open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 810/3508/18 Суддя (судді) першої інстанції: Лиска І.Г.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2018 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Файдюка В.В., Чаку Є.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області до Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих (представник ОСОБА_2, довіреність б/н від 06.12.2018 року) про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих з вимогою про застосування заходів реагування шляхом тимчасового зупинення господарської діяльності Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих, за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, м. Боярка, вул. Лісна, 1 до моменту виконання припису від 15.09.2017 №122.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено повністю.

В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що Києво-Святошинським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області 14.09.2017 на підставі ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі звернення гр. ОСОБА_3 від 24.07.2017, наказу від 13.09.2017 № 352-Д та погодження Державної регуляторної служби України від 08.09.2017 № 7782, здійснено позапланову перевірку господарської діяльності Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих, за адресою: вул. Лісна, 1, м. Боярка, Києво-Святошинський район, Київська область, 08150.

За результатами позапланової перевірки складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства від 14.09.2017 відносно Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих. Директору ОСОБА_4 вручено припис від 15.09.2017 № 122 щодо усунення порушень вимог санітарного законодавства, а саме: провести протигрибкову обробку та ремонт в спальних, санітарних кімнатах, та коридорах функціонуючого корпусу; - провести ревізію та ремонт існуючої вентиляційної системи корпусу; - забезпечити дотримання оптимальних параметрів мікроклімату (температури повітря, вологості, швидкості руху повітря) в приміщеннях будинку відпочинку в період перебування в ньому відпочиваючих; - у разі неможливості забезпечення функціонування лівого крила першого поверху спального корпусу №2 створити герметичну його ізоляцію від інших приміщень. Дані порушення необхідно виконати до початку сезону відпочинку.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та наказу Головного управління Дерпродспоживслужби в Київській області від 08.05.2018 № 708-Д, Києво-Святошинським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області, 11.05.2018 проведено позапланову перевірку з метою перевірки виконання припису від 15.09.2017 № 122, щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведеної попередньої перевірки від 14.09.2017.

За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання санітарного законодавства від 11.05.2018 № 38 та встановлено, що вимоги, які містяться у наданому приписі від 15.09.2017 № 122, щодо усунення порушень, виявлених попередньою перевіркою, не виконано, а саме: - не проведена протигрибкова обробка та ремонт в спальних, санітарних кімнатах та коридорах функціонуючого корпусу; - не представлені документи про проведення ревізії та ремонту існуючої вентиляційної системи корпусу; - не забезпечене дотримання оптимальних параметрів мікроклімату (температури повітря, вологості, швидкості руху повітря) в приміщеннях будинку відпочинку в період перебування в ньому відпочиваючих. Не представлені результати лабораторно-інструментальних досліджень вищевказаних параметрів мікроклімату; не створена герметична ізоляція лівого крила першого поверху від інших приміщень будинку відпочинку; роботи по відновленню системи опалення на другому та третьому поверхах не проведені.

Відповідно до акту №79 санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта відповідача від 25.07.2018 зобов'язано відповідача забезпечити проведення ремонту всіх приміщень (кімнат, санвузлів, коридорів) спального корпусу №2; забезпечити відновлення опалення спального корпусу №2, замінити систему опалення на другому та третьому поверхах. Термін виконання до 01.04.2019.

Крім того, в акті перевірки власноручно директором - Т.Л. Маташ, зазначено, що ремонтні роботи в спальному корпусі №2 будуть проводитися за наявності фінансування, так як потрібні великі кошти, а тому можуть бути виконані до 01.04.2019 частково.

Наявність встановлених в акті перевірки порушень вимог санітарного законодавства стали підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Статтею 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» встановлено: - санітарне та епідемічне благополуччя населення - це стан здоров'я населення та середовища життєдіяльності людини, при якому показники захворюваності перебувають на усталеному рівні для даної території, умови проживання сприятливі для населення, а параметри факторів середовища життєдіяльності знаходяться в межах, визначених санітарними нормами; - державні санітарні норми та правила, санітарно-гігієнічні та санітарно-протиепідемічні правила і норми, санітарно-епідеміологічні правила і норми, протиепідемічні правила і норми, гігієнічні та протиепідемічні правила і норми, державні санітарно-епідеміологічні нормативи, санітарні регламенти (далі - санітарні норми) - обов'язкові для виконання нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я, що встановлюють медичні вимоги безпеки щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів, недотримання яких створює загрозу здоров'ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загроз; виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення; - вимоги безпеки для здоров'я і життя людини - розроблені на основі медичної науки критерії, показники, гранично допустимі межі, санітарно-епідеміологічні нормативи, правила, норми, регламенти тощо (медичні вимоги щодо безпеки для здоров'я і життя людини), розроблення, обґрунтування, контроль і нагляд за якими відноситься виключно до медичної професійної компетенції; - небезпечний фактор - будь-який хімічний, фізичний, біологічний чинник, речовина, матеріал або продукт, що впливає або за певних умов може негативно впливати на здоров'я людини.

Отже, недотримання санітарних норм порушує законні права громадян на безпеку для здоров'я і життя населення та може в подальшому завдати шкоди їх здоров'ю.

Предметом позову у справі є вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом тимчасової заборони діяльності Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих.

За приписами п.5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» зазначено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Таким чином, за результатами перевірки виявлено недотримання відповідачем норм санітарного законодавства, а саме: не виконані вимоги, які містяться у приписі посадових осіб щодо усунення порушень, виявлених попередньою перевіркою.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.

Статтею 10 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» встановлено, що державна санітарно-епідеміологічна експертиза полягає у комплексному вивченні документів (проектів, технологічних регламентів, інвестиційних програм тощо), а також діючих об'єктів та пов'язаних з ними небезпечних факторів на відповідність вимогам санітарних норм.

Державна санітарно-епідеміологічна експертиза передбачає: - визначення безпеки господарської та іншої діяльності, умов праці, навчання, виховання, побуту, що прямо чи побічно негативно впливають або можуть вплинути на здоров'я населення; - встановлення відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарних норм; - оцінку повноти та обґрунтованості санітарних і протиепідемічних (профілактичних) заходів; - оцінку можливого негативного впливу небезпечних факторів, пов'язаних з діяльністю об'єктів експертизи, визначення ступеня створюваного ними ризику для здоров'я населення.

Згідно з вимогами статті 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення підлягають державній санітарно-епідеміологічній експертизі.

Отже, відповідач як діючий об'єкт, підлягає державній санітарно-епідеміологічній експертизі.

Порядок проведення санітарно-епідеміологічної експертизи затверджено наказом МОЗ України від 09.10.2000 № 247 (зареєстровано в МЮ України 10.01.2001 за № 4/5195). Дія цього Порядку поширюється на центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, інші суб'єкти господарської та підприємницької діяльності незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності, установлює вимоги до організації проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм.

У процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій їх власник зобов'язаний створити безпечні і здорові умови праці та відпочинку, що відповідають вимогам санітарних норм, здійснювати заходи, спрямовані на запобігання захворюванням, отруєнням, травмам, забрудненню навколишнього середовища.

Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки і території відповідно до вимог санітарних норм.

Наказом МОЗ України від 19.06.1996 № 172 затверджено Державні санітарні правила розміщення, улаштування та експлуатація оздоровчих закладів, зареєстровано в МЮ України 24.07.1996 за № 378/1403 (ДСП 172-96).

Ці правила є обов'язковими і поширюються на всі діючі оздоровчі заклади, а також на ті, що проектуються, будуються та реконструюються, як для дорослих, так і змішані для дорослих та дітей (будинки відпочинку, пансіонати та комплекси цих закладів, туристичні бази, туристичні притулки, бази відпочинку та ін.) незалежно від форм власності та відомчої належності.

Згідно із ст. 7 п. п. 1, 2, 3, 4 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» підприємства зобов'язані розробляти і здійснювати санітарні заходи; забезпечувати лабораторний контроль, а також виконувати розпорядження і вказівки посадових осіб при здійснення ними державного нагляду.

В силу норм ст. 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю), серед іншого, має право: вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків.

Згідно з вимогами ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний серед іншого, виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» підприємства, установи і організації, зокрема, зобов'язані: виконувати розпорядження і вказівки посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби при здійсненні ними державного санітарно-епідеміологічного нагляду.

Так, під час розгляду справи встановлено, що на виконання вимог припису № 122 від 15.09.2017 відповідачем усунуто наступні недоліки:

- проведено протигрибкову обробку в кімнатах та коридорах, де були ураження схожі на грибкові. В місцях відлущення штукатурки оброблено протигрибковим засобом та відновлено штукатурку з подальшим підклеюванням шпалер. Вказані роботи проводились сезонними працівниками, які приступили до своїх обов'язків з 18 травня 2018 року. Провести повністю ремонт функціонуючого спального корпусу не є можливим за відсутності фінансування з Державного бюджету України по програмі КПКВК 2507020 «Фінансова підтримка громадських об'єднань інвалідів»;

- проведено ревізію та поточний ремонт (очищення від сміття, павутиння, пилу; заміна решіток на вентиляційних отворах в кімнатах спального корпусу №2). Додається внутрішній Акт №2 виконаних робіт по проведенню ревізії та ремонту вентиляційної системи спального корпусу №2 від 31 травня 2018 року;

- опалення в спальний корпус відновлено і працювало на першому поверсі спального корпусу №2 з 22 січня 2018 року. Закуплені матеріали для заміни старої системи опалення на другому та третьому поверхах спального корпусу. Додається копія Рахунку-фактури №Т-799 від 11 червня 2018 року. Роботи по відновленню системи опалення другого та третього поверхів будуть проводитися з 10 жовтня 2018 року;

- по дотриманню параметрів мікроклімату (температура повітря, вологості, швидкості руху повітря) 20 червня 2018 року Києво-Святошинським відділом лабораторних досліджень проводилися моніторингові лабораторно-інструментальні дослідження згідно «Плану моніторингових досліджень об'єктів навколишнього середовища, лікувально-профілактичних закладів, ДНЗ, ЗОНІ та закладів соціального захисту у Київській області на 2018 рік», згідно Протоколу №101/1 від 21.06.2018 року - параметри мікроклімату знаходяться в межах нормативних значень. Додається копія Протоколу №101/1; від 21.06,2018 року;

- ліве крило першого поверху спального корпусу №2 герметично ізольоване плівкою від інших приміщень корпусу, а прохід перегороджений диваном, щоб відпочиваючі не мали доступу до входу в ліве крило. Додається внутрішній Акт №1 про виконання робіт по герметичній ізоляції лівого крила першого поверху спального корпусу від 31 травня 2018 року.

Суд звертає увагу на те, що застосування заходів реагування у вигляді тимчасового зупинення господарської діяльності відповідача, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об'єкті порушень вимог санітарного законодавства, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Положеннями статті 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Суд зазначає, що недоліки які не були виправлені, не є формальними та стосуються порушень санітарних та епідемічних норм та правил, що у свою чергу унеможливлює забезпечення безпеки працівників та відвідувачів.

Крім того, суд не бере до уваги акт №79 санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта відповідача від 25.07.2018, оскільки позивач звернувся до суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду на підставі не виконання вимог припису від 15.09.2017 №122. Перевірка виконання вимог припису здійснена на підставі акту №38 від 11.05.2018.

Враховуючи вищевикладене, а також беручи до уваги те, що наявність порушення відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері санітарних норм підтверджується наявними у матеріалах справи доказами та не були спростовані відповідачем в повному обсязі, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Боярського будинку відпочинку Українського товариства сліпих залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

суддя В.В.Файдюк

суддя Є.В.Чаку

Джерело: ЄДРСР 78467445
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку