open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
27.03.2019
Постанова
21.02.2019
Ухвала суду
24.01.2019
Ухвала суду
11.12.2018
Постанова
12.11.2018
Ухвала суду
18.10.2018
Ухвала суду
21.09.2018
Ухвала суду
27.08.2018
Ухвала суду
16.08.2018
Ухвала суду
16.08.2018
Ухвала суду
09.07.2018
Ухвала суду
30.05.2018
Ухвала суду
16.05.2018
Ухвала суду
19.04.2018
Ухвала суду
30.03.2018
Ухвала суду
26.03.2018
Ухвала суду
26.02.2018
Ухвала суду
23.01.2018
Ухвала суду
10.01.2018
Ухвала суду
14.12.2017
Ухвала суду
12.12.2017
Рішення
27.11.2017
Ухвала суду
14.11.2017
Ухвала суду
27.10.2017
Ухвала суду
15.06.2017
Ухвала суду
08.06.2017
Ухвала суду
16.05.2017
Ухвала суду
16.05.2017
Ухвала суду
26.04.2017
Ухвала суду
19.04.2017
Ухвала суду
10.04.2017
Ухвала суду
02.03.2017
Ухвала суду
20.02.2017
Ухвала суду
14.02.2017
Ухвала суду
18.10.2016
Ухвала суду
07.10.2016
Ухвала суду
29.09.2016
Ухвала суду
29.09.2016
Ухвала суду
15.09.2016
Ухвала суду
07.09.2016
Ухвала суду
07.09.2016
Ухвала суду
07.09.2016
Ухвала суду
18.08.2016
Ухвала суду
10.08.2016
Ухвала суду
09.08.2016
Ухвала суду
02.08.2016
Ухвала суду
Вправо
Справа № 924/716/16
Моніторити
Постанова /27.03.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /24.01.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /11.12.2018/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.11.2018/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.10.2018/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.09.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.08.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /16.08.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.08.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.07.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /30.05.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.05.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.03.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.03.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.02.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /23.01.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.01.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Рішення /12.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /27.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /14.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /27.10.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /15.06.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /08.06.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /16.05.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /16.05.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /26.04.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /19.04.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /10.04.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /02.03.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /20.02.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /14.02.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.10.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /29.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /29.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /15.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /18.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /10.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /09.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /02.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області
emblem
Справа № 924/716/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /27.03.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /24.01.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /11.12.2018/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.11.2018/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.10.2018/ Північно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.09.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.08.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /16.08.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.08.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.07.2018/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /30.05.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.05.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /30.03.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.03.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /26.02.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /23.01.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.01.2018/ Рівненьский апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Рішення /12.12.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /27.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /14.11.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /27.10.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /15.06.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /08.06.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /16.05.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /16.05.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /26.04.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /19.04.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /10.04.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /02.03.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /20.02.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /14.02.2017/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /18.10.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.10.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /29.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /29.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /15.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /07.09.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /18.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /10.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /09.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області Ухвала суду /02.08.2016/ Господарський суд Хмельницької області

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2018 року Справа № 924/716/16

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Савченко Г.І., суддя Демидюк О.О. , суддя Юрчук М.І.

секретар судового засідання Соколовська О.В.

за участю представників сторін:

позивача Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство" - адвокат Слюсарчук С.Б., Слаба О.М.

відповідача Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни - Мельник О.Г.

відповідача Красилівської районної державної адміністрації - не з'явився

відповідача Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - не з'явився

третіх осіб - не з'явилися

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни на рішення Господарського суду Хмельницької області від 12.12.2017р. (ухвалене у. м. Хмельницькому об 12:40 год., повний текст складено 18.12.2017р.)

у справі №924/716/16 (головуючий суддя О.Є. Танасюк, В.В. Димбовський, М.Є. Муха)

за позовом Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство",

до Красилівської районної державної адміністрації,

до Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни,

до Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів:

Антонінська селищна рада

Публічне акціонерне товариство "Антонінське"

про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Красилівської районної державної адміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду та передачу її в оренду ПП Загаєвській С.Є.; визнання недійсним договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р. на земельну ділянку площею 3,7034 га, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 13.12.2007р. за №40775600021 та припинення його дії на майбутнє; визнання недійсною додаткової угоди від 09.08.10 до зазначеного договору оренди на земельну ділянку площею 3,7034 га, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.09.2010р. за №041075600012

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 12.12.2017р. у справі №924/716/16 позов Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство" до Красилівської районної державної адміністрації, Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів: Антонінської селищної ради; Публічного акціонерного товариства "Антонівське" смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Красилівської районної державної адміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду та передачу її в оренду ПП Загаєвській С.Є.; визнання недійсним договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р. на земельну ділянку площею 3,7034 га, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 13.12.2007р. за №40775600021 та припинення його дії на майбутнє; визнання недійсною додаткової угоди від 09.08.2010р. до зазначеного договору оренди на земельну ділянку площею 3,7034 га, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.09.2010р. за №041075600012 задоволено.

Визнано незаконним та скасовано розпорядження голови Красилівської районної державної адміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду та передачу її в оренду приватному підприємцю Загаєвській Світлані Євгенівні.

Визнано недійсним договір оренди земель водного фонду між Красилівською райдержадміністрацією та приватним підприємцем Загаєвською Світланою Євгенівною від 01.12.2007р. на земельну ділянку площею 3,7034 га, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 13.12.2007р. за №40775600021, з припиненням його дії на майбутнє.

Визнано недійсною додаткову угоду між Красилівською райдержадміністрацією та фізичною особою-підприємцем Загаєвською Світланою Євгенівною від 09.08.2010р. до договору оренди земель від 01.12.2007р. на земельну ділянку площею 3,7034 га, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 10.09.2010р. за №041075600012, з припиненням її дії на майбутнє.

Стягнуто з Красилівської районної державної адміністрації на користь Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство" 2756,00 грн. витрат по оплаті судового збору.

Стягнуто з Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни на користь Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство" 1378,00 грн. витрат по оплаті судового збору.

В позові Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство", м. Старокостянтинів Хмельницької області до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області м. Хмельницький відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач Фізична особа-підприємець Загаєвська Світлана Євгенівна подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги, скаржник зазначає, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, порушено норми матеріального та процесуального права.

Зокрема, скаржник зазначає, що взятих до уваги судом першої інстанції рішеннях Верховного Суду від 24.11.2014р. у справі № 6-15цс14 та від 21.01.2015р. у справі №6-224цс14, визначальною була довідка з державної статистичної звітності (форма 6-зем). В матеріалах справи довідка з державної статистичної звітності (форма 6-зем) з відомостями, що земельна ділянка площею 1,3 га є земельною ділянкою лісогосподарського призначення, відсутня. Скаржник зазначає, що судом першої інстанції не взято до уваги висновки експертизи від 23.10.2017р.№2979-2981/17-26, в якому зазначається про відсутність накладення земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_2 площею 2,0782 га та НОМЕР_3 площею 1,6253 га на урочище "Антоніни" площею 460 га. Судом першої інстанції залишено поза увагою те, що планово-картографічні матерілаи 1961-1962рр., 1981р., 1990р., 2000р. відрізнаються від планшету лісовпорядкування 2011 року, а таксаційний опис 2012 року розроблений на підставі планшету лісовпорядкування 2011 року. Скаржник зазначає, що у проведенні першої експертизи використано кординати поворотних точок, які надав позивач, у проведенні другої експертизи використано координати поворотних точок території Антонінської селищної ради народних депутатів з інформацією про користувачів земельних ділянок на території Антонінської селищної ради станом на 1992 рік.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач заперечує її доводи, просить залишити оскаржуване рішення без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Красилівська районна державна адміністрація надала суду письмові пояснення щодо апеляційної скарги.

Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області у письмовому поясненні просить задоволити апеляційну скаргу та скасувати оскаржуване рішення, прийняти нове, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

У письмовому поясненні позивач просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення - без змін.

У письмовому поясненні скаржник просить відмовити у задоволенні позову.

У письмовому поясненні Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області просить відмовити у задоволенні позову.

У письмовому поясненні скаржник просить задоволити апеляційну скаргу.

В судовому засіданні представники скаржника підтримали доводи апеляційної скарги з підстав, наведених у ній.

В судовому засіданні представник ФОП Загаєвської С.Є. заперечив доводи апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Як вбачається із матеріалів справи, в грудні 1965р. виконкомом Красилівської районної Ради депутатів трудящих Старокостянтинівському лісгоспу видано державний акт на право постійного користування землею, згідно якого у постійне користування відведено 5705,53 га землі. Із загальної площі відведених земель станом на 01.11.1965р. було: 60,10 га орних земель (рілля, городи, залежі), 34,10 га сіножатей та 5311,33 га інших угідь.

Згідно плану меж, який є складовою акту на право користування землею1965р. до загальної площі землекористування 5705,53 га входить земельна ділянка урочище „Антоніни" площею 460 га.

В матеріалах справи наявні планшети лісовпорядкування ДП "Старокостянтинівський лісгосп" за 1961-1962р.р, 1981р., 1990р, 2000р., 2011р., а також каталог координат точок частини окружної межі АДРЕСА_1 відповідно до геодезичних даних планшету №4, лісовпорядкування 1961-1962 років та державного акту на право користування землею від грудня 1965 року (система координат: СК-63).

Українським державним проектним лісовпорядним виробничим об'єднанням "Комплексна експедиція" у 2012 році розроблено проект організації та розвитку лісового господарства ДП "Старокостянтинівький лісгосп" Хмельницької області інв. №31, в якому міститься таксаційний опис земельних ділянок Антонівського лісництва. Так, згідно таксаційного опису по Антонінському лісництву рахується земельна ділянка в АДРЕСА_1, площею 1,3 га під водним об'єктом (ставок).

09.08.2007р. приватний підприємець Загаєвська Світлана Євгенівна звернулася до Красилівської райдержадміністрації із заявою про виділення в оренду 2 га землі, що знаходиться за межами селища Антоніни Антонівської селищної ради для виготовлення ставків терміном на 49р.

06.09.2007р. Красилівською райдержадміністрацією прийнято розпорядження №511/2007-р, згідно якого Приватному підприємцю Загаєвській Світлані Євгенівні надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва ставків, орієнтовною площею 2 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району та перебуває в державній власності.

На замовлення приватного підприємця Загаєвської С.Є. Товариством з обмеженою відповідальністю "Перспектива" 2007р. розроблено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку приватного підприємця Загаєвської С.Є. під ставком, що знаходиться за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району Хмельницької області. Технічна документація містить акт встановлення і погодження меж земельної ділянки приватного підприємця Загаєвської С.Є. за межами населеного пункту с. Антоніни, в якому вказано, що земельна ділянка в натурі закріплена межовими знаками в кількості 66 штук, які передані на зберігання Загаєвській С.Є., площа земельної ділянки становить 3,7034 га. Акт встановлення і погодження меж земельної ділянки відписаний головою Красилівської райдержадміністрації, начальником районного відділу земельних ресурсів, головою Антонівської селищної ради, начальником відділу архітектури, містобудування Красилівької райдержадміністрації, начальником держінспекції екоресурсів у Красилівському районі.

Як вбачається із технічної документації (кадастрового плану земельної ділянки) суміжним землекористувачем земельних ділянок площею 1,7259 га та 1,3835 га є Антонінська селищна рада.

20.09.2007р. Красилівським районним відділом земельних ресурсів надано висновок №1770, яким погоджено технічну документацію із землустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку приватного підприємця Загаєвської С.Є. під ставом, що знаходиться за межами населеного пункту смт. Антоніни, земельна ділянка розташована на землях державної власності, землі сільськогосподарського призначення, категорія земель - землі водного фонду.

21.09.2007р. державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області надано висновок №105 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 3,7034 га приватному підприємцю Загаєвській С.Є.

Розпорядженням Красилівської райдержадміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду приватному підприємцю Загаєвській С.Є. для рибогосподарських потреб та відпочинку, площею 3,7034 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району та перебуває в державній власності. Даним розпорядженням Загаєвській С.Є. передано в оренду строком на 49 років земельну ділянку водного фонду для рибогосподарських потреб та відпочинку, площею 3,7034 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району та перебуває в державній власності.

01.12.2007р. між Красилівською райдержадміністрацією (орендодавець) та приватним підприємцем Загаєвською С.Є. (орендар) укладено договір оренди земель водного фонду, згідно з яким орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку водного фонду загальною площею 3,7034 га, в тому числі під водним дзеркалом 3,1094 га та 0,594 га під прибережними захисними смугами строком на 49 років.

Згідно з п. 2.4. договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 13037,60 грн.

Вказаний договір зареєстрований в Красилівському районному відділі центру Державного земельного кадастру, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 13.12.2007р. за №040775600021.

Відповідно до акту приймання-передачі від 14.12.2007р. орендодавцем в особі голови Красилівської райдержадміністрації передано, а орендарем в особі Загаєвської С.Є. прийнято земельну ділянку площею 3,7034га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни у строкове платне користування на умовах оренди.

Згідно Витягу Управління земельних ресурсів у Красилівському районі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки під ставом відповідача нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 13037,60 грн.

Згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки під ставом від 31.03.2010р. №2013 нормативно-грошова оцінка земельної ділянки під водою площею 37034 м.кв. становить 16350,81 грн.

09.08.2010р. між Красилівською райдержадміністрацією (орендодавець) та ФОП Загаєвецькою С.Є. (орендар) укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки водного фонду від 01.12.2007р., згідно з якою змінено нормативно-грошову оцінку земельної ділянки на 16350,81 грн.

21.07.2011р. Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області надано дозвіл №002879 С на спеціальне водокористування орендарю - приватному підприємцю Загаєвській С.Є. двох ставків на землях Антонівської селищної ради Красилівського району. Площа водного дзеркала становить 1,38 га та 1,72 га, мета водокористування: для рибогосподарських потреб. Термін дії дозволу визначено до 21.07.2016р.

22.01.2015р. державним реєстратором відділу Держземагенства у Красилівському районі за результатами розгляду заяви ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 20.01.2015р. (реєстраційний №ЗВ-6801832192015) було прийнято рішення №РВ-6800081752015 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру у зв'язку із знаходженням в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Як вбачається із Витягів з Державного земельного кадастру від 07.07.2016р., за Загаєвською С.Є. 28.03.2016р. зареєстровано право оренди на земельні ділянки державної форми власності водного фонду площею 2,0782 га кадастровий номер НОМЕР_2 та 1,6253 га кадастровий номер НОМЕР_3.

У довідці з державної статистичної звітності (форма 6-зем) про наявність земель та розподіл їх за власниками, землекористувачами, угіддями від 06.09.2016р. №9-28-99.1-3335/0/15-16 відділом Держгеокадастру у Красилівському районі Хмельницької області повідомлено, що земельна ділянка водного фонду, яка відведена гр. Загаєвській С.В. для рибогосподарських потреб, розташована за межами Антонінської селищної ради Красилівського району Хмельницької області загальною площею 3,7034 га. Станом на 01.01.2016р. дана земельна ділянка відноситься до земель державної власності.

Ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 07.09.2016р. призначено судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Хмельницькому відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Судом поставлено експерту питання: чи має місце накладання земельної ділянки, що знаходиться у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно акту на право постійного користування землею, виданого виконкомом Красилівської районної Ради депутатів трудящих від грудня місяця 1965року та планово-картографічних матеріалів ( планшетів і таксаційних описів), та земельної ділянки, наданої в оренду ФОП Загаєвській С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р., що знаходиться за межами смт. Антоніни Антонівської селищної Ради, площею 3,7034га, кадастровий номер НОМЕР_3?

У 2016 році на замовлення Загаєвської С.Є. фізичною-особою підприємцем Філіпчук В.В. було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на території Красилівського району Хмельницької області (кадастровий номер НОМЕР_3).

Згідно пояснювальної записки до вказаної технічної документації загальна площа земельних ділянок, площі угідь вирахувані по координатах. Вказано, що за результатами проведеної роботи згідно прийнятого рішення органами місцевого самоврядування сформовано кадастровий план та обмінний файл земельних ділянок.

На підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки Загаєвській С.Є., розробленої у 2016р. фізичною-особою підприємцем Філіпчук В.В. внесено зміни до Державного земельного кадастру. Як слідує з Поземельної книги відділу Держгеокадастру у Красилівському районі Хмельницької області на земельні ділянки кадастровий номер НОМЕР_3 за зверненням Загаєвської С.Є. 09.12.2016р. до Поземельної книги внесено виправлення відомостей про координати поворотних точок земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_3.

У 2016 році за замовлення фізичної особи-підприємця Загаєвської С.Є. приватним підприємством "Проекція" виготовлено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок із земель водного фонду, що надається в оренду для рибогосподарських потреб, розташованої за межами населених пунктів, на території Антонівської селищної ради Красилівського району Хмельницької області (кадастровий номер НОМЕР_3, площа 1,6253 га та кадастровий номер НОМЕР_2 площа 2,0782 га).

Технічні документації з нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок отримали позитивні висновки державної експертизи землевпорядної документації від 22.02.2017р. №145 та №144.

Рішенням 16 сесії Красилівської районної ради від 24.03.2017р. №38 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок із земель водного фонду, що надаються в оренду для рибогосподарських потреб Загаєвській С.Є, та розташовані за межами населених пунктів Антонінської селищної ради, площами: 2,0782 га (кадастровий номер НОМЕР_2), нормативна грошова оцінка становить 49416,00 грн.; 1,6253 га (кадастровий номер НОМЕР_3), нормативна грошова оцінка становить 38647,00 грн.

В матеріалах справи наявний державний акт на право колективної власності ВАСТ "Антонінське" на землю від 27.12.2001р. серія ХМ 00037, а саме, земельну ділянку площею 3439,40 га. Акт зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право колективної власності " на землю за №43.

На замовлення ПАТ "Антонінське" у квітні 2017р. сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_13 (сертифікат №001142) розроблено "Ситуаційний план-схему розташування земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 за межами населених пунктів на території Антонінської селищної ради Красилівського району Хмельницької області". В обґрунтуваннях до ситуаційного плану-схеми зазначено, що проміри 40,00 та 424,60 нанесенні червоним кольором, це посвідчує те, що відповідно до викопіювання з карти території Антонінської селищної ради, державного акту на право колективної власності на землю серія ХМ 00037 наданого замовником, планшету №4 наданого замовником, дана лінія нанесена, як штрих пунктирна теодолітного ходу. Також на планшеті №4 чітко зображено, що дана лінія не є межею земельної ділянки наданої державному лісовому господарству урочище "Антоніни" так, як межа даної земельної ділянки розфарбована в кольорі, а лінія проходить набагато дальше від лінії межі земельної ділянки. Штрихпунктирна лінія є лінією теодолітного ходу та є допоміжною при встановлені меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Інженером-землевпорядником ОСОБА_13 вказано, що аналізуючи карту території Антонівської селищної ради, а саме, де розташована земельна ділянка із зображенням контурів та напису Ст (тобто ставок) видно, що межа земель державного лісового господарства урочища „Антоніни" проходить по межі ставка, який входить у територію селищної ради далі хвилястою лінією доходить до початку відліку лінійного проміру 121,1. Дана межа на ситуаційному план-схемі виділена більш ширшою червоною лінією чорного кольору.

Ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 16.05.2017р. у справі призначено знову судову земельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Хмельницькому відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. На розгляд експертизи поставлено наступне питання: Чи має місце накладання земельної ділянки, наданої в оренду відповідачу ФОП Загаєвській С.Є. площею 3,7034га відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р., що знаходиться за межами смт.Антоніни Антонівської селищної ради, з кадастровими номерами НОМЕР_3 та НОМЕР_2 на земельну ділянку, що знаходиться у постійному користуванні позивача ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно акту на право постійного користування землею, виданого виконкомом Красилівської районної Ради депутатів трудящих від грудня місяця 1965 року, планово-картографічних матеріалів та/або на земельні ділянки, що належать третій особі Антонінській селищній раді смт.Антоніни Красилівського району з врахуванням акту встановлення меж Антонінської селищної ради народних депутатів?

Позивач посилаючись на те, що частина земельної ділянки водного фонду, а саме 1,3 га, яка надана в користування на умовах оренди Красилівською райдержадміністрацією фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. відноситься до земель лісогосподарського призначення на належить на праві постійного користування ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", звернувся з позовом про визнання незаконним та скасування розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 26.10.07 №613/2007-р про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду та передачу її в оренду ПП Загаєвській С.Є., визнання недійсними договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р. та додаткової угоди від 09.08.2010р. до даного договору.

Оскаржуваним рішення позов Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство" задоволено.

Фізична особа-підприємець Загаєвська Світлана Євгенівна, вважаючи рішення господарського суду Хмельницької області від 12.12.2017р. незаконним та необґрунтованим, подала апеляційну скаргу.

Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.

За приписами статті 2 Земельного кодексу України, земельними відносинами є суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, суб'єктами в яких виступають громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади, а об'єктами - землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні паї (частки).

Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до частини першої статті 116 Земельного кодексу України (тут і далі в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 5 ст. 116 ЗК України).

Згідно з ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент укладення спірного договору оренди земельної ділянки), передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

З матеріалів справи вбачається, що розпорядженням Красилівської райдержадміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду приватному підприємцю Загаєвській С.Є. для рибогосподарських потреб та відпочинку, площею 3,7034 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району та перебуває в державній власності. Згідно даного розпорядження Загаєвській С.Є. передано в оренду строком на 49 років земельну ділянку водного фонду для рибогосподарських потреб та відпочинку, площею 3,7034 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району та перебуває в державній власності.

01.12.2007р. між Красилівською райдержадміністрацією (орендодавець) та приватним підприємцем Загаєвською С.Є. (орендар) укладено договір оренди земель водного фонду, згідно з яким орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку водного фонду загальною площею 3,7034 га, в тому числі під водним дзеркалом 3,1094 га та 0,594 га під прибережними захисними смугами строком на 49 років.

В подальшому, 28.03.2016р. в Державний земельний кадастр внесено відомості про державну реєстрацію земельної ділянки державної власності площею 1,6253 га кадастровий номер НОМЕР_3 та відомості про оренду даної земельної ділянки Загаєвською С.Є., що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру від 07.07.2016р.

Позивач звертаючись з даним позовом до суду стверджує, що частина земельної ділянки водного фонду, а саме 1,3 га, яка надана в користування на умовах оренди Красилівською райдержадміністрацією фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. відноситься до земель лісогосподарського призначення на належить на праві постійного користування ДП "Старокостянтинівське лісове господарство".

Як було встановлено судом, Старокостянтинівський лісгосп у грудні 1965р. набув право постійного користування земельною ділянкою площею 5705,53 га землі, а саме: 60,10 га орних земель (рілля, городи, залежі), 34,10 га сіножатей та 5311,33 га за межами населеного пункту с. Антоніни на підставі рішення виконкому Красилівської районної Ради депутатів трудящих, про що позивачу видано державний акт на право постійного користування землею від грудня місяця 1965р.

Згідно плану меж, який є складовою акту на право користування землею 1965р. та планшетів лісовпорядкування, до загальної площі землекористування 5705,53 га входить земельна ділянка урочище "Антоніни" площею 460 га.

Згідно з п. 5 постанови Верховної Ради Української РСР від 18.12.1990р. №562-ХІІ "Про порядок введення в дію Земельного кодексу Української РСР" (зі змінами та доповненнями) громадяни, підприємства, установи, організації, які мають у користуванні земельні ділянки, надані їм до введення в дію Кодексу, зберігають свої права на користування до оформлення ними у встановленому порядку прав власності на землю або землекористування.

Аналогічні положення містяться у п. 7 розділу Х Перехідних положень Земельного Кодексу України 2001р., яким передбачено, що громадяни та юридичні особи, що одержали у власність, у тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди, земельні ділянки у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством, зберігають права на ці ділянки.

Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на відповідні категорії, у тому числі землі лісогосподарського призначення (стаття 19 ЗК України).

Згідно зі ст. 55 ЗК України до земель лісогосподарського призначення належать землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства.

Відповідно до статей 56 ЗК України землі лісогосподарського призначення можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

Земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства. Порядок використання земель лісогосподарського призначення визначається законом (ст. 57 ЗК України).

Відповідно до ст. 45 Лісового кодексу України лісовпорядкування включає комплекс заходів, спрямованих на забезпечення ефективної організації та науково обґрунтованого ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціонального використання, підвищення екологічного та ресурсного потенціалу лісів, культури ведення лісового господарства, отримання достовірної і всебічної інформації про лісовий фонд України.

Пунктом 13 ст. 46 ЛК України визначено, що лісовпорядкування передбачає, зокрема, складання проектів організації і розвитку лісового господарства та здійснення авторського нагляду за їх виконанням.

Поряд із земельним кадастром здійснюється облік лісів та ведеться органами лісового господарства державний лісовий кадастр на основі державного земельного кадастру (частина друга статті 49 ЛК України) та включає: облік якісного і кількісного стану лісового фонду України; поділ лісів на категорії залежно від основних виконуваних ними функцій; грошову оцінку лісів (у необхідних випадках); інші показники (стаття 51 ЛК України).

За статтею 48 ЛК України в матеріалах лісовпорядкування дається якісна і кількісна характеристика кожної лісової ділянки, комплексна оцінка ведення лісового господарства, що є основою для розроблення на засадах сталого розвитку проекту організації та розвитку лісового господарства відповідного об'єкта лісовпорядкування.

Матеріали лісовпорядкування затверджуються в установленому порядку органом виконавчої влади з питань лісового господарства Автономної Республіки Крим, територіальними органами центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства за погодженням відповідно з органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища. Затверджені матеріали лісовпорядкування є обов'язковими для ведення лісового господарства, планування і прогнозування використання лісових ресурсів.

Відповідно до пункту 5 розділу VIII "Прикінцеві положення" ЛК України до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.

Планово-картографічні матеріали лісовпорядкування складаються на підставі натурних лісовпорядних робіт та камерного дешифрування аерознімків, містять детальну характеристику лісу. Перелік планово - картографічних лісовпорядкувальних матеріалів, методи їх створення, масштаби, вимоги до змісту та оформлення, якості виготовлення тощо регламентується галузевими нормативними документами. Зокрема, за змістом пункту 1.1 Інструкції про порядок створення і розмноження лісових карт, затвердженої Держлісгоспом СРСР 11 грудня 1986 року, планшети лісовпорядкування відносяться до планово-картографічних матеріалів лісовпорядкування, а частина друга зазначеної Інструкції присвячена процедурі їх виготовлення.

Отже, системний аналіз наведених норм законодавства дозволяє дійти висновку про те, що при вирішенні питання щодо перебування земельної лісової ділянки в користуванні державного лісогосподарського підприємства необхідно враховувати положення пункту 5 розділу VIII "Прикінцеві положення" Лісового кодексу України. Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом України в постановах від 24.11.2014р. по справі №6-150ус14, від 21.01.2015р. №6-224цс14.

Таким чином, право постійного користування ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" земельною ділянкою урочища "Антоніни" площею 460 га, на території якої знаходиться ставок площею 1,3 га підтверджується актом на право постійного користування землею від грудня місяця 1965р., планово-картографічними матеріалами - планшетами лісовпорядкування за 1961-1962р.р, 1981р., 1990р, 2000р., 2011р., проектом організації та розвитку лісового господарства ДП "Старокостянтинівький лісгосп" Хмельницької області №31 розробленого українським державним проектним лісовпорядним виробничим об'єднанням "Комплексна експедиція" у 2012р. (таксаційний опис).

Отже, відсутність у ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" державного акта нового зразка на земельні ділянки, які були надані йому в постійне користування згідно акту на право користування землею 1965р. не позбавляє його права постійного користування вказаними земельними ділянками.

З метою вирішення питання про накладення (не накладення) земельної ділянки, що знаходиться у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" та земельної ділянки, наданої в оренду фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. відповідно до договору оренди від 01.02.2007р. судом призначалися земельно-технічні експертизи.

Так, згідно висновку експерта Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 08.02.2017р. №4692/4693/16-26 було встановлено накладення (нашарування) земельної ділянки, яка надана в оренду фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.02.2007р., що знаходиться за межеми смт. Антоніни, Антонівської селищної ради, площею 3,7034 га, кадастровий номер НОМЕР_3 та земельної ділянки, що знаходиться у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно акту на право постійного користування землею, виданого виконкомом Красилівської районної ради від грудня 1965 року та планово-картогорафічних матеріалів (планшетів і таксаційних описів). Площа накладення становить 1,6022 га.

У висновку експерта Хмельницького відділення Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 23.10.2017р. №2979-2981/17-26 вказано, що у разі внесення відомостей до Державного земельного кадастру передбачених Законом про Державний земельний кадастр відомостей ро формування та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці площею 460,0 га урочище "Антоніни", що знаходиться у постійному користуванні позивача ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", а саме координат поворотних точок межі АДРЕСА_1, які надано на дослідження в електронному вигляді в умовній системі координат СК-63, тоді накладення земельних ділянок наданих в оренду відповідачу ФОП Загаєвській С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.02.2007р. , що знаходяться за межами смт.Антоніни, Антонівської селищної ради, за кадастровими номерами НОМЕР_3 НОМЕР_2 та земельної ділянки АДРЕСА_1, що знаходиться у постійному користуванні позивача ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" буде відсутнє.

При цьому, як вбачається зі змісту вказаного висновку експертного дослідження, якщо брати до уваги координати поворотних точок частини окружної межі АДРЕСА_1 в паперовому вигляді (в СК-63), то у разі внесення відомостей до Державного земельного кадастру передбачених Законом про Державний земельний кадастр відомостей про формування та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці площею 460,0 га урочище "Антоніни", що знаходиться у постійному користуванні позивача ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", а саме координат поворотних точок частини окружної межі АДРЕСА_1, які проходять по точкам 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, тоді згідно план - схеми (додаток №1 до експертизи) буде наявне накладення земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_3 та земельної ділянки АДРЕСА_1, яка становитиме 1,5806 га.

Як вбачається із роз'яснення судового експерта від 08.12.2017р., ОСОБА_14 зазначає, що вирішити питання щодо накладення вищевказаних земельних ділянок в категоричній формі не вбачається за можливе, оскільки на дослідження не було надано документації із землеустрою на підставі якої видавався акт на право постійного користування землею, який виданий виконкомом Красилівської районної ради депутатів трудящих від грудня місяця 1965р. до якого входить земельна ділянка урочище "Антоніни" площею 460 га, де мали би бути журнали і абриси геодезичних вимірювань, каталог координат окружної межі землекористування, відомість обчислення площ, креслення перенесення проекту в натуру (на місцевість) повинні були міститись відомості про точність проведених робіт, прив'язку до системи координат, можливі варіанти визначення меж в натурі на місцевості, координати меж землекористування.

Вказує, що надані координати меж урочища "Антоніни" площею 460,0 га в паперовому та електронному вигляді в умовній системі координат СК-63 мають відмінності, тому експертом було проведено дослідження щодо накладання зазначених у питанні земельних ділянок окремо по наданим матеріалам, що зазначено в висновку експерта № 2979-2981/17-26 від 20.10.2017р.

При цьому, експерт прийшов до висновку, що доцільніше брати до уваги надані на дослідження координати поворотних точок межі АДРЕСА_1, в електронному вигляді в умовній системі координат СК-63, які утворюють замкнутий контур. Натомість надані на дослідження в паперовому вигляді координати частини окружної межі урочища „Антоніни" не утворюють замкнутий контур, що може мати недопустиму похибку при вирахуванні координат поворотних точок меж окружної межі земельна ділянка площею 460 га урочище „Антоніни" враховуючи те, що земельна ділянка площею 460 га урочище "Антоніни" є багатокутником з вершинами послідовно з'єднаними відрізками приблизно від 50 до 400 м.

Суд першої інстанції, враховуючи висновки за результатами проведення судових земельно-технічних експертиз від 08.02.2017р. №4692/4693/16-26 та від 23.10.2017р. №2979-2981/17-26 та п. 2 ст. 5 Закону України "Про державний земельний кадастр" про пріоритет відомостей на паперових носіях, дійшов висновку про накладення земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_3, яка надана в оренду фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. та земельної ділянки АДРЕСА_1, яка перебуває у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство".

Однак, суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновком з огляду на таке.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 30.05.2018р. у справі №924/716/16 призначено повторну судову земельно-технічну експертизу у зв'язку із суперечливими доказами щодо накладання/не накладання площі земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_3, наданої в оренду відповідачу ФОП Загаєвській С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.02.2007р., на земельну ділянку АДРЕСА_1, що знаходиться у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно з актом на право постійного користування землею, виданого Красилівською районною Радою депутатів трудящих в грудні 1965 року.

09.11.2018р. на адресу суду надійшов Висновок експерта №9186 від 06.11.2018р. повторної судової земельно-технічної експертизи за господарською справою №924/716/16, яка проведена Незалежним інститутом судових експертиз.

Зокрема, встановлено експертом наступне.

Земельна ділянка за межами смт. Антоніни Красилівський район Хмельницька область площею 1,6253 га кадастровий номер НОМЕР_3 знаходиться у користуванні ФОП Загаєвська С.Є. відповідно до Договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р. /а.с. 25, т.1/, Витягу з Державного земельного кадастру про дану земельну ділянку від 07.07.2016р. номер НВ-6803429522016 /а.с. 72-76, т. 1/. Межі даної земельної ділянки примикають (згідно з описом меж земельної ділянки в технічній документації): на півночі - землі Антонінської селищної ради - загальна довжина 90,66 м; на сході - землі Антонінської селищної ради - довжина 181,68 м; на півдні - землі Антонінської селищної ради - довжина 100,56 м; на заході - землі Антонінської селищної ради - загальна довжина 157,94 м. На час обстеження дана земельна ділянка не забудована. На ній розташовані господарські споруди. З східної, південної, західної, північної сторони межі даної земельної ділянки на місцевості межовими знаками не визначені.

Земельна ділянка в урочищі "Антоніни" Красилівський район Хмельницька область площею 460 га знаходиться у користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" відповідно до Акту на право користування землею від грудня 1965 року /а.с.142-145, т.1/. При цьому досліджено східна частина землекористування в районі розташування досліджуваних земельних ділянок. Межі даної земельної ділянки примикають (згідно з описом меж земельної ділянки у Акті, враховуючі значний прелік та відстані, довжини меж не зазначені): на півночі - землі Антонінської торфорозробки, землі Антонінського рибгоспу; на сході - землі Антонінського бурякорадгоспу імені Горького; на півдні - землі Антонінського бурякорадгоспу імені Горького; на заході - землі Антонінського бурякорадгоспу імені Горького. На час обстеження, частина даної земельної ділянки забудована індивідуальними житловими будинками. В місці розташування досліджуваних землекористувань межі земельної ділянки ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" на місцевості межовими знаками не визначені. При цьому, в районі розташування землекористування в південній частині наявні два межових знаки - дерев'яні стовпчики висотою біля 1 м, пофарбовані почергово білими та зеленими смугами з надписами "2017/003/00006", "2017/003/00004". У зв'язку з відсутністю при огляді об'єктів дослідження представника ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", їх приналежність не з'ясовано.

Зазначений вище правовстановлюючий документ на земельну ділянку, виданий у 1965 році, не являється земельно-кадастровою документацією в розумінні ст. 107 Земельного кодексу України. Тому відновити на місцевості дану земельну ділянку (її частину) за відсутності каталогу координат, технічно не можливо.

Каталог координат, що міститься в матеріалах справи /а.с.204, т.1/, /а.с. 22, т.4/, експертом не розглядається, так як вони були виготовлені після 01.12.2007р. (дата на яку перевіряється накладка згідно ухвали суду).

Експертом досліджено наявні в матеріалах справи планово-картографічні матеріали ДП "Старокостянтинівський держлісгосп" та встановлено наступне.

В матеріалах справи наявний планшет №4 лісовпорядкування ДП "Старокостянтинівський держлісгосп" Антонінське лісництво /а.с.41, т.1/ 2000 року. Даний планшет складений в масштабі 1:10000. Він містить розташування квартала НОМЕР_4, в районі якого розташована досліджувана земельна ділянка ФОП Загаєвської С.Є.

Експертом досліджено межу землекористування лісгоспу з поворотними точками від 28 до 32 - географічне розташування досліджуваних земельних ділянок. При цьому межа від поворотної точки 30 до 32 преривіста (пунктирна). Ймовірно це свідчить про її умовність. В даних межах зазначені виділи з відповідними номерами. Опис виділів зазначено в "Проекте организации и развития лесного хозяйства" 1991 року /а.с. 138, т.4/. В даному районі досліджуваних земельних ділянок наявні виділ 3,2,5.

Отже, на дату 01.12.2007р. в складі землекористування ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" наявні вищезазначені відповідні виділи. Також виділи 2,3,5 на місцевості збереглися на даний час.

На момент проведення експертизи додаткові матеріали, вказані в клопотанні експерта, зокрема, каталог координат поворотних точок, складений при формуванні меж лісовпорядкування 2000 року Старокостянтинівського держлісгоспу Антонінське лісництво урочище "Антоніни-1" згідно планшету №4 в у мовній системі координат СК-63 для дослідження, судовому експерту не надішли.

Враховуючи відсутність у експерта вищезазначеного каталогу координат земельної ділянки технічно неможливо надати відповідь на питання: "Чи має місце станом на жовтень 2007 року накладання земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3 площею 1,6253 га, наданої в оренду відповідачу ФОП Загаєвській С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р., що знаходиться за межами смт. Антоніни Антонівської селищної Ради, на земельну ділянку, що знаходиться у постійному користуванні позивача ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно з актом на право постійного користування землею, виданого виконкомом Красилівської районної Ради депутатів трудящих від грудня місяця 1965 року, планово-картографічних матеріалів?"

Каталог координат, наданий додатково ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", експертом не розглядається з наступних причин: даний каталог був виготовлений після 01.12.2007р. (дата на яку перевіряється накладка згідно ухвали суду) - роздруковано 10.10.2018 р.; ситуація на місцевості з дати формування меж лісовпорядкування 2000 року Старокостянтинівського держлісгоспу Антонінське лісництво ур. "Антоніни-1" згідно планшету №4 в умовній системі координат СК-63 значно змінилася. Розміри ставка (виділ "3"), враховуючи масштаб планшета, збільшились до 210 м в довжину та до 65 м в ширину, при розмірах на 2000 рік 156 м в довжину та до 39 м в ширину. Також про це свідчить явно виражене "сповзання" та руйнування берегу ставка зі сторони житлових будинків; зміна конфігурації та розташування земельної ділянки ФОП Загаєвська С.Є., яка зображена на Плані станом на 2007 рік, та на кадастровому плані виконаному 2016 року /а.с.238, т. 2/; для перевірки наявності накладення досліджуваних земельних ділянок необхідно каталог координат земельної ділянки ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", виконаний на час відведення земельної ділянки ФОП Загаєвської С.Є.

Експертом досліджено наявні в матеріалах справи картографічні матеріали Антонінської селищної ради та встановлено наступне.

В матеріалах справи наявний "Проект формування території і встановлення меж сільської Ради" території Антонінської селищної ради народних депутатів 1992 року /а.с.129, т.1/. Даний проект складений в масштабі 1:10000. Він містить опис земель Антонінської Антонінської селищної ради народних депутатів в розрізі землекористувачів, площ та функціонального призначення.

В даному проекті наявні в тому числі межі АДРЕСА_1, ставок в складі досліджуваної земельної ділянки ФОП Загаєвська С.Є. При цьому зазначено наступне: досліджувана земельна ділянка ФОП Загаєвська С.Є. розташована в південній частині Антонінської селищної ради за межами смт. Антоніни; в межах досліджуваного ставка, що знаходиться в оренді ФОП Загаєвська С.Є. з півночі на південь проходить пунктирна лінія (ймовірно умовна) землекористування Держлісгоспу, яка розділяє даний ставок приблизно 2/3 на 1/3, з віднесенням більшої частини до ймовірно умовної території Держлісгоспу; позначена червоним кольором східна межа Держлісгоспу проходить по західному березі даного ставка; східний берег ставка прилягає до Господарського двору.

Враховуючи вищевикладене, судовий експерт дійшов такого висновку: "Розташування земельної ділянки ФОП Загаєвська С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р., що знаходиться за межами смт. Антоніни Антонівської селищної ради станом на жовтень 2007 року зображено на Плані, що додається до висновку. У зв'язку з ненаданням експерту на дослідження додаткових матеріалів - каталогу координат поворотних точок, складений при формуванні меж лісовпорядкування 2000 року Старокостянтинівського держлісгоспу Антонінське лісництво ур. "Антоніни-1" згідно планшету №4 в умовній системі координат СК-63, технічно не можливо надати відповідь на питання чи існує накладення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3, площею 1,6253 га., наданої в оренду відповідачу ФОП Загаєвська С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р., що знаходиться за межами смт. Антоніни Антонівської селищної ради та земельної ділянки, що знаходиться у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно з планово-картографічними матеріалами, зокрема Планшета №4 лісовпорядкування ДП "Старокостянтинівський держлісгосп" Антонінське лісництво 2000 року.

Відповідно до "Проекту формування території і встановлення меж сільської Ради" території Антонінської селищної ради народних депутатів, відсутнє накладення земельної ділянки за межами смт. Антоніни Красилівський район Хмельницька область площею 1,6253 га. кадастровий номер НОМЕР_3, що знаходиться у користуванні ФОП Загаєвська С.Є. та земельної ділянки смт. Антоніни Красилівський район Хмельницька область" /а.с.41, т.1/.

Колегія суддів зазначає, що згідно із ч. 5 ст. 116 ЗК України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Статтею 141 ЗК України передбачені підстави припинення права користування земельною ділянкою, зокрема, такими підставами є: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати.

Відповідно до ч. ч 1, 2 ст. 149 ЗК України земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Отже, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування має право прийняти рішення про припинення права користування нею лише в порядку, з підстав і за умов, передбачених статтями 141- 149 ЗК України.

Як зазначалося вище, Красилівською райдержадміністрацією 26.10.2007р. прийнято розпорядження №613/2007-р, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду, приватному підприємцю Загаєвській С.Є. для рибогосподарських потреб та відпочинку, площею 3,7034 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Антоніни Красилівського району та перебуває в державній власності, а також передано вказану земельну ділянку відповідачу-2 в оренду строком на 49 років.

Позивач, вважаючи, що частина земельної ділянки водного фонду, а саме 1,3 га, яка надана в користування на умовах оренди Красилівською райдержадміністрацією фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. відноситься до земель лісогосподарського призначення на належить на праві постійного користування ДП "Старокостянтинівське лісове господарство", звернувся з позовом про визнання незаконним та скасування вищевказаного розпорядження Красилівської районної державної адміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р.

Відповідно до статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Статтею 16 цього Кодексу передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Аналогічна норма права закріплена статтею 20 Господарського кодексу України.

Згідно до вимог частини першої статті 155 Земельного кодексу України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Статтею 21 Цивільного кодексу України визначено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Згідно з п. 2 ст. 43 "Про місцеві державні адміністрації" розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні належні докази, що спірним розпорядженням Красилівської райдержадміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р позивача фактично позбавлено права постійного користування земельною длянкою площею 1,5806 га, оскільки безпідставно надано вказану земельну ділянку у користування іншій особі - Фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є.

При цьому в матеріаліх справи наявний Висновок експерта №9186 від 06.11.2018р. повторної судової земельно-технічної експертизи за господарською справою №924/716/16, яка проведена Незалежним інститутом судових експертиз, яким встановлено, що Акт на право користування землею від грудня 1965 року /а.с.142-145, т.1/ не являється земельно-кадастровою документацією в розумінні ст. 107 Земельного кодексу України.

Експерт дійшов висновку, що у зв'язку з ненаданням експерту на дослідження додаткових матеріалів - каталогу координат поворотних точок, складений при формуванні меж лісовпорядкування 2000 року Старокостянтинівського держлісгоспу Антонінське лісництво ур. "Антоніни-1" згідно планшету №4 в умовній системі координат СК-63, технічно не можливо надати відповідь на питання чи існує накладення земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_3, площею 1,6253 га, наданої в оренду відповідачу ФОП Загаєвська С.Є. відповідно до договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р., що знаходиться за межами смт. Антоніни Антонівської селищної ради та земельної ділянки, що знаходиться у постійному користуванні ДП "Старокостянтинівське лісове господарство" згідно з планово-картографічними матеріалами, зокрема Планшета №4 лісовпорядкування ДП "Старокостянтинівський держлісгосп" Антонінське лісництво 2000 року". Відповідно до "Проекту формування території і встановлення меж сільської Ради" території Антонінської селищної ради народних депутатів, відсутнє накладення земельної ділянки за межами смт. Антоніни Красилівський район Хмельницька область площею 1,6253 га. кадастровий номер НОМЕР_3, що знаходиться у користуванні ФОП Загаєвська С.Є. та земельної ділянки смт. Антоніни Красилівський район Хмельницька область" /а.с.41, т.1/.

Колегія суддів не приймає до уваги висновки експертиз, які проведені на виконнаня вимог ухвал суду першої інстанції, оскільки при їх проведенні були використані різні координати поворотних точок з інформацією про користувачів земельних ділянок на території Антонінської селищної ради.

Поряд з цим, каталог координат поворотних точок, складений при формуванні меж лісовпорядкування 2000 року Старокостянтинівського держлісгоспу Антонінське лісництво урочище "Антоніни-1" згідно планшету №4 в у мовній системі координат СК-63, який витребовував судовий експерт для дослідження сторонами, зокрема, позивачем не були надані.

Крім того, у висновку повторної судової експертизи зазначено про наявність індивідуальних житлових забудов. Однак, в матеріалах лісовпорядкування 2000, 2011 років не відображені рішення про вилучення земельних ділянок з користування позивача.

Також, колегія суддів зазначає, що таксаційний опис інв. №31 проекту організації та розвитку лісового господарства ДП "Старокостянтинівський лісгосп" Хмельницької області розробленого українським державним проектним лісовпорядним виробничим об'єднанням "Комплексна експедиція" (2012р.) розроблений на підставі планшету лісовпорядкування 2011 року.

Колегія суддів зазначає, що зі змісту спірного розпорядження Красилівської райдержадміністрації вбачається, що Фізичній особі-підприємцю Загаєвській С.Є. було надано в оренду земельну ділянку водного фонду для рибогосподарських потреб та відпочинку, площею 3,7034 га.

У висновку судової експертизи встановлено наступне.

В матеріалах справи наявний "Проект формування території і встановлення меж сільської Ради" території Антонінської селищної ради народних депутатів 1992 року /а.с.129, т.1/. Даний проект складений в масштабі 1:10000. Він містить опис земель Антонінської Антонінської селищної ради народних депутатів в розрізі землекористувачів, площ та функціонального призначення. В даному проекті наявні в тому числі межі АДРЕСА_1, ставок в складі досліджуваної земельної ділянки ФОП Загаєвська С.Є. При цьому експертом зазначено наступне: досліджувана земельна ділянка ФОП Загаєвська С.Є. розташована в південній частині Антонінської селищної ради за межами смт. Антоніни; в межах досліджуваного ставка, що знаходиться в оренді ФОП Загаєвська С.Є. з півночі на південь проходить пунктирна лінія (ймовірно умовна) землекористування Держлісгоспу, яка розділяє даний ставок приблизно 2/3 на 1/3, з віднесенням більшої частини до ймовірно умовної території Держлісгоспу; позначена червоним кольором східна межа Держлісгоспу проходить по західному березі даного ставка; східний берег ставка прилягає до Господарського двору.

Відповідно до ст. 21 ЗК України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою, зокрема, для: визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; визнання недійсними угод щодо земельних ділянок.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що відсутні підстави вважати, що земельна ділянка, передана ФОП Загаєвській С.Є. в оренду як земельна ділянка водного фонду для рибогоподарських потреб та відпочинку, належить до земельних ділянок лісогосподарського призначення.

Враховуючи вищевикладене та відсутність накладення частини переданої в оренду відповідачу-2 земельної ділянки в розмірі 1,5806 га на земельну ділянку лісогосподарського призначення, яка належить позивачу на праві постійного користування, відсутні підстави вважати розпорядження Красилівської райдержадміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р. незаконним.

З огляду на вищезазначене, враховуючи відсутність порушення прав позивача як постійного землекористувача земельною ділянкою, частину якої було передано в оренду відповідачу-2, колегія суддів дійшла висновку про відмову у позові про визнання незаконним і скасування спірного розпорядження Красилівської райдержадміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р.

Щодо позовних вимог про визнання недійсним договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р. та додаткової угоди від 09.08.2010р., укладених між Красилівською районною державною адміністрацією та приватним підприємцем Загаєвською С.Є., судом враховується, що дана вимога є похідною від вимоги про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Красилівської районної державної адміністрації від 26.10.2007р. №613/2007-р "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на оренду земельної ділянки водного фонду та передачу її в оренду ПП Загаєвській С.Є."

Частиною 1 ст. 215 Цивільного кодексу України передбачено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною вимог, які встановлені частинами 1 - 3, 5, 6 ст. 203 Цивільного кодексу України.

Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Згідно ч. 3 ст. 215 Цивільного кодексу України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до абз. 4 п. 2.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 11 від 29.05.2013 р. "Про деякі питання визнання правочинів (господарських) договорів недійсними" вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Враховуючи, що відсутні підтави для визнання незаконним та скасування спірного розпорядження органу місцевого самоврядування, тому відсутні й підстави у задоволенні вказаних позовних вимог про визнання недійсним договору оренди земель водного фонду від 01.12.2007р. та додаткової угоди від 09.08.2010р., укладених між Красилівською районною державною адміністрацією та приватним підприємцем Загаєвською С.Є., слід відмовити.

Матеріали справи містять заяву відповідача-2 про застосування строку позовної давності.

Віповідно до ст. 256 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Частиною ч. 1 ст. 257 ЦК України передбачена загальна позовна давність, яка встановлюється тривалістю у три роки.

Нормою ч. 1 ст. 259 ЦК України передбачено, що позовна давність, встановлена законом, може бути збільшена за домовленістю сторін. Договір про збільшення позовної давності укладається у письмовій формі.

Частиною третьою статті 267 ЦК України передбачена можливість застосування позовної давності, у тому числі й спеціальної, лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення рішення судом.

За змістом частини першої статті 261 ЦК України, позовна давність застосовується лише за наявності порушення права особи.

Пунктом 2.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 10 від 29.05.2013 року "Про деякі питання практики застосування позовної давності у вирішенні господарських спорів" роз'яснено, що перш ніж застосовувати позовну давність, господарський суд повинен з'ясувати та зазначити в судовому рішенні, чи порушене право або охоронюваний законом інтерес позивача, за захистом якого той звернувся до суду. У разі коли такі право чи інтерес не порушені, суд відмовляє в позові з підстав його необґрунтованості. І лише якщо буде встановлено, що право або охоронюваний законом інтерес особи дійсно порушені, але позовна давність спливла і про це зроблено заяву іншою стороною у справі, суд відмовляє в позові у зв'язку зі спливом позовної давності - за відсутності наведених позивачем поважних причин її пропущення.

Враховуючи, що судом відмовлено в позові з підстав його необґрунтованості позовна давність не застосовується.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи відповідача викладені у апеляційній скарзі, є такими, що підлягають задоволенню.

Судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи.

Дане, згідно п. 1 ч. 1 ст. 277 Господарського процесуального кодексу України, є підставою для скасування рішення місцевого господарського суду.

Таким чином, рішення господарського суду підлягає скасуванню, з прийняттям нового рішення, яким слід відмовити у позові.

Враховуючи вимоги ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів здійснює перерозподіл судових витрат за подання апеляційної скарги.

Керуючись ст. ст. 269, 270, 273, 275, 276, 277, 281-284 ГПК України Північно-західний апеляційний господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни на рішення Господарського суду Хмельницької області від 12.12.2017р. у справі №924/716/16 задоволити.

2. Рішення Господарського суду Хмельницької області від 12.12.2017р. у справі №924/716/16 скасувати.

Прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.

3. Стягнути з Державного підприємства "Старокостянтинівське лісове господарство" (м. Старокостянтинів, вул. Кріпосний вал, 25, код ЄДПОУ 00993337) на користь Фізичної особи-підприємця Загаєвської Світлани Євгенівни (АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ НОМЕР_1) 6201,00 грн судових витрат за подання апеляційної скарги.

4. На виконання даної постанови Господарському суду Хмельницької області видати наказ.

5. Справу №924/716/16 повернути Господарському суду Хмельницької області.

6. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду у порядку та строк, передбачений ст.ст. 286-291 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складений "17" грудня 2018 р.

Головуючий суддя Савченко Г.І.

Суддя Демидюк О.О.

Суддя Юрчук М.І.

Джерело: ЄДРСР 78608171
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку