open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

29.08.2018

Справа № 916/584/18

За позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка"

до

1. Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) 2. Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - 1

Одеська обласна державна адміністрація

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - 2

Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області

про

стягнення 2638086,00 грн

Суддя Смирнова Ю.М.

Секретар судового засідання Багнюк І.І.

Представники учасників справи:

від позивача

Оксюта В.В., довіреність від 15.01.2018;

від відповідача - 1

Власов М.Л., довіреність №40-С від 08.05.2018;

від відповідача - 2

не з'явились;

від третьої особи - 1

не з'явились;

від третьої особи - 2

не з'явились;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) 2638086,00 грн, мотивуючи свої вимоги невиконанням відповідачем зобов'язань щодо оплати наданих позивачем у період з 10.06.2014 по 28.08.2014 послуг з відпочинку та оздоровлення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.05.2018 відкрито провадження у справі №916/584/18; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження; залучено Одеську обласну державну адміністрацію третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача; підготовче засідання у справі призначено на 06.06.2018; встановлено відповідачу - 1 строк для подання відзиву на позов - протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали; встановлено строк для подання пояснень третьою особою щодо позову - протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали.

04.06.2018 від Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) через відділ діловодства суду надійшов відзив на позов, в якому остання підтвердила надання позивачем з 10.06.2014 по 28.08.2014 послуг тимчасового проживання та харчування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області у кількості 442 особи, які були направлені в умовах надтермінової евакуації до Одеської області, у зв'язку з проведенням воєнних дій на території Луганської області.

Однак, відповідач - 1 проти заявлених позовних вимог заперечив та зазначив, що між ним та позивачем не має жодних договірних відносин, зокрема, щодо надання послуг з тимчасового проживання та харчування дітей, а тристоронній акт від 12.11.2015, що складений з метою компенсації заборгованості за перебування дітей на оздоровленні у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" був підписаний керівниками самостійних юридичних осіб - органів державної влади, які можуть бути відповідачами у справі. При цьому, відповідач - 1 зауважив, що гарантії оплати наданих позивачем послуг тимчасового проживання та харчування дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області були надані Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації.

Також, 04.06.2018 до канцелярії Господарського суду міста Києва надійшли пояснення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - 1, в яких остання повідомила про те, що станом на 26.12.2016 передбачених у розпорядженні Одеської обласної державної адміністрації від 07.06.2016 №355/А-2016 "Про виділення коштів Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації" коштів у розмірі 2638086,00 грн для відшкодування вартості оздоровлення та відпочинку з 10.06.2014 по 28.08.2014 у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" 442 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з інтернатів Луганської області не надходило, у зв'язку з відсутністю необхідних документів для здійснення оплати, внаслідок чого вказане розпорядження було знято з контролю. Крім цього, Одеська обласна державна адміністрація повідомила, що відповідно до рішення Одеської обласної ради від 27.12.2017 №655-VII "Про внесення змін до рішення обласної ради від 21.03.2017 №355- VII "Про обласний бюджет Одеської області на 2017 рік"" Луганській обласній державній адміністрації (Луганській обласній військово-цивільній адміністрації) повернуто невикористані кошти, виділені з обласного бюджету Луганської області на оздоровлення та відпочинок дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, Луганської області у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" в Одеській області, що підтверджується розпорядженням Департаменту фінансів Одеської облдержадміністрації №555 від 07.06.2017 та платіжним дорученням №2 від 14.06.2017 на суму 2638100,00 грн.

06.06.2018 представник відповідача-1 подав через канцелярію Господарського суду міста Києва клопотання про заміну неналежного відповідача - Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) належним відповідачем - Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації. Також, відповідач просив суд після заміни неналежного відповідача передати справу за підсудністю до Господарського суду Луганської області.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.06.2018 розгляд клопотання відповідача про заміну неналежного відповідача - Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) належним відповідачем - Департаментом освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації відкладено до наступного судового засідання; оголошено перерву у підготовчому засіданні до 18.06.2018; встановлено позивачу строк для подачі відповіді на відзив - до 18.06.2018.

18.06.2018 до канцелярії Господарського суду міста Києва надійшла заява позивача про зміну предмету позову та залучення до участі у справі співвідповідача. У редакції заяви про зміну предмета позову позивач просить суд: зобов'язати Луганську обласну державну адміністрацію (Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію) виділити з обласного бюджету Луганської області Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації 2638086,00 грн для відшкодування вартості оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка"; стягнути з Департаменту освіти і науки Луганської обласної адміністрації за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту освіти і науки Луганської обласної адміністрації на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіїівка" 2638086,00 грн відшкодування вартості за надані послуги з оздоровлення та відпочинку.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.06.2018 прийнято до розгляду заяву позивача про зміну предмета позову; залучено співвідповідачем у справі Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації; залучено до участі у справі третьою особою без самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області; відмовлено у задоволенні клопотання відповідача - Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) про заміну неналежного відповідача та передачу справи за територіальною підсудністю до господарського суду Луганської області; встановлено відповідачам строк для надання відзивів на заяву позивача про зміну предмета позову та надання письмових пояснень третьою особою - до 03.07.2018; відкладено підготовче засідання у справі на 03.07.2018.

Судове засідання, призначене на 03.07.2018, не відбулося у зв'язку з перебуванням судді у відрядженні.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.07.2018 викликано учасників процесу у підготовче засідання 06.07.2018 в порядку ст.ст.120-121 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.07.2018 продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 02.08.2018.

11.07.2018 до загального відділу діловодства Господарського суду міста Києва від відповідача - 1 надійшов відзив на заяву позивача про зміну предмету позову та залучення іншого співвідповідача, в якому Луганська обласна державна адміністрація (Луганська обласна військово-цивільна адміністрація) проти позовних вимог заперечила з підстав, які тотожні викладеним відповідачем - 1 у відзиві на позов.

30.07.2018 від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - 2 надійшли пояснення по суті спору, в яких остання, зокрема, зазначила про відсутність підстав для повернення Луганській обласній державній адміністрації (Луганській обласній військово-цивільній адміністрації) додаткових дотацій, виділених Одеському обласному бюджету у сумі 2638086,00 грн для відшкодування вартості оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернат них закладів освіти Луганської області у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка", у зв'язку з тим, що порядок повернення таких додаткових дотацій не передбачений чинним законодавством України.

У підготовчому засіданні 02.08.2018 було оголошено перерву до 14.08.2018, відповідачу-2 встановлено додатковий строк для подання відзиву на заяву позивача про зміну предмета позову до 14.08.2018.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.08.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 29.08.2018.

20.08.2018 від відповідача-2 через відділ діловодства суду надійшло клопотання, з якого вбачається, що відповідач-2 не отримував ухвалу суду від 02.08.2018 про встановлення додаткового строку для подання відзиву на заяву позивача про зміну предмета позову.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.08.2018, суд продовжив відповідачу-2 строк для подання відзиву на заяву позивача про зміну предмета позову до 29.08.2018.

Відповідач-2 у строк, встановлений судом, не подав відзив на позов та/або відзив на заяву позивача про зміну предмету позову та залучення до участі у справі співвідповідача, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, у зв'язку з чим, за висновками суду, справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України.

Представник позивача в судовому засіданні 29.08.2018 заявлені позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача - 1 в судовому засіданні 29.08.2018 проти позову заперечив, просив в задоволенні позову відмовити з підстав наведених у відзиві.

Представник відповідача - 2 в судове засідання 29.08.2018 не з'явився, про причини неявки суд не повідомив. Відповідач - 2 про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Треті особи у судове засідання представників не направили, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

В судовому засіданні 29.08.2018 на підставі ст.240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача - 1, Господарський суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14.04.2014 №405/2014 було введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України та розпочато проведення антитерористичної операції, у зв'язку з чим влітку 2014 року Одеською обласною державною адміністрацією були проведені заходи щодо організації прийняття на оздоровлення та відпочинок дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, що утримуються в школах-інтернатах, дитячих будинках Луганської області.

Як зазначає позивач у позовній заяві, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, вихованці інтернатних закладів освіти Луганської області з 10.06.2014 були розміщені в належному Товариству з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" оздоровчому закладі.

Листом від 11.06.2014 за вих.№1/05-3651 Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації гарантував директору Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_4, здійснення оплати послуг тимчасового проживання та харчування в навчальних закладах м.Одеси дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області, направлених до Одеської області.

Відповідно до листа від 16.06.2014 за вих.№1/10-1599 Міністерство освіти і науки України інформувало Кабінет Міністрів України про направлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області на оздоровлення до Одеської області в умовах надтермінової евакуації.

17.06.2014 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Кабінету Міністрів України з проханням про вирішення питання фінансування послуг оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка".

Листом від 20.06.2014 за вих.№01/10-1652 Міністерство освіти і науки України звернулося до Прем'єр-міністра України ОСОБА_5 з проханням про виділення з резервного фонду Державного бюджету України коштів на оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області шляхом прийняття відповідного рішення.

23.06.2014 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з проханням про вирішення питання оплати послуг оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області у Товаристві з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка".

21.07.2014 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Міністра фінансів України з листом за вих.№05/02-16/4346 з проханням про сприяння проведення розрахунків за послуги з відпочинку та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області через територіальні органи Державної казначейської служби у Луганській області

Також, 21.07.2014 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Міністра освіти і науки України з листом за вих.№05/02-16/4347 про сприяння проведення розрахунків за послуги з відпочинку та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області через територіальні органи Державної казначейської служби у Луганській області.

Листом від 05.08.2014 за вих.№05/02-15/4650 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України ОСОБА_6 щодо сприяння здійснення розрахунків за послуги з відпочинку та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області через територіальні органи Державної казначейської служби у Луганській області.

06.08.2014 Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації звернувся з листом за вих.№999/01/09 аналогічного змісту до Міністра освіти і науки України.

Листом від 12.08.2014 за вих.№1032/01/09 Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації просив директора Департаменту економічного розвитку та торгівлі про допомогу у вирішенні питання оплати утримання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області.

Листом від 15.08.2014 за вих.№14-09/2763-18753 Державна казначейська служба України повідомляла Одеську обласну державну адміністрацію про те, що у разі стабілізації ситуації в Луганській області орган Казначейства в найкоротший термін відновить казначейське обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.

15.08.2014 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України ОСОБА_6 з листом за вих.№05/02-17/4893 щодо сприяння здійснення розрахунків за послуги з відпочинку та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області через територіальні органи Державної казначейської служби у Луганській області.

Листом від 06.01.2015 за вих.№31-10030-21-16/286 Міністерство фінансів України повідомило Товариство з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" про виділення обласним державним адміністраціям та Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 15932,5 тис.грн з резервного фонду державного бюджету для часткової оплати вартості проживання громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території та району проведення антитерористичної операції, зокрема, Одеській обласній державній адміністрації - 4125,4 тис.грн, якою здійснено розподіл цих коштів між суб'єктами господарювання, як головним розпорядником бюджетних коштів.

04.03.2015 від Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації на адресу позивача надійшов лист від 17.02.2015 за вих.№1/618с, в якому відповідач - 2 зазначив, що заборгованість за відпочинок та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області, які знаходяться на непідконтрольній українській владі території буде сплачена в повному обсязі після повернення цих територій під контроль української влади.

05.05.2015 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Голови Луганської обласної державної адміністрації ОСОБА_7 з листом за вих.№1955/02-35/03/2654 про допомогу у погашенні заборгованості за відпочинок та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області у розмірі 2638181,00 грн перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка".

19.06.2015 Товариство з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" звернулося до Прем'єр-міністра України ОСОБА_5 з листом від 12.06.2015 за вих.№78 та до Міністра соціальної політики України з листом за вих.№79 про погашення заборгованості за відпочинок та оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області.

Листом №1410/02/09 від 16.07.2015 Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації повідомив Товариство з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" про неодноразове звернення до різних державних органів протягом 2014-2015 років з проханням про вжиття заходів для прискорення погашення заборгованості перед позивачем за надані послуги.

23.07.2015 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України листом за вих.№2723-07/24089-06 повідомило позивача про необхідність надання документів, які б підтверджували відповідну заборгованість та пропозицію про вирішення відповідного питання шляхом виділення коштів з резервного фонду Державного бюджету України.

03.09.2015 Міністерством соціальної політики України на адресу позивача було направлено лист за вих.№13310/0/14-15/081, в якому останнього було повідомлено про надходження до загального фонду місцевих бюджетів грошових коштів для фінансування видатків на оплату вартості проживання громадян, що переміщуються з тимчасово окупованої території та району проведення антитерористичної операції та про відсутність інформації щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" до закладів, яким повернуто заборгованість.

07.10.2015 Департаментом освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації було надіслано на адресу Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації лист за вих.№1894/02/01-34-02-04, в якому підтверджується перебування 442 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області з початку червня 2014 року на відпочинку та оздоровленні в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка". Однак, сума заборгованості перед позивачем за надані послуги, Департаментом освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації не обліковується, у зв'язку з тим, що відповідні договори про надання послуг укладалися безпосередньо між інтернатними закладами та дитячим оздоровчим закладом.

09.09.2015 позивач звернувся до Голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_8 та Голови Одеської обласної державної адміністрації з листами за вих.№97 з проханням розглянути можливість погашення заборгованості у розмірі 2638306,00 грн.

11.11.2015 Одеська обласна державна адміністрація листом за вих.№5658/02-17/05/7516 повідомила позивача, що видатки на оздоровлення вказаної категорії дітей були передбачені в кошторисах освітніх закладів Луганської області.

12.11.2015 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" та представниками Луганської обласної військово-цивільної адміністрації та Одеської обласної державної адміністрації було підписано тристоронній акт, в якому сторони зафіксували, що з 10.06.2014 з 21 інтернату Луганської області були направлені діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування до дитячого закладу санаторного типу "Сергіївка" Одеської області на оздоровлення у кількості на день прибуття - 442 дитини, вихователів з числа працівників інтернатів - 94, дітей вихователів - 39, діти перебували в закладі з 10.06.2014 по 28.08.2014, кількість дітей змінювалась протягом вказаного періоду, що оформлювалось документально, даний акт складений з метою компенсації заборгованості за перебування дітей в дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" Одеської області на суму 2638086,00 грн.

28.12.2015 Одеська обласна державна адміністрація звернулась до Голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_8 з листом за вих.№01/02-17/8277 з проханням про погашення заборгованості у розмірі 2638086,00 грн перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка".

04.01.2016 Товариство з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" звернулась до Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації з листом за вих.№1/10-1 про перерахування грошових коштів в рахунок погашення заборгованості.

08.04.2016 Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації надіслав на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" лист за вих.№718/0201-34-01-01, в якому повідомив про перерахування Луганською обласною державною адміністрацією коштів на погашення заборгованості в бюджет Одеської області, а питання щодо внесення змін до рішення обласної ради від 21.12.2015 за вих.№49-VI "Про обласний бюджет Одеської області на 2016 рік" в частині затвердження видатків на витрати пов'язані з оздоровленням у 2015 році дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області буде розглянуто на черговій сесії обласної ради.

Відповідно до розпорядження Голови Одеської обласної державної адміністрації від 07.06.2016 №355/А-2016 "Про виділення коштів Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації" Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації було виділено 2638086,00 грн. для відшкодування вартості оздоровлення та відпочинку з 10.06.2014 по 28.08.2014 у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" 442 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області, доручено Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації до 26.12.2016 проінформувати державну адміністрацію про цільове використання коштів.

Листом від 13.01.2017 за вих.№103/02/01-34-01-01 Департамент освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації проінформував Одеську обласну державну адміністрацію про те, що станом на 26.12.2016 із передбачених коштів в сумі 2638086,00 грн для відшкодування вартості оздоровлення і відпочинку з 10.06.2014 по 28.08.2014 у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" 442 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з інтернатів Луганської області фінансування не надходило, у зв'язку з відсутність необхідних документів для здійснення оплати.

Згідно рішення Одеської обласної ради від 27.12.2017 №655-VII "Про внесення змін до рішення обласної ради від 21.03.2017 №355- VII "Про обласний бюджет Одеської області на 2017 рік"" Луганській обласній державній адміністрації (Луганській обласній військово-цивільній адміністрації) повернуто невикористані кошти, виділені з обласного бюджету Луганської області на оздоровлення та відпочинок дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, Луганської області у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" в Одеській області, що підтверджується розпорядженням Департаменту фінансів Одеської облдержадміністрації №555 від 07.06.2017 та платіжним дорученням №2 від 14.06.2017 на суму 2638100,00 грн.

22.01.2018 позивачем було надіслано на адресу відповідача - 1 претензію за вих.№2 від 18.01.2018 про оплату заборгованості у розмірі 2638086,00 грн.

Відповідно до листа Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації від 02.02.2018 за вих.№01/06-5381 позивача було повідомлено про те, що на виконання розпорядження Голови Луганської обласної державної адміністрації (керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) від 25.12.2016 №651 "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 04.02.2015 №26" бюджету Одеської області була перерахована додаткова дотація в сумі 2638086,00 грн, яка 15.06.2017 була повернута до бюджету Луганської області.

Спір у справі виник внаслідок того, що позивачу не було відшкодовано 2638100,00 грн вартості оздоровлення і відпочинку з 10.06.2014 по 28.08.2014 у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" 442 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з інтернатів Луганської області.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню частково з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 Господарського процесуального кодексу України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов'язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням (ч.2 ст.4 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до ч.1 ст.14 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов'язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 129 Конституції України унормовано, що основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.ч.1-4 ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Аналогічна норма міститься у ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України.

За приписами ст.86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною 1 ст.73 Господарського процесуального кодексу України визначено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України).

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ст.79 Господарського процесуального кодексу України).

Будь-які подані учасниками процесу докази підлягають оцінці судом на предмет належності і допустимості. Вирішуючи питання щодо доказів, господарські суди повинні враховувати інститут допустимості засобів доказування, згідно з яким обставини справи, що відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Що ж до належності доказів, то нею є спроможність відповідних фактичних даних містити інформацію стосовно обставин, які входять до предмета доказування з даної справи.

Як вбачається з матеріалів справи, у період з 10.06.2014 по 28.08.2014 Товариство з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" прийняло на оздоровлення та відпочинок 442 дитини з 21 закладу освіти Луганської області - дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вартість цих послуг склала 6334410,00 грн.

За твердженнями позивача, які з боку відповідачів не спростовані, для оплати наданих позивачем послуг від інтернатних закладів Луганської області надійшло 1529069,00 грн., від благодійного фонду Рената Ахметова - 2167035,00 грн, а несплаченою залишається сума 2638086,00 грн.

12.11.2015 з метою встановлення та компенсації суми заборгованості по перебуванню дітей в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" директором означеного товариства ОСОБА_10, в.о. директора Департаменту освіти і науки Луганської обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_11, директором Департаменту фінансів Луганської обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_12, в.о. директора Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_13, директором Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації ОСОБА_14 було складено тристоронній акт від 12.11.2015, в якому зафіксовано, що 10.06.2014 діти з 21 інтернату Луганської області були направлені до дитячого закладу санаторного типу "Сергіївка" на оздоровлення; діти перебували у закладі з 10.06.2014 по 28.08.2014; кількість дітей змінювалась протягом вказаного періоду.

Також, в зазначеному акті встановлено, що у зв'язку з початком бойових дій та небезпекою перебування дітей на території Луганської області, діти терміново були вивезені спецпотягом "Луганськ - Одеса" і направлені до дитячого закладу санаторного типу "Сергіївка" без укладання відповідних договорів на оздоровлення, подальше укладання договорів між позивачем та інтернатами здійснювалося за сприяння Департаменту освіти та науки Одеської обласної державної адміністрації, однак оскільки частина інтернатів Луганської області опинились на захопленій бойовиками території, не підконтрольній Україні, укладення з ними договорів та перерахування коштів за перебування дітей дитячому закладі виявилось неможливим.

Розрахунок залишків вартості послуг з оздоровлення дітей у розмірі 2638086,00 грн було погоджено сторонами у додатку №5 до тристороннього акту від 12.11.2015. Також, сторонами було визначено спосіб погашення вказаної заборгованості - шляхом надання субвенції з бюджету Луганської області до бюджету Одеської області. Доказів зворотного матеріали справи не містять.

Статтею 42 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" передбачено, що структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій здійснюють керівництво галузями управління, несуть відповідальність за їх розвиток. Структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій підзвітні та підконтрольні головам відповідних місцевих державних адміністрацій, а також органам виконавчої влади вищого рівня.

Відповідно до п.5 Положення про Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації 23.08.2013 №1191, яке діяло на момент виникнення спірних правовідносин, одним із основних завдань Департаменту освіти і науки Луганської обласної є організація відпочинку та дозвілля дітей.

Згідно п.6 вищевказаного Положення, Департамент освіти і науки Луганської обласної відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, готує пропозиції до проектів державних цільових, галузевих та регіональних програм поліпшення становища освіти, науки, дітей, відпочинку та дозвілля дітей, забезпечує їх виконання; розробляє та подає на розгляд облдержадміністрації пропозиції до проектів фінансування та матеріально-технічного забезпечення виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища освіти, науки, дітей; координує в межах своїх повноважень здійснення заходів, спрямованих на організацію відпочинку та дозвілля дітей, самостійно виконує відповідні програми, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів; вносить пропозиції щодо проекту обласного бюджету; забезпечує ефективне та цільове використання відповідних бюджетних коштів.

Тобто, саме на відповідача - 2 Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації покладено завдання з організації відпочинку та дозвілля дітей, і, як підтверджується матеріалами справи, відповідач - 2 гарантував здійснення оплати інтернатними закладами Луганської області послуг тимчасового проживання та харчування, наданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка".

Відповідно до ч.1 ст.509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов'язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст.11 цього Кодексу.

Частиною 1 ст.11 Цивільного кодексу України встановлено, що цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Наразі, як слідує з матеріалів справи, позивач надав державі в особі Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації послуги з оздоровлення та відпочинку дітей, а відповідач - 2, в межах покладених на нього завдань прийняв вказані послуги та гарантував здійснення відповідної оплати, а також погодив розмір заборгованості перед позивачем у тристоронньому акті від 12.11.2015.

На думку суду, оскільки відповідно до п.п.1, 2, 16, 19 Положення про Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної держадміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05.05.2018 №359, вказаний Департамент є структурним підрозділом Луганської обласної державної адміністрації, підпорядкований голові облдержадміністрації, утримується за рахунок загального та спеціального фондів державного бюджету, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, саме Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації має відшкодувати 2638086,00 грн. за надані позивачем послуги з оздоровлення та відпочинку дітей.

При цьому, суд зазначає, що Луганською обласною державною адміністрацією (Луганською обласною військово-цивільною адміністрацією), відповідно до рішення №651 від 24.12.2015 «Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 04.02.2015 №26 були виділені з обласного бюджету Луганської області 2638086,00 грн додаткової дотації для погашення заборгованості перед позивачем, однак, вказані кошти, що надійшли в бюджет Одеської області були повернуті до бюджету Луганської області, тобто сума заборгованості визнається і не оспорюється учасниками справи.

На підставі викладеного, позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" до Департаменту освіти і науки Луганської обласної адміністрації про стягнення 2638086,00 грн підлягає задоволенню.

Щодо позовних вимог про зобов'язання Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) виділити з обласного бюджету Луганської області Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації 2638086,00 грн для відшкодування вартості оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернатних закладів освіти Луганської області у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка", суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог ст.24 Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей" оздоровлення та відпочинок дітей, які потребують особливих умов для оздоровлення, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ та організацій, професійних спілок і фондів, добровільних внесків юридичних та фізичних осіб, інших джерел.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 №323 "Про організаційне і фінансове забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей в Україні" передбачено, що відпочинок та оздоровлення дітей здійснюється за рахунок виділених в установленому порядку коштів місцевих бюджетів, підприємств, установ, організацій, професійних спілок, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту населення, Всеукраїнського фонду оздоровлення і відпочинку дітей та підлітків, позабюджетних фондів, а також добровільних внесків юридичних і фізичних осіб та коштів батьків.

Положеннями ст.1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Указом Президента України від 05.03.2015 №123/2015 "Про утворення військово- цивільних адміністрацій" було створено Луганську обласну військово-цивільну адміністрацію.

Відповідно до п.3 ч.3 ст.4 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" районні, обласні військово-цивільні адміністрації поряд із здійсненням повноважень місцевих державних адміністрацій на відповідній території також здійснюють повноваження із складання та затвердження відповідно районних, обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; розподілу переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій, субвенцій відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення.

Згідно п.4 ч.3 ст.6 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" керівник військово-цивільної адміністрації є розпорядником бюджетних коштів.

Пунктом 2 Регламенту Луганської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації - керівником військово-цивільної адміністрації №202 від 03.04.2017 "Про внесення змін до Регламенту Луганської обласної державної адміністрації", облдержадміністрація є місцевим органом виконавчої влади в області і забезпечує складання та затвердження обласного бюджету, внесення змін до нього, затвердження звіту про його виконання; розподіл переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій, субвенцій відповідно між районними, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення.

За змістом ст.7 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети є самостійними. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України, правом Верховної Ради Автономної Республіки Крим та відповідних місцевих рад самостійно і незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети.

Таким чином, із системного аналізу вищенаведених норм чинного законодавства України полягає, що саме Луганська обласна державна адміністрації (Луганська обласна військово-цивільна адміністрація) має повноваження розпоряджатися бюджетними коштами та формує бюджет області.

Відповідно до ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом №475/97-ВР від 17.07.1997, кожен, чиї права і свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. У п.145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об'єднаного Королівства" Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Стаття 13 вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов'язань за ст.13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п.75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "ОСОБА_5 проти України" від 05.04.2005.

Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні ст.13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

Як вбачається з положень Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Згідно з п.1.6 Методології проведення антикорупційної експертизи, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2010 №1380/5, дискреційні повноваження - сукупність прав та обов'язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативноправовим актом, проектом нормативно-правового акта.

Таким чином, дискреція - це елемент управлінської діяльності. Вона пов'язана з владними повноваженнями і їх носіями - органами державної влади та місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами. Дискрецію не можна ототожнювати тільки з формалізованими повноваженнями - вона характеризується відсутністю однозначного нормативного регулювання дій суб'єкта. Він не може ухилятися від реалізації своєї компетенції, але й не має права виходити за її межі.

Тобто, дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають у застосуванні суб'єктами власного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, за висновками суду, повноваження Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) щодо складання та затвердження відповідно районних, обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; розподілу переданих з державного бюджету коштів у вигляді дотацій, субвенцій відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення є дискреційними.

На переконання суду, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Таким чином, надаючи правову оцінку такому способу захисту як зобов'язання Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) виділити з обласного бюджету Луганської області Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації 2638086,00 грн для відшкодування вартості оздоровлення та відпочинку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, вихованців інтернат них закладів освіти Луганської області у дитячому закладі санаторного типу "Сергіївка" суд вважає його не ефективним з точки зору ст.13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" по відношенню до Департаменту освіти і науки Луганської обласної адміністрації та про відмову у задоволенні позовних вимог до Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації).

З огляду на наведене всі інші клопотання та заяви, доводи та міркування учасників судового процесу відповідно залишені судом без задоволення і не прийняті до уваги як необґрунтовані, безпідставні та такі, що не спростовують висновків суду стосовно наявності підстав для часткового задоволення позовних вимог.

При цьому, суд зазначає, що обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч.5 ст.236 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до п.3 ч.4 ст.238 Господарського процесуального кодексу України у мотивувальній частині рішення зазначається, зокрема, мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову, крім випадку, якщо аргумент очевидно не відноситься до предмета спору, є явно необґрунтованим або неприйнятним з огляду на законодавство чи усталену судову практику.

Відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення від 09.12.1994р. Європейського суду з прав людини у справі "Руїс Торіха проти Іспанії"). Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів сторін та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини у рішенні від 18.07.2006р. у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п.1 ст.6 Конвенції зобов'язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов'язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов'язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

Згідно положень п.2 ч.1 ст.129 Господарського процесуального кодексу України, приймаючи до уваги висновки суду про часткове задоволення позовних вимог, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст.74, 129, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" задовольнити частково - по відношенню до Департаменту освіти і науки Луганської обласної адміністрації.

2. Стягнути з Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації (93411, Луганська обл., місто Сєвєродонецьк, вул.Вілєсова, будинок 10, ідентифікаційний код 02141791) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" (67780, Одеська обл., місто Білгород-Дністровський, селище міського типу Сергіївка, вул.Гагаріна, будинок 21, ідентифікаційний код 25421642) 2638086 (два мільйони шістсот тридцять вісім тисяч вісімдесят шість) грн 00 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 39571 (тридцять дев'ять тисяч п'ятсот сімдесят одна) грн 29 коп.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. У позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Дитячий заклад санаторного типу "Сергіївка" до Луганської обласної державної адміністрації (Луганської обласної військово-цивільної адміністрації) відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення, відповідно до ст.ст.256, 257 Господарського процесуального кодексу України, може бути оскаржено до Київського апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

При цьому, згідно з п.п.17.5 п.17 Розділу XI "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено 11.09.2018

Суддя Ю.М.Смирнова

Джерело: ЄДРСР 76378541
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку