open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 807/2074/17
Моніторити
Ухвала суду /15.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /28.11.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Рішення /12.03.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 807/2074/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /15.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /11.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /28.11.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2018/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2018/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Рішення /12.03.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.01.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2018/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2018 року

Львів

№ 857/713/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Кухтея Р.В., Попка Я. С;

за участю секретаря судового засідання - Джули В. М.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2018 року в справі № 807/2074/17 (головуючий суддя - Плеханова З. Б., м. Ужгород, повне судове рішення складено 16 березня 2018 року) за позовом ОСОБА_1 до Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

27 грудня року Закарпатським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву ОСОБА_1 до Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області про визнання відмови Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області у призначенні позивачу пенсії державного службовця неправомірною; зобов'язання Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області призначити позивачу пенсію державного службовця з 03 листопада 2017 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відмова Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області в задоволенні заяви про перехід на пенсію державного службовця, є протиправною, оскільки вона не ґрунтується на нормах чинного законодавства, так як посада довіреного лікаря ЦК є посадою, що дає право на такий вид пенсії.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2018 року позов задоволено. Визнано відмову Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області у призначенні ОСОБА_1 пенсії державного службовця неправомірною. Зобов'язано Ужгородське об'єднане управління Пенсійного фонду України Закарпатської області призначити ОСОБА_1 пенсію державного службовця з 03 листопада 2017 року.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідачем - Ужгородським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Закарпатської області, подано апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено норми матеріального та процесуального права. Також зазначено, що період роботи позивача на посаді довіреного лікаря ЦК з 1 березня 1982 року по 24 жовтня 1990 року зарахувати до стажу роботи на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, підстав не має, а отже і права на призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» позивач не має.

Неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, тому відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Встановлено, що позивач з листопада 2014 року перебуває на обліку в Ужгородському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Закарпатської області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

03 листопада 2017 року, позивач звернувся до відповідача із заявою про перехід з пенсії за вислугу років відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на пенсію державного службовця ( а.с.10).

Листом від 14 грудня 2017 року № 02-Щ-241 ( а.с.11) Ужгородським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Закарпатської області було відмовлено позивачу в переході з пенсії за вислугу років на пенсію згідно із Законом України "Про державну службу" , мотивуючи тим, що відповідно до записів трудової книжки заявнику в період роботи на посаді довіреного лікаря ЦК не встановлюється відповідний ранг державного службовця, а трудовий стаж з 01 березня 1982 року по 01 листопада 1997 року враховано у період роботи для призначення пенсії за вислугу років , про що було зазначено у вкладці № 68 протоколу № 73 від 12 грудня 2017 року ( а.с. 10а).

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Встановлено, що відповідно до записів трудової книжки, в період з 01 березня 1982 року по 01 листопада 1997 року, ОСОБА_1 працював довіреним лікарем ЦК профспілки працівників будівництва та промбудматеріалів Закарпатської області (а.с.12-20).

У листі Управління державної служби Головного управління Державної служби України в Закарпатській області № 19/ТО0701-13 у відповідь на звернення щодо зарахування до стажу державної служби періоду роботи з 01 березня 1982 року по 11 листопада 1997 року на посаді довіреного лікаря ЦК профспілки працівників будівництва та промбудматеріалів по Закарпатській області зазначено, що перелік посад і органів, час роботи в яких зараховується до стажу державної служби, визначено Порядком обчислення стажу державної служби, затвердженим Постановою КМУ від 03.05.1994 року № 283( із змінами та доповненнями) та додатком до нього, де передбачено зарахування до стажу роботи в організаціях. передбачених абзацом 4 пункту 3 Положення, затвердженого ПКМУ від 20.12.1993 року № 1049, у відповідності до чого стаж роботи у вказаний період може бути включений до стажу державної служби.( а.с. 23)

З наявної у матеріалах справи довідки № 07-12/05 Управління Держпраці у Закарпатській області про стаж державної служби від 07 листопада 2017 року вбачається, що на даний час позивач займає посаду начальника відділу з питань гігієни праці Управління Держпраці у Закарпатській області, стаж державної служби станом на 01 листопада 2017 року становив 13 років 05 місяців 22 дні, з яких 8 років 07 місяців 24 дні - стаж на посаді довіреного лікаря ЦК у Закарпатському обкомі профспілки працівників будівництва і ПБМ. (а.с.22).

Згідно Протоколу засідання президіуму Закарпатського обкому профспілки робітників будівництва та пробудматеріалів від 23 лютого 1982 року ОСОБА_1 був затверджений на посаду довіреного лікаря профспілки робітників будівництва та пробудматеріалів.

У відповідності до Положення про довіреного лікаря профспілок України, затвердженого постановою президії Ради ФНП України від 14.04.1992 року № П-16-7- довірений лікар профспілок є довіреною особою профспілок по здійсненню контролю за дотриманням законодавства в сфері охорони здоров'я трудящих, студентської молоді... представляє і захищає їх права та інтереси в державних закладах, господарських, оздоровчих організаціях.

Відповідно до ст.10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» особі, яка має одночасно право на різні види, призначається один з цих видів пенсії за її вибором.

Відповідно до ч. 3 ст. 45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

На момент звернення позивача до органу Пенсійного фонду із завою про переведення на інший вид пенсії 03 листопада 2017 року порядок призначення пенсії для державних службовців врегульований Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII, який набрав чинності 01.05.2016 року.

Відповідно до ст. 90 вказаного Закону пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Водночас, відповідно до п.п. 10-12 Прикінцевих положень Закон України «Про державну службу» № 889-VIII державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (в редакції від 16.12.1993 № 3723-XII) та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Перелік посад державної служби, які займали особи з числа колишніх державних службовців, що належать до певної категорії посад, передбачених цим Законом, визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку призначення пенсій деяким категоріям працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 14.09.2016 року № 622, передбачено, що згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 р. «Про державну службу» на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. «Про державну службу» мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. «Про державну службу» займають посади державної служби, досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців.

Відповідно до ст.37 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 № 3723-XII на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058, за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців.

Встановлено, що станом на день подання заяви про призначення ОСОБА_1 пенсії державного службовця - на 03 листопада 2017 року , він мав вік 62 роки та працював на посаді державного службовця 6 рангу - начальником відділу з питань гігієни праці управління Держпраці у Закарпатській області. Загальний стаж державної служби позивача станом на 01 листопада 2017 року становив 13 років 05 місяців 22 дні.

Згідно п.6 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №229 передбачено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється відповідно до п.8 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про державну службу».

Пунктом 8 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" визначено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Тобто, обчислення стажу державної служби за періоди роботи до 01 травня 2016 року (до моменту вступу в дію Закону України «Про державну службу» № 889-VII від 10.12.2015) здійснюється відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 травня 1994 року № 283 (далі Порядок № 283).

Згідно з п.3 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 травня 1994 р. № 283 до стажу державної служби включаються, зокрема, час роботи в організаціях, передбачених абзацом 4 пункту 3 Положення про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої влади та інших державних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. №1049.

У відповідності до абзацу 4 пункту 3 Положення про порядок і умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років працівникам органів виконавчої влади та інших державних органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. №1049 до стажу роботи, який дає право на одержання надбавки за вислугу років, зараховується стаж роботи в організаціях (крім роботи у кооперативних та інших громадських організаціях), передбачених ст.118 КЗпП України, зокрема в партійних, профспілкових і комсомольських на виборних посадах та посадах відповідальних працівників до припинення дії ст.6 Конституції УРСР і внесення змін до ст. 7 Конституції СРСР, тобто до 24 жовтня 1990 року у відповідності до Закону УРСР "Про зміни і доповнення Конституції (Основного Закону) Української РСР від 24.10.1990 року №404-ХІІ.

Згідно з роз'ясненнями Міністерства юстиції України від 3 червня 1994 року №4-5-1156, погодженими з Кабінетом Міністрів України, до стажу державної служби зараховують період роботи в цих органах лише на виборних та відповідальних посадах до припинення дії cт. 6 Конституції УРСР і внесення змін до cт. 7 Конституції УРСР (до 24 жовтня 1990 року). Цими статтями за партійними, профспілковими і комсомольськими органами закріплювалося право на участь у здійсненні управлінських функцій. Відповідальною вважають посаду, на яку приймають колегіальним органом (постановою конференції, зборів, комітету, бюро) партійних, комсомольських та профспілкових організацій.

Посада довіреного лікаря була відповідальною посадою у профспілці, тому за приписами ст.118 КЗпП України стаж роботи позивача за період з 01 березня 1982 року по 24 жовтня 1990 року у ЦК профспілки працівників будівництва та промисловості будівельних матеріалів на посаді довіреного лікаря є стажем державної служби.

Отже, враховуючи викладене, до стажу державної служби може бути включений період роботи на виборних та відповідальних посадах до 24.10.1990 р. тобто по день набрання законної сили Закону Української РСР від 24.10.90р. №404-ХІІ, яким були внесені відповідні зміни до Конституції УРСР.

Таким чином періоди роботи ОСОБА_1 з 01 березня 1982 року по 24 жовтня 1990 року - час роботи довіреним лікарем ЦК профспілки, на яку він був прийнятий колегіальним органом, зараховується до його стажу державної служби.

Згідно з ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.

Керуючись статтями 229, 241, 250, 308, 310, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Ужгородського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Закарпатської області - залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 березня 2018 року в справі № 807/2074/17 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя

С. П. Нос

судді

Р. В. Кухтей

Я. С. Попко

Повне судове рішення складено 03 грудня 2018 року.

Джерело: ЄДРСР 78266361
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку