open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 2240/2509/18

РІШЕННЯ

іменем України

03 жовтня 2018 року

м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області в якому просить суд визнати протиправними та скасувати:

податкове повідомлення-рішення від 10 квітня 2018 року №0443716-1304-2224;

податкове повідомлення-рішення від 17 травня 2018 року №6226408-1304-2214;

податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775445-1304-2224;

податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775446-1304-2224;

податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775447-1304-2224;

податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775448-1304-2224;

податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775449-1304-2224;

податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775450-1304-2224;

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що отримавши від відповідача податкові повідомлення - рішення, відповідно до яких йому було нараховано податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, подав заяву до Славутської ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області з підтверджуючими документами про те, що об'єкти на які було нараховано податок позивачу не належать, або належать частково та просив скасувати податкові повідомлення - рішення оскільки вважає їх неправомірними.

Проте, позивач вказує, що після часткового скасування податкових повідомлень - рішень, отримав інші з детальним розрахунком по податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.

Вказані податкові повідомлення - рішення позивач вважає прийнятими відповідачем з порушенням норм ст. 4 (принцип стабільності податкового законодавства) та підпункту 12.3.4 пункту 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України, тому звернувся до суду з вимогами про їх скасування.

На адресу суду 28 вересня 2018 року від позивача надійшла заява, в якій просить розглянути справу в порядку письмового провадження, свої позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задоволити.

Від представника відповідача 03 жовтня 2018 року перед початком судового засідання надійшло клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.

Крім цього, позицію відповідача було викладено у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях в яких зазначено, що оскаржені податкові повідомлення-рішення за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки винесено на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а тому підстави для визнання їх недійсним і скасування відсутні.

Частиною 9 статті 205 КАС України визначено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи, що від позивача та представника відповідача надійшли заяви про розгляд справи без їх участі в письмовому провадженні, суд вирішив розглянути справу в порядку письмового провадження без участі сторін на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Суд встановив, що згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у власності ОСОБА_1 рахується:

магазин "ІНФОРМАЦІЯ_1" за адресою Хмельницька обл., Славутський р-н., с. Ногачівка, вул. Лісна, будинок 1а. Загальною площею 385,9 кв.м. дата державної реєстрації - 26 грудня 2017 року;

магазин "ІНФОРМАЦІЯ_1" за адресою АДРЕСА_9. Загальною площею 83.3 кв.м. дата державної реєстрації - 26 грудня 2017 року;

квартира за адресою АДРЕСА_1. Загальною площею 54.3 кв.м. дата державної реєстрації - 04 листопада 2016 року;

квартира за адресою АДРЕСА_6. Загальною площею 72.4 кв.м. дата державної реєстрації - 23 вересня 2016 року;

приміщення магазину за адресою АДРЕСА_7. Загальною площею 50.4 кв.м., дата державної реєстрації - 08 серпня 2014 року;

нежитлова будівля за адресою АДРЕСА_8 Загальною площею 51.0 кв.м., дата державної реєстрації - 18 липня 2007 року.

Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було сформовано та надіслано позивачу податкові повідомлення-рішення по податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, а саме:

від 10 квітня 2018 року №0443717-1304-2224 (квартира загальною площею 72.9 кв.м.) на суму 103.20 грн.;

від 11 квітня 2018 року №0447880-1304-2214 (будівля торгівельна загальною площею 29.7 кв.м.) на суму 237,60 грн.;

від 11 квітня 2018 року № 0447881-1304-2214 (будівля торгівельна загальною площею 40.4 кв.м.) на суму 323,2 грн.;

від 10 квітня 2018 року №0443716-1304-2224 на суму 652.80 грн.;

від 17 травня 2018 року № 6226408-1304-2214 на суму 4,59 грн.

Отримавши вказані податкові повідомлення-рішення ОСОБА_2 30 травня 2018 року подав до Славутської ОДПI заяву до якої додав: копію свідоцтва на право власності від 30 березня 2000 року на квартиру і а адресою АДРЕСА_2 яка належить на праві спільної сумісної власності ОСОБА_1 та членам його сім'ї.

На підставі п.п.266.7.3 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України та в ході розгляду заяви ОСОБА_1, у зв'язку з виявленими розбіжностями Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було формовано оскаржувані податкові повідомлення-рішення:

№0775445-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 407,89 грн.;

№0775446-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 55,53 грн.;

№0775447-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 303,82 грн.;

№0775448-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 257,27 грн.;

№0775449-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 162,04 грн.;

№ 0775450-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 403,20 грн.;

В додаток до вказаних податкових повідомлень-рішень відповідачем сформовано розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2017 рік.

Податкові повідомлення-рішення: №0443717-1304-2224 від 10 квітня 2018 року (квартира загальною площею 72,9 кв.м.) на суму 103,20 грн.; №0447880-1304-2214 від 11 квітня 2018 року (будівля торгівельна загальною площею 29,7 кв.м.) на суму 237,60 грн.; №0447881-1304-2214 від 11 квітня 2018 року (будівля торгівельна загальною площею 40,4 кв.м.) на суму 323,2 грн. скасовано, про що відповідач повідомив позивача листом від 12 червня 2018 року №15012/Л/22-01-13-04-18. Крім цього, зазначено, що податкове повідомлення-рішення №0443716-1304-2224 від 10 квітня 2018 року на суму 652,80 грн. скасуванню не підлягає.

Податкові повідомлення-рішення: №0775445-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 407,89 грн.; №0775446-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 55,53 грн.; №0775447-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 303,82 грн.; №0775448-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 257,27 грн.; №0775449-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 162,04 грн.; №0775450-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 403,20 грн.; №0443716-1304-2224 від 10 квітня 2018 року на суму 652.80 грн. разом із листом відповідача були направлені ОСОБА_1 засобами поштового зв'язку 19 червня 2018 року.

Податкове повідомлення-рішення: №6226408-1304-2214 від 17 травня2018 року на суму 4,59 грн. сформовано ОСОБА_1 по земельному податку з фізичних осіб за земельну ділянку - (01.03.) для ведення особистою селянського господарства (сіножаті) площею 0.0700 на території Берездівської громади (с. Сьомаки).

Не погоджуючись з винесеними Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до пп. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податковою кодексу України, платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб- власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом (п. б 266.1.2 п. 266 1 ст. 266 ПК України).

Відповідно до пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПІК України, об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток (пп. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 ПК України).

Відповідно до пп. 266.3.2. п. 266.3 ст. 266 ПК України, база оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Відповідно до п. 3 "Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухомо майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей. необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №476 від 31 травня 2012 року (даті - Порядок) Мін'юст, територіальні органи і підрозділи ДМС подають до 15 квітня 2013 pоку, а у подальшому - щокварталу протягом 15 днів після закінчення податкового (звітного) кварталу контролюючим органам відомості станом на перше число відповідного кварталу.

Міністерство юстиції України подає ДФС інформацію про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів (далі - нерухоме майно), із зазначенням прізвища, імені та по батькові фізичної особи, реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку у паспорті), найменування юридичної особи та її податкового номера, адреси і типу нерухомого майна, його реєстраційного номера, загальної та житлової площі нерухомого майна, виду спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної власності), розміру частки у праві спільної власності (у разі, коли таке майно належить на праві спільної часткової власності), підстави виникнення права власності і дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Передача зазначеної інформації здійснюється на центральному рівні між Мін'юстом і ДФС в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку.

Формати інформаційних файлів, регламент передачі інформації, форма журналів обліку переданих та отриманім інформаційних файлів визначаються спільними актами Мін'юсту і Мінфіну (п. 4 Порядку).

Порядок та процедуру передачі Державною реєстраційною службою України Міністерству доходів і зборів України інформації про об'єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, форми журналів обліку переданих та отриманих інформаційних файлів регулюється "Регламентом передачі інформації про об'єкти житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, у тому числі нерезидентів", що затверджений наказом Міністерства юстиції України та Міністерством доходів і зборів України від 12 квітня 2013 року № 699/5 "Щодо подання Міністерству доходів і зборів України відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки".

Згідно п.п. 266.5.1. п. 266.5 ст. 266 ПК України, ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податковою) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлено рішенням Славутської міської ради №4-18/2017 від 07 квітня 2017 року, рішенням Берездівської сільської ради №02 від 06 березня 2017 року, рішенням Ногачівської сільської ради №5 від 15 липня 2016 року. До рішення Ногачівської сільської ради, у відповідності до Закону України №1791 від 20 грудня 2016 року "Про внесення змін до Податкового кодексу України" до встановлених ставок сільської ради застосовано коефіцієнт 0,5.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (п.п. 266.6.6 п. 266.6 ст. 266 ПК України).

Згідно п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПК України, обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку: за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості орного типу, в тому числі їх часток. податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 206.4.1 пункту 266.4 цієї статті та відповідної ставки податку.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб. здійснюються контролюючим органом зa місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника зa період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності п. 266.8 ст. 266 ПК України).

Відповідно пп. 266.7.2. п. 266.7 ст. 266 Кодексу податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування зa місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо оскаржених позивачем податкових повідомлень-рішень винесених Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області суд встановив наступне.

Стосовно податкового повідомлення-рішення №0775445-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 407,89 грн., суд встановив, що об'єктом оподаткування за вказаним податковим повідомленням-рішенням є квартира, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 (стара адреса: АДРЕСА_2) загальною площею 72.9 кв.м.

Згідно свідоцтва на право власності на житло від 30 березня 2000 року дана квартира знаходиться у спільній сумісній власності, проте не поділена в натурі.

Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб- власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом (п. б 266.1.2 п. 266.1. ст. 266 ПК України).

Згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, вказана квартира перебуває у власності ОСОБА_1.

Рішенням сьомого скликання Славутської міської ради від 07 квітня 2017 року №4- 18/2017 "Про встановлення ставок податку на майно, в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у м. Славута" встановлено ставки податку на майно у розмірах визначених додатком до цього рішення. Дане рішення набуло чинності з 01 травня 2017 року. Визнано таким, що втратило чинність рішення міської ради від 23 грудня 2016 року №3-15/2016 "Про встановлення ставок податку на майно в частині податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у місті Славута на 2017рік".

Так згідно додатку 1 до рішення Славутської міської ради від 07 квітня 2017 року №4-18/2017 до квартир загальна площа яких не перевищує 120 кв.м. застосовується ставка 0.25%.

Отже, суд приходить до висновку, що дане податкове повідомлення-рішення винесено на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для його прийняття.

Стосовно податкового повідомлення-рішення №0443716-1304-2224 від 10 квітня 2018 року на суму 652,80 грн., суд встановив, що об'єктом оподаткування є нежитлова будівля, то знаходиться за адресою Хмельницька обл., м. Славута. вул. Дзержинськио, будинок 167 в., загальною площею 51.0 кв.м., дата державної реєстрації - 18 липня 2007 року.

Згідно даних державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності на дане майно припинено 18 липня 2018 року. Таким чином дана будівля у 2017 році належала позивачу на праві власності.

Рішенням сьомого скликання Славутської міської ради від 07 квітня 2017 року №4-18/2017 "Про встановлення ставок податку на майно, в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у м. Славута" встановлено ставки податку на майно у розмірах визначених додатком до цього рішення. Дане рішення набуло чинності з 01 травня 2017 року. Визнано таким, що втратило чинність рішення міської ради від 23 грудня 2016 року №3-15/2016 "Про встановлення ставок податку на майно в частині податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у місті Славута на 2017 рік".

Так, згідно додатку 1 до рішення Славутської міської ради від 07 квітня 2017 року №4-18/2017 до об'єктів нежитлової нерухомості, з них інші будівлі застосовується ставка 0.40%.

Отже, дане податкове повідомлення-рішення винесено на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для його прийняття.

Стосовно податкових повідомлень-рішень №0775446-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 55,53 грн., та №0775448-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 257,27 грн. суд встановив, що об'єктом оподаткування за податковим повідомленням-рішенням №0775446-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 55,53 грн. є будівля торгівлі - магазин "ІНФОРМАЦІЯ_1", що знаходиться за адресою АДРЕСА_9 Загальною площею 83.3 кв.м., дата державної реєстрації - 26 грудня 2017 року.

Об'єктом оподаткування за податковим повідомленням-рішенням №0775448-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 257,27 грн. є будівля торгівлі - магазин "ІНФОРМАЦІЯ_1", що знаходиться за адресою АДРЕСА_10 Загальною площею 385.9 кв.м., дата державної реєстрації - 26 грудня 2017року.

Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлено рішенням Ногачівської сільської ради №5 від 15 липня 2016 року. До рішення Ногачівської сільської ради, у відповідності до Закону України №1791 від 20 грудня 2016 року "Про внесення змін до Податковою кодексу України" до встановлених славок сільської ради застосовано коефіцієнт 0.5.

Отже, дані податкові повідомлення-рішення винесені на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для їх прийняття.

Стосовно податкових повідомлень-рішень №0775450-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 403,20 грн., та №6226408-1304-2214 від 17 травня 2018 року на суму 4,59 грн. суд встановив, що податкове повідомлення-рішення №6226408-1304-2214 від 17 травня 2018 року на суму 4,59 грн. сформовано ОСОБА_1 по земельному податку з фізичних осіб за земельну ділянку (01.03.) для ведення особистого селянською господарства (сіножаті) площею 0.0700 га. на території Берездівської громади (с. Сьомаки).

Об'єктом оподаткування за податковим повідомленням-рішенням №0775450-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 403,20 грн. є приміщення магазину за адресою Хмельницька обл., Славутський р-н., с. Сьомаки, вул. Набережна, будинок 2. Загальною площею 50.4 кв м., дата державної реєстрації - 08 серпня 2014 року.

Ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлено рішенням Берездівської сільської ради №02 від 06 березня 2017 року.

Так, відповідно вказаного рішення Берездівської сільської ради №02 від 06 березня 2017 року до об'єктів нежитлової нерухомості, в тому числі, які перебувають у власності фізичних осіб будівлі торгівельні загальною площею до 100 кв.м. застосовується ставка 0,25%.

Таким чином, вказані податкові повідомлення-рішення винесені на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для їхо прийняття.

Стосовно податкового повідомлення-рішення №0775447-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 303,82 грн., суд встановив, що об'єктом оподаткування є квартира, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Загальною площею 54.3 кв.м., дата державної реєстрації - 04 листопада 2016 року.

Рішенням сьомого скликання Славутської міської ради від 07 квітня 2017 року №4-18/2017 "Про встановлення ставок податку на майно, в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у м. Сдавута" встановлено ставки податку на майно у розмірах визначених додатком до цього рішення. Дане рішення набуло чинності з 01 травня 2017 року. Визнано таким, то втратило чинність рішення міської ради від 23 грудня 2016 року №3-15/2016 "Про встановлення ставок податку па майно в частині податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у місті Славута на 2017рік".

Так, згідно додатку 1 до рішення Славутської міської ради від 07 квітня 2017 року №4-18/2017 до квартир загальна площа яких не перевищує 120 кв.м. застосовується ставка 0.25%.

Отже, дане податкове повідомлення-рішення винесено на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для його прийняття.

Стосовно податкового повідомлення-рішення №0775449-1304-2224 від 07 червня 2018 року на суму 162,04 грн., суд встановив, що об'єктом оподаткування квартира за адресою АДРЕСА_6. Загальною площею 72.4 кв.м. дата державної реєстрації - 23 вересня 2016 року.

Рiшенням Вишгородської міської ради від 07 липня 2016 року №12 "Про встановлення податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки у м. Вишгород на 2017 рік" встановлено ставку податку для об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб у розмірі 0.1% розміру мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня звітною року за 1 кв.м. бази оподаткування.

Таке рішення розташовано на офіційному веб-сайті Вишгородської міської ради.

Суд також звертає увагу на те, що відповідно до пункту 4 Закону України від 20 грудня 2016 року №1791 - VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" установлено, що в 2017 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, які прийняті на виконання цього Закону, не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України та Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а отже рішення про встановлення місцевих податків та зборів відповідним органом місцевого самоврядування може бути оприлюднено не тільки у строк до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін, а й протягом року перед початком бюджетного періоду.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 15 травня 2018 року по справі №806/2461/17.

Отже, враховуючи встановлені судом обставини, податкові повідомления-рішення податкове повідомлення-рішення від 10 квітня 2018 року №0443716-1304-2224; податкове повідомлення-рішення від 17 травня 2018 року №6226408-1304-2214; податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775445-1304-2224; податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775446-1304-2224; податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775447-1304-2224; податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775448-1304-2224; податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775449-1304-2224; податкове повідомлення-рішення від 07 червня 2018 року №0775450-1304-2224; за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки винесені на підставі та в межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, а тому підстави для визнання їх протиправними та скасування відсутні.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов'язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов'язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податковим органом оскаржене податкове повідомлення рішення було винесено у відповідності до вимог статті 267 ПК України, а також відповідно до інформації Мінекономрозвитку, відтак таке рішення є правомірним та не підлягає скасуванню, а тому у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 слід відмовити.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що податковим органом оскаржені податкові повідомлення рішення було винесено у відповідності до вимог Податкового кодексу України, відтак такі рішення є правомірними та не підлягають скасуванню, а тому у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 слід відмовити.

Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати на користь позивача не присуджується.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.

Повне рішення складене 05 жовтня 2018 року

Позивач:

ОСОБА_1 (АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1)

Відповідач:

Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя

П.І. Салюк

Джерело: ЄДРСР 76939472
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку