МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2018 р.
№ 814/1241/18
м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянувши у письмовому провадження в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:
ТОВ "ТРАНЗИТ-Н", АДРЕСА_1, 54034
до відповідача:
Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053 Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001
про:
визнання протиправним та скасування рішення від 23.04.2018 № 661671/41674624 та зобов’язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Транзит-Н" (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач 2) про:
- визнання протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної глужби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 23.04.2018р. № 661671/41674624;
- зобов'язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Транзит-Н" від 31.03.2018р. № 1.
Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач безпідставно не здійснив реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивач не допускав порушення норм Податкового законодавства та відповідачу були надані всі наявні у позивача документи.
Відповідач 1 проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позовну заяву. Відповідач 1 зазначив, що підставою для прийняття вказаних рішень слугувало ненадання платником податку необхідних документів, а саме - розрахункових документів, банківських виписок з особового рахунку.
Відповідач 2 - Головне управління ДФС у Миколаївській області, відзиву на позовну заяву не надавав, про дату, час та місце розгляду спраив повідомлений належним чином.
Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНЗИТ-Н" зареєстровано юридичною особою, основним видом діяльності товариства є вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41). У своїй фінансово-господарській діяльності ТОВ «ТРАНЗИТ-Н» використовує 8 одиниць автотранспортних засобів, орендованих у фізичної особи - підприємця (ФОП ОСОБА_1 (IН НОМЕР_1) на підставі договору оренди транспортних засобів №29-01/02 від 29 січня 2018 року та договору оренди транспортних засобів з екіпажем (водієм) №29-01/1 від 29 січня 2018 року, (з них: 8 одиниць вантажних автомобілів марки «MAN», 8 одиниць вантажних причепів марки «Kogel», Ackermann», «Mauser», «Krone», «SCHWARZMULLER», 4 чоловіки екіпажу - ОСОБА_2, ОСОБА_3., ОСОБА_4, ОСОБА_5В.).
З метою зберігання автотранспортних засобів між позивачем та ТОВ «Миколаївзеленгосп» (код ЄДРПОУ-36383789) укладено договір оренди об’єктів нерухомості №18/01-ОР від 01 лютого 2018 року. Об’єктом оренди за вказаним договором оренди є нежитлові приміщення та прилегла територія з ціллю їх використання для обслуговування автотранспорту.
На підставі договору про надання транспортних послуг №1801 від 23 січня 2018 року укладеного із ТОВ «ТРЕЙДСОФТКОРН» (код ЄДРПОУ - 39174459) ТОВ «ТРАНЗИТ -Н» надавало послуги з перевезення в обсязі та за маршрутом протягом березня 2018 року передбаченим додатками № 5, 7, 8, 9 від 15.02.2018р. , 21.02.2018р., 07.03.2018р., 14.03.2018р. відповідно. Надання вказаних послуг підтверджується документами, що містяться в матеріалах справи, а саме: рахунки на оплату, акти виконаних робіт, товарно-транспортні накладні, реєстри товарно-транспортних накладних, зведена податкова накладна № 1 від 31.03.2018р., реєстрацію якої зупинено.
ТОВ «ТРАНЗИТ-Н» на виконання договору про надання транспортних послуг №1801 від 23 січня 2018 року укладеного із ТОВ «ТРЕЙДСОФТКОРН» (код ЄДРПОУ - 39174459) здійснило закупівлю нафтопродуктів (дизельне паливо) на підставі договору поставки нафтопродуктів №МО-337 від 29.01.2018 року з ТОВ «КВОРУМ -НАФТА» (код ЄДРПОУ - 32938047), закупівлю запчастин, експлуатаційних матеріалів, автомобільних шин на підставі договору №212939-15/2018 від 20.03.2018 року з ТОВ «АВТОДИС ОСОБА_6 ПАРТО» (код ЄДРПОУ - 37141112), договору постачання № 9652 від 29.01.2018 року з ТОВ "АВТОФАСТЕРА ЛТД" (код ЄДРПОУ - 39658734), договору поставки № РН - 17 від 27.02.2018 року з ПАТ «АКУМУЛЯТОРНИЙ ЗАВОД» САДА» (код ЄДРПОУ - 24962494), договору купівлі - продажу № 270218 від 27.02.2018 року з ТОВ «ТРАНС-КАРГО-СЕРВІС» (код ЄДРГІОУ - 36270804), договору поставки № 013418 від 12.02.2018 року з ТОВ «Шіппінг -Лайн» (код ЄДРПОУ - 33310812), договору купівлі - продажу б/н від 15.02.2018 р. з ФОП ОСОБА_7 ( ІН НОМЕР_2). Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів здійснюється на підставі договору про надання послуг з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів № 510 від 01.02.2018 р. з ТОВ «ЛОГСЕРВІС» ( код ЄДРПОУ -39480363) , договору про технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів № 9 від 21.02.2018 р., з ФОП ОСОБА_8 (IН НОМЕР_3), договору послуг з шиномонтажного обслуговування №ШМ 02/2018-13 від 27.02.2018 р. з ТОВ « ЮГ ТРАНС ЛОГИСТИК» (код ЄДРПОУ - 38693993), договору на виконання робіт №ВР18/71 від 30.03.2018 р. (код ЄДРПОУ - 36063332). Усі вище зазначені постачальники здійснили оформлення господарських операцій первинними документами (видатковими накладними, актами виконаних робіт - наданих послуг) та реєстрацією податкових накладних, що пройшли реєстрацію у єдиному реєстрі податкових накладних у визначений законодавством строк.
У бухгалтерському обліку позивача були зроблені записи щодо відображення відповідних господарських операцій.
Сторони виконуючи умови договору, діяли згідно чинного законодавства. Позивач у свою чергу виписав податкову накладну №1 від 31.03.2018р. та направив до ДФС для реєстрації в ЄРПН.
12.04.2018р. позивачем отримана квитанція № 1 про те, що документ прийнято, але його реєстрація зупинена. Виявлені помилки згідно п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
19.04.2018р. позивач надав до ДФС пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 1 від 31.03.2018р., реєстрацію якої зупинено.
Також позивачем було подано скаргу на рішення комісії ДФС України, щодо відмови в реєстрації податкової накладної.
11.05.2018р. відповідач 1 своїм рішенням № 4339/41674624/2 відмовив в задоволенні поданої ТОВ "ТРАНЗИТ-Н" скарги.
На момент складання та подання на реєстрацію вказаної податкової накладної, складання відповідачем 1 квитанції та прийняття рішення по даній податковій накладній стаття 201 ПКУ діяла в редакції, чинній до 31.12.2017 року.
Вказана вище податкова накладна прийнята відповідачем 1, але її реєстрація зупинена. Податковим органом виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена.
У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
На виконання п. п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено через електронний кабінет на адресу ДФС України повідомлення з поясненнями про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена.
На підтвердження подання вищезазначених документів відповідачу 1 позивачем отримано квитанції про те, що документи доставлено до Державної фіскальної служби України.
Рішенням комісії відповідача від 23.04.2018 року № 661671/41674624 відмовлено у реєстрації ПН № 1 від 131.03.2018р.
Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 “Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації” підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту “в” підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
ТОВ "ТРАНЗИТ-Н" надало ДФС України всі наявні у нього документи, щодо здійснення своєї господарської діяльності між позивачем та його контрагентом. Всі ці документи містяться в матеріалах справи.
Всі документи подані на адресу відповідача 1, цілком відповідають вимогам викладеним у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ДФС України прийняла рішення, яким відмовила позивачу у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Але рішення відповідача 1 не відповідає критеріям ч.3 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованим, оскільки незрозуміло з яких підстав позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних: якщо копії документів складені з порушенням законодавства, то необхідно вказати конкретно, яку саме норму права порушив позивач, якщо недостатньо документів ДФС для прийняття позитивного рішення та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, то необхідно зазначити, які саме документи позивачем не додані.
Пояснення ДФС України у відзиві на позовну заяву щодо того, що ДФС України не має жодного відношення до прийнятого рішення, а отже не може виступати відповідачем у частині заявлених позовних вимог щодо скасування рішення від 26.04.2018р. № 666925/41273854, суд до уваги не приймає, оскільки позивачем таке рішення не оскаржується.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відтак, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що документи позивача складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми. Рішення суб’єкта владних повноважень повинно бути зрозумілим для того, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.
Відповідачем не доведено правомірність своїх рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних, тому позов належить задовольнити у повному обсязі.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства
України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ТОВ "ТРАНЗИТ-Н" (АДРЕСА_1, 54034, код ЄДРПОУ 41674624) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) , Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 39394277) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної глужби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, від 23.04.2018р. № 661671/41674624.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкову накладну ТОВ "ТРАНЗИТ-Н" від 31.03.2018р. № 1.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь ТОВ "ТРАНЗИТ-Н" (АДРЕСА_1, 54034, код ЄДРПОУ 41674624) судовий збір в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні 00 коп.), сплачений платіжним дорученням № 128 від 17.05.2018р.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя І. А. Устинов