open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
30.11.2020
Постанова
25.11.2020
Ухвала суду
08.01.2020
Ухвала суду
02.01.2020
Ухвала суду
12.11.2019
Ухвала суду
30.09.2019
Ухвала суду
12.09.2019
Ухвала суду
28.08.2019
Ухвала суду
21.08.2019
Ухвала суду
21.08.2019
Ухвала суду
29.07.2019
Ухвала суду
25.06.2019
Постанова
25.06.2019
Постанова
14.06.2019
Ухвала суду
30.05.2019
Ухвала суду
30.05.2019
Ухвала суду
30.05.2019
Ухвала суду
30.05.2019
Ухвала суду
30.05.2019
Ухвала суду
29.05.2019
Ухвала суду
27.05.2019
Ухвала суду
27.05.2019
Ухвала суду
27.05.2019
Ухвала суду
27.05.2019
Ухвала суду
27.05.2019
Ухвала суду
27.05.2019
Ухвала суду
17.04.2019
Ухвала суду
12.03.2019
Ухвала суду
20.02.2019
Ухвала суду
20.02.2019
Ухвала суду
13.02.2019
Ухвала суду
16.01.2019
Ухвала суду
24.10.2018
Рішення
24.10.2018
Рішення
01.10.2018
Ухвала суду
31.07.2018
Ухвала суду
26.06.2018
Ухвала суду
26.06.2018
Ухвала суду
31.05.2018
Ухвала суду
31.05.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
14.05.2018
Ухвала суду
24.04.2018
Ухвала суду
29.03.2018
Ухвала суду
12.02.2018
Ухвала суду
Вправо
Справа № 804/210/2427/15-а
Моніторити
Постанова /30.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /24.10.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /24.10.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 804/210/2427/15-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /30.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.01.2020/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /12.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /25.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /24.10.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /24.10.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.03.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.02.2018/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2018 року

Справа № 804/210/2427/15-а

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

ОСОБА_1

за участі секретаря судового засідання

ОСОБА_2

за участі:

представника позивача ОСОБА_3 представника відповідача та представника виконавчого комітету Криворізької міської ради представника управління освіти та науки виконавчого комітету Криворізької міської ради

ОСОБА_4 ОСОБА_5 ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_7 до Криворізької міської ради, треті особи - управління освіти та науки виконавчого комітету Криворізької міської ради, відділ освіти на науки виконавчого комітету Покровської районної у місті ради, управління комунальної власності міста виконавчого комітету Криворізької міської ради, виконавчий комітет Криворізької міської ради, виконавчий комітет Покровської районної у місті ради, виконавчий комітет Саксаганської районної у місті ради, Криворізька загальноосвітня школа 1-2 ступенів № 11, реєстраційна служба Криворізького міського управління юстиції про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

06 лютого 2018 року, на виконання ухвали Саксаганського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області від 09 січня 2018 року, засобами поштового зв’язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа № 804/210/2427/15-а за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_7 до Криворізької міської ради, треті особи - управління освіти та науки виконавчого комітету Криворізької міської ради, відділ освіти на науки виконавчого комітету Покровської районної у місті ради, управління комунальної власності міста виконавчого комітету Криворізької міської ради, виконавчий комітет Криворізької міської ради, виконавчий комітет Покровської районної у місті ради, виконавчий комітет Саксаганської районної у місті ради, Криворізька загальноосвітня школа 1-2 ступенів № 11, реєстраційна служба Криворізького міського управління юстиції про визнання протиправним та скасування рішення Криворізької міської ради № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти».

Позовна заява обґрунтована тим, що рішення Криворізької міської ради № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти» є протиправним та таким, що суперечить вимогам щодо оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів та нормам Конвенції про права дитини від 20.11.1989 року, ратифікованої Постановою Верховної ОСОБА_5 України 27.02.1991 року. Крім того, оскаржуване рішення прийняте з грубим порушенням процедури, оскільки воно приймалось за відсутності представників ініціативної групи батьків та без жодних на те аргументованих підстав щодо доцільності ліквідації школи. Пропозиції громадськості щодо недопущення ліквідації школи на профільній комісії з питань освіти міської ради не обговорювались, зустрічей міського керівництва та обговорення з батьками учнів шкіл та вчителями аргументів на користь ліквідації шкіл не відбувалось. Означене, на думку позивачів, є безумовною підставою для скасування рішення Криворізької міської ради № 3566 від 29.04.2015 року.

06 лютого 2018 року протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу № 804/210/2427/15-а передано на розгляд судді Боженко Н.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2018 року справу № 804/210/2427/15-а прийнято до провадження та призначено розгляд останньої за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

21 березня 2018 року від представника Криворізької міської ради надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував посилаючись на те, що оскаржуване рішення ухвалене Криворізькою міською радою на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, безсторонньо, добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, пропорційно своєчасно, з урахуванням права осіб на участь у процесі прийняття рішення.

Також, 21.03.2018 року на адресу суду від представника виконавчого комітету Криворізької міської ради надійшли письмові пояснення щодо адміністративного позову, в яких зазначено, що на момент прийняття оскаржуваного рішення, діяло Положення про порядок створення, реорганізації, ліквідації навчально-виховних закладів, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 228, пунктом 8 якого визначено, що ліквідація навчально-виховних закладів провадиться засновниками або органами, за рішенням яких їх створено, в порядку, встановленому чинним законодавством. При цьому, пунктом 1.5 Статуту Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, затвердженого наказом управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від 11.07.2012 року № 88ум, засновником Закладу та власником його майна є територіальна громада міста ОСОБА_8 в особі Криворізької міської ради. Згідно пунктом 11.1 вказаного Статуту припинення діяльності Закладу здійснюється шляхом його реорганізації або ліквідації – за рішенням Власника (уповноваженого ним органу), за рішенням суду, господарського суду, згідно з чинним законодавством України. Таким чином, саме до повноважень Криворізької міської ради віднесено вирішення питання створення, реорганізація та ліквідації навчальних закладів комунальної форми власності.

21 березня 2018 року на адресу суду від представника третьої особи – управління освіти і науки виконавчого комітету Криворізької міської ради надійшли письмові пояснення щодо адміністративного позову, в яких останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що Криворізька міська рада є засновником та власником Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, що в свою чергу свідчить про наявність у відповідача відповідних повноважень на прийняття рішення № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти».

29 березня 2018 року на адресу суду від представника відділу освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що позовні вимоги ОСОБА_3 та ОСОБА_7 є безпідставними та не підлягають задоволенню, тому як на виконання рішення № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти» рішенням виконкому Саксаганської районної у місті ради від 20.05.2015 року № 208 створено комісію з ліквідації Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 11 та № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, при цьому комісією вже виконано всі заходи відповідно до затвердженого плану з ліквідації КЗШ № 11 та №54.

Ухвалою суду від 29 березня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження у справі № 804/210/2427/15-а до 25 квітня 2018 року.

03 квітня 2018 року на адресу суду від управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню, оскільки згідно повноважень, делегованих міською радою, управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради відповідно до звернень на ім’я міського голови ОСОБА_9 виконкомів Саксаганської та Жовтневої районних у місті рад, управління освіти і науки виконкому міської ради, ураховуючи низький рівень наповнюваності учнями закладів, заощадження коштів міського бюджету на утримання закладів було підготовлено та винесено на розгляд пленарної сесії міської ради у квітні 2015 року проект рішення «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти», у т.ч. стосовно припинення Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, з повним дотриманням вимог чинного законодавства України: проект рішення було погоджено відділами та управліннями виконкому міської ради; оприлюднене на офіційному веб-сайті виконкому Криворізької міської ради в мережі Інтернет; розглянуто на постійних комісіях Криворізької міської ради. 29 квітня 2015 року рішення було ухвалено на сесії міської ради за № 3566. Станом на теперішній час ліквідаційною комісією закладу виконано всі заходи відповідно до положень Цивільного кодексу України, заходи з припинення вказаної юридичної особи завершено повністю.

24 квітня 2018 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було продовжено строк підготовчого засідання у справі № 804/210/2427/15-а до 11 травня 2018 року та відкладено підготовче засідання.

Позивачем – ОСОБА_3 14 травня 2018 року заявлено клопотання про витребування доказів від Криворізької міської ради та продовження строку підготовчого провадження.

Ухвалою суду від 14 травня 2018 року в задоволенні клопотання ОСОБА_3 про продовження строку підготовчого провадження по справі № 804/210/2427/15-а – відмовлено.

Також, ухвалою суду від 14 травня 2018 року було відмовлено позивачу в задоволенні клопотання про витребування доказів.

14 травня 2018 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

31 травня 2018 року від позивача ОСОБА_3 через канцелярію суду надійшло клопотання про залучення управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради як другого відповідача по справі № 804/210/2427/15-а.

Ухвалою суду від 31 травня 2018 року в задоволенні клопотання позивача – ОСОБА_3 про залучення розробника проекту оскаржуваного рішення № 3566 від 29.04.2015 року - управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради другим відповідачем відмовлено.

26 червня 2018 року через канцелярію суду надійшло клопотання ОСОБА_3 про поновлення строку на подання заяви про збільшення позовних вимог та уточнений адміністративний позов.

Ухвалою суду від 26 червня 2018 року в задоволенні заяви ОСОБА_3 про поновлення строків подання письмової заяви про збільшення позовних вимог та про уточнення позовних вимог відмовлено. Дана ухвала була оскаржена позивачем до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

31 липня 2018 року ухвалою суду провадження у справі № 804/210/2427/15-а зупинено до перегляду ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.06.2018 року в порядку апеляційного провадження. Справу № 804/210/2427/15-а направлено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

21 вересня 2018 року справу № 804/210/2427/15-а повернуто до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

01 жовтня 2018 року ухвалою суду було поновлено провадження у справі № 804/210/2427/15-а та призначено справу до розгляду в судовому засіданні.

Позивач ОСОБА_3 в судовому засіданні призначеному на 26 червня 2018 року просила суд задовольнити позовні вимоги та скасувати рішення Криворізької міської ради № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти», в частині ліквідації Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.

Представник позивача – ОСОБА_3 в судовому засіданні, призначеному на 24 жовтня 2018 року, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити заявлені позовні вимоги.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовної заяви заперечував, посилаючись на письмовий відзив та пояснення щодо адміністративного позову, що містяться в матеріалах справи, у зв’язку з чим просив відмовити в задоволенні позову, оскільки рішення прийнято правомірно.

Представник виконавчого комітету Криворізької міської ради в судовому засіданні проти задоволення позовної заяви заперечував, посилаючись на письмові пояснення, що містяться в матеріалах справи, у зв’язку з чим просив відмовити в задоволенні позову.

Представник управління освіти на науки виконавчого комітету Криворізької міської ради в судовому засіданні також проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на письмові пояснення щодо адміністративного позову, що наявні в матеріалах справи, у зв’язку з чим просив відмовити в задоволенні позову.

Інші представники учасників справи про час, дату та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи, проте у судове засідання не з'явились, про причину неявки суд не повідомили, заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.

Справа розглянута відповідно до вимог статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що наказом управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від 11.07.2012 року № 88ум, за результатами розгляду звернення Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області щодо зміни назви та затвердження статуту в новій редакції у зв’язку з демографічними змінами в складі населення та відсутністю у школі 10-11 класів у новому навчальному році, було:

- змінено назву: Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області на Криворізьку загальноосвітню школу І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області;

- зобов’язано внести відповідні зміни до установчих документів та затверджено статут школи у новій редакції (т. 2 а.с. 88).

29 квітня 2015 року Криворізькою міською радою було ухвалене рішення № 3566 «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти» (т. 1 а.с. 19).

У відповідності до вказаного рішення було вирішено припинити до 01.09.2015 року шляхом ліквідації юридичні особи – комунальні навчальні заклади: Криворізьку загальноосвітню школу І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області (м. Кривий Ріг, вул. Казахська, 1, ідентифікаційний код – 33416250); Криворізьку загальноосвітню школу І-ІІ ступенів № 11 Криворізької міської ради Дніпропетровської області (м. Кривий Ріг, вул. Співдружності, 92а, ідентифікаційний код – 33416376).

Вважаючи, свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, у зв'язку з ліквідацією Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, позивачі звернулись з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно ч.1 ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Отже, питання щодо ліквідації загальноосвітніх навчальних закладів мають розглядати ті суб'єкти, які за власним рішенням відповідно до чинного законодавства створювали такі заклади.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Положеннями ч. 1 ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Пунктом 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 14 Закону України "Про освіту" від 23.05.1991 року чинного на момент виникнення правовідносин (надалі - Закон України "Про освіту") забезпечення розвитку мережі навчальних закладів та установ, організацій системи освіти належить до компетенції місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування в галузі освіти.

Згідно ч. 1 ст. 18 Закону України «Про освіту» навчальні заклади створюються органами державної виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності.

Відповідно ч. 4 ст. 18 Закону України «Про освіту» потреба в навчальних закладах, заснованих на комунальній власності, визначається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Порядок створення, реорганізації та ліквідації навчальних закладів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про загальну середню освіту» (в редакції станом на момент виникнення правовідносин) державні та комунальні загальноосвітні навчальні заклади створюються відповідно центральними, місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і мовних потреб за наявності необхідної кількості учнів (вихованців) відповідно до встановлених нормативів наповнюваності класів, необхідної матеріально-технічної та науково-методичної бази, педагогічних кадрів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Реорганізація і ліквідація загальноосвітніх навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сесії місцевої ради, державної і приватної форм власності - за рішенням засновника (засновників) (ч.6 ст. 11 Закону України "Про загальну середню освіту").

Порядок створення, реорганізації, ліквідації загальноосвітнього навчального закладу був передбачений Постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 228 (чинної на момент виникнення правовідносин, далі – Постанова № 228).

Пунктом 8 Постанови № 228 визначено, що ліквідація навчально-виховних закладів провадиться засновниками або органами, за рішенням яких їх створено, в порядку, встановленому чинним законодавством.

Судом встановлено, що у відповідності до пункту 1.5 Статуту Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, засновником Закладу та власником його майна є територіальна громада міста ОСОБА_8 в особі Криворізької міської ради.

Пунктом 11.1 вказаного Статуту припинення діяльності Закладу здійснюється шляхом його реорганізації або ліквідації – за рішенням Власника (уповноваженого ним органу), за рішенням суду, господарського суду, згідно з чинним законодавством України.

З огляду на зазначене, слід дійти висновку, що до повноважень Криворізької міської ради віднесено вирішення питання щодо створення, реорганізації, та ліквідації навчальних закладів комунальної форми власності.

Рішенням виконавчого комітету Криворізької міської ради від 11.03.2015 року № 116 доручено виконкомам районних у місті рад до 01.04.2015 року проаналізувати наявну мережу загальноосвітніх навчальних закладів та здійснити необхідні кроки для її оптимізації.

Жовтневою районною у місті радою було ухвалено рішення № 259 від 24.03.2015 року, яким відділу освіти виконкому районної у місті ради доручено порушити клопотання перед управлінням освіти і науки виконкому Криворізької міської ради щодо закриття Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54.

Відділом освіти виконкому Жовтневої районної у місті ради, з метою економії бюджетних коштів на утримання закладу, було надіслано звернення від 31.03.2015 року за вих. № 541, погоджене головою Жовтневої районної у місті ради й начальником управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради, з проханням розглянути на сесії Криворізької міської ради питання щодо припинення діяльності Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області як юридичної особи. А в подальшому, листом управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 02.04.2015 року за вих. № 616, з метою ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, порушено клопотання перед Криворізькою міською радою про ліквідацію загальноосвітньої школи № 54 Жовтневого району з 01 вересня 2015 року.

Згідно пояснень представника відповідача, враховуючи потребу у скороченні видатків у зв’язку зі значною нестачею фінансового ресурсу на утримання загальноосвітніх навчальних закладів, у Криворізької міської ради були об’єктивні та достатні підстави для підготовки проекту оскаржуваного рішення щодо ліквідації Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, а саме зменшення з кожним роком кількості учнів та класів – у 2014-2015 навчальному році відкрито 8 класів, у яких навчалося 87 учнів, що становить 36,2% від проектної наповнюваності закладу, та взагалі відсутній 9-й клас. При цьому, середня наповнюваність класів складала 11,2 при нормативній – 30. У закладі на той час працював 31 працівник, з них – 17 педагогів. Видатки бюджету на утримання школи у 2015 році склали 1 430 243,00 грн., у тому числі: на заробітну плату – 804 604,00 грн., на енергоносії – 281 466,00 грн.

Зазначене свідчить про наявність мотивів у Криворізької міської ради для прийняття рішення № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти».

Відповідно до п. 15 ст. 47 Закону України "Про місцеве самоврядування" перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.

Відповідно до ст. 52 Регламенту Криворізької міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 30.11.2010 року №7 (який був чинним на момент ухвалення оскаржуваного рішення міської ради, надалі - Регламент) постійні комісії є органами ради, що обираються з числа їх депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до їх відання, здійсненню контролю за виконанням рішень ради, її виконкому.

Перелік, порядок обрання, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються цим Регламентом та Положенням про постійні комісії, що затверджуються радою у відповідності за Законом України "Про місцеве самоврядування" (ст. 53 Регламенту).

Відповідно до Положення про Постійні комісії міської ради, затвердженого рішенням Криворізької міської ради від 30.11.2010 року №8 постійні комісії з дорученням ради, секретаря або з власної ініціативи попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради готують висновки з цих питань. Основна форма роботи постійних комісій - засідання. Засідання постійних комісій є складовою частиною сесії, вони проводяться до пленарного засідання ради, а також скликаються в разі необхідності головою комісії.

Засідання комісії є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії. За результатами вивчення і розгляду питань постійною комісією готуються висновки та рекомендації, які приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, у випадку його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідання комісії підписуються головою і секретарем. Постійні комісії для вивчення питань, розробки проектів рішень ради можуть створювати підготовчі комісії і робочі групи із залученням представників громадськості, учених та спеціалістів. Проект порядку денного засідання комісії формується її головою з урахуванням питань, що готуються на розгляд поточної сесії ради та плану роботи комісії та пропозицій міського голови, виконавчого комітету, членів комісії та заяв, які надійшли на адресу комісії.

Згідно ст. 9 Регламенту сесії складаються з пленарних засідань, а також з засідань постійних комісій ради.

Сесія є повноважною, якщо її в пленарному засіданні беруть участь більше половини депутатів від загального складу ради (ст. 11 Регламенту).

Згідно ст. 34 Регламенту, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та ніші акти у формі рішень. Рішеннями ради нормативно-правового характеру є рішення, прийняті радою у межах своїх повноважень, які мають загальний чи локальний характер та застосовуються неодноразово. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк уведення їх у дію. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні більшістю голосів від загального складу ради, крім рішень із процедурних питань та випадків, визначених законодавством. Рішення з процедурних питань приймаються більшістю голосів депутатів ради, присутніх на пленарному засіданні.

Згідно ст. 49 Регламенту протокол пленарного засідання є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення та прийняття рішення радою.

Проект рішення, що є предметом оскарження, разом з іншими проектами рішень порядку денного пленарного засідання LIX сесії Криворізької міської ради VI скликання був предметом обговорення на засіданнях постійних комісій Криворізької міської ради, які відповідно до статті 52 Регламенту та Положення про постійні комісії міської ради, затвердженого рішенням Криворізької міської ради від 30.10.2010 року № 8 (яке було чинним на момент ухвалення оскаржуваного рішення міської ради), є органами ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Так на засіданнях постійних комісій міської ради з питань регулювання земельних відносин, планування та забудови міста, міської комунальної власності від 24.04.2015 року з питань освіти, науки, культури та духовності від 24.04.2015 року № 62, з питань законності правопорядку, депутатської діяльності та етики від 24.04.2015 року № 88 було одноголосно підтримано та погоджено порядок денний пленарного засідання LIX сесії Криворізької міської ради VI скликання до якого був включений і проект оскаржуваного рішення міської ради.

Під час судового розгляду справи встановлено, що в засіданні постійної комісії міської ради з питань освіти, науки, культури та духовності 24.04.2015 року, в ході якого відбувалось обговорення питання №26 порядку денного - проект рішення, що є предметом оскарження, приймала участь позивач ОСОБА_3, в якості кореспондента газеті "Промінь Просвіти".

Як вбачається із витягу протоколу пленарного засідання LIX сесії Криворізької міської ради VI скликання від 29.04.2015 року, питання щодо прийняття оскаржуваного рішення міської ради «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти» було предметом обговорення на пленарному засіданні сесії Криворізької міської ради, та схвалене шляхом прийняття рішення міської ради № 3566 більшістю голосів депутатів міської ради, які у відповідності до статті 2 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» є безпосередніми представниками інтересів територіальної громади міста.

Проект рішення та рішення Криворізької міської ради від 29.04.2015 року № 3566 «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти» були оприлюднені на офіційному веб-сайті виконкому Криворізької міської ради у мережі Інтернет, відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Виходячи з викладеного слід дійти висновку, що Криворізькою міською радою було вжито всі необхідні заходи на виконання вимог ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту Криворізької міської ради, затвердженого рішенням Криворізької міської ради від 30.11.2010 року № 7 (який був чинним на момент ухвалення оскаржуваного рішення міської ради).

Рішенням Криворізької міської ради від 29.04.2015 року № 3566 було доручено виконкому Жовтневої районної у місті ради спільно з управлінням освіти і науки виконкому міської ради створити ліквідаційну комісію та забезпечити контроль за її діяльністю, здійснити відповідно до чинного законодавства України заходи з припинення юридичної особи – навчального комунального закладу Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, шляхом її ліквідації, тощо.

З урахуванням вимог ч. 3 ст. 105 Цивільного кодексу України та приписів рішення Криворізької міської ради від 30.03.2011 року № 259 «Про обсяг і межі повноважень районних у місті рад та їх виконавчих органів» зі змінами (яке було чинним на момент ухвалення оскаржуваного рішення міської ради), згідно яких виконавчі органи районних у місті рад мають право спільно з галузевими структурними підрозділами виконкому міськради здійснювати за дорученнями міськради заходи щодо ліквідації, реорганізації, перепрофілювання суб’єктів господарювання, виконавчий комітет Жовтневої районної у місті ради прийняв рішення від 20.05.2015 року № 222 «Про створення комісії з ліквідації Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області та затвердження її складу».

Відповідно до повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи від 10.08.2015 року за вих. № 1882, виданого державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області ОСОБА_10, рішення є виконаним (державна реєстрація 10.08.2015 року, запис № 12271110014001882). Таким чином, навчальний заклад Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області є припиненим.

Слід зазначити, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорюванні права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин. Визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень можливе лише за позовом особи, права або законний інтерес якої порушений цим рішенням. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, а позивач посилається на формальне порушення закону, в адміністративного суду відсутні підстави для задоволення позову. Тобто, обов'язковою умовою для визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень є наявність факту порушення останнім прав, свобод чи охоронюваних законом інтересів особи, яка звернулась до суду.

Позивач ОСОБА_3 не є учасником навчально-виховного процесу та не відноситься до осіб щодо якої застосовано рішення, що є предметом оскарження.

Також, під час судового розгляду справи встановлено, що учні школи № 54 переведені до інших навчальних закладів, в тому числі і діти позивача ОСОБА_7, що підтверджується матеріалами справи. Педагоги загальноосвітнього навчального закладу І-ІІ ступенів №54 працевлаштовані.

За таких обставин, суд вважає, що доводи позивачів про незаконність прийнятого Криворізькою міською радою рішення № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти», не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, оскільки відповідачем доведено правомірність прийняття оскаржуваного рішення, а відтак підстав для скасування вказаного рішення немає. При цьому доводи позивачів направлені на скасування рішення в частині ліквідації Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №54 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, а рішення стосується також і Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №11 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд також застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Враховуючи зазначене, системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає, оскільки рішення Криворізької міської ради № 3566 від 29.04.2015 року «Про припинення юридичних осіб (окремих навчальних комунальних закладів) шляхом їх ліквідації та удосконалення мережі районних методичних кабінетів галузі освіти», прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений законодавством.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв’язку з відмовою позивачу в задоволенні позову понесені ним судові витрати, пов’язані зі зверненням до суду, не відшкодовуються.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3, ОСОБА_7 до Криворізької міської ради, треті особи - управління освіти та науки виконавчого комітету Криворізької міської ради, відділ освіти на науки виконавчого комітету Покровської районної у місті ради, управління комунальної власності міста виконавчого комітету Криворізької міської ради, виконавчий комітет Криворізької міської ради, виконавчий комітет Покровської районної у місті ради, виконавчий комітет Саксаганської районної у місті ради, Криворізька загальноосвітня школа 1-2 ступенів № 11, реєстраційна служба Криворізького міського управління юстиції про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 02 листопада 2018 року.

Суддя

ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 77657395
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку