open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УКРАЇНА

ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

____________________________________________________________________

Справа № 686/4423/18

Провадження № 22-ц/4820/418/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2018 року м. Хмельницький

Хмельницький апеляційний суд у складі

колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ

Костенка А.М. (суддя-доповідач), Гринчука Р.С., Грох Л.М.

секретар судового засідання Шевчук Ю.Г.

з участю представників сторін

розглянув у відкритому судовому засіданні цивільну справу № 686/4423/18 за апеляційною скаргою Державного підприємства «Летичівське лісове господарство» на рішення Летичівського районного суду від 04 жовтня 2018 року у складі судді Лазаренка А.В. по цивільній справі за позовом ОСОБА_4 до Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання недійсним наказу Головного Управління Держземагенства в Хмельницькій області № 126 від 31 жовтня 2013 року .

Заслухавши доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, ознайомившись з доводами апеляційної скарги, суд

в с т а н о в и в :

В лютому 2018 року ОСОБА_4 звернулась до суду з позовом про визнання недійсним наказу Головного Управління Держземагенства в Хмельницькій області № 126 від 31 жовтня 2013 року, в обґрунтування позовних вимог зазначала, що є власником земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Горбасівської сільської ради Летичівського району загальною площею 40 га. 01 лютого 2018 року їй стало відомо від приватного нотаріуса, що на належні їй земельні ділянки ухвалою суду від 06 грудня 2017 року накладено арешт. З ухвали суду від 06 грудня 2017 року їй стало відомо, що належні їй земельні ділянки були законсервовані під залісненні, відповідно до наказу Головного Управління Держземагенства в Хмельницькій області № 126 «Про затвердження робочих проектів землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель» від 31 жовтня 2013 року.

Даний наказ позивач вважає незаконним, оскільки він порушує її законне право на володіння, користування та розпорядження належними їй на праві власності земельними ділянками, які відведені для ведення особистого селянського господарства, помилково внесені до категорії деградованих та малопродуктивних земель, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним, тому вони підлягають консервації. навпаки належні їй землі мають рівну поверхню, екологічно чисті та досить родючі ґрунти, як придатні для вирощування сільськогосподарських культур, це підтверджується проведеним Хмельницькою філією ДУ Держгрунтохорона» еколого-агрохімічним дослідженням. Крім того, відповідно до відомостей з Державного земельного кадастру жодних обмежень у використанні земельних ділянок встановлених Порядком ведення державного земельного кадастру, не існує та їх не зареєстровано, що підтверджується витягами з Державного земельного кадастру. Також позивач вказувала, що всупереч вимогам закону межі вищезазначених законсервованих земель на території Горбасіївської сільської ради Летичівського району в натурі (на місцевості) уповноваженими на те посадовими особами у встановленому законом порядку та спосіб не встановлювалися та не визначалися. Тому на сьогоднішній день, відсутні межові знаки, в зв'язку з чим фактично неможливо визначити, які саме землі оскаржуваним наказом віднесені до законсервованих, а які до вільних від консервації земель.

Тому, ОСОБА_4 просила визнати недійсним наказ Головного Управління Держземагенства в Хмельницькій області від 31.10.2013 № 126 «Про затвердження робочих проектів землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів Віньковецького, Летичівського та Хмельницького районів Хмельницької області загальною площею 1196,3804 га» в частині затвердження робочого проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель площею 60,2008 га, що розташована на території Горбасівської сільської ради Летичівського району Хмельницької області.

Ухвалою Летичівського районного суду Хмельницької області від 15 червня 2018 року залучено до справи співвідповідача Хмельницьку філію Державного підприємства «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою».

Ухвалою Летичівського районного суду Хмельницької області від 12 вересня 2018 року залучено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Державне підприємство «Летичівське лісове господарство».

Рішенням Летичівського районного суду Хмельницької області від 4 жовтня 2018 року позов задоволено, визнано недійсним наказ Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 31 жовтня 2013 року № 126 «Про затвердження робочих проектів землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів Віньковецького, Летичівського та Хмельницького районів Хмельницької області загальною площею 1196,3804 га», в частині затвердження робочого проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель площею 60,2008 га, що розташована на території Горбасівської сільської ради Летичівського району Хмельницької області. Вирішено питання щодо стягнення судових витрат.

Державне підприємство «Летичівське лісове господарство» не погодилося з рішенням суду першої інстанції подало апеляційну скаргу, посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Апелянт зазначає, що у 2005 році Летичівською районною державною адміністрацією надано дозвіл ДП «Летичівський лісгосп» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою їх заліснення із земель державної власності. В 2007 році Горбасівська сільська рада погодила надання дозволу під заліснення непридатних для сільськогосподарського виробництва земель загальною площею 60 га із земель запасу, в подальшому був виданий оспрюваний наказ. В листопаді 2017 року при огляді публічної кадастрової карти працівниками підприємства було виявлено, що земельна ділянка площею 60,2008 га поділена на 26 ділянок з присвоєнням їм кадастрових номерів з цільовим призначенням «для ведення особистого селянського господарства». З огляду на це, Хмельницькою місцевою прокуратурою, 5 грудня 2017 року порушено кримінальне провадження за ознаками вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, тобто зловживання своїм службовим становищем посадовими особами з метою одержання неправомірної вигоди, оскільки встановлено, що спірні землі є деградовані та малопродуктивні, тому не мали передаватися громадянам у приватну власність для ведення особистого селянського господарства. Крім того, враховуючи наявність зазначеного кримінального провадження, суд першої інстанції мав би зупинити провадження по даній справі до постановлення кінцевого судового рішення в кримінальному провадженні. Апелянт вказує, що на дані обставини суд першої інстанції уваги не звернув, що призвело до постановлення помилкового рішення по справі.

Тому, ДП «Летичівське лісове господарство» просило скасувати рішення Летичівського районного суду Хмельницької області від 4 жовтня 2018 року.

Заслухавши учасників справи та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду скасуванню з ухваленням нового судового рішення з наступних підстав.

У відповідності до ч. 1 ст. 376 ЦПК України підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового судового рішення є невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права.

Так судом встановлено, що розпорядженням голови Летичівської районної державної адміністрації Хмельницької області від 28 листопада 2005 року надано дозвіл Державному підприємству «Летичівське лісове господарство» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою їх заліснення із земель державної власності (землі непридатні для сільськогосподарського використання) на території району.

23 березня 2007 року, рішенням 9 сесії 5 скликання Горбасівської сільської ради Летичівського району погоджено надання дозволу під заліснення непридатних для сільськогосподарського виробництва земель Горбасівської сільської ради загальною площею 60 га із земель запасу.

31 жовтня 2013 року Головним Управлінням Держземагенства в Хмельницькій області видано наказ №126 і затверджено робочі проекти землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів Віньковецького, Летичівського та Хмельницького районів Хмельницької області загальною площею 1196,3804 га. У додатку вказано, що до малопродуктивних та деградованих земель державної форми власності, на які розроблені робочі проекти консервації, входить земельна ділянка на території Горбасівської сільської ради Летичівського району площею 60,2008 га.

Однак, як вбачається з повідомлення відділу у Летичівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області робочий проект землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності на території Горбасівської сільської ради Летичівського району у місцевому фонді документації відсутній.

З листів Хмельницької філії ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» вбачається, що в архіві інституту робочий проект із землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів Летичівського району на території Горбасівської сільської ради Летичівського району площею 60,2008 га в паперовому варіанті відсутній, відшукати обмінні файли (електронні документи) не має можливості.

Також на запит суду Головне Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повідомило суд, що 27 грудня 2013 року на підставі акту приймання-передачі документації із землеустрою вказаний проект, який є предметом спору, передано на зберігання у Відділ Держземагенства у Летичівському районі, однак за повідомленням відділу у Летичівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вказана документація у відділі відсутня. У зв'язку із зазначеним надати робочий проект землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності на території Летичівського району неможливо.

За повідомленням державного кадастрового реєстратора Відділу у Летичівському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області відомостей, які містяться у Державному земельному кадастрі, а саме: в Національно-кадастровій системі (НКС) в період з 2013 року по 2017 року та по даний час робочий проект землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів на території Летичівського району Хмельницької області, в тому числі (на території Горбасівської сільської ради Летичівського району площею 60,2008 га) на реєстрацію не надходив, кадастровий номер вказаній земельній ділянці не присвоювався. ДП «Летичівське лісове господарство», Летичівський спецлісгосп та ДП «Хмельницьке лісомисливське господарство» не звертались із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки, яка розташована на території Горбасівської сільської ради Летичівського району площею 60,2008 га, та не подавали в період з 2013 по даний час робочий Проект землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів на території Горбасівської сільської ради Летичівського району (площею 60,2008 га).

У відзиві на позовну заяву Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області зазначило, що не є розробником проекту консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів Летичівського району.

22 липня 2016 року ДП «Летичівське лісове господарство» звернулось до ГУ Держгеокадастру про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення в землі лісогосподарського призначення (для ведення лісового господарства), із земель державної власності за межами населених пунктів, Горбасівської сільської ради орієнтовною площею 60,2008 га., однак в матеріалах справи відсутні відомості про прийняте рішення за даним зверненням.

Як пояснила в судовому засіданні апеляційного суду представник Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області по даному зверненню рішення не приймалось.

05 жовтня 2017 року ОСОБА_4 уклала з продавцями ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 - від їх імені діяла ОСОБА_9 нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу, згідно яких придбала та стала власником земельних ділянок площею по 2,0 га кожна, які розташовані за адресою: Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада, кадастрові номери земельних ділянок НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, цільове призначення земельних ділянок: для ведення особистого селянського господарства і дане право власності було за нею зареєстровано у встановленому законом порядку.

03 листопада 2017 року ОСОБА_4 уклала з продавцями ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 - від їх імені діяв ОСОБА_16 нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу, згідно яких придбала та стала власником земельних ділянок площею по 2,0 га кожна, які розташовані за адресою: Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада, кадастрові номери земельних ділянок кадастрові номери земельних ділянок: НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, цільове призначення земельних ділянок: для ведення особистого селянського господарства і дане право власності було за нею зареєстровано у встановленому законом порядку.

23 листопада 2017 року ОСОБА_4 уклала з продавцями ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24 - від їх імені діяв ОСОБА_16; ОСОБА_25 - від її імені діяла ОСОБА_9 нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу, згідно яких придбала та стала власником земельних ділянок площею по 2,0 га кожна, які розташовані за адресою: Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада, кадастрові номери земельних ділянок: НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_14, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_18, НОМЕР_19, НОМЕР_20, цільове призначення земельних ділянок: для ведення особистого селянського господарства і дане право власності було за нею зареєстровану у встановленому законом порядку.

24 листопада 2017 року ОСОБА_4 уклала з продавцем ОСОБА_26 - від її імені діяв ОСОБА_9 нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу, згідно якого придбала та стала власником земельної ділянки площею 2,0 га, яка розташована за адресою: Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада, кадастровий номер земельної ділянки: НОМЕР_21, цільове призначення земельної ділянки: для ведення особистого селянського господарства дане право власності було за нею зареєстровано у встановленому законом порядку.

Продавці ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26 як це вбачається з договорів купівлі-продажу набули право власності на спірні земельні ділянки на підставі наказів Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в вересні 2017 року

Ухвалою Летичівського районного суду від 6 грудня 2007 року в межах кримінального провадження № 42017241010000046 від 5 грудня 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України, на вказані земельні ділянки накладено арешт.

Згідно п. «д» ч. 1 ст. 164 Земельного кодексу України охорона земель включає консервацію деградованих і малопродуктивних сільськогосподарських угідь.

В ч. 2 ст. 1 Закону України «Про охорону земель» зазначено, що консервація земель - припинення господарського використання на визначений термін та залуження або залісення деградованих і малопродуктивних земель, господарське використання яких є екологічно та економічно неефективним, а також техногенно забруднених земельних ділянок, на яких неможливо одержувати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров'я.

Відповідно до ст. 171 Земельного кодексу України до деградованих земель відносяться: а) земельні ділянки, поверхня яких порушена внаслідок землетрусу, зсувів, карстоутворення, повеней, добування корисних копалин тощо; б) земельні ділянки з еродованими, перезволоженими, з підвищеною кислотністю або засоленістю, забрудненими хімічними речовинами ґрунтами та інші (ч. 1). До малопродуктивних земель відносяться сільськогосподарські угіддя, ґрунти яких характеризуються негативними природними властивостями, низькою родючістю, а їх господарське використання за призначенням є економічно неефективним (ч. 2).

Згідно ст. 172 Земельного кодексу України консервації підлягають деградовані і малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним. Консервації підлягають також техногенно забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров'я (ч. 1). Консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений термін та залуження або заліснення (ч. 2). Консервація земель здійснюється за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на підставі договорів з власниками земельних ділянок (ч. 3). Порядок консервації земель встановлюється законодавством України (ч. 4).

У п. 2 Порядку консервації земель визначено, що консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений строк та залуження або заліснення. Консервація земель здійснюється за наявності: порушення поверхні земельних ділянок внаслідок землетрусів, зсувів, карстоутворення, повеней; еродованих земель, перезволожених земель з підвищеною кислотністю або засоленістю та ґрунтів, забруднених хімічними речовинами й іншими видами забруднень, небезпечних для здоров'я людей; малопродуктивних земель, ґрунти яких характеризуються негативними природними властивостями, низькою родючістю; радіаційно небезпечних, радіоактивно забруднених земель або забруднених важкими металами та іншими хімічними елементами.

Відповідно до п. 4 Порядку консервації земель консервація земель, які перебувають у власності чи користуванні юридичних або фізичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок і землекористувачів. Якщо на земельні ділянки, які підлягають консервації, не оформлено право власності або користування, подання про їх консервацію здійснюється за ініціативою уповноваженого органу.

Ст. 391 ЦК України передбачено, що власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Згідно ст. 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється в тому числі і шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

За нормами ст. ст. 15, 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути в тому числі і визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Статтею 4 ЦПК України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Отже, за змістом даних норм права позивач звертається до суду за захистом свого порушеного чи оспорюваного права та в силу вимог принципу змагальності цивільного процесу повинен довести при зверненні до суду сам факт порушення такого права з боку відповідачів.

У відповідності до ст.ст. 76, 77, 79, 80 81 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами;2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Однак позивачем не надано до суду жодних доказів того, що видачею Головним управлінням Держземагентства в Хмельницькій області наказу № 126 від 31 жовтня 2013 року «Про затвердження робочих проектів землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель» порушені її права як власника земельних ділянок.

Так позивачем не надано жодних доказів того, що земельні ділянки, власником яких вона є, підлягали консервації відповідно до робочого проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності на території Горбасівської ради або того, що земельні ділянки, які підлягають консервації накладаються на земельні ділянки позивачки.

Вказані обставини могли бути встановлені відповідною земельною експертизою, однак таких клопотань сторони не заявляли.

При цьому, слід звернути увагу, що судом першої інстанції приймались всі заходи для витребовування і дослідження в судовому засіданні робочого проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності за межами населених пунктів Віньковецького, Летичівського та Хмельницького районів Хмельницької області загальною площею 1196,3804 га., який затверджений оспорюваним наказом, в тому числі і земель площею 60 2008 га, що розташована на території Горбасівської сільської ради Летичівського району Хмельницької області.

Однак такий робочий проект землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель державної власності на території Летичівського району в письмовій чи електронній формі у Держгеокадастрі та інших організаціях відсутній, до суду наданий не був і судом не досліджувався, хоча саме в даному проекті мали бути визначені межі, координати та інші необхідні для встановлення площі, конфігурації та місця розташування земель площею 60,2008 га, на території Горбасівської сільської ради Летичівського району Хмельницької області, які підлягали консервації.

З усією очевидністю вбачається, що проведення експертизи щодо накладення земельних ділянок позивача та земельних ділянок, які підлягали консервації можливе лише за наявності такого проекту та з врахуванням, визначених в ньому географічних та інших даних, а встановити факт накладення земельних ділянок, які є у власності позивача на земельні ділянки, які підлягали консервації чи навпаки, можливо лише після проведення відповідної експертизи.

Крім того, в судовому засіданні апеляційного суду представник Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області пояснила, що після затвердження робочого проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель ДП «Летичівське лісове господарство» мало звернутись до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з заявою про зміну цільового призначення земельної ділянки, реєстрації даної земельної ділянки державним кадастровим реєстратором, однак вчинити такі дії за відсутності самого проекту консервації не представляється можливим. 22 липня 2016 року ДП «Летичівське лісове господарство» звернулось з таким проханням до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, однак по даному зверненню рішення не приймалось.

Отже оскаржуваний наказ фактично не був реалізований, а тому на даний час неможливо зробити висновок про його правові наслідки для позивача як власника земельних ділянок щодо порушення його прав.

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що позивачем не доведено факту порушення його прав оскаржуваним наказом.

При цьому, суд не приймає посилання позивача на ухвалу Летичівського районного суду від 6 грудня 2007 року про накладення арешту на земельні ділянки позивача в межах кримінального провадження з посиланням на оскаржуваний наказ.

Саме по собі таке накладення арешту на майно не свідчить про порушення прав позивача саме наказом Головного управління Держземагентства в Хмельницькій області наказу № 126 від 31 жовтня 2013 року, а такий захід застосовано лише як тимчасовий захід для запобігання відчуження майна в рамках кримінального провадження.

При цьому, позивач має право у встановленому законом порядку оскаржити відповідну ухвалу суду у встановленому законом порядку, якщо вважає, що постановленням такої ухвали порушені його права.

Суд першої інстанції, задовольнивши позов та дійшовши висновку, що оскаржуваний наказ Головного управління Держземагентства в Хмельницькій області №126 від 31 жовтня 2013 року прийнятий всупереч земельному законодавству, не зазначив в рішенні суду яке саме право позивача порушене видачею наказу та на підставі яких доказів суд дійшов висновку про порушення права позивача як власника земельних ділянок. Таким чином, суд першої інстанції взагалі не встановив факту порушення прав позивача відповідним піднормативним актом, не встановлено такого факту і під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції.

З врахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду підлягає скасуванню з підстав порушення норм матеріального, невідповідності висновків суду обставинам справи з ухваленням нового судового рішення про відмову в позові за недоведеністю позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 374, 376, 382, 384, 389, 390 ЦПК України, суд

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Державного підприємства «Летичівське лісове господарство» задовольнити.

Рішення Летичівського районного суду від 04 жовтня 2018 року скасувати та ухвалити нове судове рішення:

В позові ОСОБА_4 до Головного Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання недійсним наказу Головного Управління Держземагенства в Хмельницькій області № 126 від 31 жовтня 2013 року відмовити.

Стягнути з ОСОБА_4 (проживаючої в АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1) на користь Державного підприємства «Летичівське лісове господарство» (смт. Летичів Хмельницької області вул. Савіцького Юрія, 54/1, код ЄДРПУО 00993298) 1057 грн. 21 коп. судових витрат у вигляді судового збору за подання апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 17 грудня 2018 року.

Судді А.М. Костенко

Р.С. Гринчук

Л.М. Грох

Джерело: ЄДРСР 78610012
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку