open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 вересня 2018 року

Київ

справа №320/4421/15-а (ЗП/808/2/17)

адміністративне провадження №К/9901/37421/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Бучик А.Ю.,

суддів: Гімона М.М., Мороз Л.Л.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Запорізького окружного адміністративного суду в складі колегії суддів: Татаринова Д.В., Нестеренко Л.О., Стрельнікової Н.В. від 16.05.2017 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в складі колегії суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І., Щербака А.А. від 18.10.2017 у справі №320/4421/15-а (ЗП/808/2/17) за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, про визнання протиправними рішень та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

В травні 2015 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, уточнивши який просив:

- визнати нечинним рішення Міністерства оборони України (далі - МОУ) про установлення йому посадового окладу за займаною на день звільнення в запас за посадою старший офіцер в розмірі 1120 грн., згідно наданої 25.05.2012 року Запорізьким обласним військовим комісаріатом до Головного управління Пенсійного фонду України у Запорізькій області (далі - ГУ ПФУ у Запорізькій області) довідки №ТЗ-49430 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.04.2012 року, як таке що не відповідає вимогам п. 4 ст. 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та постанові Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року №1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - постанова КМУ №1294);

- зобов`язати МОУ прийняти індивідуальне рішення про встановлення ОСОБА_1 посадового окладу за займаною ним на день звільнення в запас посадою старший офіцер у розмірі 1150-1200 грн., згідно «Схеми посадових окладів осіб офіцерського складу Збройних Сил України ... за основними типовими посадами», затвердженої постановою КМУ №1294 в порядку, передбаченому постановою КМУ від 13.02.2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

- зобов`язати МОУ визнати за ОСОБА_1 посаду старшого офіцера повітряного командування з розміром посадового окладу 1150-1170 грн. згідно додатку 5 Схеми посадових окладів осіб офіцерського складу командувань видів Збройних Сил України за основними посадами, затвердженої наказом МОУ від 26.08.2014 року №565 «Про встановлення посадових окладів осіб офіцерського складу Збройних Сил України» з визначенням грошового забезпечення за максимальною шкалою розміру посадового окладу;

- визнати нечинним рішення МОУ про встановлення ОСОБА_1 надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами у розмірі 10% від посадового окладу, згідно довідки №ТЗ-49430 про розмір грошового забезпечення станом на 01.04.2012 року, як таке що не відповідає вимогам постанови КМУ від 15.06.1994 року №414 «Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці» і реальним обставинам при виконанні ОСОБА_1 посадових обов`язків старшого офіцера;

- зобов`язати МОУ прийняти індивідуальне рішення про встановлення ОСОБА_1 надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами у розмірі 20% від посадового окладу, за займаною ним, на день звільнення в запас, посадою старший офіцер, згідно постанови КМУ №1294 та постанови КМУ України від 15.06.1994 року №414 «Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці» і як такого, що працював в умовах режимних обмежень при виконанні обов`язків старшого офіцера в порядку, передбаченому постановою КМУ від 13.02.2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

- зобов`язати МОУ прийняти індивідуальне рішення про встановлення ОСОБА_1 винагороди за тривалість безперервної військової служби (50% винагороди) в розмірі 1,5 посадового окладу і окладу за військове звання, згідно додатку 25 «Додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил ...» постанови КМУ №1294 в порядку, передбаченому постановою КМУ від 13.02.2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

- зобов`язати МОУ встановити ОСОБА_1 грошове забезпечення у сукупності максимальних розмірів видів його грошового забезпечення, передбачених постановою КМУ №1294 в порядку, передбаченому постановою КМУ від 13.02.2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» та наказом Міністра оборони України від 11.06.2008 року №260 «Про затвердження Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам»;

- зобов`язати МОУ видати ОСОБА_1 та надати до ГУ ПФУ у Запорізькій області довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2008 року з урахуванням вимог чинного судового рішення для перерахунку раніше призначеної пенсії в порядку, передбаченому статтями 51 та 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

- зобов`язати ГУ ПФУ у Запорізькій області здійснити перерахунок раніше призначеної пенсії за наданою ІНФОРМАЦІЯ_1 до ГУ ПФУ у Запорізькій області довідкою про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2008 року з урахуванням вимог судового рішення з чинної справи в порядку, передбаченому статтями 51 та 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»;

- зобов`язати ГУ ПФУ у Запорізькій області провести перерахунок раніше призначеної пенсії у розмірах видів грошового забезпечення, встановлених законодавством України з дати виникнення у позивача права на нього з 01.01.2008 року, тобто з дня набрання чинності постанови КМУ №1294 в порядку, передбаченому постановою КМУ № 45 від 13.02.2008 року «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено.

У касаційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувані судові рішення та ухвалити нове судове рішення по суті його позовних вимог.

Касаційна скарга обґрунтована тим, що суди не застосували положень нормативно-правових актів, які підлягали застосуванню та не надали належної оцінки обставинам справи. Вважає, що суди не з`ясували обставин щодо правильності встановлення і нарахування йому щомісячної премії військовослужбовця за період з 01.01.2008 року по даний час, згідно наказів Міністра оборони України № 25 від 28.01.2008 року, № 50 від 28.01.2011 року, №355 від 25.06.2011 року. Також судами не враховано, що згідно постанови КМУ №45 від 13.02.2008 року відповідною для нього є посада старшого офіцера з розміром посадового окладу 1150-1200 грн. Крім того, просить визначити розмір його посадового окладу з 01.01.2018 року.

Відзив на касаційну скаргу не надходив.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 07 листопада 2017 року відкрито касаційне провадження за вищевказаною скаргою.

Справу передано до Верховного Суду.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Судами встановлено, що з 31 грудня 1994 року позивача наказом № 0335 командувача Військово - повітряних сил України від 12.12.1994 року звільнено з військової служби в запас з посади старшого офіцера групи планування і контролю відділу бойової підготовки управління (ВБП) Авіаційної групи Військово - повітряних сил України (ВПС України).

З 01.01.2007 року ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ у Запорізькій області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 року №2262-XII (далі Закон № 2262-XII). Пенсія обчислена з урахуванням грошового забезпечення, визначеного уповноваженим структурним підрозділом Міністерства оборони України відповідно до постанови КМУ № 1294 за останньою штатною посадою - старший офіцер групи планування та контролю відділу бойової підготовки. Грошове забезпечення включає, зокрема, посадовий оклад 1120 грн., надбавку за роботу, що передбачає доступ до державної таємниці, в розмірі 10 % посадового окладу. Винагорода за тривалість безперервної військової служби не зазначена в довідці про грошове забезпечення.

Вважаючи, що його посадовий оклад в розмірі 1120 грн. не відповідає розміру посадового окладу старшого офіцера, визначеного постановою КМУ №1294, невірно визначено надбавку за роботу з таємними виробами, носіями, документами у розмірі 10% від посадового окладу, за займаною ним, на день звільнення в запас, посадою старший офіцер, замість 20% та протиправно не встановлено винагороду за тривалість безперервної військової служби (50% винагороди) в розмірі 1,5 посадового окладу і окладу за військове звання, згідно додатку 25 «Додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил ...» постанови КМУ №1294 в порядку, передбаченому постановою КМУ від 13.02.2008 року №45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», а відтак занижено розмір раніше призначеної пенсії, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що визначення розміру посадового окладу позивача проведено відповідно до наказу МОУ «Про встановлення посадових окладів осіб офіцерського складу Збройних Сил України» від 30.12.2007 року № 707, розмір надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 № 414 «Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці» в порядку, визначеному Інструкцією «Про розміри і порядок виплати надбавки військовослужбовцям і працівникам Збройних Сил України у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці», затвердженої наказом Міністерства оборони України №50 від 06.03.1995 року.

Також суди дійшли висновку, що винагорода за тривалість безперервної військової служби не є надбавкою, доплатою, підвищенням чи премією, а тому не входить до складу грошового забезпечення, з якого обчислюється пенсія.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками судів першої та апеляційної інстанцій з огляду на таке.

Відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону №2262-XII пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей» (далі - постанова КМУ №393) пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 р. - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з урахуванням таких його видів: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Згідно ст. 63 Закону №2262-XII (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Постановою КМУ № 1294 визначено, зокрема, схеми посадових окладів військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу.

Додаток 1 до вказаної постанови визначає схему посадових окладів центрального апарату осіб офіцерського складу Збройних Сил України, Національної гвардії та Держспецтрансслужби за основними типовими посадами.

Наказом Міністерства оборони України «Про встановлення посадових окладів осіб офіцерського складу Збройних Сил України» від 30 грудня 2007 року № 707 встановлені схеми посадових окладів осіб офіцерського складу апарату Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних Сил України, територіальних органів (підрозділів) Збройних Сил України за основними типовими посадами.

Зокрема, в Додатку 5 до вказаного наказу зазначені посадові оклади осіб офіцерського складу командувань видів Збройних Сил України за основними посадами, де зазначена посада - старший офіцер.

Однак вказана посада стосується виключно офіцерів, які проходили військову службу у командуванні виду Збройних сил України, до яких позивач не належить.

Розрахунок окладу позивача здійснено відповідно до наказу МОУ №707 від 30 грудня 2007 року на підставі Таблиці заміни розмірів посадових окладів осіб офіцерського складу Збройних Сил України за посадами, які не передбачені постановою КМУ № 1294 та встановлено в розмірі 1120 грн.

Враховуючи, що позивач обіймав посаду старшого офіцера групи планування і контролю відділу бойової підготовки управління Авіаційної групи Військово-повітряних сил України, яка не передбачена додатками до постанови КМУ № 1294, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про безпідставність вимог позивача встановити розмір посадового окладу як старшому офіцеру, який проходить службу в командуванні виду Збройних Сил України.

Що стосується позовних вимог про встановлення надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами у розмірі 20 % від посадового окладу, колегія суддів зазначає наступне.

Види, розміри і порядок надання компенсації працівникам органів законодавчої, виконавчої та судової влади, органів прокуратури, інших органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які за умовами своєї професійної діяльності постійно працюють з відомостями, що становлять державну таємницю (далі - особи, які працюють в умовах режимних обмежень) визначені Положенням "Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 414 від 15.06.1994 року.

Порядок та розміри виплати надбавки військовослужбовцям і працівникам Збройних Сил України у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці у штабах видів Збройних Сил України, військових округах, управліннях центрального апарату Міністерства оборони України, в об`єднаннях, з`єднаннях, військових частин, військово-навчальних закладах, установах, організаціях та підприємствах (далі - військових частинах) Міністерства оборони України, які одержали дозвіл (ліцензію) на здійснення діяльності, пов`язаної з державною таємницею, передбачену наказом Міністра оборони України № 236 від 26.09.1994 року "Про доведення постанови Кабінету Міністрів України від 20 червня 1994 року № 426 та введення в дію Інструкції про порядок підготовки і подання документів для одержання дозволу (ліцензії) на здійснення діяльності, пов`язаної з державною таємницею у Збройних Силах України" визначається Інструкцією "Про розміри і порядок виплати надбавки військовослужбовцям і працівникам Збройних Сил України у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці", затвердженої наказом МОУ №50 від 06.03.1995 року.

Згідно п. 2 Положення про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 414 від 15.06.1994 року, особам, які працюють в умовах режимних обмежень, установлюється надбавка до посадових окладів (тарифних ставок) залежно від ступеня секретності інформації: відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "особливої важливості", - 20 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно", - 15 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "таємно", - 10 відсотків.

Виплату такої надбавки військовослужбовцям Збройних Сил України вперше запроваджено наказом Міністра оборони України від 06.03.1995 № 50 «Про введення в дію Інструкції про розміри і порядок виплати надбавки військовослужбовцям і працівникам Збройних Сил України у зв`язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці».

Пунктом 2 розділу 2 Перехідних положень Закону України "Про внесення змін до ст. 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців" запроваджено право на перерахунок раніше призначених пенсій із урахуванням введення нових видів грошового забезпечення, які військовослужбовці не отримували під час служби.

Порядок перерахунку пенсій військовослужбовцям, які звільнені до запровадження виплати в Збройних Силах України надбавки за роботу з таємними документами, в Міністерстві оборони України визначено Вказівками Департаменту фінансів Міністерства оборони України від 15.11.2005 року №248/7/П/7452, які складаються із змісту самих вказівок та Примірного розрахунку посад військовослужбовців Збройних Сил колишнього СРСР, перебування на яких передбачало доступ до секретної інформації.

Згідно п. 1 вищенаведених Вказівок Департаменту фінансів Міністерства оборони України від 15.11.2005 року №248/7/11/7452 при обчисленні пенсії за посадами, зазначеними в доопрацьованому Примірному розрахунку, надбавка за роботу, що передбачає доступ до державної таємниці повинна враховуватися в розмірі, зазначеному у відповідних пунктах цього розрахунку, незалежно від наявності інформації про форму допуску, яку мав конкретний військовослужбовець. При обчисленні пенсії за посадами, не зазначеними в доопрацьованому Примірному розрахунку, рішення про врахування цієї надбавки в розмірі більше 10 відсотків повинні прийматися тільки за наявності інформації про відповідну форму допуску.

Як встановлено судами остання штатна посада, яку позивач обіймав перед звільненням з військової служби (старший офіцер групи планування та контролю відділу бойової підготовки військової частини НОМЕР_1 ) у примірному розрахунку не зазначена, відомостей з особової справи, на підставі яких можна зробити висновок про те, що позивач мав доступ та працював з таємними документами "особливої важливості", робота з якими передбачає нарахування надбавки саме 20 %, сторонами не надано.

Отже, враховуючи, відсутність рішення МОУ щодо встановлення позивачу надбавки за роботу з таємними виробами, носіями, документами, останньому правомірно в довідці про грошове забезпечення для перерахунку пенсії враховано такий вид, як надбавка за роботу з таємними документами у розмірі 10% посадового окладу у сумі 112,00 грн., що відповідає вищенаведеним вимогам законодавства та підзаконних актів. А відтак, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позовних вимог в цій частині.

Щодо позовних вимог про встановлення позивачу винагороди за тривалість безперервної військової служби, у розмірі визначеному Додатком 25 "Додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України" постанови КМУ № 1294, колегія суддів зазначає таке.

За змістом ч. 3 ст. 63 Закону №2262-XII (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.

Постановою КМУ №1294 впорядковано структуру та умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та затверджено схеми посадових окладів і додаткових видів грошового забезпечення за категоріями військовослужбовців (пункт 3 цієї постанови).

Згідно зі схемою додаткових видів грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України (щомісячних та одноразових; Додаток №25 до постанови № 1294) до одноразових віднесені такі види грошового забезпечення: винагорода за тривалість безперервної військової служби; матеріальна допомога на початкове обзаведення (вид матеріального забезпечення військовослужбовців, передбачений статтею 9-1 Закону № 2011-ХІІ), а також одноразова матеріальна допомога військовослужбовцям строкової військової служби.

Отже, враховуючи, що винагорода за тривалість безперервної військової служби є одноразовою допомогою, яка введена після звільнення позивача, яку він фактично не отримував і з якої страхові внески не сплачувались, суди дійшли обгрунтованого висновку про відмову у задоволенні позову в цій частині.

За встановлених обставин, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли обгрунтованого висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Доводи касаційної скарги щодо нез`ясування судами обставин правильності встановлення і нарахування йому щомісячної премії військовослужбовця за період з 01.01.2008 року по даний час, згідно наказів Міністра оборони України № 25 від 28.01.2008 року, № 50 від 28.01.2011 року, №355 від 25.06.2011 року, та вимоги позивача визначити розмір його посадового окладу з 01.01.2018 року, є безпідставними, оскільки позивач не заявляв вказаних позовних вимог в суді першої інстанції.

Згідно ч. 4 ст. 341 КАС України у суді касаційної інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції. Зміна предмета та підстав позову у суді касаційної інстанції не допускається.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Решта доводів касаційної скарги не спростовують висновків судів і зводяться до незгоди з судовими рішеннями.

Відповідно до частини 1 статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд апеляційної інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судового рішення чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 349, 350, 355, 356 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 16 травня 2017 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року - без змін.

Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

А.Ю. Бучик

М.М. Гімон

Л.Л. Мороз

Судді Верховного Суду

Джерело: ЄДРСР 76546209
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку