open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 826/13517/17
Моніторити
emblem
Справа № 826/13517/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /04.09.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.12.2018/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /22.11.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2018/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2018/ Київський апеляційний адміністративний суд Рішення /24.07.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /30.04.2018/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /20.11.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /26.10.2017/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 липня 2018 року м. Київ № 826/13517/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія «Золоті ворота» про анулювання ліцензії,

встановила:

23.10.2017 Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанії «Золоті ворота» (ТОВ ТРК «Золоті ворота») про анулювання ліцензії на мовлення НР №00271-м від 18.07.2013.

Позовні вимоги обґрунтувала тим, що в ході проведеної за зверненням Громадської організації «Детектор Медіа» позапланової перевірки ними встановлено, що за обставин зміни відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ТОВ ТРК «Золоті ворота» зобов'язано було протягом 30 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх засвідченими заявником копіями, що підтверджують зміну.

Посилаючись на те, що поданий відповідачем 20.04.2017 довільної форми лист з повідомленням про зміну кінцевого бенефіціарного власника, яким став ОСОБА_1 не відповідає затвердженій рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 18.12.2013 №2434, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2014 за №43/24820 формі відповідної заяви про переоформлення ліцензії на мовлення та більше того, з пропуском встановленого частиною четвертою статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» від 21.12.1993 №3759-XII строку, оскільки зміна відбулася іще у 2016 році, що підтверджується інформацією про структуру власності за 2016 рік, - просила ліцензію на мовлення ТОВ ТРК «Золоті ворота» анулювати.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.10.2017 у справі відкрито провадження і її призначено до розгляду.

Враховуючи, що ТОВ ТРК «Золоті ворота» оскаржено прийняте позивачем за результатами проведеної перевірки рішення від 05.10.2017 №1888, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2017 провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №826/14326/17.

15.12.2017 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03.10.2017 №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), шляхом його викладення в новій редакції.

Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Тобто, розгляд даної справи після 15.12.2017 здійснено відповідно до приписів нової редакції КАС України.

За клопотанням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у зв'язку із усуненням обставин, що викликали зупинення провадження у даній справі, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.04.2018 провадження у справі поновлено.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та надані у справу докази.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечила, посилаючись на обґрунтування наведене у відзиві на позовну заяву. Так, зазначила, що вони не заперечують обставини, що станом на 31.05.2017 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань був зазначений ОСОБА_1, як кінцевий бенефіціарний власник ТОВ ТРК «Золоті ворота». Проте, дана обставина не обумовлює обов'язку подання заяви про переоформлення ліцензії на мовлення, оскільки кінцевий бенефіціарний власник товариства змінився до набрання чинності пунктом «ґ» частини третьої та частини четвертої статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», а саме, 13.11.2016.

Тобто обов'язок для телерадіокомпанії подавати заяву про переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною кінцевого бенефіціарного власника виник лише 30.11.2016. При цьому, Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» від 01.11.2016 №1715-VIII не визначає обов'язку привести ліцензії у відповідність до вимог цього Закону.

Більше того, 20.04.2017 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення отримано лист щодо зміни кінцевого бенефіціарного власника, а ще раніше - звітна інформація про структуру власності відповідача, яку кожна телерадіокомпанія має подавати до 31 березня поточного року за минулий рік. Отже, ТОВ ТРК «Золоті ворота» виконано вимоги частини другої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення у свою чергу 08.06.2018 подано відповідь на відзив відповідача у якій звернуто увагу суду на набрання рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.01.2018 у справі №826/14325/17 законної сили та ненадання відповідачем будь-яких доказів зміни кінцевого бенефіціарного власника 13.11.2016, в той час, коли з відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається зазначення станом на 14.11.2016 й 01.12.2016 зазначення ОСОБА_3.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні та потреби заслухати свідка чи експерта, суд за клопотаннями представників сторін, на підставі частини третьої статті 194 КАС України ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Так, суд дослідив матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.

ТОВ ТРК «Золоті ворота» зареєстроване як юридична особа за адресою: 04074, місто Київ, вулиця Вишгородська, будинок 28/1, ідентифікаційний код юридичної особи: 21594363.

26.05.2017 до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення надійшла заява Громадської організації «Детектор медіа» (вх. №260517-1) з проханням перевірити низку компаній, в тому числі і ТОВ ТРК «Золоті ворота», на предмет дотримання ними вимог статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», кінцевим бенефіціаром яких, згідно відомостей державного реєстру є ОСОБА_1

На підставі вказаної заяви Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення 01.06.2017 прийнято рішення №827 «Про призначення позапланової перевірки ТОВ ТРК «Золоті ворота» місто Київ, (НР №00271-м від 18.07.2013, ефірне РМ, позивні: «Джем ФМ»)».

10.07.2017 посадовою особою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, на виконання вказаного рішення та наказу Голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 04.07.2017 №5а/256, здійснено позапланову перевірку ТОВ ТРК «Золоті ворота», на предмет дотримання останнім вимог законодавства України та умов ліцензії, про що складено Акт №39 ПП/Кв/П/17 від 10.07.2017.

Зокрема, в ході проведення перевірки встановлено, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 10.07.2017 кінцевим бенефіціарним власником контролером ТОВ ТРК «Золоті ворота», місто Київ, є ОСОБА_1, Україна, 61171, АДРЕСА_1.

При цьому, 20.04.2017 до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення надійшов лист від ТОВ ТРК «Золоті ворота» (вх. №16/2810) з повідомленням про зміну кінцевого бенефінціарного власника.

Відповідно до наявних у Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення документальних свідчень станом на 31.05.2017заяви встановленого Рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення від 18.12.2013 №2434, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2014 за №43/24820, зразка про переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку зі зміною кінцевого бенефіціарного власника, документів або їх засвідчених заявником копій, що підтверджують зміну, а також відомостей про структуру власності з урахуванням внесених змін, ТОВ ТРК «Золоті ворота» не надало.

У зв'язку із встановленими обставинами, уповноваженою особою позивача вказано про порушення відповідачем статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

На підставі Акта перевірки №39 ПП/Кв/П/17 від 10.07.2017 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення №1888 від 05.10.2017 «Про результати позапланової перевірки ТОВ ТРК «Золоті ворота», місто Київ (НР №00271-м від 18.07.2013, ефірне мовлення, позивні: «Джем ФМ»)» та вирішено визнати факт неподання ТОВ ТРК «Золоті ворота», місто Київ, заяви про переоформлення ліцензії НР №00271-м від 18.07.2013 у зв'язку з організаційними змінами статусу й умов діяльності ліцензіата та звернутися до суду із позовом про анулювання ліцензії на мовлення ТОВ ТРК «Золоті ворота», місто Київ, НР №00271-м від 18.07.2013.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що правовідносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань, регулюються Законом України «Про телебачення і радіомовлення» та Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» від 23.09.1997 №538/97-ВР.

Відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Правові засади формування та діяльності, статус, компетенція, повноваження, функції Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та порядок їх здійснення визначаються Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».

Відповідно до статті 14 вказаного Закону Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, серед яких, зокрема, зазначено ліцензування телерадіомовлення.

Статтею 23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» встановлено, що ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».

Зокрема, відповідно до частин першої, другої статті 35 цього Закону у разі зміни даних, передбачених частиною третьою цієї статті або абзацами 5 і 6 частини четвертої статті 27 цього Закону, ліцензіат подає Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення заяву про переоформлення ліцензії на мовлення за встановленою Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення формою.

До заяви додаються завірені у встановленому порядку копії документів, які підтверджують необхідність внесення змін до ліцензії.

Частиною третьою статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» передбачено, що підставами для переоформлення ліцензії на мовлення можуть бути:

а) зміна організаційно-правової форми та умов діяльності ліцензіата;

б) наміри ліцензіата змінити організаційні чи технічні характеристики мовлення та внести відповідні зміни до умов ліцензії;

в) необхідність внесення змін до умов ліцензії у зв'язку із переходом від аналогового до цифрового мовлення;

г) необхідність внесення змін до умов ліцензії у зв'язку з переходом на суспільне телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення»;

г) зміна відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) заявника.

При цьому суд зазначає, що у разі виникнення підстави для переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною організаційно-правової форми, умов діяльності ліцензіата чи зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат зобов'язаний протягом 30 робочих днів подати Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх засвідченими заявником копіями, що підтверджують зміну.

До заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат додає відомості про структуру власності з урахуванням внесених змін (ч. 4 ст. 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»).

З матеріалів справи вбачається, що позаплановою перевіркою ТОВ ТРК «Золоті ворота» встановлено, що відповідач не подав заяву про переоформлення ліцензії НР №00271-м від 18.07.2013 у зв'язку із організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата.

При цьому, в ході розгляду справи встановлено, що 20.04.2017 (вх. №16/2810) ТОВ ТРК «Золоті ворота» надіслало до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення лист, яким повідомлено, що у ТОВ ТРК «Золоті ворота» змінився кінцевий бенефіціарний власник (контролер), ним став громадянин України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, який проживає за адресою: АДРЕСА_1.

Так, згідно даних витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо позивача, станом на 14.11.2016 та станом на 01.12.2016 у графі «Перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання, якщо засновник - фізична особа; найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи, якщо засновник - юридична особа» зазначено: кінцевий бенефіціарний власник (контролер) юридичної особи - ОСОБА_3.

Станом на 10.07.2017 у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у відповідній графі вказано: кінцевий бенефіціарний власник (контролер) юридичної особи - ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, який проживає за адресою: 61171, АДРЕСА_1.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

При цьому в силу приписів частини третьої вказаної статті Закону якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

В матеріалах справи міститься також повідомлення про подання інформації про структуру власності за 2016 рік. У додатку №4 до Порядку подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності «Відомості про зміни у структурі власності у 2016 звітному році» зазначено, що змінився кінцевий бенефіціарний власник, ним став ОСОБА_1 У вказаному додатку у графі «Дата зміни» дату не зазначено.

В ході розгляду даної справи, в тому числі на підтвердження висловлених у відзиві заперечень ТОВ ТРК «Золоті ворота» доказів щодо дати зміни бенефіціарного власника не надано.

При цьому, з вказаних документів вбачається, що бенефіціарний власник змінився після 01.12.2016, а відтак, посилання відповідача, що бенефіціарний власник змінився 13.11.2016 не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи.

Крім того, необхідно зазначити, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.01.2018, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 22.03.2018, і яке набрало законної сили 22.03.2018 у справі №826/14325/17 за позовом ТОВ ТРК «Золоті ворота» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним та скасування рішення №1888 від 05.10.2017, встановлено, що ТОВ ТРК «Золоті ворота» самостійно вказує на те, що про зміну кінцевого бенефіціарного власника (контролер) йому стало відомо лише у лютому 2017 року. Отже, кінцевий бенефіціарний власник ТОВ ТРК «Золоті ворота» був змінений під час дії вимог статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо необхідності переоформлення ліцензії на мовлення та подачі відповідної заяви разом з документами, визначеними цим Законом протягом 30 робочих днів з дня виникнення підстав для таких дій.

Відповідно до частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, вказані обставини свідчать про те, що кінцевий бенефіціарний власник ТОВ ТРК «Золоті ворота» змінений під час дії вимог статті 35 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» якою передбачено необхідність переоформлення ліцензії на мовлення та подачі відповідної заяви разом з документами протягом 30 робочих днів.

Також, суд зазначає, що у зв'язку зі зміною кінцевого бенефіціарного власника ТОВ ТРК «Золоті ворота» відповідачем не подано до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення і заяви за формою, встановленою рішенням Національно ради України з питань телебачення і радіомовлення від 18.12.2013 №2434, що, власне, і визнається відповідачем.

Відповідно до пункту «б» частини п'ятої статті 37 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення може звертатися до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі факту несвоєчасного подання заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами першою, другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 90 КАС України).

Враховуючи, що вимоги Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та знайшли своє підтвердження в матеріалах справи, в той час, коли наведені ТОВ ТРК «Золоті ворота» заперечення належним чином не підтвердженого, суд вважає, що наявні підстави для задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат відповідно до положень статті 139 КАС України, суд зазначає, що відповідно до частини другої цієї статті при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки такі заходи Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення в ході розгляду даної справи не вживалися, судовий збір на їх користь стягненню з відповідача не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 77, 78, 139, 243-246, 255 КАС України,

вирішив:

Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (місцезнаходження юридичної особи 01601, місто Київ, вулиця Прорізна, 2, ідентифікаційний код 00063928) задовольнити повністю.

Анулювати Товариству з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія «Золоті ворота» (04074, місто Київ, вулиця Вишгородська, будинок 28/1, ідентифікаційний код 21594363) ліцензію на мовлення НР № 00271-м від 18.07.2013.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя О.М. Чудак

Джерело: ЄДРСР 75509290
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку