open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 560/3500/18
Моніторити
Ухвала суду /30.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.02.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.02.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2019/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2019/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /29.11.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Рішення /29.11.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 560/3500/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /30.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.02.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.02.2020/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.12.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.12.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2019/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2019/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.05.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /29.11.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Рішення /29.11.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд

Справа № 560/3500/18

РІШЕННЯ

іменем України

29 листопада 2018 року

м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.

за участю:

секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. позивача ОСОБА_1, представника відповідача Лебедюк М.В.

розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області , третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулась в суд з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати дії та бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України у Хмельницькій області та начальника цього управління ОСОБА_3 протиправними щодо неперерахування та відмови перерахувати за поданою ОСОБА_1 заявою від 25.07.2018 року пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23-х відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року № 2054;

- зобов'язати Головне у правління Пенсійного фонду України у Хмельницькій області перерахувати пенсію ОСОБА_1 за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23-х відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року № 2054 за поданою ОСОБА_1 заявою від 25.07.2018 року;

- стягнути з відповідачів 10000 гривень моральної шкоди згідно зі ст. 56 Конституції України, заподіяної протиправними діями та бездіяльністю, грубими порушеннями прав ОСОБА_1 на отримання належного розміру пенсії за особливі заслуги перед України внаслідок порушеного права ОСОБА_1;

- у разі задоволення позову прошу суд відповідно до ст.382 КАС України встановити судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом зобов'язання відповідача подати звіт про виконання цього рішення.

В обгрунтування позовних вимог в позовній заяві та у відповідді на відзив зазначила, що 24 липня 2018 р. отримала лист від 10.07.2018 р. № 2496/03, який підписаний начальником відділу з питань призначення та перерахунку пенсії і яким їй було запропоновано подати заяву про проведення перерахунку пенсії згідно із Законом України «Про пенсії за особливі заслуги перед України».

25.07.2018 р. позивач нарочно подала до відповідача заяву, в якій зазначила, що право на пенсію за особливі заслуги в неї виникло ще з дати призначення пенсії за віком, тобто з 12.04.2004 р., вказує на те, що її дані не змінювалися, копія паспорта та орденської книжки містяться в пенсійній справі, а тому відповідач повинен був діяти згідно ст.19 Конституції України та Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед України» та автоматично з 11 жовтня 2017 року перерахувати їй пенсію у розмірі 23 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 р. №2054.

Позивач також посилається на те, що вона отримала лист від Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області №1829/3-8 від 07.08.2018р, згідно якого їй було відмовлено в здійсненні перерахунку пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11.10.2017 року, а також даним листом позивача проінформовано, що для здійснення відповідного перерахунку, їй слід звернутись з заявою, паспортом та орденською книжкою до Хмельницького відділу обслуговування громадян, який знаходиться за адресою: м. Хмельницький, вул. Володимирська, 49.

Вказує, що виконала вимоги, викладені в листі від 10.07.2018 року № 2496/03, а саме звернулася у відділ обслуговування громадян №2 та нарочно подала заяву від 25.07.2018 року про перерахунок пенсії за особливі заслуги перед Україною з доданими до неї копією паспорта та орденської книжки.

Крім того, зазначає, що протиправною поведінкою відповідач завдав позивачу нестерпних душевних страждань, спілкування з відповідачем закінчується для позивача підвищеним артеріальним тиском, пекучим болем в серці, а тому просить стягнути з відповідача10000 гривень моральної шкоди.

Ухвалою від 29.10.2018 відкрито провадження у цій справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомлення (викликом) сторін.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві та у відповідді на відзив.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надавши суду відзив на позовну заяву та заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву, в яких вказав, що з 12.04.2004 року в складі пенсійної виплати ОСОБА_1 отримує пенсію за особливі заслуги перед Україною, як особа, яка нагороджена орденом ''Знак Пошани", в розмірі 20% від прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність. Зазначає, що Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" № 2148 від 03.10.2017 року, який набрав чинності з 11.10.2017 року, внесено зміни в статтю 2 Закону України "Про пенсію за особливі заслуги перед Україною", згідно яких розміри надбавки визначається згідно зі схемою визначення розмірів надбавок, залежно від заслуг перед Україною, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. Наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2017 року № 2054 затверджено Схему визначення розмірів надбавок до пенсії, на яку має право особа згідно із законом, залежно від заслуг перед Україною, відповідно до Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною".

Зазначає, що листом від 08.06.2018 року Міністерство соціальної політики України роз'яснило, що пенсії за особливі заслуги перед Україною, встановлені до 11.10.2017 року, розміри яких є більшими підлягають перерахунку згідно із умовами визначеними частиною четвертою статті 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058.

Вказує, що необхідною умовою проведення перерахунку пенсії за особливі заслуги перед Україною є подання заяви встановленої форми з усіма необхідними документами. Зазначає, що заява позивача від 25.07.2018 року не відповідає формі, встановленій додатком 3 Порядку а також містить вимогу щодо проведення перерахунку пенсії за особливі заслуги з 11.10.2017 року, а тому відповідачем розглянуто зазначену заяву відповідно до Закону України "Про звернення громадян" та надано відповідь в порядку та строки, передбачені цим Законом.

Крім того відповідач зазначає, що позовні вимоги з приводу завдання моральної шкоди є необгрунтованими. Вважає, що Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Третя особа - Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області у судове засідання не з'явилось, про дату, час та місце розгляду справи повідомлене належним чином.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення частково з наступних підстав.

Встановлено, що позивач - ОСОБА_1, з 12.04.2004 року отримує пенсію за особливі заслуги перед Україною, як особа, яка нагороджена орденом ''Знак Пошани", в розмірі 20% від прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність.

Відповідач листом від 10.07.2018 року №2456/03 повідомив позивача про те, що у зв'язку із затвердженням нових Схем визначення розмірів надбавок до пенсії, на яку має право особа відповідно до Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною", яка затверджена наказом Міністерства соціальної політики від 27.12.2017р. №2054 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 22.01.2018р. за №90/31542 для проведення перерахунку пенсії та просив позивача звернутися у відділ обслуговування громадян №2 для подання відповідної заяви. При собі мати оригінали та копії паспорта та орденської книжки.

23.07.2018 року позивач звернулась до відповідача із заявою-скаргою, в якій просила надати їй повну інформацію про складові пенсійної виплати за жовтень-грудень 2017 року, та січень-липень 2018 року включно з наведенням розрахунку кожної складової пенсійної виплати. Вимагала перерахувати зазначені складові за новим ПМНО.

25.07.2018 року позивач звернулась до відповідача із заявою, в якій вказала, що повторно надає копію паспорта та орденської книжки та просить невідкладно перерахувати пенсію ОСОБА_1 за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року №2054.

Листом від 07.08.2018 року №1829/3-8 Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області позивачу повідомлено, що заяви ОСОБА_1 від 23.07.2018 року та 25.07.2018 року розглянуто та відповідачем надано інформацію щодо складових пенсійної виплати позивача, щодо перерахунку пенсії з урахуванням величини прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Також щодо перерахунку пенсії за особливі заслуги перед Україною повідомило про те, що з 12.04.2004 року в складі пенсійної виплати позивач отримує пенсію за особливі заслуги перед Україною, як особа, яка нагороджена орденом «Знак Пошани», в розмірі 20% від прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність. Пенсії за особливі заслуги перед Україною, встановлені до 11.10.2017 року, розміри яких згідно Схеми №2054 є більшими, перераховуються згідно умовами, визначеними частиною четвертою статті 45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Вказує, що підстави для проведення позивачу перерахунку пенсії за особи заслуги перед Україною з 11.10.2017 року відсутні.

Згідно Схеми особи, які нагороджені орденом України або орденом колишнього Союзу РСР, мають право на встановлення надбавки в розмірі 23%. Про необхідність подати заяву на перерахунок пенсії у зв'язку із зміною відсотка надбавки позивачу направлено повідомлення (від 10.07.2018 року №2456/03).

Для проведення перерахунку пенсії за особливі заслуги перед Україною позивачу необхідно особисто звернутись з відповідною заявою, паспортом та орденською книжкою до Хмельницького відділу обслуговування громадян №2, який знаходиться за адресою: м.Хмельницький, вул.Володимирська, 49.

Не погодившись з вказаною відмовою позивачка звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Згідно ст. 3 Конституції України в Україні як соціальній, правовій державі людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави. Право на соціальний захист віднесено до основоположних прав і свобод.

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

Згідно ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Тобто, конституційне право на соціальний захист включає і право громадян на забезпечення їх у старості, пенсія за віком, за вислугу років та інші її види, що призначаються у зв'язку з трудовою діяльністю, виконанням трудових обов'язків і є однією з форм соціального захисту, цим визначається зміст і характер обов'язку держави стосовно тих громадян, які набули право на одержання пенсії.

Відповідно до п.6 статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» пенсії за особливі заслуги перед Україною (далі - пенсії за особливі заслуги) встановлюються громадянам України: особам, відзначеним почесним званням України, колишніх Союзу РСР та Української РСР "заслужений", почесним званням України "Мати-героїня", державними преміями України, колишніх Союзу РСР та Української РСР, нагородженим одним із орденів України або колишнього Союзу РСР, Почесною грамотою Президії Верховної Ради Української РСР або Грамотою Президії Верховної Ради Української РСР, а також особам, яким до 1 січня 1992 року було встановлено персональні пенсії союзного чи республіканського значення.

Згідно ст. 2 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» пенсії за особливі заслуги встановлюються територіальним органом Пенсійного фонду України.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» пенсія за особливі заслуги встановлюється як надбавка до розміру пенсії, на яку має право особа згідно із законом, у таких розмірах прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність:

від 35 до 40 відсотків - особам, зазначеним у пунктах 1 і 8 статті 1 цього Закону;

від 25 до 35 відсотків - особам, зазначеним у пунктах 2 - 5 статті 1 цього Закону;

від 20 до 25 відсотків - особам, зазначеним у пунктах 6 і 7 статті 1 цього Закону.

Розмір надбавки визначається згідно із схемою визначення розмірів надбавок залежно від заслуг перед Україною, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення. У разі якщо особа одночасно має право на надбавку з кількох підстав, передбачених статтею 1 цього Закону, встановлюється надбавка, що є більшою у максимальному розмірі.

Пенсія за особливі заслуги встановлюється з дня звернення за встановленням пенсії або з дня набуття права на неї, якщо звернення за її встановленням відбулося не пізніше 12 місяців з дня набуття права. Днем звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги вважається день прийому заяви про встановлення пенсії за особливі заслуги з усіма необхідними документами. Якщо заява про встановлення пенсії за особливі заслуги надсилається поштою і до неї додаються всі необхідні документи, днем звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги вважається дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви. У разі якщо до заяви додані не всі необхідні документи, територіальний орган Пенсійного фонду України повідомляє заявникові, які документи мають бути подані додатково. Якщо такі документи будуть подані не пізніше трьох місяців з дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, днем звернення за встановленням пенсії за особливі заслуги вважається день прийому або відправлення заяви про встановлення такої пенсії.

У разі збільшення розміру прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність, територіальний орган Пенсійного фонду України здійснює перерахунок пенсії за особливі заслуги з дати, з якої встановлено новий розмір прожиткового мінімуму.

Наказом Міністерства соціальної політики України від 27.12.2017 року №2054 затверджено Схеми визначення розмірів надбавок до пенсії, на яку має право особа згідно із законом, залежно від заслуг перед Україною відповідно до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною».

Відповідно до Схеми визначення розмірів надбавок до пенсії, на яку має право особа згідно із законом, залежно від заслуг перед Україною відповідно до Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» особи, зазначені в пунктах 6,7 статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною», а саме особам, нагородженим орденом України або колишнього Союзу РСР розмір надбавки становить 23%.

Як зазначалося вище, 25.07.2018 року ОСОБА_1 звернулась до відповідача із заявою, в якій просила невідкладно перерахувати пенсію ОСОБА_1 за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року №2054. Крім того, в заяві вказала, що повторно надає копію паспорта та орденської книжки.

Листом від 07.08.2018 року №1829/3-8 Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області позивачу повідомило, що підстави для проведення позивачу перерахунку пенсії за особи заслуги перед Україною з 11.10.2017 року відсутні. Для проведення перерахунку пенсії за особливі заслуги перед Україною позивачу необхідно особисто звернутись з відповідною заявою, паспортом та орденською книжкою до Хмельницького відділу обслуговування громадян №2, який знаходиться за адресою: м.Хмельницький, вул.Володимирська, 49.

Також, відповідач вказав, що подана позивачем заява про перерахунок пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року від 25.07.2018 року не відповідає формі, встановленій додатком 3 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України №22-1 від 25.11.2005 року.

Отже, відповідач не заперечує той факт, що позивачем була подана заява про перерахунок пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року від 25.07.2018 року.

Суд враховує те, що при зверненні ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області із заявою про перерахунок пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року від 25.07.2018 року, позивачем також до заяви було додано копію паспорта та орденської книжки.

Згідно ст.10 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» у разі виявлення нових даних про заслуги пенсіонера перерахунок пенсії за особливі заслуги здійснюється з дати подання заяви з усіма необхідними документами.

Згідно пункту 4 ст.17 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» у разі якщо за нормами цього Закону для відповідної категорії осіб передбачено вищі розміри надбавок, ніж були встановлені раніше, відповідний перерахунок проводиться територіальним органом Пенсійного фонду України.

Враховуючи зазначені вище норми законодавства, подання заяви з усіма необхідними документами необхідно у разі виявлення нових даних про заслуги пенсіонера.

Оскільки дані позивача не змінювались, а також враховуючи те, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області не було взято до уваги подану позивачем заяву про перерахунок пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року від 25.07.2018 року, до якої було додано копію паспорта та орденської книжки, а тому суд вважає, що відповідач протиправно відмовив позивачу у перерахунку пенсії за особливі заслуги перед Україною у розмірі 23% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» та наказу Міністерства соціальної політики України № 2054 від 27.12.2017 року.

Також, в судовому засіданні 29.11.2018 року допитано свідка ОСОБА_4, яка надала суду пояснення, а саме що вона працює в Головному управління Пенсійного фонду України, 25.07.2018 року до неї звернулася ОСОБА_1 із письмовим зверненням про перерахунок пенсії, копією паспорта та орденської книжки та просила зареєструвати письмове звернення. Також свідок пояснила, що вона отримала вказані документи та передала до сектору звернення громадян.

Крім того, суд вважає безпідставним посилання відповідача на лист Міністерства соціальної політики України від 08.06.2018 року, яким роз'яснено, що пенсії за особливі заслуги перед Україною, встановлені до 11.10.2017 року, розміри яких є більшими підлягають перерахунку згідно із умовами визначеними ч. 4 ст.45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», оскільки вказаний лист не є нормативно-правовим актом, який має обов'язковий характер, тому інформація викладена в ньому має інформаційний (рекомендаційний) зміст, не встановлює правових норм, а тому не спростовує позицію позивача у спірних правовідносинах та не може бути належним доказом правомірності дій відповідача.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області протиправною відмовлено у здійснення перерахунку ОСОБА_1 пенсії за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року №2054.

З урахуванням зазначеного, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1, а саме щодо визнання бездіяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1 протиправною та зобов'язання Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області перерахувати ОСОБА_1 пенсію за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року №2054, підлягають задоволенню.

Вирішуючи позовні вимоги про стягнення моральної шкоди в розмірі 10000 грн, завданої протиправними діями та бездіяльністю відповідача, суд зазначає наступне.

Частинами першою та другою статті 22 ЦК України визначено, що особа, якій завдано збитків (майнової шкоди) у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Згідно зі статтею 1167 ЦК України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Моральна шкода відшкодовується незалежно від вини органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, фізичної або юридичної особи, яка її завдала: 1) якщо шкоди завдано каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю фізичної особи внаслідок дії джерела підвищеної небезпеки; 2) якщо шкоди завдано фізичній особі внаслідок її незаконного засудження, незаконного притягнення до кримінальної відповідальності, незаконного застосування як запобіжного заходу тримання під вартою або підписки про невиїзд, незаконного затримання, незаконного накладення адміністративного стягнення у вигляді арешту або виправних робіт; 3) в інших випадках, встановлених законом.

Відповідно до пункту 9 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 № 4 "Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди" розмір відшкодування моральної шкоди суд повинен визначати залежно від характеру та обсягу страждань, немайнових витрат, які зазнав позивач.

Під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб (п. 3 вказаної постанови).

Стверджуючи про те, що відповідачем завдано моральну шкоду, позивачем не доведено факту завдання немайнових втрат, спричинених моральними та фізичними стражданнями, які спричинили негативні зміни у житті особи. Як і не доведені самі негативні зміни у житті. Окрім того, позивачем не обґрунтовано розміру відшкодування шкоди в сумі 10000 грн. та не підтверджено її документально.

Так як позивачем не надано доказів завдання їй такої шкоди та причинно-наслідкового зв'язку між діями відповідача і такою шкодою, а тому підстави для задоволення позову в частині стягнення моральної шкоди відсутні.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб'єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб'єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення частково.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1 протиправною та зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області перерахувати ОСОБА_1 пенсію за особливі заслуги перед Україною з 11 жовтня 2017 року у розмірі 23% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність згідно з наказом Мінсоцполітики від 27.12.2017 року №2054.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області подати звіт про виконання судового рішення на протязі одного місяця з дня набрання судовим рішенням законної сили.

В задоволенні позовної вимоги щодо стягнення моральної шкоди з відповідача відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 04 грудня 2018 року

Позивач:

ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, 29000 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1)

Відповідач:

Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (вул. Герцена, 10, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 21318350)

Третя особа:

Головне управління Державної казначейської служби України у Хмельницькій області (вул.Свободи, 70, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 37971775)

Головуючий суддя

П.М. Майстер

Джерело: ЄДРСР 78320949
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку