open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 1540/3992/18
Моніторити
Ухвала суду /05.11.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.10.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.05.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /07.12.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 1540/3992/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /05.11.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.10.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.05.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.04.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2019/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Рішення /07.12.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2018/ Одеський окружний адміністративний суд

Справа № 1540/3992/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2018 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження, за наявними матеріалами, справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Комунального підприємства Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Державного реєстратора ОСОБА_2, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», про визнання протиправною бездіяльність, скасування дій, -

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся ОСОБА_1 до Комунального підприємства Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Державного реєстратора ОСОБА_2, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», про:

визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення щодо зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018 року, номер запису 155610700004011483;

визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення щодо зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», поданих для державної реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації;

визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018 року №155610700004011483;

визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення про відмову у державній реєстрації ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», поданих для державної реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації;

визнання протиправною та скасування дії державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2 щодо проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018, номеру запису №155610700004011483 зміна керівника юридичної особи, зміна підписантів;

визнання протиправною та скасування дії державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, щодо проведення державної реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації 05.06.2018 року, номер запису №15561270006011483.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що державним реєстратором допущено порушення вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». На думку позивача, державний реєстратор не мав права вносити зміни до ЄДР, оскільки мав підстави для зупинення розгляду документів, поданих для проведення державної реєстрації змін, так і підстави для відмови у державній реєстрації.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 09 серпня 2018 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 03 вересня 2018 року клопотання позивача про забезпечення позовної заяви – задоволено. Заборонено Комунальному підприємству Новоселівської сільської ради “Регіональне бюро державної реєстрації” проведення реєстраційної дії державної реєстрації припинення юридичної особи ЗАТ “Техніко-комерційний центр “Газсервіс” (код ЄДРПОУ 05482713) у результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення до закінчення розгляду справи №1540/3992/18 по суті.

Відповідач відзиву на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслав, та відповідно до ч.4 ст. 159 КАС України, неподання суб’єктом владних повноважень відзиву на позов, без поважних причин, може бути кваліфіковано судом, як визнання позову.

Між тим, у відповідності до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», будь – яких пояснень з приводу заявлених вимог не надала, заяв чи клопотань до суду – не надсилала.

28 листопада 2018 року, через канцелярію Одеського окружного адміністративного суду від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження (вх. №36724/18 від 28.11.2018 року).

Пунктом 10 частини 1 статті 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Вивчивши матеріали справи, ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї доказами, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Виконкомом Суворовської районної ради народних депутатів м. Одеси зареєстровано ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс» (далі – Товариство), за реєстраційним №1606, свідоцтво №05482713 (т.ІІ,а.с.25).

Загальними зборами учасників 27.02.1995р. затверджено статут ЗАТ «Техніко- комерційний центр «Газсервіс» згідно протоколу №1 від 27.02.1995 р (т.І, а.с.18).

14.07.1998 р. до статуту внесено зміни за реєстраційним №0002 від 14.07.1998 р., які зареєстровано Суворівською районною адміністрацією Виконавчого комітету Одеської міської ради (т.ІІ, а.с.29).

Згідно п.1.2 Статуту ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», який затверджено загальними зборами учасників 27.02.1995 р., протокол №1 від 27.02.1995 р. (із змінами від 14.07.1998 р. за реєстраційним №0002 зареєстрованими Суворівською районною адміністрацією Виконавчого комітету Одеської міської ради), учасниками є наступні особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_1, ОСОБА_18, ОСОБА_19.

Згідно п.4.2 Статуту ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», який затверджено, загальними зборами учасників 27.02.1995 р. протокол №1 від 27.02.1995 р. (із змінами від 14.07.1998 р. за реєстраційним №0002 зареєстрованими Суворівською районною адміністрацією Виконавчого комітету Одеської міської ради), статутний капітал Товариства складає 11 220 (одинадцять тисяч двісті двадцять) гривень. Статутний капітал розподілено на 2 244 (дві тисячі двісті сорок чотири) прості іменні акції номінальною вартістю 5 (п’ять) гривень. Зазначені акції (перша емісія) викуповується учасниками - засновниками Товариства і розподіляються між ними наступним чином: ОСОБА_3 - 9 акцій на загальну суму 45 гривень; ОСОБА_19 - 19 акцій на загальну суму 95 гривень; ОСОБА_4 - 25 акцій на загальну суму 125 гривень; ОСОБА_5 - 85 акцій на загальну суму 425 гривень; ОСОБА_6 - 9 акцій на загальну суму 45 гривень; ОСОБА_18 - 574 акцій на загальну суму 2870 гривень; ОСОБА_7 - 118 акцій на загальну суму 590 гривень; ОСОБА_8 - 130 акцій на загальну суму 650 гривень; ОСОБА_9 - 37 акцій на загальну суму 185 гривень; ОСОБА_20 - 10 акцій на загальну суму 50 гривень; ОСОБА_11 - 16 акцій на загальну суму 80 гривень; ОСОБА_12 - 9 акцій на загальну суму 45 гривень; ОСОБА_13 - 54 акцій на загальну суму 270 гривень; ОСОБА_14 - 54 акцій на загальну суму 270 гривень; ОСОБА_15 - 94 акцій на загальну суму 470 гривень; ОСОБА_1 ОСОБА_21 - 684 акцій на загальну суму 3420 гривень; ОСОБА_16 - 267 акцій на загальну суму 1335 гривень; ОСОБА_17 - 50 акцій на загальну суму 250 гривень (т.ІІ, а.с.30).

Наявним в матеріалах справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1004213011 станом на 01.06.2018 року відповідно до критеріїв пошуку код ЄДРПОУ: 05482713, підтверджується, що ОСОБА_1 є засновником (учасником) вищевказаної юридичної особи та її керівником (т.І, а.с.46).

Відповідно п. 7.1 Статуту ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», який затверджено, загальними зборами учасників 27.02.1995 р. протокол №1 від 27.02.1995 р. (із змінами від 14.07.1998 р. за реєстраційним №0002 зареєстрованими Суворівською районною адміністрацією Виконавчого комітету Одеської міської ради) - вищим органом управління Товариства є загальні збори учасників. Збори вирішують будь-які питання діяльності Товариства. До виключної компетенції зборів відноситься, зокрема, - прийняття і затвердження Статуту, доповнень і змін до установчих документів Товариства, припинення діяльності Товариства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу, виключення учасників із Товариства, прийом нових Учасників (т.ІІ, а.с.54).

Відповідно до п. 7.2 Статуту ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс», який затверджено, загальними зборами учасників 27.02.1995 р. протокол №1 від 27.02.1995 р. (із змінами від 14.07.1998 р. за реєстраційним №0002 зареєстрованими Суворівською районною адміністрацією Виконавчого комітету Одеської міської ради) - збори уповноважені виносити рішення, коли на них присутні учасники, що володіють не менше 60 % голосів (т.ІІ, а.с.55).

Одноголосне рішення необхідно у випадках: внесення змін і доповнень до установчих документів Товариства, збільшення, зменшення статутного Фонду, зміни форми внесених до нього вкладів, прийому нових учасників, виключення учасників з Товариства. В інших випадках, рішення приймаються простою більшістю голосів. Голосування на зборах проводяться по принципу: одна акція - один голос. Зміна вартості майна, внесеного учасником в рахунок його вкладу, не тягне за собою зміну кількості голосів і причитающейся кожного учаснику долі від суми прибутку, якщо учасники не внесуть до установчих документів товариства відповідних змін і доповнень.

05.06.2018 року, державним реєстратором ОСОБА_2, проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ЗАТ «Техніко-комерційний центр Газсервіс».

Для проведення реєстраційних дій, відповідно до ст.4 та ст.29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» №755-ІV від 15.05.2003 року (далі - Закон України №755-ІV) державному реєстратору було надано: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори; копія квитанції, виданої банком (за публікацію) (т.ІІ, а.с.141).

Дослідивши вищезгадані документи, судом встановлено, що заява, про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, підписана ОСОБА_22, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків 190740913, який згідно ч.5 даної заяви зазначений, як керівник юридичної особи. Будь які обмеження, щодо представництва від імені юридичної особи у ОСОБА_22, - відсутні. Стосовно зміни фізичних осіб або зміни відомостей про фізичних осіб – платників податків, які мають право вчиняти дії від імені юридичної довіреності, у тому числі підписувати договори, тощо, зазначено, що ОСОБА_1, було виключено зі списку даних осіб. Зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи – згідно реєстру акціонерів (т.ІІ, а.с.142-143).

Також, для проведення реєстраційних дій, були надані рішення учасників закритого акціонерного товариства «Техніко-комерційний центр Газсервіс», від 01.06.2018 року та 04.06.2018 року.

Рішенням від 01.06.2018 року, було вирішено: «…припинити повноваження президента ЗАТ «ТКЦ Газсервіс» ОСОБА_1 та призначити виконуючим обов’язки президента ОСОБА_22 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, паспорт серії КМ 485061, виданий Суворовським РВ ОМУ ГУ МВС України в Одеській області 19.09.2007 року) на строк до проведення наступних загальних зборів ЗАТ «ТКЦ Газсервіс»; внести зміни до відомостей, що містяться в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та формувань, про підписанта та керівника ЗАТ «ТКЦ Газсервіс» шляхом зазначення підписантом та керівником ОСОБА_22; внести зміни до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо переліку акціонерів ЗАТ «ТКЦ Газсервіс» шляхом зазначення загальної кількості акціонерів згідно реєстру; вповноважити ОСОБА_22 з правом передоручення на здійснення усіх дій, необхідних для внесення змін до відомостей про ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема, але не виключно, щодо проведення державної реєстрації підписантом та керівником ЗАТ «ТКЦ Газсервіс» ОСОБА_22, зазначення загальної кількості учасників ЗАТ «ТКЦ Газсервіс» згідно реєстру для чого, зокрема, але не виключно складати, підписувати, подавати, отримувати будь-які заяви, клопотання, реєстраційні заяви, картки, документи, сплачувати необхідні платежі, отримувати бланки, довідки, документи, належні товариству ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», виконувати інші дії в органах державної влади та місцевого самоврядування, зокрема, але не виключно, у відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Одеського міського управління юстиції, Центр обслуговування громадян, Департаменті надання адміністративних послуг Одеської міської ради, КП «Регіональне бюро державної реєстрації, нотаріальних органах, у державних реєстраторів, тощо…»

Пунктом першим порядку денного, вищезгаданого рішення зазначено, виконання постанови слідчого від 12.05.2011 року, про відсторонення обвинуваченого ОСОБА_1 від посади президента ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», шляхом припинення повноважень президента та призначення виконуючим обов’язки президента ОСОБА_22 (т.ІІ, а.с.145-147).

Суд зазначає, що у матеріалах справи наявна ухвала слідчого судді Суворовського районного суду м. Одеси, ОСОБА_23, від 12.11.2018 року, якою постановлено, постанову слідчого Суворовського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області ОСОБА_24, від 12.05.2011 року, якою ОСОБА_1, було відсторонено від займаної посади президента ЗАТ «ТКЦ ГАЗСЕРВІС», розташованого по вул. Лиманна 112 в м. Одесі, на час здійснення досудового розслідування - скасувати.

Рішенням від 04.06.2018 року, було вирішено: «…припинити Закрите Акціонерне Товариство «Техніко-комерційний центр Газсервіс» шляхом перетворення у Товариство з обмеженою відповідальністю «Техніко-комерційний центр Газсервіс»; встановлено строк пред’явлення вимог кредиторів, у відповідності до статті 105 Цивільного кодексу України, а саме протягом двох місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; Створено комісію з припинення Закритого Акціонерного Товариства «Техніко-комерційний центр Газсервіс» у складі трьох осіб (членів): ОСОБА_22, ОСОБА_25 , ОСОБА_26. Головою комісії з припинення призначено ОСОБА_22; до комісії з припинення юридичної особи з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени, представляють Товариство у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється; припинено повноваження (відкликати) виконавчого органу, наглядової ради ревізійної комісії (ревізора) Товариства; перетворення здійснюється у строк, що не може бути меншим двох місяців із дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. Спосіб припинення - реорганізація шляхом перетворення на товариство з обмеженою відповідальністю Закритого Акціонерного Товариства «Техніко-комерційний центр Газсервіс» у Товариство з обмеженою відповідальністю «Газсервіс»; вповноважено ОСОБА_22 із правом передоручення на здійснення усіх дій, необхідних для внесення змін до відомостей ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що містяться у Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема, але не виключно, щодо проведення державної реєстрації прийнятого рішення про припинення Закритого Акціонерного Товариства ««Техніко-комерційний центр Газсервіс» у Товариство з обмеженою відповідальністю «Техніко-комерційний центр Газсервіс у зв’язку із перетворенням, для чого, зокрема, але не виключно, складати, підписувати, подавати, отримувати будь-які заяви, клопотання, реєстраційні заяви, картки, документи, сплачувати необхідні платежі, отримувати бланки, довідки, документи, належні Товариству, виконувати інші дії в органах державної влади та місцевого самоврядування, зокрема, але не виключно, у відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, легалізації громадських формувань Одеського міського управління юстиції, Центрі обслуговування громадян, Департаменті надання адміністративних послуг Одеської міської ради, КП «Регіональне бюро державної реєстрації», нотаріальних органах (приватних та державних нотаріусах), у державних реєстраторів, тощо…» (т.ІІ, а.с.150-151).

Присутніми учасниками, якими винесені рішення від 01.06.2018 року та 04.06.2018 року, зазначені:

ОСОБА_25, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, НОМЕР_3 виданий Центральним РВ ОМУ УМВС України в Одеській області 20 липня 1998 року, яка володіє часткою у статутному капіталі Товариства у розмірі 2,496 %;

ОСОБА_22, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1; НОМЕР_4 виданий Суворовським РВ ОМУ ГУ МВС України в Одеській області 19 вересня 2007 року, який володіє часткою у статутному капіталі Товариства у розмірі 40,018 %;

ОСОБА_26, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5; НОМЕР_6 виданий Суворовським РВ ОМУ ГУ МВС України в Одеській області 29 серпня 1995 року, який володіє часткою у статутному капіталі Товариства у розмірі 7,487 %.

У вищезгаданих рішеннях вказано, що присутні учасники ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», разом володіють 50,001 % статутного капіталу, тобто збори є повноважними.

Справжність підписів вищевказаних осіб була засвідчена приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_27 (т.ІІ, а.с.145-147).

На підставі рішень учасників від 01.06.2018 року та 04.06.2018 року, державним реєстратором ОСОБА_2, були внесені зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов’язані зі змінами в установчих документах №15531070004011483 від 05.06.2018 року; та внесено рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу, щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації № 15561270006011483 від 05.06.2018 року.

Не погоджуючись з діями державного реєстратора, вважаючи їх протиправними, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулюються Законом України №755-IV та Порядком державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016р. №359/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.02.2016 за №200/28330 (далі – Порядок №359/5).

На підставі пункту 8 частини 1 статті 4 Закону №755-IV, одним з принципів державної реєстрації є принцип внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно частини 1 та 2 статті 14 Закону №755-IV, документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 25 Закону №755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Частиною 2 статті 25 Закону №755-IV передбачено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; 10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставлянням підпису та печатки державного реєстратора.

Відповідно до пункту 3 розділу II Порядку №359/5, державний реєстратор, уповноважена особа суб’єкта державної реєстрації приймають заяву та документи в паперовій формі за описом, сформованим за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру, примірник якого в день надходження заяви та документів у спосіб, відповідно до якого були подані документи, видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів.

Абзацом 3 пункту 3 розділу II Порядку №359/5 передбачено, що моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону №755-IV Державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно пункту 8, розділу ІІ Порядку №359/5 державний реєстратор у строки, визначені законом, здійснює перевірку зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі документів на наявність підстав для зупинення їх розгляду та на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.

Суд наголошує, що Законом України №755-IV на державного реєстратора не покладено обов'язку щодо перевірки наявності дійсної волі та волевиявлення осіб, достовірності фактів та подій, викладених в документах, що подаються заявником для проведення державної реєстрації та певних реєстраційних дій.

Вказана правова позиція суду узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 31.07.2018 року у справі №823/239/15, від 10.04.2018 року у справі №820/9811/13-а та від 15.03.2018 року у справі №806/716/17.

Як вбачається з матеріалів справи, комплект документів державним реєстратором було перевірено на наявність підстав для зупинення розгляду документів та на наявність підстав для відмови у державній реєстрації, як передбачено ст.27 та ст. 28 Закону України №755-IV.

Відповідно до ст. 4, ст.35 Закону України №755-IV державна реєстрація здійснюється за заявницьким принципом. Засновники, учасники юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству. Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Суд зазначає, що предметом оцінки у справі - є дії державного реєстратора, щодо внесення відомостей до Єдиного державного реєстру про юридичну особу на підставі визначених законодавством документів, а не встановлення факту того, чи були рішення учасників ЗАТ «ТКЦ Газсервіс» прийняті уповноваженим органом (зборами складу учасників). Отже, зважаючи на зміст позовних вимог, спір у цій справі виник між позивачем та державним реєстратором Комунального підприємства Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2 з приводу правомірності здійснення державним реєстратором дій, щодо внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та має розглядатись в порядку адміністративного судочинства.

Дана позиція суду повністю узгоджується з правовою позицією Верховного суду у постанові по справі №814/3019/14 від 30 листопада 2018 року.

З системного аналізу вищезазначених норм права, суд дійшов висновку про відсутність у діях, бездіяльності, суб’єкта владних повноважень ознак протиправності, а отже, позовні вимоги в цій частині не підлягають задоволенню.

Разом з цим, суд зазначає, що основною вимогою позивача є скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018, номеру запису №155610700004011483 зміна керівника юридичної особи, зміна підписантів та реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації 05.06.2018 року, номер запису №15561270006011483.

Змістом ст. 6 Закону України №755-IV передбачено повноваження державного реєстратора згідно з якими він, зокрема, проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи.

Водночас статтею 10 Закону України №755-IV встановлено спростовувану презумпцію відомостей, оголошених в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР).

Особа, яка вважає своє право чи інтерес порушеними через подання та внесення до ЄДР недостовірних відомостей, може вимагати їх захисту через корегування відомостей ЄДР та відображенні в ЄДР відповідних дійсних відомостей у спосіб, що забезпечить ефективне відновлення та захист її порушених прав та інтересів, зокрема, шляхом скасування запису в ЄДР (пункт 2 частини першої статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

У такому випадку, якщо суд встановить, що суб'єкт державної реєстрації вчинив запис в ЄДР за зверненням належного заявника, на підставі всіх необхідних для реєстрації документів відповідно до закону та відсутності встановлених законом підстав для відмови в державній реєстрації, це не є перешкодою для скасування в судовому порядку недостовірного запису в ЄДР, наявність якого порушує корпоративні права чи законні інтереси позивача.

Спір між учасниками юридичної особи або спір учасників юридичної особи з цією юридичною особою щодо скасування запису в ЄДР є корпоративним спором і підлягає вирішенню судом за правилами господарського судочинства.

Вимога про визнання неправомірними дій державного реєстратора з внесення в ЄДР відомостей, щодо достовірності яких виник корпоративний спір, має похідний характер від корпоративного спору та залежить від наявності самого порушеного права, яке підлягає захисту у ефективний спосіб.

Згідно п. 2 ч. 1 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема, судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Оскільки рішення учасників Закритого акціонерного товариства «Техніко-комерційний центр Газсервіс» не оскаржувалось у судовому порядку, не скасовано судом, у державного реєстратора відсутні повноваження вчиняти скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог частин першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету ОСОБА_28 Європи щодо якості судових рішень, обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, у задоволенні яких необхідно відмовити.

Згідно ч.6 ст.157 КАС України, у випадку ухвалення рішення щодо відмови у задоволенні позову, заходи забезпечення зберігають свою дію до набрання законної сили відповідним судовим рішенням.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на те, що позивач звільнений від сплати судового збору та відсутні витрати на виклик свідків та призначення експертизи, жодні витрати не належать компенсації за рахунок коштів Державного бюджету України.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 (67500, Одеська область, Комінтернівський район, с. Крижанівка, вул. Жовтнева, буд.24, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7) до Комунального підприємства Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Державного реєстратора ОСОБА_2 (67330, Одеська область, Березівський район, село Новоселівка, вул. Нова 77 А), третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ЗАТ «Техніко-комерційний центр «Газсервіс» (65013, м. Одеса, вул. Лиманна 112, код ЄДРПОУ 05482713), про визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення щодо зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018 року, номер запису 155610700004011483; визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення щодо зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», поданих для державної реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації; визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення про відмову у державній реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018 року №155610700004011483; визнання протиправною бездіяльність державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, що виразилась у неприйнятті рішення про відмову у державній реєстрації ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», поданих для державної реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації; визнання протиправною та скасування дії державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2 щодо проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу – ЗАТ «ТКЦ Газсервіс», що не пов’язані зі змінами в установчих документах 05.06.2018, номеру запису №155610700004011483 зміна керівника юридичної особи, зміна підписантів; визнання протиправною та скасування дії державного реєстратора Комунального підприємства «Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» ОСОБА_2, щодо проведення державної реєстрації внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації 05.06.2018 року, номер запису №15561270006011483 – відмовити.

Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П’ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.

Суддя Балан Я.В.

.

Джерело: ЄДРСР 78385519
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку