open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 820/5707/17
Моніторити
Постанова /20.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Рішення /12.09.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /21.05.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2017/ Харківський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 820/5707/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /20.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Рішення /12.09.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /21.05.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2017/ Харківський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2018 р. м. Харків

Справа № 820/5707/17

Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії:

головуючого судді: Чалого І.С.

суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А.

за участю секретаря судового засідання - Струкової Н.В.,

за участю сторін:

позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Левченко В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2018р. (суддя Супрун Ю.О., повний текст складено 12.02.2018 р., м. Харків) по справі № 820/5707/17 за позовом ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України; третя особа - ОСОБА_3 про визнання незаконними дій, скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач , ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому, з урахуванням збільшення позовних вимог, просить суд визнати незаконними дії ДФС України щодо недопуску ОСОБА_1 до участі у конкурсі на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів; скасувати рішення конкурсної комісії стосовно переможця конкурсу в особі ОСОБА_3 за результатами конкурсу на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, проведеного ДФС України 08 листопада 2017 року на підставі наказу ДФС України від 20.10.2017 №2535-о "Про оголошення конкурсу"; визнати дії Державної фіскальної служби України щодо призначення 01.12.2017 на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, ОСОБА_3 незаконним; скасувати наказ Державної фіскальної служби України від 01.12.2017 про призначення ОСОБА_3 на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, як незаконним; визнати дії Державної фіскальної служби України щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, незаконними; зобов'язати Державну фіскальну служби України видати наказ про призначення ОСОБА_1 на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, з 07.11.2017.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2018р. було відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України; третя особа - ОСОБА_3 про визнання незаконними дій, скасування рішення.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Державна фіскальна служба України надала відзив на апеляційну скаргу та виклала свій погляд на обставини справи, зазначивши, що рішення є законним та обґрунтованим, постановленим з дотриманням вимог матеріального та процесуального права, в зв'язку з цим просить суд у задоволенні апеляційної скарги відмовити.

ОСОБА_3 надав відзив на апеляційну скаргу та виклав свій погляд на обставини справи, зазначивши, що рішення є законним та обґрунтованим, постановленим з дотриманням вимог матеріального та процесуального права, в зв'язку з цим просить суд у задоволенні апеляційної скарги відмовити.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, заслухавши пояснення сторін, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що 01.09.2017 р. в.о. Голови Державної фіскальної служби України ОСОБА_4 затверджено Перелік змін до штатного розпису Головного управління ДФС у Харківській області на 2017 рік, якими серед іншого до штатного розпису Головного управління введені 2 посади заступника начальника Головного управління.

20.10.2017 в.о. Голови Державної фіскальної служби України ОСОБА_4 було прийнято рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б», призначення на які та звільнення з яких здійснюється Головою ДФС, у формі наказу Державної фіскальної служби України за №2535-о. Перелік вакантних посад на зайняття яких мав проводитися конкурс визначався додатком 1 до Наказу №2535-о, зокрема за вказаним наказом мав проводитися конкурс і на зайняття посади заступника начальника Головного управління ДФС у Харківській області.

Згідно з Додатком 3 до Наказу №2535-о були визначені Умови проведення конкурсу на посаду заступника начальника Головного управління, якими було визначено кінцевий термін прийому документів: до 18 год. 00 хв. 06 листопада 2017 року.

23.10.2017 оголошення про проведення конкурсу було розміщено на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС. Після чого інформація про проведення конкурсу була розміщена також на офіційному веб-сайті.

06.11.2017, тобто в останній день строку, визначеного умовами проведення конкурсу, на подання документів, до Державної фіскальної служби України надійшла заява від позивача від 05.11.2017 з проханням допустити його до участі в конкурсі на зайняття посади заступника начальника Головного управління за Вх. №7994/Інше.

Департаментом кадрової політики та роботи з персоналом ДФС 07.11.2017, в межах трьохденного строку, визначеного пунктом 22 Порядку №246, направлено ОСОБА_1 електронною поштою повідомлення про не допуск його до участі у конкурсі у зв'язку з подання ним неповного пакету документів, а саме не надано додатків до дипломів про вищу освіту.

Проте, позивачем в обґрунтування своїх вимог зазначено, що надані ним до конкурсної комісії документи про вищу освіту - вітчизняні українські дипломи, дійсні та не є дипломами європейського зразка, додатки до них, в свою чергу, не є їх невід'ємною частиною. Також, зазначає, що ДФС строк подання документів для участі у конкурсі визначений з порушенням Закону, та вважає, що останній день цього строку припадав не на 06.11.2017, а на 07.11.2017.

Вважаючи дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги є необґрунтованими та не доведеними.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Закон України «Про державну службу» регулює відносини, що виникають у зв'язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про державну службу» посади державної служби в державних органах поділяються на категорії залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень і необхідних для їх виконання кваліфікації та професійної компетентності державних службовців.

Виходячи з положень абзацу 2 пункту 2 частини 2 статті 6 Закону України «Про державну службу», посада заступника начальника Головного управління є посадою державної служби, яка відповідає категорії «Б», як посада керівника заступника територіального органу державного органу.

Згідно з частиною 1 статті 22 Закону України «Про державну службу» з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов'язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Процедура проведення конкурсу регулюється Главою 2 Закону України «Про державну службу» та Порядком проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №246.

Пунктом 3 Порядку №246 визначено принципи проведення конкурсу, зокрема серед іншого конкурс проводиться з дотриманням принципів забезпечення рівного доступу, законності, прозорості, ефективного і справедливого процесу відбору.

Виходячи з положень частини 2 статі 23 Закону України «Про державну службу», абзацу другого пункту 5 Порядку № 246 рішення про оголошення конкурсу на зайняття посади категорій "Б" приймає керівник державної служби.

Одночасно з цим, абзацом другим частини 1 статті 27 Закону України «Про державну службу» визначено, що конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії "Б" у державному органі, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя, проводить конкурсна комісія, утворена керівником державної служби державного органу вищого рівня.

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 23 Закону України «Про державну службу» суб'єкт призначення або керівник державної служби забезпечує оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).

Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про державну службу» визначено, що строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 15 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення конкурсу. Результати конкурсу оприлюднюються не пізніше 45 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення такого конкурсу.

Одночасно з цим, частиною 3 вказаної вище статті Закону України «Про державну службу» визначено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, здійснює перевірку наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови на відповідність вимогам законодавства з питань державної служби і в разі відсутності зауважень узагальнює подану інформацію та не пізніше наступного робочого дня з дня їх надходження розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.

У разі невідповідності наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови вимогам законодавства з питань державної служби центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження наказу (розпорядження) повідомляє про це відповідному суб'єкту призначення або керівнику державної служби для приведення його у відповідність із законодавством.

Аналогічні положення також викладені в Порядку №246.

На підставі викладеного та виходячи з положень підпункту 2 пункту 10 Порядку № 246 оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади за категорією «Б» оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби Національного агентства України з питань державної служби (далі - НАДС), офіційному веб-сайті НАДС та офіційному веб-сайті державного органу, в якому проводиться конкурс.

Згідно з абзацом першим пункту 11 Порядку № 246 суб'єкт призначення або керівник державної служби, юрисдикція якого поширюється на всю територію України, забезпечує надсилання в електронній формі НАДС наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та умов його проведення за формою згідно з додатком 1 не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).

Відповідно до абзацу 3 пункту 12 Порядку №246 у разі відсутності зауважень до наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та умов його проведення оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС не пізніше наступного робочого дня з дня надходження відповідної інформації або її розміщення на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС. Про таке оприлюднення повідомляється орган, яким було надіслано або розміщено оголошення, після чого інформація про оголошення конкурсу може бути оприлюднена на офіційному веб-сайті відповідного державного органу, інших веб-сайтах та в засобах масової інформації.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що в матеріалах справи відсутні докази того, що від НАДС до ДФС України надходили які-небудь заперечень з приводу невідповідності умов проведення конкурсу вимогам законодавства з питань державної служби.

Крім того, Порядок №246 не визначає можливості оскарження окремих умов проведення конкурсу. Так, виходячи з положень Порядку № 246 виключні повноваження щодо перевірки умов конкурсу на відповідність вимогам чинного законодавства з питань державної служби є НАДС.

Перелік документів, які подаються особою для участі у конкурсі, визначений статтею 25 Закону України «Про державну службу». Одночасно з цим, пунктом 19 Порядку №246 визначено, що такі документи подаються особою, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі особисто, поштою або через Єдиний портал вакансій державної служби НАДС.

Перелік документів, які подаються особою для участі у конкурсі, визначений статтею 25 Закону України «Про державну службу», серед яких крім іншого є копія (копії) документа (документів) про освіту.

Згідно з частиною 1 статті 40 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII, який набрав чинності з 28.09.2017, визначено, що після успішного завершення навчання за освітньою програмою здобувачі освіти (крім вихованців дошкільних закладів освіти) отримують відповідний документ про освіту.

Слід зазначити, що аналогічні положення також містила і стаття 27 Закону України «Про освіту» від 23.05.1991 №1060-ХІІ (який втратив чинність з 28.09.2017), якою було визначено, що випускнику державного або іншого акредитованого (атестованого) навчального закладу видається відповідний документ про освіту встановленого зразка. Зразки документів про освіту затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 5 статті 7 Закону України «Про вищу освіту» (в редакції чинній на момент проведення конкурсу) визначалося, що невід'ємною частиною диплома бакалавра, магістра, доктора філософії/доктора мистецтва є додаток до диплома європейського зразка, що містить структуровану інформацію про завершене навчання. У додатку до диплома міститься інформація про результати навчання особи, що складається з інформації про назви дисциплін, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС, а також відомості про національну систему вищої освіти України.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було надано до ДФС копії дипломів: диплом Національної юридичної академії України ім. Я.Мудрого про отримання вищої освіти №ЛД ВЕ 008304 від 24.06.1997; диплом Харківського Національного університету ім. Каразіна про отримання №ХА 14281322 від 29.01.2001; диплом магістра Національної юридичної академії ім. Я. Мудрого ХА №39981858 від 01.02.2011 про здобуття кваліфікації юриста без додатків до них.

Виходячи з положень пункту 22 Порядку №246 перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність установленим кваліфікаційним вимогам, наявність усіх документів, передбачених пунктом 19 цього Порядку, та правильність заповнення документів, передбачених підпунктами 2, 3 та 6 пункту 19 цього Порядку, на зайняття посад категорії «Б» проводить служба управління персоналу державного органу, в якому проводиться конкурс.

Служба управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, не пізніше трьох робочих днів з дня надходження документів для участі у конкурсі повідомляє кандидатам: про результати перевірки документів, поданих особисто або поштою; про результати попередньої перевірки документів, поданих через Єдиний портал вакансій державної служби НАДС.

Кандидати, у яких досвід роботи та/або подані документи не відповідають установленим вимогам, не допускаються до тестування, про що їм повідомляє служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс.

Кандидат, якого не допущено до тестування, після усунення недоліків у поданих ним документах у межах встановленого строку для подання таких документів може подати їх повторно у передбаченому порядку. В іншому разі кандидат вважається таким, що не пройшов конкурс, про що зазначається у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії.

Повідомлення може здійснюватися одним із доступних способів, обраним кандидатом, зокрема у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв'язку.

Як було зазначено вище, департаментом кадрової політики та роботи з персоналом ДФС 07.11.2017, в межах трьохденного строку, визначеного пунктом 22 Порядку №246, направлено ОСОБА_1 електронною поштою повідомлення про не допуск його до участі у конкурсі у зв'язку з подання ним неповного пакету документів, а саме не було надано додатків до диплому.

Колегія суддів зазначає, що відповідно до кваліфікаційних вимог на посаду заступника начальника Головного управління, визначеними у Наказі №2535-о, встановлено, що кандидат на посаду повинен мати вищу освіту за освітнім ступенем не нижче магістра (фінансово-економічного або юридичного спрямування), а тому одним із документів який є обов'язковим для подання особою, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі є копія (копії) документа (документів) про освіту, а саме диплому та додатків до нього.

Так, відповідно до Рекомендацій щодо заповнення Додатка до диплома про вищу освіту Міністерства освіти і науки України від №1/9-118 від 28.04.2000 визначалося, що додаток до диплома про вищу освіту є документом про освіту, що видається власнику диплома з метою надання додаткової інформації про зміст і обсяг освіти, особливості навчання і форми підсумкового контролю та його академічні і професійні права тощо.

Додаток як невід'ємна складова документа про вищу освіту є дійсним лише з дипломом про вищу освіту, серія і номер яких співпадають.

Таким чином, законодавством яке діяло на момент здобуття вищої освіти позивачем так само, як і законодавство, яке на теперішній час визначає перелік документів про освіту, визначалося, що додаток до диплому є його невід'ємною частиною, а отже є документом про освіту.

А отже, твердження позивача про те, що ДФС неповинна була вимагати від нього додатки до дипломів є безпідставними.

Разом з цим, колегія судів вказує на те, що подані позивачем копії додатків до дипломів 07.11.2017 не могли бути враховані, оскільки вони були подані після закінчення встановлених строків на подання документів, а подання їх до Державної фіскальної служби України представником позивача, здійснено не у спосіб, передбачений пунктом 19 Порядку № 246.

Крім того, аналізуючи вказані заяви від 07.11.2016 р. (т. 2 а.с. 28-31) вбачається, що вони були поданні не на усунення недоліків, а як оскарження дій по проведенню конкурсу .

Також, твердження позивача, що він є діючим працівником ДФС, а отже відповідно до частини 4 статті 25 Закону України «Про державну службу» для його участі у конкурсі достатньо було лише заяви є безпідставними.

Так, відповідно до положень частини 4 статті 25 Закону України «Про державну службу» державні службовці державного органу, в якому проводиться конкурс, які бажають взяти участь у конкурсі, подають лише заяву про участь у конкурсі.

Згідно з Наказом №2535-о оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б», призначення та звільнення з яких здійснюється відповідно до законодавства Головою ДФС.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №236, Державна фіскальна служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Згідно з пунктом 15 Положення ДФС є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства.

Як було встановлено, позивач займає посаду заступника начальника Київської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області.

Відповідно до пункту 15 Положення про Київську ОДПІ, затвердженого наказом ДФС України від 27.03.2017 №202, Київська ОДПІ є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, власні бланки, рахунки в органах Казначейства.

При цьому, виходячи з положень Порядку ведення та зберігання особових справ державних службовців, затвердженого наказом НАДС від 22.03.2016 №64, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 15.04.2016 за №567/28697, особова справа державного службовця формується та зберігається в державному органі, в якому цей державний службовець працює.

Тобто, ОСОБА_1 є державним службовцем не Державної фіскальної служби України, а Київської ОДПІ, а отже повинен був подавати документи для участі у конкурсі на заміщення посади заступника начальника Головного управління на загальних підставах, а саме відповідно до ч. 1-2 статті 21 Закону України «Про державну службу» вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Прийняття громадян України на посади державної служби без проведення конкурсу забороняється, крім випадків, передбачених цим Законом.

Частиною 1 статті 41 Закону України «Про державну службу» визначено, що державний службовець з урахуванням його професійної підготовки та професійної компетентності може бути переведений без обов'язкового проведення конкурсу: на іншу рівнозначну або нижчу вакантну посаду в тому самому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), - за рішенням керівника державної служби; на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), - за рішенням керівника державної служби в державному органі, з якого переводиться державний службовець, та керівника державної служби в державному органі, до якого переводиться державний службовець.

Щодо вимоги позивача про скасування рішення конкурсної комісії стосовно переможця конкурсу в особі ОСОБА_3 за результатами конкурсу на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, проведеного ДФС України 08 листопада 2017 року на підставі наказу ДФС України від 20.10.2017 №2535-о «Про оголошення конкурсу», колегія суддів зазначає наступне.

Частиною 5 статті 28 Закону України «Про державну службу» визначено право на оскарження рішення конкурсної комісії щодо конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорій "Б" надано учаснику конкурсу, який не пройшов конкурсний відбір.

Разом з цим, ОСОБА_1 оскаржує рішення конкурсної комісії стосовно переможця конкурсу в особі ОСОБА_3 за результатами конкурсу на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, тобто фактично оскаржує правовий акт індивідуальної дії, який породжує права й обов'язки для тих суб'єктів, яким він адресований, або які є учасниками даної конкурсної процедури.

Тобто, судом першої інстанції було вірно визначено, що позивач обрав невірний способу захисту, що є самостійною підставою для відмови в задоволенні позові.

Також колегія суддів першої інстанції було вірно визначено, що ОСОБА_3 призначено на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області згідно з наказом ДФС України від 31.11.2017 №2862-0.

Вказаний наказ ДФС України має персональний характер та є актом індивідуальної дії, оскільки породжує певні правові наслідки, впливає на права і свободи лише особи, якій його адресовано.

Таким чином, оскаржити цей наказ може лише особа, щодо якої він прийнятий, а саме ОСОБА_3

Щодо вимог позивача про визнання дії Державної фіскальної служби України щодо відмови йому у призначенні на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, незаконними та зобов'язання Державної фіскальної служби України видати наказ про призначення його на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області, що організовує правову роботу Головного управління ДФС у Харківській області та її територіальних органів, з 07.11.2017, колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, ДФС України отримано заяву ОСОБА_1 від 07.11.2017 б/н (вх. ДФС № 8077/інше від 07.11.2017) щодо скасування проведення конкурсу на посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області та призначення його на цю посаду в порядку переведення.

Станом на момент подання вказаної заяви ОСОБА_1 займав посаду заступника начальника Київської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області.

Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про державну службу» державний службовець з урахуванням його професійної підготовки та професійної компетентності може бути переведений без обов'язкового проведення конкурсу: на іншу рівнозначну або нижчу вакантну посаду в тому самому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), - за рішенням керівника державної служби; на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), - за рішенням керівника державної служби в державному органі, з якого переводиться державний службовець, та керівника державної служби в державному органі, до якого переводиться державний службовець.

Згідно з пунктом 6 частини 1 статті 2 Закону України «Про державну службу» рівнозначна посада - посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.

Як випливає з роз'яснень Національного агентства України з питань державної служби від 25.01.2017 №730/13-17 нижчою посадою є посада державної служби, яка належить до нижчої групи оплати праці без урахування юрисдикції державного органу, а також посада державної служби у державному органі з нижчим рівнем юрисдикції в межах однієї групи оплати праці.

Частиною 2 статті 51 Закону України «Про державну службу» визначено, що з метою встановлення розмірів посадових окладів державні органи поділяються за юрисдикцією, яка поширюється: на всю територію України; на територію однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя; на територію одного або кількох районів, міст обласного значення.

Прирівняння посад державної служби проводиться Кабінетом Міністрів України під час затвердження схеми посадових окладів на посадах державної служби за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері трудових відносин, погодженим із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 №15 «Питання оплати праці працівників державних органів» (зі змінами) затверджено Перелік посад державної служби, що прирівнюється до відповідних груп оплати праці.

Колегія судів зазначає, що відповідно до статті 51 Закону України «Про державну службу» та Переліку посада заступника начальника Київської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, яку обіймає ОСОБА_1, належить до 5 групи оплати праці органу, юрисдикція якого поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення.

Посада заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області належить до 5 групи оплати праці органу, юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, міста Києва чи Севастополя, тобто по відношенню до посади ОСОБА_1 вона є вищою.

Тобто, переведення ОСОБА_1 без обов'язкового проведення конкурсу на зазначену посаду заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області суперечить вимогам чинного законодавства.

Так, за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 ДФС України направлено на його адресу відповідь від 21.11.2017 №15436/В/99-99-04-02-02-14.

Окремо слід зазначити, що організація планування роботи з персоналом державного органу, в тому числі організація проведення конкурсів на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" і "В", призначення громадян України, які пройшли конкурсний відбір, на вакантні посади державної служби категорій "Б" і "В", звільнення з таких посад відповідно до Закону України «Про державну службу», забезпечення планування службової кар'єри, планове заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності є виключними повноваженнями керівника державної служби.

Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши справу, дійшла висновку, що суд першої інстанції ухвалив рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

Колегія суддів, з урахуванням фактичних обставин справи погоджується з висновками суду першої інстанції у повному обсязі.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, 316, 321, 322, 325, 326 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення .

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2018 по справі № 820/5707/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду .

Головуючий суддя

І.С. Чалий

Судді

З.О. Кононенко В.А. Калиновський

Повний текст постанови виготовлено 11.12.2018 року.

Джерело: ЄДРСР 78468069
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку