open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 грудня 2018 року

Справа № 280/4270/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд.2)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізькі Цифрові Комунікації» (69095, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 152В)

про стягнення суми штрафу та пені, -

ВСТАНОВИВ:

09 жовтня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізькі Цифрові Комунікації» (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штраф та пеню у розмірі 13987,00 грн.

Ухвалою судді від 07.11.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) у судовому засіданні на 06.12.2018. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заяви про визнання позову також до суду не надходило.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративні справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Згідно частини третьої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Рішенням Національної ради від 12.07.2018 № 943 встановлено факт неподання TOB «Запорізькі Цифрові Комунікації» інформації про структуру власності та зобов'язано у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення сплатити до Державного бюджету України штраф у розмірі 9850 грн. 00 коп.

Рішення від 12.07.2018 року ліцензіату направлено 16.07.2018 року.

У відповідності абз. 2 ч. 1 ст. 75 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п'ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом, а в даному випадку ліцензіата було повідомлено 21.07.2018 року.

Станом на 01.10.2018 TOB «Запорізькі Цифрові Комунікації» не надало Національній раді документального підтвердження факту сплати штрафу.

У зв'язку з несплатою штрафу у тридцятиденний термін з дня повідомлення ліцензіату нараховано пеню: за 42 дня (з 21.08.2018 по 01.10.2018) * 1% (від суми штрафу) у розмірі 4137,00 грн.

Таким чином, TOB «Запорізькі Цифрові Комунікації» у встановлений строк, відповідний штраф не сплатило у зв'язку з чим, 06.09.2018 Національною радою прийнято рішення № 1412 про звернення до суду про стягнення штрафу.

У зв'язку із наведеним позивач зазначає про необхідність стягнення застосованого штрафу в судовому порядку.

Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем докази, суд приходить до висновків, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 23 вересня 1997 року №538/97-ВР "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" (із змінами і доповненнями), Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Згідно з частиною 4 статті 7 Закону України від 21 грудня 1993 року №3759-ХІІ "Про телебачення і радіомовлення" (із змінами і доповненнями) (далі - Закон України "Про телебачення і радіомовлення"), єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Стаття 70 цього ж Закону передбачає, що Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення; Закону України "Про рекламу" щодо спонсорства і порядку розповсюдження реклами на телебаченні і радіомовленні; законодавства про захист суспільної моралі; законодавства про кінематографію щодо квоти демонстрування національних фільмів та щодо розповсюдження чи демонстрування телерадіоорганізаціями творів, розповсюдження і демонстрування яких заборонено законодавством про кінематографію.

У відповідності до статті 71 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб'єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.

Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.

Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені у судовому порядку.

Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади.

Згідно з положеннями частин другої, третьої та п'ятої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.

Частиною шостою цієї ж статті встановлено, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Відповідно до частини десятої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" штраф не може накладатися, якщо з часу порушення законодавства, за яке він може бути застосований, минуло більше одного календарного року.

За неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону (абзац 4 частини 11 статті 72 Закону).

Частиною дванадцятою статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" передбачено, що рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку.

Згідно з приписами статті 75 цього Закону (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п'ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом.

У рішенні про застосування санкції Національна рада може встановити термін усунення порушення.

У разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.

У разі оскарження ліцензіатом рішення про застосування санкції у вигляді штрафу термін сплати штрафу, зазначений у цій частині, та нарахування пені за прострочення його сплати призупиняється на час судового розгляду справи.

Таким чином, у разі не оскарження рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій, ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення, а за несвоєчасну сплату нараховується пеня.

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 року №943 "Про накладення штрафу на ТОВ «Запорізькі Цифрові Комунікації», м. Запоріжжя.

З матеріалів справи встановлено, що рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 року №943 "Про накладення штрафу на ТОВ «Запорізькі Цифрові Комунікації», м. Запоріжжя визнано порушення відповідачем частини четвертої статті 12 та частини дев'ятої статті 40 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", у зв'язку із чим пунктом 3 цього рішення до товариства застосовано штраф у розмірі 9850,00 грн.

Рішення від 12.07.2018 року ліцензіату направлено 16.07.2018 року.

В подальшому, рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1412 від 06.09.2018 року "Про звернення до суду про стягнення штрафу з ТОВ «Запорізькі Цифрові Комунікації», м. Запоріжжя визнано порушення останнім пункту 3 рішення Національної ради від 12.07.2018 року №943 та вирішено звернутися до суду про стягнення штрафу, Управлінню фінансової та бухгалтерської служби доручено нарахувати ТОВ «Запорізькі Цифрові Комунікації», м. Запоріжжя, пеню за кожен день прострочення сплати.

З наданого суду розрахунку суми заборгованості вбачається, що сума штрафу складає 9850,00 грн., пеня (1 % суми штрафу за кожен день прострочення сплати) станом на 01.10.2018 року становить 4137,00 грн., а разом - 13987,00 грн.

Наявність у відповідача заборгованості з відшкодування суми штрафу та нарахованої пені підтверджується доказами, наданими позивачем.

Жодних доказів щодо неправомірності визначення розміру штрафу та нарахованої позивачем пені, неправомірності їх нарахування, а також доказів щодо погашення наявної у відповідача заборгованості у розмірі 13987,00 грн. суду не надано.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд дійшов висновку, що позивачем надано суду належні та допустимі докази правомірності застосування до відповідача штрафу та нарахування пені, а також надано докази належного повідомлення ТОВ «Запорізькі Цифрові Комунікації» про прийняте Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 12.07.2018 №943 "Про накладення штрафу на ТОВ «Запорізькі Цифрові Комунікації», м. Запоріжжя, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, наявні правові підстави для задоволення позову в повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд.2, код ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізькі Цифрові Комунікації» (69095, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 152В, код ЄДРПОУ 36014636) - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізькі Цифрові Комунікації» на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 13987,00 (тринадцять тисяч дев'ятсот вісімдесят сім гривень 00 коп.), за наступними реквізитами: УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу: +;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 12.07.2018 №943, без ПДВ.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлений 07.12.2018.

Суддя О.В. Конишева

Джерело: ЄДРСР 78615370
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку