open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

18 вересня 2018 року

справа № 214/2294/18(2-а/214/140/18)

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Чабаненко С.В.

судді: Панченко О.М., Чумак С.Ю.,

за участю секретаря судового засідання: Лащенка Р.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу інспектора роти №1 батальйону №1 Управління патрульної поліції в Кривому Розі Департаменту патрульної поліції лейтенанта поліції Афанас'єва Володимира Олександровича на рішення Саксаганського районного суду м.Кривого Рогу від 19 червня 2018 р. по справі за позовом ОСОБА_3 до інспектора роти №1 батальйону №1 Управління патрульної поліції в Кривому Розі Департаменту патрульної поліції лейтенанта поліції Афанас'єва Володимира Олександровича про скасування постанови про адміністративне правопорушення,-

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2018 року ОСОБА_3 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив:

- скасувати постанову серії ВР № 230673 від 03.04.2018 року про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 122 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 425 гривень.

Рішенням Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області від 19 червня 2018 року адміністративний позов задоволено. Постанову, винесену 3 квітня 2018 року інспектором роти № 2 батальйону №1 УПП в місті Кривому Розі Афанас'євим В.О. про накладення адміністративного стягнення за ч. 2 ст.122 КУпАП на ОСОБА_3 - скасовано.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В судове засідання учасники справи, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, не прибули, що відповідно до ч.3 ст. 268 КАС України не перешкоджає розгляду справи.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, відповідно до постанови у справі про адміністративне правопорушення серії ВР № 230673 від 03.04.2018 року інспектора 2 роти 1 батальйону УПП в м. Кривому Розі Афанас'єва В.О., ОСОБА_3 притягнуто до адміністративної відповідальності за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 425 грн.

Винесення оскаржуваної постанови мотивовано тим, що 03.04.2018 року о 09 год. 40 хв. в м. Кривій Ріг, по вулиці Дніпровське шосе біля будинку № 14, ОСОБА_3, керуючи автомобілем НОМЕР_1, проїхав регульований пішохідний перехід на заборонений червоний сигнал світлофору, чим порушив п.8.7.3 "е" Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 року.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку щодо недоведеності правомірності винесення відповідачем постанови по справі про адміністративне правопорушення серії ВР № 230673 від 03.04.2018 року, оскільки позивачем обставини порушення п. 8.7.3 "е" Правил дорожнього руху заперечені.

Колегія суддів вважає рішення суду першої інстанції необґрунтованим з огляду на наступне.

В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду першої інстанції, оскільки судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи та невраховано відзив відповідача на позов, а також запис факту порушення та відеофіксацію розгляду справи щодо притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності, які було долучено до відзиву.

Главою 22 КУпАП встановлено порядок розгляду справ про адміністративне правопорушення.

Так, положеннями ст. 279 КУпАП встановлено, що розгляд справи розпочинається з представлення посадової особи, яка розглядає дану справу. Посадова особа, що розглядає справу, оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.

Частинами 2, 3 статті 283 КУпАП встановлено, що постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити: найменування органу (посадової особи), який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; опис обставин, установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна містити відомості про: дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення; транспортний засіб, який зафіксовано в момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак); технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис; розмір штрафу та порядок його сплати; правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження; відривну квитанцію із зазначенням реквізитів та можливих способів оплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

Відповідно до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчинення, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, іншими документами.

Відповідно до приписів ст.72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною 1 статті 73 КАС України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ч.4 ст.73 КАС України суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Згідно ст. 96 КАС України визначено, що речовими доказами є предмети матеріального світу, які своїми якостями, властивостями, місцезнаходженням, іншими ознаками дають змогу встановити обставини, що мають значення для справи. Відповідно до ч. 1 ст.99 КАС України зазначено, що електронними доказами є інформація в електронній (цифровій формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електроні документи (тестові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео, та звукозаписи тощо).

За приписами статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем повторно надано відеозапис, яким зафіксовано факт вчинення правопорушення, як додаток до апеляційної скарги.

Досліджуючи обставини справи, докази на їх підтвердження колегія суддів зазначає, що у відповідності до п. 8.7.3 «е» ПДР червоний сигнал, у тому числі миготливий, або два червоних миготливих сигнали забороняють рух. Наданий суду апеляційної інстанції відеозапис, яким зафіксовано обставини вчиненого правопорушення, містить відеоінформацію про те, що автомобіль НОМЕР_1, здійснив проїзд регульованого пішохідного переходу на заборонений червоний сигнал світлофора.

Отже, враховуючи те, що зазначений відеозапис містить інформацію про обставини події, підтверджує скоєння позивачем адміністративного правопорушення - проїзд регульованого пішохідного переходу на заборонений червоний сигнал світлофора, він має розглядатись судом як речовий доказ і оцінюватись у визначений процесуальним законом спосіб.

В даному випадку, колегія суддів вважає, що зазначений речовий доказ відповідає критеріям належності та допустимості, оскільки одержаний з дотриманням закону та, як вже зазначалось, містить інформацію про обставини, які мають значення для справи.

Крім того, колегія суддів критично розцінює той факт, що судом першої інстанції не було досліджено зазначений відеозапис, який було додано відповідачем до відзиву та зареєстровано у суді першої інстанції 18.05.2018 року, що підтверджується вхідним штампом суду першої інстанції на відзиві, копія якого додана апеляційному суду.

Окремо щодо доказів, наданих суду апеляційної інстанції позивачем на спростування факту вчинення правопорушення, колегія суддів зазначає, що надані матеріали фотозйомки неможливо перевірити на відповідність місця та часу їх проведення, що мали місто 03.04.2018 року в м. Кривому Розі по вулиці Дніпровське шосе біля будинку 14 за участю ОСОБА_3, а тому надані документи не є належними та допустимими доказами в розуміння ст. ст. 72, 73 КАС України та не беруться судом до уваги.

Відповідно до п.1 ч.3 ст.286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право залишити рішення без змін, а позовну заяву без задоволення.

За таких обставин, враховуючи наведені норми законів, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, висновки суду суперечать обставинам справи, що призвело до неправильного її вирішення, у зв'язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з винесенням нової про відмову у задоволенні позову.

Керуючись ст.ст.241-245, 250, 315, 317, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу інспектора роти №1 батальйону №1 Управління патрульної поліції в Кривому Розі Департаменту патрульної поліції лейтенанта поліції Афанас'єва Володимира Олександровича - задовольнити.

Рішення Саксаганського районного суду м.Кривого Рогу від 19 червня 2018 р. по справі № 214/2294/18(2-а/214/140/18) - скасувати.

Прийняти нове судове рішення.

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_3 - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя: С.В. Чабаненко

Суддя: О.М. Панченко

Суддя: С.Ю. Чумак

Джерело: ЄДРСР 76797262
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку