open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2018 року

Львів

№ 876/4683/18

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді – Макарика В.Я.

суддів – Глушка І.В., Судової-Хомюк Н.М.

за участю секретаря судового засідання – Чигер І.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод композитних виробів «Фаворит» на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 04 травня 2018 року (головуючий суддя в суді першої інстанції ОСОБА_1, м. Луцьк, повний текст рішення суду першої інстанції складено 08.05.2018 року) у справі №803/386/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод композитних виробів «Фаворит» до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку та зобов’язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

05 березня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод композитних виробів «Фаворит» звернулося до суду з адміністративним позовом до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ у Волинській області в якому просило визнати протиправним та скасувати висновок РСЦ від 05.12.2017 року №31/3-3539 в частині скасування реєстрації транспортного засобу марки Renault, моделі Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_2, що був зареєстрований за Товариством з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод композитних виробів «Фаворит». Зобов’язати Регіональний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ у Волинській області поновити реєстрацію транспортного засобу марки Renault, моделі Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_2 за Товариством з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод композитних виробів «Фаворит».

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 04 травня 2018 року в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю “Запорізький завод композитних виробів “Фаворит” до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку та зобов’язання вчинити дії відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає, що він є власником транспортного засобу марки Renault, моделі Kangoo , номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_2, на підставі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії СХМ №616954. Рішення про скасування державної реєстрації належного йому автомобіля є протиправним, оскільки факт підроблення документів повинен бути доведений відповідними належними доказами в процесі кримінального провадження, а сервісні центри МВС є лише органами державної реєстрації та не наділені повноваженнями перевіряти дійсність чи фіктивність будь-яких, в т. ч. митних документів.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу зареєстрований за вх. №К-10648/18 від 17.07.2018 року в якому зазначає, що рішення суду першої інстанції є законне, обґрунтованим та мотивованим, прийнятим з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Відповідач вважає, що наведені позивачем у апеляційній скарзі підстави та обставини для скасування оскаржуваного рішення суду є надуманими, а тому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Суд апеляційної інстанції заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, обговоривши підстави в межах апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що ТзОВ “ЗЗКВ “Фаворит” є власником транспортного засобу - автомобіля марки Renault моделі Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_3, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії СХМ №616954 від 26.07.2017 року. Як вбачається з цього свідоцтва, перша державна реєстрація цього транспортного засобу була здійснена 29.11.2016 року. Перереєстрацію транспортного засобу на позивача було здійснено ТСЦ 2341 РСЦ МВС у Волинській області.

Перша реєстрація даного транспортного засобу була здійснена ТСЦ 0744 29.11.2016 року за ОСОБА_2 на підставі поданої нею заяви №106903910 від 29.11.2016 року, яка придбала цей транспортний засіб у ТзОВ “Авто Трафік” згідно з договором купівлі-продажу транспортного засобу №19/11/16 від 28.11.2016 року. Відповідно до акта приймання-передачі транспортних засобів від 28.11.2016 року даний транспортний засіб був переданий ОСОБА_2

Зазначений транспортний був ввезений на митну територію України з-за кордону ТзОВ “Авто Трафік” та був розмитнений 27.04.2016 року, про що свідчить митна декларація №205070000/2016/01526 від 27.04.2016 року.

Документами, які були підставою для реєстрації даного автомобіля є сертифікат відповідності №UA.CTR.005.02737-16 від 25.11.2016 року, виданий ТзОВ “Рівнестандарт”, з якого слідує, що автомобіль вантажний Renault Kangoo , номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, відповідає обов’язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, у тому числі “Євро-5”.

Даний автомобіль був перереєстрований ТСЦ 2341 на позивача згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії СХМ №616954 від 26.07.2017 року.

З листа-повідомлення ТСЦ 0744 від 06.12.2017 року №31/3/4-2929 позивач дізнався, що 05.12.2017 року скасовано реєстрацію автомобіля Renault Kangoo , номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, державний номер реєстрації АР5195ЕВ, згідно з висновком РСЦ у Волинській області від 05.12.2017 року №31/3-3539.

З витягу з висновку РСЦ у Волинській області від 05.12.2017 року №31/3-3539 за результатами перевірки законності державної реєстрації транспортних засобів, зазначених у листі прокуратури Волинської області від 29.11.2017 року №17-201 вих.17 слідує, що 22.11.2017 року до РСЦ МВС надійшов лист старшого слідчого прокуратури Волинської області ОСОБА_3 за вих. №17-2107 вих. 17 від 20.11.2017 року про те, що слідчим відділом прокуратури області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №42016030000000201 від 07.09.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.205, ч.4 ст.190, ч. 2 ст. 364, ч.2 ст. 366 та ч.4 ст.358 Кримінального кодексу України.

У вказаному листі міститься інформація, що в ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи Волинської митниці ДФС, маючи владні повноваження і вплив на працівників Волинської митниці ДФС, діючи умисно, шляхом зловживання владою і службовим становищем та перебуваючи у злочинному зговорі із окремими суб'єктами підприємницької діяльності Волинської області, організували протиправну схему по ввезені останніми транспортних засобів шляхом складання завідомо фіктивних актів митного огляду товарів, що значно знижує розмір обов'язкових митних та податкових платежів, що завдає державі значних збитків, а саме недоотримання державним бюджетом України грошових коштів в особливо великих розмірах.

Зокрема, реалізовуючи свої наміри, організатори протизаконної схеми, разом з іншими спільниками всупереч Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрацію транспортних засобів”, здійснювали протиправну діяльність щодо ввезення на підставі завідомо підроблених документів на територію України вживаних легкових та вантажних транспортних засобів різних моделей іноземного виробництва, із зазначенням рівня екологічності Євро 5, хоча фактично ввезені автомобілі відповідають рівню “Євро 4”.

Встановлено, що здійснено ввезення, розмитнення та державну реєстрацію у сервісних центрах МВС ряду транспортних засобів, які не відповідають стандарту рівня екологічності “Євро 5” (фактично відповідають стандарту “Євро 4”).

Крім того, з листа старшого слідчого прокуратури Волинської області ОСОБА_3 за вих. №17-2107 вих. 17 від 20.11.2017 року слідує, що в ході досудового розслідування встановлено, що керівником ТзОВ “Рівнестандарт” видано ряд сертифікатів відповідності, в тому числі і сертифікат відповідності №UA.CTR.005.02737-16 від 25.11.2016 року на автомобіль марки Renault Kangoo , номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, з порушенням вимог сертифікації, у зв’язку із тим, що автотранспорт не був наданий для проходження обов’язкового технічного нагляду (обстеження), оскільки перебував за межами митної території України або ж проходив митні процедури, що фактично унеможливлює його транспортування до лабораторій ТзОВ “Рівнестандарт” з метою проведення дослідження.

На підставі наказу РСЦ №195 від 23.11.2017 року “Про вирішення питання щодо скасування державної реєстрації”. проведено відповідачем перевірку щодо наявності підстав для скасування державної реєстрації автомобілів, які були зареєстровані на території Волинської області.

Проведеною перевіркою було встановлено, що вперше ввезений на митну територію України та в подальшому зареєстрований 29.11.2016 року у ТСЦ 0744 транспортний засіб марки Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску з порушенням норм діючого законодавства. При цьому, до матеріалів реєстрації долучено сертифікат відповідності від 24.03.2016 року №UA1.193.0016789-16, виданий ТзОВ “Рівнестандарт”, згідно якого рівень екологічної норми даного автомобіля становить “Євро 5”. Однак, як слідує з оскаржуваного висновку за наданими слідчим відділом прокуратури Волинської області копіями підтверджуючих документів за вих. №17-201 вих.17 від 27.11.2017 року, у відповідях на запити офіційний дилер ТзОВ “Луцьк-Експо” надав інформацію заводу-виробника стосовно технічних характеристик автомобіля, що належить позивачу, згідно якої транспортний засіб Renault Kangoo , номер кузова НОМЕР_1, за нормою токсичності відпрацьованих газів відповідає нормі “Євро 4”. Також долучено копію висновку судової автотоварознавчої експертизи №9225 від 27.11.2017 року по кримінальному провадженню №42016030000000201, проведеної Волинським відділенням Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України стосовно відповідності нормам екологічності ряду транспортних засобів, серед яких Renault Kangoo , номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, де рівень екологічної безпеки відповідає Євро 4.

Також в ході перевірки встановлено, що ряд сертифікатів відповідності видані не уповноваженим органом із сертифікації. Так, сертифікат відповідності №UA.CTR.005.02737-16 від 25.11.2016 року що виданий на автомобіль Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, ТзОВ “Рівнестандарт”, виданий не уповноваженим органом із сертифікації, оскільки згідно наказу Міністерства інфраструктури України №306 від 06.09.2016 року “Про призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання” ТзОВ “Рівнестандарт” був наділений такими повноваженнями після видачі відповідного наказу згідно чинного законодавства.

На підставі наведених документів відповідач зробив висновок про те, що реєстрація транспортного засобу позивача відбулася з порушеннями встановленого Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року №1388, а тому скасував державну реєстрацію автомобіля Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1.

Згідно статті 1 Закону України “Про дорожній рух” від 30.06.1993 № 3353-ХІІ (далі -Закон №3353-ХІІ), закон регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов'язки і відповідальність суб'єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об'єднань, підприємств, установ і організацій незалежно форм власності та господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об'єднань).

Відповідно до ст. 30 Закону №3353-ХІІ конструкція транспортних засобів повинна відповідати вимогам сучасних правил, нормативів і стандартів, встановленим рівням викидів забруднюючих речовин в атмосферу, а нормативно-технічна документація має бути узгоджена з відповідними уповноваженими державними органами. Перед початком серійного виробництва транспортних засобів або їх складових частин проводяться спеціальні випробування і за їх позитивними наслідками видається сертифікат встановленої форми.

Згідно статті 31 Закону №3353-ХІІ, транспортні засоби, їх складові частини і комплектуючі вироби, що ввозяться на територію України, підлягають перевірці на відповідність діючим стандартам або повинні мати сертифікат, виданий уповноваженим на це Секретаріатом ЄЕК ГЮН Адміністративним органом по сертифікації дорожніх транспортних засобів.

Постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998 року було затверджено “Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів” (далі – Порядок №1388), згідно пункту 1 якого визначено, що цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.

Відповідно до п. 8 Порядку №1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України “Про дорожній рух”).

Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку: договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб'єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб'єктів уповноваженою особою і скріплені печаткою; свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати; рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів особами, уповноваженими управляти таким майном; рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність; копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин; довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску; акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу конкретного одержувача; митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договір фінансового лізингу; акт про проведений аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби; інші засвідчені та оформлені в установленому порядку документи, що підтверджують набуття, перехід та припинення права власності на транспортний засіб відповідно до закону.

У разі митного оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, які ввозяться на митну територію України, за електронною митною декларацією така декларація, засвідчена електронним цифровим підписом відповідальної посадової особи митного органу, передається за допомогою засобів інформаційно- телекомунікаційних систем органам МВС.

Згідно пункту 10 Порядку №1388, державна реєстрація транспортних засобів, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України, проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів країни, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, копію яких власники подають до сервісного центру МВС.

Спеціальним нормативно-правовим актом, що прийнятий з метою регулювання ввезення на митну територію України та проведення першої реєстрації ввезених або виготовлених в Україні транспортних засобів, а також поетапного запровадження в Україні міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів, є Закон України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” №2739-IV від 06.07.2005 року (далі - Закон України №2739-IV).

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України №2739-IV пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8703, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам:

не нижче рівня “ЄВРО-3” - з 1 січня 2013 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до дати введення екологічних норм не нижче рівня “ЄВРО-3” як обов'язкових;

не нижче рівня “ЄВРО-4” - з 1 січня 2014 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до дати введення екологічних норм не нижче рівня “ЄВРО-4” як обов'язкових;

не нижче рівня “ЄВРО-5” - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно;

не нижче рівня “ЄВРО-6” - з 1 січня 2018 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2017 року включно.

За правилами статті 3 Закону України №2739-IV, документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб (“ЄВРО-2” - “ЄВРО-6” або іншому рівню). Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

Частиною першою статті 34 Закону України №3353-XII встановлено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України (частина четверта статті 34 Закону України №3353-XII).

Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів (частина дев’ята статті 34 Закону України №3353-XII).

Відповідно до статті 13 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 року №46-93 “Про стандартизацію і сертифікацію”, сертифікація продукції в державній системі сертифікації поділяється на обов’язкову та добровільну. Сертифікація продукції в державній системі сертифікації здійснюється призначеними на те органами з сертифікації - підприємствами, установами і організаціями з метою: запобігання реалізації продукції, небезпечної для життя, здоров'я та майна громадян і навколишнього природного середовища; сприяння споживачеві в компетентному виборі продукції; створення умов для участі суб'єктів підприємницької діяльності в міжнародному економічному, науково-технічному співробітництві та міжнародній торгівлі.

Законом України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” №124-VIII від 15.01.2015 року, що визначає правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, внесено зміни, зокрема, до Декрету.

Підпунктом 22 пункту 3 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”, який набрав чинності 10.02.2016 року (далі - Закон) внесено зміни до Декрету, зокрема з 01.01.2016 року виключено абзац другий статті 27 Декрету, яким було передбачено, що нові і такі, що були у користуванні, транспортні засоби, а також вузли, агрегати та частини до них, що ввозяться на митну територію України суб'єктами підприємницької діяльності або фізичними особами, підлягають обов'язковій сертифікації відповідно до чинного законодавства.

Даними змінами виключено норму щодо обов’язкової сертифікації ДТЗ в державній системі сертифікації. Зазначені зміни набрали чинності 01.01.2016 року, і обов’язкова сертифікація ДТЗ в державній системі сертифікації згідно з зазначеним Декретом припинена.

Судом першої інстанції зазначено, що 10.02.2000 року Україна приєдналася до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та / або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі приписів від 20.03.1958 року.

З метою виконання Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року, адаптації законодавства України у сфері забезпечення безпеки експлуатації транспортних засобів до законодавства Європейського Союзу та до законодавчого врегулювання Кабінет Міністрів України прийняв постанову “Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання” №738 від 09.06.2011 року (далі - Постанова №738).

Пунктом 1 Постанови №738 встановлено, що пропуск колісного транспортного засобу, який підлягає державній реєстрації в територіальному органі з надання сервісних послуг МВС (далі - транспортний засіб), предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені на транспортному засобі та/або використані для його оснащення (далі - обладнання), на митну територію України з метою вільного обігу, а також перша державна реєстрація транспортного засобу, введення в обіг обладнання здійснюється за наявності сертифіката відповідності, виданого згідно з порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання; сертифікат типу транспортного засобу або обладнання, конструкція яких відповідає вимогам єдиних технічних приписів, видається визначеними Міністерством інфраструктури органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства і нотифікованими Організацією Об'єднаних Націй згідно з Угодою про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, 1958 року з поправками 1995 року (далі - уповноважені органи); сертифікат відповідності видається: виробником або його уповноваженим представником - резидентом України (далі - виробник) на кожний транспортний засіб або партію обладнання, тип яких відповідає вимогам єдиних технічних приписів, що підтверджується сертифікатом типу транспортного засобу або обладнання; уповноваженими органами або органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, призначеними Міністерством інфраструктури, на кожний новий транспортний засіб або партію обладнання, які відповідає вимогам єдиних технічних приписів, але відповідність типу яких не підтверджена сертифікатом типу транспортного засобу або обладнання, а також на ті, що були у користуванні.

На виконання Постанови №738, наказом Міністерства інфраструктури України від 17.08.2012 року №521 затверджено Порядок затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядок ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів та обладнання.

Таким чином, єдиною законодавчо передбаченою процедурою видачі сертифікатів на ТЗ є оцінка їх відповідності згідно положень Порядку від 17.08.2012 року №521.

Відповідно до наказу Мінекономрозвитку від 06.05.2015 року №451 “Про внесення змін до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації” відмінено з 01.01.2016 року обов'язкову сертифікацію КТЗ в державній системі сертифікації та визнано таким, що втратив чинність, наказ Держстандарту від 17.01.97 №23 “Про затвердження Правил обов'язкової сертифікації дорожніх транспортних засобів, їх складових та приладдя”.

З 01.01.2016 року втратили чинність нормативно-правові акти, якими встановлювалися обов'язкові вимоги до КТЗ в державній системі сертифікацій.

Відповідно до Закону, наказ Мінінфраструктури є технічним регламентом, яким встановлено обов'язкові вимоги до КТЗ, їх частини та обладнання, у тому числі щодо відповідності КТЗ екологічним нормам “ЄВРО-2” - “ЄВРО-6”, процедури оцінки відповідності цим вимогам, а також правила введення в обіг на території України.

Відповідно до пункту 12.1 наказу Мінінфраструктури пропуск КТЗ на митну територію України з метою вільного обігу, перша державна реєстрація, введення в обіг обладнання здійснюються за наявності сертифіката відповідності КТЗ або сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження.

Згідно із зазначеним наказом Мінінфраструктури рівень екологічних норм, якому відповідає КТЗ, має бути зазначеним у вищевказаних сертифікатах відповідності, виданих згідно з Наказом Мінінфраструктури.

Судом першої інстанції в судовому засіданні встановлено, що первинне свідоцтво про реєстрацію (бріф) разом з іншими документами знаходились в матеріалах справи центру 0744 при першій постановці автомобіля Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1 на облік. 21.06.2017 року в рамках кримінального провадження був вилучений вказаний бріф для проведення експертизи.

З висновку експерта №261 від 07.08.2017 року технічної експертизи документів в рамках кримінального провадження (а.с. 64-75) Волинським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром, якому надано на дослідження первинне свідоцтво про реєстрацію (бріф) BV-118-HR 2015EU93707 на автомобіль Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1 (копія даного документа знаходиться в матеріалах позову а.с. 103) встановлено: що в графі “V9” після англійського слова Euro свідоцтво про реєстрацію BV-118-HR 2015EU93707 на автомобіль Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1 слідів змін першопочаткових записів (підчистка, допис, травлення, виправлення тощо) не виявлено.

Даним висновком встановлено, що в графі “V9” після англійського слова Euro свідоцтва про реєстрацію BV-118-HR 2015EU93707 на автомобіль Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1 розміщений текст наступного змісту: “ 70/220*2003/76 EURO4”.

Висновком №9225 судової автотоварознавчої експертизи у вищевказаному кримінальному провадженні встановлено, що автомобіль Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1 при його випуску в експлуатацію відповідним заводом-виробником відповідав нормам екологічного класу Євро-4.

Вищевказаний висновок, підтверджує, що зазначений автомобіль був ввезений та зареєстрований всупереч п. 2 Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів” пропуск на митну територію України з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8703, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД (237Г-14) як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам:

- не нижче рівня “ЄВРО-5” - з 1 січня 2016 року, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 року включно.

Відповідно до абзацу третього пункту 40 Порядку №1388, у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв'язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до органів доходів і зборів, у зоні діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.

Враховуючи висновок від 27.11.2017 року №9225 судової автотоварознавчої експертизи технічних характеристик транспортних засобів та висновок експерта технічної експертизи документів №261 від 07.08.2017 року в кримінальному провадженні №42016030000000201, лист офіційного диллера ТзОВ “Луцьк-Експо”, з яких слідує, що транспортний засіб Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, за нормою токсичності відпрацьованих газів відповідає нормі “Євро 4”, а також лист старшого слідчого прокуратури Волинської області ОСОБА_3 за вих. №17-2107 вих. 17 від 20.11.2017 року про те, що слідчим відділом прокуратури області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за №42016030000000201 від 07.09.2016 року, яким встановлено, що згаданий сертифікат відповідності виданий з порушенням вимог сертифікації, суд апеляційної інстанції вважає, що відповідач правомірно виніс висновок про скасування державної реєстрації цього транспортного засобу, оскільки мав у наявності належні підтверджуючі докази, що свідчать про підробку документів та які надані уповноваженими організаціями.

На підставі викладеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що скасовуючи державну реєстрацію транспортного засобу - автомобіля марки Renault Kangoo, номер кузова НОМЕР_1, 2011 року випуску, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відтак, не підлягає до задоволення також і похідна позовна вимога щодо зобов’язання відповідача поновити державну реєстрацію вказаного автомобіля за позивачем, а тому суд відмовляє у задоволенні позову повністю.

Взявши до уваги викладене вище, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення суду першої інстанцій є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, висновки суду є правильними, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізький завод композитних виробів «Фаворит» залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 04 травня 2018 року у справі №803/386/18 – без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом 30 днів з дня його проголошення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя

ОСОБА_4

судді

ОСОБА_5

ОСОБА_6

Повний текст постанови складений 31 серпня 2018 року.

Джерело: ЄДРСР 76162574
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку