open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
9 Справа № 822/229/18
Моніторити
Постанова /16.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Рішення /06.03.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.02.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 822/229/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /16.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /30.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /30.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2018/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.05.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.04.2018/ Вінницький апеляційний адміністративний суд Рішення /06.03.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.02.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2018/ Хмельницький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/229/18

Головуючий у 1-й інстанції: Блонський В.К.

Суддя-доповідач: Мацький Є.М.

30 листопада 2018 року

м . Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мацького Є.М.

суддів: Охрімчук І.Г. Капустинського М.М.

за участю:

секретаря судового засідання: Охримчук М.Б.,

представника апелянта Лебедюка М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 березня 2018 року (рішення ухвалено у м. Хмельницькому, повний текст рішення складено 12.03.2018, час ухвалення рішення не зазначено) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання бездіяльність протиправною та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

І . ІСТОРІЯ СПРАВИ

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

1.ОСОБА_3 звернулась до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, в якому просила :

1.1.визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо не включення до розрахунку пенсії позивача суми матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі 9222, 50 грн., матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань - 4665,00 грн., премії до державних, професійних свят та ювілейних дат - 200,00 грн., компенсації за невикористану відпустку - 11314, 50 грн., що зазначені у довідці № 260 від 08.12.2017 року про види грошового забезпечення для обчислення пенсії, виданої Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області;

1.2. зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_3 пенсії, починаючи з 15.12.2016 року, на підставі довідки Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області № 260 від 08.12.2017 року про види грошового забезпечення для обчислення пенсії, з урахуванням включеного до складу грошового забезпечення, з якого призначається пенсія, суми матеріальної допомоги на оздоровлення, суми матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, суми премії до державних, професійних свят та ювілейних дат, суми компенсації за невикористану відпустку.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

2. 6 березня 2018 року рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду позовні вимоги задоволені частково.

2.1. Визнана протиправною та скасована відмова Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області № 1255/К-8 від 29.12.2017 року в проведенні перерахунку раніше призначеної пенсії ОСОБА_3, відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

2.2.Зобов'язано Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_3 пенсії, починаючи з 15.12.2017 року, на підставі довідки Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області № 260 від 08.12.2017 року про види грошового забезпечення для обчислення пенсії, з урахуванням включеного до складу грошового забезпечення, з якого призначається пенсія, суми матеріальної допомоги на оздоровлення, суми матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, суми премії до державних, професійних свят та ювілейних дат, суми компенсації за невикористану відпустку.

2.3. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

3. Апелянт, не погодившись з рішенням суду першої інстанції і вказав, що відповідно до статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" до складу грошового забезпечення військовослужбовців входять: посадовий оклад; оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

4. Такі види грошового забезпечення, як матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально - побутових питань, премії до державних, професійних свят та ювілейних дат, компенсація за невикористану відпустку не мають систематичного характеру, є тимчасовими виплатами, залежать від певних обставин, їх розмір не є фіксованим, а тому вони не належать до щомісячних виплат та додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу Державної служби України з надзвичайних ситуацій, які враховуються при обчисленні розміру пенсії за Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

ІІ . СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ.

5. ОСОБА_3 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Хмельницькій області та з 29.04.2016 року отримує пенсію по інвалідності у розмірі пенсії за вислугу років з розрахунку 60 % від отримуваного грошового забезпечення відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 року № 2262-ХІІ (далі - Закон №2262-ХІІ).

6. 15.12.2017 року позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області із заявою, в якій просила здійснити перерахунок її пенсії з урахуванням довідки, виданої Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області № 260 від 08.12.2017 року про види грошового забезпечення для обчислення пенсії.

7. Листом від 29.12.2017 року № 1255/К-8 Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області відмовило позивачу у здійсненні перерахунку та виплаті пенсії з урахуванням усіх складових грошового забезпечення, зазначених у довідці Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області № 260 від 08.12.2017 року.

8. Підставою для відмови відповідач зазначає статтю 43 Закону № 2262-ХІІ та пункт 7 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей" (далі - Порядок № 393).

9. Не погоджуючись з такою відмовою відповідача, позивач звернулась до суду за захистом своїх порушених прав.

ІІІ . ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

10. Позивач зазначила, що з 29.04.2016 року їй призначена пенсія по інвалідності у розмірі пенсії за вислугу років з розрахунку 60 % від отримуваного грошового забезпечення відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

11. В грудні 2017 року позивач звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області із заявою, в якій просила здійснити перерахунок її пенсії з урахуванням довідки, виданої Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області № 260 від 08.12.2017 року про види грошового забезпечення для обчислення пенсії.

12. Однак, листом від 29.12.2017 року № 1255/К-8 Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області відмовило позивачу у здійсненні перерахунку та виплаті пенсії з урахуванням усіх складових грошового забезпечення, зазначених у довідці Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області № 260 від 08.12.2017 року.

13. Апелянт зазначив, що відповідно до статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" до складу грошового забезпечення військовослужбовців входять: посадовий оклад; оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

14. Такі види грошового забезпечення, як матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально - побутових питань, премії до державних, професійних свят та ювілейних дат, компенсація за невикористану відпустку не мають систематичного характеру, є тимчасовими виплатами, залежать від певних обставин, їх розмір не є фіксованим, а тому вони не належать до щомісячних виплат та додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу Державної служби України з надзвичайних ситуацій, які враховуються при обчисленні розміру пенсії за Законом України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

І V. ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

15. Відповідно до частини 3 статті 43 Закону № 2262-XII (у редакції, чинній на час призначення пенсії позивачу) пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

16. Пунктом 7 Порядку № 393 (у редакції, чинній на час призначення пенсії позивачу) встановлено, що пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з урахуванням таких його видів: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

17. Основні засади державної політики у сфері соціального та правового захисту осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, працівників органів управління та сил цивільного захисту і членів їхніх сімей визначає розділ Х Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 року № 5403-VI.

18. Відповідно до статті 125 Кодексу цивільного захисту України держава гарантує достатнє грошове забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту з метою створення умов для належного та сумлінного виконання ними службових обов'язків.

19. Стаття 24 Закону №504/96-ВР гарантує, що у разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі не використані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину - особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи. За бажанням працівника частина щорічної відпустки замінюється грошовою компенсацією. При цьому тривалість наданої працівникові щорічної та додаткових відпусток не повинна бути менше ніж 24 календарних дні.

20. Стаття 33 Закону №3723-XII не містить положень про включення до заробітної плати державного службовця такої виплати, як компенсація за невикористані дні відпустки при звільненні. Правові підстави для її виплати встановлені статтею 24 Закону №504/96-ВР, які пов'язані зі звільненням особи зі служби.

21. Порядок та умови грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту встановлюються Кабінетом Міністрів України.

22. Так, згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (далі - Постанова № 1294), якою, серед іншого, затверджено схеми посадових окладів осіб рядового і молодшого начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

23. Аналогічні положення щодо визначення грошового забезпечення містить і підпункт 1.3 пункту 1 Інструкції про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, затвердженої наказом МВС України від 10 червня 2008 року № 475 (далі - Інструкція № 475).

24. Розділ V Інструкції № 475 визначає порядок преміювання осіб рядового і начальницького складу.

25. Розділ XV Інструкції № 475 визначає порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби цивільного захисту.

26. Розділ XVIII Інструкції № 475 визначає порядок виплати матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.

27. Розділ XIX Інструкції № 475 визначає порядок виплати допомоги для оздоровлення.

V. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

28. Керівники (начальники) органів управління (підрозділів) мають право здійснювати преміювання осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальні результати діяльності.

29. Преміювання осіб рядового і начальницького складу здійснюється в межах фонду преміювання, утвореного в розмірі, визначеному наказом ДСНС України на відповідний рік, але не менше 10 відсотків фонду посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

30. Виплата премій здійснюється щомісяця за минулий місяць під час виплати грошового забезпечення за поточний місяць у межах фонду преміювання за розрахунковий період. Розмір премій визначається наказом керівника (начальника) органу управління (підрозділу), керівникам органу управління (підрозділу) - наказами вищих начальників.

31. Особам рядового і начальницького складу, звільненим зі служби цивільного захисту (крім звільнених за віком, станом здоров'я та у зв'язку із скороченням штатів), які щорічну основну відпустку за поточний рік не використали, виплачується грошова компенсація за невикористані дні щорічної основної відпустки, яка надається пропорційно часу, прослуженому в році звільнення, за кожний повний місяць служби.

32. При виплаті грошової компенсації за невикористану у році звільнення зі служби цивільного захисту відпустку до розрахунку береться грошове забезпечення особи рядового чи начальницького складу, яке вона отримувала на день звільнення.

33. Особам рядового і начальницького складу, які звільняються із служби цивільного захисту за станом здоров'я, виплачується одноразова грошова допомога при звільненні зі служби цивільного захисту в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.

34.Особам рядового і начальницького складу за рішенням керівника (начальника) органу управління (підрозділу) один раз на рік може надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує місячного грошового забезпечення.

35. При визначенні розміру матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань до розрахунку місячного грошового забезпечення беруться: посадові оклади, оклади за спеціальним званням, доплати і надбавки постійного характеру та щомісячна премія у розмірі, що не перевищує розміру, затвердженого положенням про преміювання осіб рядового і начальницького складу (пункт 1 розділу V цієї Інструкції), які встановлені особі рядового або начальницького складу на день звернення.

36. Особам рядового і начальницького складу, в тому числі тим, хто перебуває в розпорядженні органу управління (підрозділу), за рішенням начальника органу управління (підрозділу) один раз на рік може надаватися допомога для оздоровлення в розмірах, що не перевищує їх місячного грошового забезпечення.

37. Визначення розміру місячного грошового забезпечення для обрахунку допомоги для оздоровлення проводиться у тому ж порядку, що і при обрахунку матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, визначеному пунктом 3 розділу XVIII цієї Інструкції.

38. Отже, зазначені допомоги є одноразовими додатковими видами грошового забезпечення, які відповідно до частини другої статті 9 Закону № 2011-ХІІ відносяться до складу грошового забезпечення військовослужбовців.

39. Матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, премія до державних, професійних свят та ювілейних дат, з яких сплачено страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, відносяться до складу грошового забезпечення військовослужбовців, з якого обчислюється пенсія.

40. Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду України від 10.03.2015 року № 21-70а15.

41. Стосовно доводів апелянта про те, що перелічені вище виплати не належать до щомісячних виплат і додаткових видів грошового забезпечення військовослужбовців, відповідно не враховуються при обчисленні пенсії, то такі ґрунтуються на висновках Конституційного Суду України, викладених в рішенні від 13 травня 2015 року у справі № 4-рп/2015.

42. За цим рішенням Конституційний Суд України в аспекті порушеного у конституційному зверненні питання щодо розуміння положень частини 3 статті 63 Закону № 2262-ХІІ роз'яснив, що до встановлення виключно законами України нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, на підставі введення яких усі призначені за цим законом пенсії підлягають перерахунку, належать лише надбавки, доплати підвищення.

43. До такого висновку цей суд дійшов, проаналізувавши положення статті 63 Закону № 2262-ХІІ (щодо видів грошового забезпечення при перерахунку раніше призначених пенсій) у взаємозв'язку зі статтею 43 Закону № 2262-ХІІ (щодо видів грошового забезпечення, які враховуються для призначення пенсій) і в підсумку констатував, що «перелік щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, введення яких є підставою для перерахунку пенсій зазначених категорій осіб, визначається виключно законами України» і що такими є лише «надбавки, доплати, підвищення».

44. Необхідність у роз'ясненні положень статті 63 Закону № 2262-ХІІ, як зазначено в рішенні, виникла у зв'язку з тим, що суди по різному трактують встановлення Кабінетом Міністрів України щомісячної додаткової грошової винагороди як підставу для перерахунку пенсії відповідно до зазначеної вище статті.

45. Отож, висновок, до якого дійшов цей суд, стосується порядку перерахунку пенсії у зв'язку зі встановленням нової щомісячної додаткової винагороди, а не порядку призначення пенсії, зокрема - видів грошового забезпечення, з яких вона розраховується.

46. Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що апелянт діяв протиправно, не включивши дані види грошового забезпечення до складу грошового забезпечення позивача, з якого обчислювався розмір її пенсії, а тому права останньої підлягають судовому захисту шляхом визнання протиправною та скасування відмови Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області № 1255/К-8 від 29.12.2017 року в проведенні перерахунку раніше призначеної пенсії ОСОБА_3, відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

47. Державні гарантії права на відпустки, визначення умов, тривалості і порядку надання їх працівникам для відновлення працездатності, зміцнення здоров'я, а також для виховання дітей, задоволення власних життєво важливих потреб та інтересів, всебічного розвитку особи встановлені Законом України «Про відпустки» від 15.11.1996 №504/96-ВР (далі - Закон №504/96-ВР).

48. Грошова компенсація за невикористані дні відпустки є одноразовою виплатою, яка, хоча і включається до фонду заробітної плати (додаткового), проте є виплатою за невідпрацьований час (п.2.2.12 Інструкції зі статистики заробітної плати), тобто має іншу правову природу - відноситься до разових платежів; не пов'язана з виконанням позивачем своїх службових обов'язків і має компенсаційний характер, пов'язаний, як правило, із фактом звільнення працівника.

49. Аналогічна позиція висловлена у постанові ВС від 10.04.2018 року у справі № 205/4584/16-а.

50. В даному випадку компенсація за не використану відпустку позивачу виплачено поза межами 24-х місячного строку отримання грошового забезпечення позивачем, який береться для обрахунку розміру пенсії позивача.

51. Таким чином, грошова компенсація за невикористану відпустку при звільненні не входить до системи оплати праці згідно Закону №3723-ХІІ, з якої обраховується пенсія, а має інше правове призначення, а тому, вимога про її включення до складу грошового забезпечення, з якого нараховується пенсія задоволенню не підлягає.

VІ. ВИСНОВКИ СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

52. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

53. За частинами 1-2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

54. Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

55. Згідно зі ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

56. Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

57. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

58. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

59. Зазначеним вимогам закону судове рішення відповідає не в повній мірі.

60. Суд апеляційної інстанції визнає, що суд першої інстанції в частині врахування для обчислення пенсії ОСОБА_3 суми компенсації за невикористану відпустку допустив неправильне застосування норм матеріального права.

61. Таким чином рішення суду першої інстанції в частині зобов"язання врахувати для обчислення пенсії ОСОБА_3 суми компенсації за невикористану відпустку підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову в цій частині.

62. В решті судове рішення є законним та обгрунтованим, підстав для його скасування немає.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області задовольнити частково.

Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області про визнання бездіяльність протиправною та зобов'язання вчинити дії в частині врахування для обчислення пенсії ОСОБА_3 суми компенсації за невикористану відпустку скасувати та прийняти в цій частині нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

У решті рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.03.2018 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 04 грудня 2018 року.

Головуючий

Мацький Є.М.

Судді

Охрімчук І.Г. Капустинський М.М.

Джерело: ЄДРСР 78310997
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку