open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 369/7067/16-ц
Моніторити
Рішення /15.06.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Рішення /15.06.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /05.04.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /26.10.2017/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /13.09.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /26.06.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /19.04.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /06.04.2017/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /23.03.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /01.03.2017/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /01.03.2017/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /19.12.2016/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /19.12.2016/ Апеляційний суд Київської області Рішення /08.11.2016/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /03.08.2016/ Києво-Святошинський районний суд Київської області
emblem
Справа № 369/7067/16-ц
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /15.06.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Рішення /15.06.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /05.04.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /26.10.2017/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /13.09.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /26.06.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /19.04.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /06.04.2017/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /23.03.2017/ Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ Ухвала суду /01.03.2017/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /01.03.2017/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /19.12.2016/ Апеляційний суд Київської області Ухвала суду /19.12.2016/ Апеляційний суд Київської області Рішення /08.11.2016/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /03.08.2016/ Києво-Святошинський районний суд Київської області

Справа № 369/7067/16-ц

Провадження № 2/369/383/18

РІШЕННЯ

Іменем України

15.06.2018 м. Київ

Києво -Святошинський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді Усатова Д.Д.,

за участі секретаря Ярмак О.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Васильєва О.О.,

представника відповідача Гулевича В.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_4 до публічного акціонерного товариства «Київобленерго», третя особа Віто-Поштова сільська рада Києво-Святошинського району Київської області про зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

У серпні 2016 позивачка звернулася до суду з даним позовом. Свої вимоги мотивував тим, що він є власником земельної ділянки по вул. Тарасівська,29 в с. Юрівка та вирішила побудувати житловий будинок. Для проведення будівництва вона подала повідомлення про початок виконання будівельних робіт та для можливості електрифікації звернулась до відповідача з відповідною заявою. Але замість договору про приєднання електроустановок до електричних мереж та отримання технічних умов, їй було відмовлено. Вважає дану відмову неправомірною, такою, що порушує його права як споживача послуг.

Просив суд зобов'язати ПАТ «Київобленерго» укласти з нею договір про приєднання до електричних мереж та видати технічні умови на приєднання до мереж (об'єктів) електроенергетики (стандартне приєднання).

Рішенням Києво-Святошинського районного суду Київської області від 08.11.2016 позовні вимоги задоволені частково, зобов'язано публічне акціонерне товариство «Київобленерго» укласти з ОСОБА_4 договір про приєднання до електричних мереж та видати технічні умови на приєднання до мереж електроенергетики.

Ухвалою Апеляційного суду Київської області від 01.03.2017 рішення було залишено без змін.

Ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 13.09.2017 рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 08.11.2016 скасовано, справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 26.10.2017 справу прийнято до провадження головуючого судді Усатова Д.Д.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.

Представники відповідача просили відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Представник третьої особи в судове засідання не зявився, надіслав на адресу суду заяву про слухання справи у його відсутності.

Суд, заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, дійшов наступних висновків.

Позивачка є власником земельної ділянки площею 0,1250 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 на якій позивач вирішила побудувати житловий будинок.

17.07.2015 для можливості електрифікації земельної ділянки позивач звернулась до ПАТ«Київобленерго» із відповідною заявою. Листом ПАТ «Київобленерго» від 20 липня 2015 року № 296 їй відмовлено у електрифікації земельної ділянки, у зв'язку з відсутністю електричних мереж ПАТ «Київобленерго» поблизу та віднесення території, де розташована земельна ділянка, до категорії територій, що підлягають комплексній забудові.

24.11.2015 позивачка отримала будівельний паспорт на житловий будинок загальною площею 300 кв. м та господарські споруди, а 30 грудня 2015 року подала до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області повідомлення про початок будівельних робіт.

13.01.2016 позивачка звернулась із заявою про приєднання до Києво-Святошинського районного підрозділу ПАТ «Київобленерго», до якої додано також лист Віто-Поштової сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 4 листопада 2015 року № 02-11/256.

Листом ПАТ «Київобленерго» від 14.01.2016 № 3 їй знову відмовлено в укладенні договору про приєднання до електромережі та видачі технічних умов.

27.01.2016 позивачка втретє подала заяву про приєднання до електромережі. Листом ПАТ «Київобленерго» від 29 січня 2016 року № 7 їй відмовлено в укладенні договору про приєднання до електромережі та видачі технічних умов.

Згідно зі ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об'єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об'єктів будівництва, а також на благоустрій території. Комплексна забудова території може здійснюватися шляхом комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду одним або кількома інвесторами.

Рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районна державна адміністрація відповідно до їх повноважень у порядку, передбаченому цим Законом.

Функції замовника на будівництво виконавчий орган місцевої ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації виконують безпосередньо або можуть делегувати їх на конкурсній основі генеральному підряднику (підряднику) у порядку, встановленому законодавством.

Частиною 3 ст. 12 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Встановлюючи наявність або відсутність фактів, якими обґрунтовувалися вимоги чи заперечення, визнаючи одні та відхиляючи інші докази, суд має свої дії мотивувати та враховувати те, що доказування не може ґрунтуватися на припущеннях (ч. 6 ст. 81 ЦПК України).

Відповідно до ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів в їх сукупності.

-на території, зазначеній ОСОБА_4 у заяві про приєднання до електромережі та видачі технічних умов, відсутні електричні мережі, що належать Відповідачу й приєднання електроустановок, як зазначає Відповідач, можливе лише після здійснення електрифікації території;

-Статтею 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території і визначає, зокрема, систему інженерних мереж (ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).

Відповідно до п. 4.1 ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території» детальний план розробляється з метою, зокрема, визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території.

Розвиток електричних мереж, які перебувають у власності або користуванні електропередавальних організацій, передбачається інвестиційними програмами, схваленими національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та фінансується за рахунок коштів, передбачених у тарифах на передачу або розподіл електричної енергії, оплати вартості послуг з приєднання, поворотної фінансової допомоги замовників, банківських кредитів, коштів, залучених з інших джерел, не заборонених законодавством. Кошти, отримані як поворотна фінансова допомога замовників для фінансування робіт з приєднання, обліковуються окремо та використовуються електропередавальною організацією для приєднання електроустановок замовників. Розвиток електричних мереж електропередавальної організації має узгоджуватися з планами забудови відповідної території;

Приєднання замовників у нових масивах комплексної забудови має здійснюватись після здійснення електрифікації території нової забудови електропередавальною організацією згідно з детальними планами території у порядку, визначеному положеннями Правил приєднання електроустановок до електричних мереж, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики від 17 січня 2013 року №32.

Відповідно до п. 1.6 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж приєднання електроустановок замовника на території, що підлягає комплексній забудові (мікрорайон/квартал, вулиця), здійснюється відповідно до умов цих Правил після виконання

електропередавальною організацією, яка здійснює на цій території ліцензовану діяльність, електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, згідно з планами забудови відповідної території.

До повноважень ПрАТ «Київобленерго» відноситься надання точки забезпечення потужності з наданням замовнику технічного обґрунтування (у вигляді розрахунків, схем), виходячи зі структури мереж та навантаження у зоні можливого приєднання, визначення найближчої опори. У зв'язку з цим вимоги щодо укладення договору саме зі стандартним приєднанням є абсолютно безпідставними та необгрунтованими. Позивач вказує на наявність певних електричних мереж на сусідніх вулицях, де розміщений об'єкт Позивача. Однак, Позивачу не відома структура електричних мереж на території Києво - Святошинського району, Позивач не в змозі здійснити розрахунок падіння напруги в лініях електропередачі, від яких живляться об'єкти інших мешканців Києво - Святошинського району Київської області.

Факт наявності в с. Юрівка трансформаторної підстанції 10/0,4 кВ №1416 не є підставою для приєднання електроустановок Позивача виключно до цієї трансформаторної підстанції.

Відповідно до п. 1.6 Правил приєднання електроустановок до електричних мереж приєднання електроустановок замовника на території, що підлягає комплексній забудові (мікрорайон/квартал, вулиця), здійснюється відповідно до умов цих Правил після виконання електропередавальною організацією, яка здійснює на цій території ліцензовану діяльність, електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, згідно з планами забудови відповідної території.

Відповідно до ч. 2 ст. 33 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон) комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж.

Рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що для населених пунктів з чисельністю населення до 50 тисяч осіб генеральні плани можуть поєднуватися з детальними планами всієї території таких населених пунктів.

Відповідно до Рішення №35-11 Віто-Поштова сільська рада прийняла рішення оновити генеральні плани населених пунктів Віто-Поштової сільської ради (села Віта Поштова та Юрівка) та поєднати їх з детальними планами всієї території вищевказаних населених пунктів.

Електропередавальною організацією, яка здійснює на цій території ліцензовану діяльність, електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, згідно з планами забудови відповідної території.

Згідно ч. 2 ст. 33 Закону рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Функції замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, мене виконувати суб'єкт, уповноважений згідно із Законом України «Про регулювання

містобудівної діяльності». Згідно ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» функції замовника на будівництво виконавчий орган місцевої ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації виконують безпосередньо або можуть делегувати їх на конкурсній основі генеральному підряднику (підряднику) у порядку, встановленому законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, на території вказаній Позивачем у заяві про приєднання, відсутні електричні мережі, що належать Відповідачу. Приєднання електроустановок Позивача буде можливим після здійснення електрифікації території. В зв'язку із відсутністю електричних мереж Відповідача на вказаній території, приєднання Позивача буде можливим після комплексної електрифікації.

Відповідно до статті 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об'єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об'єктів будівництва, а також на благоустрій території. Комплексна забудова території може здійснюватися шляхом комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду одним або кількома інвесторами. Рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районна державна адміністрація відповідно до їх повноважень у порядку, передбаченому Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Відповідно до п. З ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

В статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вказано, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план території визначає, зокрема, систему інженерних мереж.

Відповідно до ДБН Б. 1.1-14:2012 детальний план розробляється з метою, зокрема, визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території (п.4.1 ДБН). Детальний план є основою для визначення вихідних даних, зокрема, для проектування мереж і споруд інженерно - транспортної інфраструктури та інженерного забезпечення території.

Таким чином, приєднання замовників у нових масивах комплексної забудови має здійснюватись після здійснення електрифікації території нової забудови електропередавальною організацією згідно з детальними планами території в порядку, визначеному положеннями Правил приєднання. Але в більшості випадків органи місцевого самоврядування самоусуваються під час виконання своїх функцій щодо впорядкування територій, зокрема, функцій замовника електрифікації території, що підлягає комплексній забудові.

Така позиція міститься в листах державних органів, що здійснюють контроль та нагляд за діяльністю електропередавальних організацій, а саме:

лист Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) від 31.12.2015 №14101/17.1/61-15;

лист НКРЕКП від 02.03.2016 №639/17/9-16;

лист НКРЕКП від 15.06.2016 №3422/17/9-16;

листі Державної інспекції України з нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії від 23.05.2006 №01/41-655 (листи наявні в матеріалах справи).

Розвиток електричних мереж, які перебувають у власності або користуванні електропередавальних організацій, передбачається інвестиційними програмами, схваленими національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та фінансується за рахунок коштів, передбачених у тарифах на передачу або розподіл електричної енергії, оплати вартості послуг з приєднання, поворотної фінансової допомоги замовників, банківських кредитів, коштів, залучених з інших джерел, не заборонених законодавством. Кошти, отримані як поворотна фінансова допомога замовників для фінансування робіт з приєднання, обліковуються окремо та використовуються електропередавальною організацією для приєднання електроустановок замовників. Розвиток електричних мереж електропередавальної організації має узгоджуватися з планами забудови відповідної території.

Відповідно до Методики розрахунку плати за приєднання до електричних мереж, затвердженої постановою НКРЕКП №115 12.02.2013р. зі змінами, затвердженими постановою НРКЕКП №1946 07.11.2016р. розвиток електричних мереж - нове будівництво, реконструкція або технічне переоснащення об'єктів електроенергетики.

Відповідно до частини першої ст. 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає:

1)прогнозування розвитку територій;

2)забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій;

3)обгрунтування розподілу земель за цільовим призначенням;

4)взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій;

5)визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об'єктів;

6)встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності;

7)розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об'єктів;

8)реконструкцію існуючої забудови та територій;

9)збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об'єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень;

10)створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури;

11) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення;

Відповідно до частини першої ст. 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» об'єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об'ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об'єктів будівництва, що визначаються відповідно до:

у населених пунктах - меж населених пунктів, їх функціональних зон (селищної, промислової тощо), житлових районів, мікрорайонів (кварталів), приміських зон відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні;

за межами населених пунктів - меж приміських зон, а також функціональних зон відповідно до містобудівної документації на регіональному рівні.

Об'єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення. їх комплекси та частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Суб'єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономне: Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.

Статтею 5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено обов'язковість дотримання вимог містобудівної документації всіма суб'єктами містобудування.

Відповідно до частини третьої статті 8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Відповідно до частини першої ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівне: діяльності» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до частини третьої ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівне:' діяльності» виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності комплексна забудова території здійснюється з метою забезпечення реалізації громадських інтересів і спрямовується на попереднє проведення інженерної підготовки, спорудження зовнішніх інженерно-транспортних мереж, об'єктів соціальної сфери, житлових будинків, інших об'єктів будівництва, а також на благоустрій території.

Рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об'єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районна державна адміністрація відповідно до їх повноважень у порядку, передбаченому цим Законом.

Правилами приєднання електроустановок до електричних мереж (далі - Правила), затверджених постановою НКРЕКП №32 17.01.2013 регулюються взаємовідносини між електропередавальною організацією та замовником на території, де не здійснена електрифікація, а саме п. 1.6. Правил приєднання електроустановок замовника на території, що підлягає комплексній забудові (мікрорайон/квартал, вулиця), здійснюється відповідно до умов цих Правил після виконання електропередавальною організацією, яка здійснює на цій території ліцензовану діяльність, електрифікації території, що підлягає комплексній забудові. згідно з планами забудови відповідної території.

Після здійснення електрифікації території, що підлягає комплексній забудові, всі електричні мережі залишаються у власності електропередавальної організації, на території здійснення ліцензованої діяльності якої розташована територія комплексної забудови.

Точки приєднання на території, що підлягає комплексній забудові, встановлюються на межах земельних ділянок та/або на електроустановках об'єктів замовників, які є складовими частинами території, що підлягає комплексній забудові.

Відповідно до Рішення №35-11 Віто-Поштова сільська рада прийняла рішення оновити генеральні плани населених пунктів Віто-Поштової сільської ради (села Віта Поштова та Юрівка) та поєднати їх з детальними планами всієї території вищевказаних населених пунктів.

Згідно ч. 2 ст. 33 Закону рішення про розроблення детального плану певної території одночасно є рішенням про комплексну забудову цієї території.

Згідно ч. 2 ст. 16 Цивільного кодексу України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:

1)визнання права;

2)визнання правочину недійсним;

3)припинення дії, яка порушує право;

4)відновлення становища, яке існувало до порушення;

5)примусове виконання обов'язку в натурі;

6)зміна правовідношення;

7)припинення правовідношення;

8)відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;

9)відшкодування моральної (немайнової) шкоди;

10)визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Верховним судом України в постанові від 10.10.2012 по справі №6-110цс12 зроблено наступних правовий висновок:

Серед способів захисту, передбачених ст. 16 ЦК України, не зазначено такого способу захисту, як установлення правовідносин (в тому числі шляхом зобов'язання особи до укладення відповідних договорів).

Виходячи із загальних засад цивільного законодавства та судочинства, права особи на захист у суді порушених або невизнаних прав, меж здійснення особою цивільних прав і виконання цивільних обов'язків (ст. ст. З, 6, 12 - 15, 20 ЦК України, ст. ст. 3-5 ЦПК України) можна дійти висновку про те, що в разі невизнання права на укладення договору, таке право підлягає захисту судом на підставі п. 1 ч. 2 ст. 16 ЦК України шляхом визнання договору укладеним на умовах, передбачених нормативним актом обов'язкової дії. Оскільки суд обрав спосіб захисту не передбачений ст. 16 ЦК України (про зобов'язання укласти договір),

У Додаткових поясненнях Позивач здійснює посилання на ряд нормативно - правових актів, зокрема ЗУ «Про природні монополії», ЗУ «Про захист економічної конкуренції» та Умови та правила здійснення підприємницької діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами. На думку Позивача, факт монопольного становища ПрАТ «Київобленерго» є підставою для приєднання електроустановок ОСОБА_4 без дотримання вимог ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та Правил приєднання електроустановок до електричних мереж.

В даному ПрАТ «Київобленерго» не відмовило Позивачу у приєднанні його електроустановок до електричних мереж, а вказало напорядок приєднання, передбачений п. 1.6. Правил приєднання електроустановок до електричних мереж.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 10, 12, 81, 259, 263, 264, 265, 268 , 273, 354 ЦПК України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, до Апеляційного суду Київської області через Києво-Святошинський районний суд Київської області.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Д.Д.Усатов

Джерело: ЄДРСР 75379671
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку