open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/5519/17
Моніторити
Ухвала суду /27.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /20.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /20.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /17.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /23.06.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.02.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /19.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.05.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 826/5519/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /27.08.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /20.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /20.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /17.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /06.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.02.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.12.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /23.06.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.02.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /19.06.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.05.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 червня 2018 року № 826/5519/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Київської обласної ради, за участю третьої особи - Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, Головне управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення в частині,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1.) з позовом до Київської обласної ради (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Київської обласної ради від 18 вересня 2003 року №117-09 XXIV «Про встановлення меж окремих населених пунктів Київської області» щодо встановлення меж населеного пункту Богданівка Броварського району Київської області та затвердження її загальної площі згідно Додатку №2 до цього рішення «Перелік населених пунктів Броварського району Київської області» за п. 3 с. Богданівка площа 1981,8 га.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення є незаконним, оскільки за статтями 173 та 174 Земельного кодексу України Київська обласна рада мала право приймати рішення про встановлення меж с. Богданівка Броварського району Київської області виключно при наявності відповідного подання від Богданівської сільської ради Київської області та відповідного проекту землеустрою щодо встановлення меж с. Богданівка Броварського району Київської області.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував.

Представник третьої особи - Богданівської сільської ради Броварського району Київської області в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.

З урахуванням положень частини шостої статті 128 КАС України (в редакції, що діяла на час вчинення процесуальної дії), суд дійшов висновку про доцільність розгляду справи в порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів справи.

При прийнятті судового рішення по суті судом враховано вимоги пункту 10 частини 1 Перехідних положень КАС України (тут і надалі у редакції Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03.10.2017 №2147-VIII, який набрав чинності 15.12.2017), яким установлено, що зміни до цього Кодексу вводяться в дію з урахуванням таких особливостей: справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Враховуючи викладене, суд закінчує розгляд даної справи ухваленням рішення за правилами нової редакції Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Між ОСОБА_3 та ОСОБА_4 20.11.2013 укладений договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,18 га, кадастровий номер НОМЕР_2, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, за умовами якого ОСОБА_3 передав у власність (продав), а ОСОБА_4 прийняла у власність (купила) вказану земельну ділянку. Договір посвідчений приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Київської області Бурлакою О.В. та зареєстрований в реєстрі за № 6353.

Згідно умов вищезазначеного Договору, продаж земельної ділянки за домовленістю сторін проводиться за суму 147600,00 грн., що за середнім курсом комерційних банків м. Києва на день нотаріального посвідчення цього договору становило 18000,00 доларів США. Вказану суму грошових коштів ОСОБА_3 отримав під час підписання цього договору.

Відповідно до рішення Апеляційного суду Київської області від 14.05.2015 у справі №361/6116/14 (провадження №22-ц/780/2639/15) рішення Броварського міськрайонного суду Київської області від 14.02.2015 у цій справі скасовано та ухвалено по справі нове рішення, згідно якого позов Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Богданівської сільської ради Броварського району Київської області до Броварської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_3 та ОСОБА_4, треті особи: ОСОБА_6, ОСОБА_7 про визнання недійсним і скасування розпоряджень та державного акта на право приватної власності на землю, визнання недійсними свідоцтва про право власності на нерухоме майно і договору купівлі-продажу нерухомого майна та витребування майна із чужого незаконного володіння - задоволено:

визнано недійсним і скасовано розпорядження Броварської РДА № 1174 від 11 липня 2011 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та виготовлення державних актів на право власності на земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту»;

визнано недійсним і скасувати розпорядження Броварської РДА № 749 від 16 жовтня 2013 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється з ведення особистого селянського господарства на ведення садівництва ОСОБА_8 в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту»;

визнано недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_5, виданий 06 вересня 2011 року на ім'я ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 1,8001 га, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства;

визнано недійсним свідоцтво про право власності на земельну ділянку індексний номер 11763675, видане 29 жовтня 2013 року на ім'я ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 1,8001 га, кадастровий номер НОМЕР_3, цільове призначення - для індивідуального садівництва, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області;

визнано недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно, індексний номер 12492240, видане 08 листопада 2013 року на ім'я ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 1,6201 га, кадастровий номер НОМЕР_4, цільове призначення - для індивідуального садівництва, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області;

визнано недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно, індексний номер 12494236, видане 08 листопада 2013 року на ім'я ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 0,18 га, кадастровий номер НОМЕР_2, цільове призначення - для індивідуального садівництва, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області;

визнано недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,18 га, кадастровий номер НОМЕР_2, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, цільове призначення - для індивідуального садівництва, укладений 20 листопада 2013 року між ОСОБА_3 і ОСОБА_4, посвідчений приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Київської області Бурлакою О.В., зареєстрований в реєстрі за № 6353;

витребувано із чужого незаконного володіння ОСОБА_3 земельну ділянку площею 1,6201 га, цільове призначення - для індивідуального садівництва, кадастровий номер НОМЕР_4, вартістю 514980 грн., що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області;

витребувано із чужого незаконного володіння ОСОБА_4 земельну ділянку площею 0,18 га, цільове призначення - для індивідуального садівництва, кадастровий номер НОМЕР_2, вартістю 57220 грн., що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області.

Зі змісту вказаного рішення вбачається, що судом встановлено, що 18 вересня 2003 року Київська обласна рада 24 скликання прийняла рішення «Про встановлення меж окремих населених пунктів Київської області» за № 117-09-ХХІV, яким вирішила встановити межі населених пунктів Бориспільського, Броварського, Васильківського, Києво-Святошинського, Обухівського районів Київської області згідно із відповідними проектами землеустрою та затвердити їх загальну площу згідно з додатками 1-5, у тому числі с. Богданівка, площею 1981,8 га.

Позивач, вважаючи, що вказане рішення прийняте за відсутності відповідних документів та належних підстав, звернувся з позовом до суду про скасування вказаного рішення.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Пунктом 21 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення), передбачено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до пункту «ж» частини першої статті 8 Земельного кодексу України (чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення, далі - ЗК України), до повноважень обласних рад у галузі земельних відносин на території області належить, зокрема встановлення та зміна меж сіл, селищ.

Частиною другою статті 174 Земельного кодексу України передбачено, що рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ приймаються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською чи Севастопольською міською радами за поданням районних та відповідних сільських, селищних рад.

Згідно з пунктами 2 та 3 розділу І Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою Української РСР, затвердженого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 12.03.1981 №1654-Х встановлення і зміна меж, встановлення і перенесення адміністративних центрів областей проводяться Президією Верховної Ради Української РСР за поданням виконавчих комітетів відповідних обласних Рад народних депутатів.

Встановлення і зміна меж районів у місті проводяться міською Радою народних депутатів за поданням виконавчих комітетів відповідних районних у місті Рад народних депутатів.

Таким чином, Київська обласна рада, відповідно до вимог законодавства, чинного на момент прийняття оскаржуваного рішення від 18.09.2003 № 117-09-ХХІV, була наділена владними повноваженнями приймати рішення щодо зміни меж сіл та селищ.

Водночас, згідно з частиною другою статті 173 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою, які розробляються відповідно до техніко-економічного обґрунтування їх розвитку, генеральних планів населених пунктів.

Пунктом «ж» статті 8 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень обласних рад у галузі земельних відносин на території області належить, зокрема, встановлення та зміна меж сіл, селищ.

Статтею 174 Земельного кодексу України передбачено, що рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ приймаються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською чи Севастопольською міською радами за поданням районних та відповідних сільських, селищних рад.

Рішення про встановлення і зміну меж районів у містах приймається міською радою за поданням відповідних районних у містах рад.

Межі адміністративно-територіальних утворень встановлюються в порядку та відповідно до закону (стаття 175 Земельного кодексу України).

Статтею 11 Закону України «Про основи містобудування» (чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення) до компетенції обласних і районних рад у сфері містобудування на їх території належить встановлення та зміна меж населених пунктів.

Відповідно до статті 46 Закону України «Про землеустрій» для встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж відповідних адміністративно-територіальних утворень. Проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації. Порядок розробки проектів землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень установлюється законодавством України.

Згідно з статті 1 Закону України «Про планування і забудову територій» (чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення) містобудівна документація - затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій. Генеральна схема планування території України - містобудівна документація, яка визначає концептуальні вирішення планування та використання території України.

Отже, відповідно до вказаної норми закону містобудівною документацією є Генеральна схема планування території України, схема планування території, генеральний план населеного пункту, детальний план території.

В свою чергу стаття 46 Закону України «Про землеустрій» передбачає, що проекти землеустрою щодо встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються з урахуванням затвердженої містобудівної документації.

Натомість, частиною другою статті 173 Земельного кодексу України чітко визначено, що межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються, змінюються за проектами землеустрою, які розробляються відповідно до техніко-економічного обґрунтування їх розвитку, генеральних планів населених пунктів.

Генеральні плани населених пунктів, на підставі яких повинні розроблятися землевпорядні проекти щодо встановлення і зміни меж районів, селищ, міст, районів у містах, є різновидом містобудівної документації, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Таким чином, розробка проекту землеустрою щодо встановлення і зміни меж населеного пункту без розробки генерального плану населеного пункту суперечить законодавству.

Крім того, проекти землеустрою щодо встановлення та зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів, якими є містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Судом встановлено, що 18 вересня 2003 року Київська обласна рада 24 скликання, розглянувши подання Бориспільської, Броварської, Васильківської, Києво-Святошинської, Обухівської районних рад, погоджені з відповідними районними державними адміністраціями, прийняла рішення «Про встановлення меж окремих населених пунктів Київської області» за № 117-09-ХХІV, яким вирішила встановити межі населених пунктів Бориспільського, Броварського, Васильківського, Києво-Святошинського, Обухівського районів Київської області згідно із відповідними проектами землеустрою та затвердити їх загальну площу згідно з додатками 1-5; визначити, що проекти землеустрою щодо встановлення меж населених пунктів, зберігатимуться у відповідних районних відділах земельних ресурсів.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 зверталась до Деснянського районного суду міста Києва з позовом до Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, в якому просила визнати, що Богданівська сільська рада проявила бездіяльність та не здійснила дій щодо встановлення меж населеного пункту - с. Богданівка Броварського району Київської області.

За результатами розгляду вказаного спору, постановою Деснянського районного суду міста Києва від 22.02.2017 у справі №754/8027/16-а адміністративний позов ОСОБА_4 задоволено: визнано, що Богданівська сільська рада Броварського району Київської області проявила бездіяльність та не здійснила дій щодо встановлення меж населеного пункту - села Богданівка Броварського району Київської області.

Вказана постанова суду від 22.02.2017 не оскаржувалась та набрала законної сили 07.03.2017, про що свідчить відмітка суду на судовому рішенні.

Зі змісту вказаного судового рішення встановлено, що розпорядженням Броварської РДА від 16.03.2010 № 486 «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_8 в адмінмежах Богданівської сільської ради за межами населеного пункту Броварського району» надано останньому дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1,8000 га, цільове призначення: ведення особистого селянського господарства за рахунок державних земель запасу в адміністративних межах Богданівської сільської ради за межами населеного пункту.

Розпорядженням Броварської РДА від 11.07.2011 №1174 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту двом громадянам України, одним з яких є ОСОБА_3

На підставі розпорядження Броварської РДА №1174 на ім'я ОСОБА_3 було виготовлено та видано 06.09.2011 державний акт на право власності на землю серії НОМЕР_5 на земельну ділянку площею 1,8000 га, кадастровий номер НОМЕР_3, цільове призначення: ведення особистого селянського господарства, який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 322120001009706.

У подальшому, ОСОБА_3, не змінюючи цільового призначення земельної ділянки площею 1,8001 га, здійснив її поділ на дві окремі земельні ділянки площею 0,18 га і площею 1,6201 га - для індивідуального садівництва та отримав нові кадастрові номери: НОМЕР_2 і НОМЕР_4 відповідно та отримав 08.11.2013 свідоцтва про право власності на ці земельні ділянки.

20 листопада 2013 року між ОСОБА_3 і ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,18 га, цільове призначення - для індивідуального садівництва, кадастровий номер НОМЕР_2, що розташована за адресою: Богданівська сільська рада Броварського району Київської області. Договір посвідчений приватним нотаріусом Броварського районного нотаріального округу Бурлакою О.В. та зареєстрований в реєстрі за №6353.

Разом з тим, Апеляційним судом Київської області у цивільній справі №361/6116/14 за позовом Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Богданівської сільської ради Броварського району Київської області до Броварської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_3 та ОСОБА_1, треті особи: ОСОБА_6, ОСОБА_7 про визнання недійсним і скасування розпоряджень та державного акта на право приватної власності на землю, визнання недійсними свідоцтва про право власності на нерухоме майно і договору купівлі-продажу нерухомого майна та витребування майна із чужого незаконного володіння ухвалено постанову від 14.05.2015, якою позов Броварського міжрайонного прокурора Київської області в інтересах держави в особі Богданівської сільської ради Броварського району Київської області - задоволено, в тому числі, визнано недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 0,18 га, кадастровий номер НОМЕР_2, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, цільове призначення - для індивідуального садівництва, укладений 20.11.2013 року між ОСОБА_3 і ОСОБА_4; витребувано із чужого незаконного володіння ОСОБА_3 земельну ділянку площею 1,6201 га, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області; витребувано із чужого незаконного володіння ОСОБА_4 земельну ділянку площею 0,18 га, що розташована в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області.

При цьому, згідно копії листа Богданівської сільської ради Броварського району Київської області від 22.05.2015 за вих. №188 Виконком Богданівської сільської ради повідомив позивачу ОСОБА_4 про те, що всі копії та сам проект землеустрою щодо встановлення меж населеного пункту с. Богданівка Броварського району Київської області знаходяться в Київській обласній раді. Саме Київська обласна рада на той час була замовником даного проекту.

Водночас, відповідно до копії листа Київської обласної ради VI скликання від 12.06.2015 №11-02/33-62і щодо надання інформації, позивачу повідомлено, що рішення Київської обласної ради, прийняті до 2008 року, та матеріали до них, передані на зберігання до Державного архіву Київської області.

Згідно копії листа Державного архіву Київської області від 06.08.2015 №01-43/1108, позивача повідомлено про те, що у документах архівного фонду «Київська обласна рада» виявлено рішення «Про встановлення меж окремих населених пунктів Київської області» від 18.09.2003 №117-09-ХХІV та Додаток 2 до нього «Перелік населених пунктів Броварського району, яким встановлюються межі», зокрема, у с. Богданівка із зазначенням площі 1981,8 га. Проекту землеустрою щодо встановлення меж населеного пункту с. Богданівка у справі у документах Державного архіву Київської області немає.

Крім того, на звернення ОСОБА_3 від 04.09.2015 було надано відповідь Держгеокадастру від 16.10.2015 №Д-1688/0-3031/6-15, згідно якої зазначено, що в Управлінні Держземагентства у Броварському районі Київської області відсутній проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту с. Богданівка Броварського району Київської області. Також в Державному земельному кадастрі відсутні відомості про межі с. Богданівка Броварського району Київської області.

З копії листа Головного управління Держгеокадастру у Київській області на №Д-5213/0/41-15 від 17.12.2015 вбачається, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_8 для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Богданівської сільської ради Броварського району Київської області за межами населеного пункту в архіві Управління Держгеокадастру у Броварському районі відсутній. Також Управління зазначає, що в них відсутній проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту с. Богданівка Броварського району Київської області. До адміністративних меж Богданівської сільської ради Броварського району Київської області входять два населені пункти - с. Богданівка та с. Залісся.

Деснянським районним судом міста Києва у межах справи №754/8027/16-а зроблено висновок про те, що Богданівською сільською радою не здійснено розмежування земель державної та комунальної власності в адміністративних межах Богданівської сільської ради, встановлено бездіяльність Богданівської сільської ради Броварського району Київської області, яка полягає у невстановленні меж населеного пункту с. Богданівка Броварського району Київської області.

Згідно частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З урахуванням викладеного, дослідивши матеріали справи, у тому числі, копії вищезгаданих листів, вбачається, що проект землеустрою щодо встановлення і зміни меж села Богданівка Броварського району Київської області був відсутній.

Між тим, з метою повного і всебічного розгляду даної справи суд вживав необхідних заходів щодо витребування доказів у сторін, ухвалою суду від 06.02.2018 витребувано від Міськрайонного управління у Броварському районі та місті Бровари Головного управління Держгеокадастру у Київській області належним чином завірену копію проекту землеустрою про встановлення меж села Богданівка; інформацію щодо того яким чином у публічні кадастровій карті відображено інформацію про межі с. Богданівка.

На вимогу ухвали суду Головне управління Держгеокадастру у Київській області надало відповідь листом від 29.03.2018 №9-10-0.62-4751/2-18 та надано лише копію проекту формування території і встановлення меж Богданівської сільської ради народних депутатів та сільських населених пунктів Броварського району 1993 року.

Таким чином, дослідивши наявні матеріали справи, враховуючи те, що відповідачем не доведено те, що спірне рішення від 18.09.2003 в частині встановлення меж села Богданівка Броварського району Київської області прийняте відповідно до подання районної ради та на підставі проекту землеустрою щодо встановлення меж цього населеного пункту, суд дійшов висновку, що рішення Київської обласної ради від 18.09.2003 №117-09 XXIV «Про встановлення меж окремих населених пунктів Київської області» щодо встановлення меж населеного пункту Богданівка Броварського району Київської області та затвердження її загальної площі згідно Додатку №2 до цього рішення прийнято не у спосіб та не у відповідності до норм чинного законодавства, у заявку з чим підлягає скасуванню в цій частині.

Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд вважає, що відповідачем, у порушення приписів частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, не надано належних, у розумінні статей 73-76 Кодексу адміністративного судочинства України, доказів, які б підтверджували правомірність прийняття ним оскаржуваного рішення.

Натомість, позивачем надано достатньо доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги.

За таких обставин, системно проаналізувавши норми законодавства, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно, беручи до уваги положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача всі здійсненні ним судові витрати.

Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (02232, АДРЕСА_1, код ІНН НОМЕР_1) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Київської обласної ради від 18 вересня 2003 року №117-09 XXIV «Про встановлення меж окремих населених пунктів Київської області» в частині встановлення меж населеного пункту Богданівка Броварського району Київської області та затвердження її загальної площі згідно Додатку №2 до цього рішення «Перелік населених пунктів Броварського району Київської області» за п.3 с. Богданівка площа 1981,8 га.

Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений нею судовий збір у розмірі 640,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Київської обласної ради.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.А. Качур

Джерело: ЄДРСР 75717203
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку