open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/18953/16
Моніторити
Ухвала суду /03.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /01.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.09.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.09.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.02.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/18953/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /03.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.04.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /01.10.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.09.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.09.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.02.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.12.2016/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 жовтня 2018 року № 826/18953/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Кальцеструм"

до

1. Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Матей Вікторії Юріївни 2. Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві 3. Головного управління ДФС України у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19)

третя особа

Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська об'єднана девелоперська компанія"

про

визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому, з урахуванням заяви від 03.04.2017, прийнятої судом до розгляду 06.04.2017, просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві щодо не передання до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про відсутність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Кальцеструм» (код ЄДР 34670768) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП;

- зобов'язати ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві передати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про відсутність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Кальцеструм» (код ЄДР 34670768) в результаті її реорганізації заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП;

- визнати протиправною дію Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації Матей Вікторії Юріївни щодо відмови у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ «Кальцеструм» (код 34670768) в результаті її реорганізації;

- зобов'язати Державного реєстратора Відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації Матей Вікторію Юріївну здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «Кальцеструм» (код 34670768) в результаті її реорганізації.

Ухвалою суду від 21.02.2018 в силу п. 13.1. Розділу ХІІІ Порядку, обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 06.10.2017 № 839 до участі у справі відносно заявлених до ДПІ вимог щодо передачі відомостей про відсутність заборгованості в якості співвідповідача залучено ГУ ДФС у м. Києві, оскільки на даний час ГУ ДФС у м. Києві виконує відповідні функції у сфері спірних відносин.

В обґрунтування позову зазначається, що 11.09.2015 загальними зборами товариства (код ЄДР 34670768) було прийнято рішення про припинення товариства шляхом приєднання його до Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська об'єднана девелоперська компанія" (код ЄДР 35085397). Відповідно було утворено комісію з припинення товариства, призначено голову комісії, встановлено строк пред'явлення кредиторами два місяці з дня оприлюднення повідомлення. Товариством було повідомлено орган, що здійснює державну реєстрацію про прийняття рішення про припинення товариства. Відповідно, як зазначає позивач, після закінчення строку пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення складає передавальний акт. Такий строк, як зазначає позивач, закінчився 21.11.2015. Передавальний акт було складено і затверджено протоколом загальних зборів учасників товариства 27.10.2016.

Позивач зазначає, що 28.10.2016 товариство звернулося до державного реєстратора для державної реєстрації припинення товариства шляхом приєднання до ТОВ "Українська об'єднана девелоперська компанія" і надало передбачені ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» документи.

Однак, 31.10.2016 товариство отримало повідомлення державного реєстратора про відмову у проведенні державної реєстрації припинення товариства на підставі того, що документи подані щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів, а саме - відомості ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві від 05.10.2016 № 1626592703740.

Позивач погоджується, що пунктом 11 ч. 1 ст. 28 вищезгаданого Закону передбачена така підстава для відмови у державній реєстрації.

Однак, відповідно до довідки про відсутність заборгованості, виданої ДПІ 28.10.2016 № 31670/10/26-59-17-02-11, товариство не має заборгованості і дана довідка надавалась державному реєстратору разом з іншими документами.

Отже, як зазначає позивач, на день, коли державний реєстратор відмовив у проведенні державної реєстрації, товариство не мало заборгованості зі сплати податків і зборів, що підтверджується відповідною довідкою.

А тому, як вважає позивач, були відсутні підстави для відмови у проведенні державної реєстрації припинення товариства.

Позивач додає, що одночасно, тобто 28.10.2016, в порядку п. 6 ч. 13 ст. 17 вищезгаданого Закону відповідачу також були надані документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "Українська об'єднана девелоперська компанія", але 31.11.2016 вказане товариство отримало повідомлення про зупинення розгляду документів на підставі невідповідності відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в ЄДР, а саме: відсутність запису про припинення юридичної особи ТОВ «Кальцеструм» у зв'язку з приєднанням. 16.11.2016 ТОВ "Українська об'єднана девелоперська компанія" отримало повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу на підставі того, що не усунуто підстави для зупинення розгляду документів.

Окрім того, посилаюсь на п. 11.1, п.11.4., п.11.17 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, позивач зазначає, що до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації, контролюючий орган передає до ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості: про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (додаток № 15); про узгодження плану реорганізації за формою № 31-ОПП (додаток № 16) у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи. Якщо контролюючим органом до ЄДР передано відомості про наявність заборгованості, то після її погашення контролюючий орган передає до ЄДР відомості про відсутність заборгованості.

У даному випадку, як зазначає позивач, 05.10.2016 ДПІ передала відомості до ЄДР про наявність заборгованості.

28.10.2016 ДПІ надала довідку про відсутність заборгованості.

Отже, на день прийняття рішення відповідачем-1 про відмову у проведенні державної реєстрації відсутня заборгованість товариства перед бюджетом, що підтверджується довідкою ДПІ. І такі відомості, як зазначається у позові, мали бути передані ДПІ до ЄДР. Відтак, позивач вважає, що відповідач-2 зобов'язаний передати до ЄДР відомості про відсутність заборгованості у товариства за формою № 30-ОПП.

Підсумовуючи, позивач вважає протиправними дії відповідача-1 щодо відмови у проведенні державної реєстрації припинення товариства і бездіяльність відповідача-2 щодо непередання відомостей до ЄДР про відсутність заборгованості товариства зі сплати податків та зборів і такими, що порушують права та інтереси позивача.

Третя особа на стороні позивача підтримала позов.

Відповідач-1 (державний реєстратор) надавши відзив від 27.09.2018, проти позову заперечив, зазначивши по суті, що оскільки від фіскального органу надійшло повідомлення ф. 27-ОПП про наявність заперечень у зв'язку із наявністю податкової заборгованості, він не мав правових підстав для вчинення реєстраційних дій, відносно яких йдеться у позові.

Державний реєстратор також зазначив, що у відомостях ЄДР щодо позивача до цього часу міститься невідкликане електронне повідомлення, направлене податковим органом, а саме: Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (форма № 27-ОПП) № 1626592703740 від 04.10.2016 (вх. від 05.10.2016).

ГУ ДФС у м. Києві надало відзив, в якому просить відмовити у задоволенні позову. Так, зазначається у відзиві, що наказом від 18.03.2016 № 375 Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» для проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб запроваджені нові процедури та документи (відомості) органів ДФС про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів.

Відтепер, як зазначило ГУ ДФС у м. Києві, державний реєстратор направляє до органів ДФС запити для отримання відомостей про наявність/відсутність заборгованості, органи ДФС у відповідь - зазначені відомості. Крім того, встановлено строк у 10 робочих днів для призначення перевірки платника податків, що припиняється. По суті, з урахуванням вказаного Порядку, відповідач зазначає, що у разі припинення товариства шляхом приєднання виникає необхідність проведення перевірки, однак, у даному випадку інформація про проведення перевірки - відсутня. Проте, наявні відомості щодо направлення ДПІ заперечень державному реєстратору. Відтак, відповідач не вбачає підстав для висновку про допущення протиправної бездіяльності та підстав для задоволення позову.

У додаткових поясненнях ДПІ та ГУ ДФС у м. Києві від 24.09.2018 зазначено, що до державного реєстратора були направлені заперечення із причин неможливості провести перевірку, наявності податкового боргу, грошових зобов'язань, несплати ПДФО. Станом на дату надання інформації в ІТС «Податковий блок» електронному варіанті обхідного листа по позивачу відсутній підпис працівника аудитора.

Водночас повідомлено, що станом на 19.09.2018 по позивачу заборгованість не обліковується, обхідний лист підписано без зауважень.

Процесуальні дії, вчинені у справі.

Ухвалою судді Окружного адміністративного суду м. Києва Качура І.А. від 06.12.2016 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судовий розгляд.

На підставі розпорядження про повторний автоматичний розподіл судових справ від 10.10.2017 року № 6742 та відповідно до пункту 2.3.49 Положення про автоматизовану систему документообігу суду справу повторно автоматично розподілено на суддю Окружного адміністративного суду м. Києва Кармазіна О.А.

Ухвалою судді Кармазіна О.А. від 26.10.2017 справу прийнято до провадження та призначено розгляд справи по суті на 20.12.2017.

Враховуючи те, що 15.12.2017 набрала чинності нова редакція КАС України, слід зазначити, що відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Як вже зазначалося, ухвалою від 21.02.2018 до участі у справі в якості співвідповідача залучено ГУ ДФС у м. Києві, оскільки ГУ ДФС у м. Києві виконує відповідні функції у сфері спірних відносин.

У судовому засіданні 03.05.2018 на підставі ч. 9 ст. 205 КАС України ухвалено про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані докази, враховуючи надані пояснення представників учасників справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кальцеструм" зареєстровано у статусі юридичної особи 08.11.2006. Код з ЄДР 34670768. Адреса - 01001, м. Київ, вул. Володимирська, 49-Б.

Місцезнаходження реєстраційної справи станом на час розгляду справи - Шевченківська районна в місті Києві державна адміністрація.

14.09.2015 до ЄДР внесено відомості про рішення засновників товариства щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

До матеріалів реєстраційної справи у наведеному аспекті додано копію протоколу № 18 від 28.08.2015 зборів учасників ТОВ «Українська об'єднана девелоперська компанія» щодо приєднання до цього товариства, зокрема, товариства з обмеженою відповідальністю «Кальцеструм». Крім того, в матеріалах справи наявний протокол зборів учасників ТОВ «Кальцеструм» від 11.09.2015 № 5 про приєднання до вищезгаданого товариства.

Відповідно даних з ЄДР з 14.09.2015 товариство перебуває у стані припинення, за рішенням засновників.

Згідно даних з ЄДР строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи для заявлення кредиторами своїх вимог - 21.11.2015.

Надалі прийнято рішення про припинення товариства шляхом приєднання до вищезгаданого товариства (протокол № 6 від 27.10.2016).

У цей же день, 27.10.2016 затверджено передавальний баланс станом на 30.09.2016, копія якого також залучена до матеріалів справи.

27.10.2016 товариством складено та подано до державного реєстратора заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.

У заяві, крім іншого, товариством засвідчено, що ним вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи в результаті її реорганізації, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, обов'язкових платежів, ЄСВ, страхових коштів до ПФУ та фондів соціального страхування), що підтверджено підписом уповноваженої особи.

28.10.2016 державним реєстратором Матей В.Ю. складено Опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації».

З Опису вбачається, що позивачем для проведення реєстраційної дії надано:

1. передавальний акт (примірник оригіналу);

2. протокол загальних зборів учасників № 6 від 27.10.2016;

3. реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації);

4. документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи;

5. довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

31.10.2016 державним реєстратором сформовано Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації. Підставою для відмови визначено - документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а саме: відомості ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві № 1626592703740, яке датовано 04.10.2016 та надійшло 05.10.2016.

З матеріалів справи вбачається, що вказане повідомлення від фіскального органу надійшло до державного реєстратора в електронній формі та зазначено суть заперечення «Неможливо провести документальну позапланову перевірку».

Сутності заперечень не розкрито, у чому полягає неможливість проведення перевірки - не зазначено. Відомості про наявність заборгованості - відсутні.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 7 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (в редакції на час звернення позивача із заявою від 27.10.2016) у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Відповідно до ч. 13 ст. 17 цього Закону для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу;

3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;

4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;

5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення;

6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає, зокрема: перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації (п. 6); проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (п. 8).

У свою чергу, абзацом восьмим пункту 11 частини першої статті 28 Закону передбачено, що підставою для відмови у державній реєстрації: документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи.

У разі відмови у державній реєстрації, державним реєстратором формується повідомлення про відмову (ч. 3 ст. 28 Закону).

Слід зазначити, що вказані відомості отримуються в порядку взаємодії з фіскальними органами.

Так, положеннями ч. 6 ст. 13 Закону передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей: про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації.

Пунктом 2 спільного наказом Мінфіну та Мінюсту від 18.03.2016 № 759/5/371 про інформаційну взаємодію передбачалося, що відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою N 23-ОПП.

В контексті обставин даної справи з наведеного у сукупності вбачається, що після отримання документів від ініціатора проведення реєстраційної дії, державний реєстратор, крім іншого, в порядку взаємодії з фіскальним органом формує запит в порядку вищезгаданої ч. 6 ст. 13 Закону та, у разі отримання, повідомлення про наявність заборгованості перед бюджетом відмовляє у проведенні реєстраційної дії. Виходячи з наведених вище положень державний реєстратор не здійснює оцінку чи переоцінку отриманої інформації щодо наявності заборгованості перед бюджетом. Має значення лише сам факт отримання в порядку взаємодії між державними органами інформації про наявність заборгованості перед бюджетом.

У даному випадку, як підтверджується матеріалами справи, державним реєстратором було отримано від фіскального органу повідомлення за формою № 27-ОПП інформація про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення, що є підставою для відмови у проведенні реєстраційних дій.

Що стосується посилань позивача на наявність довідок про відсутність заборгованості, виданих йому безпосередньо ДПІ, слід додати, що до матеріалів справи надані такі довідки ДПІ від 28.10.2016 строком дії до 07.11.2016, від 25.08.2016 строком дії до 04.09.2016, від 04.07.2017 строком дії до 14.07.2017, від 18.12.2017 строком дії 28.12.2017.

Між тим, у кожній такій довідці міститься відмітка, що довідка не застосовується для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, а відтак вказані довідки не можуть вважатися юридично значимими документами для цілей проведення заявленої позивачем реєстраційної дії. Слід зазначити, що відповідні повідомлення державному реєстратору надсилаються безпосередньо відповідним державним органом, у даному випадку - ДФС в особі відповідного органу.

Враховуючи вищевикладене, у суду відсутні підстави для висновку щодо вчинення державним реєстратором протиправних дій відносно позивача, допущення протиправної бездіяльності або прийняття протиправних рішень, я зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення позову в цій частині відносно державного реєстратора та, відповідно, у задоволенні позову у цій частині слід відмовити.

Що стосується вимог позивача до фіскальних органів, а саме: щодо визнання протиправною бездіяльності фіскального органу стосовно не передання до ЄДР відомостей про відсутність у товариства заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП та про зобов'язання передати такі відомості за формою № 30-ОПП, слід зазначити наступне.

Відповідно до п. 4 ст. 13 Закону N 755 відомості з ЄДР про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Наказом Мінфіну України від 09.12.2011 № 1588 (в редакції на час виникнення спірних відносин) затверджено Порядок обліку платників податків і зборів.

Відповідно до п/п. 11.5. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09 грудня 2011 року № 1588 (із змінами станом на дату звернення позивача із заявою до державного реєстратора) у зв'язку з реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом (XI), у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей), зокрема, відомостей державного реєстратора.

Координацію заходів щодо зняття з обліку юридичної особи у зв'язку з припиненням, яка протягом року змінила місцезнаходження, що пов'язано зі зміною адміністративного району, у тому числі формування, видачу та направлення відомостей та довідок, передбачених цим розділом, проводить контролюючий орган, у якому платник податків перебуває на обліку за основним місцем обліку на момент отримання відомостей (документів), визначених цим пунктом.

Відповідно до п. 11.9. розділу XI Порядку у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1 - 11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу, які у даному випадку не поширюються на позивача) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

В контексті наведеного слід зазначити, що відповідно до п/п. 78.1.7 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У той же час, відповідно до послідовності дій, визначених Порядком, пунктом 11.14. розділу XI Порядку передбачено, що до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості, зокрема, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (додаток 15).

Якщо до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, на запит суб'єкта державної реєстрації контролюючим органом надано відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів, а також у разі виникнення у платника податків заборгованості зі сплати податків і зборів або визначення грошових зобов'язань, за якими не настав строк сплати, до проведення державної реєстрації припинення юридичної особи контролюючий орган формує та передає до Єдиного державного реєстру відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи.

Крім того, відповідно до п. 11.17. розділу XI Порядку передбачено, що у разі прийняття рішення про припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру:

у разі відсутності грошових зобов'язань та/або податкового боргу - відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою N 30-ОПП;

за наявності податкового боргу - відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою N 31-ОПП або відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою N 30-ОПП (якщо план реорганізації юридичною особою до контролюючого органу не подавався або не був узгоджений контролюючим органом).

Як вже зазначалося, повідомлення ДПІ про наявність заперечень від 04.10.2016 сформовано з причини - «неможливо провести документальну позапланову перевірку».

Однак, у даному випадку, протягом усього розгляду справи ДПІ так і не надано жодних доказів на підтвердження наведеного.

Більш того, протягом усього розгляду справи ДПІ так і не надано доказів наявності у позивача будь-якої заборгованості станом як на 04.10.2016 (дата формування повідомлення на адресу державного реєстратора), так і станом на дату прийняття рішення суду.

Наявність вказаної заборгованості спростовується і самими відповідачами (т.1., а.с. 216, 220), які також зазначають, що на даний час вже є підписаним обхідний лист № 9358 від 04.10.2016.

Таким чином, відсутні будь-які докази наявності підстав для надіслання державному реєстратору повідомлення про наявність заперечень від 04.10.2016.

Враховуючи вищевикладене, суд, на підставі ч. 2 ст. 9 КАС України та з метою ефективного захисту прав позивача, вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними дії ДПІ щодо направлення вищезгаданого заперечення від 04.10.2016 на адресу державного реєстратора та, відповідно до підпункту 2 пункту 2 спільного наказу № 759/5/371 від 18.03.2016, суд вважає за необхідне зобов'язати ГУ ДФС у м. Києві, яке на даний час виконує функції обліку платника податків, відкликати вищезгадане повідомлення від 04.10.2016, яке формальною перешкодою для вчинення державним реєстратором реєстраційних дій у процесі реорганізації позивача.

Що стосується позовних вимог відносно визнання протиправною бездіяльності ДПІ щодо не передання до ЄДР повідомлення за формою № 30-ОПП та зобов'язання ДПІ направити зазначене повідомлення, слід зазначити, що вимоги вказані вимоги є законними та обґрунтованими, оскільки навіть станом на час прийняття даного рішення суду не надано доказів наявності у позивача заборгованості перед бюджетом. Відсутність заборгованості підтверджується і відповідачами, а відтак, позовні вимоги в частині зобов'язання вчинити певні дії підлягають задоволенню шляхом зобов'язання ГУ ДФС у м. Києві, яке на даний вже виконує функції з обліку платника податків, на підставі абзацу 2 пункту 11.10 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09 грудня 2011 року № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22 квітня 2014 року № 462) направити до Єдиного державного реєстру повідомлення за ф. 30-ОПП (про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів).

Відтак, враховуючи вищевикладене у сукупності, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову, як зазначено вище. Відповідно, в іншій частині позову, зокрема, щодо вимог до державного реєстратора, у задоволенні позову слід відмовити.

На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статтями ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, ст. ст. 241 - 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кальцеструм" (код з ЄДР 34670768; адреса - 01001, м. Київ, вул. Володимирська, 49-Б) задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДР 39561761; адреса: 03056, м. Київ, вул. Політехнічна, 5-а) щодо направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ТОВ «Кальцеструм» (код з ЄДР 34670768) Повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (форма № 27-ОПП) № 1626592703740 від 04.10.2016 (вх. до ЄДР від 05.10.2016).

Зобов'язати Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДР 39439980; адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) надіслати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ТОВ «Кальцеструм» (код з ЄДР 34670768) Повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП за № 1626592703740 від 04.10.2016 (вх. до ЄДР від 05.10.2016).

Визнати протиправною бездіяльність Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДР 39561761; адреса: 03056, м. Київ, вул. Політехнічна, 5-а) щодо не надіслання до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ТОВ «Кальцеструм» (код з ЄДР 34670768) відомостей про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.

Зобов'язати Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДР 39439980; адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) надіслати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно ТОВ «Кальцеструм» (код з ЄДР 34670768) відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 КАС України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України з урахуванням положень п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» КАС України (в редакції Закону № 2147-VIII).

Суддя О.А. Кармазін

Джерело: ЄДРСР 76818989
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку