open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

20 вересня 2018 року

справа № 808/995/18

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Малиш Н.І.

судді: Баранник Н.П., Щербак А.А.,

за участю секретаря судового засідання: Яковенко О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів" на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16.05.2018 року (суддя Татаринов Д.В.) у справі № 808/995/18 за позовом Акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів" до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області про визнання протиправними дії та витяг, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області про визнання протиправними дії відповідача щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок, значення 2,0 при формуванні та видачі позивачу витягів від 06 квітня 2017 року за №471/207-17, від 11 квітня 2017 року, № 507/207-17 із технічної документації до нормативної грошової оцінки земельних ділянок; визнання протиправним та скасувати витяг від 06 квітня 2017 року за №471/207-17, від 11 квітня 2017 року, № 507/207-17 із технічної документації до нормативної грошової оцінки земельних ділянок, видані відповідачем для позивача; зобов'язання відповідача для обчислення орендної плати за землю в 2017 році сформувати та видати позивачу, в установленому порядку через Центр надання адміністративних послуг м. Запоріжжя, витяги на підставі нормативної грошової оцінки земель та технічної документації, затверджених рішенням Запорізької міської ради від 30 червня 2015 року №7-2015-06-30, з наступними коефіцієнтами, які характеризують функціональне використання земельних ділянок: * Кф 1,2 для земельної ділянки 45,0029 га для розташування заводу, кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007, категорія земель: землі промисловості, місцезнаходження: м. Запоріжжя, вул. Діагональна, 11 на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП №001699, зареєстрованого за №3168 від 06 квітня 2001 року; * КФ 1 для земельної ділянки 0,4405 га для розташування критої платної автостоянки для зберігання особистого транспорту, кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010, категорія земель: землі транспорту, зв'язку, місцезнаходження: м. Запоріжжя, вул. Діагональна, 11 на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП №001636, зареєстрованого за №3243 від 23 жовтня 2001 року.

Адміністративний позов обґрунтовано зокрема незгодою з діями відповідача щодо застосування коефіцієнту функціонального призначення зі значенням 2.0 при формуванні витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007 та кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010 наданих у квітні 2017р. із застосуванням Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489, оскільки вказаний Порядок №489 повинен застосовуватися до процедур нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які будуть проводитися з 1 січня 2017 року. Вважає, що на підставі чинного законодавства, відповідач був зобов'язаний видати витяги з чинної технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок із значеннями Кф в 1,2 та 1 відповідно.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 16 травня 2018р. у задоволенні позову відмовлено.

Позивач не погодившись з рішенням суду першої інстанції подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неповне з'ясування обставин у справі, що мають значення, невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким позов задовольнити.

Апеляційна скарга обґрунтована зокрема тим, що після 01.01.2017р. нова нормативно грошова оцінка земель міста Запоріжжя не проводилась, , а тому Порядок №489 повинен застосовуватися до процедур нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які будуть проводитися з 1 січня 2017 року. Таким чином вважає, відповідач при видачі витягів неправомірно застосував коефіцієнт який характеризує функціональне використання земельних ділянок зі значення 2,0. Крім того з державних актів на право постійного користування земельними ділянками вбачається, що земельні ділянки відповідають категорії «землі промисловості» та «землі транспорту». Посилання суду першої інстанції та відповідача щодо правомірності дій останнього з підстав відсутності відомостей про цільове використання земельних ділянок у Державному земельному кадастрі, не підтверджуються доказами та спростовуються тим, що до 01.01.2017р. отримували витяги із зазначенням такої.

Відповідачем на апеляційну скаргу подано відзив в якому просить у її задоволенні відмовити. У відзиві зазначено, що витяги сформовані у відповідності до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489 та відсутності певних відомостей про земельні ділянки, стосовно яких звернувся позивач, у Державному земельному кадастрі. Щодо застосування у попередніх періодах Кф з іншим значенням, то такі були здійснені у відповідності до норм законодавства, чинного на той період.

В судовому засіданні представники позивача апеляційну скаргу підтримали, просили її задовольнити з підстав в ній викладених.

Представник відповідача щодо задоволення апеляційної скарги заперечив.

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на такі підстави.

Судом першої інстанції встановлено та вбачається з матеріалів справи, що Позивач є користувачем земельних двох ділянок площею: 45,0029га для розташування заводу, кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007, категорія земель: землі промисловості, місцезнаходження: М.Запоріжжя, вул. Діагональна, 11 на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП №001699, зареєстрованого за №3168 від 06 квітня 2001 року; 0,4405га для розташування критої платної автостоянки для зберігання особистого "транспорту, кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010, категорія земель: землі транспорту, зв'язку, місцезнаходження: М.Запоріжжя, вул. Діагональна, 11 на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП №001636, зареєстрованого за №3243 від 23 жовтня 2001 року.

З метою обчислення плати за землю, ПАТ "ЗФЗ" звернулось до Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області для отримання витягів з технічної документації про грошову оцінку земельних ділянок кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007 та кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010.

11 квітня 2017 року ПАТ "ЗФЗ" отримано від Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області витяги від 06 квітня 2017 року за № 471/207-17 та за № 507/207-17 від 11 квітня 2017 року на земельні ділянки кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007 та кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010 відповідно, у яких, не було зазначено кадастрові номери та цільове призначення ділянок та на думку позивача помилково застосовано коефіцієнт функціонального призначення зі значенням 2.0.

Незгода позивача з діями відповідача щодо застосування коефіцієнту функціонального призначення зі значенням 2.0 при формуванні витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок стала підставою звернення позивача до суду з відповідним позовом.

Суд першої інстанції відмовляючи у задоволенні позову прийшов до висновку, що оскільки у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення вказаних земельних ділянок, Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області правомірно, у передбачений законодавством спосіб були видані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначених земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні Акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", у яких при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок №489 нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно матеріалам справи, Позивач є користувачем земельних двох ділянок площею: 45,0029га для розташування заводу, кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007, категорія земель: землі промисловості, місцезнаходження: М.Запоріжжя, вул. Діагональна, 11 на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП №001699, зареєстрованого за №3168 від 06 квітня 2001 року; 0,4405га для розташування критої платної автостоянки для зберігання особистого "транспорту, кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010, категорія земель: землі транспорту, зв'язку, місцезнаходження: М.Запоріжжя, вул. Діагональна, 11 на підставі Державного акту на право постійного користування землею ІІ-ЗП №001636, зареєстрованого за №3243 від 23 жовтня 2001 року.(а.с. 36-45 Т1).

З метою обчислення плати за землю, ПАТ "ЗФЗ" звернулось до Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області для отримання витягів з технічної документації про грошову оцінку земельних ділянок кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007 та кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010.

11 квітня 2017 року ПАТ "ЗФЗ" отримано від Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області витяги від 06 квітня 2017 року за № 471/207-17 та за № 507/207-17 від 11 квітня 2017 року на земельні ділянки кадастровий номер: 2310100000:02:031:0007 та кадастровий номер: 2310100000:02:031:0010 відповідно, у яких, не було зазначено кадастрові номери та цільове призначення ділянок та на думку позивача помилково застосовано коефіцієнт функціонального призначення зі значенням 2.0. (а.с. 18, 19 Т1).

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель», за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 193 Земельного кодексу України державний земельний кадастр це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Кадастр має забезпечувати необхідною інформацією органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зацікавлені підприємства, установи та організації, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю та цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів "Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель" від 23.07.2010 року №548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за №1011/1806, передбачено класифікацію видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року №489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за №1647/29777, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 3 вказаного наказу №489, нормативний акт набирає чинності з дня його офіційного опублікування і застосовується з 1 січня 2017 року.

Таким чином, Порядок №489 повинен застосовуватися до процедур нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, які проводяться з 1 січня 2017 року.

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно з пунктами 3, 5 Розділу ІІ Порядку, коефіцієнт Кф - це коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.

Додатком 1 до Порядку, який має назву "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)" визначено дві примітки наступного змісту:

1. Для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

2. У разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та знайшло підтвердження під час апеляційного розгляду справи, згідно з даними Державних актів на право постійного користування зазначеними земельними ділянками серії ІІ-ЗП №001699 від 06 квітня 2001 року, серії ІІ-ЗП № 001636 від 23 жовтня 2001 року, витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 24 березня 2017 року, код Класифікації видів цільового призначення земель щодо спірної земельної ділянки відсутній, відомості про земельні ділянки позивача не були внесені до Державного реєстру земель ( а.с. 154 Т1), а отже відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель, визначений на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, як того вимагає пункт 5 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, витяги відповідачем сформовані правомірно, з урахуванням примітки 1 до таблиці "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)" додатку 1 до Порядку №489. Саме цією приміткою передбачено застосування для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру коефіцієнт Кф із значенням 2,00.

Поряд з цим, суд апеляційної інстанції вважає помилковими твердження позивача щодо необхідності застосування відповідачем Кф визначеного згідно з Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом від 27.01.2006 року №18/15/21/11, оскільки Кф 2.0 використано згідно з наказом Мінагрополітики від 25.11.2016 року №489 "Про затвердження порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів", який набрав чинності з 27.12.2016 року.

При цьому, суд зауважує, що відповідачем коефіцієнт функціонального використання Кф не розраховувався та не коригувався, цей коефіцієнт визначений у додатку 1 таблиці Класифікації Наказу від 25.11.2016 року №489.

Таким чином суд першої інстанції вірно встановив обставини справи та прийшов до висновку, що оскільки у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код класифікації видів цільового призначення вказаних земельних ділянок, Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області правомірно, у передбачений законодавством спосіб були видані витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку зазначених земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні Акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", у яких при розрахунку нормативної грошової оцінки був правомірно застосований коефіцієнт функціонального використання Кф - 2,0, як того вимагає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів №489.

Додатково, щодо позовних вимоги позивача про скасування витягів та зобов'язання відповідача сформувати інші, колегія суддів зазначає наступне.

Термін "адміністративний акт" згідно з Резолюцією Комітету Міністрів Ради Європи (77)31 (прийнятою Комітетом Міністрів від 28.09.1977 на 275-му засіданні заступників міністрів) означає будь-який окремий захід або прийняте рішення, які за своїм характером безпосередньо впливають на права або інтереси як фізичних осіб, так і юридичних, в ході здійснення публічної влади.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що оскаржені витяги не є рішенням суб'єкта владних повноважень і не можуть бути визнані протиправними і скасованими, оскільки такі є програмним продуктом та формуються з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель на підставі даних про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об'єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, аргументи апеляційної скарги які є аналогічними тим, що викладені в позові та мотивована оцінка яким вже була надана судом першої інстанції, їх не спростовують, тому постанову суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів" залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16.05.2018 року у справі № 808/995/18 за позовом Акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів" до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області про визнання протиправними дії та витяг, зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.

Повний текст постанови складено 21 вересня 2018року.

Головуючий суддя: Н.І. Малиш

Суддя: Н.П. Баранник

Суддя: А.А. Щербак

Джерело: ЄДРСР 76629548
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку