open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 листопада 2018 року № 826/10411/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Федорчука А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін матеріали адміністративної справи

за позовом

ОСОБА_1 (02068, м.Київ, вул.Драгоманова, 13/10)

до

Міністерства внутрішніх справ України (01601, м.Київ, вул. Академіка Богомольця, 10)

про

визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) до Міністерства внутрішніх справ України (далі по тексту - відповідач), в якому (з урахуванням заяви про зміну предмету позову) просить:

- визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії без врахування підвищення окладу за спеціальним званням Генерал поліції третього рангу, починаючи з 01 січня 2016 року;

- зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надати позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням підвищення окладу за спеціальним званням Генерал поліції третього рангу у розмірі 2 600,00 грн., починаючи з 01 січня 2016 року;

- зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надати позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням надбавки за почесне звання «Заслужений» у розмірі 15 % від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2016 року;

- зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надати позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням премії у розмірі 100% від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2016 року;

- встановити судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом зобов'язання Міністерства внутрішніх справ України подати у десятиденний строк з моменту набрання рішенням законної сили звіт про виконання рішення суду.

Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначив, що Міністерством внутрішніх справ України протиправно всупереч вимог статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» не було враховано підвищення окладу за спеціальне звання для відповідної посади, що спричинило порушення права позивача на соціальний захист.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18 липня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

03 серпня 2018 року представник Міністерства внутрішніх справ України надіслав до суду відзив на адміністративний позов, у якому зазначив, що з 01 березня 2018 року постанова Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 07 листопада 2007 року №1294 втратила свою чинність, та як наслідок, види грошового забезпечення, що були визначені даною постановою Уряду не можуть бути включені до довідки про розмір грошового забезпечення позивача для перерахунку пенсії.

Крім того, представник відповідача звернув уваги, що згідно з пунктом 3 Постанови Кабінету Міністрів України «Про перерахунок пенсії особам, які звільнені з військової служби, та деяких інших категоріям осіб» від 21 лютого 2018 року №103, пенсії осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції) підлягають перерахунку з 01 січня 2016 року за прирівняною посадою із розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премії в розмірах, установлених законодавством за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

Представник відповідача стверджує, що положення постанови Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року №1294 не застосовуються при визначенні грошового забезпечення поліцейських з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988.

Позивач подав до суду відповідь на відзив Міністерства внутрішніх справ України, в якій зазначив, що право на перерахунок пенсії відповідно до зазначеної постанови Уряду від 11 листопада 2015 року №988 відповідачем не заперечується. При цьому, з часу виникнення підстав для проведення перерахунку пенсії на підставі постанови №988 до часу надання Пенсійному фонду України інформації про проведення перерахунку пенсій Міністерство внутрішніх справ України допустило протиправну бездіяльність. Крім того, станом на момент видачі позивачу довідки, постанова Кабінету Міністрів України №1294 була чинною, а тому доводи відповідача є безпідставними.

З огляду на викладене вище та відсутність клопотань сторін про розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі матеріалів (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 у березні 2010 року звільнений з посади заступника Міністерства внутрішніх справ України та вийшов на пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» у спеціальному званні Генерал-майор міліції.

У серпні 2017 року Міністерство внутрішніх справ України надало позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії №22/6-70768 від 04 серпня 2017 року, в якій визначено, що посадовий оклад складає 14 000,00 грн.; оклад за військовим (спеціальним) званням генерал-майор 140,00 грн.; надбавка за вислугу років (відс.) - 48 %, що становить 6 720,00 грн.; надбавка за інтенсивність праці (відс.) - 100 %, що становить 14 000,00 грн.; надбавка за службу в умовах режимних обмежень (відс.) - 20%, що дорівнює 2 800,00 грн., премія - 0,00 грн.; усього - 37 660,00 грн.

31 січня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Міністра внутрішніх справ України із заявою про видачу йому довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням окладу за спеціальним званням в розмірі 2 600,00 грн.

За результатами розгляду вказаної заяви Міністерство внутрішніх справ України листом №22/6-Е-301 від 16 лютого 2018 року повідомило, що при оформленні довідок для перерахунку пенсій особам до їх грошового забезпечення включені надбавки та премія, які передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №304, а саме: надбавка за вислугу років в розмірі 3 % посадового окладу за кожний календарний рік служби, але не більше 50 % посадового окладу; надбавка за інтенсивність праці (в середньому розмірі за відповідною посадою); премія (в середньому розмірі за відповідною посадою).

Також, за інформацією Департаменту фінансово-облікової політики МВС відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №304 заступникові Міністерства внутрішніх справ України встановлено та виплачено надбавку за інтенсивність праці у розмірі 100 % посадового окладу з 01 травня 2016 року, премія не встановлювалась.

Крім того, листом Міністерством внутрішніх справ України від 21 червня 2018 року №22/6-3072 повідомлено, що на час прийняття постанови №304 діяли норми Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» щодо перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції) з урахуванням видів грошового забезпечення встановлених законодавством для поліцейських постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988. Додатково повідомлено, що Мінсоцполітики вважає, що підстави для проведення перерахунку пенсій з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №103 «Про перерахунок пенсії особам, які звільнені з військової служби та деяких іншим категоріям осіб», відсутні.

Незгода позивача із складовими грошового забезпечення, визначених у довідці №22/6-70768 від 04 серпня 2017 року, зумовила його звернення до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України (тут і далі по тексту всі нормативно-правові акти наведені в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин), органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, є Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ(далі також - Закон №2262-ХІІ).

Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв'язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Згідно з частиною 4 статті 63 Закону №2262-ХІІ, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

29 грудня 2015 року набрав чинності Закон України від 23 грудня 2015 року №900-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей» (далі також - Закон №900-VIII).

Цим Законом внесено доповнення до статті 63 Закону №2262-ХІІ, а саме доповнено новою частиною такого змісту: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських».

Частина 2 статті 51 Закону передбачає, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Отже, з урахуванням змін в грошовому забезпеченні, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 (набрала чинності 02 грудня 2015 року), у позивача виникло право на перерахунок пенсії з 01 січня 2016 року.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 (далі також - Порядок № 45).

Пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Відповідно до абз. 7 пункту 5 Порядку № 45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Як вбачається з матеріалів справи, до грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії увійшли наступні виплати: посадовий оклад - 14 000,00 грн.; оклад за військовим (спеціальним) званням генерал-майор - 140,00 грн.; надбавка за вислугу років (відс.) - 48 %, що становить 6 720,00 грн.; надбавка за інтенсивність праці (відс.) - 100 %, що становить 14 000,00 грн.; надбавка за службу в умовах режимних обмежень (відс.) - 20%, що дорівнює 2 800,00 грн., премія - 0,00 грн.

Як вбачається з листа відповідача від 16 лютого 2018 року №22/6-Е-301, за інформацією Департаменту фінансово-облікової політики МВС відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №304 заступникові Міністра внутрішніх справ України встановлено та виплачено надбавку за інтенсивність праці у розмірі 100 % посадового окладу з 01 травня 2016 року, премія не встановлювалась, а відтак підстави для задоволення позовних вимог в частині зобов'язання відповідача надати позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням премії у розмірі 100 % від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2016 року.

Водночас, згідно пункту 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про Національну поліцію», працівникам міліції, які у визначеному цим Законом порядку прийняті на службу до поліції, наказами про призначення на відповідні посади одночасно присвоюються відповідні спеціальні звання поліції відповідно до такої схеми співвідношення спеціальних звань: Генерал-майор міліції - Генерал поліції третього рангу.

Додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» визначено схему окладів поліцейських за спеціальними званнями, відповідно до якої розмір окладу генералу поліції третього рангу складає 2 600,00 грн.

Враховуючи те, що ОСОБА_1 займав посаду заступника Міністра внутрішніх справ України та мав спеціальне звання Генерал-майор міліції, відповідачем неправомірно було нараховано позивачу оклад за (військовим) спеціальним званням у розмірі 140,00 грн. замість законодавчо визначеного 2 600,00 грн.

За таких обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині оскарження дій відповідача та зобов'язання відповідача надати позивачу про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням підвищення окладу за спеціальним званням Генерал поліції третього рангу у розмірі 2 600,00 грн., починаючи з 01 січня 2016 року.

При цьому, суд звертає увагу, що перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону. Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі (п. 4 Порядку № 45).

Крім того, положеннями пункту 5 Порядку №45 (в редакції станом на момент видачі позивачу довідки) визначено, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:

- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;

- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання «заслужений» чи «народний», службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;

- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;

- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію;

- щомісячні надбавки за особливі умови служби (крім надбавки за службу у віддаленій місцевості) особам, звільненим з військової служби, які проходили службу та обслуговували ядерну зброю на об'єктах "С", у складальних бригадах ремонтно-технічних баз, у складі екіпажів атомних підводних човнів, на території військових полігонів, де проводилися випробування ядерної зброї або навчання із застосуванням такої зброї, та у військових частинах, що обслуговували космодром "Байконур", якщо такі надбавки виплачувалися їм на день звільнення із служби у відсотках посадового окладу, що встановлювалися до 1 січня 2008 р. для обчислення розміру пенсії, але не більше розміру надбавок за особливі умови служби відповідно до законодавства.

Додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Підпунктом 7 пункту 5 Постанови № 988 визначено виплачувати надбавку за почесне звання «заслужений» - у розмірі 10 відсотків посадового окладу. Надбавка за почесне звання «заслужений» виплачується, коли виконання поліцейськими службових обов'язків згідно з посадами збігається за профілем з почесним званням.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, позивачу на підставі Указу Президента України №1172/2008 від 17 грудня 2008 року присвоєно почесне звання «Заслужений будівельник України».

Так, заслужений будівельник України - державна нагорода України - почесне звання України, яке надається Президентом України відповідно до Закону України «Про державні нагороди України».

Згідно з Положенням про почесні звання України від 29 червня 2001 року, це звання присвоюється робітникам, спеціалістам та керівникам будівельних організацій, підприємств промисловості будівельних матеріалів, підприємств та організацій з будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, працівникам науково-дослідних і проектних інститутів, конструкторських бюро і лабораторій та іншим працівникам, які працюють у галузі будівництва, за значні успіхи у виконанні виробничих завдань, підвищенні продуктивності праці, поліпшенні якості і зниженні собівартості будівельних матеріалів, за впровадження сучасних прогресивних методів і технологій будівництва.

При цьому, як вбачається з Указу Президента України №1172/2008 від 17 грудня 2008 року ОСОБА_1 - полковнику міліції присвоєно почесне звання заслуженого будівельника України за вагомий особистий внесок у боротьбу зі злочинністю, зміцнення законності та правопорядку, бездоганне виконання службового обов'язку, високий професіоналізм та з нагоди Дня міліції.

Аналіз наведеного свідчить, що вказане почесне звання позивачу присвоєно за виконання службових обов'язків, а відтак на виконання вимог постанови №988 відповідач зобов'язаний був врахувати ОСОБА_1 надбавку за почесне звання «Заслужений» у розмірі 10 % посадового обкладу, чого всупереч правовим нормам Міністерством внутрішніх справ України зроблено не було.

За таких обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині.

Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, покладений на нього обов'язок доказування не виконав.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення в частині.

Частиною першою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Наведені процесуальні приписи не є імперативними, передбачають диспозитивну поведінку суду щодо зобов'язання суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Отже, суд вважає, що зобов'язати надати такий звіт, це право суду, а не обов'язок, в тому числі доказів невиконання судового рішення у майбутньому не надано а тому, суд не вбачає підстав для застосування статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 72-73, 76-77, 139, 143, 243-246, 255, 257, 263, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії без врахування підвищення окладу за спеціальним званням Генерал поліції третього рангу, починаючи з 01 січня 2016 року.

3. Зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надати позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням підвищення окладу за спеціальним званням Генерал поліції третього рангу у розмірі 2 600,00 грн., починаючи з 01 січня 2016 року.

4. Зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надати позивачу довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням надбавки за почесне звання «Заслужений» у розмірі 10 % від посадового окладу, починаючи з 01 січня 2016 року.

5. В іншій частині позову відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення встановленого ст. 295 КАС України строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя А.Б. Федорчук

Джерело: ЄДРСР 77912394
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку