікідзевугілля», Державне підприємство «Шахтарськантрацит», Державне підприємство «Торезантрацит», Державне підприємство «Шахта імені Максима Горького», Державне підприємство «Шахта імені Ю. О. Гагаріна», Державне підприємство «Шахта Комсомолець», Державне підприємство «Шахта Вінницька», Державне підприємство «Шахта імені С.М. Кірова», Державне підприємство «Шахта «Голубівська», Державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія», Державне підприємство «Селидіввугілля», Державне підприємство «Добропіллявугілля», Державне підприємство «Красноармійськвугілля», Державне підприємство «Антрацит», Державне підприємство «Передпускова дирекція шахти № 10 «Нововолинська», Державне підприємство «Сніжнеантрацит», Державне підприємство «Макіїввугілля», Державне підприємство «Луганськвугілля», Державне підприємство «Первомайськвугілля», Державне підприємство «Донбасантрацит», Державне підприємство «Львіввугілля», Державне підприємство «Волиньвугілля», Структурний підрозділ шахта «Перевальська» державного підприємства, Державне підприємство «Вугільна компанія «Куйбишевська», Державне підприємство «Шахта «Глибока», Державне підприємство «Шахтоуправління імені В.І. Чапаєва», Державне підприємство по видобутку бурого вугілля «Бурвугілля», ВАТ «Трест «Донецькшахтопроходка», ДВАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин», ДВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія «Спецшахтобуріння», Дочірнє підприємство ДВАТ «Первомайське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія», ДВАТ «Торезьке шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія «Спецшахтобуріння», ДВАТ «Вуглеавтотранс» - дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглебуд», ДВАТ «Шахто-будівельне управління № 4» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія «Трест Горлівськвуглебуд», ДВАТ «Шахтоуправління «Донбас», ДВАТ «Шахта Надія», ВАТ «Державна холдингова компанія «Спецшахтобуріння», ВАТ «Державна холдингова компанія «Трест «Горлівськвуглебуд», ДВАТ «Луганськдіпрошахт», Цілісний майновий комплекс центральної збагачувальної фабрики «Кіндратівська», Цілісний майновий комплекс державного відритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Стаханівська», Відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства «Красноармійськвугілля», Відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» державного підприємства «Красноармійськвугілля», Відокремлений підрозділ «Шахта «Новопавлівська» державного підприємства «Донбасантрацит», Херсонський державний завод «Палада», Державне підприємство «Харківський завод транспортного устаткування», Державне підприємство «Керченський судноремонтний завод», ЦМК «Структурного підрозділу - об'єднання автобусних станцій Луганського обласного автотранспортного управління», Акціонерна холдингова компанія «Укрнафтопродукт», ВАТ «Український нафтогазовий інститут», ВАТ «Краснолуцький машинобудівний завод», ЗАТ «Науково-виробниче підприємство «Макіївський завод шахтної автоматики», ЗАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Донецька», Публічне акціонерне товариство «ДТЕК Добропільська ЦФЗ», ЗАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Вуглегірська», Публічне акціонерне товариство «ДТЕК «Октябрська ЦФЗ», ВАТ «Червоноградський ремонтно-механічний завод», ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Криворізька» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглепереробка», ВАТ «Рудоремонтний завод «Іллічівський», ВАТ «Брянковський рудоремонтний завод», ВАТ «Червоноградське шахтопрохідницьке підприємство», ВАТ «Державна холдингова компанія «Укрвуглепромтранс», ВАТ «Донецькшахтобудмонтаж», ВАТ «Первомайське шахтобудівельне управління», ВАТ «Антрацитшахтобуд», ВАТ «Трест «Свердловськшахтобуд», ВАТ «Трест «Краснодоншахтобуд», ВАТ «Трест «Луганськшахтопроходка» дочірнє підприємство ДХК «Луганськшахтобуд», ВАТ «Макіївський коксохімічний завод», ВАТ «Луганське шахтопрохідне управління», ДВАТ «Луганська автобаза» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглепереробка», Публічне акціонерне товариство «Київський науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут «Енергопроект», ВАТ «Черкасиобленерго», ДВАТ Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація», ВАТ «Київський радіозавод», ВАТ «Український інститут автобусотролейбусобудування «Укравтобуспром», ВАТ «Дослідно-експериментальний завод № 20 цивільної авіації», ВАТ «Авіакомпанія «Аеролюкс», ВАТ «Хмельницьке авіапідприємство «Поділля-авіа», ВАТ «Харківметробуд», ВАТ «Дніпрометробуд», ВАТ «Рівненська авіакомпанія «Універсал-Авіа», Спільне закрите акціонерне товариство «Авіакомпанія Міжнародні авіалінії України», ВАТ «Авіакомпанія «Національні авіалінії України», Українська акціонерна промислова автошиноремонтна холдингова компанія «Укрпромавтошиноремонт», Генеральне агентство по туризму в Чернівецькій області - ВАТ «Туристичний комплекс «Черемош», ДВАТ «Завод по ремонту гірничо-шахтного обладнання «Супутник» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвугілля», ДВАТ «Науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут з автоматизації вугільної промисловості НДПІвуглеавтоматизація», ВАТ ДХК «Донвуглереммаш», ВАТ «Ватутінський ремонтно-механічний завод», ДВАТ «Стахановський ремонтно-механічний завод», Державне підприємство «Нововолинський ремонтно-механічний завод», Державне підприємство «Дирекція по будівництву об'єктів», ДВАТ «Шахтобудмонтажне управління № 9 дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Трест Горлівськвуглебуд», ДВАТ «Шахтопрохідне управління № 10 дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Трест «Горлівськвуглебуд», ВАТ «Донбасшахтобуд», ВАТ «Трест «Артемшахтобуд», ВАТ «Трест Красноармійськшахтобуд», ВАТ «ДХК «Луганськвуглеремонт», ДВАТ «Учбово-курсовий комбінат», ВАТ «Антрацитівське управління по ремонту та налагодженню гірничошахтного устаткування» дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Луганськвуглеремонт», Державне підприємство «Червоноградське шахтне ремонтно-будівельне управління», Державне відкрите акціонерне Луганське ремонтно-будівельне товариство, ДВАТ «Управління матеріально-технічного забезпечення та збуту продукції «Донецьквуглезбагачення», ВАТ «Проектно-технологічний трест «Оргтехшахтобуд», ВАТ «Донецькшахтобуд», ДВАТ «Автобаза «Донецьквуглезбагачення» дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Донбасвуглезбагачення», Державне підприємство «Укрдонбасекологія», ДВАТ «Краснодонська автобаза» дочірнє підприємство ДХК «Луганськшахтобуд», ДВАТ «Проектно-конструкторське бюро», ДВАТ «Учбово-курсовий комбінат», ДВАТ «Шахтобудівельне управління № 5», Державне підприємство «Свердловський ремонтно-механічний завод», ВАТ «Горлівське управління шахтобудмеханізація», ВАТ «Львівська вугільна компанія», Державне підприємство «Укрвуглеперспектива», Державне підприємство «Шахта «Путилівська», Державна судноплавна компанія «Чорноморське морське пароплавство», ВАТ «Івано-Франківський локомотиво-ремонтний завод»; Акціонерна холдингова компанія «Укрнафтопродукт», ВАТ «Автоливмаш», ВАТ «Південелектромережбуд», ВАТ «Український нафтогазовий інститут», ВАТ «Краснолуцький машинобудівний завод», ЗАТ «Науково-виробниче підприємство «Макіївський завод шахтної автоматики», ЗАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Донецька», ВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Добропільська» дочірнє підприємство ДХК «Донбасвуглезабезпечення», ЗАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Вуглегірська», ВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Октябрська» дочірнє підприємство ДХК «Донбасвуглезабезпечення», ВАТ «Червоноградський ремонтно-механічний завод», ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Криворізька» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглепереробка», ВАТ «Рудоремонтний завод «Іллічівський», ВАТ «Брянківський рудоремонтний завод», ВАТ «Червоноградське шахтопрохідницьке підприємство», ВАТ «Державна холдингова компанія «Укрвуглепромтранс», ВАТ «Трест «Донецькшахтобудмонтаж», ВАТ «Первомайське шахтобудівельне управління», ВАТ «Антрацитшахтобуд», ВАТ «Трест «Свердловськшахтобуд», ВАТ «Трест «Краснодоншахтобуд» дочірнє підприємство ДХК «Луганськшахтобуд», ВАТ «Трест «Луганськшахтопроходка» дочірнє підприємство ДХК «Луганськшахтобуд», ВАТ «Макіївський коксохімічний завод», ВАТ «Науково-дослідний інститут магнітних носіїв інформації», ВАТ «Азовкабель», ВАТ «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут засобів технологічного устаткування «Велт», ВАТ «Український науково-дослідний інститут силової електроніки «Перетворювач», ВАТ «Красноріченський верстатобудівний завод ім. Фрунзе», ВАТ «Павлоградський завод автоматичних ліній і машин», ВАТ «Мелітопольський верстатобудівний завод ім. 23 жовтня», ВАТ «Одеський завод «Центролит», ВАТ «Кіровський завод по виготовленню виробів з металевих порошків», ВАТ «Джанкойський машинобудівний завод», ВАТ «Український інститут автобусо-тролейбусобудування «Укравтобуспром», ВАТ «Рівненський завод тракторних агрегатів», ВАТ «Кам'янець-Подільськсільмаш», ВАТ «Макошинський завод сільськогосподарського машинобудування «Сільгоспмаш», ВАТ «Білоцерківсільмаш», Приватне акціонерне товариство «Клавдієвський дослідно-експериментальний завод», ВАТ «Надвірнянський лісокомбінат», ВАТ «Попаснянська швейна фабрика «Елегант», ВАТ «Луцький шовковий комбінат «Волтекс», ВАТ «Галичцукор», ВАТ «Дружбинський цукрорафінадний завод», ВАТ «Зарожанський цукровий завод», ВАТ «Горлівський комбінат хлібопродуктів», ВАТ «Яготинський завод продтоварів», ВАТ «Прилуцький ефіроолійний комбінат», ВАТ «Більшовик», ВАТ «Мир», ВАТ «Проектно-пошуковий інститут «Південмедбіосинтез», Сільськогосподарське відкрите акціонерне товариство «Племзавод «Тімірязєво», ВАТ «Племзавод «Василівка», ВАТ «Джанкойське племпідприємство», ПАТ «Українська генетична компанія», ВАТ «Приморське племпідприємство», ВАТ «Кримське підприємство по племінній справі в тваринництві», ВАТ «Полтаваплемсервіс», ВАТ «Племсервіс», ВАТ «Сільськогосподарське підприємство «Селекція-племресурси», Відкрите сільськогосподарське акціонерне товариство «Війтовецьке підприємство по племінній справі в тваринництві», ВАТ «Закарпатське племпідприємство», ВАТ «Племінний завод імені Літвінова», ПАТ «Племзавод «Степной», ВАТ «Племінний завод «Славне», ВАТ «Новоселицьке хлібоприймальне підприємство», ВАТ «Хоростківський комбінат хлібопродуктів», ВАТ «Вижницька реалбаза хлібопродуктів», ВАТ «Донецький комбінат хлібопродуктів», ВАТ «Кутейниковський комбінат хлібопродуктів», ВАТ «Будівельно-монтажне управління № 20», ВАТ «Хмельницьке авіапідприємство «Поділля-Авіа», ВАТ «Харківський домобудівельний комбінат № 1», ВАТ «Славутський завод залізобетонних виробів», ВАТ «Київський центральний універмаг», ВАТ «Чернівцісортнасінняовоч», ВАТ «Кролевецька фабрика «Художнє ткацтво», ВАТ «Нікопольський завод трубопровідної арматури», ВАТ «Макстрой», ВАТ «Завод «Строммашина», ВАТ «Донінвестбуд», ВАТ «Залізобетон», ВАТ «Вилокська взуттєва фабрика», ВАТ «Макіївська бавовнопрядильна фабрика «Мактекс», ВАТ «Агробізнес-НВ», ВАТ «Кіровоградський комбінат по випуску продовольчих товарів», ВАТ «Полтавський завод газорозрядних ламп», ВАТ «Перемишлянський приладобудівний завод «Модуль», ВАТ «Оснастка», Відкрите сільськогосподарське акціонерне товариство «Шепетівське підприємство по племінній справі в тваринництві», ВАТ «Стаханівський завод металовиробів», ВАТ «Завод «Нева», ВАТ «Сєверодонецький завод опорів», ВАТ «УкрНДІпродмаш», ВАТ «Черкаський завод телеграфної апаратури», ВАТ «Науково-технічний випробувальний центр «Спектр-Т», ВАТ «Ніжинський завод сільськогосподарського машинобудування «Ніжинсільмаш», ВАТ «Екватор», ВАТ «Супутник», ВАТ «Компанія «Дніпро», ВАТ «Чернівецький радіотехнічний завод», ВАТ «Рівненський завод «Газотрон», ВАТ «Маріупольський завод важкого машинобудування», ВАТ «Камінь Богуславщини», ВАТ «Заліське», ВАТ «Великополовецький оцтовий завод», ВАТ «Пульсар», ВАТ «Авіакомпанія «Національні авіалінії України», ВАТ «Дніпроспецмаш», ВАТ «Кам'янець-Подільський завод «Електрон», ВАТ «Якимівський елеватор», ВАТ «Новороздільський завод «Сигнал», ВАТ «Старт», ВАТ «Телевізійний завод «Славутич», ВАТ «Бескид», ВАТ «Фермент», ВАТ «Новороздільський завод складних мінеральних добрив», ВАТ «ТК Стиль», ЗАТ «Банк крові», ВАТ «Особливе конструкторське бюро комплектних пристроїв», Підприємство «Черкаський державний завод хімреактивів», Державне підприємство «Будильський експериментальний завод», Державне підприємство «Тересвянський завод продтоварів», Державне підприємство «Господарство «Приозерне», Державне підприємство «Ягільницький кінний завод», Державне підприємство «Батьовський комбінат хлібопродуктів», Міжгосподарський оздоровчий табір «Примор'я», Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківський локомотиворемонтний завод», Закарпатське державне обласне підприємство по технічному забезпеченню сільськогосподарського виробництва «Агропромтехніка», ДВАТ «Будинок відпочинку «Горизонт» дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Трест Горлівськвуглебуд», ВАТ «Науково-виробниче підприємство «Система», Державне підприємство «Сільськогосподарське підприємство «Плодовод», Державне підприємство «Іванківський цукровий завод», Державне підприємство «Сільськогосподарське підприємство «Трест», Фонд державного майна України про визнання незаконним та нечинним розпорядження від 03 грудня 2008 року № 1517-р в частині;

за касаційною скаргою Заступника Генерального прокурора України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва (у складі колегії суддів: Кобилянський К. М., Кузьменко В. А., Санін Б. В.) від 29 вересня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду (у складі колегії суддів: Вівдиченко Т. Р., Бєлова Л. В., Гром Л. М.) від 02 квітня 2015 року, встановив:

І. РУХ СПРАВИ

1. У липні 2009 року заступник Генерального прокурора України звернувся до суду з адміністративним позовом до Кабінету Міністрів України в якому просив:

- визнати незаконним та нечинним розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1517-р з внесеними змінами від 28 квітня 2009 року «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році» в частині щодо включення таких підприємств:

ВАТ «Артемівський машинобудівний завод «Победа труда», ВАТ «Горлівський машинобудівний завод», ВАТ «Горлівський машинобудівний завод «Універсал», ВАТ «Павлоградський завод «Буддеталь», ВАТ «Красноармійський машинобудівний завод», ДАХК «Енергобуд», ВАТ «Лисичанськвугілля», ВАТ «Автогірмаш імені В.А. Антипова», ЗАТ «Трест Кривбасшахтопроходка», ТОВ «Енергія-95», Підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «Систем-Антрацит-Енерго», ВАТ «Науково-дослідний інститут атомного та енергетичного насособудування», ВАТ «Енергопостачальна компанія «Чернігівобленерго», ВАТ «Сумиобленерго», ВАТ «Прикарпаттяобленерго», ВАТ «Львівобленерго», ВАТ «Енергопостачальна компанія «Одесаобленерго», ВАТ «Полтаваобленерго», ВАТ «Турбоатом», ВАТ «Дніпроенерго», ВАТ «Західенерго», ВАТ «Донбасенерго», ВАТ «ДЕК «Центренерго», ВАТ «Науково-виробничий комплекс «Київський завод автоматики імені Г.І. Петровського», ВАТ «Мукачівський завод «Точприлад», ВАТ «Феодосійська суднобудівна компанія «Море», ВАТ «Шепетівське автотранспортне підприємство 16807», ВАТ «Дунайсудноремонт», ВАТ «Ізюмський тепловозоремонтний завод», ВАТ «Гайворонський тепловозоремонтний завод», ВАТ «Авіаційне підприємство спеціального призначення «Меридіан», ВАТ «Криворіжбудтранс», ВАТ «Ульяновське автотранспортне підприємство № 13548», ВАТ «Олександрійське автотранспортне підприємство 13506», ВАТ «Бобринецьке АТП № 13537», ВАТ «Олександрійське АТП-13561», ВАТ «Автотранспортне підприємство 15339», ВАТ «Полонське автопідприємство 16844», ВАТ «Кам'янець-Подільське автотранспортне підприємство 16808», ВАТ «Городоцьке автотранспортне підприємство 16838», ВАТ «Волочиське автотранспортне підприємство 16837», ВАТ «Славутське автотранспортне підприємство № 16845», ВАТ «Кам'янець-Подільське АТП-16855», ВАТ «Кельменецьке автотранспортне підприємство № 17738», ВАТ «Денисівка», ВАТ «Автосфера», ВАТ «Чернігівське АТП 12342», ВАТ «Авіакомпанія «Константа», ВАТ «Криворізьке автотранспортне підприємство 14100», ВАТ «Конотопський завод по ремонту дизель-потягів», ВАТ «Краснодонське АТП-10914», ВАТ «Старобільське автотранспортне підприємство 10907», ВАТ «Новопсковське автотранспортне підприємство 10909», ВАТ «Нікопольське автотранспортне підприємство», ВАТ «Свердловське автотранспортне підприємство 10973», ВАТ «Миргородське автотранспортне підприємство № 15361», ВАТ «Гадяцьке автотранспортне підприємство 15337», ВАТ «Ірпінське автотранспортне підприємство 13250», ЗАТ «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА», Українсько-австрійське товариство з обмеженою відповідальністю «Термінал Карпати», ЗАТ «Авіакомпанія «Горлиця», ТОВ «Торговий флот Донбасу», ЗАТ «Кафа», ЗАТ «Трансфорвардінг лімітед АГ», ЗАТ «Інтертранс», ЗАТ «Авіакомпанія «Аеросвіт», ВАТ «Готельний комплекс «Братислава», ВАТ «Струмок», ВАТ «Виробництво «Технік», ЗАТ «Готель «Ореанда», ЗАТ «Пансіонат «Космос», ДВАТ «Трест «Донецьквуглебуд», ДВАТ «Трест «Донецькшахтобуд», ДВАТ «Шахта «Новодзержинська», ВАТ «Укрзахідвуглебуд», Державне підприємство «Шахта № 17-17 «Біс», Державне підприємство «Вугільна компанія «Краснолиманська», Відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства, Відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» державного підприємства, Відокремлений підрозділ «Шахта «Новопавлівська» державного підприємства, Державне підприємство «Артемвугілля», Державне підприємство «Орджонікідзевугілля», Державне підприємство «Шахтарськантрацит», Державне підприємство «Торезантрацит», Державне підприємство «Шахта імені Максима Горького», Державне підприємство «Шахта імені Ю. О. Гагаріна», Державне підприємство «Шахта Комсомолець», Державне підприємство «Шахта Вінницька», Державне підприємство «Шахта імені С.М. Кірова», Державне підприємство «Шахта «Голубівська», Державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія», Державне підприємство «Селидіввугілля», Державне підприємство «Добропіллявугілля», Державне підприємство «Красноармійськвугілля», Державне підприємство «Антрацит», Державне підприємство «Передпускова дирекція шахти № 10 «Нововолинська», Державне підприємство «Сніжнеантрацит», Державне підприємство «Макіїввугілля», Державне підприємство «Луганськвугілля», Державне підприємство «Первомайськвугілля», Державне підприємство «Донбасантрацит», Державне підприємство «Львіввугілля», Державне підприємство «Волиньвугілля», Структурний підрозділ шахта «Перевальська» державного підприємства, Державне підприємство «Вугільна компанія «Куйбишевська», Державне підприємство «Шахта «Глибока», Державне підприємство «Шахтоуправління імені В.І. Чапаєва», Державне підприємство по видобутку бурого вугілля «Бурвугілля», ВАТ «Трест «Донецькшахтопроходка», ДВАТ «Донецьке шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин», ДВАТ «Свердловське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія «Спецшахтобуріння», Дочірнє підприємство ДВАТ «Первомайське шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія», ДВАТ «Торезьке шахтопрохідницьке управління по бурінню стволів і свердловин» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія «Спецшахтобуріння», ДВАТ «Вуглеавтотранс» - дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглебуд», ДВАТ «Шахто-будівельне управління № 4» - дочірнє підприємство ВАТ «Державна холдингова компанія «Трест Горлівськвуглебуд», ДВАТ «Шахтоуправління «Донбас», ДВАТ «Шахта Надія», ВАТ «Державна холдингова компанія «Спецшахтобуріння», ВАТ «Державна холдингова компанія «Трест «Горлівськвуглебуд», ДВАТ «Луганськдіпрошахт», Цілісний майновий комплекс центральної збагачувальної фабрики «Кіндратівська», Цілісний майновий комплекс державного відритого акціонерного товариства «Центральна збагачувальна фабрика «Стаханівська», Відокремлений підрозділ «Шахта «Родинська» державного підприємства «Красноармійськвугілля», Відокремлений підрозділ «Шахта «Центральна» державного підприємства «Красноармійськвугілля», Відокремлений підрозділ «Шахта «Новопавлівська» державного підприємства «Донбасантрацит», Херсонський державний завод «Палада», Державне підприємство «Харківський завод транспортного устаткування», Державне підприємство «Керченський судноремонтний завод», ЦМК «Структурного підрозділу - об'єднання автобусних станцій Луганського обласного автотранспортного управління», Акціонерна холдингова компанія «Укрнафтопродукт», ВАТ «Український нафтогазовий інститут», ВАТ «Краснолуцький машинобудівний завод», ЗАТ «Науково-виробниче підприємство «Макіївський завод шахтної автоматики», ЗАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Донецька», ВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Добропільська» дочірнє підприємство ДХК «Донбасвуглезабезпечення», ЗАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Вуглегірська», ВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Октябрська» дочірнє підприємство ДХК «Донбасвуглезабезпечення», ВАТ «Червоноградський ремонтно-механічний завод», ДВАТ «Центральна збагачувальна фабрика «Криворізька» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглепереробка», ВАТ «Рудоремонтний завод «Іллічівський», ВАТ «Брянковський рудоремонтний завод», ВАТ «Червоноградське шахтопрохідницьке підприємство», ВАТ «Державна холдингова компанія «Укрвуглепромтранс», ВАТ «Донецькшахтобудмонтаж», ВАТ «Первомайське шахтобудівельне управління», ВАТ «Антрацитшахтобуд», ВАТ «Трест «Свердловськшахтобуд», ВАТ «Трест «Краснодоншахтобуд», ВАТ «Трест «Луганськшахтопроходка» дочірнє підприємство ДХК «Луганськшахтобуд», ВАТ «Макіївський коксохімічний завод», ВАТ «Луганське шахтопрохідне управління», ДВАТ «Луганська автобаза» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвуглепереробка», ВАТ «Київський науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут «Енергопроект», ВАТ «Черкасиобленерго», ДВАТ Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Вуглемеханізація», ВАТ «Київський радіозавод», ВАТ «Український інститут автобусотролейбусобудування «Укравтобуспром», ВАТ «Дослідно-експериментальний завод № 20 цивільної авіації», ВАТ «Авіакомпанія «Аеролюкс», ВАТ «Хмельницьке авіапідприємство «Поділля-авіа», ВАТ «Харківметробуд», ВАТ «Дніпрометробуд», ВАТ «Рівненська авіакомпанія «Універсал-Авіа», Спільне закрите акціонерне товариство «Авіакомпанія Міжнародні авіалінії України», ВАТ «Авіакомпанія «Національні авіалінії України», Українська акціонерна промислова автошиноремонтна холдингова компанія «Укрпромавтошиноремонт», Генеральне агентство по туризму в Чернівецькій області - ВАТ «Туристичний комплекс «Черемош», ДВАТ «Завод по ремонту гірничо-шахтного обладнання «Супутник» дочірнє підприємство ДХК «Луганськвугілля», ДВАТ «Науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут з автоматизації вугільної промисловості НДПІвуглеавтоматизація», ВАТ ДХК «Донвуглереммаш», ВАТ «Ватутінський ремонтно-механічний завод», ДВАТ «Стахановський ремонтно-механічний завод», Державне підприємство «Нововолинський ремонтно-механічний завод», Державне підприємство «Дирекція по будівництву об'єктів», ДВАТ «Шахтобудмонтажне управління № 9 дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Трест Горлівськвуглебуд», ДВАТ «Шахтопрохідне управління № 10 дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Трест «Горлівськвуглебуд», ВАТ «Донбасшахтобуд», ВАТ «Трест «Артемшахтобуд», ВАТ «Трест Красноармійськшахтобуд», ВАТ «ДХК «Луганськвуглеремонт», ДВАТ «Учбово-курсовий комбінат», ВАТ «Антрацитівське управління по ремонту та налагодженню гірничошахтного устаткування» дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Луганськвуглеремонт», Державне підприємство «Червоноградське шахтне ремонтно-будівельне управління», Державне відкрите акціонерне Луганське ремонтно-будівельне товариство, ДВАТ «Управління матеріально-технічного забезпечення та збуту продукції «Донецьквуглезбагачення», ВАТ «Проектно-технологічний трест «Оргтехшахтобуд», ВАТ «Донецькшахтобуд», ДВАТ «Автобаза «Донецьквуглезбагачення» дочірнє підприємство ВАТ «ДХК «Донбасвуглезбагачення», Державне підприємство «Укрдонбасекологія», ДВАТ «Краснодонська автобаза» дочірнє підприємство ДХК «Луганськшахтобуд», ДВАТ «Проектно-конструкторське бюро», ДВАТ «Учбово-курсовий комбінат», ДВАТ «Шахтобудівельне управління № 5», Державне підприємство «Свердловський ремонтно-механічний завод», ВАТ «Горлівське управління шахтобудмеханізація», ВАТ «Львівська вугільна компанія», Державне підприємство «Укрвуглеперспектива», Державне підприємство «Шахта «Путилівська», Державна судноплавна компанія «Чорноморське морське пароплавство», ВАТ «Івано-Франківський локомотиво-ремонтний завод».

2. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 квітня 2010 року відмовлено у задоволенні позовних вимог.

3. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2011 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 квітня 2010 року та ухвалено нове, яким позовні вимоги задоволено частково. Визнано нечинним розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1517-р із внесеними постановою № 430 Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року змінами і доповненнями «Про затвердження переліку господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу у 2009 році» в частині щодо включення до переліку об'єктів що підлягають підготовці до продажу у 2009 році державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств.

4. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26 лютого 2014 року № К/9991/6492/11 постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 квітня 2010 року та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 19 січня 2011 року скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

5. Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 квітня 2014 року та 04 червня 2014 року залучено до участі у справі в якості третіх осіб підприємства, на права та обов'язки яких може вплинути розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1517-р та Фонд державного майна України.

6. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 02 квітня 2015 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову.

7. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, 05 травня 2015 року заступник Генерального прокурора України звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2014 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02 квітня 2015 року, та ухвалити нове судове рішення про задоволення позовних вимог.

8. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 14 травня 2015 року відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою.

9. 29 травня 2015 року, 05 червня 2015 року, 08 червня 2015 року, 09 червня 2015 року, 10 червня 2015 року, 31 серпня 2015 року до Вищого адміністративного суду України надійшли заперечення ПАТ «Готельний комплекс «Братислава», ПАТ «Донбасенерго», ПАТ «Львівобленерго», ПАТ «Чернігівобленерго», ПАТ «Сумиобленерго», Фонду державного майна України, ПрАТ «Міжнародна акціонерна авіаційна компанія «УРГА», Кабінету Міністрів України, в яких треті особи та відповідач просять оскаржувані судові рішення залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

10. 09 червня 2015 року до Вищого адміністративного суду України надійшли заперечення ПАТ «Гайворонський тепловозоремонтний завод», в яких третя особа підтримує вимоги касаційної скарги та просить їх задовольнити.

11. Вищим адміністративним судом України справа до розгляду не призначалась.

12. 15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд та набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03 жовтня 2017 року.

Відповідно до пп. 4 п. 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в редакції Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII, який набрав чинності 15 грудня 2017 року, касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

13. 18 січня 2018 року касаційну скаргу заступника Генерального прокурора України на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2014 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02 квітня 2015 року у справі № 2а-9203/09/2670 передано для розгляду до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.

14. Ухвалою Верховного Суду від 20 грудня 2018 року справу прийнято до провадження, закінчено підготовку даної справи до касаційного розгляду та призначено її касаційний розгляд в порядку письмового провадження.

IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

15. Судами попередніх інстанцій встановлено, що Указом Президента України від 06 березня 2008 року № 200/2008 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 лютого 2008 року «Про забезпечення національних інтересів і національної безпеки у сфері приватизації та концептуальні засади їх реалізації».

16. Відповідно до п. 4 зазначеного рішення Ради національної безпеки та оборони України, Кабінету Міністрів України доручено у місячний термін прийняти рішення про віднесення до стратегічних такі галузі економіки як паливно-енергетичний, оборонно-промисловий комплекси, транспортну галузь, житлово-комунальне господарство, інші відповідні галузі до переліку стратегічних галузей економіки, приватизація об'єктів яких має здійснюватись відповідно до затверджених у встановленому порядку програм розвитку таких галузей; не допускати до затвердження зазначених програм приватизації об'єктів державної власності цих галузей.

17. На виконання пп. 1 п. 8 витягу з протоколу № 38 засідання Кабінету Міністрів України від 30 липня 2008 року, доручень Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2008 року № 39477/1/1-08, від 20 серпня 2008 року №39477/4/1-08 і від 02 вересня 2008 року № 39477/6/1-08 та пп. «ї» п. 1 Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 жовтня 2008 року «Про невідкладні заходи з посилення фінансово-бюджетної дисципліни та мінімізації негативного впливу світової фінансової кризи на економіку України», затвердженого Першим віце-прем'єр-міністром України (доручення Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2008 року № 52805/2/1-08), Мінекономіки розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2009 році».

18. Згідно протоколу узгодження позицій щодо проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2009 році», з метою забезпечення узгодження позицій органів виконавчої влади Мінекономіки 06 жовтня 2008 року провело нараду з питань формування переліку об'єктів, які можуть бути приватизовані у 2009 році за участю Мінфіну та Фонду державного майна.

19. У висновку Міністерства юстиції за результатами правової експертизи проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2009 році» від 30 жовтня 2008 року, надано оцінку щодо відповідності та узгодженості проекту акта Конституції України; актам законодавства, що мають вищу юридичну силу; з актами такої ж юридичної сили; міжнародним договорам України; вимогам нормопроектувальної техніки; щодо належності проекту акта до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до acquis communautaire; щодо гендерно-правової експертизи; щодо належності проекту акта до сфери правового регулювання Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод; та узагальнений висновок.

20. У пояснювальній записці до проекту розпорядження «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2009 році» від 04 листопада 2008 року за підписом Міністра економіки України, наведено обґрунтування необхідності прийняття розпорядження, мета і шляхи її досягнення, правові аспекти, фінансово-економічне обґрунтування, позиції органів управління, регіональний аспект, громадське обговорення та прогноз результатів.

21. Згідно довідки про погодження проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які підлягають підготовці до продажу в 2009 році» від 04 листопада 2008 року за підписом Міністра економіки України; Міністром фінансів та Міністром транспорту та зв'язку проект погоджений без зауважень; зауваження, висловлені Міністром палива та енергетики, Генеральним директором НКАУ Міністром аграрної політики, заступником Міністра вугільної промисловості, виконуючим обов'язки Міністра охорони здоров'я, виконуючим обов'язки Голови Держкомрезерву були враховані; зауваження Голови Держкомстату враховані частково; зауваження Голови Фонду державного майна України не враховані.

22. Відповідно до протоколу № 65 від 03 грудня 2008 року, питання про проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році» було включено до порядку денного засідання Кабінету Міністрів України.

23. 03 грудня 2008 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження № 1517-р «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році».

Пунктом 2 розпорядження № 1517-р Фонду державного майна доручено забезпечити: продаж пакетів акцій (часток) господарських товариств і холдингових компаній, погодивши у разі потреби в установленому порядку з Кабінетом Міністрів України умови приватизації об'єктів (проектів планів приватизації або планів розміщення акцій) та зміни до них (в частині способу розміщення та кількості запропонованих для реалізації акцій); підготовку до продажу державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств; подання пропозицій до умов приватизації об'єктів (проектів планів приватизації або планів розміщення акцій) щодо продажу їх разом із земельною ділянкою.

Пунктом 3 розпорядження № 1517-р, доручено Міністерствам та іншим органам, які здійснюють управління державним майном, здійснити разом з Фондом державного майна передприватизаційну підготовку державних підприємств, які підлягають підготовці до продажу в 2009 році, та передати державні пакети акцій, які підлягають продажу в 2009 році, Фондові державного майна.

24. Постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2009 року № 430 «Про запобігання кризовим явищам у вугільній промисловості» були внесені зміни до розпорядження № 1517-р, однак зазначена постанова в подальшому скасована постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2010 року № 320 «Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2009року № 430».

25. Також, до розпорядження № 1517-р були внесені зміни розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 474-р «Про внесення змін у додатки 1 і 2 до розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1517», а саме: внесено зміни до переліку господарських товариств, компаній та державних підприємств, що підлягають підготовці до продажу у 2009 році.

26. 02 липня 2009 року Генеральним прокурором України до Кабінету Міністрів України принесено протест № 07/2/1-125 вих-09 на розпорядження Кабінету Міністрів України № 1517-р, зі змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 474-р, який обґрунтований тим, що розпорядження № 1517-р не повною мірою відповідає вимогам чинного законодавства. В протесті Прокурор посилається на рішення Ради національної безпеки та оборони України «Про забезпечення національних інтересів і національної безпеки у сфері приватизації та концептуальні засади їх реалізації» від 15 лютого 2008 року, яке введено в дію Указом Президента України від 06 березня 2008 року № 200/2008.

27. Згідно листа Кабінету Міністрів України від 15 липня 2009 року № 10814/0/2-09, за результатами розгляду протесту Генерального прокурора України, Прем'єр-Міністр України відхилив його з тих підстав, що у протесті порушується питання невідповідності акта Уряду не Конституції або законам України, а підзаконному акту - рішенню Ради національної безпеки та оборони України.

У відповіді на протест вказано, що Кабінет Міністрів України не здійснює приватизацію об'єктів державної власності, а оскаржуваним актом визначено завдання Фонду державного майна стосовно проведення заходів з підготовки та здійснення відповідно до законодавства продажу об'єктів державної власності з метою виконання вимог ст. 23 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 році» в частині забезпечення у 2009 році надходження до Стабілізаційного фонду Державного бюджету України коштів, одержаних від приватизації державного майна, та вимог пп. «ї» п. 1 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 20 жовтня 2008 року щодо утвердження разом із Фондом державного майна України переліку об'єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2009 році.

28. Вважаючи розпорядження № 1517-р в частині включення 201 підприємства, які віднесені до паливно-енергетичного, оборонно-промислового комплексів, транспортної галузі, житлово-комунального господарства, з урахуванням змін, внесених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 474-р, протиправним, заступник Генерального прокурора України звернувся до суду з адміністративним позовом.

IІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

29. Суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, відмовляючи у задоволенні позовних вимог виходили з того, що Кабінет Міністрів України видаючи оскаржуване розпорядження діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

30. Зокрема, суди попередніх інстанцій зазначили, що згідно рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 лютого 2008 року «Про забезпечення національних інтересів і національної безпеки у сфері приватизації та концептуальні засади їх реалізації», яке введено в дію Указом Президента України від 06 березня 2008 року № 200/2008, приватизація об'єктів державної власності можлива, лише за умови затвердження відповідної програми. При цьому, рішенням Ради національної безпеки та оборони України не заборонено приватизацію підприємств, які мають стратегічне значення для економіки держави.

31. Відповідно до Законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про управління об'єктами державної власності», «Про приватизацію майна» Кабінет Міністрів України не наділений повноваженнями щодо віднесення галузевих комплексів (галузей господарства) до стратегічних та затвердження переліків стратегічних галузей економіки, приватизація яких здійснюється у спеціальному порядку.

Також, законодавством не визначено чіткого розподілу підприємств у частині віднесення їх до певної галузі, а критерієм при віднесенні окремого підприємства до певної галузі в якості головної ознаки є основний вид діяльності.

32. Крім того, суди попередніх інстанцій, дійшли висновку, що згідно оскаржуваного розпорядження, Кабінет Міністрів України не здійснював та не допускав приватизацію об'єктів державної власності до затвердження відповідних програм, передбачених рішенням Ради національної безпеки та оборони України, оскільки у розпорядженні мова йде про підготовку їх до продажу, а не про їх продаж.

33. Також, судами попередніх інстанцій надано правову оцінку щодо дотримання Кабінетом Міністрів України процедури видання оскаржуваного розпорядження та зроблено висновок, що вона здійснена у відповідності до вимог законодавства.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

34. Скаржник у своїй касаційній скарзі не погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, вважає їх необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, оскільки судами попередніх інстанцій неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення у справі.

35. Зокрема, скаржник зазначив, що судами попередніх інстанцій не надано належної оцінки доводам прокурора про те, що п. 2, 3 спірного розпорядження Кабінет Міністрів України доручив Фонду державного майна України забезпечити продаж пакета акцій (часток) господарських товариств і холдингових компаній та підготовку до продажу державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, які відповідно до змін та доповнень, внесених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 474-р, віднесені до переліку стратегічних галузей економіки.

36. Також, скаржник зазначив, що суди попередніх інстанцій дійшли помилкового висновку, що п. 2, 3 оскаржуваного розпорядження не суперечать рішенню Ради національної безпеки та оборони України від 15 лютого 2008 року, оскільки п. 4 зазначеного рішення доручено Кабінету Міністрів України у місячний термін прийняти рішення про віднесення таких галузей економіки, як паливно-енергетичний, оборонно-промисловий комплекси, транспортна галузь, житлово-комунальне господарство, інші відповідні галузі, до переліку стратегічних галузей економіки, приватизація яких має здійснюватись відповідно до затверджених у встановленому порядку програм розвитку цих галузей.

Натомість, незважаючи на те, що Кабінетом Міністрів України програми розвитку зазначених вище галузей економіки не розроблені, перелік стратегічних галузей економіки не сформований, до спірного Розпорядження включено 201 підприємство, що належать до паливно-енергетичного, оборонно-промисловий комплексів, транспортної галузі, житлово-комунальне господарства.

V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

37. Верховний Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених ст. 341 КАС України, а також надаючи оцінку правильності застосування судами норм матеріального чи порушення норм процесуального права у спірних правовідносинах, виходить з наступного.

38. Предметом оцінки у цій справі є правомірність розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1517-р з внесеними змінами від 28 квітня 2009 року «Про затвердження переліків господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу в 2009 році» в частині щодо включення до переліку підприємств, що визначені прокурором у адміністративному позові.

39. Колегія суддів зазначає, що до повноважень Верховного Суду не входить дослідження доказів, встановлення фактичних обставин справи або їх переоцінка, тобто об'єктом перегляду касаційним судом є виключно питання застосування права.

40. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

41. Згідно ст. 113, 117 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується цією Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.

Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

42. Відповідно до ч. 1 ст. 4, ч. 1, 3, 7 ст. 52 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 16 травня 2008 року № 279-VI (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 279-VI), Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.

Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.

Акти Кабінету Міністрів України з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань видаються у формі розпоряджень Кабінету Міністрів України.

Акт Кабінету Міністрів України може бути оскаржений до суду в порядку та у випадках, установлених законом.

43. Отже, Кабінет Міністрів України, керуючись Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, має право видавати розпорядження з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань.

44. Згідно п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону № 279-VI, Кабінет Міністрів України у сфері економіки та фінансів здійснює відповідно до закону управління об'єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами, делегує в установленому законом порядку окремі повноваження щодо управління зазначеними об'єктами міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, місцевим державним адміністраціям та відповідним суб'єктам господарювання; забезпечує розроблення і виконання державних програм приватизації; подає Верховній Раді України пропозиції стосовно визначення переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації.

45. Відповідно до ч. 1 ст. 3, п. 10, 23 ч. 2 ст. 5 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» від 21 вересня 2006 року № 185-V (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 185-V), об'єктами управління державної власності є, зокрема, корпоративні права, що належать державі у статутних фондах господарських організацій (далі - корпоративні права держави).

Здійснюючи управління об'єктами державної власності, Кабінет Міністрів України: приймає за поданням Фонду державного майна України рішення про достроковий продаж пакетів акцій (часток), закріплених у державній власності, або їх частини; погоджує умови приватизації та реструктуризації об'єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.

46. Згідно ч. 1, 2 ст. 5 Закону України «Про приватизацію державного майна» від 04 березня 1992 року № 2163-XII (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 2163-XII), до об'єктів державної власності, що підлягають приватизації, належать: підприємства (цехи, виробництва, дільниці, інші підрозділи, якщо в разі їх виділення у самостійні підприємства не порушується технологічна єдність виробництва з основної спеціалізації підприємства, із структури якого вони виділяються) як єдині майнові комплекси, до складу яких входять усі види майна, призначені для їх діяльності, що визначені Цивільним кодексом України; об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти; акції (частки, паї), що належать державі у майні господарських товариств та інших об'єднань; земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.

Приватизації не підлягають об'єкти, що мають загальнодержавне значення, а також казенні підприємства. До об'єктів, що мають загальнодержавне значення, відносяться майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів, основним видом діяльності яких є виробництво товарів (робіт, послуг), що мають загальнодержавне значення.

47. Ґрунтуючись на зазначених норм права, колегія суддів вважає, що Кабінет Міністрів України наділений повноваженнями видавати розпорядження, що стосуються питань приватизації державного майна, відповідно до норм чинного законодавства.

48. Оцінюючи доводи скаржника, викладені у касаційній скарзі, у їх сукупності, колегія суддів зазначає, що єдиною підставою для оскарження розпорядження Кабінету Міністрів України № 1517-р, є те, що воно суперечить, на думку прокурора, рішенню Ради національної безпеки і оборони України від 15 лютого 2008 року, яке введено в дію Указом Президента України від 06 березня 2008 року № 200/2008.

49. Указом Президента України від 06 березня 2008 року № 200/2008 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 лютого 2008 року «Про забезпечення національних інтересів і національної безпеки у сфері приватизації та концептуальні засади їх реалізації».

50. Відповідно до п. 4 зазначеного рішення Ради національної безпеки і оборони України, Кабінету Міністрів України доручено у місячний термін прийняти рішення про віднесення до стратегічних такі галузі економіки як паливно-енергетичний, оборонно-промисловий комплекси, транспортну галузь, житлово-комунальне господарство, інші відповідні галузі до переліку стратегічних галузей економіки, приватизація об'єктів яких має здійснюватись відповідно до затверджених у встановленому порядку програм розвитку таких галузей; не допускати до затвердження зазначених програм приватизації об'єктів державної власності цих галузей.

51. Як встановлено судами попередніх інстанцій та підтверджено під час касаційного провадження, з аналізу вищезазначеного положення рішення Ради національної безпеки і оборони України, приватизація об'єктів державної власності можлива, лише за умови затвердження відповідної програми. При цьому, рішенням Ради національної безпеки та оборони України не заборонено приватизацію підприємств, які мають стратегічне значення для економіки держави.

52. Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що з аналізу оскаржуваного розпорядження № 1517-р слідує, що Кабінетом Міністрів України затверджено переліки господарських товариств і холдингових компаній, державні пакети акцій (частки) яких підлягають продажу, державних підприємств, холдингових компаній і відкритих акціонерних товариств, що підлягають підготовці до продажу у 2009 році, згідно з додатками 1 і 2, а тому доводи прокурора, що відповідач здійснив або допустив приватизацію об'єктів державної власності до затвердження відповідних програм, передбачених рішенням Ради національної безпеки та оборони України, є передчасними та не відповідають змісту оскаржуваного розпорядження № 1517-р, оскільки у зазначеному п. 1 йдеться про підготовку підприємств до продажу, а не про їх продаж.

53. Отже, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що оскаржуване розпорядження прийняте без порушень вимог законодавства, що регулює спірні правовідносини.

54. Оцінюючи доводи касаційної скарги, колегія суддів зазначає, що ці доводи були ретельно перевірені та проаналізовані судами першої та апеляційної інстанції під час розгляду та ухвалення оскаржуваних судових рішень, та їм була надана належна правова оцінка, жодних нових аргументів, які б доводили порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального або процесуального права, у касаційній скарзі не наведено.

55. Відтак, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.

56. Враховуючи наведене, Суд не встановив неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень і погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанції у справі про відмову у задоволенні позовних вимог.

57. Згідно ч. 1 ст. 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

58. З огляду на викладене, висновки судів попередніх інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваних судових рішень відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст. 341, 345, 350, 355, 356, 359 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу заступника Генерального прокурора України залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 вересня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02 квітня 2015 року у справі № 591/1335/15-а залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Т. О. Анцупова

Судді В. М. Кравчук

О. П. Стародуб

Джерело: ЄДРСР 78817248
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку